همه چیز درباره کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

همانطور که میدانید بیماری دیابت بیماری ساده‌ای نیست و در صورتی که آن را کنترل نکنید قطعا به مشکلات زیادی برمیخورید. اغلب افرادی که دیابت دارند در زندگی خود دغدغه‌های بسیار زیادی برای حفظ سلامتی خود دارند.  یکی از مشکلاتی که اغلب با آن روبرو هستند سلامت دهان و دندان است زیرا در صورتی که دندانی را بر اثر سهل انگاری و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان از دست بدهند به سختی میتوانند روشی را برای جایگزینی دندان از دست رفته پیدا کنند.

هنگامی که قند در سلول بدن فرد توانایی سوخت و ساز صحیح را پیدا نکند قطعا متابولیسم بدن با مشکل مواجه میشود و به مراتب سطح قند خون فرد بالا میرود و بدن قادر به پایین آوردن سطح قند خون نیست تا جایی که فرد به عنوان بیمار دیابتی تلقی شود. هنگامی که فرد دیابتی میشود مویرگ‌های ریز درون بدن او از بین رفته و قطر دیواره عروق خونی تقریبا بیشتر میشود.

عروق خونی در بدن انسان وظیفه رساندن اکسیژن و مواد غذایی به بافت‌ها و دفع مواد زاید بافت‌ها را دارند که در صورتی که دیابتی شوید در عملکرد عروق خونی اختلال ایجاد میشود. وظیفه کنترل قند خون در بدن انسان بر عهده ترشح هورمون انسولین از لوزالمعده یا پانکراس است و در دو حالت فرد میتواند به دیابت مبتلا شود:

  1. هنگامی که ترشح هورمون انسولین از لوزالمعده یا پانکراس مختل می شود و سطح قند خون بالا می رود که به آن دیابت نوع یک یا دیابت تیپ یک گفته میشود.
  2. هنگامی که لوزالمعده هورمون انسولین ترشح می کند ولی بدلیل اختلال در ساختار هورمون یا گیرنده های انسولین در خون، سطح قند خون بالا می ماند.

اگر فرصت مطالعه کل مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

انواع دیابت نوع یک و دو

آگاهی از تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی در انتخاب روش کاشت دندان ضروری است.

آیا ایمپلنت  بیماران دیابتی خطرناک است؟

اغلب افرادی که دندانی از دست میدهند تمایل به استفاده از کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی آن را دارند اما استفاده از ایمپلنت برای همه افراد مناسب نیست و ابتدا باید شرایط بدنی فرد بررسی شود و درصد موفقیت کاشت ایمپلنت تعیین شود. افراد دیابتی نیز در صورتی که دیابت خود را به خوبی تحت نظر پزشک کنترل کنند میتوانند از روش های جایگزینی دندان از دست رفته استفاده کنند و درصد موفقیت خود را با بیماران سالم فاقد دیابت تقریبا برابر کنند.

البته سازمان غذا و دارو طی تحقیقاتی خطر شکست کاشت ایمپلنت دندان برای  افراد دیابتی را نسبت به بیماران غیر دیابتی بیشتر اعلام کرده است زیرا مدت زمان بهبودی در این دسته از افراد کمی طولانی خواهد شد و بیماران دیابتی بیشتر در معرض ابتلا به عفونت بعد از کاشت ایمپلنت دندان هستند اما این در شرایطی است که دیابت کنترل نشده داشته باشید. درصد بسیار بالایی از بیماران دیابتی با کنترل دیابت خود توانسته‌اند درصد موفقیت را در کاشت ایمپلنت افزایش داده و از این روش نوین برای جایگزینی دندان از دست رفته خود استفاده کنند.

اما با پیشرفت تکنولوژی و تحقیقات جدید در زمینه روش های عمل جراحی ایمپلنت های دندانی بخصوص ایمپلنت دیجیتال در حال حاضر بیماران دیابتی می توانند با موفقیت، عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهند. طبق آخرین تحقیقات انجام گرفته عمل جراحی کاشت ایمپلنت در ۸۰ درصد از بیمارانی که به دیابت کنترل شده مبتلا بودند؛ موفقیت آمیز بوده است. اما همواره یکی از علت های لق شدن ایمپلنت دندان را دیابت کنترل نشده است.

