دلیل لق شدن و شل شدن پیچ ایمپلنت چیست؟

علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

ایمپلنت طوری طراحی می‌شود که تقریبا عارضه‌ای نداشته باشد و با شکست مواجه نشود اما اگر پیچ ایمپلنت بیفتد چه کنیم؟ اگر بر اثر لقی ایمپلنت کاشت با شکست روبرو شد در این صورت اغلب راهی جز خارج کردن ایمپلنت وجود ندارد. با خارج کردن ایمپلنت بافت‌های استخوان که آسیب دیده است باید ترمیم شود و مجدد ایمپلنت جدیدی کاشت شود.

برای تشخیص علت لق شدن ایمپلنت باید عکسبرداری یا اسکن داخل دهانی با استفاده از پرینترهای سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال، انجام شود تا علت دقیق آن مشخص شود.

قطعا تجربه لق شدن پیچ ایمپلنت تجربه خوبی برای بیمار نیست. بهتر است با مدل‌های مختلف لق شدن ایمپلنت خصوصا افتادن پیچ موقت ایمپلنت آشنا شوید؛ زیرا تشخیص اینکه کدام بخش از ایمپلنت دچار لقی شده است اهمیت بسیار بالایی دارد.

علت لق شدن ایمپلنت دندان

به جرات میتوان گفت ایمپلنت دندان روشی است که در آن عوارض بسیار کم یا اصلا عوارضی برای کسی رخ نخواهد داد برای مثال ممکن است بعد از کاشت ایمپلنت آن ناحیه دچار کمی تورم و قرمزی شود که کاملا طبیعی است.

برخی از افراد ممکن است لق شدن ایمپلنت را دقیقا پس از جراحی و جایگذاری در ناحیه مورد نظر تجربه کنند که البته این مشکل عللی ندارد جز آسیبی که موقع جراحی وارد شده است.

حرارت بیش از اندازه‌ای که به استخوان در استئوتومی وارد شده است، عوارضی که در راستای التیام زخم‌ها نمایان میشود، نداشتن ثبات کافی اولیه برای ایمپلنت و در نهایت فشاری که بیش از حد تحمل به ایمپلنت وارد شده باشد. برای مطالعه بیشتر درباره عوارض ایمپلنت دندان این مقاله را از دست ندهید.

تحقیقات ثابت کرده است بیش از ۹۵ درصد از کاشت‌های ایمپلنت دندان با موفقیت روبرو شده و با دارا بودن این حجم از درصد موفقیت ایمپلنت، این روش فاقد هرگونه مشکل است. اما به ندرت پیش می‌آید که پس از اتمام کار، ایمپلنت لق شود.

لق شدن ایمپلنت

افراد دیابتی می توانند ایمپلنت انجام دهند؟ مقاله ایمپلنت برای افراد دیابتی را از دست ندهید.

  1. جراحت حین جراحی
  2. حرارت وارده هنگام استئوتومی
  3. عوارض التهابی ناشی از جراحی
  4. نداشتن ثبات کافی اولیه برای ایمپلنت
  5. فشار بیش از حد تحمل

علت‌هایی که نام بردیم اغلب برای زمانی است که تازه کاشت ایمپلنت به اتمام رسیده باشد.

اما برخی از افراد لق شدن ایمپلنت را پس از گذشت چندین سال تجربه میکنند که این مشکل اغلب به دلیل ایجاد عفونت در اطراف ناحیه ایمپلنت است که از این مشکل با نام موکوزیت اطراف ایمپلنت شناخته میشود.

البته امکان دیگری نیز وجود دارد که بار بیومکانیکی بیشتر از حد خود باشد که  تحت تاثیر اعمال میزبان بوده است.

حتی ممکن است در هنگام طراحی روکش آن را بلند یا نا مناسب اندازه گیری کنند و باعث شود ایمپلنت تحت فشار بیش از حد نیروهای غیر محوری هنگام جویدن قرار گیرد و منجر به لق شدن و شکست ایمپلنت شود.

کاشت ایمپلنت دندان برای مراجعه کننده دکتر نوشین نصیری

دندانپزشکی زیبایی شامل همه فعالیت هایی است که به زیباتر شدن لبخند شما کمک می کند نظیر اصلاح طرح لبخند، لمینت، بلیچینگ دندان و … که بهتر است نزد بهترین دندانپزشک زیبایی انجام شود.

