لمینت سرامیکی دندان

لمینت سرامیکی دندان
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

لمینت سرامیکی دندان یا پرسلن ونیر متریالی است دقیقاً به رنگ دندان که برای ترمیم دندان به کار می‌رود.  این متریال در آزمایشگاه تولید شده و به‌وسیله پزشک متخصص بر روی دندان جایگذاری می‌شود.

امروزه این لمینت دندان به علت به وجود آوردن کمترین میزان تراش روی دندان و ظاهر زیبای آن، طرفداران فراوانی یافته است. ضخامت این نوع لمینت  تقریباً ۵ الی ۶ میلی‌متر است. لمینت به‌وسیله باند رزینی روی دندان قرار می‌گیرد.

مشاوره و مراجعه به یک دندانپزشک متخصص لمینت دندان جهت تعیین مناسب بودن لمینت سرامیکی دندان برای شما و رعایت نکات بهداشتی قبل و بعد از نصب لمینت حائز اهمیت است.

لمینت سرامیکی چیست؟

امروزه لبخند افراد نقش بسیار زیادی در زیبایی ظاهری آن ها بازی می کند و بیش از پیش اهمیت یافته است. از همین رو استفاده از دندانپزشکی زیبایی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

یکی از فعالیت هایی که دندانپزشکی زیبایی انجام می دهد، تغییر شکل ظاهری دندان ها است. دندان های هر فرد ممکن است بر اثر استفاده بیش از اندازه از برخی از خوراکی ها در اثر گذر زمان لکه دار شود یا بر اثر برخورد دچار شکستگی شده باشد، از همین رو باید به یک راهکار منطقی برای رسیدن به دندان های زیبا فکر کرد.

روکش های سرامیکی سطوح نازکی هستند که از سرامیک با کیفیت عالی ساخته شده اند. این روکش های دندانی با توجه به یک استاندارد شخصی و به صورت اختصاصی برای هر فرد ساخته می شوند.

در حقیقت در مرحله اول قالب دندان ها به آزمایشگاه های دندانپزشکی ارسال می شوند. برای این که بتوان از آن ها استفاده کرد باید در یک کوره ی مخصوص، در دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد قرار بگیرند تا به خوبی پخته شوند و فرم یک پارچه و صیقلی پیدا کنند.

سپس رنگ مناسب به آن ها اضافه می شود تا هم رنگ با دندان های فردی شوند که قصد استفاده از روکش های لمینت سرامیکی را دارد.

 سایت burleson.mintdentistry درباره عمر لمینت های سرامیکی بیان می کند: در صورت مراقبت صحیح، روکش های پرسلن می توانند تا ۱۰ – ۲۰ سال دوام داشته باشند. در معاینه سالانه برای اطمینان از سلامت دهان و دندان، دندانپزشک وضعیت روکش های دندان را بررسی کرده و زمان تعویض آن را اعلام می کند.

شما به عنوان متقاضی استفاده از لمینت سرامیکی می توانید همراه با دندانپزشک خود رنگ لمینت های سرامیکی را به صورت جداگانه انتخاب کنید.

در حقیقت می توانید این نکته را به عنوان یک مزیت نسبت به روکش های کامپوزیتی یا کامپوزیت دندان قلمداد کنید. ضخامت روکش های سرامیکی می تواند از ۰.۲ تا ۱ میلی متر متغیر باشد و شرایط چرخش و ظاهر دندان می تواند در ضخامت روکش های دندانی بسیار موثر باشد.

شکل ظاهری لمینت های سرامیکی همان چیزی است که شما می خواهید و این یک انتخاب کورکورانه نخواهد بود. درواقع با کمک لمینت دیجیتال دندان، دندانپزشکان حرفه ای با استفاده از سیستم های کامپیوتری می توانند طرح لبخند شما را به صورت دیجیتالی ایجاد کنند.

در این حالت شما این فرصت را خواهید داشت که در رابطه با رنگ و شکل ظاهری لمینت های سرامیکی خود نظر دهید تا بتوانید آن ها را در نهایت مطابق با سلیقه شخصی خود در اختیار داشته باشید.

فیلم لمینت دندان

در ویدئو زیر می‌توانید فیلم مراحل لمینت دندان مراجعه کننده عزیز دکتر نصیری را به صورت مشاهده کنید.

کاربرد لمینت سرامیکی (پرسلن ونیر)

لمینیت‌های سرامیکی عموماً برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شوند. این روش می‌توانند به سادگی عیوب مختلف دندان‌ها را پوشش دهند و لبخندی زیبا را به افراد بدهند. از طرفی رنگ این لمینیت‌ها عموماً طبیعی بوده و در برابر تغییر رنگ و آسیب‌های مختلف مقاومت بالایی دارند و به همین جهت گزینه‌ای مناسب برای زیبایی هستند.

مازاد بر این لمینیت‌ها می‌توانند دندان‌هایی که کج شده یا زاویه‌شان تغییر کرده باشد را هم اصلاح نماید. در این حالت دندانپزشک با ساخت یک لمینیت متناسب با زاویه اصلی می‌تواند این موضوع را بر طرف نماید. رفع مشکل ساییدگی دندان، بدرنگی دندان، پریدگی لبه، آسیب دیدگی و… از دیگر مواردی است که می‌توان به وسیله لمینیت آن را بر طرف کرد.

در این حالت دندان پزشک مشکل دندان شما را بررسی کرده و بر اساس شکل ساختاری دندان‌های شما، لمینیت ویژه برای آن‌ها آماده می‌کند. با قرار دادن این لمینیت، شکل ساختاری دندان‌ها مرتب می‌شود. این موضوع سبب شده تا میزان تقاضای زیادی برای لمینیت سرامیکی بوجود بیاید.

رفع مشکل ظاهری دندان‌های کوتاه از مهم‌ترین مواردی است که به وسیله لمینیت سرامیکی بر طرف می‌شود. لمینیت‌ها می‌توانند اندازه‌های طبیعی را به دندان‌ها بدهند و ساختار دندان‌هایی که کوتاه‌تر یا نامناسب هستند را اصلاح نمایند.

این فاکتور کمک می‌کند تا عدم توازن اندازه در بین دندان‌های شما از بین برود.

