دندانپزشک خوب کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های بهترین دندانپزشک زیبایی کدام است
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

زمانی که فردی دچار مشکلات دندان می شود، باید به دندانپزشک مراجعه کند تا پیش از این که مشکل بدتری پیش آید بتواند این مشکل را به طور کامل رفع کند. معیارهای زیادی وجود دارد که بیماران برای انتخاب دندانپزشکان می توانند به آن ها رجوع کنند.

حقیقت امر آن است که بازار دندانپزشکی بسیار رقابتی است و به همین دلیل بیماران هنگامی که می خواهند به یک دندانپزشک مراجعه کنند، گزینه های زیادی را پیش روی دارند و اگر خدمات یک دندانپزشک راضی نباشد، به راحتی می تواند دندانپزشک دیگری را انتخاب کند. اما کدام یک از دندانپزشکان می توانند خدمات بهتری را ارائه دهند؟

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

دندانپزشکی زیبایی شاخه بسیار مهمی از علم دندانپزشکی است که هدف آن رفع نواقص مختلف دندانی است. امروزه با تکیه بر دندانپزشکی زیبایی می‌توان بسیاری از نواقص مربوط به دندان‌ها از جمله لب‌پر شدگی، شکستگی، تغییر رنگ و فواصل دندانی را از بین برد. تمام افرادی که از ظاهر دندان‌های خود رضایت ندارند، می‌توانند با مراجعه به دندانپزشک زیبایی برای رفع مشکلات دندان‌ها و اصلاح لبخند خود اقدام کنند.

به کمک تکنیک‌های شاخه دندانپزشکی زیبایی می‌توان طیف وسیعی از مشکلات مربوط به دندان‌ها را که در اثر بالارفتن سن، عوامل ارثی و آسیب‌های مختلف ایجاد می‌شوند، به بهترین شکل ممکن بر طرف کرد. دندانپزشکی زیبایی مزایای زیر را دارد:

  • به کمک دندانپزشکی زیبایی همه افراد می‌توانند حس داشتن لبخندی زیبا و جذاب را تجربه کنند.
  • تکنیک‌های دندانپزشکی زیبایی با رفع مشکلات و نواقص دندانی باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید داشتن دندان‌های سفید، درخشان و یک دست تاثیر زیادی در اعتماد به نفس افراد دارد و بسیاری از کسانی که از نعمت دندان‌های درخشان محروم هستند، احساسات بدی را تجربه می‌کنند. اکنون همه افراد می‌توانند مشکلات مربوط به دندان‌های خود را با مراجعه به دندانپزشک زیبایی بر طرف کرده و با اعتماد به نفس بیشتری در مهمانی‌ها و جلسات حاضر شوند.
  • به کمک دندانپزشکی زیبایی و اصلاح طرح لبخند، می‌توان جذابیت ظاهری افراد را افزایش داده و راه رسیدن به موقعیت‌های شغلی مناسب را برای آن‌ها هموارتر کرد.
  • تکنیک‌های دندانپزشکی زیبایی دندان‌ها را از آسیب دیدن حفظ می‌کنند.

در ویدئو زیر خدمات دندانپزشکی زیبایی در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری مشاهده می‌کنید.

تمامی خدمات دندانپزشکی توسط متخصصین هر بخش انجام می شود.

دندانپزشک زیبایی کیست؟

به دندانپزشکی که در شاخه دندانپزشکی زیبایی فعالیت می‌کند، دندانپزشک زیبایی گفته می‌شود. دندانپزشک زیبایی وظایفی دارد که با بررسی شرایط دهان و دندان بیماران از تکنیک‌های مناسب برای رفع مشکلات آن‌ها استفاده کرده و آن‌ها را درمان کند.

به طور کلی تکنیک‌هایی که دندانپزشک زیبایی استفاده می‌کند با تکنیک‌های دندانپزشکان عمومی و حتی دندانپزشکان ترمیمی متفاوت است. دندانپزشک زیبایی در واقع یک دندانپزشک هنرمند است که به کمک تخصص و علم خود، زیبایی را به دندان‌های بیماران هدیه بر می‌گرداند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجودآمدن روش‌های نوین زیبایی دندان‌ها، دندانپزشکان زیبایی به بهترین نحو زیبایی از دست رفته را به دندان‌های بیماران باز می‌گردانند. یک دندانپزشک زیبایی خدمات زیر را به مراجعان خود ارائه می‌دهد:

  • اجرای الگوهای زیباشناسی بر روی دندان‌ها
  • طراحی لبخند
  • اصلاح طرح لبخند
  • اجرای تکنیک‌های مخصوص زیبایی دندان و استفاده از بهترین تجهیزات موجود برای بهبود کیفیت ظاهری دندان‌ها
اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

تخصص بهترین دکتر دندانپزشک زیبایی دندان‌ها چیست؟

به طور کلی همه افرادی که در رشته دندانپزشکی در کنکور سراسری پذیرفته می‌شوند، پس از گذشت ۶ الی ۷ سال دوره عمومی دندانپزشکی را پشت سر می‌گذارند. بعد از اتمام دوره عمومی و گذراندن دوران طرح، همه این دندانپزشکان می‌توانند مشکلات عمومی مربوط به سلامت دهان و دندان مثل پوسیدگی دندان را تشخیص داده و درمان کنند. همچنین دندانپزشکان عمومی نقش مهمی در پیشگیری از مشکلات دهان و دندان دارند.

دندانپزشکان عمومی در صورت تمایل و علاقه می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و برای آزمون دستیاری اقدام کنند. آن‌ها می‌توانند پس از قبولی در آزمون دستیاری، در شاخه‌های مختلف این رشته به تحصیل بپردازند و فعالیت کنند.

دندانپزشک زیبایی در واقع کسی است که پس از قبولی در آزمون دستیاری، ۳ تا ۴ سال تحت آموزش‌های تخصصی روش‌های ترمیم و زیبایی دندان قرار می‌گیرد. دندانپزشکان زیبایی در دوران تحصیل خود اقدامات لازم برای حفظ، بهبود و بازیابی عملکرد طبیعی و زیبایی دندان‌ها را می‌آموزد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

دندانپزشکی زیبایی چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟

دندانپزشکان زیبایی با تکیه بر مهارت و تجربه خود می‌توانند بسیاری از مشکلات مربوط به دندان‌ها را درمان کنند. آن‌ها با استفاده از تکنیک‌های مختلف تغییر می‌توانند مشکلاتی از قبیل موارد زیر را درمان کنند:

  • شکستگی و لب‌پر شدگی دندان‌ها

به کمک روکش‌های کامپوزیتی می‌توان مشکل شکستگی و لب‌پر شدگی دندان‌ها را بر طرف کرد.

  • تغییر رنگ و لکه‌های دندانی

تغییر رنگ و لکه‌های دندانی یکی از مشکلات متداول مربوط به دندان‌ها است که می‌توان به کمک روش‌های مختلفی از جمله بلیچینگ، سرامیک پرسلن، کامپوزیت کردن دندان و یا روکش‌های کامپوزیتی آن را رفع کرد.

  • اصلاح رنگ و سفیدکردن دندان‌ها

برای سفیدکردن دندان‌ها روش‌های مختلفی از جمله استفاده از کامپوزیت ونیر، سرامیک پرسلن و بلیچینگ هوم و آفیش وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا، معایب و هزینه مختلفی دارند.

  • از بین بردن فواصل بین دندان‌ها

فاصله بین دندان‌ها را می‌توان با کمک مواد کامپوزیتی از بین برد.

  • افزایش طول تاج دندان‌ها

برخی افراد به طور ارثی، تاج دندانی کوتاهی دارند که جلوه زیبایی ندارد. این مشکل را می‌توان به کمک روکش‌های دندانی در مطب دندانپزشک زیبایی بر طرف کرد.

  • جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته

به دلایل مختلفی ممکن است فردی دندان خود را به طور کامل از دست بدهد، در این موارد می‌توان با تکیه بر روش‌های درمانی دندانپزشکی زیبایی مثل درمان ایمپلنت، جای خالی این دندان‌ها را برای همیشه پر کرد.

  • ردیف‌کردن دندان‌ها و از بین بردن مشکلات مربوط به فک و استخوان آن

یکی از مشکلات مهم مربوط به دندان‌ها، عدم ردیف‌بودن آن‌ها و مشکلات مربوط به فک است. این مشکلات به کمک درمان ارتودنسی به بهترین صورت ممکن رفع می‌شوند.