انواع مختلف لق شدن ایمپلنت دندان

لق شدن ایمپلنت دندان باعث می‌شود که کارایی که از ایمپلنت انتظار داریم رخ ندهد و شاهد بروز مشکلاتی جدی باشیم. اما اگر انواع مختلف لق شدن ایمپلنت را بشناسید، بسیار راحت‌تر قادر به مراقبت از ایمپلنت دندان و جلوگیری از بروز این مشکل خواهید بود.

همان گونه که کاشت ایمپلنت دندان می‌تواند زیبایی و درخشش را به لبخند و چهره شما برگرداند، می‌تواند باعث بروز دردسرها و مشکلاتی نیز بشود.

یکی از نکات بسیار مهم در مراقبت از ایمپلنت دندان؛ رعایت بهداشت دهان به خصوص دندان است. ممکن است بعد از کاشت ایمپلنت دندان یا حتی بعد از مدت‌ها شاهد لق شدن آن شوید که این موضوع می‌تواند باعث عفونت‌های شدید لثه و دندان و حتی تحلیل استخوان فک شما بشود. در نتیجه توصیه می‌شود بالافاصله پس از احساس لق شدن اپملنت به پزشک مربوطه مراجعه کنید تا به معاینه دندان بپردازد و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهد.

بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت را در این مقاله به طور مفصل بخوانید.

کنده شدن دندان ایمپلنت

در بسیاری از موارد طبق تصمیم و تشخیص دندان پزشک مربوطه، از چسب برای چسباندن روکش ایمپلنت استفاده می‌شود. برای این‌کار ابتدا از چسب موقت استفاده می‌شود. همان طور که از نام این چسب پیداست؛ این چسب مدت زمان کوتاهی می‌تواند دندان ایمپلنت یا روکش را نگه دارد.

این موضوع توسط دندان پزشک مربوطه از قبل پیش بینی شده است برای همین هم این موضوع را به بیمار گوشزد می‌کند. از این چسب استفاده می‌شود تا به صورت امتحانی دندان ایمپلنت روی آن قرار گیرد و اگر بیمار از آن رضایت داشت، با استفاده از چسب دائمی، آن را به طور دائم بچسبانند.

شل شدن پیچ ایمپلنت

شل شدن پیچ ایمپلنت یکی دیگر از دلایلی است که موجب لق شدن ایمپلنت دندان می‌شود. اگر ایمپلنت درست سرجایش قرار نگیرد و اصطلاحا چفت نشود ممکن است پیچ آن شل شود. یکی دیگر از علت‌ها سر شش ضلعی است؛ ایمپلنت‌هایی که سر شش ضلعی دارند نسبت به سایر ایمپلنت‌ها مقاومت کمتری دارند. یکی دیگر از موارد مهم  که در لق شدن و شل شدن ایمپلنت دندان موثر است نا مناسب بودن گشتاور پیچ است که دندان پزشک باید به آن دقت کند.

اگر برایتان سوال است که آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ باید بگوییم تدوام و سلامت ایمپلنت به نگهداری صحیح و زعایت مراقبت های بعد از آن بستگی دارد.

لق شدن روکش ایمپلنت

اگر دندان پزشک مربوطه توانایی لازم برای انجام عمل ایمپلنت را نداشته باشد؛ ممکن است که خود ایمپلنت یا روکش آن دچار لق شدگی شود.

علاوه بر این موضوع عوامل دیگری نیز بر لق شدن روکش تاثیر دارد که از جمله آن ها می‌توان به کیفیت و کمیت ناکافی بافت لثه، وجود بیماری‌های پوکی یا نرمی استخون، ابتلا به بیماری‌های متابولیکی مانند دیابت، بیماری‌های کلیوی و کبدی، اعمال پرتو درمانی، عدم رعایت رژیم غذایی درست و مناسب و عفونت باکتریایی اشاره کرد.

درباره لیفت سینوس و مراقبت های بعد از سینوس لیفت  در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

لق شدن فیکسچر و یا پیچ ایمپلنت

در موارد نادری ممکن است که فرایند‌های طبیعی استخوان سازی در بدن به درستی صورت نگیرد و موجب لق شدن ایمپلنت دندان شود. برای درمان این مشکل لازم است تا از روش پیوند استخوان استفاده شود. اگر ایملنت دندان حرکت کنند، ممکن است باعث تحلیل استخوان در اطراف ایمپلنت شود که نشانه‌ی شکست درمان ایمپلنت است.

