ایمپلنت دندان چیست؟


ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی (Dental Implants) قطعاتی هستند که از طریق جراحی در فک کاشته می‌شوند و توانایی جویدن یا ظاهر لبخند فرد را مجددا بازیابی می‌کنند. ایمپلنت‌ دندان به دو روش معمولی و ایمپلنت دیجیتال اجرا می‌شود و گزینه اصلی در درمان جای خالی دندان‌های از دست رفته هستند.

با انجام ایمپلنت جایگزین مادام العمری برای دندان‌های خود خواهید داشت که مانند دندان طبیعی عمل می‌کند. ایمپلنت دندان باید توسط دندانپزشک حرفه ای و متخصص انجام شود چرا که استفاده نادرست از آن می تواند آسیب های بسیار بیش تری را به فرد تحمیل کند. کاشت ایمپلنت دندان روش‌های مختلفی دارد و در ادامه این مقاله در مورد انواع روش‌های کاشت ایمپلنت، مزایا و معایب آن توضیح می دهیم.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه‌های دندان را با پایه‌های فلزی و پیچ مانند جایگزین و دندان‌های آسیب‌دیده یا از دست رفته را با روکش‌های مصنوعی جایگزین می‌کند و شکلی کاملا شبیبه به دندان‌های واقعی دارد. ایمپلنت دارای یک پروتز ثابت است که از آن به عنوان یک تکیه گاه یا نگه دارنده استفاده می شود و جایگزین مناسبی برای پروتزهای موقت یا بریج دندان است که به خوبی روی هم قرار نمی‌گیرند، است. ایمپلنت دندان همچنین در زمانی که پروتز و بریج به دلیل فقدان ریشه دندان طبیعی امکان‌پذیر نیست، گزینه مناسبی برای درمان جای خالی دندان‌های از دست رفته است.

ایمپلنت‌های دندانی با جراحی در استخوان فک قرار می‌گیرند و به عنوان ریشه دندان‌های از دست رفته عمل می‌کنند. تیتانیوم موجود در ایمپلنت‌ها با استخوان فک ترکیب می‌شود به همین دلیل ایمپلنت‌ها نمی‌لغزند، صدا ایجاد نمی‌کنند یا به استخوان آسیب نمی‌رسانند و همچنین دچار پوسیدگی نمی‌شوند.

ایمپلنت ها در فک جایگذاری می شوند تا دندان های جدید بر روی آن ها قرار گیرند البته روش های متفاوت برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار و تصمیم جراح قابل انجام است.

با استفاده از ایمپلنت دندانی بسیاری از مشکلاتی که سایر روش های درمانی ایجاد می کنند را نخواهید داشت و در عوض دندان شما جایگزینی مادام العمر پیدا می کند که مانند دندان طبیعی عمل خواهد کرد با این تفاوت که در صورت مراقبت هرگز پوسیده و خراب نخواهد شد. لازم به ذکر است که قبل از کاشت ایمپلنت دندان در صورت وجود عفونت یا التهاب لثه ابتدا متخصص اندو درمان ریشه را انجام میدهد.

طی تحقیقاتی که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (American Dental Association) انجام شده است ۵۰ درصد از بانوان و آقایانی که بیش از ۶۵ سال سن دارند حداقل یک دندان خود را از دست داده‌اند.

اینفوگرافی برای ساختار ایمپلنت دندان

فیلم ایمپلنت دندان

در زیر ویدئویی از کاشت ایمپلنت دندان توسط دکتر نوشین نصیری را مشاهده کنید و سپس ادامه مقاله را مطالعه کنید:

مراحل ایمپلنت دندان

نحوه انجام جراحی و مراحل ایمپلنت دندان به نوع ایمپلنت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. این مراحل هر کدام باید با دقت و ظرافت بالایی و به ترتیب انجام شوند. به طور کلی مراحل کاشت ایمپلنت دندان شامل موارد زیر خواهد بود:

  1. معاینه اولیه و بررسی پارامترهای مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت

قبل از کاشت ایمپلنت دندانپزشک وضعیت سلامت دهان و دندان‌ها از نظر وجود عفونت یا وجود علائم پوسیدگی دندان فعال یا ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای چون فشار خون و دیابت را بررسی می‌کند.

  1. برنامه‌ریزی برای درمان، انتخاب روش کاشت ایمپلنت و تعداد ایمپلنت مورد نیاز

بعد از بررسی وضعیت سلامت فرد، دندانپزشک با توجه به شرایط موجود نوع روش کاشت ایمپلنت و همچنین تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز را تعیین می‌کند.

  1. کشیدن یا خارج کردن ریشه دندان (در صورت نیاز)

برای کاشت ایمپلنت دندان باید دندان پوسیده یا ریشه دندان قبلی از جای خود خارج شوند. معمولا بعد از کشیدن دندان یا خارج کردن ریشه آن، چند روز تا یک هفته به لثه مهلت داده می‌شود تا بهبود یابد و سپس مراحل بعدی انجام می‌شوند.

  1. پیوند استخوان یا سینوس لیفت (در صورت نیاز)

در صورتی که استخوان فک بیمار استحکام و تراکم کافی برای پشتیبانی از پایه ایمپلنت را نداشته باشد، باید درمان‌های جانبی چون لیفت لثه و پیوند استخوان به فراخور وضعیت بیمار انجام شده و سپس کاشت ایمپلنت انجام شود.

  1. کاشت پایه ایمپلنت درون استخوان فک

در روش کاشت ایمپلنت معمولی یک برش عمیق و طولی روی لثه ایجاد شده و پایه ایمپلنت به این طریق درون استخوان فک نصب می‌شود. در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال پایه ایمپلنت از طریق یک سوراخ کوچک و پانچ لثه در جای خود قرار می‌گیرد.

  1. قالب گیری از دندان و ارسال به لابراتوار برای ساخت روکش ایمپلنت

برای ساخت روکش ایمپلنت، از دندان قالبگیری می‌شود و قالب تهیه شده به لابراتوار ارسال می‌شود. ساخت روکش ایمپلنت ۲ الی ۳ هفته طول می‌کشد.

