دلیل ورم بعد از ایمپلنت دندان و روش های درمان

علت ورم بعد از ایمپلنت دندان
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

ورم بعد از ایمپلنت بدلیل برشی است که ایجاد شده و ارتباطی به عفونت ندارد و کاملا طبیعی است. بهترین راه حل برای درمان التهاب لثه بعد از ایمپلنت در ناحیه صورت استفاده از کمپرس یخ بر روی صورت است. البته استفاده از کمپرس یخ یکی از مراقبت‌های ویژه بعد از ایمپلنت نیز هست زیرا کمپرس گرم باعث میشود میزان خونریزی دچار تشدید شود.

حتی پس از کاشت ایمپلنت مجاز به نوشیدن یا میل کردن مواد غذایی و نوشیدنی‌های داغ نیستید. بهتر است برای موفقیت در کاشت و کمتر کردن ورم صورت بعد از ایمپلنت مراقبت‌های لازم همچون استفاده از نخ دندان، واتر فلاسر، آنتی بیوتیک و مسکن، مواد غذایی دارای کلسیم و مواد غذایی نرم و سرد را انجام دهید. در ادامه بیشتر درباره اینکه ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول میکشد خواهیم خواند.

علت ورم صورت بعد از ایمپلنت

علت ورم بعد از ایمپلنت دندان

طبیعی است که پس از انجام کاشت ایمپلنت دندان به مدت ۳ روز احساس کمی درد و ناراحتی همراه بیمار باشد. برای تحمل این احساس ناراحتی و درد کافیست تحت نظر پزشک خود مسکن ساده مانند ژلوفن استفاده نمائید زیرا این درد آنقدر شدید نیست که نیاز به استفاده از مسکن‌های بسیار قوی باشد.

البته اغلب دو دسته از بیماران احساس درد بیشتری خواهند داشت:  بیمارانی که همزمان دندان خود را کشیده و کاشت ایمپلنت انجام داده‌اند کمی بیشتر از باقی افراد احساس درد خواهند داشت و افرادی که انتهای ریشه دندان آنها کمی عفونت وجود داشته باشد. ورم لثه بعد از ایمپلنت و کبودی از رایج‌ترین عارضه‎ ه‎ایی است که اغلب با آن برخورد میکنند.

یکی از درمان‌های مهمی که برای دندان وجود دارد جراحی کاشت ایمپلنت دندانی است. روش‌های متفاوتی وجود دارد که میتوان از آنها برای جایگزین کردن دندان از دست رفته استفاده نمود.

روش‌های چون بریج یا پل دندانی و دندان مصنوعی یا پروتز متحرک. کم عارضه‌ترین روشی که امروزه برای کاشت دندان استفاده میشود ایمپلنت دندان است. ئبعد از کاشت ایمپلنت دندان تا چند ماه باید یکسری مراقبت ویژه جهت زودتر جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک و ترمیم آن ناحیه انجام شود.

برخی از بیماران تصور میکنند تورم یا کبودی پس از انجام کاشت به علت وجود عفونت بعد از انجام ایمپلنت پیش آمده است اما این تصور اشتباه است. عفونت بعد از جراحی بسیار نادر است و حتی می توان با راهکارهایی از آن جلوگیری نمود.

اما تورمی که در کمترین زمان بعد از کاشت ایمپلنت بر روی صورت فرد ایجاد میشود به علت برشی است که در لثه جهت کاشت ایجاد شده است. این برش‌ها اغلب با خونریزی زیر بافتی همراه است و کبودی که روی پوست ایجاد میشود نیز به همین علت است.

تاثیر اندازه برش برای ایمپلنت در تورم و درد دندان

عوامل موثر بر ورم صورت بعد از ایمپلنت

قطعا موارد مختلفی وجود خواهد داشت که میتواند بر ورم صورت بعد از ایمپلنت تاثیر گذار باشد. مواردی که در ادامه قید میکنیم بر توسعه تورم و میزان کبودی تاثیر بسیار  زیادی دارد:  مهم ترین عامل میزان گستردگی ناحیه جراحی است. اگر این ناحیه دارای وسعت زیادی باشد قطعا ورم لثه بعد از ایمپلنت و کبودی بیشتر میشود. دومین عاملی که وجود دارد سن بیمار است.