  • حذف و لیفت لثه، متقارن‌کردن خط لثه

برای رفع مشکلات مربوط به لثه‌ها می‌توان از روش‌های دندانپزشکی زیبایی کمک گرفت. برای مثال وقتی بخش زیادی از دندان را لثه پوشانده، می‌توان با حذف قسمت‌های اضافی لثه طول دندان‌ها را افزایش داده و آن‌ها را زیباتر کرد.

  • رفع ترک‌خوردگی دندان‌ها

ترک خوردن دندان به کمک تکنیک‌های دندانپزشکی زیبایی مثل کامپوزیت ونیر قابل رفع است.

  • از بین بردن و پرکردن پوسیدگی‌های دندانی، پرکردن حفرات و سوراخ‌های دندان‌ها

در گذشته پرکردن دندان با مواد آمالگام به دلیل رنگ این ماده، ظاهر زیبایی نداشت اما امروز می‌توان به کمک مواد کامپوزیتی حفرات موجود بر روی دندان‌ها را به شکلی کاملا طبیعی از بین برد.

اگر سال‌های زیادی است که با مشکلاتی از این قبیل دست و پنجه نرم می‌کنید، می‌توانید به مطب دندانپزشک زیبایی مراجعه کرده و با دندان‌های قبلی خود خداحافظی کنید. امروز دیگر داشتن دندان‌های صاف، درخشان و یک دست یک آرزو نیست و همه می‌توانند از این نعمت برخوردار باشند.

البته به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی در نتیجه نهایی درمان بسیار تاثیرگذار است، پس توصیه می‌کنیم برای انتخاب دندانپزشک زیبایی مناسب خود به اندازه کافی تحقیق کنید.

برای انتخاب بهترین دکتر کامپوزیت در تهران توجه کنید که دندانپزشک شما از بهترین مواد و متریال برای درمان استفاده کند.

معیارهای انتخاب بهترین دندانپزشک 

معیار های فراوانی وجود دارد که می توانید به کمک آن برترین دندانپزشک را بشناسید و بتوانید با استفاده از راهنمایی های ایشان، درمان کامل را انجام دهید. بدیهی است که هر شخص با توجه به موضوعاتی که به آن ها توجه بیش تری دارد فاکتورهای مورد نظر خود را مورد بررسی قرار خواهد داد.

خوب است در نظر داشته باشید که تنها مهارت و حرفه ای بودن پزشک در کسب نتایج عالی دخیل نیست بلکه رعایت مراقبت های بعد از لمینت دندان یا هر نوع خدمات زیبایی دیگر نیز تاثیرگذار است. در ادامه برخی از معیارهای مهم در انتخاب یک دندانپزشک خوب را بررسی می‌کنیم.

استفاده از تکنولوژی روز

بهتر است اطمینان حاصل کنید که دندانپزشکانی که انتخاب می کنید، از تکنولوژی روز استفاده می کنند. تکنولوژی به دندانپزشکان کمک می کند تا بتواند هرگونه مشکلات پنهانی در دندان و لثه را نیز با استفاده از اسکن های سه بعدی مورد بررسی قرار دهند و در درمان آن تلاش کنند.

در نتیجه شما مطمئن هستید که بیماری های پنهان شما نیز در این حالت برطرف خواهد. در برخی از مواقع بهتر است سایت رسمی دندانپزشک را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید آیا دندانپزشک از تکنولوژی بروز شده استفاده می کند یا خیر.

تکنولوژی می تواند دقت دندانپزشک را بسیار بالا ببرد و به طور کلی خطای انسانی را به حداقل برساند. همچنین درد ناشی از درمان نیز به کمک استفاده از تکنولوژی به حداقل می رسد. از طرفی مدت درمان نیز کاهش پیدا می کند و دوره مورد نیاز برای بهبودی نیز به طور قابل توجهی کم می شود. همچنین احتمال وقوع بیماری های لثه پس از درمان که ناشی از به کار گیری مواد نادرست توسط دندانپزشک کم تجربه است نیز به حداقل می رسد.

کیفیت خدمات ارائه شده توسط دندانپزشک

یکی دیگر از معیارهای مهم برای انتخاب دندانپزشک خوب توجه به خدماتی است که توسط او به بیمار ارائه می شود. شاید حتی بتوان این فاکتور را به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های انتخاب دندانپزشک معرفی کرد و البته راه های چندان زیادی برای متوجه شدن این موضوع وجود ندارد مگر آن که بتوانید با افرادی که پیش تر درمان خود را به همان دندانپزشک سپرده اند صحبت کنید.

