اصلاح طرح لبخند (انواع روش‌های طراحی لبخند)

بهترین روش های اصلاح طرح لبخند
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

اصلاح طرح لبخند چیست؟ طراحی لبخند دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟ هزینه طرح لبخند طبیعی چقدر است؟ آیا امکان دیدن طرح لبخند پیش از انجام آن وجود دارد؟ 

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ انواع طرح لبخند کدامند؟ و بسیاری از سوالاتی که درباره طراحی لیخند طبیعی دارید را در این مقاله پاسخ داده‌ایم.

برای درک بهتر اصلاح طرح لبخند دیجیتالی نیز ویدئویی از اصلاح طرح لبخند دکتر نوشین نصیری را در مقاله قرار دادیم.

در نهایت اگر سوالی دارید که در مقاله به آن پاسخ داده نشده است می‌توانید در انتهای مقاله و قسمت دیدگاه درج کنید تا با راهنمایی دکتر نصیری به جواب خود برسید.

در این ویدئو طراحی و اصلاح لبخند با پیشرفته ترین نرم افزارهای روز دنیا در کلینیک دکتر نوشین نصیری انجام میشود. فرصت مشاهده آن را از دست ندهید:

برای اصلاح طرح لبخند از چه حوزه های دندانپزشکی زیبایی کمک می گیرند؟به گزارش سایت dentaly برای طراحی لبخند، جنبه های متعدد دندانپزشکی زیبایی را ترکیب می کنند تا به بیماران در بهینه سازی لبخند کمک کنند. این روش می تواند شامل سفید کردن، روکش دندان، طول تاج دندان، لیفت لب و یا جراحی لثه باشد.

قبل و بعد از اصلاح طرح لبخند دکتر نوشین نصیری

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

مختصری بر دندانپزشکی زیبایی 

در دندانپزشکی زیبایی به اصلاح ظاهر دندان‌ها و گاهی بهبود آنها کمک میکنند که طبیعتا این رشته به قسمت‌های مختلفی تقسیم میشود. اغلب افرادی که در بخش زیبایی دندان خود مانند رنگ دندان یا ظاهر دندان دارای مشکل هستند به جای مراجعه به دندانپزشکی عمومی به دندانپزشک زیبایی مراجعه میکنند.

در این تخصص از لیزر برای گرفتن نتیجه مطلوب‌تر استفاده بسیاری میشود و قطعا شما تجربه بهره بردن از  دندان‌هایی درخشان و زیبا را پیدا خواهید کرد که اعتماد به نفس شما را به میزان زیادی افزایش میدهد.

بهتر است برای انجام اقدامات زیبایی به مراکز تخصصی مانند کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری مراجعه کنید زیرا تجربه و مهارت در این بخش بسیار مورد اهمیت است.

روش‌های متدوالی برای زیبایی دهان و دندان وجود دارد که عبارت است از کامپوزیت ونیر، لمینت سرامیکی دندان، ارتودنسی، ایمپلنت دندان و …  در واقع دندانپزشکی زیبایی یکی از زیر شاخه‌های دندانپزشکی است که با هدف رفع کردن نقص‌های دندان، لثه و فک زیبایی و جذابیت  را به چهره شما  بازمیگرداند.

کاربردهای طراحی لبخند دیجیتال

برخی از مشکلات میتواند با استفاده از بخش زیبایی در علم دندانپزشکی اصلاح یابد که عبارت است از:

  • از بین بردن فاصله بین دندان‌های بیمار
  • پر کردن جای خالی دندان‌های از دست رفته
  • تغییر دادن میزان اندازه، رنگ دندان و شکل آن برای افزایش جذابیت و اعتماد به نفس بیمار
  • سفید و روشن کردن رنگ دندان‌های بیمار
اصلاح طرح لبخند دکتر نوشین نصیری

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اقدامات زیبایی لبخنددر واقع یک مجموعه جامع از فرآیندهای دندانپزشکی است که بسیار چشمگیر برای افزایش اعتماد به نفس، افزایش جذابیت و زیبایی دندان‌های شما انجام میشود.

