بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند

بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی چهره افراد، طرح لبخند است. امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی در عرصه دندانپزشکی، همه افراد می‌توانند طرح لبخند خود را اصلاح کنند. لبخند از اجزای مختلفی شامل لب‌ها، دندان‌ها، بخشی از بافت لثه، گونه‌ها و چانه تشکیل می‌شود.

بهترین دکتر برای اصلاح لبخند با در نظر گرفتن تمامی این اجزا، برای هماهنگی هر چه بیشتر آن‌ها تلاش می‌کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند آشنا شوید.

اصلاح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند، اصطلاحی است که از آن برای توصیف ویژگی‌ها و جزئیات لبخند افراد استفاده می‌شود. لبخند، یک ویژگی و مشخصه بسیار زیبا است که جذابیت خاصی به چهره افراد اضافه می‌کند. بنابراین لبخند به تنهایی بدون هیچ تغییری، زیبا است. اما لبخند نرمال یک سری استانداردهایی دارد که عبارتند از:

  • بخش اعظم یک لبخند نرمال و طبیعی را دندان‌ها و لب‌ها تشکیل می‌دهند.
  • دندان‌ها کاملا مرتب و منظم هستند.
  • زاویه فک مناسب است.
  • طرح لبخند باید با فرم صورت و فرم بینی متناسب باشد.
  • دندان‌ها و لب‌ها باید تقارن داشته باشند.
  • فک بالا و پایین باید متناسب با هم باشند، نباید یکی از فک‌ها جلو یا عقب باشد.
  • دندان‌ها باید سالم و عاری از هر گونه پوسیدگی باشند.
  • خط لثه باید یک دست بوده، بالا و پایین نباشد.
  • دندان‌ها باید سفید، درخشان، یک دست و هماهنگ باشند.
  • ظاهر دندان‌ها عاری از نقص، تغییر رنگ و لکه است.
  • اندازه تاج دندان‌ها عادی است.

وقتی هر کدام از این پارامترها در لبخند وجود نداشته باشند، طرح لبخند نیاز به اصلاح دارد. اصلاح طرح لبخند، به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در نهایت منجر به لبخندی زیبا می‌شوند.

برای اصلاح طرح لبخند افراد مختلف، از روش‌های متفاوتی استفاده می‌شود. به عنوان مثال برای اصلاح طرح لبخند دندان‌های زرد و لکه‌دار، کامپوزیت ونیر یا تنها بلیچینگ دندان کارساز است. اما وقتی دندان‌ها کج، نامرتب و کوتاه و بلند باشند، اصلاح طرح لبخند به اقدامات اساسی نیاز دارد.

اصلاح طرح لبخند با بلیچینگ

طراحی لبخند دیجیتال در دندانپزشکی دیجیتال چگونه است؟

یکی از تکنولوژی‌های حیرت‌انگیز در حوزه دندانپزشکی، دندانپزشکی دیجیتال است. در این حوزه، به کمک دندانپزشکی خدمات درمانی و زیبایی با دقت و کیفیت بیشتری ارائه می‌شوند. طراحی لبخند دیجیتال، یکی از بهترین روش‌ها برای اصلاح طرح لبخند است.

در این روش دیگر نیازی به معاینه‌های سنتی و وقت‌گیر قدیمی نیست. در این روش متقاضی روی صندلی می‌نشیند و لبخند می‌زند، در این حالت یک عکس پرتره از وی ثبت می‌شود. سپس این عکس به یک نرم‌افزار مخصوص ارسال می‌شود. این نرم‌افزار با آنالیز کامل لبخند شما، شکل و فرم دندان‌ها را متناسب با چهره‌تان طراحی می‌کند.

عکس قبل و بعد کامپوزیت ونیر دندان

فیلم طراحی لبخند دیجیتالی

در این ویدیو فرم دندانها مناسب با فرم صورت مراجعه کننده  تغییر کرده و لکه های سفید رنگی که در طول زمان بخاطر دلایل مختلفی بوجود آمده اند کاملا با کامپوزیت سرامیکی برطرف شده است.

