پروتز دندان انتخاب بهتری است یا ایمپلنت دندان

پروتز دندان بهتر است یا ایمپلنت
ایمپلنت, دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

شاید برای بسیار از شما این سوال باشد که پروتز دندان بهتر است و یا ایمپلنت دندان ؟ اگر به دنبال جوابی درست و مناسب برای این سوال هستید حتما باید به پزشک متخصص دندان مراجعه کنید تا دندان‌پزشک بهترین درمان را برای شما تجویز کند.

اما به طور کلی اگر دندان خود را کاملا از دست داده‌اید بهترین و متداول ترین روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، کاشت ایمپلنت دندان است زیرا به دندان‌های طبیعی شما بسیار نزدیک است. اما بسیاری از بیماران شرایط جسمانی مناسبی برای کاشت ایمپلنت ندارند در نتیجه بهترین روشی که دندان پزشک برای آنها تجویز میکند استفاده از پروتز دندان است.

پروتز دندان میتواند در قالب یک دست دندان برای کل فک و روکش برای یک دندان و صفحه های دندانی برای چند دندان از دست رفته کنار هم استفاده شود. ایمپلنت دندان همانطور که نسبت به دیگر روشهای پروتز دندان از مزیت‌های بیشتری برخوردار است هزینه بیشتری هم نسبت به سایر روشهای دیگر دارد.

بسیاری از بیماران از نظر جسمانی شرایط خوبی برای کاشت ایمپلنت دارند ولی چون تعداد دندان خراب بیشتری دارند و هزینه ایمپلنت برای آنها سنگین است به دلخواه خودشان از روشهای دیگر که هزینه کمتری میبرد استفاده میکنند. البته ناگفته نماند که افرادی که چند دندان از دست داده‌اند میتوانند از اوردنچر (Overdenture) بر پایه ایمپلنت نیز استفاده کنند.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

انواع پروتز دندان

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنتولوژی یکی از شاخه‌های رشته دندان‌پزشکی در حال توسعه است که روزانه با دست آوردهای مختلف و پیشرفت علم در این بخش، مشکلات بیماران روز به روز بهتر و آسان‌تر رفع میشود و برای کسانی که به دلایل مختلف نمیتوانستند از درمان بهره مند شوند با به کارگیری روشهای نوین دندانپزشکی دیجیتال مشکل آنها برطرف میشود و درمان میشوند.

زمانی که دندان‌ها دچار پوسیدگی میشوند بعد از مدتی در اثر پوسیدگی و خرابی زیاد از بین میروند و جای آنها با از بین رفتن دندان خالی میشود و همین جای خالی دندانها مشکلات متعددی را برای بیماران به وجود می‌آورد که ظاهر بد و ناخوشایند دندان‌ها و تحلیل استخوان فک از جدی‌ترین و پراهمیت‌ترین مشکلات هستند که میتوان به آن اشاره کرد زیرا کسانی که دندان‌های خراب و افتاده دارند در روابط اجتماعی به خاطر ناسالم بودن دندان‌هایشان و ظاهر بد آن دچار خجالت زدگی میشوند و معمولا کمتر تمایل به شرکت در صحبت‌ها دارند و حتی کمتر میخندند.

همچنین علاوه بر این مشکلات که در رفتار این بیماران نمایان است به دلیل آن که نمیتوانند به صورت صحیح  غذا را گاز بزنند، بجوند و آسیاب کنند هر غذایی را نمیخورند و حتی ممکن است به بیماری‌های گوارشی دچار شوند به همین دلایلی که ذکر شد وجود دندان درون دهان بسیار اهمیت دارد.

ایمپلنت دندان مانع تحلیل استخوان فک و لثه

درباره لیفت سینوس و مراقبت های بعد از لیفت سینوس در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

اگر دندان‌های خراب و از بین رفته دارید و قصد دارید که آنها را ترمیم و احیا کنید و جای خالی آنها را پر کنید باید به کلینیک دندان‌پزشکی مراجعه کنید و دندانپزشک در طی یک جلسه مشاوره ضمن معاینه دهان و دندان شما، مشکلات را مشخص میکند و روش درمان را برای شما توضیح میدهد و تجویز میکند و هچنین ممکن است با درمیان گذاشتن هزینه‌ درمان‌های امکان پذیر با شما نسبت به الویت شما اقدام کند.

