بهترین دندانپزشک زیبایی | ویژگی متخصص زیبایی دندان‌ها

بهترین دندانپزشک زیبایی
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

حوزه‌های پزشکی و دندانپزشکی زیبایی به افراد در برطرف‌کردن نواقص و مشکلات ظاهری‌شان کمک می‌کند. یکی از مهم‌ترین حوزه‌های زیبایی، حوزه دندانپزشکی زیبایی است. آیا با بهترین دندانپزشک زیبایی و ویژگی‌های متخصص زیبایی دندان‌ها آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید دندانپزشکی زیبایی چیست و شامل چه مواردی است؟ در ادامه این مقاله از مجله پزشکی دکتر نوشین نصیری با ما همراه باشید.

 دندانپزشکی زیبایی چیست؟

با اینکه پیشگیری و مراقبت از دندان‌ها به سالم ماندن آن‌ها کمک می‌کند، اما دندان‌ها با گذشت زمان باز هم تغییر می‌کنند. حتی اگر از دندان‌هایتان سفت و سخت مراقبت کرده باشید، باز هم با گذشت زمان احتمالا آن‌ها بد رنگ می‌شوند، می‌شکنند، کج می‌شوند و حتی می‌پوسند. بنابراین دندان‌های شما برای حفظ زیبایی و سلامتی، به خدمات دندانپزشکی مخصوص خود نیاز دارند.

دندانپزشکی زیبایی، یکی از شاخه‌های مهم دندانپزشکی است که در کنار درمان دندان، منجر به بهبود و اصلاح ظاهر لبخند نیز می‌شود. دندانپزشکی عمومی، بر پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان متمرکز است.

اما هدف اصلی و مهم دندانپزشکی زیبایی، اصلاح ظاهر کلی دندان‌ها و لبخند است. امروزه بسیاری از افراد می‌توانند با استفاده از خدمات دندانپزشکی زیبایی مشکلات و نواقص دندان‌های خود را از بین ببرند.

همان‌طور که می‌دانید، یکی از پارامترهای مهم زیبایی، داشتن دندان‌هایی درخشان، یک دست و سفید است. تا چندی پیش داشتن دندان‌هایی با این خصوصیات برای اغلب افراد آرزویی محال بود! اما اکنون با تکیه بر خدمات مختلف حوزه دندانپزشکی زیبایی همه افراد می‌توانند از داشتن دندان‌هایی درخشان و یک دست لذت ببرند!

متخصص زیبایی دندان‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

به دندانپزشکی که در حوزه دندانپزشکی زیبایی فعالیت می‌کند، دندانپزشک زیبایی گفته می‌شود. ویژگی‌های متخصص زیبایی دندان‌ها عبارتند از:

  • دانش به‌روز و تسلط به جدیدترین روش‌های دندانپزشکی زیبایی
  • استفاده از تکنولوژی‌های جدید در عرصه دندانپزشکی زیبایی
  • شناختن بهترین و جدیدترین مواد و دستگاه‌های دندانپزشکی زیبایی
  • تجربه کافی در روش‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی
  • استفاده از پرسنلی کارآزموده و باتجربه برای ارائه خدمات
  • ارائه مدارک علمی که نشان‌دهنده تخصص وی باشد
  • ارائه تمامی خدمات و مراقبت‌های لازم به بیماران
  • ارائه مشاوره تخصصی برای روش‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی
  • ارائه نمونه‌کار و رضایت مراجعین قبلی

با توجه به این ویژگی‌ها می‌توانید بهترین دندانپزشک زیبایی را برای زیباترکردن دندان‌های خود انتخاب کنید.