شاید برای شما جالب باشد سن بیمار چه ارتباطی به میزان تورم و کبودی میتواند داشته باشد؟ اما جالب است بدانید هر چه سن افراد بالاتر برود بافت صورت و گردن میزان سفتی و قوام خود را از دست میدهد و به همین علت میزان کبودی و تورم میتواند تا بخش زیر چشم و گردن شما پیشروی کند.

  1. گستردگی ناحیه جراحی باعث بیشتر شدن ورم لثه بعد از ایمپلنت میشود.
  2. هرچه سن بالاتر باشد کبودی بیشتر است.
تورم بعد از ایمپلنت

آیا بعد از ایمپلنت صورت ورم میکند؟

باید دقت کنید که ورم صورت بعد از ایمپلنت و کبودی یک پاسخ کاملا طبیعی در مقابل جراحی و آسیبی است که در شکاف لثه انجام شده است. زیرا جراحی در واقع یک آسیب کاملا کنترل شده است و هنگامی که تورم ایجاد میشود نماد آن است که مایعات در بافت دهانی تجمع کرده است و این موضوع اصلا نگرانی نداشته و جزئی از فرآیند بهبودی و ترمیم است. این نشانه‌ها نشانه سلامتی بدن شما و پاسخ طبیعی بدن در مقابل جراحی است.

کمپرس یخ بعد از ایمپلنت

ایمپلنت فوری دندان در واقع شیوه‌ای است که در آن تمام مراحل ایمپلنت دندان در یک جلسه صورت می‌گیرد.

درمان ورم صورت بعد از ایمپلنت

کاشت دندان به روش ایمپلنت دیجیتال همراه با تکنولوژی است که میزان درد و تورم و جراحت را به حداقل می رساند اما در صورت انجام ایمپلنت به روش سنتی و انجام جراحی باز و گسترده احتمال خونریزی  تورم بیشتر می شود. با توجه به مواردی که شرح دادیم بعد از جراحی ایمپلنت دندان ناحیه جراحی شده دچار تورم طبیعی میشود که البته میتوان با راه حل‌هایی تورم را کاهش داد.

رایج‌ترین روشی که میتوان از آن برای کاهش ورم صورت بعد از ایمپلنت استفاده کرد استفاده از کمپرس یخ است. حداقل سه روز پس از انجام کاشت ایمپلنت دندانی کمپرس یخ را بر روی ناحیه ایمپلنت شده روی صورت خود قرار دهید. هرگز غذاهایی که سفت باشد و باعث ایجاد فشار به ناحیه ایمپلنت میشود را استفاده نکنید زیرا فشار بیش از حد تورم بعد از ایمپلنت دندان را افزایش میدهد.

اقدامات مهم برای درمان ورم صورت بعد از ایمپلنت:

  1. با استفاده از خمیر دندان‌های ضد باکتری حداقل دو مرتبه در روز میتوانید التهاب و تورم این ناحیه را کاهش دهید.
  2. برای درمان ورم دندان با استفاده از آب نمک یا دهانشویه‌هایی که فاقد فلوراید هستند دهان خود را شست و شو دهید.
  3. برای درمان ورم صورت بعد از ایمپلنت حداقل یک الی دو مرتبه در طول روز از ژل‌های دهانی استفاده کنید.
  4. با استفاده از سرنگ مخصوص ژل دهانی را به زیر ایمپلنت تزریق کنید.
تورم بعد از ایمپلنت دندان در افراد مسن تر

ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می‌کشد؟

یکی از عوارض رایج کاشت ایمپلنت دندان، تورم است. در طی جراحی کاشت ایمپلنت ناحیه لثه و فک زخمی می‌شوند. همین مساله باعث تجمع مایع لنفاوی داخل بافت لثه شده و در نهایت باعث متورم شدن آن می‌شود. دندانپزشکان ورم بعد از ایمپلنت دندان را عارضه‌ای کاملا طبیعی می‌دانند که معمولا خود به خود درمان می‌شود.

بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟ ورم صورت بعد از ایمپلنت، عارضه طولانی نیست و معمولا پس از گذشت ۲ الی ۳ روز از بین می‌رود. مقدار تورم بعد از ایمپلنت بسته به شدت و وسعت جراحی متوسط است. هر چه جراحی گسترده‌تر باشد، میزان تورم بعد از آن نیز بیشتر خواهد بود.

در مواقعی که میزان تورم بسیار شدید باشد، زمان بهبود طولانی‌تر خواهد بود. برخی از موارد شدید تورم بعد از کاشت ایمپلنت دندان، پس از ۱۰ روز یا حتی بیشتر بهبود می‌یابند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت‌هایی که پس از انجام ایمپلنت باید رعایت کنید به اندازه مهارت و تجربه پزشک در کاشت ایمپلنت دندان تاثیر گذار است. زیرا در صورت عدم مراقبت صحیح از ناحیه ایمپلنت دندان ممکن است کاشت ایمپلنت شما با عدم موفقیت روبرو شود یا به اصطلاح پس بزند.

مراقبت‌هایی که باید بعد از ایمپلنت رعایت شود عبارت است از:

  • بالاتر نگهداشتن سر از راستای بدن

بهتر است حداقل به مدت دو ساعت پس از کاشت ایمپلنت کمی دراز کشیده و استراحت کنید به صورتی که سر کمی بالاتر از بدن باشد. هنگامی که میخواهید از حالتی به حالت دیگر برگردید بهتر است برای جلوگیری از سر گیجه کمی به آرامی این تغییر حالت را انجام دهید.

  • عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی

به مدت ۱۴ روز پس از انجام ایمپلنت دندان استفاده از هرگونه نوشیدنی و مشوربات الکلی ممنوع است زیرا استفاده از نوشیدنی‌های الکل دار تاثیر منفی بر بافت اطراف ناحیه ایمپلنت شده میگذارد.

در این ویدئو تجربه یکی از مراجعین دکتر نوشین نصیری را از کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال مشاهده می کنید:

مراقبت های بعد از ایمپلنت
  • استفاده از نخ دندان مرغوب

همانطور که میدانید انواع مختلفی از نخ دندان در بازار آزاد لوازم بهداشتی وجود دارد که کمی برای مصرف کننده انتخاب آن سخت است. پزشکان جهت مراقبت‌های بعد از کاشت ایمپلنت دندان اغلب نخ دندان‌های موم نشده را توصیه میکنند. نخ دندانی مناسب است که بسیار عالی با موادی کاملا مناسب پوشش داده شود. اغلب افرادی که از دندان مصنوعی جایگزین دندان طبیعی خود استفاده میکنند حتما باید از نخ دندان نیز استفاده کنند.

  • استفاده مرتب از واتر فلاسر

پس از کاشت ایمپلنت دندانی جهت کاهش میزان التهاب و پلاک‌ها بهتر است از واتر فلاسر استفاده کنید. به صورتی که برخی از افراد واتر فلاسر را جایگزین نخ دندان میکنند. البته واتر فلاسری خوب است که که با نوک غیر فلزی باشد تا بتوانید حداقل دو مرتبه در روز از آن استفاده نمائید. البته بهتر است واتر فلاسر خود را با استفاده از محلول‌های دارای الکل و آنتی باکتریال شست و شو دهید.

با ایمپلنت فوری دکتر نوشین نصیری حداقل درد و تورم را دارید

برای مطالعه تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی این مقاله از سایت دکتر نوشین نصیری را بخوانید.

  • استفاده از پانسمان پس از کاشت ایمپلنت

پس از آنکه ایمپلنت درون استخوان فک کاشته شد روی آن پانسمان قرار میدهند که برای برخی ۲ ساعت و برای برخی دیگر چند روز باید این پانسمان باقی بماند. در صورتی که پانسمان بر روی ناحیه ایمپلنت خود داشتید بهتر است هرگز از خلال دندان استفاده نکنید و حتی با زبان هم ناحیه جراحی شده را دستکاری نکنید.

