رنگ لمینت دندان را با راهنمایی متخصص زیبایی انتخاب کنید!

انتخاب رنگ لمینیت دندان
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

انتخاب رنگ لمینت دندان: زمانی که برای انجام لمینت دندان به دندانپزشک مراجعه میکنید  بعد از انجام معاینه و بررسی‌های لازم برای انجام لمینت، دندانپزشک به بیمار برای انتخاب رنگ لمینت دندان کمک میکند. برای آن که بتوانید رنگ لمینتتان را به درستی انتخاب کنید باید حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. لمینت تنوع بسیار زیادی در رنگ دارد و سلیقه بیماران هم برای انتخاب رنگ در لمینت با هم بسیار متفاوت  است.

یکی از عوامل داشتن لبخندی زیبا انتخاب درست رنگ لمینت های دندان است. در ادامه ویدئویی از قبل و بعد لمینت دندان در کلینیک دکتر نصیری را مشاهده می کنید که رنگ لمینت به درستی انتخاب شده است:

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

برای جلوگیری از تغییر رنگ در لمینت و کامپوزیت دندان باید از مصرف بیش از حد یکسری از مواد غذایی مانند چایی، نوشابه، قهوه، شاتوت و … دوری کرد اما این به این دلیل نیست که هرگز و به هیچ عنوان نمیتوانید از این مواد غذایی استفاده کنید اما برای حفظ رنگ لمینت دندان بهتر است کمتر استفاده کنید.

لمینت دندان برای اصلاح طرح لبخند

عوارض لمینت دندان را در این مقاله مطالعه کنید.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندانی یکی از انواع روکش های دندانی است که از جنس پرسلین ساخته شده اند و به منظور پوشاندن مشکلات دندانی مورد استفاده قرار می گیرند.

این روکش دندان همچون یک برگ نازک است که از جنس سرامیک ساخته شده است و بر روی قسمت جلویی دندان قرار می گیرد و بسیاری مشکلاتی که ممکن است ظاهر دندان داشته باشد را پوشش می دهد و این خود می تواند یک برتری برای این روش درمانی نسبت به استفاده از تاج های دندانی باشد.

لمینت های دندانی فقط سطح جلوی دندان ها را می پوشانند. از طرف دیگر، تاج ها تمام سطح دندان را می پوشانند. بنابراین، در استفاده از لمینت دندان در مقایسه با تاج، تغییر بسیار کمتری در مینای دندان لازم است. ضخامت ورقه ورقه های چینی به طور کلی ۰.۵ تا ۰.۶ میلی متر است.

این تقریباً ۲ برابر ضخامت پوسته تخم مرغ است (انواع ورقه ورقه بسیار نازک تر نیز موجود است). این مقدار برابر با تغییری است که باید فقط از سطح جلوی دندان انجام شود. در پوشش تاج، از تمام سطوح دندان به ۲ میلی متر برداشتن از سطح دندان نیاز است.

انتخاب رنگ لمینت با توجه به نظر مشاور

کامپوزیت ونیر یکی از انواع روکش های دندانی است که به دلیل رنگ مناسب و ظاهر طبیعی در دندانپزشکی زیبایی نیز استفاده می شود.

از آنجا که اولویت دندانپزشکان حفظ ساختار طبیعی دندان ها تا حد امکان است، تا زمانی که شرایط بیمار مناسب باشد، لمینت دندان اولین انتخاب است. لمینت های پرسلین نوری مشابه دندان های طبیعی را منعکس می کنند.

بنابراین، با استفاده از لمینت دندان، ظاهری کاملاً طبیعی بدست می آید. ورقه های تولید شده با مواد پر کننده کامپوزیت به اندازه ورقه های چینی ظاهری واقعی ایجاد نمی کنند. به دلیل سطح سرامیکی، لمینت های دندان در برابر لک شدن مقاوم هستند.

ورقه های تولید شده با مواد پر کننده کامپوزیت لکه دار می شوند و با گذشت زمان تغییر رنگ می دهند.

هدف دندانپزشکی زیبایی اصلاح طرح لبخند، زیباسازی و افزایش استحکام دندان‌ها است.

