مراحل لمینت دندان با عکس

مراحل لمینت دندان
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

مراحل لمینت دندان شامل معاینه و آماده سازی، استفاده از خمیر قالب‌گیری برای ساخت قالب، ساخت لمینت‌ها در لابراتوار و در نهایت چسباندن روکش‌های لمینت سرامیکی می شود. برای اتمام همه مراحل لمینت دندان، به طور کلی بین ۳ تا ۴ جلسه مراجعه به دندانپزشکی لازم است.

لمینت دندان یکی از پرطرفدارترین روش‌های درمانی دندانپزشکی است. امروزه افراد زیادی متقاضی لمینت دندان هستند تا لبخندی زیبا و جذاب داشته باشند. در ادامه این مقاله می توانید مفصل درباره مراحل لمینت دندان با عکس و مراقبت های پس از آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مراحل لمینت دندان

برای انجام لمینت دندان، دندانپزشک ابتدا وضعیت دهان و دندان‌های شما را به دقت بررسی می‌کند. هر گونه پوسیدگی یا عفونت دندانی باید قبل از اجرای لمینت دندان درمان شود. پزشک با معاینه شما، مشخص می‌کند که کاندید لمینت دندان هستید یا خیر؟ این به این خاطر است که برخی افراد نمی‌توانند لمینت دندان انجام دهند.

به طور کلی اگر مشکلات زیر را دارید:

  • اگر دندان قروچه دارید،
  • اگر فک بالا و پایین شما با هم در یک راستا نیستند،
  • اگر عمق ترک‌خوردگی روی دندان‌هایتان زیاد است،
  • اگر مینای دندان‌هایتان بیش از حد نازک است،
  • اگر دندان‌هایتان ضعیف و شکننده هستند،
  • اگر عفونت لثه فعال و پیشرونده دارید،
  • اگر دندان‌هایتان به دلایل مختلفی تحت فشار زیادی هستند،
  • شما نمی‌توانید لمینت دندان انجام دهید.

دندانپزشک پس از بررسی وضعیت و تعیین مناسب‌ یا نامناسب بودن لمینت دندان، به شما مشاوره می‌دهد. اگر مشکلات بالا را نداشته باشید، مراحل درمانی دیگری برای بررسی مناسب بودن این روش برای شما انجام می‌شود. برای مثال عکس رادیوگرافی از فک‌ شما تهیه می‌شود.

سپس اگر مشکلاتی از قبیل پوسیدگی یا عفونت دندان وجود داشته باشد، درمان می‌شود. وجود هر گونه عفونت یا پوسیدگی در دندان‌ها درمان لمینت را مختل می‌کند. همچنین لمینت باعث تشدید پوسیدگی و عفونت بیشتر دندان‌ها می‌شود.

مراحل لمینت دندان با عکس

لمینت دیجیتال با درصد موفقیت زیادی دندان‌های شکسته را پوشش داده و ظاهر آنها را به خوبی ترمیم می‌کند.

در مرحله بعدی از مراحل لمینت دندان، دندان‌های شما برای نصب لمینت آماده می‌شوند. برای نصب و قرارگیری لمینت روی دندان، سطح مینای دندان کمی تراشیده می‌شود. همچنین پوسیدگی‌ها با پرکردگی قبلی باید با مواد جدید کامپوزیت کردن دندان جایگزین شوند. هر گونه لب‌پرشدگی و شکستگی دندانی هم باید ترمیم شود.

حالا نوبت انتخاب رنگ لمینت دندان است. رنگ لمینت دندان کاملا به سلیقه و نظر شخصی شما بستگی دارد. البته برخی فاکتورها هستند که برای انتخاب رنگ لمینت دندان باید به آن‌ها توجه کنید تا رضایت بیشتری از لمینت دندان خود داشته باشید. پس از انتخاب رنگ، قالبگیری از دندان‌های شما انجام می‌شود. قالب تهیه شده به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده شده و طبق آن لمینت‌های سرامیکی ساخته می‌شوند.