دندانپزشکی زیبایی چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟

همان‌طور که گفتیم هدف اصلی از دندانپزشکی زیبایی، بهبود ظاهر دندان‌ها و طرح لبخند است. در دندانپزشکی زیبایی طیف گسترده‌ای از نواقص و مشکلات دندانی برطرف می‌شوند که عبارتند از:

✔ تغییر رنگ، زردی و لکه‌های دندانی

یکی از مشکلات عمده مربوط به دندان‌ها، بد رنگی و ایجاد لکه بر روی آن‌ها است. برخی افراد به طور ژنتیکی دندان‌های زردی دارند و می‌خواهند از شر این رنگ زرد خلاص شوند. علاوه بر این ژنتیک، برخی از عوامل محیطی همچون محل زندگی، تغذیه، عادات مضر، استفاده از سیگار و دخانیات همگی بر تغییر رنگ دندان‌ و لک‌شدن آن تاثیر می‌گذارند.

✔ شکستگی و لب‌پرشدگی

عادات مضری مثل بازکردن در نوشابه با دندان یا شکستن فندق و پسته با دندان، عامل اصلی شکستگی و لب‌پرشدگی دندان‌ها هستند. همچنین برخی از دندان‌ها که جنس ضعیف‌تری دارند نیز بیشتر در معرض شکستگی و لب‌پرشدگی هستند. با دانستن بهترین دندانپزشک زیبایی و ویژگی‌هایی متخصص زیبایی دندان‌ها، می‌توان نسبت به درست کردن دندان شکسته اقدام کرد.

✔ فواصل دندانی و دیاستوم‌ها

وجود فاصله بین دندان‌ها، آن‌ها نافرم و بدشکل نشان می‌دهد. فاصله بین دندانی ممکن است به دلایل ژنتیکی یا حواداثی چون افتادن ایجاد شود. با برخی از روش‌های درمانی دندانپزشکی زیبایی می‌توان فواصل بین دندان‌ها را پر کرد.

✔ بدشکلی و نامرتبی دندان‌ها

نامرتبی دندان‌ها یکی از مشکلاتی است که می‌توان به کمک روش‌های دندانپزشکی زیبایی مانند ارتودنسی آن را درمان کرد.

✔ پرکردن سوراخ‌های دندان‌ها

امروزه می‌توان با موادی همرنگ دندان‌ها، سوراخ‌ها و حفرات روی آن‌ها به شکلی کاملا طبیعی درمان کرد.

✔ افزایش طول تاج دندان‌ها

طول تاج دندان در برخی افراد به صورت ژنتیکی کم بوده و جلوه نازیبایی دارد. به کمک روش‌های دندانپزشکی زیبایی می‌توان نسبت به افزایش طول تاج دندان اقدام کرد.

✔ پرکردن جای خالی دندان‌های از دست رفته

جای خالی دندان‌های از دست رفته، جلوه بسیار زشتی دارد و افراد را معذب می‌کند. با به کارگیری روش‌های دندانپزشکی زیبایی می‌توان این مشکل را به طور دائمی حل کرد.

✔ رفع مشکلات مربوط به لثه

در دندانپزشکی زیبایی می‌توان مشکلات مربوط به لثه‌ را هم رفع کرد. برای مثال افرادی که بخش زیادی از دندانشان با لثه پوشیده‌شده، می‌توانند با تکیه بر روش‌های دندانپزشکی زیبایی این مشکل را رفع کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

انواع روش‌های درمانی دندانپزشکی زیبایی

بسیاری از خدمات دندانپزشکی زیبایی انتخاب هستند تا ضروری. یعنی خود افراد انتخاب می‌کنند می‌خواهند از کدام خدمات استفاده کنند. با این حال در برخی موارد، استفاده از بعضی از این خدمات برای افراد کاملا ضروری و واجب است.

به طور کلی دندانپزشکی زیبایی شامل روش‌های زیر است:

  • اصلاح طرح لبخند
  • اصلاح رنگ و شکل دندان‌ها با کامپوزیت ونیر (لمینت)
  • اصلاح رنگ دندان با بلیچینگ
  • اصلاح ابعاد، رنگ و فقدان مادرزادی دندان با روکش زیرکونیم
  • جایگزین دائمی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت
  • اینله و آنله
اصلاح رنگ و شکل دندان با کامپوزیت ونیر (لمینت)

۱. اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند، مجموعه از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است که در نهایت یک لبخند زیبا ایجاد می‌کند. در اصلاح طرح لبخند از روش‌های مختلفی مثل لیفت لثه، روکش دندان، اصلاح رنگ با بلیچینگ و حتی ایمپلنت دندان استفاده می‌شود. برای اصلاح طرح لبخند باید به بهترین دکتر اصلاح طرح لبخند یا متخصص دندانپزشکی مراجعه کنید.