کاربرد لمینت های دندانی چیست؟

مهم ترین و بارزترین ویژگی لمینت های دندانی آن است که ظاهر دندان ها را به طور کلی تغییر می دهد و آن ها را در طبیعی ترین شکل ممکن به دندان هایی زیبا و بدون لکه یا شکستگی تبدیل می کند. زمانی که فردی با فاصله میان دندان به پزشک مراجعه می کند، لمینت های دندانی می توانند به راحتی آن فاصله را پوشش دهند و دندان های فرد متصل به یکدیگر به نظر خواهد رسید.

افرادی که یکی از دندان های خود را از دست داده باشند، معمولا در اثر گذر زمان با این مشکل روبرو خواهند شد که دندان های آن ها از یکدیگر فاصله بگیرد.

پر کردن فاصله دندان ها با لمینت دندان

آیا میشود روکش دندان را برداشت را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

افرادی که به طور مداوم از نوشیدنی های رنگی مانند چای یا قهوه استفاده می کنند نیز با مشکل تغییر رنگ دندان مواجه خواهند شد، از طرف دیگر کشیدن سیگار و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز می تواند منجر به تغییر رنگ دندان ها شود. در این حالت نیز استفاده از لمینت های دندانی می تواند منجر به ایجاد ظاهری متفاوت برای دندان های فرد شود.

فرسوده شدن دندان ها، فرم ناموزون، شکستگی و لب پر شدن دندان ها نیز مشکل دیگری است که می تواند ظاهر لبخند شما را تحت تاثیر قرار دهد. در صورتی که از لمینت های دندانی استفاده کنید، قادر خواهید بود تا این مشکل را نیز برطرف سازید.

به طور کلی بسیاری از مشکلات ظاهری دندان ها با استفاده از لمینت های دندانی قابل برطرف شدن است و نکته قابل توجه در رابطه با این راهکار، دوام بالا و ماندگاری آن ها برای سالیان طولانی در صورت رعایت کردن نکات بهداشتی است.

رنگ‌های لمینت دندانیA1 از سفیدترین رنگ های لمینت

چطور میتوان بهترین سایه رنگ لمینت را انتخاب نمود؟

  1. در انتخاب سایه رنگ لمینت این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ لمینت دندانی به صورتی باید توسط مشاور و بیمار متقاضی انتخاب شود که ظاهر غیر طبیعی به افراد ندهد.
  2. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دارای پوست سبزه و تیره هستید بهتر است از سایه رنگی طبیعی استفاده کنید و با انتخاب رنگ سفید زیبایی چهره خود را به خطر نیاندازید.
  3. افرادی که دارای پوست روشن هستند بهتر است از رنگ‌های سفید و روشن برای افزایش زیبایی خود استفاده نمایند.
نمودار رنگ های قابل انتخاب برای لمینیت دندان

ایمپلنت دیجیتال دندان همانند ایمپلنت دندان معمولی است با این تفاوت که هیچ درد و خونریزی ندارد.

انتخاب رنگ لمینت دندان

رنگ لمینیت در ۴ دسته ی A تا C دسته بندی می شود. شما میتوانید متناسب با سلیقه ی خود و تشخیص دندانپزشک زیبایی، رنگ مناسب را انتخاب کنید. در این بخش قصد داریم انواع رنگ لمینت دندان را برای شما شرح دهیم تا رنگ مورد نظر خود را به راحتی انتخاب نمائید.

  • A1 ، سفیدترین رنگ لمینت دندان

یکی از سفیدترین و زیباترین رنگ‌های لمینت دندانی  A1 است که اغلب به آن رنگ هالیوودی نیز می‌گویند که جهت اصلاح طرح لبخند افرادبسیار مشهور  استفاده میشود. این رنگ دارای ماندگاری و ثبات بسیار زیادی است که در قبال تیره شدن و تغییر رنگ دادن بسیار مقاومت میکند. دارای درخشندگی بسیار بالایی برای دندان است و اگر از این رنگ برای دندان خود استفاده کنید همیشه دندان‌هایی درخشان و سفید خواهید داشت.

البته نکته‌ای که در این مورد باید به آن دقت شود این است که اگر به دنبال انجام لمینت برای تمامی دندان‌های خود هستید بهتر است این روش را انتخاب کنید زیرا سفیدی آن آنقدر چشم گیر است که اگر دیگر دندان‌ها لمینت نشود ظاهر دندان بسیار نامناسب می‌شود و احساس مصنوعی بودن دندان به فرد دست می‌دهد.