  • عدم استفاده از کمپرس آب گرم

پس از انجام جراحی کاشت ایمپلنت دندان هرگز از کمپرس آب گرم استفاده نکنید و در سه روز اول پس از انجام فقط از کمپرس آب یخ استفاده کنید تا به کم شدن التهاب ناحیه ایمپلنت شده نیز کمک بسیار شایانی کند.

  • استفاده از مسواک‌های بین دندانی

پس از کاشت ایمپلنت دندان شما مجاز به استفاده از هرگونه مسواکی هستید تا بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید. اما اغلب افرادی که برای رعایت بهداشت دهان و دندان خود از مسواک بین دندانی استفاده کردند نتیجه بهتری دریافت کرده‌اند. البته خیلی تفاوت چشم گیری بین مسواک بین دندانی و مسواک برقی یا هوشمند وجود ندارد. بزرگترین تفاوت آن احساس راحتی و رضایتی است که هنگام استفاده از این مسواک با برس‌های نرم خواهید داشت.

اغلب ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم است که قابلیت سازگاری بالایی با سیستم ایمنی بدن انسان دارد. اما اگر حتی درصد کمی بدن شما با تیتانیوم واکنش آلرژیک نشان دهد از ایمپلنت با جنس روکش زیرکونیا استفاده میشود.

  • عدم استعمال دخانیات

حداقل به مدت ۳ ماه پس از کاشت ایمپلنت دندان هرگز نباید از هرگونه دخانیات مختلفی استفاده نمود. البته که پیش از انجام جراحی ایمپلنت دندان بهتر است به مدت سه روز از استعمال دخانیات بپرهیزید. استفاده از سیگار و دخانیات پروسه بهبودی ناحیه ایمپلنت شده را دچار اختلال می کند.

  • میل کردن نوشیدنی‌ای خنک و سرد

به مدت حداقل ۷۲ ساعت پس از انجام کاشت ایمپلنت دندان بهتر است از نوشیدنی‌‌هایی که خنک و سرد هستند استفاده کنید زیرا نوشیدنی داغ ممکن است خونریزی شما را تشدید کند.

  • عدم استفاده از مواد غذایی سفت و داغ

به مدت حداقل سه روز از خوردن مواد غذایی سفت پرهیز کنید. مواد غذایی سفت و خشک باشند قطعا باعث وارد شدن فشار بسیار به ناحیه ایمپلنت میشوند و خونریزی را افزایش میدهند.

برای آگاهی بیشتر حوزه روش های مراقبت بعد از ایمپلنت و افزایش طول عمر آن مقاله ما را از دست ندهید

عوارض ایمپلنت دندان

یکی از موارد بسیار مهمی که باید بعد از کاشت ایمپلنت دندان رعایت شود مراقبت‌های ویژه است. در صورتی که به خوبی و با روشی صحیح از ایمپلنت دندان مراقبت نکنید قطعا عوارض جانبی کوتاه مدت و دراز مدت را میتوانید تجربه کنید. التهاب و خونریزی هنگامی رخ میدهد که ایمپلنت به صورت کامل و صحیح پاکسازی نشود.

در صورتی که پس از ایمپلنت به این بیماری‌ها مبتلا شوید میتوان گفت دچار مخاط لثه‌ای یا بیماری پری ایمپلنتایتیس یا پری ایمپلنت شده‌اید. این بیماری در صورتی قابل درمان است که در مراحل اولیه خود باشد زیرا اگر میزان خونریزی گسترش پیدا کند امکان اینکه ایمپلنت خود را از دست دهید و یا عفونت پیشروی کند بسیار زیاد است.