ایمپلنت دندان در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری

طول درمان بعد از ایمپلنت در افراد دیابتی

آیا امکان کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی وجود دارد؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای بیماران دیابتی نوع ۱ و نوع ۲ پیش می‌آید این است که آیا امکان کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی مجاز است یا خیر؟ طبیعی است که این بیماران نگران باشند و سوالات زیادی در ذهن خود داشته باشند زیرا ایمپلنت و دیابت میتواند در مقابل هم قرار گرفته و برای هم مشکل ساز باشند. بهتر است بگوییم دیابت میتواند باعث ایجاد شکست در کاشت ایمپلنت دندان شود زیرا پروسه درمان و بهبودی افراد دیابتی کمی از بیماران غیر دیابتی طولانی‌تر است.

اما همه این موارد نمیتواند بیماران دیابتی را از کاشت ایمپلنت دندان منع کند و برای آنها آرزویی دست نیافتنی باشد. هنگامی که صحبت از شکست ایمپلنت به میان می‌آید بدین منظور نیست که بیماران دیابتی حتما با شکست در کاشت مواجه میشوند. در حال حاضر با مشورت متخصص ایمپلنت و متخصص دیابت، فرد دیابتی میتواند با کنترل دیابت خود تحت نظر پزشک حداقل ۳ ماه قبل از روز کاشت، دیابت خود را کنترل کرده تا این پروسه عاری از هرگونه مشکل و با انگیزه و امید بیشتری انجام شود. در کاشت ایمپلنت دندان جلو برای این افراد دقت نظر و مهارت پزشک نیز تاثیر بسیار بالایی دارد.

متاسفانه در حال حاضر بیش از ۹ درصد مردم جهان دچار دیابت هستند که موظف هستند از دهان و دندان خود به خوبی مراقبت کنند. طبیعی است که هر التهابی در بدن بیماران دیابتی مبنی بر افزایش گلوکز خون است و همچنین دیابت باعث میشود عفونت باکتریایی در دهان به دلیل نداشتن توانایی سیستم ایمنی بدن در مقابله با آن پیشرفت کند. برای اطلاعات تکمیلی مقاله آیا ایمپلنت باعث سرطان میشود را نیز مطالعه نمایید.

برای جایگزینی دندان از دست رفته پروتز دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

چه روش‌هایی برای کاشت دندان افراد دیابتی وجود دارد؟

نکاتی که باید قبل از کاشت ایمپلنت برای افراد دیابتی رعایت شود

آن دسته از افرادی که دچار دیابت هستند و تمایل دارند از روش کاشت ایمپلنت برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود استفاده کنند باید در جلسه مشاوره و پیش از آغاز فرآیند کاشت ایمپلنت ابتدا سابقه سلامتی، نوع دیابت و مدت زمانی که به دیابت مبتلا هستند را با جراح و متخصص ایمپلنت در میان بگذارند.

اغلب افرادی که دچار دیابت نوع دو هستند میتوانند تحت نظر متخصص دیابت خود تحت کنترل باشند اما بهرحال افرادی که به تازگی به دیابت مبتلا شده‌اند کاندید مناسب‌تری نسبت به افرادی هستند که دیابت آنها تبدیل به دیابت مزمن شده است ولی این در صورتی است که دیابت خود را با دارو یا رژیم کنترل کرده باشند. دلیل آنکه باید این موارد را با متخصص ایمپلنت خود درمیان بگذارید به این علت است که با توجه به سابقه سلامتی و توانایی بدن شما برآورد کنند گزینه مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستید یا خیر؟ بهرحال باید بدانید با کنترل دیابت خود میتوانید درصد موفقیت در کاشت ایمپلنت را افزایش دهید.

