علائم عفونت ایمپلنت دندان (درمان عفونت ایمپلنت)

عفونت بعد از ایمپلنت دندان
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

عفونت دندان بعد از ایمپلنت که در شمار مهم ترین خطرات ایمپلنت دندان است بسیار نادر می باشد. خوشبختانه علائم عفونت ایمپلنت دندان دارای نشانه های مشخصی است که شما و دندانپزشکتان می توانید آن ها را تشخیص دهید.

همینطور با پیشرفت تکنولوژی در علم دندانپزشکی سبب شده است تا امروزه با استفاده از دستگاه های دیجیتالی امکان انجام ایمپلنت دندان بدون نیاز به برش های زیاد و بخیه وجود داشته باشد. در واقع در روش ایمپلنت دیجیتال دندان می توان خونریزی و التهاب پس از جراحی را به حداقل رساند، بیمار می تواند در یک بازه زمانی بسیار کوتاه تر دندان جدید خود را بدست آورد.

برخی فعالیت های ساده روزانه می توانید احتمال ابتلا به عفونت بعد از انجام ایمپلنت دندان و آبسه دندان ایمپلنت شده را به حداقل برسانید. برای اینکه بتوانید ایمپلنتی موفق را پشت سر بگذارید حتما در رابطه با انتخاب پزشک معالج خود دقت کافی را داشته باشید چراکه تجربه پزشک یکی از عوامل تاثیر گذار بر موفقیت عمل ایمپلنت است.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

عفونت ایمپلنت و بهبودی ضعیف دندان

ایمپلنت دندان تنها به کمک جراحی قابلیت انجام شدن دارد و در حال حاضر با دو روش سنتی و با استفاده از دندانپزشکی دیجیتال قابل اجرا است.

پزشکی که عمل ایمپلنت دندانی شما را انجام می دهد، تمام تلاش خود را انجام می دهد تا با استریل کردن لثه شما از هرگونه عفونت احتمالی پس از انجام عمل جلوگیری کند. در حقیقت پزشک شما تلاش خواهد کرد تا احتمال ریسک ابتلا به عفونت را در شما کاهش دهد اما دهان پر از باکتری است و می تواند سبب ایجاد عفونت در دهان شما شود.

مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت دندان

مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت چیست را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

بعد از اینکه عمل ایمپلنت دندان را انجام دادید، احتمالا ۱ تا ۴ روز پس از درمان نیز احساس درد، تورم یا نارحتی کمی خواهید داشت که کاملا طبیعی است و دندانپزشک شما راهکارهایی از جمله استفاده از قرص های مسکن و بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت را به شما ارائه خواهد کرد. در صورتی که این نشانه ها برای مدتی طولانی تر با شما همراه باشد بهتر است با دندانپزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

در بسیاری از موارد، عفونت هایی که بعد از عمل ایمپلنت ایجاد می شود به دلیل عدم رعایت نکاتی است که باید پس از عمل به طور دقیق انجام شود. اگرچه بسیار نادر است اما ممکن است عفونت ایمپلنت دندانی یک ماه پس از جراحی پیش آید. در برخی از موارد عدم تشخیص مشکلاتی که ممکن است در آینده پیش آید باعث می شود تا عفونت در دهان شما ایجاد شود. بهترین راهکار رعایت روش های مراقبت از ایمپلنت می باشد.

در نظر داشته باشید که فورا پس از بروز نشانه های عفونت ایمپلنت دندان، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتواند فورا راهکاری را برای شما در نظر بگیرد و مانع از دست رفتن ایمپلنت دندان خود شوید.

ایمپلنت یک روزه دندان یا ایمپلنت فوری امکان پذیر است؟

علائم عفونت پس از ایمپلنت دندان

از دیگر عوارض ایمپلنت دیجیتال، بروز عفونت است. یکی از رایج ترین نشانه های عفونت ایمپلنت دندان، درد و مشکل در جویدن است. طبیعی است که شما پس از انجام عمل احساس درد داشته باشید چراکه هر عمل تهاجمی همراه با درد است. اما درد عمل شما باید به کمک داروهای مسکنی که توسط پزشک شما تجویز شده است قابل کنترل باشند. در صورتی که هنگام صحبت کردن احساس درد می کنید یا نمی توانید به راحتی عمل جویدن را انجام دهید، این احتمال وجود دارد که دندان شما دچار عفونت شده باشد.

نشانه دیگری که می تواند نشان از عفونت داشته باشد، تورم بعد ایمپلنت در اطراف محل جراحی است. دقت داشته باشید که در روزهای اول پس از عمل ایمپلنت دندان کاملا طبیعی است که اطراف محل جراحی تورم احساس شود اما در صورتی که این تورم برای مدتی طولانی در لثه شما وجود داشته باشد ممکن است نشانه ای از عفونت باشد و باید برای درمان باد کردن دندان به دندانپزشک مراجعه کنید. در صورتی که تب داشته باشید یا اینکه محل جراحی شما قرمز شده باشد نیز احتمال عفونت افزایش پیدا می کند.