یکی از راه های دیگر متوجه شدن این موضوع مطالعه وب سایت دندانپزشک است که می توانید با مطالعه نظرات بیماران دیگر، از تجربه آن ها استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید که متاسفانه برخی با انتشار نظرات نادرست و یا حذف نظرات انتقادی ممکن است رضایتی ۱۰۰ درصدی را به متقاضیان از سوی بیماران پیشین خود القا کنند. از همین رو باید توجه داشت که نظرات منتشر شده در یک وبسایت شخصی نمی تواند همواره کاملا درست باشد.

یکی دیگر از راه های توجه به این موضوع، کسب آگاهی از خدماتی است که در اختیار مشتریان قرار می دهند. یکی از شاخص ترین این خدمات ساعات کاری منعطف است این که شما بتوانید قبل یا بعد از ساعت کاری خود به دندانپزشک مراجعه کنید می تواند یک مزیت بزرگ به حساب آید. فعال بودن در ساعت اولیه روز یا آخرین ساعت بعد از ظهر می تواند یک امتیاز مثبت برای انتخاب دندانپزشک مورد نظر باشد.

سابقه کار دندانپزشکی از معیارهای انتخاب یک دندانپزشک خوب

لمینت دندان و کامپوزیت دندان از بهترین روش های اصلاح طرح لبخند هستند.

در نظر گرفتن تجربه دندانپزشک

زمانی که می خواهید دندانپزشک خود را انتخاب کنید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا در رابطه با کیفیت و همچنین تجربه وی اطلاعات کافی را بدست آورید. همیشه نیاز نیست که برای کسب آگاهی از این موضوع یک بار به کلینیک دندانپزشک مورد نظر مراجعه کنید، در بسیاری از مواقع شما این امکان را بدست خواهید آورد که با مراجعه به وبسایت یک دندانپزشک یا انجام تحقیقات آنلاین، دریابید که تحصیلات دندانپزشک مد نظرتان دقیقا چیست، در چه دانشگاهی تحصیل کرده است، چه مدارکی را بدست آورده و چه دستاورد هایی را در بازار کار خود داشته است.

انجام این کار زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که شما می خواهید برخی از پروسه های تخصصی مانند ترمیم یا ایمپلنت دندان را آغاز کنید. یک دندانپزشک بی تجربه ممکن است باعث شود که شما پس از درمان احساس درد داشته باشید و شما نباید این موضوع را برای خود بپذیرید.

برای اینکه بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال را پیدا کنید می‌توانید به نمونه کارهای قبلی پزشک موردنظر خود نگاهی بیندازید.

موقعیت مکانی و دسترسی ساده به دندانپزشک

همه چیز در تخصص یک دندانپزشک خلاصه نمی شود. گاهی ممکن است شما دو یا چند دندانپزشک بسیار موفق را بشناسید، در این صورت احتمالا آن دندانپزشکی را انتخاب خواهید کرد که به محل زندگی شما نزدیک تر باشد اما در صورتی که اطمینان حاصل کنید که در یک فاصله دور تر از محل زندگی شما دندانپزشک بهتری وجود دارد، ممکن است برای دریافت خدمات بهتر به او مراجعه کنید.

اگر ناتوانی های جسمانی دارید حتما توجه داشته باشید که کلینیک دندانپزشک شما دارای رمپ باشد و در طبقه اول واقع شده باشد. در صورتی که چنین امکانی وجود ندارد حتما از امکان استفاده از انواع بالابر های الکترونیکی اطمینان حاصل کنید.

همچنین باید مسیر های رسیدن به کلینیک دندانپزشک و بازگشت به مبدا را نیز در نظر بگیرید. امکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین پارک اتومبیل شخصی نیز می تواند برای انتخاب دندانپزشک شما تاثیر گذار باشد.

با انواع کامپوزیت دندان در این مقاله از سایت دکتر نصیری آشنا شوید.

رضایت عمومی مراجعین از دندانپزشک

زمانی که می خواهید دندانپزشک مورد نظر خود را انتخاب کنید حتما به خوبی در رابطه با او جست و جو کنید. بهتر است در ابتدای امر از اقوام و دوستان خود بخواهید تا یک دندانپزشک خوب را به شما معرفی کنند. بدون تردید زمانی که فردی رضایت کافی از دندانپزشک خود داشته باشد فورا نام او را نیز به خاطر خواهد آورد.