اصلاح طرح لبخند چه مزایایی دارد؟

اصلاح طرح لبخند مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مزایای اصلاح طرح لبخند

افزایش اعتماد به نفس جذابیت بیشتر چهره
بهبود سلامت کلی دهان و دندان‌ها افزایش رضایتمندی از خود
بهبود گفتار بهبود توانایی جویدن غذاها
افزایش ارتباطات اجتماعی بهبود و ارتقا شغلی
افزایش طول عمر دندان‌ها جوان‌سازی چهره
ترقیب به مراقبت و حفظ سلامت دندان‌ها رهایی از هر گونه شکستگی، لب‌پرشدگی و دیگر مشکلات دندانی

روش‌های اصلاح طرح لبخند

طرح لبخند افراد مختلف با هم متفاوت است، بنابراین روش‌های اصلاح طرح لبخند برای افراد مختلف فرق می‌کند. ممکن است طرح لبخند شما تنها با بلیچینگ اصلاح شود، اما طرح لبخند فرد دیگری به ترمیم‌های بیشتری نیاز داشته باشد. به طور کلی روش‌های اصلاح طرح لبخند عبارتند از:

  1. ارتودنسی که مشکل کجی و نامرتبی دندان‌ها را درمان می‌کند. ارتودنسی معمولا ۶ تا ۳۶ ماه طول می‌کشد اما تاثیرات آن دائمی هستند.
  2. لمینت و کامپوزیت ونیر، برای از بین بردن نواقص جزئی دندان‌ها، تغییر رنگ، از بین بردن فاصله بین دندانی و … کاربرد دارد. درباره تفاوت لمینت و کامپوزیت بیشتر بخوانید.
  3. ایمپلنت دندان، که برای از بین بردن جای خالی دندان‌ها انجام می‌شود.
  4. بلیچینگ که برای سفیدکردن و اصلاح رنگ دندان‌ها انجام می‌شود.
  5. لیفت لثه که برای افزایش طول تاج دندان کاربرد دارد.
  6. پرکردن دندان با کامپوزیت و مواد همرنگ دندان که نسبت به پرکننده‌های قدیمی (آمالگام)، جلوه زیباتری دارند.
  7. جراحی فک برای افرادی که فک آن‌ها جلو یا عقب است. در این درمان استخوان فک کمی جا به جا می‌شود. قبل و بعد از جراحی فک، بیماران باید تحت درمان ارتودنسی قرار گیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

بنابراین شما می‌توانید دندان‌ها و طرح لبخند خود را پس از طراحی لبخند دیجیتال ببینید و بپسنیدید! همچنین در این روش می‌توانید رنگ مناسب دندان‌هایتان را مطابق با سلیقه‌تان انتخاب کنید و تصویر آن را ببینید. در طراحی لبخند دیجیتال، لمینت دندان مستقیما توسط دستگاه CAD ساخته می‌شود. بنابراین، نتیجه نهایی کار دقیقا همان چیزی خواهد بود که تصویر آن را دیده‌اید!

طراحی لبخند دیجیتال به‌روزترین تکنولوژی موجود برای اصلاح طرح لبخند در دنیا است. در این روش طراحی لبخند دقیق‌تر، سریع‌تر و با کیفیت‌ بهتری انجام می‌شود. طراحی لبخند دیجیتال تنها در برخی مراکز معتبر در ایران انجام می‌شوند و کلینیک دکتر نصیری، یکی از این مراکز است.

ماندگاری کامپوزیت دندان

تخصص بهترین دکتر برای طراحی لبخند چیست؟

برای اصلاح طرح لبخند باید به دندانپزشک یا متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید. گاهی برای اصلاح طرح لبخند باید به چندین متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید. برای مثال ممکن است طراحی لبخند شما تنها با مراجعه به متخصص ترمیمی و زیبایی انجام شود. بسته به مشکل موجود، همه یا تنها یکی از متخصصان زیر اصلاح طرح لبخند شما را انجام می‌دهند:

  • متخصص اندودنتیست. متخصص اندودنتیست، مشکلات مربوط به ریشه و بافت نرم دندان‌ را برطرف می‌کند.
  • متخصص رادیولوژی. برای گرفتن عکس و فیلم از دهان و دندان‌ها باید به متخصص رادیولوژیست مراجعه کنید.
  • دندانپزشک عمومی. قبل از هر چیزی باید به دندانپزشک عمومی مراجعه کنید تا سلامت دهان و دندان‌های شما را بررسی کند.
  • جراح دهان، فک و صورت. در صورتی که مشکلاتی چون جلو یا عقب بودن هر کدام از فک‌ها را داشته باشید، برای اصلاح طرح لبخند باید جراحی کنید. جراحی زیبایی فک توسط جراح دهان، فک و صورت انجام می‌شود.
  • متخصص بیماری‌های لثه. مشکلات مربوط به سلامت و زیبایی لثه را با مراجعه به متخصص لثه می‌توانید از بین ببرید.
  • متخصص ارتودنسی دندان. نامرتبی، کجی و ناهنجاری‌های فک و صورت توسط متخصص ارتودنسی درمان می‌شود.
  • متخصص پروتز دندانپزشکی. برای تهیه پروتزهای دندانی باید به متخصص پروتز دندانپزشکی مراجعه کنید.
  • متخصص ترمیمی و زیبایی دندان. ترمیم آسیب‌دیدگی‌های دندانی توسط متخصص ترمیمی و زیبایی دندان انجام می‌شود.