هنگامی که ایمپلنت خود را از دست دهید باید ایمپلنت از داخل فک شما خارج شود و درمان آغاز شود سپس پیوند استخوان صورت گیرد و دوره بهبود درمان خود را بگذرانید سپس کاشت ایمپلنت به صورت مجدد برای شما انجام شود. بنابراین توصیه ما این است که با رعایت نکات و دستورالعمل ها پزشک خود از عوارض ایمپلنت دندان جلوگیری کنید.

کلام آخر

ایمپلنت دندان روشی بسیار مستحکم و طبیعی برای جلوگیری از خالی بودن جای دندان از دست رفته است که میتواند به چند روش مختلفی انجام شود.  مراقبت‌هایی که بعد از کاشت ایمپلنت دندان باید انجام شود سبب جلوگیری از عوارض کوتاه مدت یا بلندمدتی است که پیش می‌آید.

برخی از تورم بعد از ایمپلنت دندان دچار نگرانی میشوند. در صورتی که در ناحیه لثه دچار التهاب شوید جزئی از عوارض ایمپلنت است و سریعا باید به متخصص مراجعه کرد زیرا ممکن است دچار عفونت یا خونریزی شده باشد اما اگر تورم در ناحیه صورت فرد پیش آید طبیعی است به دلیل شکافی است که در ناحیه لثه فرد برای کاشت ایمپلت دندان ایجاد شده است.

این تورم در صورت به دو دلیل وابستگی دارد یکی سن افراد و دیگری میزان گستردگی جراحت کنترل شده. هر چه شکاف ایجاد شده گسترده‌تر باشد قطعا تورم بعد از ایمپلنت دندان کمی بیشتر است. و هرچه سن افراد بالاتر باشد بافت نرم خود را ناحیه سر و گردن بیشتر از دست داده‌اند و طبیعی است دچار تورم بیشتری نسبت به بقیه افراد شوند.

برای مطالعه اینکه درد و تورم بعد از ایمپلنت چقدر نرمال است این مقاله لاتین را مشاهده نمایید.

سوالات متداول ورم صورت بعد از ایمپلنت

ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می‌کشد؟

برخی از بیماران ممکن است پس از عمل ایمپلنت دندان، در محل جراحی تا حدودی احساس درد، تورم و ناراحتی داشته باشند که طبیعی است و به‌طور معمول در طول ۳ روز برطرف می‌شود. دندانپزشک شما با تجویز داروهای مسکن ساده نظیر ژلوفن به کاهش درد و ناراحتی شما کمک می‌کند.

آیا بعد از ایمپلنت صورت ورم می‌کند؟

تورم صورت در اطراف دهان، فک‌ها، گونه‌ها و نواحی که تحت تأثیر عمل کاشت ایمپلنت دندان قرار گرفته‌اند، تا حدودی شایع است که پاسخ طبیعی بدن به برشی است که در لثه برای کاشت دندان صورت گرفته است. در حقیقت برش لثه که خونریزی زیربافت را به همراه دارد ممکن است تا حدودی موجب کبودی و تورم صورت شود.

راهکارهای کاهش ورم بعد از ایمپلنت چیست؟

با وجود آنکه ورم پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندان طبیعی است؛ راهکارهایی وجود دارد که موجب کاهش تورم صورت می‌شوند. بهترین راهکار، این است که در ۲۴ ساعت اول پس از عمل جراحی، کمپرس یخ را بر روی صورت و فک خود قرار دهید. استفاده از ژل‌های دهانی، دهانشویه یا آب نمک و خمیر دندان‌های ضد باکتری نیز می‌توانند در کاهش التهاب و ورم بعد از ایمپلنت مؤثر باشند.

عوامل موثر تورم بعد از کاشت ایمپلنت چیست؟

میزان گستردگی ناحیه جراحی و سن بیمار در میزان تورم و کبودی بعد از کاشت ایمپلنت تاثیر می‌گذارند.

آیا مصرف دخانیات می‌تواند بر پروسه بهبودی کاشت ایمپلنت تاثیر بگذارد؟

مصرف دخانیات روند بهبودی بعد از کاشت ایمپلنت را مختل و کند می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود که ۳ روز قبل از کاشت ایمپلنت و تا ۳ ماه بعد از آن، از مصرف دخانیات بپرهیزید.