  1. برای افراد دیابتی بهتر است پیش از انجام ایمپلنت دندان آنتی بیوتیک تراپی انجام شود.
  2. پیشنهاد میشود تقریبا چند ماه پیش از انجام جراحی کاشت ایمپلنت دندان با استفاده از دهان شویه‌هایی که کلر هگزیدین دارن ناحیه دهان و دندان خود را تمیزسازی کنید.
  3. با استفاده از سرم‌های شست و شو میتوانید دهان خود را حداقل یک ماه پیش از انجام ایمپلنت پاکسازی کنید.
  4. هرگز رعایت نکاتی که بیان میکنیم را فراموش نکنید زیرا با رعایت این موارد میتوانید درصد شکست ایمپلنت را کاهش دهید.
  5. با مشورت متخصص دیابت خود در صورت نیاز انسولین یا قرص‌های خود را برنامه ریزی مجدد کنید تا قند خون شما را به خوبی کنترل کند.
  6. مراقبت باشید به هیچ عنوان حداقل سه ماه قبل از کاشت ایمپلنت زخمی در دهان شما ایجاد نشود زیرا ترمیم زخم برای افراد دیابتی بسیار مشکل است.

بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال باید متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی باشد. در ادامه ویدئویی از دکتر نوشین نصیری در حال ایمپلنت دیجیتال دندان را مشاهده می کنید:

چه روش‌هایی برای کاشت دندان افراد دیابتی وجود دارد؟

اگر دارای دیابت هستید و تمایل دارید کاشت ایمپلنت دندانی انجام دهید بهتر است با مشورت متخصص دیابت خود رژیم غذایی و داروهای خود را کنترل شده مصرف کنید تا درصد موفقیت کاشت ایمپلنت شما افزایش یابد. البته پس از انجام ایمپلنت برای افرادی که دچار دیابت هستند نیز باید روش های مراقبت از ایمپلنت برای افزایش طول عمر آن را انجام دهید تا ایمپلنت شما یک عمر مانند دندان طبیعی و زیبا همراهتان باشد. چند روش مختلف برای کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی وجود دارد که در ادامه آن را شرح میدهیم:

بریج برای افراد دیابتی

ورم بعد از ایمپلنت دندان تا چه مدت طول می‌کشد.

  • کاشت ایمپلنت دندان با تکنیک All On 4

در صورتی که دیابت دارید و تمامی دندان‌های خود را از دست داده‌اید و دچار بی دندانی کامل شده‌اید پیشنهاد ما استفاده از روش کاشت ایمپنت دندان با استفاده از تکنیک All On 4 است. در استفاده از این روش در فک پایین یا فک بالای شما که دچار بی دندانی شده است ۴ عدد ایمپلنت کاشت میشود که دارای ارتفاع زیادی است و پس از آن تاج دندان‌هایی که شباهت بسیار زیادی به دندان طبیعی شما دارد و از جنس لمینیت سرامیکی است و دارای عملکرد مشابه دندان طبیعی نیز هست، را نصب میکنیم.

استفاده از این روش تمامی مزایای ایمپلنت را برای شما دارد ولی با هزینه کمتری انجام میشود و دیگر نیاز به کاشت تک تک پایه ایمپلنت برای هر دندان شما با مبلغ بسیار بالا نیست.

  • کاشت ایمپلنت دندان مینی

استفاده از روش مینی ایمپلنت برای افرادی مناسب است که فقط یک دندان خود را از دست داده‌اند. استفاده از مینی ایمپلنت یک روش نیمه دائمی است که میتوان جای خالی دندان از دست رفته را با آن پرکرد اما در دراز مدت نیاز به تعمیر و گاهی تعویض دارند. به همین علت است که استفاده از این نوع ایمپلنت را برای دیابتی‌ها توصیه نمیکنند زیرا زحمت و دردسر زیادی برای تعمیر و ترمیم دارد و متاسفانه استفاده از این روش برای افراد دیابتی ممک است منجر به عفونت لثه شود.  پس بهتر است استفاده از این روش را فرد دیابتی اصلا استفاده نکند.

  • کاشت ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه

استفاده از روش ایمپلنت فوری برای افرادی که دارای سلامتی کامل هستند توصیه میشود و برای افرادی که دچار دیابت نوع یک و دو هستند روش مناسبی به حساب نمی‌‌آید. در استفاده از این روش بلافاصله پس از آنکه دندان را میکشند ایمپلنت را درون جایگاه ریشه دندان قرار میدهند و یک تاج دندان به آن متصل میکنند تا ایمپلنت به خوبی به استخوان فک بیمار جوش بخورد.