۲. اصلاح رنگ و شکل دندان با کامپوزیت ونیر (لمینت)

ونیر یک روکش نازکی از مواد کامپوزیتی مطابق را رنگ دندان‌های طبیعی است و روی آن‌ها قرار می‌گیرد. کامپوزیت ونیر کاربردهای زیادی دارد و برای اصلاح نواقص مختلف از جمله شکستگی، بدرنگی، فاصله دندانی و نامرتبی استفاده می‌شود.

کامپوزیت دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

۳. اصلاح رنگ دندان با بلیچینگ

بلیچینگ دندان یکی از سریع‌ترین روش‌های درمانی در دندانپزشکی زیبایی است. در این روش رنگ دندان‌ها چند درجه روشن‌تر می‌شود. بلیچینگ دندان به دو صورت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ امکان‌پذیر است.

۴. اصلاح ابعاد، رنگ و فقدان مادرزادی دندان با روکش زیرکونیوم

روکش زیرکونیا، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای زیباترشدن دندان‌ها هستند. در این روش روکش‌هایی مطابق با دندان بیمار ساخته شده و روی دندان‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد.

۵. جایگزین دائمی دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت

ایمپلنت دندان روشی دائمی برای پرکردن جای خالی دندان‌های از دست رفته است. در ایمپلنت یک لوله از جنس تیتانیوم در استخوان فک جاگذاری شده و سپس روکش روی آن قرار می‌گیرد.

۶. اینله و آنله

منظور از اینله و آنله، پرکردن غیرمستقیم دندان با سرامیک یا کامپوزیت است. در اینله، مواد ترمیمی داخل دندان قرار داده می‌شوند. اما در انله، ترمیم کل سطح بایت را پوشش می‌دهد. با اینله و آنله می‌توان بخش زیادی از ساختار دندان را حفظ کرد.

بروساژ دندان روش تکمیلی برای جرم‌گیری دندان به شمار می‌رود و بعد از رفع پلاک‌ها و جرم‌ها از روی دندان انجام می‌شود.

فیلم خدمات دندانپرشکی زیبایی

تمامی خدمات دندانپزشکی توسط متخصصین هر بخش در کلینیک دکتر نصیری انجام می شود. در این ویدئو می توانید مراحل کار دندانپزشکی دیجیتال را مشاهده فرمایید.

تخصص بهترین دندانپزشک زیبایی دندان‌ها

دندانپزشک زیبایی، در واقع یک دندانپزشک عمومی و غیرمتخصص است که به طور اختصاصی روش‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی را به بیماران ارائه می‌کند. دندانپزشک زیبایی با استفاده از تجربه و تخصص خود، تغییر مثبتی در دندان‌ها و لبخند شما ایجاد می‌کند.

البته توجه کنید که دندانپزشک زیبایی با متخصص ترمیمی و زیبایی دندان متفاوت است. متخصص ترمیمی و زیبایی دندان، دوره ۴ ساله ترمیم دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند را می‌گذراند. با این حال هم دندانپزشک زیبایی و هم متخصص ترمیمی و زیبایی دندان، می‌توانند خدمات مختلف حوزه زیبایی دندان‌ را انجام دهند.

لمینت دندان چیست و مراحل آن چگونه انجام می شود؟

مدت زمان درمان‌های دندانپزشکی زیبایی چقدر است؟

مدت زمان زیبایی دندان‌ها بسته به نوع درمان متفاوت است. برخی روش‌ها تاثیر دائمی دارند و مدت بیشتری طول می‌کشند. برای مثال ایمپلنت دندان، یک روش طولانی است که برای پرکردن جای خالی دندان‌های از دست رفته انجام می‌شود. این روش اگر چه که مدت زمان زیادی طول می‌کشد اما تاثیر آن دائمی است و ارزش صبرکردن دارد.