یکی از رایج ترین نشانه های عفونت ایمپلنت دندان، درد و مشکل در جویدن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

بوی بد یا مزه بد دائمی دهان نیز از دیگر نشانه های احتمالی عفونت ایمپلنت دندانی است. تجمع باکتری ها در محل انجام ایمپلنت دندان می تواند از جمله عواملی باشد که به عفونت منجر شود. زمانی که باکتری ها به لثه شما وارد می شوند، به راحتی وارد دهان شما خواهند شد و سبب می شوند تا طعم بدی در دهان شما بوجود آید. در بسیاری از موارد ممکن است که چنین احساس کنید.

یکی دیگر از نشانه های مشخص عفونت پس از انجام ایمپلنت دندان، خونریزی و تراوش کردن چرک است. وقتی عفونتی در بدن شما ایجاد می شود، گلبول های قرمز و سفید به آن منطقه هجوم می آورند تا عوامل بیماری زا را از بین ببرند. زمانی که این اتفاق در لثه صورت می گیرد، سبب ایجاد خونریزی در لثه خواهد شد. همچنین احتمال این که خروج چرک از لثه را نیز مشاهده کنید بسیار زیاد است. در صورتی که خونریزی شما برای چند روز ادامه پیدا کند، احتمال زیادی وجود دارد که شما دچار عفونت شده باشید.

لق شدن ایمپلنت نیز از دیگر دلایلی است که نشان از عفونت ایمپلنت دندان دارد. ایمپلنت دندان مستقیما به استخوان فک شما پیچ می شود و در این صورت بسیار محکم خواهد بود و لق نمی شود و می تواند تا پایان عمر همراه شما باشد.

زمانی که ایمپلنت شما لق شود یا به راحتی در دهان شما تکان بخورد، نشان دهنده بروز یک مشکل در آن است که باید به سرعت در مسیر رفع آن تلاش کنید. درد در هنگام لمس کردن و همچنین خونریزی هنگام مسواک زدن از جمله دیگر نشانه های عفونت بعد از انجام ایمپلنت دندان است.

نمونه کار دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری

علت آبسه دندان ایمپلنت شده

کیفیت ایمپلنت کاشته‌ شده و نحوه کاشت آن تاثیر فراوانی در ایجاد عفونت ایمپلنت دندان دارد. عمدتاً ایمپلنت‌های بی‌کیفیت بعد از کاشت ممکن است دچار آبسه دندان ایمپلنت شده شوند بنابراین حتماً با دندان‌پزشک خود صحبت کنید و از او بخواهید که از متریال باکیفیت برای ایمپلنت شما استفاده کند.

کاشت صحیح ایمپلنت نیز از دیگر عواملی است که تاثیر فراوانی بر عدم عفونت بعد از انجام ایمپلنت دارد. در کنار موارد گفته‌ شده خود بیمار نیز در بروز آبسه ایمپلنت نقش بسیار مهمی دارد. بیمار باید با رعایت کامل بهداشت فردی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از عفونت ایمپلنت و درمان آبسه دندان به کار گیرد.

یکی دیگر از علل ایجاد آبسه دندان ایمپلنت شده سیگار کشیدن است. سیگار کشیدن می‌تواند باعث شکست درمان کاشت دندان و عفونت شود. به‌ همین دلیل بیماران در طول مدت درمان ایمپلنت باید از کشیدن سیگار خودداری کنند. همچنین بیماران دیگر مانند افراد مبتلا به دیابت نیز می‌تواند مستعد ایجاد آبسه ایمپلنت باشند.

علت سفید شدن لثه بعد از ایمپلنت

علت سفید شدن لثه بعد از کاشت ایمپلنت، کشش ناشی از نخ بخیه است. سفیدی لثه بعد از بخیه کاشت ایمپلنت، کوتاه مدت بوده و معمولا بعد از گذشت یک روز از بین می‌رود. لثه به مرور زمان خود را جمع کرده و اثار ناشی از کشش نخ بخیه را جبران می‌کند.

گاهی اوقات علت این سفیدی لثه بعد از کاشت ایمپلنت وجود لایه ممبرین است. لایه ممبرین به خصوص در افرادی که پیوند استخوان انجام داده باشند، استفاده می‌شود. لایه ممبرین وظیفه نگهداشتن پودر استخوان در سر جای خودش را بر عهده دارد. هنگام بخیه زدن، ممکن است مقداری از لایه ممبرین به بیرون درز کرده و باعث سفید به نظر امدن لثه شود. خروج لایه ممبرین هیچ ضرری ندارد و دندانپزشک دوباره می‌تواند آن را بخیه زده و ترمیم کند.