پس نتیجه میگیریم هرگز نمیتوان از یک خدمت به عنوان اصلاح لبخند نام ببریم بلکه مجموعه‌ای از درمان ها و اقدامات است‌ است. گاهی اصلاح طرح لبخند بسیار ساده انجام میشود مانند کامپوزیت کردن اما گاهی برای انجام آن نیاز به فرآِیندهای سنگین‌تر و حتی بیهوشی است. پس نتیجه میگیریم روش‌های اصلاح لبخند دارای درجه‌های مختلفی از سختی است. برای اصلاعات بیشتر درباره اینکه کامپوزیت دندان چیست این مقاله را مطلعه کنید.

برخی از افراد این فرآیند را با ترمیم دندان اشتباه میگیرند. بهتر است بدانید اصلاح طرح لبخند بدین معنی است که شما به صورت اختیاری انتخاب میکنید چگونه و از چه راهی به زیبایی لبخند و دندان‌های شما افزوده شود اما در روش ترمیم دندان شما نیاز دارید به انجام درمانی که پزشک برای شما بنا به صلاح دید خود تعیین میکند.

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

معرفی تکنیک اصلاح طرح لبخند

هر نوع درمانی که شما برای زیبایی دندان‌های خود انجام دهید به نوعی اصلاح لبخند است. درصد زیادی از زیبایی و جذابیت چهره به میمیک صورت مربوط میشود و بخشی دیگر به زیبایی دندان و لبخند شما برمیگردد.

برای طراحی و اصلاح طرح لبخند باید به دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید تا ابتدا دندان‌های شما را از نظر سلامت بررسی کنند سپس اقدام به آغاز فرآیند زیبایی دندان کنند.

معمولا در جلسه‌ای که برای معاینه به متخصص مراجعه میکنید آناتومی فک، دندان و لثه شما بررسی شده و مشکلاتی که وجود دارد رفع میشود. از مهم ترین درمان‌هایی که در اولویت وجود دارد ترمیم لثه است زیرا در صورتی که دارای عفونت کم یا خونریزی باشد باید ابتدا درمان شده سپس اقدام به زیباسازی دندان‌ها کرد. برخی از نکاتی که باید برای اصلاح طرح لبخند در نظر گرفته شود عبارت است از:

  • نسبت طول و عرض دندان شما با طراحی لبخند رابطه بسیار مستقیمی دارد. در زیباسازی دندان و طراحی لبخند باید نسبت طلایی طول و عرض دندان در نظر گرفته شده و همه محدودیت‌هایی که وجود دارد بررسی شود.
  • برای طراحی لبخند باید هماهنگی خطوط لثه را نظر گرفت. هم راستا بودن خطوط لثه میتواند لبخندی بسیار زیبا و جذاب برای شما به ارمغان بیاورد. زیرا  قرمزی لثه کمی بیش از حد معمول مشخص میشود و در صورتی که باهم قرینه نباشد زیبایی لبخند شما خدشه دار میشود.
  • در صورتی که دندان شما دچار پوسیدگی باشد و شما پیش از انجام آن را بررسی نکرده باشید قطعامشکل ساز خواهد شد.
  • در صورتی که نیاز به ارتودنسی دندان دارید ابتدا باید ارتودنسی را در اولیت قرار داده سپس اقدام به طرح لبخند کنید زیرا براکت‌های ارتودنسی میتواند رنگ زرد به روکش دندانی شما ببخشد.

آیا تا به‌حال ویدئوی قبل و بعد اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت ونیر را مشاهده کردید؟ در ویدئو زیر نمونه کار قبل و بعد کامپوزیت دندان دکتر نصیری را مشاهده می‌کنید.

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

بهترین نتایج از اصلاح طرح لبخند در گرو انتخاب بهترین متخصصان و پزشکان این شاخه تحصیلی است. در واقع تنها در صورتی می‌توانید نسبت به نتیجه کار اطمینان داشته باشید که دندانپزشک شما تخصص خود را در رشته دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی گرفته باشد. پس ضروری است که برای گرفتن بهترین نتیجه، به متخصص مراجعه کنید.