لمینت یا روکش سرامیکی دندان

انواع لمینت سرامیکی

با توجه به استفاده ای که از دندانتان دارید و سلیقه شخصی توصیه می‌کنیم لمینتی را انتخاب کنید که زیبایی، مقاومت و درخشندگی مد نظرتان را داشته باشد. در ادامه برای کمک به تصمیم‌گیری شما به تحلیل و بررسی انواع لمینت سرامیکی می‌پردازیم.

لمینت سرامیکی سیستم ایی ماکس

لمینت سیستم ایی ماکس با استفاده از لیتیوم دی سیلیکات ساخته می‌شود. برای انجام این نوع لمینت، دندانپزشک ابتدا یک قالب مومی از دندان‌های بیمار می‌گیرد؛ سپس لیتیوم دی سیلیکات مذاب را در لابراتوار درون قالب ریخته و منتظر می‌ماند تا سرد شود. پس ‌از آماده شدن لمینت، دندانپزشک در مطب آن را روی دندان‌های بیمار قرار می‌دهد.

بازتاب نور، شفافیت و زیبایی لمینت ایی ماکس از لمینت کاد کام یا زیرکونیا بسیار بهتر است اما به همان نسبت نیز مقاومت کمتری در برابر ضربه دارد.

لمینت‌های سرامیکی سیستم زیرکونیا

برای انجام این نوع لمینت ابتدا دندانپزشک از دندان‌های بیمار یک قالب گچی گرفته و به لابراتوار ارسال می‌کند. در لابراتوار خمیر سرامیک به‌ همراه اکسید زیرکونیوم در درون کوره و به‌ صورت لایه‌لایه در قالب گچی ساخته‌ شده توسط دندان‌پزشک ریخته می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لمینت سیستم زیرکونیا، مقاومت زیاد آن در برابر تغییرات دما و ضربه است. از ایرادات لمینت سرامیکی سیستم زیرکونیا نیز می‌توان به شفافیت کمتر آن نسبت ‌به دیگر انواع اشاره کرد.

لمینت‌های سرامیکی سیستم کاد کام

برای ساخت لمینت سیستم کاد کام، دندانپزشک ابتدا از دندان‌های بیمار یک اسکن کامل گرفته و آن را به کامپیوتر ارسال می‌کند. در مراحل بعدی لمینت سیستم کاد کام به‌صورت مجازی طراحی‌شده و طرح موردنظر به دستگاه مخصوص انتقال می‌یابد. طرح موردنظر بر روی بلوک کوچک سرامیکی تک‌رنگ انجام‌ شده و به‌تدریج و با دقت و ظرافت کافی تراش می‌خورد.

از مهم‌ترین مزیت‌های لمینت سیستم کاد کام می‌توان به این ‌مورد اشاره کرد که این نوع لمینت در مدت کوتاهی آماده می‌شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل بلوک سرامیکی تک‌رنگ آن روکشی که با سیستم کات کامل تهیه می‌شود جلوه طبیعی دندان را مانند دیگر روش‌های لمینت ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

لمینت‌های سرامیکی سیستم لومینیرز

لمینت سرامیکی سیستم لومینیرز از پرطرفدارترین انواع لمینت بوده و بسیار به دندان‌های طبیعی شبیه است. همچنین این نوع لمینت به دلیل مقاومت زیاد و نازک بودن آن توسط دندان‌پزشکان زیادی مورد استقبال قرار گرفته‌است.

بدلیل ظرافت بالای این نوع لمینت، دیگر نیازی به تراش دادن دندان‌ها نیست و می‌توان آن را پس‌ از آماده شدن به همان صورت روی دندان‌های فرد قرار داد. ساخت این نوع لمینت های سرامیکی منحصراً متعلق به یک شرکت آمریکایی است. به‌همین دلیل هزینه ساخت این نوع لمینت با توجه به این‌که دندانپزشک قالب دندان را به شرکت موردنظر ارسال می‌کند، بسیار زیاد است.

لمینت‌های سرامیکی سیستم بریلیانس

این نوع لمینت نیز متعلق به یک شرکت آمریکایی است. به‌ همین دلیل هزینه آماده‌سازی آن بسیار زیاد بوده و حدود بیست روز طول می‌کشد. بدلیل نازک بودن آن نیازی نیست که دندان تراش داده شود. این نوع لمینت بسیار شبیه ‌به دندان طبیعی بوده و از زیبایی و درخشندگی خاصی برخوردار است.

لمینت سرامیکی سیستم ای‌پی‌اس ونیر

این نوع لمینت سرامیکی، لمینت‌های از پیش آماده‌ای هستند که پیش‌از قرار گرفتن روی دندان‌های بیمار باید کمی تراش‌خورده و آماده شوند. به دلیل این‌که این لمینت ها از قبل آماده شده‌اند، در یک جلسه می‌توان روکش را روی دندان‌های بیمار قرارداد.

شفافیت و کیفیت لمینت سیستم ای‌پی‌اس ونیر نسبت ‌به دیگر لمینت ها پایین‌تر بوده و مطابقت آن با دندان اصلی و تراش آن نیز به تجربه و مهارت دندان‌پزشک بستگی دارد. 

ایمپلنت دیجیتال بدون درد، جراحی و بخیه یکی از مزایای کاشت ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال است.

شرایط نصب انواع لمینت سرامیکی

روند آماده سازی لمینت های سرامیکی به عوامل مختلفی بستگی دارد و از همین رو ممکن است از چند روز تا چند هفته زمان برای ساخت آن ها نیاز باشد.

پس از انجام مراحل اولیه، برای بیمار روکش هایی از جنس پلاستیک نصب می شود که موقتی هستند اما ظاهری شبیه به دندان های آینده فرد خواهند داشت. استفاده از این روکش های موقتی صرفا تا زمان ساخته شدن روکش های اصلی خواهد بود.

روکش های موقت برای محافظت از دندان در برابر هر گونه تحریک و همچنین ایجاد زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت می توان گفت که شما می توانید به کمک روکش های موقت به ظاهر جدید دندان های خود عادت کنید و نقص های احتمالی آن ها را بشناسید به طوری که در طول پروسه ساخت نیز می توانید با مشورت با دندانپزشک خود برخی از ویژگی های آن را نیز تغییر دهید.

بنابر این بهتر است این آمادگی را نیز داشته باشید که ممکن است تا ساخته شدن کامل روکش های سرامیکی ممکن است برخی از مسائل شما را آزار دهد.

