درصد موفقیت کاشت ایمپلنت دندان

درصد موفقیت کاشت ایمپلنت دندان
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

ایمپلنت دندان روش استاندارد درمان برای پرکردن جای خالی دندان‌ها است. یکی از عمده سوالات مراجعان درباره این روش درمانی، درصد موفقیت ایملپنت دندان است. به طور کلی این روش به احتمال زیاد موفقیت‌آمیز خواهد بود.

درصد موفقیت کاشت ایمپلنت‌های دندان بستگی به عوامل مختلفی مانند مهارت و تجربه جراح، تکنولوژی‌های پیشرفته و اجرای صحیح عمل جراحی، سلامت عمومی بیمار و وجود استخوان کافی بستگی دارد. پس از جراحی ایمپلنت دندان، بیمار باید دستورالعمل‌های پس‌عملی مراقبتی و بهداشتی را رعایت کند.

با توجه به این عوامل، درصد موفقیت ایمپلنت دندان معمولاً بین ۹۵% تا ۹۸% است. در ادامه این مقاله مفصل‌تر درباره عوامل مؤثر بر موفقیت ایمپلنت دندان و افراد مناسب برای کاشت ایمپلنت صحبت می کنیم.

درصد موفقیت کاشت ایمپلنت دندان چقدر است؟

درصد موفقیت درمان کاشت ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی از جمله سلامت عمومی و سن بیمار، کیفیت کار و تجربه پزشک، کیفیت ایمپلنت و مواد استفاده شده و همچنین رعایت دقیق دستورات پس از درمان توسط بیمار بستگی دارد.

طبق آمارها درصد موفقیت درمان کاشت ایمپلنت دندان بین ۹۰ تا ۹۵ درصد تخمین زده می‌شود. این یعنی در بیشتر موارد، ایمپلنت دندان با موفقیت در جای خود ثابت می‌ماند و به عنوان یک جایگزین دائمی و با دوام به جای دندان از دست رفته استفاده می‌شود.

البته باید بدانید که درصد موفقیت کاشت ایمپلنت در برخی موارد پایین‌تر یا بالاتر از این مقدار می‌شود. عواملی مانند عدم رعایت دقیق دستورات دندانپزشک پس از درمان، ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، مطابق نبودن ایمپلنت و باقی دندان‌ها و …. همگی می‌توانند بر موفقیت درمان کاشت ایمپلنت دندان تأثیر بگذارند.

برای دستیابی به درصد موفقیت بالا در درمان کاشت ایمپلنت دندان، باید به یک دندانپزشک مجرب و ماهر مراجعه کرده علاوه بر تعیین محدوده سنی ایمپلنت دندان، دستورات پس از درمان را دقیقا و مو به مو رعایت کنید. علاوه بر این حفظ بهداشت دهان و دندان و رعایت نکات بهداشتی بعد از کاشت ایمپلنت، برای حفظ موفقیت درمان اهمیت زیادی دارد. ایمپلنت‌ دندان جلو نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته برای قسمت جلویی دهان هستند.

قبل و بعد ایمپلنت دیجیتال دندان همراه با روکش دائم

عوامل موثر بر موفقیت ایمپلنت دندان

همان طور که گفتیم عوامل مختلفی می‌توانند بر موفقیت کاشت ایمپلنت دندان موثر باشند. برخی از عوامل موثر در موفقیت کاشت ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • سلامت عمومی بیمار

سلامت عمومی بیمار به عنوان یک عامل مهم در موفقیت درمان کاشت ایمپلنت دندان محسوب می‌شود. در بیماران با سیستم ایمنی ضعیف، ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت درمان نشده و … درصد موفقیت کاشت ایمپلنت دندان پایین‌تر است. دندانپزشک باید قبل از کاشت ایمپلنت، سلامت جسم و سلامت دهان و دندان‌هایتان را به خوبی معاینه کند.