  1. نصب اباتمنت و هیلینگ ایمپلنت

اباتمنت و هیلینگ ایمپلنت دو بخش دیگر ایمپلنت دندان هستند که بعد از گذشت  تا ۸ ماه از کاشت پایه ایمپلنت، نصب می‌شوند.

  1. نصب روکش دائمی ایمپلنت و ترمیم نهایی

بعد از ساخت روکش دائمی، دندانپزشک روکش موقت را برداشته و روکش دائمی را در جای خود نصب می‌کند. در ترمیم نهایی دندانپزشک به کمک تست‌های مختلف راحتی و شل‌نبودن ایمپلنت دندان را چک می‌کند. همچنین میزان تیزی و رنگ روکش ایمپلنت هم بررسی می‌شود. بعد از کاشت ایمپلنت هر ۶ ماه باید برای چکاپ ایمپلنت دندان‌های خود به دندانپزشکی مراجعه کنید.

یکی از سوالاتی که همواره توسط متقاضیان انجام عمل ایمپلنت پرسیده می شود آن است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید چنین گفت که جراحی ایمپلنت تحت بی حسی موضعی انجام می شود و به همین دلیل در طول انجام عمل، درد احساس نمی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی و سلامت فرد را بهبود بخشند. ایمپلنت دندان علاوه بر اینکه جای خالی دندان را به خوبی پر می‌کند، مزایای دیگری هم به همراه دارد. برخی از مهم‌ترین مزایای ایمپلنت دندان عبارت‌اند از:

  • بازیابی توانایی جویدن و بهبود آن
  • بهبود نحوه تکلم و ادای کلمات
  • بازیابی زیبایی لبخند و دندان‌ها
  • جلوگیری از تحلیل استخوان فک و حفاظت از سلامت استخوان و لثه
  • کمک به ثابت نگه داشتن دندان‌های مجاور
  • افزایش اعتماد به نفس.
  • جلوگیری از افتادگی پوست صورت

انواع روش‌های ایمپلنت دندان کدام‌اند؟

کاشت ایمپلنت دندان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در تمام این روش‌ها جای خالی دندان پر می‌شود و کاربرد آن‌ها با هم یکسان است، اما روش اجرا و نصب ایمپلنت فرق می‌کند. روش‌های مختلف کاشت ایمپلنت دندان شامل موارد زیر است:

ایمپلنت تک مرحله‌ای یا Non submerged

در ایمپلنت تک مرحله‌ای، تنها یک بار عمل جراحی انجام می‌شود. در این روش در طی یک عمل جراحی ایمپلنت دندان درون لثه قرار گرفته و بخشی از آن بیرون از لثه باقی می‌ماند. در نهایت بعد از اتصال پایه ایمپلنت به استخوان فک، روکش ایمپلنت روی بخش بیرون‌زده پایه نصب می‌شود.

ایمپلنت دو مرحله‌ای یا Submerged

ایمپلنت دو مرحله‌ای معروف‌ترین و محبوب‌ترین روش کاشت ایمپلنت دندان است. در این روش ابتدا یک سوراخ در استخوان فک ایجاد شده و پایه ایمپلنت کاملا درون آن قرار گرفته و لثه بخیه زده می‌شود. سپس بعد از گذشت مدتی، یک عمل جراحی سرپایی دیگر انجام شده و بخیه‌ها کشیده می‌شوند.

ایمپلنت فوری یا  Immediate Loading

در روش ایمپلنت دندان فوری یا یک روزه، کاشت پایه ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان و خارج کردن ریشه دندان قبلی انجام می‌شود. سپس تا آماده شدن روکش دائمی، روکش موقت برای حفاظت از ایمپلنت استفاده می‌شود.

همچنین انواع روش کاشت ایمپلنت از نظر فناوری‌های مورد استفاده به صورت زیر است:

  • ایمپلنت معمولی

ایمپلنت معمولی، مرسوم‌ترین شکل کاشت ایمپلنت دندان است. در این روش از هیچ تکنولوژی جدیدی برای کاشت ایمپلنت استفاده نمی‌شود و کاشت ایمپلنت طبق مراحل گفته شده صورت می‌گیرد.

  • ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال جدیدترین تکنولوژی موجود برای کاشت ایمپلنت دندان است که در آن از فناوری‌های مختلف استفاده می‌شود. استفاده از فناوری‌های طراحی با پرینتر سه‌بعدی در دندانپزشکی دیجیتال، نرم‌افزارهای کامپیوتری و اسکنر داخل دهانی باعث افزایش دقت و سرعت کاشت ایمپلنت دندان شده است.

ایمپلنت دیجیتال دندان به همراه روکش دائم

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت

از جمله مواردی که باید به آن توجه داشت زمان صحیح استفاده از ایمپلنت دندان است. یک دندانپزشک حرفه ای بدون تردید پیش از انجام ایمپلنت تمامی فعالیت های مورد نیاز را انجام خواهد داد تا دندان کاشته شده بهترین عملکرد را داشته باشد.

این امکان وجود دارد که فردی در اثر اصابت ضربه یا بر اثر بیماری های مختلف دندان خود را از دست داده باشد و تمایل داشته باشد که جای خالی دندان از دست رفته را پر کند. در این صورت در شرایطی می تواند به این خواسته خود برسد که:

  1. استخوان فک او به رشد کامل رسیده باشد
  2. استخوان فک او بتواند ایمپلنت را بپذیرد و یک تناسب مناسب را فراهم کند
  3. بافت دهان او سالم باشد
  4. فرد به بیماری های خاصی که ترمیم استخوان را دچار مشکل می کند مبتلا نباشد.

مراحل اسکن دیجیتال دندان را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

ممکن است برای هر فردی با توجه به شرایط بدنی‌اش بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان متفاوت باشد اما باید بدانید که به طور رایج چهار زمان مناسب برای کاشت ایمپلنت دندانی وجود دارد که ضمن رعایت این زمان‌ها باید استانداردهای لازم نیز رعایت شود.