با این حال برخی دیگر از روش‌های دندانپزشکی زیبایی مثل بلیچینگ هوم یا بلیچینگ آفیس، خیلی زود نتیجه می‌دهند. بنابراین مدت زمان درمان‌های دندانپزشکی زیبایی، با توجه به نوع آن‌ها متفاوت است.

هزینه زیبایی دندان‌ها با دندانپزشک زیبایی

هزینه زیبایی دندان‌ها بسته به روش درمانی و مشکلی که دارند متفاوت است. همچنین نوع خدمات ارائه‌شده در هزینه نهایی موثر است. برای مثال با استفاده از خدمات دندانپزشکی دیجیتال برای زیبایی دندان‌ها، هزینه درمان کمی زیاد می‌شود.

البته توجه کنید که این افزایش هزینه کاملا به صرفه است، زیرا با کمترین درد و در زودترین زمان ممکن زیبایی به دندان‌هایتان باز می‌گردد. برای اطلاع از هزینه زیبایی دندان‌ها، باید با دندانپزشک زیبایی خود مشورت کنید. دندانپزشک روش مناسب برای رفع مشکل شما را تعیین کرده، سپس هزینه نهایی و تعداد جلسات مورد نیاز را برآورد می‌کند. به طور کلی موارد زیر در هزینه زیبایی دندان‌ها با دندانپزشک زیبایی تاثیر دارد:

  • تجربه و سابقه دندانپزشک
  • روش درمانی مورد نیاز
  • نوع ارائه خدمات، دیجیتال یا غیردیجیتال
  • میزان و وسعت مشکل و وجود سایر مشکلات دندانی نظیر پوسیدگی
  • نوع بیمه

سخن نهایی

در این مقاله راجع به بهترین دندانپزشک زیبایی و ویژگی‌های متخصص زیبایی دندان‌ها صحبت کردیم. همه ما می‌دانیم که زیبایی دندان‌ها، تاثیر مهمی در اعتماد به نفس و زیبایی چهره دارد. یک لبخند زیبا می‌تواند موقعیت شغلی شما را عوض کند!

یکی از مفیدترین کارهایی که می‌توانید در حق خود انجام دهید، ترمیم و اصلاح نواقص دندانی‌تان برای داشتن یک لبخند زیبا است. برای این کار می‌توانید به کلینیک دکتر نوشین نصیری مراجعه کنید. دکتر نصیری سابقه‌ای درخشان و پربار در زمینه دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی دیجیتال دارند. شما با خیال راحت می‌توانید زیبایی دندان‌های خود را به ایشان بسپارید!

سوالات متداول درباره بهترین دندانپزشک زیبایی 

انواع مختلف روش‌های زیبایی دندان کدام اند؟

روش‌های مختلفی برای زیبایی دندان وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به بلیچینگ، کامپوزیت ونیر، لمینت سرامیکی، ارتودنسی و… اشاره کرد.

اصلاح طرح لبخند چگونه انجام می‌شود؟

برای اصلاح طرح لبخند بر اساس مشکلی که دارید می‌توانید از روش‌های دندان‌پزشکی زیبایی استفاده کنید.

لمینت چگونه انجام می‌شود؟

لمینت به‌عنوان یکی از روش‌های زیبایی است که با استفاده از لایه‌های نازک سرامیک روی دندان انجام ‌می‌شود.

دندان‌پزشکی زیبایی چیست؟

به مجموعه‌ای از کارها که برای زیباتر کردن دندان‌ها و اصلاح فرم لبخند استفاده می‌شود دندان‌پزشکی زیبایی می‌گویند.

آیا ارتودنسی نیز یکی از روش‌های دندان‌پزشکی زیبایی است؟

بله به این دلیل که از ارتودنسی نیز به‌عنوان روشی برای مرتب کردن دندان‌ها استفاده‌ می‌شود یکی از روش‌های زیبایی است.