۵۲ دیدگاه. ترک جدید

  • سعیدددددددد
    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ۱۴:۱۶

    سلام وقت بخیر من ایمپلنت انجام دادم دفه اول فیل شد دفعه دومم ک گذاشتم الان سه ماهه ی تورم کوچیکی روی گونم هست چرا این تورم رفع نمیشه چکار باید کرد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۲

      سلام وقت بخیر . شما اگر عکس OPG دارید برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام من قبلا دندونمو عصب کشی کردم آبسه کرد دکترم گفتن خوبه چون عفونتش اومد بیرون. الان دچار التهاب لثه بعد از ایمپلنت شدم نمیدونم بخاطر عفونته یا عدم تمیز بودن وسایل کار دندونپزشکه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۰۹

      سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید زیرا ما از طرح درمانی که برای شما انجام شده است اطلاعی نداریم .

      پاسخ
  • سلام خدمت شما و ممنون از مطلب خوبتون در مورد کمپرس گرم بعد از ایمپلنت میخاستم بگم واقعا ممنون من دندونمو کشیدم که ایمپلنت کنم دستیار دکتر بهم گفتن کمپرس گرم بذارم اما من شک کردم که معمولا کمپرس سرد توصیه می کنن با خوندن مطلب شما متوجه شدم نباید کمپرس گرم بذارم مرسی

    پاسخ
  • سلام من چهار رور پیش اسمپلنت کردم دو واحد کنار هم الان دندون نیش ک کنارش ایمپلنت انجام شده سر هست و سنگینه مشکل از چیه

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر وقت بخیر. هفته قبل دندان شماره ،۵ فک بالا سمت چپ رو ایمپلنت کردم. روز بعد جراحی همون سمت صورتم خیلی ورم کرد و درد داشتم که ظرف سه روز ورم و دردش خیلی کم ‌شد اما توی لثه قسمت بالای برش خورده و عضلات صورت نزدیک بینی همون سمت که جراحی کردم احساس سفتی و کشیدگی می کنم و کمی هم ورم داره. درد کمی هم داره. به خاطر سفتی اون قسمت لبخندم کامل نیست. قسمتی که لثه در حال جوش خوردنه سفید شده. ممنون مبشم راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۰۵:۵۴

      سلام خدمت شما . لطفا برای ارزیابی منشاء درد و چکاپ به دکتر معالجتون مراجعه کنید به این دلیل که ما از طرح درمانی که برای شما انجام شده اطلاعی نداریم .

      پاسخ
  • سلامخانم دکتر ممنونم از این که به هم وطن خود کمک می کنید مشهد هستم ایمپلنت کردم حدود۱۱ روزه دوتافک بلا سمت چپ ویکی پایین سمت راست الان یکی از ایمپلنت‌های درد و ورم داره تو آینه دیدم سطح ایمپلنت نمی دونم بافت پرسیده‌ام یا چرک بهر حال هم درد دارم وهم کمی ورم مسواک که به لبهام میخوره چنان دری دارم که نکو از لحاظ قرص آنتی بیوتیک ومسکن ژلوفن ودانشگاه استفاده می کنم حتی روی ایمپلنت با مسواک به آرامی تمیز می کنم می ترسم عفونت باشه لطفا راهنمایی کنید در ضمن درد من یه کوشم ودماغ کاهی میکشه من اورلچر (بدون اینکه بخیه بزن یا لثه جراحی کنه پایه ایمپلنت کذاشتم)از راهنمایی شما ممنونم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۱

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من ازمون استخدامی دارم و حدود دو ماه دیگه باید برم معاینه دندون اینا الان یه دندون سمت راست پایین ندارم ایمپلنت کنم تا چند وقت تورم و اینا میخابه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۱۳

      سلام خدمت شما . بعد از ایمپلنت ورم و تورم نخواهید داشت و شرایط افراد با یکدیگر متفاوت است .