نحوه یافتن بهترین دندانپزشک برای اصلاح طرح لبخند

راه‌های زیر به شما در پیداکردن بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند کمک می‌کند:

– شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، بستر بسیار مناسبی برای تبلیغات هستند و بسیاری از پزشکان اکنون یک صفحه مجازی دارند. شما می‌توانید در صفحات مجازی مختلف به دنبال بهترین دکتر برای طراحی لبخند بگردید. دندانپزشکان زیادی در این صفحات فعال هستند و خدمات، نمونه‌ کارها و همچنین رضایت بیماران خود را به نمایش می‌گذارند.

– جستجو در گوگل

گوگل می‌تواند به شما در یافتن بهترین دکتر طراحی لبخند کمک کند. می‌توانید کلمه بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند را در اینترنت جستجو کرده و لیستی از دندانپزشکان معروف برای این کار را پیدا کنید.

– پرسش و جستجو از اطرافیان

گاهی می‌توانید با پرسیدن از دوستان یا نزدیکانتان، بهترین دکتر برای طراحی لبخند را پیدا کنید. مزیت پرسش از دوستان این است که تجربیات واقعی خودشان را با شما در میان می‌گذارند.

– پرسش از بیماران قبلی

یکی دیگر از روش‌های پیداکردن بهترین دکتر طراحی لبخند، گفتگو با بیماران و مراجعان کلینیک دندانپزشکی است. شما می‌توانید برای اطمینان از عملکرد دندانپزشک منتخب خود، از بیماران و مراجعان قبلی او سوال کنید.

قبل و بعد ایمپلنت دندان توسط دکتر نوشین نصیری

عوامل موثر در قیمت طراحی لبخند

همان‌طور که طرح لبخند افراد مختلف با هم فرق می‌کند، نحوه اصلاح و قیمت طرح لبخند آن‌ها نیز با هم متفاوت است.  بنابراین نمی‌توان یک مبلغ مشخص به عنوان هزینه طراحی لبخند تعیین کرد.

به طور کلی عوامل زیر در قیمت طراحی لبخند موثر هستند:

  • وجود هر گونه پوسیدگی دندان، عفونت یا سایر مشکلات دندانی که نیاز به درمان دارند.
  • تخصص و تجربه دندانپزشک
  • روش مورد نیاز برای اصلاح طرح لبخند. برای مثال اگر برای اصلاح طرح لبخند به ارتودنسی نیاز داشته باشید، هزینه بیشتری باید بپردازید.
  • تعداد دندان‌هایی که نیاز به اصلاح و ترمیم دارند.
  • تعداد جلسات درمانی مورد نیاز
  • مواد و ابزارهای مورد استفاده در طراحی لبخند
  • دیجیتالی یا غیردیجیتالی بودن اصلاح طرح لبخند

شما می‌توانید یک جلسه مشاوره با بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند بروید و از او بخواهید هزینه طراحی لبخند شما را برآورد کند. گاهی قبل از اصلاح طرح لبخند، باید اقدامات دیگری هم روی دندان‌های شما انجام شود. برای مثال ممکن است به کشیدن یک دندان یا پیوند لثه نیاز داشته باشید. همچنین اگر دچار بیماری پیشرفت لثه باشید، نیاز به درمان دارید. تمامی این موارد روی قیمت نهایی اصلاح طرح لبخند تاثیر می‌گذارند.

شناختن بهترین و جدیدترین مواد و دستگاه‌های دندانپزشکی زیبایی و داشتن تجربه و مهارت کافی از جمله ویژگی های بهترین دندانپزشک زیبایی هستند.

آیا اصلاح طرح لبخند تحت پوشش بیمه است؟

اکثر بیمه‌های درمانی، کشیدن و پرکردن دندان با آمالگام را برعهده می‎گیرند. البته برای کشیدن و پرکردن دندان تحت پوشش بیمه، باید به مراکز خاص و مورد تایید شرکت بیمه مراجعه کنید. اما اصلاح طرح لبخند شامل اعمال زیبایی مثل بلیچینگ یا لمینت می‌شود. به همین دلیل بیشتر شرکت‌های بیمه درمان طرح لبخند را تحت پوشش قرار نمی‌دهند.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به اصلاح طرح لبخند و بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند توضیح دادیم. اصلاح طرح لبخند یکی از بهترین اعمال ترمیمی و زیبایی است که می‌توانید انجام دهید. یک لبخند متناسب و زیبا، می‌توانید زیبایی چهره شما را چندین برابر کند. در کلینیک دکتر نوشین نصیری می‌توانید با استفاده از طراحی لبخند دیجیتالی، زیبایی لبخند خود را افزایش دهید.