در ادامه ۴ زمان مناسبی که میتوانید از ایمپلنت دندانی برای کاشت و پر کردن جای خالی دندان یا دندان‌هایتان استفاده کنید را شرح میدهیم.

۱) کاشت ایمپلنت دندانی یک الی دو ماه پس از کشیدن و یا از دست دادن دندان یا تعدادی از دندان‌ها

پس از آنکه دندانی را از دست دادید یا مجبور به کشیدن دندان بودید ممکن است متخصص ایمپلنت به شما بگوید باید حدود یک الی دو ماه پس از از دست دادن دندان منتظر بمانید.

پس از گذشت این زمان اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی نمائید. پیش از آنکه به ادامه مبحث بپردازیم بهتر است اطلاعات خود را در رابطه با ایمپلنت تکمیل کنید.

روشی در کاشت ایمپلنت هست به نام ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه دندان که در این روش بلافاصله پس از آنکه دندان پوسیده شما را کشیدند اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی میکنند.

اما همه افراد نمیتوانند گزینه خوبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشند و ممکن است برخی نیاز به عمل لیفت سینوس و پیوند استخوان داشته باشند که در این صورت بهتر است ابتدا جراحی‌های لازم را انجام داده و یک الی دو ماه منتظر بمانند تا به بهبودی کامل برسند و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی کنند.

البته هر چه بافت استخوان فک بیمار مستحکم‌تر باشد و بهتر بهبود یابد قطعا احتمال موفقیت در کاشت ایمپلنت دندانی بالاتر رفته و استخوان فک خیلی بهتر و با کیفیت‌تر میتواند از پایه ایمپلنت حمایت کند و نتیجه بهتری در کاشت ایمپلنت دندان را میتوانید تجربه کنید.

۲) کاشت ایمپلنت دندانی ۲ الی ۴ ماه پس از کشیدن و یا از دست دادن دندان یا تعدادی از دندان‌ها

برای برخی از افراد بهبودی در پیوند استخوان و لیفت سینوس ممکن است به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشد به همین علت بهتر است حداقل ۲ ماه و حداکثر ۴ ماه منتظر بمانند تا به بهبودی کامل برسند و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی کنند.

زیرا هر چه بهبودی در ناحیه استخوان فک‌شان بیشتر شده باشد باعث میشود ایمپلنت پایدارتر، مستحکم‍تر و بهتر جوش بخورد.

دقت داشته باشید انتظار ۴ ماهه تا ۶ ماهه اغلب برای افرادی است که میخواهند دندان‌های فک بالای خود را ایمپلنت کنند. زیرا فک بالای انسان حالت  اسفنجی دارد و زمان بیشتری نیاز است تا ترمیم استخوان صورت گیرد.

اما در فک پایین بهترین زمان همان ۲ ماه است زیرا استخوان فک سفت و سخت است  و همین باعث کوتاه شدن زمان ترمیم استخوان فک پایین را در پی دارد.

بهرحال زمان کافی نیاز است تا استخوان فک به صورت کامل بهبود یابد، ترمیم شود  و بتوان جراحی کاشت ایمپلنت را آغاز کرد که در این صورت زیبایی کاشته شدن ایمپلنت افزایش یافته و تاج دندان مورد نظر که روی پایه سوار میشود قطعا زیباتر خواهد بود.

 

ایمپلنت دیجیتال دندان در کلینیک دکتر نوشین نصیری

۳) کاشت ایمپلنت دندانی حداقل ۶ ماه پس از کشیدن دندان و یا از دست دادن دندان یا تعدادی از دندان‌ها

ممکن است برای برخی از افراد این اتفاق بیافتند که تمایل داشته باشند جای خالی دندان خود را پر کنند اما متخصص ایمپلنت توصیه کند که ۶ ماه دیگر برای کاشت ایمپلنت اقدام کند.

البته این تایم را هنگامی که پزشک به بیمار میدهد بدین منظور است که پزشک نیاز دارد تمامی موارد را بررسی کند و در نهایت بهترین موقعیت و زمان را جهت کاشت ایمپلنت دندانی اعلام کند که درصد موفقیت ایمپلنت دندان افزایش یابد.

البته در شرایط دیگری نیز ممکن است شش ماه برای بهبودی و شروع کاشت ایمپلنت زمان نیاز باشد؛ آن هم هنگامی است که فرد جزء آن دسته از افرادی است باید لیفت سینوس اتجام دهد و یا پیوند استخوان انجام دهد.

در این صورت بهتر است ۶ ماه صبر کند تا استخوان فک بافت خود را ترمیم کند و بهبود یابد تا عملیات کاشت ایمپلنت با موفقیت روبرو شود و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت نماید.

گاهی نیز ممکن است انتهای ریشه دندان فرد در داخل استخوانش دارای عفونت باشد که در این صورت ممکن است به زمان مشخصی نیاز وجود داشته باشد تا عفونت از بین برود و بتوان کاشت ایمپلنت دندان را انجام داد.

۴) کاشت ایمپلنت دندانی حداقل سه سال پس از کشیدن دندان یا از دست دادن دندان

گاهی اوقات افرادی وجود دارند که علی رغم توصیه متخصصان ایمپلنت به جایگزین کردن جای خالی دندان از دست رفته با دندان و حفظ ساختار و سلامت استخوان فک و لثه و کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن یا از دست دادن دندان، باز هم پس از آنکه دندان یا تعدادی از دندان‌های خود را از دست میدهند زمان زیادی را بدون دندان میگذرانند و در پی این کار مشکلات زیادی نیز گریبان گیر آن‌ها میشود؛ مانند تحلیل استخوان و آسیب به دندان‌های مجاور.

اما اصلا نگران نباید بود زیرا برای کاشت ایمپلنت دندانی هیچ زمانی دیر نبوده و هر زمانی که اراده کنید میتوانید کاشت ایمپلنت دندان را تجربه کنید به شرط آنکه به متخصص ایمپلنتی مراجعه کنید که بسیار با مهارت و با تجربه باشد. همچنین زمان بین کاشت پایه ایمپلنت و گذاشتن تاج دندان برای ایجاد بهبودی کامل پیوند استخوان فک ضروری است.

بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و قیمت مشخص و دقیقی نمی‌توان برای آن تعیین کرد. به طور کلی موارد زیر در تعیین قیمت ایمپلنت دندان موثر خواهند بود:

  • روش کاشت ایمپلنت، ایمپلنت دیجیتال یا معمولی
  • برند و کشور مبدا ایمپلنت
  • تخصص و تجربه دندانپزشک
  • نیاز یا عدم نیاز به درمان‌های جانبی مثل سینوس لیفت یا پیوند استخوان

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ از ۵ تا ۳۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. برای اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان توصیه می‌کنیم با کلینیک دندانپزشکی دکتر نوشین نصیری تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

بریج  دندان بهتر است یا ایمپلنت؟ را  در این مقاله بخوانید.

چه کسانی نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

ایمپلنت دندانی بیش از ۵۰ سال است که با ایمنی و موفقیت بالا در بیمارانی که از سلامت دهان و دندان برخوردار بوده اند مورد استفاده قرار گرفته است.

در برخی موارد خاص ممکن است دندانپزشک اجازه استفاده فوری از ایمپلنت را صادر نکند و درمان های اولیه را در نظر بگیرد. برخی از این موارد عبارتند از:

  1. وجود بیماری های لثه  مانند پریودنتال فعال
  2. نداشتن بافت استخوانی سالم و کافی برای نگه داشتن ایمپلنت
  3. اختلالات و بیماری های زمینه ای مانند دیابت یا بیماری قلبی

اما داشتن این مشکلات به این معنا نیست که امکان ایمپلنت دندان به طور کلی از بین می رود بلکه همچنان راهکار هایی برای استفاده از ایمپلنت دندان برای این افراد وجود دارد.

برای مثال در صورت وجود بیماری های مربوط به لثه، دندانپزشک می تواند با استفاده از دارو و یا حتی عمل های جراحی این بیماری ها را رفع کرده و لثه را آماده کاشت ایمپلنت کند.

در افرادی که استخوان فک خود را نیز از دست داده اند، پیوند استخوان فک می تواند یک راهکار بسیار مناسب برای ایمپلنت دندان باشد.

در بیماران دیابتی یا قلبی نیز راهکارهایی وجود دارد که دندانپزشک با توجه به شرایط خاص هر فرد می تواند در رابطه با امکان پذیری ایمپلنت دندان برای متقاضی نظر بدهد.

با این وجود همچنان موارد بسیار نادری وجود دارد که به دندانپزشکان توصیه می شود که برای این گروه از افراد از ایمپلنت دندان استفاده نشود.

همانطور که گفته شد، ایملنت دندان از تیتانیوم ساخته شده است و بسیاری از افراد بدون مشکل می توانند از آن استفاده کنند.

با این وجود در صورتی که بیمار به مس، روی، قلع یا نیکل حساسیت داشته باشد، بدون تردید دندانپزشک از شیوه های دیگری برای درمان استفاده می کند.

همچنین در صورتی که بیمار از فلزات دیگری در دهان خود استفاده می کند نیز ممکن است به دلیل واکنش منفی با تیتانیوم بیمار را دچار مشکل کند.

یکی از وظیفه های دندانپزشکان پیش از استفاده از ایمپلنت، بررسی همین موضوع است تا متوجه شوند آیا فرد در هنگام استفاده از تیتانیوم دچار مشکل خواهد شد یا خیر. همچنین در افردی که به شدت از سیگار استفاده می کنند نیز استفاده از ایمپلنت دندانی توصیه نمی شود. متاسفانه مصرف مواد مخدر باعث ایجاد پلاک و حتی عفونت ایمپلنت دندان می‌شود.

یک مورد ویژه برای کاشت دندان، کاشت ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی است. اشخاصی که موفق به کنترل دیابت خود نشدند و یا هنوز برای کنترل آن اقدام به درمان نکرده‌اند نمیتوانند کاندید مناسبی برای این جراحی باشند.

عکس ایمپلنت دیجیتالی دندان

بهترین سن برای کاشت ایمپلنت دندان

برای افراد سالخورده و سن بالا و حتی همه افرادی که میخواهند ایمپلنت دندانی انجام دهند ابتدا شرایط بدنی و سلامتی عمومی چک میشود و اگر واجد شرایط باشند میتوانند از این روش برای پر کردن جای خالی دندان خود استفاده کنند. بهتر است افرادی که متقاضی انجام ایمپلنت دندانی میشوند سن رشد را گذرانده باشند. در واقع افرادی باشند که بیش از ۱۸ سال سن دارند. زیرا ممکن است تا ۱۸ سالگی استخوان فک آنها رشد کند و این رشد ممکن است مشکلی برای کاشت ایمپلنت پیش آورد و هزینه مصرفی از بین برود.

ایمپلنت دندان برای لثه آسیب دیده و بیمار

معایب ایمپلنت دندان

مانند هر جراحی دیگری، جراحی ایمپلنت دندان نیز خطراتی برای سلامتی دارد. با این حال، مشکلات و معایب ایمپلنت دندان بسیار نادر هستند و زمانی که رخ می‌دهند، به راحتی درمان می‌شوند. مهم‌ترین معایب ایمپلنت دندان عبارت‌اند از:

  • درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دندان‌ها، لثه‌ها، لب‌ها یا چانه به دلیل آسیب عصبی
  • آسیب به دندان‌های طبیعی اطراف در هنگام کاشت ایمپلنت
  • آسیب به بافت‌های اطراف در حین جراحی، مانند سوراخ شدن سینوس یا شکستگی استخوان فک
  • شل شدن و لقی ایمپلنت دندان به دلیل نصب نادرست
  • عدم جوش‌خوردن ایمپلنت به استخوان فک به دلیل عفونت موضعی و سیستمیک (به خصوص در افراد مبتلا به دیابت)
  • دوره نقاهت طولانی مدت
  • هزینه بالای درمان
  • احتمال بروز ورم بعد از ایمپلنت

