جراحی افزایش طول تاج دندان + ویدئو واقعی

انواع روش‌های افزایش طول تاج دندان
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

از بیشترین عواملی که باعث زیبایی دندان مخصوصا دندان‌های مرکزی میشود طول تاج دندان است. افزایش طول تاج دندان باعث ایجاد لبخند بسیار زیبا و جذاب برای فرد میشود و به همین علت است که از عمل‌های ترمیمی و زیبایی تاج جدیدا بسیار استفاده میشود.

شاید زیبایی که این روش دارد باعث شده است که این بخش امروزه  در عرصه دندانپزشکی بسیار پر طرفدار و محبوب شده باشد. ممکن است همه ما با تاج دندان و درمان‌های مختلفی که برای آن وجود دارد آشنایی داشته باشیم اما در این میان این هم امکان پذیر است که افرادی هم اطلاعاتی از جراحی افزایش طول تاج دندان نداشته باشند.

البته افزایش طول تاج دندان برای علت دیگری نیز استفاده میشود آن هم برای روکش کردن دندان و استفاده‌های ترمیمی است که در زمینه دندانپزشکی زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد.

موارد کاربرد روش های افزایش طول دندان

افزایش طول تاج دندان به چه معناست؟

حال بهتر است کمی با کلمه افزایش طول تاج دندان آشنا شویم. افزایش طول تاج دندان اغلب برای آماده کردن دندان برای قرار دادن روکش روی آن است. این عملیات اغلب برای دندان‌هایی استفاده میشود که از لبه لثه شکسته شده باشند و دیگر دندانی وجود ندارد که روکش یا پروتز روی آن قرار بدهند.

گاهی از افزایش طول تاج دندان به معنای ارتقا سلامت بافت لثه و ایجاد آمادگی برای انجام پروسه‌های درمانی استفاده میشود. از دیگر کاربردهای آن میتوان به اصلاح لبخند لثه‌ای اشاره نمود. منظور از اصلاح لبخند لثه‌ای هنگامی است که لثه روی بافت دندان را پوشانده است. بعد از اصلاح لبخند لثه‌ای بافت لثه به بالاتر هدایت شده و بخش بیشتری از دندان مشخص میشود.

در جراحی بافت لثه‌ها با هدف افزایش طول تاج  دندان، لثه های کنار و اطراف ناحیه دندان مورد توجه است و هدف اصلی آن فراهم کردن یک شرایط خوب جهت ترمیم یا روکش دندان است.

در هنگام کاشت ایمپلنت، عصب کشی دندان یا پل از افزایش طول تاج دندان استفاده میشود. البته این جراحی در دسته جراحی مینور یا نسبتا پیچیده قرار میگیرد. افزایش طول تاج دندان به دو روش جراحی و لیزری انجام خواهد شد. برای انجام کامپوزیت دندان نیز از لیفت لثه و افزایش طول تاج دندان استفاده میشود.

جراحی لثه برای افزایش طول تاج دندان

انواع کامپوزیت دندان را از نظر نوع استفاده و کاربرد آن می توان بررسی کرد.

انواع روش های افزایش طول تاج دندان

افزایش طول تاج دندان با لیزر، افزایش طول تاج دندان با جراحی، افزایش طول تاج دندان با کامپوزیت از روش های رایج هستند. در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها میپردازیم.

افزایش طول تاج دندان با جراحی چگونه است؟

یکی از راه‌های افزایش طول تاج به وسیله جراحی است. که در مراکز پزشکی باید انجام شود. ابتدا متخصص جراحی لثه با آمپول بی حسی شما را سر میکند در این روش از بیهوشی استفاده نمیشود. پس از آنکه ناحیه مورد نظر به خوبی بی حس شد متخصص جراحی لثه به دقت عمل شکل دهی و میزان کردن بافت لثه و استخوان را شروع میکند.