در ادامه به نکاتی اشاره‌ می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید. برای انتخاب بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند به این موارد دقت کنید:

  • بررسی و صحت مدارک علمی و دانشگاهی دندان‌پزشک متخصص
  • مشورت با سایر مراجعه‌کنندگان پیرامون نتایج کار انجام شده و میزان رضایت آنان
  • برآورد میزان بودجه تخصیص یافته برای اینکار و تآمین هزینه مورد نظر
  • بررسی خواسته‌ها و نتایج مورد انتظار پیش از آغاز پروسه
  • مقایسه نتایج طرح لبخندهای انجام شده برای سایر افراد مراجعه‌کننده با شرایط پیش از انجام کار، آن‌هم به‌صورت کاملاً حضوری و از نزدیک
  • تعیین وقت جلسه مشاوره با دندانپزشک مربوطه پیش از قطعی شدن تصمیم
  • امکان بیان کامل خواسته‌ها و انتظارات خود بدون واهمه و کاملاً دوستانه را داشته باشید. مهم است که رضایت پس از انجام کار شما تأمین شده و حس خوبی از اصلاح لبخند خود داشته باشید.
  • در نهایت داشتن یک تجربه خوب، در گرو اعتماد مراجعه‌کننده و هماهنگی او با کادر مجموعه دندانپزشکی مربوطه است.

برای دریافت مشاوره و  نوبت حضوری، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

چه زمانی نیاز به اصلاح طرح لبخند داریم؟

اصلاح طرح لبخند درصد بسیار زیادی به خود فرد بستگی دارد و مشکل درمانی انجام آن را اجبار نمیکند اما افرادی هستند که برای جلوگیری از مشکلات درمانی مجبور به انجام اقدامات دندانپزشکی هستند مانند کسانی که دارای دندان‌های بد فرم هستند و نمیتواند بین دندان‌های خود را به خوبی تمیز کنند و این اتفاق به مرور باعث ایجاد پوسیدگی در دندان آنها میشود که در این صورت مجبور به استفاده از ارتودنسی هستند.

اما برخی از افراد هستند که قطعا نیاز به تغییر ظاهر دندان هایشان دارند زیرا در روحیه آن‌ها و سلامتی دهان و دندان‌شان تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت. این افراد عبارتند از:

  • کسانی که دچار لب پریدگی دندان هستند و یا دندان آنها دچار بد رنگی شده است.
  • افرادی که فاصله بین دندان‌شان زیاد است یا دچار بی دندانی در یک بخش شده‌اند.
  • افرادی که دچار دندان‌های بد فرم هستند و یا دندان‌های آنها پوسیده شده باشد.
  • افرادی که دارای دندان کوتاه هستند یا دارای لبخند لثه‌ای هستند.
اصلاح طرح لبخند با 16 واحد پرسلن لمینیت

معرفی انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند

قطعا اگر پیش از انجام اصلاح لبخند با انواع روش‌های اصلاح لبخند آشنا شوید میتوانید بهتر تصمیم گرفته و با جزئیات هر روش آشنا شوید. در ادامه قصد داریم برخی از روش‌های اصلاح طرح لبخند را برای شما شرح دهیم.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یا همان بلیچینگ دندان از خدمات عمومی زیبایی دندانپزشکی است که در این روش دندان‌های شما چند درجه روشن‌تر از حالت طبیعی شده اما طول عمر آن به صورت دائمی نیست. روش سفید کردن دندان شامل مراحل مسواک زدن با خمیردندان‌هایی که خاصیت سفیدکنندگی دارند، سفید کردن دندان‌ها با استفاده از لیزر، استفاده از ژل سفید کننده و استفاده از نوار سفید کننده میشود.

کامپوزیت و باندینگ دندانی

کامپوزیت ونیر دندان به تنهایی برای تغییر رنگ دندان و اصلاح فرم دندان استفاده میشود که باید در مراقبت از آن کوشا باشید. باندینگ دندان نیز با استفاده کامپوزیت انجام میشود که در واقع یک نوع ترمیمی است که همرنگ دندان بوده و با استفاده از یک چسب خاص روی دندان قرار میگیرد و با نور مخصوصی که در کامپوزیت دندان نیز استفاده میشود محکم میشود.