A3 رنگ دندان
  • A2 ، رنگ استخوانی روشن لمینت دندان

این رنگ از لمینت دندان، رنگی شبیه به استخوانی روشن و کاملا طبیعی دارد اغلب افرادی که از هیچگونه سفیدکننده دندانی استفاده نکرده‌اند از این رنگ استفاده میکنند زیرا سایه این رنگ از روشنایی کمتری در مقابل رنگ A1 برخوردار است و ظاهری کاملا طبیعی و زیبا دارد. اگر به دنبال لبخند هالیوودی هستید توصیه میکنیم این رنگ را انتخاب نکنید زیرا توقع و انتظار شما را برآورده نخواهد کرد.

اگر دوست دارید رنگ دندان شما یک درجه روشن‌تر شود باید این رنگ را انتخاب کنید زیرا رنگ طبیعی دندان بیش از ۷۰ درصد افراد اغلب رنگ A3 است.  اغلب افرادی که به دنبال یک رنگ مطلوب و دلپذیری هستند از این نوع رنگ استفاده میکنند زیرا اهری بسیار طبیعی مخصوصا برای جوان‌های دارد که فقط به دنبال اصلاح طرح لبخند خود هستند. افرادی که دارای سن بالاتری هستند دارای دندان‌های تیزه نیز هستند که بهتر است از سایه‌هاب شماره بالاتر استفاده میکنند. برخی از افراد تصور میکنند دندان‌هایی که بلیچینگ شده‌اند تیره‌تر از این رنگ هستند اما دندان بلیچینگ شده سفیدتر به نظر میرسد زیرا طی فرآیند درمانی اکسید شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بلیچینگ یا سفید کردن دندان این مقاله را در سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

 لمینت دندان  چه فوایدی دارد؟ لمینت دندان یک پوسته نازک سرامیکی است که دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است.

  • B1 ، رنگی سفید برای لمینت دندان

یکی از سفیدترین رنگ‌هایی که برای ایجاد لبخند هالیوودی استفاده میشود و به صورت کاملا حرفه ای موجب سفیدشدن رنگ دندان فرد میشود استفاده از این رنگ است.

برخی از متخصصین زیبایی معتقد هستند این رنگ یکی از سفیدترین رنگ‌هایی است که میتوان برای زیباتر کردن دندان استفاده نمود. تا چندی پیش اغلب متخصصان زیبایی این رنگ را سفیدترین رنگ مینامیدند اما امروزه طیف رنگی سفیدتر از آن تولید شده است و بهتر است اگر به دنبال استفاده از یک رنگ سفید طبیعی هستید از رنگ‌های   A1 تا b1استفاده نمائید. البته رتگ لمینت دندان افراد باید طبق سایه و رنگ طبیعی دندان افراد انتخاب شود.

درجه بندی رنگ لمینت دندان

آیا می دانید طول عمر لمینت دندان چندسال است؟

  • B2، رنگی کاملا طبیعی و روشن برای لمینت دندان

این رنگ از برند ژاپنی شفو است و از جزو رنگ‌های سفید  لمینت دندان است و از آن نیز برای لبخند زیبای هالیوودی نیز استفاده میشود که دارای سازگاری بالایی با بافت دهان و دندان است، قابلیت اتصال بسیار مناسب دارد و مقاومت آن در برابر سایش بسیار بالاست. افرادی که به دنبال ایجاد دندان‌هایی سفید و درخشان هستند از این نوع رنگ استفاده میکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

 رنگ لمینت دندان bw

یکی از برندهای موجود در بازار در حال حاضر، رنگ BW است که یک برند ژاپنی آن را ارائه کرده است. این نوع از لمینت کاملا سفید است و به فرد این فرصت را می دهد تا لبخندی کاملا هالیوودی برای خود بسازد. به افرادی که پوست تیره دارند نمی توان توصیه کرد تا از این نوع از لمینت استفاده کنند چراکه سفیدی آن باعث خواهد شد تا ظاهر دندان ها مصنوعی به نظر برسد اما استفاده از این نوع از لمینت می تواند مزایای زیادی را نیز به همراه داشته باشد؛

    • مقاومت در برابر سایش
    • قابلیت استفاده راحت توسط بیمار و دندانپزشک
    • سازگاری مناسب با دندان و بافت های دهان
    • قیمت مناسب با توجه به نوع برند
انتخاب رنگ لمینت دندان بــا کمــک سفیــدی چشـم

لومینیرز دندان چیست و با دیگر روکش‌های دندانی چه تفاوتی دارد؟

ملاک های انتخاب رنگ لمینت برای دندان

برخلاف باورهای رایج، فقط یک رنگ سفید وجود ندارد. هنگام انتخاب رنگ مناسب روکش های شما تنوع مختلفی پیش روی شماست و رنگ بندی لمینت دندان بسیار وسیع است. شما می توانید رنگ هایی را انتخاب کنید که شبیه مجموعه ای از دندان های طبیعی و سالم باشند.