چه تفاوتی میان دندان‌پزشکی زیبایی و دندان‌پزشکی معمولی وجود دارد؟

این دو نوع دندان‌پزشکی در خدمات خود دارای تفاوت هستند. یکی به‌عنوان درمان استفاده می‌شود و دیگری برای زیبا کردن دندان‌ها.

مهم‌ترین ویژگی دندان‌پزشک زیبایی چیست؟

دندان‌پزشکان زیبایی باید علاوه بر گذراندن دوره دندان‌پزشک عمومی یک دوره دندان‌پزشکی زیبایی نیز بگذرانند و در حرفه خود تخصص به دست آورند.

اولین قدم پس از مراجعه به دندان‌پزشک زیبایی چیست؟

دندان‌پزشک زیبایی اغلب باید در اولین جلسه وضعیت دهان و دندان شما را موردبررسی قرار دهد و بر اساس آن روش درمانی شما را تشخیص دهد.

کدام‌یک از درمان‌های زیبایی جزء درمان‌های دائمی هستند؟

اغلب جراحی‌های فک و لثه، ارتودنسی، کامپوزیت ونیر و لمینت به‌صورت برگشت‌ناپذیر اجرا می‌شوند و تنها در برخی موارد لمینت و کامپوزیت هرچند وقت یک‌بار نیاز به پولیش دارند.

درد ناشی از درمان‌های دندان‌پزشکی زیبایی زیاد است؟

درمان‌های دندان‌پزشکی زیبایی اغلب درد خفیفی دارند اما این درد به‌وسیله بی‌حس کردن موضع بسیار کم‌تر خواهد شد.

هدف اصلی دندان‌پزشکی زیبایی چیست؟

اصلی‌ترین هدف در دندان‌پزشکی زیبایی افزایش استحکام دندان‌ها، اصلاح فرم لبخند و زیباتر کردن آن‌ها است.

جرم‌گیری شامل کدام‌یک از درمان‌های دندان‌پزشکی زیبایی است؟

ازجمله زیرمجموعه‌های جرم‌گیری برای درمان‌های دندان‌پزشکی زیبایی می‌توان به بلیچینگ، جرم‌گیری با بروساژ و… اشاره کرد.

مهم‌ترین دلایل مراجعه به دندان‌پزشک زیبایی چیست؟

ازجمله دلایلی ک ممکن است بیماران را وادار به مراجعه به دندان‌پزشک زیبایی کند می‌توان به پوسیدگی‌های دندان، کج بودن آن‌ها، از دست دادن دندان، تغییر رنگ دندان و آسیب دیدن آن‌ها اشاره کرد.

لبخند هالیوودی به چه معناست؟

زمانی که از لبخند هالیوودی صحبت می‌شود منظور داشتن لبخندی بی‌نقص، سفید و فاقد پوسیدگی است.

معاینه پیش از انجام عمل‌های زیبایی دندان‌پزشکی به چه معناست؟

قبل از انجام هرگونه جراحی زیبایی دندان‌پزشکی باید از وضعیت سلامت دهان و دندان و عدم وجود پوسیدگی در دندان‌هایتان اطمینان حاصل کنید.

طراحی لبخند در دندان‌پزشکی زیبایی چه مسائلی باید در نظر گرفته شود؟

در طراحی لبخند باید به هارمونی میان لثه‌ها، دندان‌ها و شکل لب و تناسب آن با صورت دقت کنید.

مهم‌ترین مزیت دندان‌پزشک زیبایی چیست؟

با استفاده از دندان‌پزشک زیبایی شما می‌توانید جذابیت لبخند خود را افزایش دهید.

هزینه دندان‌پزشکی زیبایی چقدر است؟

هزینه این درمان به نوع آن بستگی دارد.

روکش مورداستفاده در کامپوزیت چیست؟

معمولاً برای درمان کامپوزیت از روکش ونیر و زیرکونیوم استفاده می‌شود.

چرا باید از دندان‌های خود پس از انجام روش‌های زیبایی مراقبت کنیم؟

زیرا این روش‌ها کاملاً دائمی هستند و تغییر رنگ یا جایگزین کردن آن‌ها سخت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button