برای انجام این جراحی متخصص جراحی لثه  ابتدا در لثه شما برش‌هایی ایجاد میکند که بتواند به میزان لازم لثه را از روی دندان شما کنار بزند. البته ممکن است گاهی بخشی از بافت لثه شما به صورت کامل برداشته شود زیرا برای برخی ترمیم‌ها این کار واجب است. هنگامی که به مقدار لازم ساختار دندان مشخص شد دندان پزشک به وسیله محلول سالین یا آب و نمک محل جراحی شده را به خوبی شست و شو داده و ضدعفونی میکند.

پس از آن آغاز به بخیه زدن کرده تا عملیات را به اتمام برساند. زخم جراحی با توجه به اینکه شرایط لثه شما چگونه است به خوبی پانسمان میشود. پس از آنکه افزایش طول تاج دندان با استفاده از این روش انجام شد یک پایه بسیار مناسب  و با دوام از دندان شما جهت روکش ایجاد میشود. معمولا این جراحی کمتر از یک ساعت زمان میبرد.

افزایش طول تاج دندان با لیزر

افزایش طول تاج دندان به وسیله  لیزر چگونه است؟

افزایش طول تاج دندان با لیزر یکی از کاربرد های لیزر در دندانپزشکی مدرن است. اگر در شرایط غیر ضروری بودید میتوانید افزایش طول تاج دندان خود را به وسیله لیزر انجام دهید. البته هنگام پر کردن دندان یا شکستگی‌هایی که بسیار عمیق نیست اصولا با لیزر انجام میشود.

به روش افزایش طول تاج دندان با استفاده از لیزر اغلب الکترو جراحی نیز میگویند. از این روش برای میزان کردن لثه و بیشتر دیده شدن ساختار دندان استفاده میشود.

در این ویدئو یک نمونه قبل و بعد از افزایش طول تاج دندان با لیفت لثه و کامپوزیت ونیر از دکتر نوشین نصیری را مشاهده می کنید:

افزایش طول تاج دندان با کامپوزیت

برای جراحی افزایش طول تاج دندان، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، استفاده از کامپوزیت دندان برای افزایش طول تاج دندان است. این روش مشابه روش ایمپلنت بوده و برای انجام کامپوزیت اغلب نیاز به افزایش طول تاج دندان است. در واقع می‌توان گفت یکی از راه‌های آماده‌سازی دندان برای انجام کامپوزیت، افزایش طول تاج دندان بوده و این دو امر هم راستای یکدیگر هستند.

کامپوزیت برای افزایش طول تاج دندان در کلینیک دکتر نوشین نصیری

جراحی افزایش طول تاج دندان برای چه افرادی تجویز می‌شود؟

تشخیص ضرورت انجام این جراحی به عهده دندانپزشک متخصص می‌باشد. جراحی افزایش طول تاج دندان در واقع جراحی لثه‌های اطراف دندان را نیز در بر خواهد گرفت. جراحی بلند کردن تاج دندان در مطب متخصص جراح لثه انجام شده و قبل از شروع جراحی نیز حتماً باید آمپول بی‌حسی تزریق شود. بی‌حسی به صورت موضعی بوده و از بیهوشی کامل استفاده نمی‌شود.

انجام این عمل برای همه افراد ضرورت ندارد و قابل انجام نیست. همچنین تمام بیمارانی که خواستار نصب روکش دندان هستند، حتماً نباید جراحی افزایش طول تاج دندان را نیز انجام دهند. اغلب این جراحی ترمیمی برای افرادی تجویز می‌شود که ترک‌ها و شکستگی‌های عمیق حاصل از پوسیدگی بر روی دندان‌های آن‌ها وجود دارد و امکان روکش کردن دندان به سادگی برای آن‌ها وجود ندارد.