درست است که دندانپزشک برای انتخاب رنگ به شما مشاوره میدهد اما در نهایت  این  شما هستید که میتوانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. هر کس متناسب با سلیقه خود میتواند رنگ طبیعی برای دندانهای خود انتخاب کند و یا برای درخشش و براقیت بیشتر از لمینت ها با رنگی بسیار روشن تراز رنگ طبیعی دندان استفاده کند.

عوامل مختلفی بر ثابت بودن رنگ لمینت تاثیر گذار هستند و معمولا دندانپزشک و متخصص لمینت دندان در پیشنهاداتی که برای انتخاب رنگ لمینت به شما ارائه میدهد این عوامل را بررسی کرده است.

زمانی که فرد متقاضی از میان رنگ بندی لمینت دندان یک رنگ را انتخاب میکند در نهایت این متخصص زیبایی است که میگوید از چه رنگ موادی استفاده شود تا سلیقه آن فرد در آن هم دخیل باشد زیرا رنگ اصلی دندان در نتیجه کار بسیار تاثیر گذار خواهد بود. قبل از لمینت دندان حتما درباره فرق لمینیت با کامپوزیت از پزشک خود سوال کنید.

عکس دندان ها با لمینت و بدون لمینت

نکته: اگر از رنگ سفید بسیار براق استفاده کنید، لبخند جدید شما غیرطبیعی به نظر می رسد و این مسئله از نظر زیبایی شناسی نیز رد شده است. در اینجا چند نکته برای انتخاب رنگ سفید برای روکش های لمینت دندانی آورده شده است:

  • برای راهنمایی از سفیدی چشم خود استفاده کنید. روکش های شما هرگز نباید سفیدتر از سفیدی چشم شما باشد.
  • رنگ پوست های بور باید سفیدترین رنگ های موجود را انتخاب کنند. از آنجا که پوست بور خیلی با رنگ دندان ها تضاد ندارد، برای سفید نشان دادن دندان ها، رنگ های با سایه روشن تر لازم است.
  • پوست های با رنگ تیره، باید سایه های طبیعی دندان را انتخاب کرده و از سایه های سفیدکننده دوری کنند زیرا این امر باعث خواهد شد تا دندان های آن ها غیرطبیعی به نظر برسد.
  • سلیقه خود را در نظر بگیرید. گاهی ممکن است شما بدون توجه به نکات اساسی بخواهید دندان های کاملا سفید داشته باشید یا آن که نوعی از رنگ های تیره تر را انتخاب کنید. در تصمیم گیری خود با دیگران مشورت کنید و آنچه مطابق با سلیقه شماست را انتخاب کنید.
  • رنگ دندان های واقعی خود را در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که لایه های لمینت بسیار نازک هستند و در صورتی که رنگ دندان های واقعی شما تیره است ممکن است نتوانند هارمونی مناسبی را ایجاد کنند. رنگی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ دندان های واقع شما باشد و بتواند شکل دندان های قبلی شما را به خوبی پوشش دهد.

همچنین باید با دندانپزشک خود در مورد لایه بندی رنگ لمینت های دندانی صحبت کنید. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا روکش هایی را انتخاب کنید که بیشتر به دندان های طبیعی شباهت داشته باشند، زیرا دندان های واقعی مرکز مات تری نسبت به لبه ها دارند و لبه های دندان معمولا شفاف تر هستند.