هنگامی که دندانپزشک شروع به نصب لمینت های سرامیکی می کند، روکش های موقتی به طور کامل از دندان خارج می شود. در طول این پروسه دندانپزشک از وسایل پلاستیکی استفاده می کند تا بتواند بزاق دهان، خون و هرگونه مایعات دیگر را از روی دندان پاک کند.

به کمک این وسیله پلاستیکی دندان شما خشک خواهد ماند در نتیجه دندانپزشک برای این که بتواند روکش را به دندان شما متصل کند کار ساده تری را پیش رو خواهد داشت و همچنین شانس موفقیت در چسباندن روکش نیز بیش تر می شود.

تصویر قبل و بعد لمینت دندان آقایان

لمینت سرامیکی دندان چگونه انجام می‌شود؟

لمینت سرامیکی دندان یک فرآیند دندانپزشکی است که در آن لایه‌های نازکی از مواد سرامیکی (معمولاً پرسلن) بر روی سطح دندان‌ها قرار می‌گیرند. این لایه‌های سرامیکی به نام “لمینت”، در رنگ دلخواه و نزدیک به رنگ طبیعی دندان‌های فرد به دندان‌ها چسبانده می‌شوند.

لمینت‌های سرامیکی به دلیل خواص زیبایی، مقاومت در برابر لکه‌ها، و امکان تغییر ظاهر دندان‌ها، به عنوان یک راهکار محبوب در زمینه زیبایی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند. مراحل انجام این روش عبارت است از:

مرحله اول: بررسی توسط متخصص

در مرحله اول، بهترین دندانپزشک زیبایی با بررسی دقیق و مشاوره با بیمار، نیازها و توقعات وی در خصوص اجرای لمینت سرامیکی را تعیین می‌کند. این مرحله شامل رنگ، شکل و اندازه دندان‌ها می‌شود.

از طرفی شما بعد از لمینیت نمی‌توانید اقداماتی نظیر ارتودنسی را انجام دهید لذا اگر نیازمند چنین اقداماتی باشید، پزشک به شما اطلاع می‌دهد.

موارد کاربرد لمینیت سرامیکی

مرحله دوم: تراش دادن دندان

در مرحله بعد، سطح دندان‌هایی که لمینت روی آنها قرار می‌گیرد، تراشیده می‌شود. این تراشیدن ممکن است شامل حذف یک لایه بسیار نازک از مینا (لایه خارجی دندان) باشد تا لمینت بتواند به‌طور مطلوب روی دندان قرار گیرد.

مرحله سوم: قالب‌گیری

بعد از تراشیدن دندان، قالب‌گیری انجام می‌شود. در این مرحله، قالبی از دندان‌های تراشیده گرفته می‌شود تا لمینت‌ها با دقت بیشتری ساخته شود.

مرحله چهارم: تست لمینت

لمینت‌های ساخته شده توسط لابراتوار یا تکنسین دندانپزشکی، تست می‌شوند. این تست شامل بررسی تناسب رنگ، شکل و اندازه لمینت نسبت به دندان‌های اطراف است.

مرحله پنجم: نصب لمینت سرامیکی دندان

پس از تصویب نهایی، لمینت‌ها با استفاده از چسب و مواد چسبنده روی سطح دندان‌ها چسبانده می‌شوند. سپس با تنظیم دقیق و شکل‌دهی نهایی، لمینت‌ها به شکل طبیعی دندان‌ها تنظیم می‌شوند.

لمینت سرامیکی دندان به دلیل قابلیت تنظیم شکل، رنگ و جلوه دادن دندان‌ها، برای اصلاح مشکلات ظاهری و اصلاح لبخند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لبخند زیبا با لمینیت سرامیکی

روش های مراقبت از لمینت های سرامیکی

زمانی که لمینت های سرامیکی را نصب می کنید باید در نظر داشته باشید که آن ها نیز به مانند دندان های طبیعی نیاز به مراقبت های ویژه خود دارند که این مراقبت های بعد از لمینت دندان ها به طول عمر آن ها کمک خواهد کرد.

در صورتی که فرد نتواند بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کند ممکن است علاوه بر از دست دادن لمینت های سرامیکی خود، دندان های اصلی را نیز از دست دهد. یکی از نکات مراقبتی لمینت، استفاده از خمیر دندان و مسواک لمینت است.

بنابر این همواره به افراد توصیه می شود که در طول روز حداقل دو بار مسواک بزنند و از خمیر دندان های فلوراید دار استفاده کنند. یکی دیگر از توصیه هایی که به استفاده کنندگان از لمینت های سرامیکی می توان داشت آن است که حتما پس از صرف غذا از نخ دندان استفاده کنند تا از تجمع غذا بین دندان ها جدا خودداری کنند.

استفاده از خوراکی هایی که رنگ زیادی تولید می کنند مانند زردچوبه، زعفران، قهوه و چای نیز به صورت مداوم توصیه نمی شود؛ چرا که می توانند بر ظاهر روکش ها سرامیکی تاثیر بگذارند و رنگ آن ها را تغییر دهند. استعمال دخانیات نیز می تواند سلامت لمینت های سرامیکی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز عوارض لمینت دندان می شود.

دندان قروچه نیز می تواند به شدت سلامت لمینت های سرامیکی را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. بهتر است پیش از این که لمینت های سرامیکی را نصب کنید، در این رابطه با دندانپزشک خود صبحت کنید.

در برخی از موارد استفاده از محافظ های دندانی یا نایت گارد های دندان به بیماران توصیه می شود تا بتوانند از این مشکلات جلوگیری کرد اما به طور کلی به بیماران توصیه می شود تا بتوانند این مشکل را به صورت کامل برطرف سازند.

آیا میشود روکش دندان را برداشت را در این مقاله بخوانید.

یکی از مواردی که به شدت باید به آن توجه داشته باشید انجام چک-آپ های مرتب است. در صورتی که سلامت ظاهری لمینت های سرامیکی را حفظ کرده اید هر ۶ ماه یک بار با دندانپزشک خود دیدار کنید تا شرایط را مورد بررسی قرار دهد. در صورت بروز هر گونه مشکل در دندان ها اما، فورا با دندانپزشک خود دیدار کنید تا مانع از وارد شدن آسیب های جدی به دندان یا لمینت های دندانی شوید.