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید! همیشه قبل از هر گونه تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) یا اشعه ایکس به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و تکنسین‌های تصویربرداری اطلاع دهید که ایمپلنت دندان دارید. ایمپلنت‌های دندانی می‌توانند در این تصاویر اختلال ایجاد کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

مزیت کاشت ایمپلنت دندان چیست

بهترین برند ایمپلنت دندان

یکی از عوامل موثر در هزینه ایمپلنت دندان، برند آن است. در حال حاضر ده‌ها برند مختلف در کشورهای مختلف اروپایی، آمریکایی و حتی آسیایی انواع ایمپلنت‌های دندانی را تولید و عرضه می‌کنند. در این بخش به معرفی ۱۰ تا از بهترین برندهای ایمپلنت دندان در جهان می‌پردازیم:

۱. Straumann

Strauman یک شرکت معروف ایمپلنتولوژی سوئیسی است که در سال ۱۹۵۴ تأسیس شد. محصولات این برند بسیار نوآورانه، بادوام و ایمن هستند و به همین دلیل بسیاری از کلینیک ها و متخصصان دندانپزشکی Straumann را ترجیح می دهند.

۲. Hiossen (Osstem Implant)

کمپانی آمریکایی هیوسن یکی دیگر از محبوب‌ترین برندهای ایمپلنت دندان است و بالاترین درصد رضایت مراجعان کاشت ایمپلنت دندان را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر این شرکت عرضه کننده ایمپلنت به بیش از ۷۰ کشور جهان است.

۳. Zimmer Biomet

Zimmer Biomet یک شرکت آمریکایی پیشرو در ارائه تجهیزات پزشکی است. این کمپانی در کنار تولید، در زمینه آموزش استفاده از ایمپلنت‌های دندانی و پاسخ‌دهی به سوالات متخصصان برای ارائه بهترین درمان فعالیت می‌کند.

۴. Nobel Biocare (Danaher)

Nobel Biocare یکی دیگر از شرکت‌های سوئیسی فعال در زمینه تولید ایمپلنت دندان است. ایمپلنت‌های Nobel Biocare از تیتانیوم ساخته شده اند و در اشکال و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند.

۵. Dentsply Sirona

Dentsply یک برند آمریکایی و Sirona یک برند آلمانی است که در سال ۲۰۱۶ با هم ادغام شدند. امروزه این شرکت با سرمایه‌گذاری روی نوآوری، بهترین محصولات ممکن را به متخصصان دندانپزشکی و بیماران در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این شرکت سیستم ایمپلنت Astra Tech را ارائه می‌دهد که بسیار بادوام، کاربردی و زیبا است.

۶. Biohorizons

کمپانی آمریکایی Biohorizon توسط تیمی از مهندسان دانشگاه آلاباما در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. تمرکز این شرکت بر علم و نوآوری است و انواع زیادی از سیستم‌های ایمپلنت دندان و سایر محصولات دندانپزشکی را تولید می‌کند.

۷. Euroteknika

کمپانی Euroteknika در سال ۱۹۹۲ در فرانسه تاسیس شد و اکنون یک شرکت دندانپزشکی معروف است. این شرکت به طور مداوم بر روی فناوری جدید کار می‌کند و تلاش کرده تا مانند بسیاری از برندهای ایمپلنت دندان، از آخرین فناوری‌ها در ساخت محصولات خود استفاده کند.

۸. Megagen

Megagen یک برند کره‌ای است که توسط گروهی از جراحان دندانپزشکی در سال ۲۰۰۲ تاسیس شد. این کمپانی مدل‌های مختلف ایمپلنت مانند Anyridge، Rescue، Anyone، Mini و EZPlus برای برآوردن نیازهای مختلف بیماران عرضه کرده است. AnyRidge احتمالا معروف‌ترین محصول شرکت Megagen است.

۹. Implant Direct

ایمپلنت دایرکت یکی از برندهای پیشگام ایمپلنت دندان در کالیفرنیا است. این شرکت به بیش از ۴۰ کشور جهان ایمپلنت عرضه می‌کند. ایمپلنت‌های این برند ترمیمی با کیفیت بالا به بیماران ارائه می‌دهند.

۱۰. DTI

DTI یکی از برندهای برجسته ایمپلنت دندان در ترکیه است. طراحی زیبا، عملکرد عالی و ترمیمی بی‌نقص و با دوام از جمله مزایای ایمپلنت‌های برند DTI هستند.

عکس قبل و بعد ایمپلنت دیجیتال دندان

روش های مراقبت از ایمپلنت دندان

توجه داشته باشید که برای حفظ ایمپلنت دندان خود باید مانند یک دندان طبیعی مراقبت های اولیه را از آن به عمل آورید. دو بار مسواک زدن در روز برای حداقل دو دقیقه در هر مرتبه و استفاده از نخ دندان در هر شب می تواند به یک الزام تبدیل شود.

تحت نظر پزشک بودن به شما کمک خواهد کرد که بتوانید ماندگاری بیش تری برای دندان خود متصور شوید. به همین دلیل توصیه می شود که علاوه بر رعایت بهداشت دهان و دندان، حداقل هر ۶ ماه یک بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام ایمپلنت دندان جلو به آن توجه کرد، پرهیز از غذاهایی است که بسیار سفت هستند.

پس از انجام ایمپلنت دندان، سیگار کشیدن یا مصرف تنباکو را ترک کنید و یا آن را به حداقل برسانید چرا که مصرف این مواد پروسه درمان شما را طولانی تر از شرایط عادی می کند.

همچنین می تواند ریسک شکست پروسه درمانی را افزایش دهد. برای این که شانس موفقیت در درمان بیش تر شود، توصیه اکید بر آن است که استفاده از این مواد را حداقل تا درمان کامل ترک کنید.

یکی دیگر از مواردی که باید پس از انجام عمل به آن توجه ویژه ای داشته باشید، عدم انجام ورزش های سنگین تا زمانی است که بهبودی کامل حاصل شود. برای مطالعه بیشتر درباره مراقبت بعد از ایمپلنت دندان این مقاله را مطالعه کنید.