کاهش خونرسانی به لثه ناحیه کاشت ایمپلنت از دیگر دلایل سفیدی لثه است. زمان نصب فیکسچر، اباتمنت یا هیلینگ ایمپلنت فشاری به لثه وارد شده که باعث کاهش خونرسانی به این ناحیه می‌شود. سفید شدن لثه در این حالت، تنها بعد از گذشت مدت کوتاهی پس از برطرف شدن فشار کاملا از بین می‌رود.

عفونت شدید لثه از دیگر عوامل سفید شدن لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان است. گاهی شدت پوسیدگی به قدری زیادی است که لثه به رنگ سفید درآمده و بوی بدی هم دارد. همچنین در اثر حساسیت بدن نسبت به ترکیبات ایمپلنت، سفید شدن لثه رخ می‌دهد. اگر احساس کردید بعد از کاشت ایمپلنت دندان لثه‌هایتان به شدت سفید شده اند و این سفیدی خوب نمی‌شود، حتما به دندانپزشک برای معاینه مجدد مراجعه کنید.

یکی از انواع روکش ها که کاربرد بسیار مناسبی برای رفع آسیب های دندانی دارد، اصلاح طرح لبخند با  کامپوزیت ونیر ها است.

درمان عفونت ایمپلنت دندان

در صورتی که هر یک از علائمی که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم را دارید یا مشکلی در ایمپلنت شما وجود دارد، باید فورا آن را با دندانپزشک خود در میان بگذارید. هرچه مشکل زودتر درمان شود برای شما بهتر خواهد بود. در برخی از موارد ممکن است استفاده از یک دهان شویه برای درمان شما کافی باشد اما گاه ممکن است به درمان های بیش تری مانند استفاده از آنتی بیوتیک ها، جراحی یا حتی درمان با لیزر نیاز داشته باشید.

طبیعی است که دندانپزشک با بررسی شرایط شما می تواند تشخصی دهد که کدام روش درمانی می تواند بهتر باشد و در نتیجه احتمال خطر شکست ایمپلنت دندان را به حداقل برساند.

بهتر است برای انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال در تهران قبل از اقدام برای ایمپلنت، برای معاینه به کلینیک دندانپزشکی مورد نظر خود بروید.

درمان آبسه لثه بعد از ایمپلنت

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. درنتیجه بیمار با رعایت بهداشت می‌تواند از بروز عفونت و آبسه جلوگیری کند. و همان‌طور که گفتیم باید دقت داشته باشید که دندانپزشک برای ایمپلنت دندان‌های شما از برندهای معتبر و مناسب استفاده کند.

اگر عفونت بعد از انجام ایمپلنت برای شما اتفاق افتاد بدون هیچ‌گونه نگرانی و استرس ابتدا به دندانپزشک مراجعه کنید. در اغلب موارد با تجویز آنتی‌بیوتیک توسط دندانپزشک، آبسه دندان ایمپلنت شده درمان می‌یابد. اما با بی‌توجهی به عفونت ممکن است پس‌زدگی ایمپلنت و شکسته درمان اتفاق بیفتد.

راه های جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان

تحلیل رفتن لثه در افراد مسن امکان استفاده از دندان مصنوعی را از بین می برد. در این مواقع ایمپلنت دندان سالمندان بهترین گزینه است.

بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت

استفاده از بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت، باید حتما تحت نظر دندانپزشک انجام شود. از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ایمپلنت اکیدا خودداری کنید. دندانپزشک با بررسی سوابق درمانی و میزان عفونت دندان، آنتی بیوتیک مناسب را برای شما تجویز خواهد کرد. از مهم‌ترین و موثرترین آنتی بیوتیک‌هایی که برای عفونت بعد از ایمپلنت تجویز می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموکسی سیلین

آموکسی سیلین جزو داروهای کلاوولانیک اسید بوده و بیشتر در ترکیب با پنی سیلین تجویز می‌شود. آموکسی سیلین را می‌توان برای درمان عفونت و پوسیدگی دندان بعد از ایمپلنت استفاده کرد.

  • پنی سیلین

پنی سیلین یکی از قوی‌ترین و البته پرمصرف‌ترین انواع داروهای آنتی بیوتیکی است که هم به صورت خوراکی و هم به صورت تزریقی در دسترس است. نکته مهمی که درباره مصرف پنی سیلین در درمان عفونت دندان بعد از کاشت ایمپلنت وجود دارد، این است که پنی سیلین بی خطر بوده اما برخی از افراد به ترکیبات ان حساسیت دارند. انجام تست حساسیت قبل از مصرف پنی سیلین ضروری است.