 برای انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال پیشنهاد می شود قبل از اقدام برای ایمپلنت، برای معاینه به کلینیک دندانپزشکی مورد نظر بروید یا از آشنایان خود کمک بگیرید.

لق شدن پایه ایمپلنت و تاج آن

یکی از دلایلی که باعث احساس لق شدن ایمپلنت دندان می‌شود، لقی تاج دندان است. لقی در ناحیه پروتز دندان و دندان مصنوعی که پایه ایمپلنت روی آن قرار گرفته است، مشکل اساسی به شمار نمی‌رود و در صورت بروز این مشکل می‌توانید با پزشک خود صحبت کرده و اقدام به حل این مشکل نمایید. اگر این مشکل رفع نشد، بهتر است تا تاج ایمپلنت یا همان دندان مصنوعی خود را عوض کنید. اگر این موضوع حل نشود در جویدن غذا دچار مشکل خواهید شد.

علائم لق شدن ایمپلنت

ایمپلنت فوری دندان در واقع شیوه‌ای است که در آن تمام مراحل جراحی ایمپلنت دندان در یک جلسه صورت می‌گیرد.

علائم لق شدن ایمپلنت دندان چیست؟

علائم زیادی وجود دارد که با مشاهده آن و یا حس کردن این علائم میتوانید مطمئن شوید ایمپلنت دندانی شما لق شده است در ادامه برخی از این علائم را نام میبریم:

  1. ایمپلنت دندان شروع به حرکت کردن و تکان خوردن میکند.
  2. هنگامی که ضربه‌ای وارد میشود درد زیادی حس کنید.
  3. استخوان اطراف ایمپلنت دندان شما تحلیل برود.
  4. ترشح در دهان به صورت غیر قابل کنترل در حالی که عفونت نیز همراه آن باشد.
  5. هنگام جویدن احساس درد داشته باشید.
  6. ضایعات استخوانی را مشاهده کنید.
  7. وجود خونریزی در اطراف ناحیه ایمپلنت دندان مشاهده کنید.
  8. تغییر رنگ را در اطراف ناحیه ایمپلنت مشاهده کنید.
  9. لثه شما دچار بیماری لثه (پریودنتال) التهابی به همراه پری ایمپلنت شود.
علائم لق شدن ایمپلنت دندان

برای آگاهی از روش های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان مطالعه مقاله مراقبت از ایمپلنت دندان را توصیه می کنیم.

اگر پیچ ایمپلنت بیفتد چه کنیم؟

برای درمان افتادن پیچ موقت ایمپلنت نظر پزشک تعیین کننده است که با توجه به ایمپلنت و بررسی وضعیت آن نظر تشخیص خود را اعلام و آغاز به درمان آن میکند. البته که با رعایت بهداشت دهان و دندان میتوانید از بروز این عارضه احتمالی بسیار جلوگیری کنید. در ادامه مقاله دو نوع از درمان‌های احتمالی برای لق شدن ایمپلنت دندان را شرح میدهیم:

پاک‌سازی بخشی که ایمپلنت در آن انجام شده است.

در صورتی که حس کردید ایمپلنت شما لق شده است اصلا نباید منتظر بمانید و باید بلافاصله به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید. در مراجعه به متخصص ایمپلنت در مرحله اول اطراف ایمپلنت و تاج دندان پاکسازی میشود و سپس پیچ یا اجزای دیگر را محکم میکنند. اگر این کار پاسخ گو نبود ایمپلنت را خارج کرده و  آن را تعویض میکنند. در پروسه درمان لق شدن دندان آرامش روحی دادن به بیمار و توضیح روش درمان میتواند تاثیر خوبی در انجام کار شما داشته باشد.

ایمپلنت را از استخوان فک خارج میکنند.

پس از آنکه پزشک بررسی‌های لازم را انجام داد اگر تشخیص خارج کردن ایمپلنت باشد در عملیاتی شبیه  کاشت، ایمپلنت را از استخوان فک شما خارج میکند. ممکن است ایمپلنت در شرایط عدم سازگاری با استخوان فک شما  قرار گرفته باشد یا در آن ناحیه عفونتی پیش آمده باشد که در هر دو صورت باید ایمپلنت خارج شود.