از آن ها بخواهید تا به شما توضیح دهند چه ویژگی خاصی در دندانپزشک شما وجود داشته است یا چه خدماتی خاصی را به شما ارائه کرده است که اکنون وی را به شما معرفی می کنند. یکی دیگر از سوالاتی که می توانید مطرح کنید آن است که چه مدت است که اقوام یا دوستان شما از هنگام مشکلات پزشکی خود به این دندانپزشک مراجعه می کنند.

زمانی که اطمینان حاصل کردید که آن ها برای مدت طولانی تحت نظر یک دندانپزشک قرار داشته اند، می توانید به آن دندانپزشک اطمینان بیش تری داشته باشید. در حقیقت این موضوع نشان می دهد که آن دندانپزشک با ارائه خدمات مناسب توانسته است یک فرد را راضی نگه دارد و او را مجاب کند که در صورت بروز مشکلات دیگر نیز به همان مکان مراجعه کند.

در دریافت مشاوره از دوستان خود دقیق باشید. توجه داشته باشید که آن ها چه خدماتی را از دندانپزشک خود دریافت کرده اند. اگر خدمات دریافتی آن ها جز خدمات اولیه بوده است دندانپزشکی بوده است و شما قصد انجام ایمپلنت یا پیوند استخوان دندان را دارید، طبیعتا توصیه آن ها نمی تواند چندان موثر و دقیق ارائه شده باشد.

نمونه کار تصویری بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال در تهران

توجه به اولین دیدار با دندانپزشک

بهتر است خجالتی نباشید و بهترین پزشک را برای خود انتخاب کنید. زمانی که به یک دندانپزشک مراجعه می کنید بهتر است در جلسه اول، معاینه دندان ها را به او بسپارید. در این حالت شما می توانید اطلاعات مختلفی را از دندانپزشک خود بدست آورید.

برخی از افراد ممکن است در استفاده از خدمات دندانپزشکی دچار استرس شوند در این صورت آن ها به آرامش بیش تری در هنگام حضور در کیلینیک دندانپزشکی نیاز خواهند داشت. مراجعه حضوری برای یک معاینه ساده به این افراد کمک می کند تا محیط کلینیک را بهتر مورد بررسی قرار دهند.

همچنین توصیه می شود در هنگام معاینه یا انجام یک درمان ساده دندانپزشکی، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • آیا کادر درمان و دندانپزشک با شما رفتار دوستانه ای داشتند؟
  • آیا آن ها اطلاعات دقیقی در رابطه با نوع درمان، خدمات کلینیک و همچنین هزینه های درمان در اختیار شما قرار دادند؟
  • آیا دندانپزشک برای شما توضیح داد که قصد انجام چه کاری را دارد و با استفاده از چه روشی می خواهد آن کار را انجام دهد؟
  • آیا به نگرانی ها و استرس شما رسیدگی شد؟
  • آیا دندانپزشک پس از ارائه خدمات، در رابطه با شیوه صحیح مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان به عنوان شیوه های پیشگیرانه توضیحاتی را ارائه کرد؟
  • آیا اتاق انتظار برای شما دلپذیر بود؟

همه این سوالات می تواند شما را به این نکته برساند که آیا می توانید در بلند مدت برای انتخاب یک دندانپزشک به عنوان درمانگر خود اطمینان کنید یا خیر.

توجه به بهداشت محیط درمان

در حال حاضر بیماری کرونا جهان را تحت تاثیر قرار داده است و کلینیک های دندانپزشکی نیز در طول این بیماری باید مواردی را رعایت کنند که به سلامت بیماران صدمه ای وارد نشود. پیش از این که یک قرار ملاقات تنظیم کنید، بهتر است سوالاتی را مطرح کنید که به شما اطمینان می بخشد که ریسک کمتری شما را تهدید می کند.

می توانید در رابطه با ضدعفونی کردن سالن انتظار و اتاق درمان پرس و جو کنید. همچنین شیوه اجازه ورود بیماران به کلینیک نیز می تواند مورد پرسش واقع شود؛ اینکه آیا علائم اولیه افراد مورد آزمایش قرار می گیرد یا خیر.

