انواع روکش دندان (بهترین جنس روکش دندانی)

انواع روکش های دندان
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

انواع روکش دندان برای زیبایی، شکل، رنگ و اندازه دندان ها را بهبود داده یا ظاهر آنها را نیز تغییر می‌دهد؛ البته در تمامی مراحل، اولویت با حفظ حالت طبیعی دندان بیمار است. در دندانپزشکی زیبایی، گاهی از روکش‌ها به عنوان راه حلی برای اصلاح طرح لبخند استفاده می‌شود.

انواع روکش‌های دندان معمولا جلوی دندان قرار می‌گیرند و کمتر قسمت پشتی دندانها را پوشش می‌دهند. این روکش‌ها، پوسته‌های تراش خورده‌ای هستند که در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی وجود دارند و این قابلیت را دارند که کج بودن، کوتاه بودن، شکستگی و یا تغییر رنگ دندانها را برطرف سازند.

توصیه می‌شود برای این که  جایگذاری بهترین روکش دندان با موفقیت انجام شود، بهتر است کار را به یک پزشک متخصص بسپارید.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

لمینت پرسلن سرامیکی قبل و بعد دکتر نوشین نصیری

انواع روکش دندان برای زیبایی

روکش‌های دندان معمولا جلوی دندان قرار می‌گیرند و کمتر قسمت پشتی دندانها را پوشش می‌دهند. این روکش‌ها، پوسته‌های تراش خورده‌ای هستند که در اندازه‌ها و ضخامت‌های مختلفی وجود دارند و این قابلیت را دارند که کج بودن، کوتاه بودن، شکستگی و یا تغییر رنگ دندانها را برطرف سازند.

دقت داشته باشید که روکش‌ها نمی‌توانند جایگزین فضاهای خالی لثه و دندانهای از دست رفته باشند. معمولا برای پوشش قسمت‌های پشتی دندان، از اینله ها و آنله ها استفاده می‌شود.

روکش‌ها به طور معمول از پرسلن (روکشهای سرامیکی) ساخته میشوند اما رزین نیز یکی از مواد دیگر است که میتواند مورد استفاده قرار گیرد.

البته انواع دیگری از روکش‌ها نیز وجود دارد بنام روکش زیرکونیا یا تاج زیرکونیوم (Zirconium Crowns) که از مواد معدنی ساخته شده و جایگزین مناسبی نیز برای روکش‌های پی اف ام یا (Porcelain Fused to Metal) است که در مقاله‌ای مجزا به تفصیل به آن پرداخته‌ایم.

روکش دندان، پوست یا لایه‌ای سفارشی به رنگ دندان یا در مواردی که رنگ طبیعی دندان تیره شده است، روکشی مناسب و رنگی نزدیک به رنگ طبیعی دندان سالم است که در قسمت جلویی یا روی دندان قرار می‌گیرد.

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر با روکش دندان نیز در همین مسئله است که روکش های دندانی برای حجم بسیار زیادی از دندان های آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند.

روکش دندان تمام فلزی (All-Metal)

با توجه به اینکه هیچ فلزی به تنهایی خواص لازم برای تهیه روکش دندان را ندارد؛ از آلیاژی از فلزات برای ساخت روکش دندان تمام فلزی استفاده می‌شود. انواع فلزاتی که برای ساخت روکش دندان تمام فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل فلزات گران‌قیمتی نظیر طلا و تیتانیوم، فلزات نیمه‌گران‌بها نظیر نیکل، کروم و برلیوم و فلزات معمولی هستند.

روکش دندان تمام فلزی

برای انتخاب رنگ لمینت دندان از سفیدی چشم خود استفاده کنید. روکش های شما هرگز نباید سفیدتر از سفیدی چشم شما باشند.