تشخیص انجام افزایش طول تاج دندان

درمان خون ریزی لثه چیست؟ را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

در پوسیدگی‌های خیلی شدید، گاهی تنها راه حفظ دندان انجام عمل جراحی افزایش طول تاج دندان است. بعد از انجام این عمل با هدف حفظ دندان، می‌توان از درمان‌های ترمیمی مانند بیلدآپ و یا درمان‌های پروتزی مانند روکش برای بهبود عملکرد دندان استفاده کرد. علاوه بر همه این‌ها، دندان‌ها ممکن است در اثر سایش، موضوعات ژنتیکی، عدم تناسب دندان‌ها و ناهنجاری در فرم آن‌ها نیاز به انجام عمل جراحی افزایش طول تاج دندان داشته باشند.

همچنین افرادی که دارای خط لبخند لثه‌ای هستند و در هنگام لبخند حجم زیادی از لثه نمایش داده می‌شود، با استفاده از جراحی افزایش طول تاج دندان، موجب از بین رفتن این خط لبخند شده و زیبایی دندان‌ها و خنده‌های آن‌ها دو چندان می‌شود. در ادامه نیز می‌توان با استفاده از روکش‌های مناسب، لبخند ایده‌آلی را تجربه نمود.

از مزایای اصلی بلند کردن تاج دندان‌ها می‌توان به سهولت در رعایت بهداشت دهان و دندان اشاره کرد. با انجام این امر، مسواک کردن دندان‌ها و استفاده از نخ دندان راحت‌تر خواهد شد در نتیجه به طول عمر روکش دندان‌ها افزوده می‌گردد. افرادی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، تا مدت زمانی که توسط دندانپزشک مشخص می‌شود باید نکات مراقبتی را به‌طور کامل رعایت کنند. استفاده از دهان‌شویه‌های خاص تجویزی پزشک، برای شستشو و ضدعفونی کردن دهان بسیار اهمیت دارد.

افزایش طول تاج دندان برای زیبایی لبخند

مزایای افزایش طول تاج دندان چیست؟

در روش افزایش طول تاج دندان متخصص دندان پزشکی سطح استخوان و لثه را را جوری تنظیم میکند تا ناحیه‌ بیشتری از دندان بیمار دیده شود. با استفاده از این درمان مزایای بسیار زیادی برای بیمار به ارمغان می‌آید در ادامه لیستی از مزایای روش افزایش طول تاج دندان را نام میبریم:

  • با استفاده از این روش اعتماد به نفس خود را افزایش میدهید.
  • با استفاده از این روش یک طرح لبخند زیباتری برای خود به ارمغان میاورید.
  • تنها در یک جلسه میتوانید طول تاج دندان خود را افزایش دهید.
  • با استفاده از این راه درمان دیگر نیاز به تجدید درمان و دستکاری‌های آتی نیست.
  • به راحتی میتوانید لبخند خود را متقارت‌تر از قبل و پهن‌تر کنید.
  • با افزایش طول تاج دندان گاهی میتوانید سلامت دهان و دندان خود را تامین کنید.
  • در کمتر از ۶۰ دقیقه میتوانید مدت زمان جراحی خود را تکمیل کنید و سپس به منزل مراجعه کنید.
مراقبت های بعد از جراحی افزایش طول تاج

انواع روش جایگزینی دندان از دست رفته را در اینجا مطالعه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی افزایش طول تاج

پس از افزایش طول تاج دندان مانند دیگر کارهایی که در عرصه دندانپزشکی انجام میشود بهتر است یکسری مراقبت‌های لازم انجام شود. در ادامه لیستی از مراقبت‌های لازم را برای شما شرح میدهیم.