سایر عوامل موثر بر انتخاب یک دندانپزشک خوب

در بخش های قبل برخی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب یک دندانپزشک خوب را مورد بررسی قرار دادیم اما طبیعتا عوامل دیگری نیز وجود دارند که به کمک آن ها می توانید دندانپزشک مد نظر خود را انتخاب کنید. هر شخص با توجه به شرایط روحی و رفتاری خود ممکن است عوامل دیگری را نیز در این امر دخیل بداند.

در ادامه برخی از عوامل تاثیر گذار دیگر برای شناخت یک دندانپزشک خوب را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • یک دندانپزشک خوب، در ابتدای امر باید یک گوش شنوای خوب برای درک مشکل شما داشته باشد.
  • یک دندانپزشک خوب به خوبی شما را از مشکلی که برای شما پیش آمده با خبر می کند و راه های درمان را به شما معرفی می کند.
  • یک دندانپزشک خوب باید وقت شناس باشد و مطابق با برنامه ای که به شما اعلام شده است، شما را ملاقات می کند.
  • یک دندانپزشک خوب فقط موارد ضروری را به شما پیشنهاد می کند.
  • یک دندانپزشک خوب تلاش می کند تا شما را بهتر بشناسد و با توجه به رفتار شما عمل کند.
  • یک دندانپزشک خوب همیشه محیط کار خود را پاکیزه نگاه می دارد.
  • یک دندانپزشک خوب به شما به عنوان یک بیمار احترام می گذارد.

ویژگی‌های بهترین دندانپزشک زیبایی

همانگونه که اشاره کردیم انتخاب دندانپزشک زیبایی از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است چرا که ارتباط مستقیمی با زیبایی لبخند و چهره شما دارد. اهمیت این موضوع سبب شده تا افراد همواره به دنبال انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی باشند.

این انتخاب می‌تواند امری بسیار دشوار باشد چرا که این روز‌ها تعداد متخصصان و کلینیک‌های این حیطه رو به افزایش است و انتخاب گزینه‌ای مناسب می‌تواند امری نسبتاً دشوار باشد. برای اینکه بتوان بهترین دندانپزشک زیبایی را انتخاب کرد، باید مجموعه‌ای از فاکتور‌ها را در وی مشاهده نمود.

ما در ادامه مروری بر این فاکتور‌ها داشته‌ایم و هر کدام را به دقت مورد بررسی قرار داده ایم. لازم به ذکر است که این ویژگی‌ها نسبی بوده و می‌تواند در مورد تمام افراد حرفه‌ای صادق باشد. اما به طور کلی داشتن بیشتر این ویژگی‌ها در یک دندانپزشک زیبایی می‌تواند نشان از حرفه‌ای بودن آن باشد. البته نداشتن یک یا بخشی از این ویژگی‌ها دال بر عدم توانایی وی نیست و بدین جهت است که این فاکتور‌ها نسبی قلمداد می‌شوند.

سواد و تخصص علمی

یکی از شاخصه‌های اصلی بهترین دندانپزشک زیبایی را می‌توان سواد و تخصص علمی آن دانست. همانگونه که اشاره کردیم، حوزه دندانپزشکی زیبایی گستردگی بسیار زیادی دارد و هر اقدام آن هم دارای ریزه کاری‌های بسیار زیادی است. همین مورد سبب شده تا این حیطه نیازمند سواد بالایی باشد.

از طرفی دیگر اقدامات و فرآیند‌های دندانپزشکی زیبایی به صورت حرفه‌ای در دانشگاه‌ها تدریس شده و تمام جزئیات آن به صورت ویژه ارائه می‌شود. این موضوع سبب شده تا دندانپزشکان تجربی قادر به انجام این اقدامات به شیوه‌ی اصولی نباشند.

باید این نکته را بدانید که شرایط هر بیمار کاملاً متفاوت است و لذا نمی‌توان یک شیوه‌ی درمانی را به صورت روتین بر روی همه بیماران اعمال کرد بلکه باید آن را مطابق نیاز و شرایط بیمار پیاده‌سازی نمود. سواد و تخصص در زمینه مربوطه، مهم‌ترین عاملی است که این اجازه را به دندانپزشک می‌دهد تا یک اقدام را مطابق شرایط بیماران بهینه‌سازی نماید.

نداشتن سواد و تخصص در این زمینه نه تنها مانع از این بهینه‌سازی شده بلکه موجب می‌شود تا دندانپزشک توانایی کافی برای برطرف نمودن مشکلات خاص را نداشته باشد. بدین جهت قبل از انجام اقدامات درمانی، حتماً مدارک و درجات علمی یک دندانپزشک زیبایی را در نظر بگیرید.