از جمله مهم‌ترین مزایای روکش دندان تمام فلزی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روکش دندان تمام فلزی، نسبت به سایر انواع روکش‌های دندانی، دوام و استحکام بالایی دارد و احتمال شکستن آن بسیار پایین است.
  • روکش دندان تمام فلزی سازگاری زیستی بالایی دارد؛ به‌این معنا که ضریب ساییدگی آن مشابه مینای دندان است و در بلند مدت موجب ساییدگی دندان‌های طبیعی نمی‌شود.
  • روکش دندان تمام فلزی درصورتی که از آلیاژی از فلزات گران‌بها تهیه شده باشد، قابلیت شکل‌پذیری مناسبی دارد و تطابق بسیار بالایی با دندان طبیعی خواهد داشت.
  • روکش دندان تمام فلزی نسبت به سایر انواع روکش‌های دندانی، هنگام نصب به تراش کم‌تری روی دندان طبیعی نیاز دارد.

برای اینکه بدانید آیا روکش دندان باعث پوسیدگی میشود یا خیر این مقاله را از دست ندهید

از جمله معایب روکش دندان تمام فلزی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روکش دندان تمام فلزی با توجه به رنگ و ظاهر آن برای ترمیم دندان‌هایی که در معرض دید هستند مناسب نیست و معمولاً برای ترمیم دندان‌های عقب به‌کار می‌رود.
  • تعداد اندکی از بیماران ممکن است نسبت به برخی از فلزات به‌کار رفته در روکش دندان تمام فلزی نظیر نیکل و کروم حساسیت داشته باشند؛ در چنین مواردی با استفاده از آلیاژ طلا در ساخت روکش دندان تمام فلزی می‌توان مشکل را برطرف نمود.
روکش تمام سرامیک دندان

جراحی لیفت لثه چیست را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

روکش دندان تمام سرامیک (All-Ceramic)

برای ساخت روکش دندان تمام سرامیک از پرسلن استفاده می‌شود. با توجه به اینکه در این نوع روکش‌های دندانی، از فلزات استفاده نمی‌شود؛ بسیار شفاف هستند و مانند دندان طبیعی نور را منعکس می‌کنند. روکش دندان تمام سرامیک گزینه‌ای عالی برای افرادی است که به دنبال داشتن دندان‌هایی زیبا و طبیعی با تکنولوژی روز هستند.

از جمله مهم‌ترین مزایای روکش دندان تمام سرامیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • روکش دندان تمام سرامیک از جنس پرسلن خالص بوده و دارای هسته سرامیکی آلومینیوم اکسید است، استحکام بالایی دارد و در برابر شکستن و خرد شدن مقاوم است.
  • روکش دندان تمام سرامیک نسبت به درجه حرارت حساس نیست و از این نظر نسبت به روکش دندان تمام فلزی برتری دارد.
  • افرادی که نسبت به روکش دندان تمام فلزی حساسیت نشان می‌دهند می‌توانند از روکش دندان تمام سرامیک به عنوان جایگزین مناسب آن استفاده کنند.

ماندگاری لمینت سرامیکی در گرو رعایت اصولی و مراقبت از دندان هاست

از جمله معایب روکش دندان تمام سرامیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اگرچه روکش دندان تمام سرامیک از دوام و استحکام مناسبی برخوردار است؛ اما نسبت به روکش دندان تمام فلزی، طول عمر کمتری دارد.
  • با توجه به اینکه روکش دندان تمام سرامیک نسبت به روکش دندان تمام فلزی، ساختار ضعیف‌تری دارد، نیازمند مراقبت و نگهداری بیشتری است. جویدن مواد غذایی سفت در بلند مدت ممکن است موجب ترک خوردن یا شکستگی روکش دندان تمام سرامیک شود.
  • روکش دندان تمام سرامیک در صورت شکستن یا ترک خوردن قابلیت تعمیر ندارد و باید تعویض شود. البته تنها روکش دندانی که آسیب دیده تعویض می‌شود و نیازی به جایگزینی روکش کل دندان‌ها نیست.

یکی از انواع روکش دندان تمام سرامیکی، کامپوزیت ونیر است که برای بازسازی و اصلاح طرح لبخند کاربرد دارند. در این ویدئو از دکتر نوشین نصیری طرح لبخند مراجعه کننده با ۸واحد کامپوزیت IPS انجام شده است:

روکش دندان فلزی-سرامیکی (Metal-Ceramic)

مهم‌ترین مزیت استفاده از سرامیک در ساخت روکش دندان، شفافیت و زیبایی ظاهری آن است. بنابراین با ترکیب فلز و سرامیک می‌توان روکش دندانی زیبا و شفاف و با استحکام بالاتر ایجاد نمود. در این نوع روکش، آلیاژی از فلزات به‌عنوان هسته و اسکلت اصلی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند، سپس از پرسلن به‌عنوان پوششی روی اسکلت فلزی دندان استفاده می‌شود.