اصلاح باندینگ به دلیل محکم شدن این ترمیم بر روی دندان استفاده میشود. استفاده از این روش بسیار ساده و دارای قیمت پایین تری نسبت به روش‌های مشابه است.

طرح لبخند قبل و بعد مراجعه کنندگان دکتر نصیری

اصلاح خط لثه

این روش در صورتی استفاده میشود که هنگام لبخند زدن بخش عظیمی از لثه شما دیده میشود برای اصلاح آن بهتر است از روش لیفت لثه استفاده نمود.

افرادی که دارای دندان کوتاهی هستند اغلب دچار لبخند لثه‌ای میشوند که باید اصلاح خط لثه برای آنها صورت گیرد. البته گاهی برای لیف لثه و اصلاح خط لثه از افزایش طول تاج دندان استفاده میشود. اغلب با استفاده از لیزر یا ارتودنسی میتوان این روش را انجام داد.

در کل برای اصلاح لبخند لثه ای شدید روش های مختلفی وجود دارد که بنا به دلیل ایجاد لبخند لثه ای میتوان نوع درمان را به صورت دقیق مشخص نمود و انجام داد.

ونیرهای پرسلن

در صورتی که دندان شما دچار فرم نادرست و رنگ دلخواهی نباشد میتوان از یک لایه متریال مخصوص روی دندان استفاده نمود تا مشکلات ظاهری دندان را از بین ببرد.

ونیرهای پرسلین دارای طول عمر بالایی است و دچار تغییر رنگ نمیشود. به این روش اصطلاحا لمینت سرامیکی یا پرسلن لمینت گفته می شود.

اصلاح طرح لبخند با ونیرهای پرسلن

ملاک های انتخاب رنگ لمینت دندان را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

ارتودنسی

این روش برای افرادی است که فک یا دندان آن‌ها در جای صحیح خود قرار نگرفته نباشد دراین صورت به وسیله براکت و سیم مخصوص ارتودنسی دندان ‌ها را به مکان اصلی خود هدایت کرده که با استفاده از دو روش ارتودنسی متحرک وثابت میتوان این کار را انجام داد. هدف اصلی این روش جلوگیری از پوسیدگی دندان و اصلاح فرم دندان برای داشتن لبخندی بسیار زیبا است.

ایمپلنت دندان

در صورتی که دندانی را از دست داده باشید قطعا جای خالی آن ضمن ایجاد ظاهری بد در صورت شما باعث تحلیل لثه میشود. افرادی که دندانی از دست میدهند کمی لپ آنها به داخل کشیده میشود و ایجاد چال میشود. با کاشت ایمپلنت دندان درون استخوان فک و سپس اتصال تاج دندانی میتوان دندانی طبیعی و زیبا داشت.

روکش دندان 

روکش دندان شبیه به یک کلاه بر روی تاج دندان یا پروتز دندانی قرار میگیرد که رنگ آن کاملا مشابه دندان‌های دیگر است و زیبایی را به دندان شما بازمیگرداند. البته از آن به عنوان پروتز ثابت دندانی هم نام برده میشود. اغلب از جنس سرامیک، فلز یا ترکیبی از این دو متریال است. در صورتی که رنگ دندان یا پوزیشن دندان مناسب نباشد از روکش دندان استفاده میشود.

بریج دندان

روش‌های مختلفی برای کاشت دندان وجود دارد تا زیبایی از دست رفته دندان و لبخند را به صورت شما بازگرداند. استفاده از بریج دندان میتواند جای دندان از دست رفته شما را پر کرده و طرح لبخند شما را اصلاح کند.

در این ویدیئو قبل و بعد بازسازی طرح لبخند مراجعه کننده محترم دکتر نوشین نصیری را مشاهده می‌کنید.

معایب برخی از روش های طراحی لبخند دیجیتال

برای این که اصلاح طرح لبخند به درستی انجام شود، روش های مختلفی ممکن است انجام شود. سفید کردن دندان، استفاده از لمینت، کامپوزیت و اورتودنسی می تواند برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار گیرند که برخی از آن ها دارای معایبی نیز هستند که برخی از آن ها را می توان در زیر مشاهده کرد.