اگر با مراحل کاشت ایمپلنت دندان دیجیتال آشنایی ندارید این ویدئو از دکتر نوشین نصیری را از دست ندهید:

علت سیاه شدن لثه بعد از ایمپلنت دندان و هر چیزی که باید درباره آن بدانید.

دلایل افتادن پیچ موقت ایمپلنت

اگر ایمپلنت شما پس از مدتی دچار لقی شد ممکن است یکی از دلایل لقی که در ادامه برای شما نام میبریم اتفاق افتاده باشد:

  1. داشتن عادت‌هایی نا مناسب مانند دندان قروچه کردن یا ساییدگی دندان
  2. بیماری پری ایمپلنت یا وجود عفونت در لثه بیمار
  3. استخوان فک تحلیل رفته باشد و فرآیند استخوان سازی شکل نگیرد
  4. ایمپلنت دندان بیمار تحت فشار زیادی باشد.
  5. ساییده شدن بیش از حد دندان‌ها به یکدیگر
  6. رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان
  7. کیفیت و کمیت بافت لثه و استخوان فک کافی نباشد.
  8. ابتلا به بیماری‌هایی چون دیابت کنترل نشده، بیماری‌های کلیه و بیماری‌های کبدی
  9. تحت پرتو درمانی و شیمی درمانی قرار گرفتن در مدت زمان کوتاهی در گذشته
  10. ابتلا به پوکی استخوان و کافی نبودن میزان استخوان فک و نیاز و ضرورت پیوند استخوان
  11. نداشتن کیفیت خوب استخوان برای حمایت و پشتیبانی از ایمپلنت دندان
  12. رعایت نکردن رژیم غذایی صحیح پس از کاشت ایمپلنت
  13. ایجاد عفونت باکتریایی در ناحیه ایمپلنت
  14. استعمال هرگونه دخانیات و مصرف سیگار پس از ایمپلنت
  15. آسیب‌های شدید بعد از انجام جراحی کاشت ایمپلنت
  16. وجود اختلالاتی در ناحیه بافت‌هایی که باید ترمیم شود.
  17. کافی نبودن میزان ثبات اولیه ایمپلنت
  18. فشار بیش از حد به ایمپلنت وارد شود.
  19. ابتلا به نرمی استخوان 
چگونه میتوان از لق شدن ایمپلنت جلوگیری کرد

چگونه میتوان از لق شدن ایمپلنت جلوگیری کرد؟

در صورتی که تاج دندان افتاد قطعه ایمپلنت را نزد خود نگه دارید و بلافاصله به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم و درمان آن انجام شود. اگر به موقع به لق شدن ایمپلنت دندان رسیدگی نشود این امکان وجود دارد که عفونتی که ایجاد میکند به ناحیه سر و گردن نفوذ کند و یا در کل بدن فراگیر شود. البته لازم به ذکر است که استفاده از ایمپلنت دیجیتال می تواند کیفیت کار را تا حد ممکن افزایش دهد.

  1. اگر ایمپلنت شما آسیب دیده است به هیچ عنوان با آن مواد غذایی را نجوید.
  2. باید پس از ایمپلنت و برای رعایت بهداشت دهان و دندان خود حداقل روزی دو مرتبه دهان خود را با دهانشویه‌های غیر الکلی شست و شو دهید.
  3. رژیم غذایی که پزشک متخصص ایمپلنت برای شما پس از کاشت ایمپلنت توصیه میکند را به خوبی رعایت کنید زیرا اهمیت بسیار زیادی در موفقیت کاشت ایمپلنت شما دارد.
  4. از نخ دندان پس از میل کردن هرگونه مواد غذایی استفاده کنید.
  5. روزانه دو مرتبه مسواک زدن دندان را فراموش نکنید زیرا بیشترین عامل رعایت  نکردن بهداشت دهان و دندان است.
عدم مراقبت از ایمپلنت و بیماری قلبی

راه‌های جلوگیری از لق شدن ایمپلنت پس از چند سال

افرادی که مشکل حساسیت دارویی دارند یا به علت یک بیماری خاص مجبور به مصرف دارو هستند؛ قبل از هر گونه اقدام برای انجام کاشت ایمپلنت دندان باید با یک دندان پزشک در این باره صحبت کنند. در این مرحله دندان پزشک مربوطه، موظف است تا به بررسی آزمایش‌های شما بپردازد و طبق آن بهترین تصمیم را بگیرد، چرا که مصرف برخی از داروها موجب لق شدن ایمپلنت دندان می‌شود.