سابقه و نمونه کار

داشتن سابقه مثبت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای بهترین دندانپزشک زیبایی است. عموماً سابقه و نمونه کار‌های یک متخصص می‌تواند به خوبی گویای توانایی‌های وی باشد. داشتن سابقه کار مناسب به سادگی می‌تواند بیماران را نسبت به انجام یک اقدام درمانی متقاعد نماید.

بیشتر افراد قبل از اینکه در رابطه با سطح علمی یک دندانپزشک سوال نمایند، جویای سابقه وی می‌شوند. این فاکتور را می‌توان از منابع مختلفی استخراج نمود. صفحه پزشک در شبکه‌های اجتماعی، وبسایت وی، بیماران سابق و… از جمله راهکا‌رهایی هستند که می‌توانید از طریق آن در مورد سابقه‌ی یک دندانپزشک زیبایی اطلاعات مفیدی را استخراج کنید.

ویژگی های بهترین دندانپزشک زیبایی

امکانات و فناوری‌های روز

اقدامات حیطه‌ی دندانپزشکی زیبایی عموماً دارای جزئیات بسیار زیادی هستند و حساسیت آن‌ها در بالا‌ترین درجه است. بر فرض مثال برای عمل ایمپلنت می‌بایست ابتدا تمام شریان‌های خونی و رشته‌های عصبی موجود در آن ناحیه برسی شود و بافت لثه و تراکم استخوان هم مورد ارزیابی قرار بگیرد تا عمل کاشت موفقیت‌آمیز باشد.

این موضوع سبب شده تا انجام چنین اقداماتی نیازمند تجهیزات مختلفی باشد. تکنولوژی‌های cad/cam، اسکنر‌های داخل دهانی، اسکن هایC. B. C. T و… از جمله این تکنولوژی‌ها است که می‌تواند میزان دقت و کیفیت کار دندانپزشک را بالا ببرد.

عموماً این تجهیزات می‌توانند جزئیات بیشتری را در اختیار دندانپزشک قرار دهند و از این طریق بهترین خروجی را برای کار بیماران ایجاد نمایند. با توجه با تاثیر این تکنولوژی‌ها بر روی خروجی کار، می‌توان انتظار داشت که استفاده و داشتن چنین تکنولوژی‌هایی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دندانپزشک زیبایی است. بدین جهت بهتر است همواره در حین بررسی‌های خود، فناوری‌های مورد استفاده توسط دندانپزشک را هم مورد بررسی قرار دهید.

برخورد صحیح با بیمار و دستیاران

اخلاق کاری یک از مهم‌ترین فاکتور‌ها در هر حوزه کاری است و این در مورد دندانپزشکان زیبایی هم صادق است. نداشتن اخلاق صحیح می‌تواند تمام فاکتور‌های قبلی را کم رنگ کند. بیشتر افراد به نوعی اضطراب و استرس را برای اقدامات دندانپزشکی دارند.

این موضوع در حالی است که برخی از این اقدامات نظیر ایمپلنت دارای درد و تورم ناشی از جراحی است و همین مورد سبب می‌شود تا این اضطراب بیشتر شود. مادامی که دندانپزشک برخورد صحیحی با بیمار نداشته باشد، این دشواری بیشتر می‌شود.

خلق و خوب مهربان با بیماری تعیین کننده ی دندانپزشک خوب

داشتن تعهد و انصاف کاری

اگر یک دندانپزشک تمام ویژگی‌های فوق را داشته باشد اما تعهد یا انصاف لازم را نداشته باشد، نمی‌توان آن را بهترین دندانپزشک زیبایی نامید. یک متخصص عالی در این زمینه باید بتواند اقدامات درمانی را در موعد خود انجام دهد و از طرفی دیگر مسئولیت تمام و کمال اقدامات انجام شده را بپذیرد و آن را در نهایت کیفیت و دقت انجام دهد. داشتن این تعهد این اطمینان خاطر را به بیمار می‌دهد که در طی پروسه مشکلی پیش نمی‌آید و می‌تواند در صورت بروز مشکلات ناخواسته مجدداً به دندانپزشک مراجعه نماید.