زمانی که از لمینت های سرامیکی استفاده می کنید، بهتر است در استفاده از مواد غذایی نیز دقت داشته باشید. شما به طور طبیعی می توانید خوراکی های مختلف را مصرف کنید اما باید در زمان استفاده از روکش های موفق از مصرف برخی از خوراکی ها جدا خودداری کنید. برخی از این خوراکی ها عبارتند از:

  • میوه های غیر نرم مانند سیب
  • خوراکی های محکم مانند یخ و شکلات
  • خوراکی های چسبناک مانند تافی ها و سایر شیرینی ها
  • خوراکی های ترد مانند دانه ها، آجیل ها و نان های با پوسته سخت
عکس قبل و بعد لمینت سرامیکی دندان در کلینیک دکتر نوشین نصیری

تفاوت میان پرسلن لمینت دندان با تاج دندان

یکی از مهم ترین تفاوت های میان لمینت های سرامیکی و تاج های دندانی سطح پوشش آن ها در هر دندان است. لمینت ها فقط سطح جلوی هر دندان را پوشش می دهند و بسیار نازک هستند. به طور کلی ضخامت لمینت های سرامیکی کم تر از ۱ میلی متر است.

با این وجود تاج ها به طور کلی همه فضای دندان را احاطه می کنند به همین دلیل است که در زمانی که قصد استفاده از آن ها را دارید سطح بیش تری از دندان تراشیده می شود. معمولا ضخامت تاج های دندانی ۲ میلی متر یا بیش تر است.

چه کسانی می توانند از پرسلن ونیر استفاده کنند؟

یکی از پرسش هایی که در رابطه با لمینت های سرامیکی پیش می آید آن است که چه کسانی می توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند. شاید بتوان گفت که بهترین استفاده از لمینت های سرامیکی را افرادی خواهند داشت که دندان های آن ها تغییر رنگ داده است یا لکه هایی بر روی سطح دندان های آن ها به وجود آمده است. لایه ای که با استفاده از لمینت های سرامیکی روی دندان ها قرار می گیرد به خوبی این تغییر رنگ را مخفی می سازد.

کاندیدای مناسب لیمینت سرامیکی دندان

افرادی که بنا به دلایل مختلفی دچار شکستگی دندان شده اند یا دندان های آن ها شکل نامنظمی دارند نیز به خوبی می توانند از کاربرد لمینت های سرامیکی استفاده کنند. یکی دیگر از مزیت های استفاده از لمینت های سرامیکی پوشش دادن فاصله میان دندان ها است.

به طور کلی افرادی که به دنبال در اختیار داشتن لبخند زیبا تری هستند با آسودگی خاطر می توانند از لمینت های سرامیکی استفاده کنند.

به برخی از افراد نیز توصیه می شود که در استفاده از لمینت های دندانی دقت بیش تری داشته باشند. به افراد زیر توصیه می شود که در استفاده از لمینت های دندانی دقت بیش تری داشته باشند:

  • افرادی که در خواب دندان قروچه می کنند
  • افرادی که پوسیدگی دندان های آن ها سطح گسترده ای را پوشش داده است
  • افرادی که مینای دندان آن ها سابیده شده است و بافت مینای دندان آن ها کافی نیست
  • افرادی که به بیماری های لثه یا فک دچار هستند

این افراد بهتر است پیش از استفاده از لمینت های دندانی با دندانپزشک خود مشورت کنند و یا در راه درمان بیماری یا حل مشکل خود گام بردارند تا آن ها نیز امکان استفاده از لمینت های سرامیکی را داشته باشند.

مراقبت از لمینیت های سرامیکی دندانها

 لمینت دندان  چه فوایدی دارد؟ لمینت دندان یک پوسته نازک سرامیکی است که دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است.

بررسی مزایا و معایب لمینت سرامیکی

لمینیت‌های سرامیکی دارای مزایای بسیار زیادی هستند که موجب نفوذ آن‌ها در بین مردم شده است. این دسته از محصولات نه تنها مشکلات دندان‌ها را رفع می‌کنند بلکه جلوه‌ای زیبا بدان می‌بخشند و بدین جهت است که تقاضای زیادی برای آن‌ها ایجاد شده است.

البته این شیوه درمانی مزایای دیگری هم دارد که آن را در بین مراجعان محبوب کرده است. ما در ادامه شاخص‌ترین مزیت‌های لمینیت سرامیکی را ذکر کرده‌ایم که توانسته این شیوه درمانی را در صدر انتخاب‌های افراد جای دهد.

همچنین لمینیت‌ها نیز مانند سایر اقدامات دیگر دندانپزشکی دارای نقاط ضعفی هستند که تا حدی سرعت نفوذ آن‌ها را کاهش می‌هد. لمینیت‌های سرامیکی به موازات مزایای منحصر به فردی که دارند، معایب و نقاط ضعفی هم دارند.

این نقاط ضعف جامعه آماری را کوچک‌تر می‌کند چرا که موجب می‌شود این شیوه برای بسیاری از افراد مناسب نباشد. ما در ادامه مروری کوتاه بر این معایب داشته‌ایم.

لمینت دندان سرامیکی مقاوم در برابر تغییر رنگ

مزایای انواع لمینت سرامیکی

۱. رفع مشکلات و زیبایی لبخند

شاید بتوان ایجاد لبخند زیبا را مهم ترین هدف در امور زیبایی‌شناسی مربوط به دندانپزشکی دانست. لمینیت سرامیکی می‌تواند به سادگی هر چه تمام‌تر شما را به این هدف برساند. همانگونه که اشاره کردیم لمینیت‌ها می‌توانند مشکلات مختلف دندان‌ها مثل بدرنگی، ساییدگی، پریدگی و… را به بهترین نحو ممکن بر طرف نمایند.

از طرفی خود لمینیت‌ها ساختاری زیبا و درخشان دارند که مشابه دندان‌های طبیعی است. مجموع این فاکتور‌ها سبب می‌شود تا لمینیت سرامیکی بتواند لبخندی زیبا را به صورت شما هدیه دهد.

۲. دوام و عمر بالا

لمینیت‌های سرامیکی عموماً در برابر مواد شیمیایی و فشار‌های فیزیکی مقاومت خوبی دارند. البته به شرطی که به شیوه‌ای صحیح و اصولی نصب شوند و بیمار هم مراقبت‌های لازم را انجام دهد.

ناگفته نماند که این لمینیت‌ها نیز مانند دندان‌های طبیعی در برابر برخی از ضربات و فشار‌های فیزیکی شکننده هستند. بدین جهت ممکن است ونیر یا دندان زیرین آن آسیب ببیند که در این حالت نیازمند تعمیر یا تعویض است. اما در حالت کلی میزان دوام و عمر این تولیدات بالا است.