در گروهی از بیماری‌ها مانند بیمار‌ی‌های مربوط به نقص سیستم ایمنی بدن؛ از بعضی داروها مانند بیسفوسفونات استفاده می‌شود که می‌تواند موجب جلوگیری از رشد استخوان فک گردد، در نتیجه این امر فرایند ایمپلنت دندان و جوش خوردن آن با استخوان فک به درستی انجام نشده و لق می‌شود.

یکی دیگر از عواملی که باعث بروز مشکل لق شدن ایمپلنت دندان می‌شود؛ اعمال ضربه است. بهتر است در هفته‌های اول بعد از ایمپلنت دندان، به هیچ عنوان به آن فشار نیاورید و از غذاهای سرد و نرم در رژیم غذایی خود استفاده کنید. در ثانی حفظ بهداشت دهان به خصوص دندان و لثه، در این مدت بسیار حائز اهمیت است؛ در غیر این صورت شما شاهد لق شدن ایمپلنت خواهید بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

مکاتی که در رابطه با لق شدن ایمپلنت باید بدانید:

در حال حاضر اغلب مردم برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود از روش کاشت ایمپلنت دندان استفاده میکنند. البته در گذشته از راه‌های دیگری چون بریج دندانی و دندان مصنوعی استفاده میشد. اما با توجه به مزایایی که ایمپلنت دندانی دارد محبوبیت خاصی بین اغلب مردم پیدا کرده است و روش رایج پر کردن جای  خالی دندان است. از کاشت ایمپلنت دندانی امروزه به عنوان یک دست آورد بسیار پر کاربرد انسان در عرصه علم دندان پزشکی یاد میشود.

  1. بیش از ۹۵ درصد از کاشت‌های ایمپلنت دندان با موفقیت روبرو شده و فاقد هرگونه مشکل است. اما به ندرت پیش می‌آید که پس از اتمام کار، ایمپلنت لق شود. البته ایمپلنت طوری طراحی میشود که تقریبا عارضه‌ای نداشته باشد و با شکست مواجه نشود . اما اگر بر اثر لقی ایمپلنت کاشت با شکست روبرو شد در این صورت اغلب راهی جز خارج کردن ایمپلنت وجود ندارد.
  2. برخی از افراد ممکن است لق شدن ایمپلنت را دقیقا پس از جراحی و جایگذاری در ناحیه مورد نظر تجربه کنند که البته این مشکل عللی ندارد جز آسیبی که موقع جراحی وارد شده است، حرارت بیش از اندازه‌ای که به استخوان در استئوتومی وارد شده است، عوارضی که در راستای التیام زخم‌ها نمایان میشود، نداشتن ثبات کافی اولیه برای ایمپلنت و در نهایت فشاری که بیش از حد تحمل به ایمپلنت وارد شده باشد.
  3. در صورتی که حس کردید ایمپلنت شما لق شده است اصلا نباید منتظر بمانید و باید بلافاصله به متخصص ایمپلنت مراجعه کنید. در مراجعه به متخصص ایمپلنت در مرحله اول اطراف ایمپلنت و تاج دندان پاکسازی میشود و سپس پیچ یا اجزای دیگر را محکم میکنند. اگر این کار پاسخ گو نبود ایمپلنت را خارج کرده و آن را تعویض میکنند.
  4. برای درمان لق شدن ایمپلنت نظر پزشک تعیین کننده است که با توجه به ایمپلنت و بررسی وضعیت آن نظر تشخیص خود را اعلام و آغاز به درمان آن میکند. پزشک با استفاده از اسکن داخل دهانی و پرینترهای سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال، وضعیت ریشه و لثه را کاملا بررسی میکند. البته که با رعایت بهداشت دهان و دندان میتوانید از بروز این عارضه احتمالی بسیار جلوگیری کنید.
  5. منشا لق شدن ایمپلنت اصولا به دو مورد باز میگردد: محل اتصال روکش دندان و پایه ایمپلنت لق شده باشد یا محل اتصال فیکسچر ایمپلنت و استخوان فک لق شده باشد.
  6. اگر به موقع به لق شدن ایمپلنت دندان رسیدگی نشود این امکان وجود دارد که عفونتی که ایجاد میکند به ناحیه سر و گردن نفوذ کند و یا در کل بدن فراگیر شود.
  7. برای جلوگیری از لق شدن ایمپلنت بهتر است به صورت دقیق رژیم غذایی که پزشک متخصص ایمپلنت برای شما پس از کاشت ایمپلنت تجویز میکند را به خوبی رعایت کنید زیرا اهمیت بسیار زیادی در موفقیت کاشت ایمپلنت شما دارد.
  8. ممکن است یکی از عوامل لق شدن ایمپلنت تحلیل استخوان در اطراف ناحیه ایمپلنت باشد که این مشکل باز میگردد به بیماری لثه و هنگامی که ایمپلنت شما را تحت تاثیر خود قرار بدهد نام پری ایمپلنتایتیس را به آن میدهند.