استفاده از این روش نیز برای افرادی دیابتی توصیه نمیشود زیرا زمان جوش خوردن استخوان فک با ایمپلنت بالا بوده و ممکن است در این دسته از بیماران منجر به ابتلا به عفونت شود.

کاندیدای مناسب کامپوزیت دندان چه کسانی هستند؟

  • استفاده از پل دندانی (بریج) و پروتز متحرک

نام دیگر پل دندانی، بریج دندانی است که با استفاده از پروتز دندان میتواند کاملا موقتی جای خالی دندان از دست رفته شما را پر کند. البته گاهی از بریج یا پل دندان به همراه ایمپلنت نیز استفاده میشود اما برای دیابتی‌ها توصیه میشود ایمپلنت و بریج به تنهایی برای پر کردن جای دندان از دست رفته استفاده شود.

التهاب و عفونت بعد از ایمپلنت در افراد دیابتی

چرا گاهی ایمپلنت در افراد دیابتی شکست میخورد و چگونه از این شکست جلوگیری شود؟

در صورتی که بیماری پریودنتال در بدن فرد متقاضی ایمپلنت وجود داشته باشد نمیتواند به درستی میزان قند خون را کنترل کند و در راستای این مشکل باکتری در لثه و استخوان فک با سرعت بالایی افزایش پیدا میکند. بالاتر در رابطه با این مبحث صحبت کردیم که هرگونه التهاب در بدن فرد دیابتی مبنی بر افزایش گلوکز خون در رابطه با ایمپلنت ممکن است التهاب بوجود آمده اطراف نسوج لثه و استخوان به کندی خوب شود و تولید عفونت کنه و با وجود عفونت بافت‌های نرم و بافت‌های استخوانی، ایمپلنت دندان در این دسته از افراد با شکست مواجه شود.

بیماری که مبتلا به پریودنتال باشد استخوان اطراف ایمپلنت با سرعت بسیار کندی رشد کرده، به خوبی ایمپلنت با استخوان فک جوش نخواهد خورد و باکتری‌ها به سطح پایه ایمپلنت چسبیده میشوند تا در نهایت با توسعه و رشد خود التهاب در اطراف ناحیه ایمپلنت ایجاد کنند. در صورتی که التهاب در ناحیه اطراف ایمپلنت ایجاد شود پایه ایمپلنت لق میشود و کاشت ایمپلنت در افرادی که دچار دیابت هستند با شکست مواجه میشود.

البته فقط این مشکل نیست و افرادی که دچار دیابت کنترل نشده هستند ممکن است با مشکلاتی چون آسیب‌های عصبی، کاهش جریان خون و افزایش عفونت در خون دست و پنجه نرم کنند که اگر این مشکلات و عفونت به لثه فرد برسد بر سلامت نسوج اطراف ایمپلنت تاثیر گذاشته و در نهایت کاشت ایمپلنت را با شکست روبرو می کند. برای مطالعه بیشتر درباره خطرات ایمپلنت دندان مقاله مهم ترین ریسک های کاشت ایمپلنت دندان را پیشنهاد می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

کلام آخر: آنچه در رابطه با مقاله کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی باید بدانید

امروزه کاشت ایمپلنت دندان و میزان موفقیت آن برای افراد دیابتی تقریبا برابر با افراد غیر دیابتی است. بهتر است پیش از انجام ایمپلنت چند ماهی تحت نظر پزشک آنتی بیوتیک تراپی کنید، با سرم و دهان شویه دهان خود را شست و شو دهید و داروهای مخصوص خود را مصرف کنید تا سطح قند خون شما کنترل شده و توانایی استفاده از ایمپلنت دندان به جای دندان از دست را در خود افزایش دهید. متاسفانه در جهان بیشتر از ۹ درصد افراد دچار دیابت هستند و ممکن است بنا به هر دلیلی دندان خود را از دست بدهند و تمایل به کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی آن داشته باشند که در حال حاضر این اتفاق ممکن شده است.

دیابت به خودی خود بر ایمپلنت میتواند تاثیر منفی داشته باشد در صورتی که فرد دیابتی سیگار نیز استعمال کند قطعا ایمپلنت او با شکست مواجه میشود چراکه سبب ایجاد پلاک و عفونت در دهان و ناحیه ایمپلنت می شود.  اما باید بدانید بخش عظیمی  از موفقیت کاشت ایمپلنت افراد دیابتی بستگی به متخصص ایمپلنت و میزان مراقبت از آن پس از کاشت دارد.