مزایای لمینت سرامیکی دندان

۳. نتایج سریع

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های لمینیت سرامیکی، نتایج سریع آن است. شما بعد از قرار دادن لمینیت‌ها می‌توانید نتایج آن را مشاهده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید بدون اینکه نیازمند دوره ریکاوری یا استراحت باشید.

این موضوع در حالی است که بسیاری از اقدامات دندانپزشکی مانند ارتودنسی یا ایمپلنت دندان، نیازمند دوره درمان نسبتاً طولانی هستند و بیمار بعد از این دوره می‌تواند نتایج اقدام مورد نظر را مشاهده نماید.

۴. کاربرد وسیع در کنار سایر روش‌های زیبایی در دندانپزشکی

لمینیت‌های سرامیک به دلیل خاصیتی که دارند، می‌توانند مکمل سایر روش‌های زیبایی باشند. بدین منظور دندانپزشکان از آن‌ها همراه با سایر روش‌های زیبایی مانند ارتودنسی استفاده می‌کنند که ترکیب لمینیت‌های سرامیکی با این دسته از اقدامات می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی را ایجاد نماید.

۵. ساختار طبیعی

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های لمینیت سرامیکی رنگ و ظاهر طبیعی آن است. این فاکتور سبب می‌شود تا ظاهری یک دست در بین دندان‌های شما ایجاد شود و تمام عیوب آن بر طرف شود.

ساختار اصلی پرسلین به کار رفته در این متریال به گونه‌ای است که می‌تواند نور را به سادگی بازتاب دهد و این دقیقاً مشابه مینای دندان طبیعی است. از طرفی این ونیر‌ها به شیوه‌ای نازک ساخته می‌شوند و همین مورد سبب شفافیت آن‌ها می‌شود.

۶. مقاوم در برابر تغییر رنگ

لمینیت سرامیکی به دلیل متریال خاصی که دارد تغییر رنگ نمی‌دهد. این موضوع سبب می‌شود تا دندان‌های ترمیم شده با آن ظاهری سفید و درخشان داشته باشند و با خوردن چای قهوه و سایر خوراکی‌ها تغییر ندهند.

این موضوع در حالی است که مواد کامپوزیت ونیر در طول زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند که تا حدودی می‌تواند زیبایی را از لبخند شما بگیرد.

مراقبت از لمینت دندان

معایب لمینت سرامیکی

۱.  عدم بازگشت

از آن جایی که جای‌گذاری لمینیت‌های سرامیکی نیازمند تراش دندان است، لذا امکان برداشتن آن‌ها و استفاده مجدد از دندان‌ها به صورت طبیعی وجود ندارد چرا که دندان در اثر تراش فرم اولیه خود را از دست می‌دهد.

این موضوع سبب شده تا افراد قبل از تصمیم به استفاده از ونیر تحقیقات بیشتری انجام دهند چرا که عملاً کارایی دندان‌های لمینیت شده به استفاده از ونیر بستگی خواهد داشت.

۲. احتمال آسیب

همانگونه قبلاً هم اشاره کردیم لمینیت‌های سرامیکی در برابر فشار‌های مختلف مقاومت مناسبی دارند. اما این لمینیت‌ها هم مانند دندان‌های طبیعی در برابر فشار‌های بالا شکننده هستند.

فشار‌ها ناشی از دندان قروجه، جویدن اشیاء سفت و… می‌تواند موجب آسیب دیدن یا شکستن لمینیت‌های سرامیکی شود. بنا بر همین فاکتور است که دندانپزشکان نگهداری صحیح از لمینیت‌ها را برای طول عمر بیشتر توصیه می‌کنند.

۳. تراش مینای دندان

تراش مینای دندان سبب می‌شود تا دندان شما تا حدودی حساس شود از طرفی وضعیت آن قابل برگشت نخواهد و لذا دندان تراش خورده به لمینیت‌ها وابسته می‌شود.

البته باید این موضوع را خاطر نشان کرد که تراش صورت گرفته برای لمینیت تنها در یک بخش از دندان صورت می‌گیرد. این موضوع در حالی است که برای برخی از روش‌ها نظیر روکش دندان، باید بخش زیادی از دندان تراش داده شود.

این فاکتور سبب شده تا تراش دندان نسبت به سایر روش‌ها غیر تهاجمی‌تر باشد. همچنین ذکر کردن این مورد ضروری است که در لمینیت تراش دندان بسیار کم است و اگر بیش اندازه تراش داده شود کار دندانپزشک اصولی نبوده است. فقط در مواردی این تراش زیاد خواهد بود که دندان جلوزدگی داشته باشد.

لمینت دیجیتالی دندان در کلینیک دکتر نصیری

نقش دندانپزشکی دیجیتال در لمینت دندان

در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری با بهره‌گیری از فناوری دیجیتال و کاربرد کد کم در دندانپزشکی CAD-CAM می‌توان فرایند لمینت کردن دندان‌ها را کوتاه کرد.

نخست اینکه نیازی به قالبگیری از دندان‌ها نیست بلکه با کمک اسکن داخل دهانی، از تمام دندان‌ها یک تصویر سه بعدی و بسیار دقیق تهیه می‌شود. سپس با کمک نرم‌افزارهای مخصوص، اندازه، شکل و فرم روکش‌های پرسلن طراحی و مشخص خواهد شد.

ساخت این روکش‌ها نیز به جای لابراتوار، با کمک دستگاه کد کم و در خود کلینیک انجام می‌شود. به این شکل در کمترین زمان ممکن روکش‌ها آماده نصب روی دندان‌ها می‌شوند و فرایند چند روزه تا چند هفته‌ای لمینت کردن دندان‌ها به یک تا دو روز کاهش می‌یابد.

همچنین با وجود دقت بالای ساخت سه بعدی روکش‌ها، هیچ گونه عدم انطباق یا ناهماهنگی در ساخت روکش‌ها پیش نخواهد آمد. همچنین میزان تجربه و مهارت کارشناسان لابراتوار در ساخت روکش‌ها نیز دیگر موضوعیت ندارد و همه چیز کاملا متناسب با دندان‌های فرد شخصی‌سازی شده و ساخته می‌شود.