ایمپلنت دندان و استفاده از گاید

بهترین متخصص ایمپلنت دندان

دندانپزشکان عمومی به طور عمده در بسیاری از موارد زمانی که بیمار به عمل جراحی یا انجام ایمپلنت دندانی نیاز پیدا می کند، او را به پزشک متخصص ارجاع می دهند. این پزشک متخصص می تواند یک جراح دهان، جراح فک و صورت و یا جراح پریودنتال باشد. تعداد دندانپزشکان عمومی که قادر به انجام ایمپلنت های دندانی به صورت صحیح و اصولی هستند بسیار محدود است.

پریودنتیست در حقیقت دندانپزشکی است که به طور خاص در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های پریودنتال تخصص دارد. از آن جایی که پریودنتیست ها به طور معمول با کشیدن دندان و بیماری های مربوط به آن سر و کار دارند، بالا ترین تقاضا برای انجام ایمپلنت دندان را نیز دریافت می کنند. بنابر این می توان گفت که انجام ایمپلنت های دندانی توسط این دندانپزشکان امری عادی و رایج است.

بهتر است برای انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال در تهران قبل از اقدام برای ایمپلنت، برای معاینه به کلینیک دندانپزشکی مورد نظر خود بروید. یک پزشک متخصص می تواند با ضریب موفقیت ۹۵% ایمپلنت دندانی شما را انجام دهد. ضمن آن که در حال حاضر امکان انجام ایمپلنت دندان به صورت دیجیتالی نیز وجود دارد و در این روش بیمار برای رسیدن به خواسته نهایی خود نیازمند صرف کردن زمان کم تری است و می تواند با ضریب موفقیت بیش تر و احتمال درد کم تر عمل انجام ایمپلنت دندانی را انجام دهد. دقت بالای ساخت پروتز دندان در این روش ظاهر طبیعی تری به دندان ها می بخشد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان در مطب دکتر نصیری

علت لق شدن ایمپلنت چیست و چه درمانی دارد؟

 ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟

یکی از دغدغه های اصلی بیماران، مدت زمانی است که برای درمان کامل از طریق ایمپلنت به آن نیاز خواهند داشت. در این رابطه عوامل متعددی دخیل هستند.

در صورتی که فرد به پیوند استخوانی نیاز نداشته باشد، طول درمان او بسیار کوتاه تر خوهد شد همچنین استفاده از روش ایمپلنت دیجیتالی نیز می تواند در کاهش زمان درمان بیمار موثر باشد.

به طور متوسط طول درمان ایمپلنت دندانی می تواند ۳ الی ۶ ماه به طول بیانجامد که می توان آن را در بازه های زمانی مختلفی تقسیم کرد.

برای مثال مدت زمان اولیه که فرد نیاز خواهد داشت تا مشورت های لازم با دندانپزشک خود را انجام داده و دندان را به طور کامل از لثه خارج کند، حدود یک ساعت زمان لازم خواهد داشت و تقریبا سه ماه زمان لازم خواهد بود تا فرد درمان کامل از این طریق را به دست آورد.

پس از آن در صورت لزوم فرد باید پیوند استخوانی را انجام دهد که یک بازه زمانی ۳ الی ۴ ماهه برای درمان نیاز خواهد داشت.

کاشت ایمپلنت در درون استخوان نیز تقریبا یک عمل دو ساعته است و درمان آن به طور کامل که شامل جوش خوردن با استخوان دندان می شود حدود ۳ تا ۶ ماه به طول می انجامد. مرحله پایانی نیز کاشت تاج دندان است که در یک جلسه یک ساعته قابل انجام است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

جمع‌بندی

اگر یکی یا چند تا از دندان‌های خود را از دست داده‌اید و به دنبال روشی دائمی برای پرکردن جای خالی آن‌ها هستید، ایمپلنت دندان گزینه مناسبی است. برای اینکه بدانید کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت هستید و کدام روش کاشت ایمپلنت برای شما بهتر است، می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر نوشین نصیری مراجعه کنید. از طریق فرم موجود در سایت می‌توانید نوبت مشاوره کاملا رایگان کاشت ایمپلنت دیجیتال خود را در کلینیک دندانپزشکی دکتر نصیری دریافت کنید.

سوالات متداول ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت‌های دندانی، قطعات ساختگی به شکل و اندازه دندان طبیعی هستند که می‌توانند جایگزین دندان‌های از دست رفته شوند. در واقع ایمپلنت یک دندان مصنوعی است که درست مانند دندان طبیعی دارای ریشه، مینا و تاج دندانی است. ریشه ایمپلنت که به شکل یک پیچ ساخته می‌شود، درون استخوان فک و به جای ریشه‌ی دندان از دست رفته، کار گذاشته می‌شود.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

به دلیل ایجاد برش در لثه و فک این عمل ممکن است مقداری درد با خود به همراه داشته باشد اما با توجه به بیمار دندان‌پزشک او این درد و میزان آن متفاوت خواهد بود اما باید دقت داشته باشید به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی در هنگام جراحی دردی احساس نخواهید کرد.

آیا کاشت ایمپلنت عوارض دارد؟

خیر. ماده‌ی اصلی پایه ایمپلنت که درون استخوان فک جای می‌گیرد، تیتانیوم است. این فلز با کیفیت و مقاوم، دارای همخوانی زیستی با بدن انسان می‌باشد و هیچ عارضه‌ای در پی نخواهد داشت. آلیاژهای تیتانیوم هیچگونه واکنش آلرژیک با بدن ایجاد نمی‌کند.

آیا می توان بلافاصله بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت انجام داد؟

در کلینیک دکتر نصیری این امکان وجود دارد که پس از کشیدن ریشه دندان، ایمپلنت را درون فک قرار داد. همچنین با کمک روش‌هایی مانند استفاده از پودر استخوان، به جوش خوردن پایه ایمپلنت درون استخوان کمک می‌شود.  البته لازم است شرایط بدنی فرد اجازه بدهد و هیچ عفونت و مشکلی نیز در استخوان فک وجود نداشته باشد.