برای آگاهی بیشتر درباره دلایل از دست رفتن ایمپلنت این مقاله لاتین را مطالعه نمایید.

آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟

به جرات میتوان گفت ایمپلنت دندان روشی است که در آن عوارض بسیار کم یا اصلا عوارضی برای کسی رخ نخواهد داد برای مثال ممکن است بعد از کاشت ایمپلنت آن ناحیه دچار کمی تورم و قرمزی شود که کاملا طبیعی است. برخی از افراد ممکن است لق شدن ایمپلنت را دقیقا پس از جراحی و جایگذاری در نایه مورد نظر تجربه کنند.

چگونه میتوانیم از لق بودن ایمپلنت مطمئن شویم؟

برای تشخیص لق شدن ایمپلنت باید عکسبرداری انجام شود تا علت دقیق آن مشخص شود.

درمان‌های احتمالی برای لق شدن ایمپلنت کدامند؟

پاک‌سازی بخشی که ایمپلنت در آن انجام شده است و خارج کردن ایمپلنت از استخوان فک

۴۸ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام حدود ۴ ماه پیش ۳ واحد کاشت ایمپلنت کردم .هنوز روکش نکردم .الان یک پیچ کوچک در دهانم مشاهده کردم . پیچ را برداشتم .خیلی نگرانم.قرار بود آخر فروردین برای قالب گیری برم .
    خواهشاً راهنمایی بفرمایید چرا این پیچ شل شده است .

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۰۰

      سلام خدمت شما . برای بررسی بیشتر لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید به این علت که ما در جریان درمانی که برای شما انجام شده است نیستیم . اگر دسترسی به پزشک خودتون ندارید بعد از جایگذاری ایمپلنت ها اگر عکس OPG دارید برای ما ارسال کنید .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام .لطفا راهنماییم فرمایید من ۳ سال پیش نزد یک کلینیک تازه تاسیس شده ایمپلنت کره ایی گذاشتم.الان ایمپلنتم لق شده و متاسفانه صاحب آن کلینیک به دلیل اینکه به کانادا مهاجرت کرده ،انجا تعطیل شده و دسترسی به پرونده ام ندارم . نمیدانم باید چیکار کنم.نگرانم که مشکلم بدتر شود لطفا مرا راهنمایی میفرمایید که چیکار باید بکنم؟ممنون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۷ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۲۹

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • علی ایمانی
    ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۱۷

    سلام و عرض ادب ، ممنون بخاطر مطالب مفیدتون ، من تقریبا ۲سال قبل هر دو فک بالا و پایین رو ایمپلنت کردم ولی متاسفانه بعلت عدم تخصص و عدم تجربه کافی پزشک محترم تا امروز نتونستم روکش دندان بزارم و یکی از فیکسچرها هم از همان ابتدای کار شدیدا لق شده ، متاسفانه تو شهر ما (ارومیه) پزشک و متخصص در این زمینه پیدا نمیشه . لطفا بنده رو راهنمایی میکنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۰۸

      سلام وقت بخیر . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام بعد از یه ماه کاشت اباتمنت. متوجه شدم شل شده .آیا باید ایمپلنت تعویض بشه یا اباتمنت سفت بشه.مشکلی پیش نیاد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۱

      سلام وقت بخیر . امکان دارد ایمپلنت شما FAIL شده باشد ولی برای اینکه بتوانیم دقیق تر راهنماییتون کنیم یا برای ما عکس OPG ارسال کنید یا برای ویزیت حضوری تشریف بیاورید .