  • ماکرولیدها

شناخته شده ترین آنتی بیوتیک گروه ماکرولیدها، آزیترومایسن است که در عفونت دندان، دیفتری و عفونت دستگاه تنفسی تجویز می‌شود. مصرف انتی بیوتیک آزیترومایسین به خصوص در افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند تجویز می‌شود.

  • نیترومیدازول

نیترومیدازول برای درمان بیماری‌های پریودنتال و عفونت دندان بعد از کاشت ایمپلنت تجویز می‌شود.

  • سفالکسین

سفالکسین یک آنتی بیوتیک وسیع الاثر است که در درمان بسیاری از عفونت‌های مربوط به دندان و دهان تجویز می‌شود.

  • کلیندامایسین

کلیندامایسین از بی خطرترین انواع آنتی بیوتیک‌ها است که در افرادی که به پنی سیلین و آموکسی سیلین حساسیت دارند تجویز می‌شود.

راه های جلوگیری از عفونت ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندانی یکی از ایمن ترین و البته موفق ترین روش های درمانی برای جایگزینی دندان از دست رفته است. به طور کلی خطر شکست عمل ایمپلنت دندان کمتر از ۵% است و عمده دلایل آن نیز در نتیجه عفونت های قابل پیشگیری است که پری ایمپلنتیتیس نامیده می شوند.

این اتفاق زمانی رخ می دهد که باکتری های موجود در ذرات غذا و همچنین پلاک های اطراف ایمپلنت، محل عمل را آلوده می کنند. خوشبختانه چند نکته بسیار ساده وجود دارد که رعایت هر یک از آن ها به تنهایی می تواند احتمال ابتلا به عفونت بعد از انجام ایمپنلت را کاهش دهد.

نکته اولی که باید به شدت مورد توجه قرار دهید آن است که دهان خود را مرتبا بشویید. شما همیشه نمی توانید برای از بین بردن باکتری های در دهان خود به مسواک دسترسی داشته باشید. به همین دلیل می توانید مداوم با آب دهان خود را بشویید و ذرات غذایی گرفتار شده در میان دندان های خود را خارج کنید.

در این حالت بخشی از باکتری های درون دهان شما نیز اثر خود را از دست می دهند. همچنین در این حالت دهان خود را همواره مرطوب نگه می دارید در نتیجه امکان رشد باکتری ها به حداقل می رسد.

دومین نکته حائز اهمیت برای جلوگیری از عفونت بعد از ایمپلنت دندان، رعایت بهداشت دهان و دندان است که همه افراد باید به آن توجه داشته باشند. اولین گام دفاعی که می تواند دندان ها و ایمپلنت دندانی شما را در برابر باکتری ها ایمن سازد، در خانه شما انجام می شود. روزانه حداقل دو بار از مسواک استفاده کنید و شب ها قبل از خواب نخ دندان بکشید تا غذاهایی که بین دندان های شما گرفتار شده اند خارج شوند.

در از بین بردن ذراتی که اطراف ایمپلنت شما ایجاد شده اند دقت بیشتری داشته باشید. شما همچنین می توانید از واترفلاسر برای از بین بردن ذرات تجمعی در دهان خود استفاده کنید.

در این ویدئو رضایت مراجعه کننده دکتر نوشین نصیری را از کاشت ایمپلنت دندان مشاهده می کنید:

هیچکس مانند پزشک شما نمی تواند شرایط فیزیکی شما را در نظر گرفته باشد در نتیجه برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی از جمله عفونت ایمپلنت، به دستورات پزشک خود عمل کنید. در نظر داشته باشید که شما باید هر ۶ ماه یک بار برای چک کردن شرایط دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کنید.

همچنین در صورتی که مشکلی برای شما بوجود آمد باید فورا به دندانپزشک مراجعه کنید. بعد از گذشت دو روز از جراحی خود، دهان خود را به آرامی با آب نمک و برای چند بار بشویید. این عمل به شما کمک خواهد کرد تا باکتری های درون دهان خود را از بین ببرید.

یک نکته حائز اهمیت دیگر برای جلوگیری از عفونت بعد از ایمپلنت دندان، رعایت رژیم غذایی است. غذاهای شیرین می تواند به ایمپلنت شما آسیب وارد کند. شکر نه تنها موجب پوسیدگی دندان می شود، بلکه رشد باکتری ها را ترغیب می کند. بهتر است مصرف غذاهای شیرین را محدود کنید.

اما در صورتی که نمی توانید از وسوسه خوراکی های شیرین بگذرید، بعد از میل کردن شیرینی جات، حتما دهان خود را با آب بشویید تا بتوانید در زمان مناسب مسواک بزنید. همچنین تا دو هفته پس از انجام عمل جراحی از خوردن غذاهای ترد و سفت خودداری کنید. در عوض می توانید از غذاهای نرم مانند ماست، سوپ، اسموتی، پنیر، تخم مرغ خرد شده، بلغور جو دوسر، سس سیب، پوره سیب زمینی و غیره استفاده کنید.