از طرفی داشتن انصاف کاری در حین ارائه فاکتور از مهم‌ترین مواردی است که بیماران به آن توجه می‌کنند. بیشتر مردم همواره در طی بررسی‌های خود هزینه‌ها را هم در نظر می‌گیرند. عموم افراد به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند که کیفیت مناسب و قیمت‌های معقولی ارائه دهد و این مورد می‌تواند از بارزترین مشخصات برای بهترین دندانپزشک زیبایی باشد که افراد برای انتخاب‌های خود به آن‌ها تکیه می‌کنند.

ارائه مشاوره‌های لازم

بیشتر اقدامات دندانپزشکی تنها به پروسه درمان بستگی ندارد بلکه مراقبت‌های قبل و بعد از آن هم می‌تواند تا حد زیادی در نتیجه نهایی موثر باشد. بیشتر بیماران از چنین موضوعی اطلاع ندارند و بدون رعایت آن‌ها مجدداً دچار همان مشکلات اولیه می‌شوند. بسیاری از دندانپزشکان زیبایی در این رابطه به توضیحات مختصری بسنده می‌کنند و جزئیات زیادی را در اختیار مراجعان قرار نمی‌دهند.

اما افراد حرفه‌ای همواره جزئیات و دلیل اقدامات و مراقبت‌ها را شرح می‌دهند. بسیاری از این توضیحات مربوط به نوع تغذیه بیمار است. دندانپزشک باید مشاوره‌های تغذیه‌ای لازم را در این زمینه ارائه دهد تا بیمار از مصرف غذا‌های مضر برای دندان‌هایش پرهیز نماید. بدین جهت می‌توان مشاوره را از شاخص‌ترین ویژگی‌های بهترین دندانپزشک زیبایی دانست.

سخن نهایی

به طور کلی معیار های مختلفی وجود دارد که بتوانید به کمک آن دندانپزشک خود را انتخاب کنید. بدون تردید انتخاب دندانپزشک را باید جدی بگیرید و تحقیقات کافی در این زمینه را داشته باشید. تجربه، عملکرد و رفتار یک دندانپزشک در کنار یکدیگر می تواند به شما کمک کند که در کوتاه ترین زمان ممکن و به دور از استرس به خواسته خود در رابطه با دریافت خدمات پزشکی برسید. اگر با پزشکی آشنایی ندارید، حتما از مشورت دوستان و آشنایان خود استفاده کنید تا آن ها یک دندانپزشک خوب را به شما معرفی کنند.

زمانی که به یک دندانپزشک مراجعه می کنید، تلاش کنید تا شرایط کلی را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که آن دندانپزشک نتوانست رضایت شما را بدست آورد، تلاش کنید تا دندانپزشک بهتری را برای مراجعات بعدی خود انتخاب کنید تا بتوانید رضایت کافی در این رابطه را بدست آورید.

سوالات متداول درباره ویژگی های یک دندانپزشک خوب

دندانپزشک زیبایی نیاز به تخصص دارد؟

دندانپزشک زیبایی در واقع یک متخصص در حوزه دندانپزشکی زیبایی است که تسلط و تبحر ویژه‌ای بر اقدامات این حوزه دارد. لازم به ذکر است که دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخص‌ترین حوزه‌های دندانپزشکی است که گستردگی بسیار زیادی دارد.

چگونه بهترین دندانپزشک زیبایی را پیدا کنیم؟

داشتن سابقه مثبت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای بهترین دندانپزشک زیبایی است. عموماً سابقه و نمونه کار‌های یک متخصص می‌تواند به خوبی گویای توانایی‌های وی باشد.  این فاکتور را می‌توان از منابع مختلفی استخراج نمود. صفحه پزشک در شبکه‌های اجتماعی، وبسایت وی، بیماران سابق و… از جمله راهکا‌رهایی هستند که می‌توانید از طریق آن در مورد سابقه‌ی یک دندانپزشک زیبایی اطلاعات مفیدی را استخراج کنید.

چرا مراجعه به بهترین دنادنپزشک زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است؟

انتخاب دندانپزشک زیبایی از اهمیت بسیار زیادی بر خوردار است چرا که ارتباط مستقیمی با زیبایی لبخند و چهره شما دارد. اهمیت این موضوع سبب شده تا افراد همواره به دنبال انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی باشند. این انتخاب می‌تواند امری بسیار دشوار باشد چرا که این روز‌ها تعداد متخصصان و کلینیک‌های این حیطه رو به افزایش است و انتخاب گزینه‌ای مناسب می‌تواند امری نسبتاً دشوار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button