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه دندان یکی از بهترین و پرکاربرد‌ترین روش درمان برای دندان‌های افتاده و از بین رفته است که مزایا و معایب آن را در طول این مقاله بررسی خواهیم کرد. ایمپلنت دندان توانسته است بیشترین متقاضیان را برای درمان به خود اختصاص بدهد و اگر از ساختار ایمپلنت سوال داشته باشید؟

ما به شما میگوییم که ایمپلنت از فلز ساخته میشود و به شکل یک میله کوچک فلزی است که آلیاژی که در ساختن آن مورد استفاده قرار میگیرد تیتانیوم خالص است تا هیچ گونه مغایرتی با بدن انسان ایجاد نکند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

ایمپلنت دندان باید توسط دندانپزشک جراح درون دهان بیمار در استخوان فک قرار بگیرد یعنی جراح با انجام یک عمل جراحی  بر روی بافت لثه ایمپلنت را در عمق مشخصی از استخوان فک بیمار قرار میدهد که اصطلاحا به این عمل جراحی کاشت ایمپلنت میگویند.

برای آنکه ایمپلنت که در استخوان فک کاشته شده‌ است محکم شود چیزی در حدود ۱۲ هفته زمان نیاز دارد تا بتواند مانند دندان‌های اصلی محکم سر جای خود قرار بگیرند.

ایمپلنت دندان بعد از آن که به استخوان فک جوش خورد و پیوند محکمی ایجاد کرد به سر ایمپلنت یک پایه یا تکیه گاه یا اباتمنت وصل میشود که این اباتمنتها همان اتصال دهنده‌ها هستند که تاج دندان به آنها متصل میشود.

تاج دندان در واقع همان پروتز دندان است از جنس لمینت سرامیکی که بعد از عمل جوش خوردن ایمپلنت به آن متصل میشود ثابت در سر جای خود قرار میگیرد که به تاج دندان معروف است.

تاج دندان زمانی که سر جای خود میچسبد ظاهری کاملا طبیعی دارد و با بقیه دندان‌های اصلی تفاوتی ندارد به همین دلیل است که معمولا کسی در مورد ایمپلنت دندان متوجه تفاوت آن با دندان طبیعی شما نمیشود.

 ایمپلنت دندان جلو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عمل ایمپلنت چه مدت زمانی طول میکشد؟

عمل ایمپلنت معمولا اگر مشکلی وجود نداشته باشد در دو جلسه انجام میپذیرد یعنی در جلسه اول بعد از جلسه مشاور، دندانپزشک ایمپلنت دندان را در استخوان فک بیمار قرار میدهد و پس از اتمام عمل جراحی ناحیه بریده شده را بخیه میزند. کارهایی که دندان پزشک برای کاشت ایمپلنت انجام میدهد معمولا در جلسه اول ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت زمان لازم است و همچنین مدت زمان بهبودی و جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک از ۱۲ تا ۱۶ هفته به طول می انجامد که جلسه دوم دقیقا بعد از جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک امکان پذیر است.

در جلسه دومی که به دندان پزشک مراجعه میکنید دندان پزشک پس از معاینه و کسب اطمینان از جوش خوردن ایمپلنت، تاج دندان را به ایمپلنت میچسباند که در حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم است تا کار به اتمام برسد. بعد از تحویل تاج دندان، ممکن است دندانپزشک طی یک جلسه بعد از ایمپلنت شما را معاینه کند تا از پیوند استخوان و ترمیم لثه اطمینان حاصل کند. نا گفته نماند که با انجام مراقبت هایی می توانید برای زود جوش خوردن ایمپلنت به فک اقدام کنید که از مهم ترین این مراقبت ها رعایت بهداشت دهان و تغذیه مناسب می باشد.