سوالات متداول درباره بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند یکی از روش‌های دندان‌پزشکی زیبایی است که برای اصلاح فرم لبخند، دندان‌ها و… انجام می‌شود.

انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند دارای انواع مختلفی است که ازجمله آن‌ها می‌توان به کامپوزیت، لمینت، جراحی خط لثه، ارتودنسی، ایمپلنت، روکش‌های دندانی و… اشاره کرد.

بلیچینگ چگونه انجام می‌شود؟

بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان یکی از روش‌های اصلاح طرح لبخند است که برای زیباتر کردن دندان‌ها استفاده می‌شود.

ماده اصلی در بلیچینگ دندان چیست؟

مهم‌ترین ماده که برای سفید کردن دندان‌ها از آن استفاده می‌شود ماده پراکسید هیدروژن است.

در چه مواردی از کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شود؟

درصورتی‌که دندان شما دچار شکستگی یا لب پرشدگی باشد می‌توانید از این درمان برای زیباتر کردن دندان‌هایتان استفاده کنید.

کامپوزیت دندان حاوی چه موادی است؟

کامپوزیت‌ها اغلب دارای موادی مثل  کوارتز و سیلیکون دی‌اکسید هستند.

اصلاح خط لثه چه زمانی انجام می‌شود؟

برخی اوقات اتفاق می‌افتد که در هنگام لبخند زدن بخش زیادی از لثه شما نمایان می‌شود به همین خاطر این نوع عمل انجام می‌شود تا حجم لثه شما کمتر نمایان شود.

از لمینت در چه زمانی استفاده می‌شود؟

هنگامی‌که دندان‌های جلویی دهان دچار مشکل باشند یا رنگشان بد باشد از لمینت برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شود.

ایمپلنت چگونه موجب اصلاح طرح لبخند می‌شود؟

زمانی که یک یا چند دندان خود را ازدست‌داده باشید می‌توانید از ایمپلنت برای پر کردن جای خالی آن استفاده کنید.

روکش دندان در چه مواردی مورداستفاده قرار می‌گیرد؟

زمانی که دندان‌ها بدرنگ باشند یا لکه رو آن‌ها افتاده باشد از روکش دندان برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شود.

مهم‌ترین مزایای اصلاح طرح لبخند چیست؟

از مهم‌ترین مزایای اصلاح طرح لبخند می‌توان به جوان‌سازی فرد، افزایش اعتمادبه‌نفس، درمان عیب‌های دندان و … اشاره کرد.

مهم‌ترین فایده اصلاح طرح لبخند چیست؟

شما با استفاده از اصلاح طرح لبخند خود می‌توانید از دندان‌های خود در مقابل پوسیدگی مراقبت کنید.

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

عوامل مختلفی در هزینه اصلاح طرح لبخند تأثیرگذار هستند؛ ازجمله این عوامل می‌توان به روش اصلاح طرح لبخند، مواد استفاده‌شده در عمل، میزان مهارت پزشک و… اشاره کرد.

چه کسانی بیشتر از اصلاح طرح لبخند استفاده می‌کنند؟

معمولاً افرادی که دارای مشکلاتی ازجمله فاصله میان دندان‌ها، لب‌پریدگی یا شکستگی دندان‌ها، بدفرمی و بدرنگی دندان‌ها و… هستند از این روش استفاده می‌کنند.

چه مسئله‌ای در طراحی طرح لبخند تأثیرگذار است؟

برای طراحی طرح لبخند باید به نسبت طول و عرض دندان توجه داشته باشید تا لبخند زیبایی داشته باشید.

برای اصلاح طرح لبخند به کجا باید مراجعه کنیم؟

برای اصلاح طرح لبخند باید نزد دندان‌پزشک متخصص زیبایی بروید و معاینه شوید.

آیا اصلاح طرح لبخند دارای محدودیت سنی است؟

برای انجام روش‌های زیبایی برای اصلاح طرح لبخند هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد.

از چند درمان به‌طور هم‌زمان می‌توان به همراه اصلاح طرح لبخند استفاده کرد؟

شما می‌توانید به‌صورت نامحدود از درمان‌های دیگر مثل عصب‌کشی یا پر کردن دندان به همراه درمان‌های اصلاحی استفاده کنید.

چطور از درمان‌های اصلاح طرح لبخند مراقبت کنم؟

شما می‌توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان و همچنین استفاده مرتب از مسواک از دندان‌ها و لبخند خود مراقبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button