بهترین سن برای ایمپلنت دندان چه زمانی است؟

این درمان بهتر است زمانی انجام شود که بیمار سن رشد خود را گذرانده است.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد. ازجمله این عوامل می‌توان به میزان تخصص دندان‌پزشک، روش اجرای ایمپلنت، مواد استفاده‌شده برای ساخت دندان و … اشاره کرد.

مقالات مرتبط

۶۳ دیدگاه. ترک جدید

  • شما همیشه امیدوار کننده صحبت می کنید و این خیلی خوبه

    پاسخ
  • سلاله عزیزی
    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۱۲

    درود بر شما
    من بین دو تا دندون جلویی فک بالام خراب شد و پوسیدگیش به حدی بود که نمیشد ترمیم کرد و چون باردار بودم دندونمو کشیدمو همون موقع مصنوعی سفارش دادم و الانم ۵ساله با همون سر میکنم اما خیلی سخته و همش فراموش میکنم بذارمش توی دهنم. الان میتونم ایمپلنت کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۱

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم و وضعیت دندان های شما را بررسی کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • خانم بهاری
    ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۰۷

    سلام خانم دکتر پسر من ۱۸سالشه ایا میتونه این سن برای کاشت ایمپلنت دندان بیاد؟ دندان ۴پایین سمت راست رو کشیده

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۳۵

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم و وضعیت دندان های شما را بررسی کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • مجتبی درویان
    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵

    سلام خانم دکتر من دندونمو کشیدم که ایمپلنت کنم اما خیلی بد دندونمو کشیدن و به جراحی کشید و الان جاش عفونت کرده الان برای عفونت دندونم اموکسی کلاو بخورم خوبه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۲۳

      سلام خدمت شما . باید یه عکس opg از شما داشته باشیم تا بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • سلام روزتون خوش من دو تا دندونای جلوی دهنم خرگوشی بودن که بخطر پوسیدگی کشیدمشون الان بیام ایمپلنت کنم بازم دندونم خرگوشی میشه یا امکانش هست یکمم عقبتره بره که از فکم بیرون نزنه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۱۲

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا دندان ها و فک شما رو ارزیابی کنیم و بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من همیشه ی خدا لثه هام متورمه و زخم میشه علتشو نمیدونم چیه و همیشه بهداشت دهنمو رعایت می کنم میخام بدونم الان با این شرایط برای ایمپلنت دندان مشکلی برام پیش نمییاد و میتونم ایمپلنت کنم؟ مرسی از شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۱۷

      سلام خدمت شما . برای اینکه بتوانیم بهتر به شما مشاوره بدیم باید حضوری ویزیت بشید و برای هماهنگی وقتتون لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • سلام خدمت شما من ۴ سال پیش ایمپلنت کردمو کلی درد تحمل کردم اما الان احساس میکنم پایه اش لق شده و میترسم غذا بخورم الانم دندونای بالای فک جلوم شکسته و باید بکشمش میترسم ایمپلنت کنم اخرش لق بشه الان چیکار کنم خانم دکتر؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۲۶

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • طارمی دوستی
    ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۵۷

    سلام خانم دکتر روزتون بخیر
    من قند دارم با قرص و دارو قندمو کنترل میکنم الانم جای دو تا دندونم خالیه من می تونم ایمپلنت کنم؟ جای بخیه اش خوب میشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۲۵

      سلام خدمت شما .لطفا آخرین ازمایش قندتون رو برای ما ارسال کنید .
      واتساپ کلینیک جهت ارسال عکستون : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خدمتتون مادر من حدود دو سال دندون مصنوعی گذاشته اما هنوز باهاش کنارنیومده الان میخاد دندون بکاره اما با توجه به هزینه ها میشه بریج دندانی بذاره ؟ بعد این بریج ها ثابت هستن توی دهن؟ یا متحرکن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۰۸

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا وضعیت استخوانیشون رو چک کنیم در صورت مطلوب بودن استخوان فک ایشان ایمپلنت برایشان جایگذاری و با بریج روکش ثابت برایشان گذاشته میشود .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام روز بخیر من ۲۷سالمه و توی بارداری قبلی بخاطر دندون درد دو تا دندنمو کشیدم الان لبخند میزنم جای خالیش مشخصه یه راه کم هزینه برای کاشت دندون چیه؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۱۰

      سلام خدمت شما . بهترین روش برای شما ایمپلنت هست و اولین قدم برای اینکار ارسال عکس opg است .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • منیره 28ساله
    ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۹

    سلام خانم دکتر من بیماری نرمی استخوان دارم و چند ساله داارو مصرف میکنم چند مدت پیش از پله افتادم دندونم که اسیاب پایینیه لق شده الان باید چیکار کنم بکشم ایمپلنت کنم بهتره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۱۱

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خدمت شما من برای مادرم میخاستم بپرسم که ایشون ۴۶سالشونه و سه تا دندون ردیف بالا جلو که توی لبخند زدن مشخصه رو ندارن و یکی کناریش هم پوسیدگی داره ایشون براشون ایمپلنت بهتره یا بریج دندانی؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۱۴

      سلام خدمت شما . بهترین روش برای شما ایمپلنت میباشد و اینکار مستلزم عکس opg است .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سولماز مشرقی
    ۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۶:۴۷

    سلام خوب هستین
    دندون های دخترم که همش ۱۰سالشه درست و درمون درنیومد و چون به لثه اش اسیب میزد کشیدیم
    الان میتونم براش ایمپلنت کنم؟ دندونای کرسیشه و نمیتونه غا بخوره. بعدش قیکمت ایمپلنت دندانچقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۳۲

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      ایمپلنت قبل از هیجده سالگی امکان نداره چون دندونها در حال رشد هستن

      پاسخ
  • هدی رضامنش
    ۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۶:۴۵

    خانم دکتر دندونای کرسی من ریخته و به ایمپلنت احتیاج دارن اما همکارم میگه بعد از ایمپلنت دندون کناریش پوسیده این احتمالش هست ک بقیه دندونا بخاطر ایمپلنت پوسیده بشن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      نه این مطلب که بعد از ایمپلنت دندونهای کناری پوسیده میشن درست نیست
      و پوسیدگی ناشی از عدم نظافت و رعایت بهداشت دندونها ایجاد میشه