البته این موضوع به این معنی نیست که اصلاح طرح لبخند نمی تواند جذاب باشد بلکه برخی از رایج ترین معایبی است که این روش به همراه خواهد داشت. پس از عبور از دوران اولیه درمان، فرد لبخندی بسیار جذاب را خواهد داشت که می تواند منجر به افزایش سطح اعتماد به نفس او در برخورد با افراد مختلف شود و یکی از مهم ترین علل استفاده از این شیوه درمانی، تغییرا––ت مثبتی است که پس از بهبودی کامل بیمار انجام می گردد.

طراحی لبخند دیجیتال دکتر نصیری

چگونه مطمئن شویم ظاهر جدید به صورت ما می آید؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چگونه مطمن شویم ظاهر جدیدی که ساختیم به صورت ما مینشیند؟ جواب شما پیش ماست. همانطور که گفتیم مراجعه به مرکزی که تخصص دندانپزشکی زیبایی را دارد و از تکنولوژی اعتبار بالایی برخوردار است بسیار حائز اهمیت است.

کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری با استفاده از طراحی لبخند دیجیتال برای شما میتواند نتیجه کار را شبیه سازی تا بهتر بتوانید تصمیم نهایی برای انتخاب یکی از انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند اتخاذ کنید.

مرکز دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری با استفاده از یک عکس از چهره شما و ارزیابی نوع چهره، لب و لبخند شما  که با نسبت‌های ریاضیاتی ارزیابی میشود را بر روی نرم افزار طراحی لبخند DSD پیاده سازی کند تا نرم افزار بتواند برای شما یک دندان با رنگ، فرم و ظاهری که مناسب چهره شماست طراحی کند.

پس از طراحی شما میتوانید نتیجه کار را پیش از انجام اصلاح طرح لبخند مشاهده کنید.  در این نرم افزار یک آنالیز کلی بر تناسب چهره و دندان‌های شما انجام میشود. البته که پس از ارائه نتیجه باید از نظر روحی سلیقه بیمار را در طراحی و استفاده از روش نهایی لحاظ نمود تا بیمار به احساس رضایت بالایی دست یابد.

معایب برخی از روش های اصلاح طرح لبخند

روش های مختلفی برای درمان بیماری های لثه وجود دارد که تنها یکی از آن ها جراحی لثه است. در این مقاله به جراحی لثه و مزایا و معایب آن میپردازیم.

قبل از انجام طراحی لبخند دیجیتال چه نکاتی توجه کنیم؟

پیش از انجام اصلاح طرح لبخند ابتدا باید با تمامی روش‌هایی که میتوان برای این اقدام استفاده نمود آشنایی کامل داشته باشید. سپس به مرکزی مراجعه کنید که دارای اعتبار و سابقه بالایی در انجام این حیطه دندان پزشکی باشد.

همانطور که گفتیم برای انجام این عملیات باید به دندانپزشکی زیبایی مراجعه نموده زیرا ضمن بهره‌وری از تجربه  و مهارت کافی تخصص علمی آن‌ها در این زمینه است. البته در اولین اقدام برای انجام این فرآیند باید به متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید تا کاملا سلامت دندان شما را تایید کند و سپس به زیباسازی آن بپردازید.

مزیت طراحی لیخند دیجیتال

چرا استفاده از طرح اصلاح لبخند مفید است؟

طراحی لبخند دیجیتال یک پروتکل درمانی دندانپزشکی چند منظوره است که مزایای زیادی نسبت به سایر گزینه های درمانی دارد. این روش درمانی با آنالیز کاملی از ساختار بیرونی دهان و همچنین اجزای درون و فک آغاز می شود.

طراحی لبخند دیجیتال می تواند یک دید کلی به دندانپزشک در رابطه با شرایط بیمار بدهد و بیمار نیز می تواند ارتباط بهتری با تیم پزشکی برقرار کند چراکه پیش از شروع عمل،اطلاعات کافی در خصوص آنچه اتفاق خواهد افتاد را در اختیار داشته است. در حقیقت زمانی که طراحی دیجیتالی طرح اصلاح لبخند اتفاق می افتد، شما پیش از آغاز پروسه درمان، درخواهید یافت که پس از پایان عمل ظاهر شما چگونه تغییر پیدا خواهد کرد.