      پاسخ
  • ثریا خاتونی
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۲:۲۶

    خانم دکتر سلام من خیلی از دندونپزشکی میترسم و الانم یه دندون عفونت کرده دارم که باید بکشم حتی نمیتونم درد بعد کشید دندون رو تحمل کنم. ایا با ایمپلنت دیجیتال درد و تورم بعد ایمپلنت کمتر میشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۱۵

      سلام خدمت شما . تا زمانی که عفونت خارج نشود امکان ایمپلنت وجود ندارد و بعد از ایمپلنت دیجیتال هم درد و تورم نخواهید داشت .

      پاسخ
  • ببخشین من دندون عقبی ام خرابه و باید بکشم میخاستم بدونم ایمپلنت معمولی میتونم انجام بدم؟ چه شرایطی باید داشته باشم
    ؟ مرسی از شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۱۵

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر نصیری دختر من ۲۰سالشه و کوچیک بود شهرستان ارتودنسی کرد ما الان نقل مکان کردیم تهران و یک سالی هست که سیم های ارتودنسی رو از دهنش خارج کرده ولی یک دندونش لق شده و یکمی عفونت داره بنظرم چند وقت بعد از کشیدن دندون میتونه ایمپلنت کنه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۱۷

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا وضعیت دندان را ببینیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر خوبین من۲سال پیش ایمپلنت کردم نه تورم داشتم نه هیچ مشکلی الان میتونم دندون کناری اش رو بیام ایمپلنت دیجیتال انجام بدم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۱۷

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
    • فریدون یوسفی
      ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۰۳:۳۲

      فریدون هستم ۶۵ ساله از اصفهان .باعرض سلام .۲۰ روزه دو تا ایمپلنت فک پایین انجام دادم یکیش بلافاصله بعد از کشیدن دندان بود بعد از این مدت هنوز درد دارم دهانشویه و اب نمک استفاده کردم دکترم میگه عفونت هم نداره علت چیست؟

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵

        سلام خدمت شما . لطفا به دندانپزشک معالج خود مراجعه کنید ایشون از روند درمان شما مطلع هستند .

        پاسخ
  • سلام ببخشید من دندون اسیاب سمت چپ و سمت راست دهنمو به فاصله حدود ۴۰روز ایمپلنت کردم اوایل مشکلی نداشتم الان یه طرف صورتم ورم داره اما اصلا درد ندارم درمانش چیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۴۰

      سلام خدمت شما . لطفا عکس OPG تهیه کنید .

      پاسخ
      • سلام سرکار خانم دکتر نصیری
        من ۳ روز ۱۰ تا از دندونام ایمپلنت کردم دیدوز و امروز کل صورتم ورم کرده و درد شدید دارم مسکن و ضد عفونت نیز مصرف میکنم ولی درد شدید دارم
        ایا این درد طبیعی هستش ؟
        منظورتان از ایمپلنت دیجیتال چی هست و فرقش با سنتی در چی میبینید؟
        ممنون از لطفتون

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۲۵

          سلام خدمت شما . برای اینکه ببینیم منشاء درد کجا هست باید یک عکس opg از شما ببینیم و فرق ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی در این هست که در ایمپلنت دیجیتال برشی روی لثه شما ایجاد نمیشود و اگر ضخامت استخوان شما خوب بود در همان جلسه برای شما روکش دایم گذاشته میشود ولی در ایمپلنت معمولی امکان گذاشتن روکش وجود ندارد و برای اطلاعات بیشتر لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
          ۲۲۲۱۴۰۰۴
          ۲۲۲۱۵۰۰۵

          پاسخ
          • سلام خانم دکتر سه روزه ایمپلنت کردم درد ندارم ورم دادم البته بعد از خارج کردن ریشه بوده دوتا بالا سمت چپ و یکی پایین سمت چپ .خانم دکتر به کلیندا ماسین و کو اموکسیکلاو حساسیت شدید دارم .قرص هم اذیتم میکنه میشه امپول زد جای کپسول

          • دکتر نوشین نصیری
            ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۰۷:۰۶

            سلام وقت بخیر . لطفا با پزشک معالجتون در ارتباط باشید به این دلیل که ما از اطلاعات پزشکی شما اطلاعی نداریم .