اگر سیگار می کشید، مدتی قبل از انجام عمل سیگار کشیدن را کنار بگذارید یا استفاده از آن را محدود کنید. سیگار کشیدن احتمال شکست ایمپلنت دندان را افزایش می دهد چراکه مانع توانایی بدن برای بهبود و مبارزه با انواع عفونت ها می شود.

برای سلامتی شما بهتر است که سیگار کشیدن را کنار بگذارید اما در صورتی که برای شما این کار غیر ممکن است، حداقل تا ۲ ماه پس از انجام عمل ایمپلنت از سیگار کشیدن و استفاده از تنباکو خودداری کنید تا بتوانید به احتمالا موفقیت ۹۵ درصدی ایمپلنت دندان برسید.

چه کسانی گزینه مناسبی برای لمینت دندان سرامیکی هستند؟

در صورتی که به عفونت ایملنت مبتلا شدیم چه باید کرد؟

درصد قابل توجهی از بزرگسالان ۳۵ تا ۴۴ ساله در جهان حداقل یک دندان دائمی خود را از دست داده اند و دلایل زیادی همچون پوسیدگی، ضربه یا بیماری های لثه برای آن وجود دارد و این افراد می توانند از مزایای ایمپلنت دندان استفاده کنند. ایمپلنت دندان یک روش درمانی دندانپزشکی مدرن است که در حال حاضر به شدت رواج پیدا کرده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، بیش از نیم میلیون نفر در سال در ایالت متحده آمریکا از این روش استفاده می کنند. با وجود اینکه ایمپلنت دندان روشی موفق برای درمان است اما مشکلاتی را نیز ممکن است به همراه داشته باشد که یکی از آن ها عفونت بعد از انجام ایمپلنت است.

در صورتی که به یکی از نشانه های عفونت ایمپلنت مبتلا شدید، زمان برای شما بسیار حیاتی خواهد بود. چشمپوشی از مشکل یا آرزوی این که در اثر گذر زمان مشکل شما برطرف خواهد شد، می تواند همه چیز را بدتر کند تا جایی که این امکان وجود دارد که عفونت در سایر نقاط بدن شما منتشر شود.

فورا با پزشک خود تماس بگیرید و از او زمانی برای ملاقات بخواهید. در صورتی که پزشک شما در دسترس نبود حتما یک پزشک متخصص دیگر را پیدا کنید تا بتواند پروسه درمانی شما را پیگیری کند. همچنین می توانید از پزشک خود بخواهید تا یکی از همکاران خودش را به شما معرفی کند تا آسودگی خاطر بیشتری در این رابطه داشته باشید.

به طور کلی با توجه به اینکه احتمال شکست ایمپلنت دندان بسیار کم است و طبق تحقیقات زیر ۱۰درصد می باشد، شما می توانید امیدوار باشید که بدون هیچ گونه مشکلی این عمل را پشت سر بگذارید و از مزایای فراوان آن بهره ببرید.

علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت و همه چیز درباره آن که باید بدانید.

احتمال بروز عفونت بعد از انجام ایمپلنت چقدر است؟

بر اساس نتایج به دست آمده از مطالعات و تحقیقات در زمینه ایمپلنت، رایج‌ترین عوارض ایجاد شده بعد از ایمپلنت و کاشت دندان، بروز عفونت است. در نتیجه رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان و توجه به مراقبت‌های اولیه و ثانویه گفته شده توسط دندانپزشک، بسیار اهمیت دارد. همین موارد تأثیرات زیادی بر روی کاهش عفونت خواهد داشت.

عدم درمان به موقع عفونت چه عوارضی را در پی دارد؟

عدم درمان به موقع عفونت مشکلات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. یکی از این مشکلات، ورود عفونت به جریان خون بوده و حتی امکان دارد که عفونت به مغز نیز برسد. این اتفاق، صدمات بسیار زیادی را برای فرد داشته و سینوس‌ها در این مرحله عفونی می‌شوند. همچنین اگر عفونت یک دندان کنترل نشود، می‌تواند به بقیه فک و دندان‌ها نیز سرایت کرده و استخوان فک را از بین ببرد. در انتها ممکن است پزشک اقدام به درآوردن ایمپلنت کرده که با درد زیادی به همراه خواهد بود و هزینه‌های بالایی را نیز برای کاشت دوباره در پی دارد.