دلیل دیگری که سبب اهمیت یافتن طراحی لبخند دیجیتال شده است، افزایش سطح رضایت بیماران از طراحی انجام شده است. از آنجا که این بیماران به صورت کامل از آنچه در طول درمان اتفاق خواهد افتاد باخبرند، می توانند در رابطه با ظاهر خود نیز نظراتی را ارائه کنند و در صورتی که امکامپذیر باشد، دندانپزشک می تواند تغییرات را مطابق با سلیقه بیمار اعمال کند.

اصلاح طرح لبخند با 14 واحد کامپوزیت سرامیکی ips

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

چه کسانی می توانند از اصلاح طرح لبخند استفاده کنند؟

یکی از بهترین جنبه های طراحی طرح لبخند این است که همه افراد می توانند از این روش استفاده کنند. زمانی که تجزیه و تحلیل های مورد نیاز انجام شود، می توان دریافت که فرد تا چه حد به تغییرات طرح لبخند نیاز خواهد داشت.

این پروسه توسط فیلم برداری و عکاسی دیجیتال انجام می شود و دندانپزشک از این طریق می تواند رابطه بین لب، لثه و دندان ها را درک کند و سپس به طراحی یک لبخند مشغول خواهد شد تا بتوان دریافت که پس از عمل چه تفاوت هایی به وجود خواهد آمد.

اگر تمایل دارید تا چیزی در رابطه با خط لبخند خود را تغییر دهید، همه چیز در دستان شما قرار دارد و می توانید در این رابطه با دندانپزشک خود  صحبت کنید و از او بخواهید تا شکل لبخند شما را به مانند لبخند دلخواهتان تغییر دهد. تکنولوژی تصویربرداری جدید به دندانپزشکان این فرصت را می دهد تا دید کاملا روشنی به دندانپزشکان خواهد داد و آن ها می توانند با برنامه ریزی قبلی کار خود را آغاز کنند.

برای اینکه بتوانید بهترین خدمات را در این رابطه دریافت کنید، باید تحقیقات لازم در این زمینه را انجام دهید و با دندانپزشکان مختلف صحبت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. این اقتصادی ترین گزینه برای شماست تا جلسات مشاوره را با دندانپزشکان مختلف انجام دهید و پس از صحبت با هر یک از آن ها تصمیم بگیرید که کدام دندانپزشک می تواند خدمات بهتری را در اختیار شما قرار دهد.

بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند چه وِیژگی هایی دارد

آنچه در رابطه با طرح لبخند باید بدانید

دندان‌ها، ویترین صورت شما هستند. با انجام بهترین روش های اصلاح طرح لبخند، زیبایی و درخشش آن‌ها بیش از پیش نمایان شده و تأثیر فوق‌العاده‌ای بر بیننده دارند. همین دلیل کافی است تا چنین کار تخصصی و حساسی را به‌هر دندان‌پزشکی نسپرده و در انتخاب یک متخصص خبره با وسواس بیشتری عمل کنید.

لبخند زیبا در جذابیت و زیبایی چهره افراد اهمیت بسیار بالایی دارد. برای داشتن لبخندی زیبا باید دارای دندان‌هایی خوش فرم و خوش رنگ باشید. روش‌های مختلفی اعم از روکش دندان، ارتودنسی، لمینت، کامپوزیت، اصلاح خط لثه و … وجود دارد که هر یک مزایای خاص خود را دارد. پیش از اصلاح  باید دندان‌های خود را از نظر سلامتی بررسی کنید تا اگر مشکلی وجود دارد ابتدا آن را رفع سپس اقدام  نمود.

در صورتی که میخواهید پیش از انجام این فرآیند نتیجه کار را مشاهده کنید بهتر است به مرکز دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری مراجعه کنید تا با استفاده از DSD ابتدا برای شما طراحی انجام شده و ملاحظه کنید و در صورت تایید طراحی لبخند شما آغاز گردد.

طبیعی است که همه افراد از لبخند زیبا به عنوان یک معیار اصلی و اساسی در افزایش جذابیت چهره  نام میبرند. البته این جذابیت لبخندی برای خانم‌ها و آقایان به یک اندازه حائز اهمیت است.