عمل ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

متقاضی کاشت ایمپلت بعد از مراجعه به دندانپزشکی، متخصص ایمپلنت از او سابقه پزشکی دریافت می کند. با تهیه تصویر سه بعدی از دستگاه پرینتر سه بعدی دندانپزشکی دیجیتال، وضعیت ریشه و لثه و استخوان فک و دندانهای مجاور و سلامتی دهان و دندان را بطور کامل معاینه میکند. در صورت سلامت کامل می تواند تصمیم به کاشت ایمپلنت دندان داشته باشد. اما بیمارانی  که شامل موارد زیر هستند جزء دسته ای هستند که باید برای ایمپلنت مورد معاینه تخصصی تر قرار گیرند و در صورت لزوم تاییدیه پزشک معالج خود را داشته باشند.

افرادی که گزینه خوبی برای ایمپلنت نیستند:

  1. دارای پوکی استخوان
  2. دارای دیابت کنترل نشده
  3. دارای نقص سیستم ایمنی
  4. افراد سیگاری شدید
  5. افراد دارای بیماری های لثه و پریودنتال
  6. افراد دارای بیماری پری ایمپلنت
  7. خانم های باردار
  8. افراد مبتلا به سرطان
  9. افراد زیر ۱۸ سال که هنوز رشد استخوانی دارند
  10. افراد دارای بیماری هموفیلی، ایدز و غیره
  11. افراد تحت پرتودرمانی
  12. افرادی دارای دندان قروچه یا ساییدگی دندان (براکسیسم)
معایب پروتز متحرک دندان

ایمپلنت دیجیتال در کلینیک دندانپزشکی دکتر نوشین نصیری

مزیت‌های ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مزیت‌های بسیاری دارد که عوارض احتمالی آن را پوشش میدهد و دیگر به چشم نمی‌آیند، ایمپلنت دندان درون استخوان فک قرار میگیرند و با جوش خوردن و محکم شدن سر جای خود ثابت میماند و درست مانند دندان‌های اصلی ایفای نقش دارد و همین ثابت  و دائمی بودن ایمپلنت یکسری مزیت‌های بسیار پر اهمیتی دارد که عبارتند از:

  1. استخوان فک بیمار را از تحلیل و از بین رفتن حفظ میکند
  2. برای جویدن هر نوع غذایی دیگر مشکل نخواهید داشت
  3. درون دهان ثابت است و در دهان تکان نمیخورد

برای کاشت دندان باید با تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی آشنایی داشته باشید.

انواع پروتز دندان

یک روش دیگر که برای پر کردن جای خالی دندان انواع پروتز دندان مصنوعی است که با توجه به نوع و تعداد دندان از دست رفته برای بیماران متفاوت میباشد، پروتز‌های دندان مصنوعی یا همان دندان مصنوعی ‌هایی هستند که میتوانند به صورت کلی در هر فک و یا برای هر دو فک ساخته شوند و قرار بگیرند. استفاده از پروتز در زیبایی برای پر کردن جای خالی دندان بسیار تاثیر گذار هستند. پروتز دندان به ۲ نوع کلی پروتز ثابت و پروتز متحرک تقسیم میشود.

  1. پروتز‌ های ثابت معمولا به همان ایمپلنت متصل میشوند اما میتواند حتی برای یک فک به طور کامل ساخته شوند و به ایمپلنت ها بچسبند که به آن اوردنچر نیز میگویند.
  2. پروتزهای متحرک همانطور که گفته شد همین دست دندان‌های مصنوعی سنتی هستند که میتوان آنها را از دهان خارج کرد و یا آنها را درون دهان قرار داد. پروتزهای دندانی متحرک را زمانی که مورد استفاده قرار میدهید ممکن است به دلیل متحرک بودن در جویدن و یا گاز زدن و قطعه کردن یک سری از غذا‌های خاص دچار مشکل شوید و همچنین چاق شدن و لاغر شدن در سایز دست دندان بسیار تاثیر گذار است که نیاز به ترمیم پیدا میکند.
اوردنچر بهتر است یا پروتز یا ایمپلنت

آیا کشیدن دندان عقل الزامی است؟ را در این مقاله از سایت دکتر نوشین نصیری مطالعه کنید.