عوامل موثر بر روی افزایش ریسک عفونت ایمپلنت دندان چیست؟

عوامل زیادی موجب ایجاد خطر ابتلا به عفونت ایمپلنت دندان می‌شوند و مهم‌ترین آن‌ها شامل ابتلا به بیماری لثه، استعمال دخانیات، کاهش سطح رعایت بهداشت و دندان می‌شود. عفونت و بیماری لثه می‌تواند باعث از بین رفتن ایمپلنت شده و رکود لثه را به دنبال دارد. سیگار کشیدن موجب کاهش جریان خون در لثه شده و خشکی دهان را به همراه دارد. هر دوی این موارد می‌تواند باعث افزایش باکتری‌های مضر در دهان شود.

۶۱ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام من دوماه ایمپلنت گذشتم اما یک مشکل دارم روکش دندان را که گذاشتم آب داخل دندان گیر میکنه کمی هم بوی بد میده بعد پیش دکتر خودم رفتم میگه طبیعی لطفا راهنمایی کنید خیلی دندانم بوی بد مید

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر
    من چهار ماه پیش پیچ ایمپلنت را گذاشتم وبعد لثه اطراف دچار قرمزی شده درد هم ندارم نمیدونم چیکار کنم آیا خطر عفونت وجود داره..
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۰۰

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر من دو ماه قبل جراحی ایمپلنت کردم و هنوز پوروتز دندان نذاشتم الان از لثه من ماده سفید رنگ در حال خارج شدن است چکار باید انجام دهم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۰۷

          سلام خدمت شما . اگر بعد از جایگذاری ایمپلنت ها عکس OPG دارید لطفا برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
  • سلام خانم دکترمن دوروزه که امپلنت گزاشتم صورتم ورم کرده وازجای ایمپلنت خون ابه بااون پودراستخونی که گزاسته میادبیرون والانم دسترسی به دکترندارم چکارکنم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۴

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا علت را بررسی کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
    • زهرابایسته
      ۳۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۵:۲۳

      سلام‌ برای من پودر استخوان گذاشتن و بعد از یک روز خیلی صورتم ورم کرده آیا طبیعی هست

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲

        سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا بتوانیم بهتر راهنماییتون کنیم .
        شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

        پاسخ
  • سلام خدمت خانم دکتر. من ۴۲سالمه چهار روز هس ایمپلنت انجام دادم ب حدی صورتم ورم کرده ودرد دارم میتونه نشانه عفونت باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید..

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶

      سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید یا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا وضعیت دندانتان را بررسی کنیم .

      پاسخ
  • سلام خسته نباشین مامان من ایمپلنت انجام داده ۳ماه فقط پایه را گذاشته بعد الان لثه اش قرمز شده جوش سفید هم زده باید چه کار کنه؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۰۶:۳۴

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر لثه برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • سلام
    همسرم دو هفته پیش دندان اخر رو ایمپلنت کرد اما دو سه روز که کنار ایمپلنت روی لثه ورم کرد یکم و قرمز شده و امروز یک کوچولو انگار لخته شده باش رگه های خون داخل اون ورم هست . دیروز به دکترش نشون داد اما گفت چیزی نیس .ما خیلی نکرانیم ک عفونت باش.درد زیادی نداره.همسزم دهان شویه آب نمک و اموکسی سیلین رو کامل استفاده کرد

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۵:۱۹

      سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر من ۶ ماهه ایمپلنت کردم هنوز تاج وصل نکردم ولی نیشم بشدت درد دارده البته چند روزی که درد را احساس میکنم ایاعفونت کرده ایا ممکنه پس بزنه در ضمن ۶۰ سال سنه ممنون اگه جواب بدین

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۱۵

          سلام وقت بخیر . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا وضعیت دندانتان را بررسی کنیم .
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
  • سلام خانم دکتر.من ۲۳سالمه دندون باله ام رو ایمپلنت کردم بعد از یه سال عفونت کرده دکتر گفته پودر استخونم رفته دوباره درستش کرد حالا بعد از چهار سال دوباره عفونت کرده چکارش کنم؟؟اپمیلنتم لق نشده فقط عفونت ازش میاد آیا باید دندونم رو بکشم؟؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹

      سلام خدمت شما . لطفا یه عکس opg برای ما ارسال کنید .

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر .من ۴۳ سالمه.چهارسال پیش ایمپلنت کردم. دو ماهه لثه بین ایمپلنت و دندان خودم التهاب و خونریزی داره.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹

          سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا با بررسی بیشتر بهتر بتوانیم به شما طرح درمانتون رو شرح بدیم .

          پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر خسته نباشید،من مادرم حدودا ۷ ماه پیش برای ایمپلنت اقدام کردن،حدود یک هفته هست که تاج رو قرار دادن،وقبل از اینکه تاج رو بزارن عفونت پیدا کردن و سفکسین و مترانیدازول مصرف کردند و بهتر شدن،الان که تاج رو گذشتند درد دارن توی دهانشون طعم شیرین حس میکنن و دهنشون سنگین شده باید چیکار کنن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸

      سلام خدمت شما . برای پیگیری باید به دندانپزشک معالج خود مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام من حدود ۲۵ روز پیش ایمپلنت در فک بالا انجام دادم . البته بخیه هم زده نشد و فقط پیچ را داخل لثه من قرار دادند . تا لثه جوش بخورد .
    من حدود دو هفته مصرف سر ساعت انتی بیوتیک داشتم و دهانشویه مصرف کردم
    الان بعد چهار هفته روی لثه جایی که دو طرف به هم رسیدن جوش سفید رنگی است ایا نشانه عفونت است؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۲۵

      سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید یا عکس ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من پنج شنبه هفته پیش ایمپلنت انجام دادم و هنوزم درد دارم با اینکه سعی میکنم مسکن ژلوفن رو دیگه نخورم ولی وقتی نمی‌خورم دردش یکم کلافه ام می‌کنه چون به سرم سرایت میکنه؟ آیا این طبیعیه یا احتمال داره عفونت کرده باشه؟ و اینکه الآنم دیدم یکی از بخیه هام باز شده…؟ چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
  • صدیقه اطهری
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۲۸

    درود بر شما من کاشت ایمپلنت داشتم دندونم عفونت داره چون کمی بوی بدی میده ولی نمیخام به مطب قبلی مراجعه کنم بنظرتون باید چیکار کنم؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر ششوهر من ۶سال پیش ایمپلنت کردن و هیچ مشکلی نداشتن چندوقت پیش یه تیکه موز خشک که اصلا سفت نبود رو گذاشتن دهنشون و دادشون رفت هوا الان میگن حس میکنم پیچ ایمپلنت شل شده ایا این امکانش هست؟

    پاسخ
  • فاطمه بزرگمهر
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۲۵

    سلام خانم دکتر من همیشه دهنم آفت میزنه ینی هر ماه یکی دوبار و با اینکه رعایت میکنم و بهترین برند دهانشویه رو دارم اما بازم میزنه اگه بخام ایمپلنت کنم مشکلی پیش نمییاد؟ ایا راهی نیست این افت زدن خوب بشه قبل ایمپلنت؟

    پاسخ
  • هوشنگ مردانی
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۲۳

    سلام ببخشین پدربزرگ من بنده خدا سنش زیاده حدود ۷۵هست دندوناش افتاده بودن نمیتوسنت با دندون مصنوعی غذا بخوره براش ایمپلنت کردن الان میگه لثه ام درد مییکنه اما علائم دیگه ای نداره الان با مسکن ارومش میکنیم کارمون درسته؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر نصیری من حس میکنم دندونم که ایمپلنتی هست لق میزنه ایا این میتونه از علایم عفونت ایمپلنت دندان باشه؟ اینقد تکون میخوره که ترس دارم بیفته حتی

    پاسخ
  • خانم یعقوبی
    ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۵۵

    سلام من قند کنترل شده ددارم اما همه ترسم اینه که بعد از ایمپلنت اذیت بشم و ایمپلنتم عفونت کنه برای جوش خوردن ایمپلنت و جلوگیری از ایمپلنت بهترین کار چیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۹

      سلام خدمت شما . جای نگرانی نیست . قبل از گذاشتن ایمپلنت با آزمایش خون FBS و A1C شما چک میشود و پس از تایید دندانپزشک ایمپلنت جایگذاری میشود و توصیه های بعد ایمپلنت خدمتتون شرح داده میشود.

      پاسخ
  • سلام ببخشید علت ابسه لثه بعد ایمپلنت چیه؟ من خیلی رعایت کردم و هنوزم بعد حدود ۱۱ماه از دهانشویه استفاده می کنم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۶:۴۷

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      حتما باید یک دوره آنتی بیوتیک به صلاح دید دندانپزشکتون باید مصرف میکردین تا آبسه برطرف بشه اگه بعد از اون هنوز آبسه وجود داشت باید به کلینیک یا مطب مراجعه میکردین تا از نزدیک ویزیت بشن

      پاسخ
      • سلام من ۶ ماه پیچ ایمپلنت رو همراه با پودر استخوان گداشتم ولی هنوز جوش نخورده واین دفعه سوم هست که پودر استخوان گذاشتم دکترم گفت عفونت داری بخاطرهمینه آنتی بیوتیک هم مصرف کردم ودهانشویه ولی دفعه دوم هم بازجوش نخورد به نظرتون این دفعه چکارایی میتونم انجام بدم که ایندفعه جوش بخوره

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۳۰

          درود بر شما
          ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت برای شما مفید بوده باشه
          فاکتورهای زیادی ممکنه وجود داشته باشه از جمله بالا بودن قند خون
          با آزمایشهای لازم و ویزیت میتونیم بهتر راهنمایی بکنیم شمارو