      پاسخ
  • ببخشید ایمپلنت درد داره؟ قیمت ایمپلنت دندان چقدره؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۳۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      ایمپلنت دیجیتال که اصلا درد نداره چون لثه برش و بخیه نمیخوره
      هزینه های ایمپلنت رو هم میتونید از پذیرش کلینیک سوال بفرمایید

      پاسخ
  • رقیه حسنی
    ۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۶:۴۳

    سلام امکانش هست بعد از ایمپلنت دندونها رو سفید کرد؟ من دو تا از دندونامو باید ایمپلنت کنم و بقیه شون سفید نیستن باید چیکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله میتونید بعد از ایمپلنت روکش با رنگ روشن بزارین و الباقی دندونهارو با همون رنگ کار زیبایی مثل کامپوزیت یا لمینیت انجام بدین

      پاسخ
  • طاها رحیمی
    ۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۶:۴۱

    سلام روز خوش
    بعد از کاشت ایمپلنت واجبه بعد از چند سال ایمپلنت جایگزین بشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      همچی بستگی به نظافت و رعایت بهداشت دهانتون داره
      اگه درست رعایت بشه و تحلیل استخوان صورت نگیره اصلا نیاز به تعویض نداره

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر ممکنه دندون ایمپلنت شده هم عفونت بکنه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۹

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله اگه نظافت و بهداشت دهان رعاین نشه احتمال عفونتش هست

      پاسخ
  • خانم دکتر سلا خدمت شما من واقعا تصمیم گرفتم بالاخره ایمپلنت کنم ولی میترسم پس بزنه بدنم پین رو

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹

      سلام خدمت شما. لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید .

      پاسخ
    • سیدها شریفی
      ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۲۰:۲۸

      سلام شما جراحی فک هم انجام میدهید و اگر انجام میدهید هزینه آن چقدر هست من فک پائینم اومده جلو و میخواهم ایمپلنت انجام دهم و مشکل فک دارم
      لطفا جواب و راهنمایی فرمائید

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹

        سلام خدمت شما .لطفا عکس opg برای ما به واتساپ کلینیک ارسال کنید تا برای شما وقت ویزیت بگذاریم
        ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

        پاسخ
  • سلام
    ببخشید هزینه ایمپلنت اقساطی ممکنه؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر من یکی از دندونام شکسته ولی درد نداره تیر نمیکشه اما انقدر بد شکسته که تقریبا چیزی ازش معلوم نیست. نمیشه از ریشه ش استفاده کرد و روی همین ایمپلنت کرد؟

    پاسخ
  • سلام و وقت بخیر خدمت شما. بهترین روش برای کاشت دندان از نقطه نظر شما چیست؟ برای یک فرد ۷۰ ساله بدون مریضی خاص

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۵۹

      سلام خدمت شما. بستگی به وضعیت استخوان فرد دارد اگر استخوان از نظر ارتفاع و ضخامت قابل قبول باشد بهترین روش گذاشتن ایمپلنت به روش دیجیتال میباشد. و اگر استخوان فرد مناسب نباشد ابتدا باید وضعیت استخوان ارزیابی و درست شود و سپس ایمپلنت گذاشته شود.

      پاسخ
  • خانم دکتر من ۴ سال پیش ایمپلنت انجام دادم برای دو دندانی که باهاشون غذا رو میجوم. توی این مدت مشکلی نبود. اما اخیرا صورتم در همون قسمت ورم کرده و درد شدیدی دارم. آیا این ورم میتونه علایم عفونت ایمپلنت دندان باشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۱۷

      سلام خدمت شما. برای تشخیص بهتر و دقیقتر حتما باید از شما عکس opg جدید داشته باشیم .

      پاسخ
  • قیمت هر واحد ایمپلنت درجه یک در کلینیک شما چقدر است؟ ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۱۷

      سلام خدمت شما. لطفا برای مشاوره شماره خود را قید بفرمایید تا در اسرع وقت مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

      پاسخ
  • هزینه ی ایمپلنت هر دندان چقدره؟

    پاسخ
  • امکان استفاده از بریج دندان و ایمپلنت به صورت همزمان هست؟ منظورم اینه مثلا ۲ تا دندون ایمپلنت کنیم و بعد مابینش از بریج استفاده کنیم؟ چون من در حال حاضر از بریج استفاده میکنم اما دندونی که روش نصب میشد رو مجبور شدم بکشم. توصیه ی شما چیه؟ الان در حال حاضر در فک پایین سمت چپ ۴ دندان خالیه

    پاسخ
  • من خونریزی شدید لثه دارم. هربار چیزی میخورم یا مسواک میزنم لثه هام خونریزی میکنه و دندونام اخیرا داره لق میشه. آیا با توجه به شرایط لثه فعلی میتونم از ایمپلنت استفاده کنم برای دندان های لق ام؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۰۹

      سلام خدمت شما. خیر ابتدا باید درمان لثه انجام بشود وضعیت لثه و استخوان ارزیابی شود و بعد از ان برای گذاشتن ایمپلنت اقدام کنید

      پاسخ
  • خانم دکتر مادر من ۶۰ سالشونه و میخوایم دندان هاشون رو ایمپلنت کنیم. اما میخواستم ببینم راهکاری هست که به تعداد دندان هایی که قراره کاشته بشه سوراخ ایجاد نشه؟ هم از لحاظ سختی و زمانبر بودن کار هم از لحاظ هزینه

    پاسخ
  • سلام و عرض ادب. بنده مشکل لثه دارم. لثه هام دچار خوردگی شده و طول دندونم خیلی بیشتر از قبل شده. و سیگار میکشم. آیا امکان ایمپلنت برای من وجود داره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۱۱

      سلام خدمت شما. خیر ابتدا باید درمان لثه و تحلیل استخوان انجام شود و سپس اقدام به گذاشتن ایمپلنت کنید .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست
Call Now Button