  • کیفیت کار، مهارت و تجربه دندانپزشک

تجربه و مهارت دندانپزشک اجرا کننده کاشت ایمپلنت نقش مهمی در موفقیت درمان دارد. مسلما دندانپزشکان با تجربه و ماهرتر بهترین نتایج را در کاشت ایمپلنت دندان به دست می‌آورند.

  • کیفیت ایمپلنت و مواد استفاده شده

استفاده از ایمپلنت‌های با کیفیت بالا و مواد مرغوب در فرآیند کاشت ایمپلنت دندان در موفقیت درمان نقش فوق العاده مهمی دارد. ایمپلنت‌های با کیفیت پایدارتر بوده و مقاومت بیشتری دارند. همچنین مواد مرغوب طول عمر مفید ایمپلنت‌های دندانی را افزایش می‌دهند.

  • رعایت دقیق دستورات دندانپزشک پس از درمان

رعایت دقیق دستورات پس از درمان توسط بیمار نیز عامل مهم دیگری است که در موفقیت کاشت ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارد. این دستورات شامل موارد زیر هستند:

  • مراقبت درست و اصولی از دهان و دندان‌ها
  • رعایت توصیه‌های دندانپزشک در مورد تغذیه
  • استفاده منظم داروهای تجویزشده
  • مراجعه منظم به دندانپزشکی برای چکاپ دندان‌ها

 

  • مطابق بودن ایمپلنت و باقی دندان‌ها

تطابق صحیح بین ایمپلنت و باقی دندان‌ها نیز بر موفقیت درمان کاشت ایمپلنت تأثیر می‌گذارد. این تطابق شامل اندازه، شکل و رنگ ایمپلنت با باقی دندان‌ها است.

عواملی مانند نبود عفونت، ترمیم درست پس از جراحی، مناسب بودن تراکم استخوان و …. از دیگر عواملی هستند که می‌توانند بر موفقیت درمان کاشت ایمپلنت تاثیر بگذارند.

برای دستیابی به موفقیت بالا در کاشت ایمپلنت دندان، لازم است تمامی عوامل فوق را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید مشکل بی‌دندانی خود را با ایمپلنت درمان کنید، باید درباره بهترین دندانپزشک کاشت ایمپلنت دندان به خوبی تحقیق کرده و کاشت ایمپلنت دندان‌هایتان را به دندانپزشکان با تجربه و ماهر در این حوزه بسپارید.

برای دریافت مشاوره و نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

دلایل شکست در کاشت ایمپلنت

عواملی که ممکن است باعث شکست در کاشت ایمپلنت دندان شوند به شرح زیر هستند:

  1. عفونت لثه: عفونت لثه در محل کاشت ایمپلنت می‌تواند باعث لق شدن و در نتیجه شکست آن شود. رعایت بهداشت دهان و دندان، استفاده از ضدعفونی کننده‌های مناسب قبل و بعد از جراحی و مراقبت درست از دندان‌ها بعد از جراحی می‌تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.
  2. اختلال در ترمیم استخوان فک: در برخی موارد، استخوان فک ممکن است نتواند به درستی با ایمپلنت ادغام شود. این مساله باعث ردشدن پیوند کاشت ایمپلنت می‌شود. عواملی مانند عفونت، تغییر در ساختار استخوان فک و عدم مراقبت صحیح پس از جراحی کاشت ایمپلنت می‌تواند به اختلال در ترمیم استخوان منجر شود.
  3. واکنش بدن: بدن برخی از بیماران نسبت به مواد ایمپلنت واکنش حساسیتی نشان می‌دهد. برای مثال ممکن است فردی نسبت به تیتانیوم موجود در پیچ ایمپلنت واکنش دهد و بدن او نتواند آن را تحمل کند. این موضوع می‌تواند منجر به عدم موفقیت در کاشت ایمپلنت شود.
  4. ترمیم نادرست پس از جراحی: عوامی چون رعایت نکردن دقیق دستورات پس از جراحی، مصرف نکردن داروها، عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی دهان و دندان‌ها و عدم مراجعه به دندانپزشکی برای چکاپ کاشت ایمپلنت باعث ترمیم ناصحیح پس از جراحی شده و در نتیجه باعث شکست درمان کاشت ایمپلنت می‌شوند.
  5. عوامل دیگر: عواملی مانند عدم تطابق بین ایمپلنت و باقی دندان‌ها، تغییر در ساختار استخوان فک و … نیز از دیگر عواملی هستند که می‌توانند منجر به شکست کاشت ایمپلنت شوند