          پاسخ
  • سلام خانم دکتر من سه تا از دندونای فک جلوم رو ایمپلنت کردم الان لثه ام سفید شده بنظرتون علت سفید شدن لثه بعد از ایمپلنت دندونم چیه؟ هیچ درد و ناراحتی ندارم فقط رنگ لثه تغییر کرده

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      سفید شدن لثه بعد از ایمپلنت امری عادی هست که بعد از یک هفته اصولا برطرف میشه

      پاسخ
  • سلام من دندونمو ایمپلنت کرده بودم بعد یه مدت ورم کرد و دهنم بوی بدی میداد دکترم گفت انتی بیوتیک بخور الان که ۶ماه میگذره گاهی که غذارو میجوم دندونم تیر میکشه ینی ممکنه علتش عفونت باشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۱۹

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      دلایل مختلفی میتونه داشته باشه مثل آبسه یا نزدیک بودن به ریشه دندان دیگه یا نزدیک بودن انتهای ایمپلنت به کانال عصبی و …
      باید یه عکس از دونتون بگیرید تا بهتر برسی بشه

      پاسخ
  • سلام عفونت پیچ ایمپلنت برای چی پیش میاد؟ ینی ممکنه عفونت خوب جوش نخورده و باعث عفونت شده؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۳۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بعد از ایمپلنت باید تا یک هفته هم دهانشویه استفاده کنید هم و هم آنتی بیوتیک مصرف کنید و کلا بهداشت دهان و دندان رو رعایت بفرمایید
      بله اگر عفونتی صورت بگیره ممکنه بخاطر تحلیل استخوان ایمپلنتتون خوب جوش نخوره

      پاسخ
  • سلام پدر من ۶۴سالشه و چند ساله دندون نداره و خیلی کم از دندون مصنوی استفاده کرده و حالا میخاد ایمپلنت کنه از طرفی مستعد عفونت لثه است قبل از ایمپلنت چه کارهایی باید بکنیم ککه بعدا مشکلی پیش نیاد؟ لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۳۵

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      قبل از هرچیز باید عکس opg برای ما ارسال کنید تا کیفیت و میزان استخوان رو برسی کنیم چون اکثرا بخاطر استفاده از دندان مصنوعی تحلیل استخوان زیاد میشه

      پاسخ
  • سلام من ایمپلنت کردم اما هیچ مشکلی ندارم فقط سوالم اینه اگه یوقت دندون ایمپلنت شده عفونت کنه باعث اسیب به بافت لثه یا استخوان نمیشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۳۸

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      درصورت رعایت بهداشت دهان و ندان جای نگرانی وجود نداره

      پاسخ
  • حانیه رقی
    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۸:۴۱

    سلام خانم دکتر عفونت ایمپلنت به چه دلیلی پیش میاد؟ بعد اینکه وقتی عفونت تشخیص داده بشه باید جراحی بشه یا با قرص و دارو حل میشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۴۲

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      دلایل مختلفی ازجمله سیگار کشیدن رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان …
      در صورت بروز عفونت باید به صلاحدید پزشک یه دوره آنتی بوتیک مصرف بشه

      پاسخ
      • سلام.من حدود۴۰روز که ایمپلنت دندان جلو فقط پیچش رو گذاشته اما دندان مجاور که کاملا سالم است درد گرفته و دقیقا۴۰روزه که درد مداوم دارد علت آن پیچ ایمپلنت جفتی است؟چه باید بکنم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶

          سلام خدمت شما . لطفا برای ما یک عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
          شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
    • سلام.حدود ۵۰روز که پیچ ایمپلنت رو گذاشتم دندان سالم مجاور از همان روز اول درد گرفته در حالیکه تا قبل آن هیچگونه دردی نداشته.چ باید بکنم؟دکتر میگه ایمپلنت مشکلی نداره

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۳

        سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید تا وضعیت دندانتان را ارزیابی کنند .

        پاسخ
      • سلام خدا قوت
        من به خاطر استفاده از پروتز متحرک دچار تحلیل شدید استخوان لثه شدم و عمل پیوند استخوان گرافت فک پایین رو انجام دادم و بدای اوردنجر ۴ تا پایه ایمپلنت گذاشتم تا بعد قالب گیری کنند الان دو روزه که اطراف لثه یکی از پایه ها دچار التهاب شده،دسترسی به دکترم سخته چه پیشنهادی دارید ممنون میشم جواب بدید

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۱ دی ۱۴۰۰ ۰۵:۴۵

          سلام خدمت شما . باتوجه به التهاب لثه دهانشویه استفاده کنید و زودتر به دکتر معالجتون مراجعه کنید .

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button