          • سلام وقت بخیر از لحاظ هزینه وکیفیت ایمپلنت معمولی و دیجیتال راهنمایی بفرمایید

          • دکتر نوشین نصیری
            ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۱۷

            سلام وقت بخیر . فرق ایمپلنت معمولی با ایمپلنت دیجیتال در این است که در ایمپلنت معمولی لثه برش داده میشود و بعد ایمپلنت ها جایگذاری میشود که در این روش امکان جایگذاری روکش موقت یا روکش دائمی را هم نداریم . ولی در روش دیجیتال بدون اینکه لثه برش داده شود ایمپلنت جایگذاری میشود و حتی اگر تراکم استخوان شما خوب باشد میتوانیم روکش موقت یا دائم را جایگذاری کنیم . و روند استخوان سازی در روش دیجیتال سریعتر است زیرا فیکسچرها آغشته به کلسیم هستند و به استخوان سازی سریعتر کمک میکنند .
            برای اطلاع از هزینه ها لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
            ۲۲۲۱۴۰۰۴-۲۲۲۱۵۰۰۵

  • سلام من بلافاصله بعد کشیدن دندونم ایمپلنت کردم الان جاش به قدری درد میکنه و متورم شده که شک کردم شاید عفونت کرده. بنظرتون این تورم طبیعیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۹

      سلام خدمت شما . لطفا به کلینیک یا مطبی که ایمپلنت رو انجام دادین مراجعه بکنید چون اکثرا عفونت با تورم همراهه

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر ایا تورم صورت بعد از ایمپلنت هم طبیعیه؟ من یه سمتم صورتم چچند روزه پف کرده اما قبلا اینطوری نمیشدم چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام درسته میگن بستنی بعد از جراحی دندان خوبه؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر نصیری عزیز
    بنده عابدی هستم از بیماراتون، خیلی ممنون از توصیه های عالی بعد از ایمپلنت . البته خدارو شکر من مشکلی نداشتم و تا نهایتا ۷ روز تورم دندانم خوابید . فقط سوالم این هست برای ایمپلنت دندان دیگرم چند وقت دیگه مراجعه کنم بهتره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۴۸

      سلام خدمت شما . لطفا عکس opg به واتساپ کلینیک ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام
    سرگیجه بعد از ایمپلنت طبیعیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۴۹

      سلام خدمت شما . اصولا این اتفاق نمی افته ولی امکان داره ناشی از افت فشار یا افت قند خون باشه.

      پاسخ
      • حسین یوسف خیل
        ۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۳:۵۹

        سلام خانم دکتر ، یک هفته پیش که روکشهای (سه روکش و یک بریج) فک بالای سمت راست را گذاشتم، از دو روز بعدش صورت و لب و گونه ام ورم کرده و خیلی درد می کند. الان در مسافرت مشهدم و عکس opg آن را در مسافرت به یک دندانپزشک عمومی دیگر نشان دادم که گفت چیز خاصی نیست و عوارض طبیعی ایمپلنت است، چکار کنم؟ عکسش را واتس اپ کنم؟ لطفا راهنمایی کنید.

        پاسخ
  • تحلیل لثه بعد از ایمپلنت درسته؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۵

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      در بعضی موارد اگه بهداشت دهان و دندان رعایت نشه امکان پذبره

      پاسخ
  • سلام و عرض ادب لطفا هزینه ایمپلنت چقدره میشه بفرمایید
    ممنون و سپاس

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۵۱

      سلام خدمت شما. لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرید.
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
      • درود بر شما خانم دکتر
        واقعا مطالبی که گذاشتین خیلی مفید و کاربردی هست.
        امیدوارم همیشه خوش و خرم باشید🤲 💚

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۷ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۳۲

          سلام خدمت شما بزرگوار . خوشحالم که مطالب برایتان مفید بوده است 🌹

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button