شرایط نصب لمینت لومینیرز

چه کسانی نباید از ونیر سرامیکی استفاده کنند

یکی از موضوعاتی که باید به شدت مورد توجه قرار گیرد، پرهیز از استفاده از ونیرهای سرامیکی برای افرادی است که گزینه مناسبی برای این کار نیستند. عوامل متعددی می تواند یک فرد را به گزینه ای نامناسب برای استفاده از لمینت تبدیل کند.

در مرحله اول کلیه افرادی که در هنگام بستن دهان خود دندان های خود را به روی هم می فشرند، بدترین گزینه برای استفاده از لمینت های سرامیکی هستند. این کار باعث خواهد شد تا احتمال شکست استفاده از لمینت های دندانی تا ۸ برابر افزایش پیدا کند.

افرادی که دندان های آن ها به شدت پوسیدگی داشته باشد نیز گزینه مناسبی برای استفاده از لمینت های سرامیکی نیستند، لمینت وسیله ای برای تغییر ظاهر دندان ها است و نمی تواند عملکرد آن ها را تغییر دهد.

این افراد باید در ابتدای امر پوسیدگی دندان خود را برطرف سازند تا امکان استفاده از لمینت را داشته باشند. افرادی که حجم پرشدگی دندان آن ها نیز زیاد باشد قادر به استفاده از لمینت های دندانی نخواهند بود. این افراد نیز باید از روش های درمانی جایگزین مانند تاج های دندانی استفاده کنند تا کل حجم دندان توسط این تاج پوشش داده شود.

افرادی که مینای دندان آن ها نیز به اندازه کافی نیست، نمی توانند از این روش استفاده کنند چراکه شانس اتصال لمینت ها به دندان به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند و در نتیجه احتمال شکست لمینت های دندانی افزایش می یابد.

همچنین افرادی که از بیماری های لثه رنج می برند، پیش از استفاده از لمینت های دندانی باید بیماری خود را برطرف سازند چراکه ممکن است این بیماری سبب از دست رفتن دندان و لمینت پس از مدتی کوتاه شوند.

کاندید نامناسب برای لمینت دندان

بلیچینگ دندان برای چه افرادی توصیه می شود؟

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

عوامل مختلفی بر طول عمر لمینت دندان تاثیرگذار هستند که برخی از آن ها به شخص بیمار بستگی دارند. برای مثال یکی از این عوامل وضعیت دندان ها پیش از اتصال لمینت های دندانی به آن ها است. نکته دوم رعایت بهداشت دهان و دندان است.

دو بار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان می تواند نقش موثری در بقای بیشتر لمینت های دندانی داشته باشد ضمن آنکه توصیه می شود فرد هر ۶ ماه یک بار برای چک کردن دندان های خود به دندانپزشک مراجعه کند.

محافظت از دهان نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در سلامت لمینت های دندانی است. در صورتی که ورزش های سنگین رزمی انجام می دهید، حتما از محافظ های دندان استفاده کنید چراکه ضربه می تواند منجر به از دست دادن لمینت ها شود.

در صورتی که از مشکل فشردن دندان ها بر روی هم رنج می برید یا در خواب دندان قروچه دارید نیز حتما با پزشک خود مشورت کنید و از محافظ های دندان استفاده کنید تا مانع وارد شدن فشار به لمینت های سرامیکی شوید.

خوردن خوراکی های سخت مانند یخ و شکلات و شیرینی های سفت نیز می تواند منجر به وارد شدن آسیب به دندان ها شود. در صورتی که از دندان های خود برای تغییر حالت اجسام استفاده می کنید نیز می توانید به لمینت های دندانی خود آسیب جدی وارد کنید.

از عوامل بیرونی تاثیرگذار بر عمر لمینت های دندان اما می توان به جنس لمینتی اشاره کرد که دندانپزشک برای شما استفاده می کند. به همین منظور بهتر است پیش از انجام این عمل حتما با دندانپزشک خود در این رابطه صحبت کنید و تحقیقات لازم را درباره جنس لمینت انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین نوع لمینت را استفاده خواهید کرد.

مراقبت های ویژه از لمینت های دندانی به شما این فرصت را خواهد داد که برای یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله از آن ها استفاده کنید اما در نظر داشته باشید که آنها نیز همچون دندان های طبیعی در اثر گذر زمان دچار تغییر رنگ خواهند شد و این مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتخاب رنگ لمینت دندان ها

انتخاب رنگ لمینت دندان

عوامل مختلفی در انتخاب رنگ لمینت تاثیرگذار هستند و هر فرد نیز باید به این نکته توجه داشته باشد. در ابتدای امر باید دقت داشت که چه تعداد از دندان های شما قرار است توسط لمینت پوشش داده شود.

در صورتی که خط لبخند شما به طور کامل پوشش داده شود انتخاب های بیشتری برای رنگ پیش روی شما قرار می گیرد اما در صورتی که چنین نیست، باید رنگی را انتخاب کنید که به دندان های شما شباهت داشته باشد تا تفاوت رنگ ایجاد شده جلوه بدی نداشته باشد.

توصیه در بسیاری از مواقع آن است که فرد رنگی دو لایه روشن از رنگ دندان های خود را برای لمینت دندانی انتخاب کند اما همچنان سلیقه فرد نیز در این رابطه موثر است.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار رنگ پوست صورت فرد است که باید به آن دقت داشت. رنگ های سفید براق برای پوست های سبزه و تیره مناسب نیستند و جلوه خوبی نخواهند داشت. بهتر است پیش از انتخاب رنگ لمینت های دندانی خود با دندانپزشک مشورت داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید.

بهترین و جامع ترین راهنمای انتخاب رنگ لمینت دندان، دندانپزشک متخصص لمینت دندان میباشد که با توجه به رنگ دندان خود فرد و رنگ پوست فرد متقاضی میتواند بهترین رنگ طبیعی را به او پیشنهاد می دهد.

نمونه لمینت دکتر نصیری

سخن آخر

لمینیت‌های سرامیکی می‌تواند مشکلاتی نظیر ساییدگی،بدرنگی، پریدگی، کج شدن، تغییر زاویه و… دندان‌ها بر طرف نماید و با کمک طرح زیبای خود، لبخندی جذاب را به شما هدیه بدهد.