فیلم ایمپلنت دندان

به طور معمول، ایمپلنت دندان در سه مرحله جداگانه انجام می شود؛ آماده سازی کاشت، کاشت و قرار دادن تاج دندان. در ادامه ویدیو کاشت ایمپلنت دندان برای مراجعه کننده کلینیک دکتر نصیری را مشاهده می کنید.

مراحل ایمپلنت دندان چگونه است؟

فرآیند مراحل ایمپلنت دندان عموماً شامل مراحل زیر است:

  1. مشاوره و بررسی: در این مرحله، دندانپزشک با بررسی وضعیت دهان و فک بیمار، اطلاعات لازم درباره کاشت ایمپلنت دندان را جمع آوری می‌کند. این اطلاعات شامل تاریخچه پزشکی، عکس‌های رادیوگرافی و سی‌تی‌اسکن فک و هر نوع آزمایش دیگری است که باید قبل از کاشت ایمپلنت دندان انجام شود.
  2. برنامه‌ریزی برای جراحی: پس از بررسی وضعیت بیمار، دندانپزشک یک برنامه جراحی تهیه می‌کند که در آن تعداد و موقعیت ایمپلنت‌ها، نوع پروتز دندان و دیگر جزئیات مربوط به کاشت ایمپلنت دندان نوشته شده است.
  3. جراحی کاشت ایمپلنت: کاشت ایمپلنت دندان ممکن است در همان جلسه بعد از کشیدن دندان یا در جلسه بعد از کشیدن دندان انجام شود. در روش کاشت ایمپلنت فوری، ابتدا دندان مورد نظر کشیده شده و بلافاصله پیچ ایمپلنت درون استخوان فک جایگذاری می‌شود. در افرادی که مشکل بی‌دندانی دارند، کاشت ایمپلنت در جلسه اول انجام می‌شود.
  4. تعویض پروتز دندان: معمولا بعد از چند ماه از گذاشتن پیچ ایمپلنت، روی محل کاشت روکش موقت گذاشته می‌شود. سپس بعد از اینکه ایمپلنت به استخوان فک جوش خورد، روکش مصنوعی برداشته شده و روکش دائمی قرار داده می‌شود.
  5. مراقبت و نگهداری: بعد از کاشت ایمپلنت دندان، نگهداری و مراقبت مناسب از دندان‌های مصنوعی بسیار مهم است. این مراقبت‌ها شامل شستشو و تمیز کردن منظم پروتز دندان، استفاده از مسواک و خمیردندان مناسب و رعایت توصیه‌های دندانپزشک است.

باید بدانید که هر مرحله از فرآیند کاشت ایمپلنت دندان نیاز به تخصص و دقت بالایی دارد. به این ترتیب توصیه می‌کنیم در انتخاب دندانپزشک کاشت ایمپلنت دندان‌هایتان وسواس زیادی به خرج دهید. دکتر نصیری، یکی از بهترین دندانپزشکان حوزه کاشت ایمپلنت در تهران است. در کلینیک دکتر نصیری می‌توانید با جدیدترین روش‌ها نظیر کاشت ایمپلنت دیجیتال، جای خالی دندان‌هایتان را به زیبایی هر چه بیشتر پر کنید.

موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟

کاشت ایمپلنت دندان برای چه کسانی موفقیت‌آمیزتر است؟

کاشت ایمپلنت دندان برای افرادی که دارای سلامت عمومی و جسمی خوبی دارند، موفقیت‌آمیزتر است. وجود عوامل زیر نیز در موفقیت کاشت ایمپلنت دندان تاثیر دارد:

سلامت استخوان‌ها

استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت باید به خوبی ترمیم شده باشد تا بتواند با ایمپلنت ادغام شود. افرادی که استخوان سالم و قوی دارند، معمولاً برای کاشت ایمپلنت کاندیدای مناسب‌تری هستند.

عدم وجود عفونت در دهان

افرادی که در دهان و دندان‌های خود عفونت ندارند، برای کاشت ایمپلنت مناسب‌تر هستند. عفونت از مهم‌ترین عوامل پس‌زدن کاشت ایمپلنت و شکست آن است.

سلامت عمومی بدن

افرادی که سلامت عمومی خوبی دارند، یعنی مشکلات جدی در سیستم بدنی آن‌ها وجود ندارد معمولاً کاندیدای بهتری برای کاشت ایمپلنت هستند. ابتلا به برخی از بیماری‌ها و مشکلات سیستمیک می‌تواند در روند ترمیم استخوان فک مشکل ایجاد کرده و منجر به شکست درمان کاشت ایمپلنت شود.

نداشتن عادت‌های مضر

عادت‌های مضر مانند سیگار کشیدن و مصرف مواد مخدر عواملی هستند که می‌توانند باعث تأخیر در ترمیم استخوان و شکست درمان ایمپلنت شوند. اگر این عادات مضر را ندارید، به احتمال زیاد کشات ایمپلنت دندان در شما موفقیت آمیز خواهد بود.

رعایت دقیق دستورات دندانپزشک پس از جراحی

رعایت دقیق دستورات پس از جراحی و مراقبت درست از دهان و دندان‌ها، اهمیت زیادی در نتیجه درمان کاشت ایمپلنت دارد. افرادی که به خوبی دستورات دندانپزشک را رعایت می‌کنند، کاشت، ترمیم و نگهداری ایمپلنت در آن‌ها موفق‌تر است.

برای اینکه بدانید کاشت ایمپلنت برای شما مناسب است یا خیر، باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک بر اساس شرایطی که دارید و نیازهای خاص‌ شما، تعیین می‌کند که آیا روش کاشت ایمپلنت روش مناسبی برای شما است یا خیر. بر همین اساس نیز دندانپزشک توصیه‌هایی برای بعد از کاشت ایمپلنت دندان به شما می‌کند که باید آن‌ها را مو به مو رعایت کنید.

مطالعات تحقیقاتی متعدد نشان داده است که سیگار کشیدن می تواند باعث شکست ایمپلنت دندان شود؛ زیرا جریان خون را در لثه ها محدود می کند و روند بهبود را کند می کند. افراد سیگاری می توانند تا ۲۰ درصد میزان شکست ایمپلنت دندانی را تجربه کنند.

اگر سیگاری هستید و قصد ایمپلنت دارید حتما مقاله ایمپلنت برای افراد سیگاری را بخوانید.

جمع بندی

در این مقاله در رابطه با درصد موفقیت کاشت ایمپلنت دندان توضیح دادیم. کاشت ایمپلنت دندان، یکی از موفق‌ترین روش‌های درمان بی‌دندانی است. ایمپلنت دندان شباهت بسیار زیادی با دندان طبیعی فرد داشته و معمولا تا آخر عمر می‌توان از آن استفاده کرد.

امروزه روش‌های جدیدتر کاشت ایمپلنت، یعنی کاشت ایمپلنت دیجیتال دندان نیز وجود دارند. در این روش‌ها میزان درد، خونریزی و دوره درمان بسیار کاهش یافته است. اگر می‌خواهید با روش کاشت ایمپلنت دیجیتال از شر جای خالی دندان‌های از دست رفته خود راحت شوید، می‌توانید به کلینیک دکتر نصیری مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button