قطعا کسی که لبخندی بسیار زیبا دارد دارای قوس، شکل، رنگ و موادر این چنینی در دندان‌های خود است. همه این موارد باید دارای تناسب خوبی با چهره فرد داشته باشد تا میزان جذابیت چهره افزایش یافته و موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد شود.

جالب است بدانید در گذشته بحث طرح لبخند خیلی مورد توجه مردم قرار نمیگرفت و اغلب فقط برای انجام کارهای درمانی به دندانپزشکی مراجعه میکردند.

بحثی که در زیبایی برای افراد حائز اهمیت بود حفظ دندان و ترمیم آن بود. اغلب تمایل داشتند دندان ترمیم شده و به عملکرد خود ادامه دهد و انها دچار بی دندانی نشوند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش روش‌های نوین بحث زیبایی از اهمیت بیشتری برخوردار شده است و البته پزشکان به مهارت‌های بیشتری در این زمینه رسیده‌اند.

سوالات متداول درباره اصلاح طرح لبخند

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

در این رابطه نمی توان به صورت دقیق مبلغی را اعلام کرد چراکه فرد باید مورد آنالیز قرار گیرد تا بتوان دریافت که به چه مراحلی نیاز خواهد داشت.

هنگام صحبت کردن و خندیدن چه تعداد دندان مشخص می شود؟

معمولا هنگام خندیدن ۸ دندان بالا و هنگام صحبت کردن ۶ دندان بالا مشخص می شود.

آیا اصلاح طرح لبخند دائمی است؟

در صورتی که به خوبی بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی انجام دهید، اصلاحات صورت گرفته در طرح لبخند می تواند برای مدت های طولانی دوام داشته باشد.

آیا اصلاح طرح لبخند دردناک است؟

معمولا چنین اتفاقی رخ نمی دهد. بسیاری از پروسه های درمانی اصلاح طرح لبخند ممکن است به بی حسی موضعی نیز نیازی نداشته باشند.

طرح لبخند شامل چند دندان است؟

برای طراحی لبخند باید با پزشک مشورت کنید و بر اساس نظرات او  تصمیم بگیرید که چند دندان شما نیاز به طراحی لبخند دارد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت دندان؟

کامپوزیت به دندان‌های شما حالتی طبیعی‌تر می‌دهد و به‌این‌علت که برش کمتری روی دندان‌های اصلی شما ایجاد می‌کند، بهتر است. همچنین مدت‌زمان اجرای کامپوزیت کمتر است. در نقطه مقابل میزان برگشت‌پذیری لمینت تقریباً صفر است.

کدام روش اصلاح طرح لبخند از همه بهتر است؟

با توجه به نظرات پزشکان استفاده از هریک از روش‌های اصلاح طرح لبخند برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

۳۰ دیدگاه. ترک جدید

  • خیلی نمونه کارهای خانم دکتر تمیز و زیبا هستند واقعا باورم نمیشه میشه دندونای به این مرتبی داشته باشم عالیه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۴۱

      سلام
      بله با انجام صحیح روش و رعابت مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند حتما به نتایج خوبی می رسید.

      پاسخ
  • سلام و وقت بخیر
    پدر من ۵۲سالشونه و قبلا خدود ۱۰سالی سیگار میکشیدن و بن دندوناشون تیره شده اما کاملا سالم هستن میتونن از لمینت یا کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند استفاده کنند؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۰۱

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • فاطمه ناصری
    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۳۰

    سلام ببخشید دندونای جلویی بالام خیلی با هم زاویه دارن همین باعث میشه غذا برن توی این زوایا و دچار پوسیدگی بشن تا حالا دو سه بار ترمیمشون کردم. میشه لمینت کنم تا یکدست بشن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۰۶

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • حانیه ترابی
    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۹

    سلام وقت بخیر
    خانم دکتر من از ۱۲سالگی سیم های ارتودنسی رو داشتم و ۲۱سالگی درشون اوردم و دندونام مرتبه اما اندازه دندونام کوچیکه و قدشونم کوتاه چوری که لبخند میزنم کلی از لثه ام مشخصه. پیشنهاد شما چیه؟ کامپوزیت کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۴