پروسه تولید لمینت مناسب دندان‌های هر فرد بین ۱ تا ۲ هفته طول می‌کشد. در این مدت ممکن است لمینت دندان روی دندان شما نصب شود. لمینت قبل از نصب، روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. وقتی که کاملا از رنگ، اندازه و فرم نهایی آن رضایت داشتید، چسبانده می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

میزان تراش در لمینت دندان چقدر است؟

یکی از موارد مهمی که ذهن متقاضیان لمینت دندان را درگیر می‌کند، میزان تراش مینای دندان است. میزان تراش مینای دندان در لمینت، بسته به رنگ طبیعی دندان و میزان پوسیدگی آن متفاوت است. کمترین میزان تراش دندان در این روش، بین ۰.۵ تا ۰.۷ میلی‌متر متفاوت است.

گاهی میزان تراش به ۱.۵ میلی‌متر هم می‌رسد. توجه کنید که هر چه میزان تراش بیشتر باشد، ضخامت رویه سرامیکی در لمینت دندان بیشتر می‌شود. بنابراین لمینت دندان شما روشن‌تر و درخشان‌تر خواهد بود.

قبل و بعد لمبنت دندان

فیلم مراحل لمینت دندان

در ویدیو زیر برای اصلاح طرح لبخند مراجعه کننده عزیزمان، از ۱۴ واحد لمینت سرامیکی جهت اصلاح فرم و بدرنگی ها و همچنین اصلاح ارتفاع دندان ها استفاده شده است.

لمینت دندان چقدر طول می‌کشد؟

لمینت دندان بسته به مشکل شما ۲ جلسه یا بیشتر طول می‌کشد. در جلسه اول دندانپزشک دندان‌های شما را معاینه کرده و قالبگیری می‌کند. در جلسه دوم بعد از تهیه روکش‌ها، روی دندان قرار می‌گیرند و تست می‌شوند. اگر روکش‌ها به اصلاح نیاز داشته باشند، نصب آن‌ها در جلسه سوم قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفتیم معمولا تهیه روکش سرامیکی مطابق قالب دندان‌های بیمار یک تا ۲ هفته به طول می‌انجامد. با این حال لمینت دندان یک روش تقریبا سریع برای ترمیم دندان بیمار است.

نمونه لمینت دندان دکتر نوشین نصیری

معیارهای انتخاب رنگ لمینت دندان

مهم‌ترین مساله در لمینت دندان، انتخاب رنگ آن است. پارامترهای زیادی را در انتخاب رنگ لمینت دندان باید مورد توجه قرار دهید. در جدول زیر معیارهای انتخاب رنگ لمینت دندان را مشاهده می‌کنید:

معیار انتخاب رنگ لمینت دندان

رنگ پوست رنگ لمینت باید با رنگ پوست شما متناسب باشد وگرنه ظاهری غیرطبیعی خواهد داشت.
رنگ چشم‌ها لمینت دندان نباید سفیدتر از سفیدی چشم شما باشد. بین رنگ لمینت دندان و سفیدی چشم‌ها نباید تفاوت زیادی وجود داشته باشد.
سن و جنسیت سن، جنسیت و موقعیت شغلی در انتخاب رنگ لمینت دندان مهم هستند.
شکل صورت فرم صورت باید با فرم و رنگ لمینت دندان هماهنگ باشد.
رنگ طبیعی دندان‌ها رنگ لمینت باید با رنگ دیگر دندان‌ها متناسب باشد.
سلیقه بیمار سلیقه بیمار اولویت اصلی در انتخاب رنگ لمینت دندان است.
توصیه دندانپزشک دندانپزشک به شما کمک می‌کند تا طبیعی‌ترین و مناسب‌ترین رنگ لمینت دندان برای خودتان را انتخاب کنید.

برای دانستن  فرق روکش دندان با لمینت سرامیکی این مقاله را بخوانید.