  • پس از افزایش طول تاج دندان باید از یکسری دهان شویه‌های مخصوص استفاده کنید.
  • از ماساژور مخصوص لثه برای تسریع بهبودی طول درمان باید حداقل روزی ۳ مرتبه استفاده کرد که البته تعداد دفعات آن و تعداد روزهای انجام آن بستگی به شدت و نوع جراحی شما دارد.
  • بیمار باید به صورت منظم به پزشک خود مراجعه کند و پیگیر کشیدن بخیه‌های خود شود.
  • بهتر است حداقل سه هفته زمان بدهید تا لثه شما به خوبی ترمیم شود و سپس اگر میخواهید روکشی روی آن قرار دهید، بگذارید.
  • ممکن است متخصص لثه و دندان داروهایی را برای شما تجویز کنند که درد و ناراحتی در ناحیه جراحی را تسکین دهد بهتر است به دقت آنها را در موعد معین مصرف کنید.
  • جهت شست و شو و ضدعفونی دهان و دندان به شما دهانشویه‌هایی را معرفی میکنند که بهتر است حداقل روزی یک مرتبه آنها را مصرف کنید.
  • بعد از گذشت ۷ تا ۱۰ روز موظف هستید برای کشیدن بخیه و یا معاینات لازم به متخصص خود مراجعه کنید .
  • پس از آنکه بخیه‌ها را میکشید مدت زمانی لازم است تا لثه بهبود یابد و تا بهبود کامل ممکن است کمی التهاب و قرمزی در آن ناحیه وجود داشته باشد که باید مراقبت لازم از لثه داشته باشید زیرا در حال ترمیم بافت خود است.

علاوه بر مواردی که ذکر شد بیمار باید یکسری مراقبت‌های غذایی را نیز رعایت کند تا پروسه درمان خود را تکمیل کرده و بهبودی کامل برسد.

  • هرگز پس از انجام جراحی افزایش طول تاج دندان از مواد غذایی داغ استفاده نکنید.
  • هرگز از نوشیدنی‌های داغ برای حداقل یک روز استفاده نکنید.
  • اگر ناحیه وسیع‌تری را جراحی کردید مثلا یک ردیف کامل دندان‌های بالا یا یک ردیف کامل دندان‌های پایین بهتر است پس از جراحی از یخ برای التیام استفاده کنید. البته نه به صورت مداوم و حتما باید بین آن وقفه باشد.
  • با استفاده از آب و نمک یا دهانشویه مخصوصی که تجویز کرده‌اتند حداقل روزی دو مرتبه دهان خود را شست و شو دهید تا ناحیه بخیه شده تمیز بماند و منجر به عفونت نشود.
  • محل جراحی را هرگز محکم مسواک نکنید برای مدتی باید مسواک نرم که فشاری به آن ناحیه وارد نکند مسواک کنید تا آسیبی به بخیه‌ها وارد نشود.
  • اگر کمی خونریزی که به صورت خون آبه است مشاهده کردید نگران نباشد زیرا این علائم طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. اما اگر میزان خون ریزی وسیع‌تر شد و زمان آن تداوم یافت کمی غیر طبیعی است باید به متخصص لثه مراجعه کنید تا بررسی لازم را انجام دهد.

کنترل علائم ایجاد شده بعد از انجام جراحی افزایش طول تاج دندان

بعد از انجام این عمل ممکن است هر یک از علائمی که در زیر گفته شده‌اند بروز کرده و جای نگرانی ندارند و به راحتی قابل کنترل هستند؛

  • بروز خونریزی: احتمال وجود خونریزی و یا خون‌آبه بعد از عمل جراحی در حد متوسط وجود دارد. برای کنترل خونریزی متوسط نیز کافی است یک گاز استریل را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بر روی محل جراحی فشار داد.
  • ایجاد تورم: اغلب تورم در مدت صبح بیشتر از شب بوده و بعد از گذشت سه روز از عمل جراحی بهبود پیدا خواهد کرد. بهترین اقدام برای بهبود تورم، استفاده از کمپرس یخ و پک سرما به مدت ۲۰ دقیقه است.
  • بروز درد: معمولاً دردی که بعد از این جراحی بروز می‌کند، دردی خفیف بوده که مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید و به سرعت بهبود می‌یابد. بهترین راه‌حل برای از بین بردن همین درد خفیف نیز مصرف داروهای ضد دردی است که توسط دندانپزشک تجویز شده‌اند.
  • حالت تهوع: هتر است برای پیشگیری از بروز حالت تهوع، قبل از مصرف داروی ضد درد، معده خالی نباشد. همچنین خوردن آب فراوان به همراه دارو می‌تواند در بهبود حالت تهوع کمک‌کننده باشد. البته استفاده از گرمای مرطوب نیز بعد از گذشت دو روز از عمل جراحی، برای بهبود تورم مفید است.
  • حساسیت دندان‌ها: اغلب پس از انجام این جراحی ترمیمی، دندان‌های اطراف آن‌هایی که جراحی رویشان صورت گرفته است، دچار حساسیت می‌شوند. علت بروز این حساسیت نیز باز شدن ناحیه ریشه دندان‌ها بوده و کاملاً طبیعی و نرمال است. این حساسیت بعد از بهبود ناحیه جراحی، از بین خواهد رفت. بهتر است برای کاهش حساسیت در طول دوران بهبود محل جراحی، از مصرف غذاهای خیلی سرد و یا خیلی داغ اجتناب کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