      پاسخ
  • درود و عرض ادب
    من یک ایمپلنت زیمر انجام دادم حدود ۴ سال پیش و الان تاجش با یه پیچ حدود ۲ میلی‌متر زیرش که باهم هستند و به هم چسبیدن در اومده و روی لثه یک سوراخ هست. سوالم این هست که اون پیچ کوچیک هیلینگ اباتمنت هست که اباتمنت رو به فیکسچر متصل میکنه ؟ و با بستن دوباره مشکل حل میشه ؟ و اینکه امشب این اتفاق افتاده فردا برم کلینیک مشکلی نیست ؟ با سپاس

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر عزیز.
    من دو هفته گذشته ایمپلنت انجام دادم ک هنوز روکش نکردم‌.
    پیچ ایمپلنتم شل شده‌و دکترم رفته خارج از ایران و در دسترس نیست.
    از دهانم در بیارمشون؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۴

      سلام خدمت شما . لطفا هرچه سریعتر به دندانپزشکی مراجعه کنید تاخیر شما باعث عفونت دندانتان میشود .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من خارج از کشورم دوماه پیش در ایران پیچ ایمپلنت دندانم را گذاشتم قرار بود سه ماه بعد برتی روکش برم ولی الان پیچ ایمپلنتم در اومده اگه بخوام بمونم تا یکماه دیگه که موقع رفتن به ایرانم هست بعد رسیدگی کنم آیا جای پیچ بسته میشه یا مشکلی پیش میاد

    پاسخ
  • سلام
    بنده دو تا از دندانهای جلو فک بالا رو ۴ ماه پیش پایه اینپلنت رو انجام دادم.چند روز پیش برای پروتز پیش دکتر رفتیم که غالب بگیرن.موقع غالب گیری یکی از ایمپلنت ها که قسمتی از لثه روی پایه آمده بود به سختی باز شد و همراه درد بود.الان بعد یک هفته لثه متورم شده و درد زیادی داره به حدی که دسته روی پایه ایمپلنت نمیشه زد
    واین که احساس کردم دستیار دکتر پیچ ایمپلنت رو خیلی محکم سفت کرده .الان درد و تورم داره.مثل نبض میزنه پایه اینپلنت
    ممنونم از راهنمایی شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۲۹

      سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید زیرا از درمانی که برای شما انجام شده اطلاعاتی نداریم .

      پاسخ
  • ببخشید خانم دکتر هزینه ایمپلنت توی مطب شما چقدره؟ بعد ایمپلنت هر چند وقت باید برای معاینه بیام؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۰

      سلام خدمت شما . لطفا برای اطلاع از هزینه ها با کلینیک تماس بگیرید
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • ببخشین من پیش یه دکتری ایمپلنت کردم که بخاطر مسائلی دیگه مراجعه نکردم بهشون الان حس میکنم دندونم یکمی تکون میخوره موقع غذا خوردن و خیلی میترسم باید چیکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۱

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید و امکان دارد روکش روی ایمپلنت لق شده باشد .

      پاسخ
  • درود بر شما خانم دکتر نصیری عزیز
    من سوالم اینه که چرا پیچ ایمپلنت شل میشه؟ من سه بار پیش یک دکتر با فاصله زمانی ایمپلنت کردم هر سسه بار دوباره رفتم پیچش رو سفت کردن ینی مشکل از لثه منه؟ مرسی از پاسخگوییتون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۳

      سلام خدمت شما . باید از دندانپزشک معالجتون این مشکل را پیگیری کنید ممکن است فشار روی ایمپلنت ها زیاد باشد .

      پاسخ
  • سلام مرسی از شما من ۱۹سالمه و چند ماهیه ایمپلنت کاشتم و چند وقت پیش با موتور زمین خوردم اما الان دو سه روزه دندونم درد میگیره باید چیکار کنم؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید من توی ناحیه ایمپلنت دندونم درد شدید حس میکنم ولی همیشگی نیست بنظرتون پیچش مشکلی داره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۶

      سلام خدمت شما . دلایل متعددی میتواند داشته باشد و اولین قدم گرفتن عکس OPG و ویزیت حضوری میباشد .