روکش دندان

در بسیار از پوسیدگی‌های دندانی شاهد آن هستید که دندان به طور کامل از بین نرفته و قسمتی از آن و همچنین در بعضی از موارد ریشه سالم ماند و در بعضی از موارد ریشه خراب شده عصب کشی انجام شده است برای این نوع دندانها معمولا دندان پزشک ترجیحا از روکش دندان برای ترمیم و بهبودی استفاده میکند.

روکشهای دندان بعد از ساخته شدن در لابراتوارهای دندانسازی توسط پزشک به دندان متصل میشود و ثابت در مکان خود قرار میگیرد و از دندان جدا نمیشود و اگر از آنها درست استفاده کنید سالیان متوالی از آن استفاده خواهید کرد. روکش ها انواع مختلفی دارند که بنا بر جنسی که استفاده می شوند مقاومت، ظاهر و هزینه محتلفی دارند. روکش زیرکونیا، روکش ونیر سوئیسی و آلمانی، ونیر سرامیکی و روکش پرسلن سرامیکی از محبوب ترین روکشها هستند که برای آشنایی بیشتر با انواع روکشها این مقاله انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی را حتما مطالعه نمایید.

صفحه‌های دندانی

صفحه های دندانی نوع دیگری از پروتز‌های دندانی است که برای چند دندان در کنار هم استفاده میشود. صفحه های دندانی نیز برای آماده شدن و ساخته شدن پس از قالب گیری باید به لابراتوار دندان سازی فرستاده شود و پس از آماده سازی توسط دندان پزشک درون دهان بیمار در محل خود قرار میگیرد.

لمینت سرمیکی روکش دندان

تفاوتهای ایمپلنت و پروتز دندان

ایمپلنت دندان درون استخوان فک قرار میگیرد و ثابت است اما پروتزها دندان متحرک هستند و از درون دهان بیرون می‌آیند. دست دندان‌ها یا پروتزها نیاز به ترمیم دارند اما ایمپلنت‌ها نیاز به ترمیم ندارند.

ایمپلنتها بسیار طبیعی هستند و تشخیص مصنوعی و اصلی بودن آنها کار بسیار سختی است اما دست دندان‌ها به راحتی قابل تشخیص هستند و به راحتی میتوان آنها را از دندان‌های اصلی تشخیص داد.

هنگامی که از پروتز دندان متحرک استفاده میکنید استخوان فک عاری از هرگونه ریشه دندان است و این اتفاق به مرور منجر به تحلیل استخوان میشود زیرا استخوان فک برای حفظ ساختار خود به یک ریشه در استخوان و فشار مناسبی در حد قرار گرفتن دندان‌ها روی هم نیاز دارد.

پروتز دندان انتخاب بهتری است یا ایمپلنت دندان

اولین موضوع برای انتخاب نوع درمان و تجویز پزشک مربوط به بودجه بیمار برای درمان است اما تاثیرگذارترین شاخص داشتن شرایط بدنی مناسب بیمار برای کاشت ایمپلنت دندانی است. اما در بهترین شرایط از نظر جسمانی و بودجه کافی بیمار، ایمپلنت دندان بهترین و طبیعی ترین روش برای پر کردن جای خالی دندان است که از تحلیل استخوان فک به خوبی جلوگیری میکند.

حتی اگر کل فک بیمار از دندان خالی باشد میتواند از اوردنچر یا دست دندان‌های متکی بر ایمپلنت استفاده کنند که تعداد کمتری ایمپلنت درون استخوان فک قرار میدهند و این دست دندان توسط دندان پزشک بر روی این ایمپلنت ها مینشیند.

اگر هنوز نمی‌دانید لمینت بهتر است یا کامپوزیت این مقاله را از دست ندهید.