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا ببینیم کدام کار زیبایی برایتان مناسب تر است .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام ویدئوهایی که روی سایت گذاشتین خیلی خوب بودن من فقط سوالم اینه من دندونای خرگوشی دارم دو تا ایا لمینت برام بهتره یا کامپوزیت و میخام هزینه ام حداقل بشه میتونم ردیف بالا رو لمینت کنم و ردیف پایین رو کامپوزیت؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۴۳

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا ببینیم کدام کار زیبایی برایتان مناسب تر است .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • لاله شریعیتی
    ۲۶ دی ۱۴۰۰ ۰۶:۵۲

    سلام خانم دکتر من دنبال دکتر خوب برای اصلاح طرح لبخند بودم از نمونه کارهای سایت شما خیلی خوشم اومد. عکسای بیشتر رو کجا میتونم ببنیم و اینکه ایا شما با کامپوزیت ای پی اس کار میکنین؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ دی ۱۴۰۰ ۰۶:۵۴

      سلام خدمت شما . بله ما طرح لبخند با کامپوزیت ips را انجام میدهیم . و برای مشاهده بیشتر به ادرس پیچ اینستاگرام dr.nassiriclinic مراجعه بفرمایید .

      پاسخ
  • ب رای اصلاح طرح لبخند برای دندونایی که خیلی رنگشون زرد شده کدوم روش بهتر جواب میده؟ مرسی از شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۵

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام ببخشید برای کسی که ورزشکار استفاده از لمینت برای اصلاح طرح لبخند محدودیت داره؟ من کاراته کارم و هر روز هفته تمرین دارم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۷

      سلام خدمت شما . کار زیبایی برای شما انجام میشود ولی حتما مراقبت های خودتون هم لازم هست .

      پاسخ
  • سودابه صحرایی
    ۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۴۹

    سلام خانم دکتر من دندونای تمیزی دارم و هر چند وقت یکبار برای بلیچینگ هم میرم اما با توجه به اینکه کامپوزیت خیلی طرح لبخند رو زیبا میکنه ایا بنظرتون روکش کنم دندونامو؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۸

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • شعله کادیری
    ۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۶:۴۸

    سلام خدمت شما من میخام کامپوزیت انجام بدم اما لثه ام خیلی روی دندونمو پوشونده و قد دندونام کوتاهه ایا من گزینه خوبی برای کامپوزیت هستم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۹

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام ببخشید من زیاد قهوه میخورم اگه رنگ کامپوزیت با این شرایط تغییر کرد میتونم بلیچینگ کنم؟ یا باید کامپوزیت ها عوض بشن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۴۲

      سلام خدمت شما . با انجام پالیش مقداری از رنگ اولیه کامپوزیت ها باز میگردد. اگر با پالیش رنگ کامپوزیت ها مطلوب نبود کامپوزیت ها باید ریمو شوند .

      پاسخ
  • هزینه طرح لبخند چقدر است؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۱۵

      سلام خدمت شما. لطفا برای مشاوره شماره خود را قید بفرمایید تا در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

      پاسخ
  • من دو تا از دندان های جلوییم افتاده. امکان استفاده از ایمپلنت هم ندارم. چه توصیه ای دارید برای جایگزین کردن این دندان؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۲۲

      سلام خدمت شما. لطفا برای مشاوره شماره خود را قید بفرمایید تا در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

      پاسخ
  • اینکه از چه روشی استفاده کنیم رو شما تعیین میکنین؟ یا خودمون باید تصمیم بگیریم مثلا از لمینت استفاده کنیم یا کامپوزیت؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۳۷

      سلام خدمت شما. در اکثر موارد از هر دو روش میشود استفاده کرد که نظر خودتون پرسیده میشود اما در مواردی که ترجیحا یکی از این دو مورد باید استفاده شود به شما توصیه میشود که ان روش را انجام دهید .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر نصیری. سوالی داشتم در این مورد که چطور میتونیم مطمئن بشیم بعد از تغییر ظاهر دندان ها، ظاهر عجیبی پیدا نمیکنیم؟ منظورم اینه چطور بفهمیم به صورتمون میاد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button