برای مطالعه بیشتر حوزه ریسک فاکتورهای ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی این مقاله مروری لاتین را مشاهده نمایید

آیا بیماران دیابتی کنترل نشده می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

بر اساس تحقیقات انجام شده، در بیمارانی که دیابت کنترل نشده دارند، پس از کاشت ایمپلنت دچار مشکلات زیادی اعم از عدم جوش خوردن پایه ایمپلنت به فک، عدم بهبود یافتن زخم لثه، افزایش بیش از اندازه قند خون، ایجاد التهاب در اطراف ایمپلنت و غیره می‌شوند. همچنین دوره بهبود و ریکاوری در این نوع بیماران بسیار طولانی‌تر خواهد بود. درنتیجه بهتر است بیماران ابتدا دیابت خود را کنترل کرده و سپس اقدام به انجام ایمپلنت نمایند.

آیا امکان تداخل بین ایمپلنت و شدت یافتن علائم دیابت وجود دارد؟

با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام گرفته بر روی بیماران دیابتی و حتی غیردیابتی، ارتباطی بین کاشت ایمپلنت و افزایش علائم دیابت مانند افزایش قند خون، وجود ندارد. این نوع درمان دندان‌ها، موجب تشدید اثرات دیابت در افراد بیمار نخواهد شد. اگر بیماران دیابتی، مراقبت‌های دهان و دندان را به خوبی انجام دهند و همچنین قند خون خود را به طور مستمر چک کنند، ایمپلنت هیچ‌گونه عوارض خاصی برای آن‌ها نخواهد داشت و همچنین از طول عمر مناسبی برخوردار است.

چه ملاحظات دندانپزشکی در بیماران دیابتی باید انجام شود؟

اولین و اصلی‌ترین اقدام، کنترل قند خون در حین انجام ایمپلنت و قبل و بعد از آن است. همچنین افراد بیمار باید از دهان‌شویه کلر هگزیدین استفاده کنند تا میکروب‌های موجود در حفره دهان در قبل و بعد از جراحی از بین رفته و ریسک آلودگی میکروبی کاهش یابد. فاصله بین ویزیت‌های دندانپزشکی در بیماران دیابتی که کاشت ایمپلنت انجام داده‌اند، باید کوتاه‌تر باشد تا دندانپزشک به طور مرتب، درمان انجام شده و روند بهبود را بررسی کند.

۳۲ دیدگاه. ترک جدید

  • باسلام واحترام ، بنده۶۰ ساله ام و۱۲ ساله دیابت نوع ۲ دارم به غیر از چند دندان جلویی بقیه دندانهام یا افتاده اند ویا فقط ریشه هاشان مانده ، متاسفانه قند خونم کنترل نمیشه و A1C بالای ۷.۵ دارم برای ترمیم دندانهایم لطفا راهنمائی بفرمائید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۱۱

      سلام خدمت شما . لطفا عکس از آخرین ازمایش قند خونتون رو برای ما ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • بنت الهدی عسگری
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۵۵

    سلام حال شما؟ من ۲۸سالمه و قند کنترل شده ارثی دارم و فک نکنم مشکلی برای ایمپلنت داشته باشم اما من شبا دندونامو توی خواب روی هم فشار میدم این به ایمپلنت اسیب میزنه؟ چیکار باید بکنم؟ لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۱۹

      سلام خدمت شما . لطفا عکس opg به همراه اخرین ازمایش قند برای ما ارسال کنید و برای اینکه به ایمپلنت فشار وارد نشود باید از نایت گارد استفاده کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام مرسی از شما من یه سوالی داشتم ما خانوادگی قند داریم و به سن ۳۰میرسیم معمولا نشون میده خودشو الان من ۲۶سالمه ولی مشکلی ندارم چه کارهایی برای ایمپلنت باید انجام بدم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۲۰

      سلام خدمت شما . لطفا عکس opg به همراه اخرین ازمایش قند برای ما ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • خانم دکتر عزیز قند من لب مرز هست اما زخم روی بدنم خیلی دیر خوب میشود برای جای دندان خالی فک جلو می توانم ایمپلنت کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۲۳