طول عمر برای ایمپلنت‌ها و و پروتزهای ثابت دقیقا به جنس استفاده شده و نوع خدماتی که پزشک ارائه میکند رابطه مستقیم دارد و همچنین نگهداری و مراقبت‌های لازم نیز به افزایش طول عمر آنها کمک میکند

اما پروتزهای دندانی متحرک هر چند وقت یکبار نیاز به ترمیم پیدا میکنند و همچنین استفاده از ایمپلنت‌ها از تحلیل لثه و از بین رفتن استخوان فک جلوگیری میکند اما بیمارانی که از دست‌ دندان‌های مصنوعی استفاده میکنند به دلیل خالی ماندن استخوان فک از ریشه دندان بعد از مدتی دچار تحلیل لثه و از بین رفتن استخوان فک میشوند

و به همین دلیل است که در ایده‌ال ترین شرایط استفاده از ایمپلنت دندان بسیار بهتر از روش‌های دیگر درمانی است. به هر صورت طول عمر ایمپلنت دندان بسیار طولانی است و از آن به عنوان روشی ماندگار برای کاشت دندان یاد میشود. برای مطالعه بیشتر حوزه پروتزهای دندانی این مقاله لاتین مقایسه ای انواع پروتزهای دندانی را مشاهده نمایید.

از نظر هزینه و عملکرد، پروتز بهتر است یا ایمپلنت؟

هزینه‌های دندانپزشکی به سه دسته کوتاه مدت، بلند مدت و بیولوژیک تقسیم می‌شوند. هزینه‌های کوتاه مدت در پروتز بسیار کمتر از ایمپلنت خواهد بود. این هزینه‌هاف همان هزینه‌های اولیه به حساب می‌آیند. اما هزینه‌های بلند مدت و بیولوژیک در ایمپلنت کمتر از پروتز بوده و در طولانی مدت به صرفه‌تر خواهد بود. همچنین عملکرد ایمپلنت فوق‌العاده بوده و مانند دندان اصلی در دهان عمل می‌کند، در حالیکه این عملکرد برای انواع پروتزها ضعیف است.

ایمپلنت یک روزه یا فوری چیست؟ آیا قابلیت استفاده دارد؟

ایمپلنت فوری مخصوص افرادی است که طاقت بی‌دندانی ندارند و پروسه طولانی ایمپلنت را تاب نمی‌آورند. برای اینگونه افراد یا توجه به صلاحدید پزشک متخصص، می‌توان از ایمپلنت یک روزه استفاده کرد. در این روش از یک پروتز موقت برای پر کردن جای دندان استفاده شده و بعد از گذشت مدتی، ادامه مراحل درمان با ایمپلنت انجام خواهد شد. استفاده از ایمپلنت فوری بیشتر برای دندان‌های جلویی کاربرد دارد تا زیبایی فرد کاهش نیابد. البته باید توجه داشت هزینه استفاده از ایمپلنت فوری بیشتر از ایمپلنت عادی خواهد بود و دلیل آن نیز به همان پروتز موقت برخواهد گشت.

آیا ضرورتی برای استفاده از ایمپلنت یا پروتز دندان وجود دارد؟

فقدان دندان موجب کاهش اعتماد به نفس در افراد می‌شود ولی این مورد دلیل اصلی استفاده از ایمپلنت یا پروتز دندان نیست. در صورت فقدان دندان‌ها، مواد غذایی و انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها در لثه باقی‌ خواهند ماند. این مورد می‌تواند موجب بروز عفونت‌های شدید شود. عفونت در لثه موجب بیماری‌های لثه و تحلیل آن شده و بروز بیماری‌های قلبی عروقی و دیابتی را افزایش می‌دهد.

۲۵ دیدگاه. ترک جدید

  • خانوم من همیشه دهنم آفت میزنه و در ماه شاید دوبار این اتفاق بیوفته از لحاظ بهداشت دهانی میپرسم پروتز متحرک بهتره یا کاشت ایمپلنت؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید من چند سال پیش کامپوزیت کردم دندونمو الان یک دندونم لقه کلا و فک کنم باید بکشمش جای این دندون رو میشه با ایمپلنت همرنگ کامپوزیتم پر کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۴۱

      سلام خدمت شما. بله پایه ایمپلنت گذاشته میشود و روکش زیبایی روی ایمپلنت قرار می گیرد.