این لمینیت‌ها عموماً از ماده‌ای به نام پرسلن ساخته می‌شوند و مشابه دندان‌های طبیعی است. به طور کلی برای لمینیت‌های سرامیکی می‌بایست بخشی از مینای دندان را تراش داد و بر اساس قالب به دست آمده از آن، ونیر لمینیت را ساخت.

این تراش سبب می‌شود تا مشکلاتی همانند حساس شدن و غیر قابل بازگشت بودن برای لمینیت ایجاد شود. اما این اقدام درمانی مزایای بسیاری هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به اصلاح دقیق مشکلات دندان، مقاومت در برابر تغییری رنگ و مواد شیمیایی، نتایج سریع، ساختار طبیعی و… اشاره نمود که موجب شده‌اند تا استفاده از لمینیت سرامیکی تقاضای زیادی داشته باشد.

آیا داشتن لبخند هالیوودی امکان پذیر است؟

بله ! در اصلاح طرح لبخند می‌توان از لمینت‌های سرامیکی و یا ونیرهای کامپوزیتی بهره برد. در هر دو روش یک روکش با شکل و رنگ مناسب روی سطح بیرونی دندان قرار داده می‌شود تا هنگام لبخند زدن، ظاهر دندان‌ها زیبا و مرتب باشد. لمینت سرامیکی یا پرسلن، از مواد سرامیکی شبیه به مینای دندان در لابراتوار یا با دستگاه کد کم ساخته می‌شود اما ونیر کامپوزیتی از مواد رزینی ساخته شده است که توسط دندان‌پزشک روی دندان قرار می‌گیرد و شکل داده می‌شود.

در لمینیت سرامیکی (پرسلن) دندان آسیب میبیند؟

در تکنیک پرسلن لمینیت تبحر داندان‌پزشک در تشخیص میزان تراش و یا حتی عدم نیاز به تراش بسیار مهم است. در صورت تراش بیش از حد دندان ممکن است حساس شده و یا حتی به عصب برسد.

آیا لمینیت سرامیکی به صورت دیجیتال هم انجام می شود؟

در کلینیک دکتر نصیری با بهره‌گیری از فناوری دیجیتال و CAD-CAM می‌توان فرایند لمینت کردن دندان‌ها را کوتاه کرد. نخست اینکه نیازی به قالبگیری از دندان‌ها نیست بلکه با کمک اسکنرهای داخل دهانی، از تمام دندان‌ها یک تصویر سه بعدی و بسیار دقیق تهیه می‌شود. سپس با کمک نرم‌افزارهای مخصوص، اندازه، شکل و فرم روکش‌های پرسلن طراحی و مشخص خواهد شد.

میزان تراش دندان در لمینت چقدر است؟

میزان تراش در لمینت به اندازه تراش ۰/۵ تا ۰/۸ خواهد بود.

آیا لمینت می‌تواند دندان‌ها را قوی‌تر کنند؟

بله؛ با استفاده از این درمان شما می‌توانید دندان‌های خود در مقابل عوامل بیرونی به‌شدت محکم کنید.

لمینت سرامیکی بادوام‌تر است یا لمینت کامپوزیت؟

لمینت‌های سرامیکی دارای دوام بیشتری هستند زیرا از مواد مرغوب‌تری برای آن‌ها استفاده‌شده است.

لمینت دندان درمان دائمی ‌محسوب می‌شود یا موقتی؟

لمینت‌ها اغلب به‌عنوان درمان‌های تقریباً دائم محسوب می‌شوند. از آن‌ها می‌توان حدود ۱۰ تا ۲۰ سال استفاده کرد.

آیا مراقبت از لمینت آسان است؟

با رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن به‌صورت مرتب می‌توانید از لمینت‌های خود مراقبت کنید.

۴۶ دیدگاه. ترک جدید

  • درود بر شما خانم دکتر
    من میخام بدونم لمینت دندان ضرری هم داره؟ منظورم اینه ممکنه آسیبی به دندون هامون وارد بشه؟

    پاسخ
  • سلام روز بخیر
    من سوالم اینه که توی متن گفتین لمینت قابل تعویض نیست پس زمانیکه لمینت هامون تیره شد یا رنگش زرد شد باید چیکار کنیم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۳ تیر ۱۴۰۱ ۰۵:۵۷

      سلام خدمت شما . لامینبت ها قابل تعویض هستند .
      برای تعویض لامینیت ها و جایگزینی با لامینیت های جدید.لامینیت های قدیمی تراش میخورند و مجدد قالبگیری و طراحی و ساخت لامینیت های جدید انجام میشود .

      پاسخ
  • سلام من دوباری دندونام رو سفید کردم و یکمی روشونو تراشیدن الان اگه یه ۲۴ساعت مسواک نزنم افتضاح میشن دندونام. میتونم لمینت کنم از زردی دندونام خلاص بشم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۰۵

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • مطهره عسکری
    ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۱۲

    سلام خانم دکتر من قد دندونام کوتاهه علاوه بر اینکه زرد شدن و با مسواک زدن اصلا تمیز نمیشن ایا میتونم لمینت سرامیکی بذارم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۰

      سلام خدمت شما . بله ولی برای اینکه بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید و برای زردی دندان ها باید برایتان جرمگیری انجام شود .

      پاسخ
  • شاه حسینی
    ۴ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۵۰

    سلام خانم دکتر عزیز
    کار لمینت سرامیکی کل دندونای بالا و پایین چند روز طول میکشه و اگه بخام از شهرستان بیام بایدد چند روز مرخصی بگیرم؟ ممنون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۲۹

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم . ولی معمولا بین ۱۰ روز کاری زمان میبرد .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر یه سوال دارم از خدمتتون اینکه وقتی لمینت سرامیکی انجام بدیم و دندونمون نیاز به عصی کشی یا ترمیم داشته باشه ایا مشکلی پیش نمییاد؟لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲ بهمن ۱۴۰۰ ۰۵:۵۱

      سلام خدمت شما . لامینیت روی دندان قرار میگیرد و برای کارهای درمانی ما از پشت دندان به دندان ها دسترسی داریم .

      پاسخ
  • سلام ببخشید من همیشه مشکل بیماری لثه رو دارم و اینکه دندونام خیلی رنگ بدی دارن و توی یه خط نیستن میخاستم بدونم ایا پرسلن لمینت برای من خوبه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲ بهمن ۱۴۰۰ ۰۵:۵۸

      سلام خدمت شما . اولین قدم این هست که بیماری لثه شما درمان شود و پروسه لامینیت با بیماری لثه شما تداخلی ندارد .