سوالات متداول درباره افزایش طول تاج دندان

  • آیا مصرف دارویی پس از انجام لازم است؟

باید بگوئیم بهتر است این نکات را از پزشک معالج خود جویا شوید زیرا با توجه به شرایط بدنی شما دارویی اگر نیاز باشد تجویز میکنند اما مصرف قرص‌های رقیق کننده خون ممنوع است

  • آیا افزایش طول تاج دندان درد دارد؟

بهتر است بدانید حین انجام جراحی به روش‌های مختلف شما دردی را حس نخواهید کرد زیرا کاملا بی حس شده‌اید اما ممکن است پس از انجام آن کمی درد احساس کنید که کاملا طبیعی است و میتوانید با مشورت پزشک خود با استفاده از یک مسکن درد را از بین ببرید.

هر آنچه در مورد روش‌های افزایش طول تاج دندان باید بدانید:

  • افزایش طول تاج دندان برای علت دیگری نیست استفاده میشود آن هم برای روکش کردن دندان و استفاده‌های ترمیمی است که در زمینه دندانپزشکی زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • در هنگام کاشت ایمپلنت، عصب کشی دندان یا پل از افزایش طول تاج دندان استفاده میشود. البته این جراحی در دسته جراحی مینور یا نسبتا پیچیده قرار میگیرد. افزایش طول تاج دندان به دو روش جراحی و لیزری انجام خواهد شد.
  • گاهی از افزایش طول تاج دندان به معنای ارتقا سلامت بافت لثه و ایجاد آمادگی برای انجام پروسه‌های درمانی استفاده میشود.
  • از دیگر کاربردهای آن میتوان به اصلاح لبخند لثه‌ای اشاره نمود. منظور از اصلاح لبخند لثه‌ای هنگامی است که لثه روی بافت دندان را پوشانده است. بعد از اصلاح لبخند لثه‌ای بافت لثه به بالاتر هدایت شده و بخش بیشتری از دندان مشخص میشود.
  • از ماساژور مخصوص لثه برای تسریع بهبودی طول درمان باید حداقل روزی ۳ مرتبه استفاده کرد که البته تعداد دفعات آن و تعداد روزهای انجام آن بستگی به شدت و نوع جراحی شما دارد.
  • در روش جراحی برای افزایش طول تاج دندان متخصص لثه ابتدا لثه را برش میزند سپس به مقدار لازم آن را کنار زده یا اصلا بخشی از لثه را برمیدارد تا ساختار دندان شما کاملا به مقدار لازم دیده شود و سپس لثه را بخیه میکند که این عملیات در کمتر از یک ساعت اناجن خواهد شد. پس از انجام آن دندان پایه خوبی برای روکش میشود.
  • اگر برای انجام روش درمانی افزایش طول تاج دندان از لیزر استفاده کنید اصطلاحا به آن روش الکترو جراحی میگویند.
  • با استفاده از آب و نمک یا دهانشویه مخصوصی که تجویز کرده‌اتند حداقل روزی دو مرتبه دهان خود را شست و شو دهید تا ناحیه بخیه شده تمیز بماند و منجر به عفونت نشود.
  • محل جراحی را هرگز محکم مسواک نکنید برای مدتی باید مسواک نرم که فشاری به آن ناحیه وارد نکند مسواک کنید تا آسیبی به بخیه‌ها وارد نشود.