      پاسخ
  • سلام من ۲۹سالمه و یک دندونمو کشیدم الان دندون عقلم دراومده و به دندون بغلی که کشیدم فشار وارد کرده و یکمی کج شده ایا با کشیدن دندون عقل اون دندون سرجای خودش برمیگرده یا باید با دندون کناریش ایمپلنت کنم؟ مرسی از راهنمایی تون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۴۴

      سلام خدمت شما. برای تشخیص دقیق باید عکس opg تهیه کنید که وضعیت قرار گیری ریشه های دندانتان چک شود.

      پاسخ
  • شکرانه موسوی
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۵۸

    ببخشین من دیابت دارم زخم روی بدنم خیلی دیر خوب میشه با دندون مصنوعی خیلی اذیت میشم و لثه هام زخمه همش ایا میتونم ایمپلنت دیجیتال انجام بدم؟لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر من سه تا دندون اسیاب سمت راستم نیاز به ایمپلنت داره تا حالا هم دندان مصنوعی استفاده نکردم اما میخام بعد ایمپلنت لمینت کنم ایا برای اون سه دندون هم روکش نیازه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۵۰

      سلام خدمت شما.شما میتوانید ایمپلنت کنید و روکش روی ایمپلنت را روکش زیبایی بزارید.

      پاسخ
    • سلام خسته نباشید من چندتا دندون هامو کشید فک بالا میخواستم بگم ایمپلنت بهتر یا روکش بریج یا پروتز

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ۰۷:۲۸

        سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندان و یک عکس OPG ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
        شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

        پاسخ
  • شکوفه عطری
    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۹:۱۰

    سلام خانم دکتر من۴۰سالمه ولی ۵تا از دندونای جلو دهنم ردیف بالا خراب شدن با اینکه ترمیم و عصب کشی شدن اما افتادن الان میخام بدونم پروتز ثابت بهتره برام یا متحرک؟ چون دندون های جلویی هستن نمیدونم چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۹

      سلام خدمت شما . لطفا برای گرفتن نتیجه و جواب بهتر از پذیرش کلینک وقت ویزیت بگیرین تا حضوری خدمتتون بهترین طرح درمان رو ارایه کنیم

      پاسخ
  • سلام قیمت ایمپلنت دندان چقدره؟ بعد اینکه فردی که سیگاریه میتونه پروتز دندان انجام بده؟ به پروتز اسیبی نمیرسه؟ لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۳۴

      سلام خدمت شما . هزینه های ایمپلنت رو لطفا از پذیرش کلینیک سوال بفرمایید
      در کل سیگار باعث تحلیل استخوان میشه و نکشیدن سیگار و رعایت بهداشت دهان نقش بسزایی در سلامت و ماندگاری ایمپلنت داره

      پاسخ
  • رحیم یساقی
    ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۹:۰۷

    سلام دندونای فک پایین من ۸تاشون رو کشیدم و چند تا هم خرابن. کلا جنس دندونام خوب نیست اگه بخام ایمپلنت کنم هم هزینه اش زیاده هم خیلی اذیت میشم بنظرتون پروتز میشه انجام داد؟

    پاسخ
  • سلام خدمت خانم دکتر عزیز چند روز بعد از کشیدن دندان میتوان دندان مصنوعی گذاشت؟ ممنون

    پاسخ
  • دکتر نوشین نصیری
    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۲۲

    سلام خدمت شما. خیر برای گذاشتن ایمپلنت باید سیگارشون را ترک کنند .

    پاسخ
  • خانم دکتر عزیز و مهربانم سلام شیما هستم از بیماراتون. میخواستم بدونم لمینت پرسلن سرامیکی فقط برای ۱۶ واحد دندانهای جلو استفاده میشه یا برای اسیا های عقب هم میتونم بذارم؟
    سپاسگزارم

    پاسخ
  • سحر عباسیزاده
    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵

    با سلام و خسته نباشید خانم دکتر نصیری لطفا میفرمایید که برای پدرم که حدودا ۷۰ ساله است ایمپلنت بهتره یا پروتز متحرک؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button