از جمله مهم‌ترین مزایای روکش دندان فلزی-سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زیبایی ظاهری روکش دندان فلزی-سرامیکی بیشتر از روکش دندان تمام فلزی است؛ در عین حال، استحکام روکش دندان فلزی-سرامیکی بیشتر از روکش دندان تمام سرامیکی است.
  • روکش دندان فلزی-سرامیکی، دوام و استحکام مناسبی دارد و از نظر هزینه‌، مقرون‌به‌صرفه است.
  • میزان تطابق‌پذیری روکش دندان فلزی-سرامیکی با دندان طبیعی بالا است و بسیار دقیق و منظم بر روی دندان قرار می‌گیرد.

اسنپ آن اسمایل چیست؟ اسنپ آن اسمایل یک وسیله راحت و همچنین متحرکِ دندان پزشکی است که به سوراخ کردن، پر کردن و چسباندن نیازی ندارد.

روکش دندان فلزی-سرامیکی یکی از انواع روکش های دندانی

از جمله معایب روکش دندان فلزی-سرامیکی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • با از بین رفتن پولیش روکش دندان فلزی-سرامیکی احتمال ساییدگی دندان‌های فک مقابل افزایش می‌یابد.
  • در صورت عدم مراقبت صحیح از روکش دندان فلزی-سرامیکی، احتمال شکستن پوشش پرسلن و جدا شدن آن از اسکلت فلزی وجود دارد.
  • برای نصب روکش دندان فلزی-سرامیکی، لازم است که سطح بیشتری از دندان طبیعی تراش داده شود.
بهتـرین نوع روکش دندان

در مواردی برای ترمیم دندان شکسته می توان از روکش های دندان مثل لمینت کمک گرفت.

بهترین نوع روکش دندان کدام است؟

همان‌طور که اشاره شد، هر یک از انواع روکش‌های دندان مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. بنابراین برای انتخاب بهترین نوع روکش دندان باید هدف از انجام روکش دندان مشخص شود.

در‌صورتی که هدف از انجام روکش دندان، اصلاح طرح لبخند و بهبود زیبایی ظاهری دندان‌هایی باشد که در معرض دید هستند، بهتر است از روکش دندان تمام سرامیک استفاده شود.

در صورتی که روکش برای دندان‌های عقب و جهت ترمیم آن‌ها انجام می‌شود؛ بهترین گزینه استفاده از روکش دندان تمام فلزی است. دندان‌های عقب با توجه به اینکه بیشتر از سایر دندان‌ها در فرآیند جویدن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند باید از استحکام بیشتری نیز برخوردار باشند.

شایان ذکر است که روکش دندان فلزی-سرامیکی به عنوان استاندارد طلایی برای ترمیم دندان‌های آسیب‌دیده معرفی شده است. بنابراین درصورتی که قصد ترمیم دندان‌های جلو را دارید و البته به‌دنبال روکشی با طول عمر بالاتر هستید، استفاده از روکش دندان فلزی-سرامیکی توصیه می‌شود.

روکش دندان درمان فاصله دندانها

تفاوت لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی را از نظر قیمت، استحکام و مقاومت، دوام و طول عمر، فرآیند کاشت و مدت زمان نصب می توان بررسی کرد.

عمر روکش دندان

روکش‌های پرسلن یک روش دائمی برای رفع مشکلات ظاهری دندان است و از آنجا که برای تعویض یا برداشتن روکش دندان باید به متخصص مراجعه کرد و معمولا در شرایط اضطراری پیش می‌آید؛ پیش از استفاده از آنها ضروری است که تمام مشکلات، بیماریها و عفونت‌های دهان و دندان فرد متقاضی رفع شود؛ همچنین نیاز به ایجاد اصلاحات ظاهری بر روی ترتیب و ردیف بودن دندانها توسط دندانپزشک وجود دارد.