شکل لمینت دندان

انتخاب شکل مناسب لمینت دندان

هنگامی که رنگ مناسب روکش های خود را انتخاب کردید، پس از آن مهم ترین کار برای شما، انتخاب شکل مناسب لمینت های دندان است. هنگام انجام این کار، چندین فاکتور وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید:

  • فرم صورت شما: روکش های مناسب باید از فرم صورت شما تبعیت کنند. به عنوان مثال، روکش های بلندتر و باریک تر می توانند به صورت واضح برای افرادی مناسب باشند که صورت گردتری دارند اما اگر صورت کشیده دارید، روکش های کوتاه تر و عریض تری برای شما مناسب تر است.
  • جنسیت شما: اغلب لبخندهای مردانه از روکش های مربعی شکل استفاده می کنند تا جذاب تر به نظر برسند اما بیمارانی که می خواهند لبخند آن ها زنانه به نظر برسد، باید روکش ها نرم و فرم دارتر را انتخاب کنند
  • سن شما: طول دندان ها به طور طبیعی در طی افزایش سن کاهش پیدا می کنند، بنابراین کشیده بودن روکش ها می تواند به شما کمک کند جوان تر به نظر برسید. همچنین، بزرگ شدن دندان ها می تواند به چین و چروک اطراف ناحیه دهان کمک کند. روکش های ضخیم جلویی همچنین می توانند به شما کمک کنند که لب های شما پرتر به نظر برسد.
انتخاب شکل مناسب لمینت دندان

برای مطالعه بیشتر منابع معتبر لاتین این مقاله را پیشنهاد می دهیم.

 مراقبت از لمینت دندان

به طور کلی مراقبت های بعد از لمینت دندان هیچ گونه تفاوتی با مراقبت از دندانهای طبیعی ندارد یعنی درست مانند زمانی که دندانهای شما لمینت نشده است هر روز باید از نخ دندان و مسواک استفاده کنید و توجه بسیار زیادی در انتخاب نوع خمیر دندانتان داشته باشید و ازخمیر دندانی که از ساییدگی جلوگیری میکند و از فلوراید تشکیل شده است استفاده کنید. دندانپزشک شما بهترین راهنمای شما در انتخاب مسواک و خمیردندان مناسب لمینت سرامیکی خواهد بود.

آنچه باید در مورد راهنمای جامع رنگ و لمینت دندان بدانید این است که در حقیقت بهترین و جامع ترین راهنمایی که برای انتخاب رنگ دندان موجود است خود دندانپزشک متخصص زیبایی میباشد زیرا متخصص زیبایی با توجه به رنگ دندان خود فرد و رنگ پوست فرد متقاضی میتواند بهترین رنگ طبیعی را برای شما مشخص کند و همچنین او تمامی عوامل موثر بر رنگ دندان فرد را در نظر میگیرد تا لمینت دندان دچار تغییر رنگ نشود اما در نهایت این بیمار است که میتواند رنگ دندان را برای ساخته شدن انتخاب کند.

سلیقه بعضی از افراد رنگ طبیعی دندان میباشد و هستند کسانی هم که دندانهای خوبی دارند اما برای سفیدتر و روشن تر به نظر رسیدن دندانهایشان لمینت را انجام میدهند اغلب سلیقه این افراد از رنگ طبیعی دندان بسیار روشن تر و سفیدتر است. لمینتهایی که در خود مطب ساخته میشوند یا لمینت کامپوزیتی و لمینتهایی که در لابراتور ساخته میشود یا لمینت سرامیکی کیفیتهای مختلفی دارند  که هرچه کیفیتی بالاتری داشته باشد قیمت آن هم بالاتر میرود.

تفاوتی ندارد که لمینت کامپوزیتی باشد و یا سرامیکی به طور کلی لمینت دندان بسیار سفت و محکم و رنگ آن ثابت است که البته ثبات رنگ لمینت سرامیکی بیشتر از لمینت کامپوزیتی میباشد. ما به شما توصیه میکنیم که اگر قصد انجام لمینت را دارید حتما یک کلینیک دندانپزشکی را در نظر بگیرید که به یک متخصص زیبایی ماهر مراجعه کنید.

متخصص زیبایی باتجربه میتواند با تهیه یک عکس هر دوفک شما تشخیص دهد که لمینت درمان مناسبی برای دندانهای شما است و اگر درمان مناسبی برای شما نیست از چه درمان جایگزینی میتوانید استفاده کنید. فراموش نکنید قبل از انجام لمینت هر گونه پوسیدگی در دندان و هر گونه عفونت لثه باید درمان شود. لمینت دندان بهترین درمان برای داشتن لبخندی زیبا و جذاب میباشد که سیاهی و خرابی دندانهای شما را میپوشاند و در ضمن اگر از رنگ دندان استفاده کنید درست مانند دندان طبیعی نمایان میشود.