از منابع معتبر به کار رفته در این مقاله : www.ncbi.nlm.nih.gov

شایع‌ترین عوارض افزایش طول تاج دندان کدام است؟

بعد از هرگونه عمل جراحی مانند افزایش طول تاج، احتمال بروز عفونت وجود دارد و اگر بیمار به دستورات پزشک به طور کامل عمل کند، این احتمال بسیار کاهش می‌یابد. همچنین عارضه حساسیت دندان به گرما و سرما بعد از چند هفته، برطرف خواهد شد. اگر دندان‌ها بعد از این عمل جراحی بیفتند، جایگزینی و کاشت دندان، دشوارتر خواهد بود.

هزینه عمل افزایش طول تاج دندان چقدر است؟

هزینه عمل جراحی افزایش طول تاج دندان و اصلاح خط لبخند، به محل درمان و میزان بافت قابل برداشت بستگی دارد. در برخی از بیماران، رشد بی رویه لثه وجود داشته که می‌تواند ارثی و یا اثر جانبی مصرف دارو باشد. در این حالت میزان بافت بیشتری باید برداشته شود و در نتیجه هزینه عمل نیز بیشتر می‎شود.

چه نکاتی بعد از جراحی افزایش طول تاج باید رعایت شوند؟

از خوردن غذاهای داغ و سفت به شدت خودداری گردد. کمپرس آب یخ برای تسکین درد و بهبود ناحیه جراحی کمک‌کننده است. در طول دوران نقاهت، از کشیدن مسواک بر روی ناحیه جراحی باید پرهیز گردد. مقدار کمی خونریزی کاملاً طبیعی است ولی با افزایش آن باید به دندانپزشک مراجعه نمود.

۱۰ دیدگاه. ترک جدید

  • سمانه خاکی زاده از تنکابن
    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۳۵

    سلام ببخشید دندونای من خیلی کوتاهن و انگاری لثه ام روی دندونامو پوشونده و خیلی زشت شده از طرفی دو تا بچه قد و نیم قد دارم کدوم روش سریع تره و نیازی به جلسات مکرر نیست؟ لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۵۶

      سلام خدمت شما . با ارسال عکس از ظاهر دندان هایتان یا مراجعه حضوری جهت ویزیت کلینیکی میتوانبم دقیق راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام من با لیزر ارتفاع دندونامو بیشتر کردم خیلی تجربه خوبی بود نه درد زیادی داشتم و نه اذیت شدم الانم ابخند میزنم خیلی قشنگه دندونام مرسی

    پاسخ
  • سلام خدمت خانم دکتر نصیری
    من دختر۱۸ساله ای دارم که وقتی لبخند میزنه مقدار زیادی از لثه اش معلومه و اندازه دندوهاش هم خیلی کوتاه نیست برای درمان این مورد چه راهی رو پیشنهاد میدین؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۵۷

      سلام خدمت شما . با ارسال عکس از ظاهر دندان هایتان یا مراجعه حضوری جهت ویزیت کلینیکی میتوانبم دقیق راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خدمت شما
    سوالم اینه بعد از افزایش اندازه تاج دندان با لیزر درد داریم؟ بعد این کار با بی حسی انجام میشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۵۹

      سلام خدمت شما . بله با بی حسی انجام میشود و شما حین انجام کار و بعد از انجام کار دردی نخواهید داشت .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر روزتون بخیر من قد دندونام خیلی کوتاهه از طرفی شکستگی و زردی دندون هم دارم میتونم با کامپوزیت دندون همهن این مشکلات رو رفع کنم؟ لطفا جوابمو بدین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۰۱

      سلام خدمت شما . بله قابل انجام هست. جهت مشاوره دقیق تر لطفا عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button