      پاسخ
  • سلام ببخشید علت شل شدن پیچ ایمپلنت چیه؟ من خیلی رعایت کردم توی این یه سالی که دندون کاشتم الان تعجب میکنم که شل شده ینی ممکنه عفونت کرده باشه؟ لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۵

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      منظورتون پیچ اباتمنت هست یا خود ایمپلنت
      باید از نزدیک ویزیت بشید تا ببینیم از کدوم قسمت شل شده
      اگه خود ایمپلنت بود باید دلیلش برسی بشه و شاید احتمالا مجبور به تعویض باشید
      ولی اگه پیچ اباتمنت باشه مجددا سفت میشه و مشکلتون برطرف میشه

      پاسخ
  • رضا منوچهر
    ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱

    سلام من ۵ یا۶ ساله ایمپلنت کردم و اصلا مشکلی نداشتم اما الان یه مدته حس می کنم درد میکنه و یخورده پایه اش لق شده چیکار باید بکنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا یه عکس OPG برای ما ارسال کنید تا بهتر بتونیم راهنمایی کنیم احتمالا یا عفونت کرده یا استخوانتون تحلیل رفته

      پاسخ
  • سلام خدمت شما خانم دکتر عزیز برای لق شدن روکش ایمپلنت چیکار باید کرد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      از نزدیک باید ویزیت بشین احتمال داره پیچ اباتمنت شما شل شده باشه
      که مجدد براتون سفت میشه

      پاسخ
  • سلام من چندین سال پیش بریج کردم و الان میخوام ایمپلنت کنم توی چند جلسه تموم میشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۳۱

      سلام خدمت شما. ما باید از شما عکس opg داشته باشیم تا وضعیت استخوان فکتون رو بررسی کنیم.

      پاسخ
    • علیرضا جمالی
      ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۳:۱۲

      سلام خانم دکتر من سه سال پیش فک پائینم را ایمپلنت کردم الان یکی از ایمپلنت ها شماره ۵آخری درد و کمی احساس لغی میکنم چکار کنم. ممنون

      پاسخ
  • سلام جوش نخوردن ایمپلنت بعد از یک هفته طبیعیه؟ زبون که میزنم احساس میکنم حرکت میکنه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۳۴

      سلام خدمت شما. به هیچ عنوان زبان نباید بزنید به قسمتی که تازه ایمپلنت شده چون هنوز استخوان به ایمپلنت جوش نخورده است .

      پاسخ
    • حجت امیدوری
      ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۶:۳۵

      درود برشما وعرض ادب.بنده حدود ۵سالی هست که ایمپلت کردم متعصفانه عین ۵سال درگیر بودم هر چند ماه شل میشد..مراجع مکردم و سفت میکردن یعنی اچار کشی میشد تا این که شکست ..پایه رو جارج کردن وبعد ۵ماه دوباره یکی دیگه گذاشتن و الان هم شل شده و دیگر اعتمادی به ان کلنیک ندارم میخواستم یه وقت بدید خدمتتون برسم جهت چکاب و راهنمائی

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۵

        سلام خدمت شما . برای هماهنگی وقتتون با شماره های کلینیک تماس بگیرید .
        ۲۲۲۱۴۰۰۴-۲۲۲۱۵۰۰۵

        پاسخ
  • خانم دکتر سلام علت باز شدن پیچ ایمپلنت چیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰

      درود بر شما
      ممکنه موقع بسته شدن با نیروی کمتری بسته شده و یا اینکه در بعضی موارد از اباتمنتهای مخروطی استفاده میشه که در اثر چرخش دندان پیچ اباتمنت شل میشه

      پاسخ
  • الهام لنگرودی
    ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۶:۰۱

    عرض سلام و ادب
    اگه روکش ایمپلنت لق بشه ممکنه با تعویض روکش حل بشه و احتیاجی به خارج کردن ایمپلنت نباشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله قابل حل هستش و نیاز به تعویض ایمپلنت نیست

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر نصیری ایمپلنت گذاشتن محدودیت سنی داره؟

    پاسخ
  • سلام لطفا هزینه ایمپلنت چقدر میشه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button