جمع بندی

به طور کلی انتخاب رنگ لمینت برای دندانهایی که خود رنگ تیره تر دارند بسیار راحت تر از دندانهایی است که رنگ روشن‌تری دارند. کسانی که به دنبال لمینت دندان هستند حتما متوجه تنوع قیمت آن در کلینیک‌های مختلف سطح شهر شده‌اند که دلیل اصلی تنوع قیمت و  تنوع کیفیت آنها است.

یک کیفیت خوب و مناسب میتواند در حفظ و نگهداری لمینت بسیار تاثیر گذار باشد یعنی اگر جنس نامرغوب و یا کیفیت پایین تری استفاده شود یکی از مشکلات آن میتواند حفظ رنگ آن باشد اما اگر از کیفیت مرغوب و بالایی استفاده شود با انجام مراقبت های ضروری بعد از لمینت دندان ها به سادگی میتوانید یکسان بودن رنگ آن را حفظ کنید. کسانی که دچار تغییر رنگ در لمینت و کامپوزیت خود میشوند به ناچار میتوانند این تغییر رنگ را با به کارگیری پولیش دندان به حالت اولیه خود باز گردانند.

چه افرادی نمی‌توانند از لمینت استفاده کنند؟

لمینت برای افرادی که دندان‌های بسیار پوسیده داشته و یا دارای بیماری لثه فعال هستند، مناسب نیست. همچنین دندان‌هایی که در اثر پوسیدگی، شکستگی و پر کردن علی‌الخصوص در دندان‌های بزرگ، قابل لمینت شدن نیستند و لمینت در آن‌ها ضعیف خواهد بود. اگر مینای روی دندان نیز کافی نباشد، قابل لمینت زدن نیست. عادت دندون قروچه و ساییدن دندان‌ها به روی یکدیگر نیز باعث شکسته شدن لمینت‌ها شده و افرادی که این نوع عادت‌ها را دارند، بهتر است از لمینت استفاده نکنند.

آیا امکان تغییر رنگ لمینت در مرور زمان وجود دارد؟

پوسته لمینت نیز مانند دندان طبیعی بوده و در اثر خوردن زیاد مواد غذایی و نوشیدنی‌های رنگی مانند قهوه و چای، ممکن است تغییر رنگ بدهد. البته باید توجه داشت که اگر مواد لمینت باکیفیت و مرغوب باشند، امکان این تغییر رنگ بسیار کمتر خواهد بود. همچنین رعایت کردن بهداشت دهان و دندان نیز در این مورد بسیار تأثیرگذار است. افرادی سیگاری، باید مراقبت‌های بیشتری داشته باشند، زیرا یکی از عوامل تغییر رنگ دندان‌ها، سیگار است.

آیا لمینت را می‌توان به جای ارتودنسی استفاده کرد؟

بر اساس نتایج برخی تحقیقات انجام شده، می‌توان لمینت را جایگزین ارتودنسی کرد. ارتودنسی عوارضی را بر روی دندان و ریشه‌ها داشته، به طوریکه ریشه دندان را ضعیف کرده و بعد از برداشتن براکت‌ها، دندان ممکن است به حالت قبلی خود بازگردد. استفاده از لمینت می‌تواند درمان جایگزین بهتری باشد و مدت زمان این درمان نیز بسیار کمتر خواهد بود.

چگونه می‌توان لمینت را دوباره سفید کرد؟

محصولات سفیدکننده مانند ژل‌ها و خمیردندان‌های سفیدکننده بر روی لمینت‌های دندان تأثیری ندارند. برای سفید شدن دوباره لیمنت‌ها باید به دندان‌پزشکی مراجعه کرد. دندان‌پزشک می‌تواند با برخی از پاکسازی‌های حرفه‌ای، با از بین بردن و کمرنگ کردن لکه‌ها، رنگ لمینت را تا حدی سفید کند. اما در برخی از موارد دندان‌پزشک تصمیم می‌گیرد لمینت را جایگزین کند.