      سلام خدمت شما . از دکتر متخصص خود حتما نامه کتبی دریافت کنید به همراه اخرین ازمایش قند تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • صادق رمدانی
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸

    ببخشین من قند عصبی دارم و در حالت عادی مشکلی ندارم از این بابت بازم برای ایمپلنت باید نامه دکتر بیارم؟

    پاسخ
  • یگانه مولوی
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۴۷

    سلام خانمم دکتر پدر من قندش بالاست و برای جای خالی دندوناش براش دندان مصنوعی زدن اما تا الان که یکساله باهاش راحت نیست و گاهی لثه هاش به شدت ورم می کنه به نظر شما ایمپلنت دندون خوبه براش؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۲۸

      سلام خدمت شما . لطفا اخرین ازمایش قند را برای ما ارسال کنید تا راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر کشیدن دندان در افراد دیابتی بیشتر درد داره؟ بعدش چیکارکنیم جاش زودتر خوب بشه که ایمپلنت کنیم؟ لطفا هزینه ایمپلنت برای افراد دیابتی هم بگین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳

      سلام خدمت شما. نه درد نداره برای اینکه استخوان سازی سریع انجام بشه نیاز هست که قندتون رو کنترل کنید و پایین بیاورید هزینه ایمپلنت رو لطفا از پذیرش کلینیک سوال کنید . سپاس

      پاسخ
  • سلام خوبین؟ دندون مصنوعی برای افراد دیابتی گزینه خوبیه؟ لثه رو اذیت نمی کنه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۲

      سلام خدمت شما . لثه را اذیت نمیکند ولی بهداشت و نظافت دندان ها باید دو یا سه برابر ادم های معمولی باشد چون در صورت عدم رعایت بهداشت احتمال قارچ و عفونت زیاد میگردد.

      پاسخ
  • یاسر حجازی فر
    ۱۸ تیر ۱۴۰۰ ۱۸:۰۳

    سلام من باید دو تا دندونمو بکشم البته فقط ریشه اشون مونده . دیابت هم دارم باید چند وقت صبر کنم بعد ایمپلنت کنم؟ میشه راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶

      سلام خدمت شما . در ابتدا باید تا حد مطلوب دیابت رو کنترل کرده قند خونتونو پایین بیارین.
      و دو ماه بعد کشیدن دندان میتونید اقدام به گذاشتن ایمپلنت کنید
      اما قبلش لطفا میزان FBS,A1C آزمایش خونتونو برای ما ارسال کنید

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من قند دارم و تحت کنترله اما اگه ایمپلنت کنم و خدای نکرده عفونت کرد باید چیکار کنم؟ دوباره جراحی میشه؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۷

      سلام خدمت شما . لفطا نتیجه آزمایش جدید فند خون رو برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم

      پاسخ
  • خانم دکتر من دیابت ندارم ولی زود قندم میفته همیشه از دندانپزشکی وحشت دارم نمیدونم میتونم ایمپلنت کنم یا نه

    پاسخ
  • سلام و وقت بخیر
    دندانپزشکی بیماران دیابتی مخصوصه؟ شرایط خاصی لازم داره؟ اگه نامه کتبی داشته باشیم میتونیم جراحی ایمپلنت کنیم؟

    پاسخ
  • سلام چند درصد احتمال شکست داره ایمپلنت افراد دیابتی؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳

      سلام خدمت شما. اگر ازمایش های مربوطه (افراد دیابتی) انجام بدید و تحت کنترل باشه احتمال شکست خیلی پایین است .

      پاسخ
  • سلام ببخشید خانم دکتر نصیری اگه دیابت نوع یک و کنترل شده دارم و مدتهاست انسولین مصرف میکنم و نامه پزشک دارم مشکلی برای ایمپلنت ندارم از نظر شما میتونم ایمپلنت موفق داشته باشم؟ چقدر ریسک داره

    پاسخ
  • سلام هزینه ایمپلنت چقدر است؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر نصیری خیلی ممنون از مطالب خوبتون یک سوال دارم
    من مادرم دیابت نداره ولی لب مرزه و قند ناشتاش معمولا نزدیک ۲۰۰ هست ، بنظرتون ایمپلنت بکنه خطرناک نیست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button