      پاسخ
  • آسیه شهابی
    ۱ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۳۴

    سلام خیلی متن خوب و کاملی بود فقط از کجا میتونم بپرسم قیمت لمینت سرامیکی هر دندون چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۰۱

      سلام خدمت شما . برای اطلاع از هزینه ها لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • فاطمه ملاوردی
    ۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۲۴

    سلام خانم دکتر نصیری من ۴سال پیش کامپوزیت کردم و خیلی دردسر دارم بابت شکستنشون مخصوصا دندونای جلوم و خیلی اذیت شدم. الان میخام لامینت سرامیکی بذارم ایا امکانش هست؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ دی ۱۴۰۰ ۰۶:۳۹

      سلام خدمت شما . برای اینکه بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم لطفا یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید که هر دو فک مشخص باشد .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • مهسا سپیدرود
    ۲۷ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸

    سلام خانم دکتر نصیری من چندسال پیش جرم گیری کردم بعد از اون دندونام زود به زود زرد میشن اما کاملا مرتب هستن چون توی سن پایین ارتودنسی کرده بودم الان که میخام دندونام سفید بشن لمینت سرامیکی گزینه خوبیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ دی ۱۴۰۰ ۰۶:۴۸

      سلام خدمت شما . اگر با فرم و طرح دندان ها مشکلی ندارید بهترین گزینه بلیچینگ میباشد در غیر این صورت لامینیت توصیه میشود .

      پاسخ
  • نفیسه جهانی
    ۱۳ دی ۱۴۰۰ ۰۶:۴۱

    سلام خانم دکتر برای انتخاب لمینت دندون از کجا بدونم چه رنگی بهم میاد و خیلی سفید و روشن نیست برای من؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۳ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۲۶

      سلام خدمت شما . انتخاب رنگ به سلیقه ی شما است و قبل از انجام لامینیت رنگ ها رو بررسی میکنیم .

      پاسخ
  • سلام ببخشید من یه سوالی از خانم دکتر دارم
    ایا باید همه دندونای ردیف بالا رو لمینت کرد؟ امکانش هست دندونارو سفید کنیم بعد دو سه تا دندون ردیف جلو فک بالا رو لمینت سرامیکی کرد؟ لطفا راهنمایی کنید در این مورد. ممنونم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۱ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵

      سلام خدمت شما . بله امکانپذیر است . ولی برای راهنمایی بیشتر لطفا از ظاهر دندانتان برای ما عکس ارسال کنید .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر دندونای من خیلی مرتب هستن فقط دو تا دندون خرگوشی جلوی فک بالا یکم کج هستن ایا میتونم با لمینت سرامیکی اینارو همردیف و مرتب کرد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۱ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸

      سلام خدمت شما . بله . ولی برای اینکه بتوانیم بهتر راهنماییتون کنبم لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام من دو تا دندون خرگوشی دارم که از دندونای هم ردیف خود شیکمی جلوتر هستن ایا خانم دکتر نصیری با لمینت سرامیکی میتونن بهترش کنن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۶

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتان کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس شما : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام ببخشین خواهر من کامپوزیت کردن و با اینکه رعایت میکردن رضایت ندارن و کامپوزیتشون تغییر رنگ داده میخاستم از دکتر نصیری بپرسم ایا لمینت سرامیکی ه به سرعت تغییر رنگ میده و کلا جنس و کیفیت لمینت سرامیکی بهتره یا ونیر کامپوزیت؟ ممنون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸

      سلام خدمت شما . خیر لامینیت تغییر رنگ ندارد و جنس لامینیت تمام سرامیک هست و ظاهری بسیار طبیعی دارد .

      پاسخ
  • مهتاب رضایی
    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۴۷

    سلام خسته نباشین من ۲۱سالمه و میخام اصلاح طرح لبخند انجام بدم ولی یک دندون فک بالایی ام یکمی به صورت کج شکسته ایا با لمینت سرامیکی دکتر نصیری میتونن درستش کنن؟ لطفا راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتان کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس شما : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام روزتون بخیر
    لمینت سرامیکی دکتر نصیری از چه برندی هستن؟ و اینکه ممکنه بعد از چند سال تیره بشن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱

      سلام خدمت شما . لامینیت ها برند Emax هستند و لامینیت تغییر رنگ ندارد و ظاهری بسیار طبیعی دارد .

      پاسخ
  • انوشه لطفی
    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۴۵

    سلام خدمت شما من میخاستم بدونم هزینه لمینت دندان دکتر نصیری چقدره؟ و چقدر زمان میبره برای ۵تا دندون بالا و ۵تا از فک پایین
    مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲

      سلام خدمت شما .لطفا برای اطلاع از هزینه ها با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • فرق بین کامپوزیت و لمینت دندان در چیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۲۱

      سلام خدمت شما. لطفا برای مشاوره شماره خود را قید بفرمایید تا در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

      پاسخ
  • عرض ادب. دختر من سال گذشته لمینیت انجام داد اما الان دندان هاش خراب شده و نیاز به عصب کشی داره. از ریشه خراب شده. میخواستم ببینم آیا این کار توسط شما انجام میشه؟ که لمینیت هارو بردارید و ریشه رو درمان کنید؟ و بعد در صورت نیاز و صلاحدید شما ظاهر دندان هارو مجدد مرتب کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۲۹

      سلام خدمت شما.بله ولی قبلش باید عکس را ببینیم و یا یک جلسه برای ویزیت تشریف بیاورید.

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من خیلی دوست دارم دندون هامو لمینیت کنم اما از سفیدی بیش از حدش خوشم نمیاد. آیا راهی وجود داره که رنگش همرنگ دندونای خودم باشه فقط ظاهرش مرتب شه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۴:۳۳

      سلام خدمت شما. بله حتما رنگ لمینیت به دلخواه شما میباشد و شما میتوانید دقیقا همرنگ دندان های خودتان لمینیت کنید.

      پاسخ
  • من الان دندونام لمینیت داره اما از ظاهرش راضی نیستم برای فرم صورتم خیلی بزرگن. میتونم اینارو جدا کنم و لمینت جدید بذارم؟

    پاسخ
  • سلام و عرض ادب بر شما دکتر عزیز و گرامی. لمینیت دندان های فک بالا فقط تعدادی که دیده می شود چند روز طول میکشد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button