۲۴ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام خانم دکتر من وقتی میخندم لثه هام دیده میشه و دندونامم فاصله داره لمینت کنم بد که نمیشه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۷

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس از ظاهر لبخندتان ارسال کنید تا بیشتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • من تو رنگ لامینیت موندم
    تصمیم گیریه سختیه. من دارم هردوفک بالا و پایین و لامینیت میکنم. دلم هالیوودی میخواد ولی میترسم خیــــــلی مصنوعی بنظر برسه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۶:۱۵

      سلام خدمت شما . ما میتوانیم با نرم افزار دیجیتالی طراحی لبخند برای شما لامینیت های مورد نظرتون رو طراحی کنیم تا شما انتخاب مطمئن تری داشته باشید .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر نصیری من وقتی لبخند میزنم فقط ردیف دندونای بالام مشخص میشه بنظرتون میتونم فقط ۵-۶ تا دندون بالا رو لمینت کنم؟ و رنگ لمینت دندان های بالا رو با پایینی ها ست کنم؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۵:۵۳

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • ریحانه اسدپور
    ۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴

    سلام رنگ لمینت a1 خیلی سفیدتره یا رنگ شماره b1؟ کلا تفاوت رنگ دندان a1 و b1 چیه و برای کسی که میخاد همه دندوناشو لمینت کنه و رنگش خیلی سفید باشه کدوم بهتره؟ ممنون از شما

    پاسخ
  • آندیا شاهسون
    ۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۶:۲۵

    سلام وعرض ادب ،دندونهای من سفید هستن ومیخوام لمینت کنم تا جذابتر بشن نمیدونم چه رنگی مناسبه ،n3 انتخاب کنم بدنیستاون سه رنگ سفید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۰

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • خانم دکتر من یه جا لمینت کردم بهم گفتن این روشن ترین رنگ لمینت دندونه اما اصلا بهم نمییاد و راضی نیستم امکانش هست عوض کنم لمینت های دندونمو؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله امکانش هست ، لامینیهای قبلی ریموو میشن و دوباره براتون طراحی و با رنگ لخواهتون ساخته و انجام میشه

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر جان ،بهترین زمان روز برای مراجعه و تعیین رنگ دندان چه زمانیه؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۷ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۵۷

          سلام وقت بخیر . بستگی دارد که کدام کار درمانی _ زیبایی بخواهید انجام بدید . و برای مشاوره ی بهتر و دقیق تر لطفا با شماره های کلینیک تماس بگیرید .
          ۲۲۲۱۴۰۰۴-۲۲۲۱۵۰۰۵

          پاسخ
  • ببخشض جنس لمینت دندونها از چیه؟ اگه بعد چند سال رنگش تغییر کنه می تونیم لمینت ها رو عوض کنیم؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      جنس لامینیتها از سرامیک ips هست ، اگه بتونید خوب نگهداری کنید و بهداشت دهان رو رعایت کنید هر چند سال یک بار نیاز به پالیش دارین ولی در کل هر زمانی هم که بخواین رنگ یا فرم دندونهارو تغییر بدین میتونید قبلی هارو ریموو کنید و مجدد لامینتهای جدید رو انجام بدین

      پاسخ
  • سهراب مونسی
    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۶

    بهترین رنگ لمینت دندون چیه؟ که با خوردن غذا و چایی و قهوه تغییر نکنه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۸

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بهترین نوع لامینیت سرامیک ips هستش

      پاسخ
  • صحرا کیمیایی
    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۴

    سلام میتونم رنگ لمینت رو عین رنگ دندونام انتخاب کنم و فقط دندونای بالایی رو لمینت کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۱۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله میتونید انتخاب کنید

      پاسخ
  • سودابه رحیدل
    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۵:۰۳

    سلام خانم دکتر امکان لمینت کردن یک یا چند تا دندون وجود داره یا حتما باید همه دندونا لمینت بشن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۱۴

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله میتونید دندونهارو بصورت تکی هم لامینیت کنید ولی عموما برای زیبایی ۸-۱۰ تا دندون رو با هم لامینت میکنن که ردیف و منظم و یک رنگ باشه

      پاسخ
  • سلام روز خوش
    من دارم درباره لمینت دندان تحقیق می کنم سوالم اینه که ایا لمینت به دندون اسیب میزنه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۱۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بستگی به نوع و شکل دندونهای شما داره در بعضی موارد بخاطر نامنظم بودن شکل دندانها جهت فرم دان و مرتب کردن نیاز باشه دندونها تا حدی تراش بخوره

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button