مراقبت‌های پس از لمینت دندان

بعد از پشت سر گذاشتن مراحل لمینت دندان، دندان های شما نیاز به مراقبت دارد. مراقبت‌های بعد از انواع لمینت دندان شامل موارد زیر است:

  • پس از لمینت دندان، احتمالا تا مدتی به مواد گرم یا سرد حساس شوید. این حساسیت با گذشت زمان رفع می‌شود و نیازی به نگرانی نیست.
  • ممکن است در ابتدا احساس کنید لمینت دندان‌هایتان بیش از حد تیز یا بلند هستند. این مشکل با گذشت چند هفته رفع می‌شود و نیاز نیست نگران آن باشید.
  • برای افزایش طول عمر لمینت دندان روزی حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و حتما از نخ دندان استفاده کنید.
  • تا حد امکان از خوردن غذاها و خوراکی‌های رنگی بپرهیزید. این مواد غذایی می‌توانند منجر به تغییر رنگ و کاهش کیفیت لمینت دندان شوند. خوراکی‌هایی چون قهوه، چای، شکلات، نوشابه، ماکارونی و سس رنگدانه‌های زیادی دارند. این مواد منجر به تغییر رنگ لمینت دندان و هم مینای دندان می‌شوند. مصرف آن‌ها را کاهش دهید و بلافاصله بعد از خوردن آن‌ها دندان‌های خود را بشوئید.
  • از خوردن خوراکی‌های سفت مثل فندق، پسته، بادام و … و شکستن آن‌ها با دندان خودداری کنید. این کار منجر به شکستگی و ترک‌خوردگی دندان‌ها و همچنین لمینت دندان شما می‌شود.
  • توجه کنید که لمینت دندان قابل ترمیم نیست، پس باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید.
  • با مشورت دندانپزشک، از دهانشویه مخصوص استفاده کنید.
  • سیگار، قلیان و دخانیات باعث کاهش کیفیت لمینت دندان می‌شوند. تا حد امکان از مصرف دخانیات پرهیز کنید.
  • بعد از لمینت دندان دیگر به جرم‌گیری دندان نیازی نیست. جرم‌گیری دندان را تنها با مشورت دندانپزشک خود انجام دهید.
  • هر ۶ ماه یک بار برای چکاپ به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این کار موجب پیشگیری و درمان به موقع بیماری‌های پریودنتال می‌شود.
  • از دندان‌هایتان برای بازکردن در نوشابه یا باز کردن اشیای سخت استفاده نکنید. از جویدن یخ، خوردن ته مداد و .. اکیدا خودداری کنید. لمینت دندان به خصوص از ناحیه لبه بسیار حساس است. انجام این کارها احتمال شکستگی لمینت دندان‌های شما را بسیار افزایش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم برای مسواک‌زدن از خمیردندان مناسب با مشورت دندانپزشک خود استفاده کنید.

نصب لمینت دندان

در صورت پوسیدگی دندان، تصادف و ضرب‌دیدگی، شکستن و آسیب دیدن روکش، نیاز به برداشتن یا تعویض لمینت دندان خواهید داشت.

آیا لمینت دندان دائمی است؟

لمینت دندان تقریبا دائمی است. اگر از لمینت دندان‌های خود به خوبی مراقبت کنید، ۱۰ تا ۲۰ سال عمر خواهند کرد. اگر به دنبال روشی دائمی برای ترمیم دندان‌های خود هستید، می‌توانید روش‌های دیگر را امتحان کنید. هر چه از لمینت دندان‌های خود بیشتر مراقبت کنید، ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

 لمینت دندان چه فوایدی دارد؟ یک پوسته نازک سرامیکی است که استحکام بسیار بالایی دارد.

قیمت لمینت دندان چقدر است؟

یکی از سوالات مهمی که درباره مراحل لمینت دندان وجود دارد، قیمت لمینت دندان است. لمینت دندان هزینه نسبتا بالایی دارد. کیفیت متریال استفاده شده در لمینت دندان علت این افزایش قیمت است. قیمت لمینت دندان به فاکتورهای مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • تعداد دندان‌هایی که نیاز به لمینت دارند
  • تخصص و تجربه دندانپزشک
  • خدمات کلینیک دندانپزشکی
  • جنس لمینت دندان
  • برند و کشور سازنده لمینت دندان

برای اطلاع از قیمت لمینت دندان باید با دندانپزشک مدنظر خود مشورت کنید. البته به این نکته توجه کنید که قیمت لمینت دندان در برابر کیفیت و دوام آن، کاملا منصفانه است.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید دندان‌هایی یک دست، سفید و درخشان داشته باشید، می‌توانید برای لمینت دندان اقدام کنید. لمینت دندان یک روش پرطرفدار برای زیبایی دندان‌ها است که در اصلاح طرح لبخند هم استفاده می‌شود. در کلینیک دکتر نصیری می‌توانید با پیشرفته‌ترین امکانات موجود در دنیا، دندان‌های خود را به طبیعی‌ترین شکل ممکن لمینت کنید.

سوالات متداول درباره مراحل لمینت دندان

برای اصلاح طرح لبخند لمینت بهتر است یا ارتودنسی؟

ارتودنسی و لمینت دندان هر دو برای اصلاح طرح لبخند کاربرد دارند. اینکه کدام روش برای اصلاح طرح لبخند بهتر است، بستگی به شرایط و مشکل دندان‌های شما دارد.

آیا با لمینت دندان دیگر نیازی به مراقبت از دندان‌ها نیست؟

لمینت حتی بیشتر از دندان‌های طبیعی به مراقبت نیاز دارد. اینکه دندان‌هایتان را لمینت کرده‌اید و دیگر نیازی به مراقبت ندارند، از پایه و اساس غلط است.

آیا هزینه لمینت دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

لمینت دندان جزو اعمال زیبایی دندان است و اعمال زیبایی اکثرا تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. برای اطلاع دقیق از این مورد با مسئول بیمه خود صحبت کنید.

آیا مراحل لمینت دندان دردناک است؟

در مراحل لمینت دندان، هیچ دردی را حس نخواهید کرد. در این مراحل تنها کمی مینای دندان شما تراشیده می‌شود که دردی به همراه ندارد.

لمینت دندان به دندان آسیب نمی‌زند؟

لمینت دندان نه تنها به دندان آسیب نمی‌زند، بلکه به حفظ هر چه بیشتر سلامتی آن نیز کمک می‌کند. همچنین لمینت نواقص و عیوب دندان‌های شما را می‌پوشاند.

لمینت سرامیکی بهتر است یا لمینت کامپوزیتی؟

لمینت‌های سرامیکی در مقایسه با لمینت‌های کامپوزیتی استحکام و مقاومت بیشتری دارند.

آیا لمینت دندان به مراقبت‌های زیادی نیاز دارد؟

مراقبت‌های لمینت دندان زیاد سخت یا پیچیده نیست. رعایت آن‌ها به طول عمر هر چه بیشتر لمینت دندان‌های شما کمک می‌کند.

آیا مصرف چای بعد از لمینت دندان ممنوع است؟

مصرف چای یا قهوه می‌تواند منجر به تغییر رنگ و ایجاد لکه بر روی لمینت دندان‌ها شود. البته این به معنی مصرف‌نکردن چای نیست. شما می‌توانید مصرف چای را محدود کرده و یا بلافاصله بعد از مصرف آن دندان‌های خود را بشوئید.

۲ دیدگاه. ترک جدید

  • سید احمد علوی
    ۲۳ تیر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۵

    سلام وقت بخیر
    هزینه لمینت هر واحد دندان چنده؟
    من قبلاً دندونامو کامپوزیت کردم و الآن شش ساله گذشته الآن میخوام عوض کنم، کامپوزیت قبلی هم کیفیت خوبی نداشت ، لطفاً اگه امکان داره مبلغ هزینشو بفرمایید ،
    تشکر

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۳

      سلام خدمت شما . برای اطلاع از هزینه ها لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴-۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button