مهمترین نکته در رابطه با استفاده با روکش‌های دندانی آن است که در صورت استفاده درست از آنها و همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان، میتوان از آنها برای حدودا یک دهه به راحتی استفاده کرد و عمر روکش دندان حتی به ۱۵ سال نیز می‌رسد.

افرادی که قصد استفاده از این روکش‌ها را دارند بهتر است پیش از هرگونه اقدام برای استفاده از روکش‌ها، یک دندانپزشک متخصص را با تحقیق پیدا کنند تا شانس موفقیت خود را در این زمینه افزایش دهند.

از آنجا که دندانها نقش مهمی در ظاهر افراد دارند و اولین چیزی است که در چهره شخص به چشم می‌آید؛ برای ساختن قالب دقیق دندانها تجهیزات نوین دندانپزشکی نقش حیاتی را در این امر ایفا می‌کند و پیشنهاد می‌شود کلینیکی که انتخاب می‌کنید مجهز به تکنولوژی دندانپزشکی دیجیتال باشد تا با روش اسکن سه بعدی  بتواند بهترین روکش دندان را برای لبخند زیبای شما ارمغان آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

کاربرد روکش‌ دندان

روکش‌های دندانی در بسیاری از موارد به منظور زیبایی هر چه بیشتر لبخند و دندانها مورد استفاده قرار می‌گیرند.در بسیاری از موارد از جمله درمان کانال ریشه دندان، استفاده از نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای به صورت مداوم یا کشیدن سیگار، استفاده بیش از اندازه از فلوراید، استفاده از پرکننده‌های دندان یا دلایل دیگر ممکن است رنگ دندانها تغییر پیدا کند و به همین منظور میتوان با استفاده از روکش‌های دندانی، این تغییر رنگ‌ها را به طور کلی مخفی کرد.

برای بسیاری از افراد، فاصله میان دندانها بسیار آزار دهنده است و منجر به کاهش اعتماد به نفس آنها می‌شود. بسیاری از روکش‌های دندانی در این مواقع نیز می‌توانند به کم کردن فاصله دندان کمک کند.

افرادی که قسمتی از دندانهای آنها شکسته است یا اندازه آنها مناسب نیست نیز با این مشکل روبرو می‌شوند و میتوانند با استفاده از روکش‌های مختلف این مشکل را برطرف سازند.

کامپوزیت ونیر قبل و بعد دکتر نوشین نصیری

نرم افزار طراحی لبخند دیجیتال دی اس دی با استفاده از کامپیوتر است که در آن از فناوری های دیجیتال استفاده می شود.

یکی دیگر از کاربردهای اصلی روکش‌های دندانی پوشش پوسیدگی دندان است که زیبایی دندانها را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد. دندانهای نامرتب، نامنظم و غیرعادی را نیز میتوان به کمک روکش‌های دندانی زیبا و مرتب ساخت.

کاربرد روکشهای موقت دندان:

  1. اصلاح طرح لبخند
  2. پوشش تیرگی دندان
  3. پوشش رنگ دندان
  4. کم کردن فاصله دندان
  5. پوشش پوسیدگی دندان البته بطور موقت

پاسخ به چند سوال در رابطه با روکش‌های دندان

زمانی که افراد قصد استفاده از روکش‌های دندانی را دارند، پروسه استفاده از آنها ممکن است برای بسیاری ایجاد نگرانی کند. بنابراین بدیهی است که سوالاتی در ذهن مخاطبین ایجاد شود. در ادامه برخی از رایج‌ترین سوالاتی که ممکن است توسط متقاضیان استفاده از روکش‌های دندانی مطرح شود را پاسخ خواهیم داد.

۱-آیا با استفاده از روکش‌های موقتی میتوان غذا خورد؟

بله، شما میتوانید در حالی که از روکش‌های موقت استفاده می‌کنید وعده‌های غذایی را مصرف کنید اما پس از غذا باید حتما آنها را تمیز کنید.

۲-آیا اسنپ آن ونیرز واقعا کارایی دارند؟

اسنپ آن ونیرز در حقیقت یک جایگزین ارزان قیمت و البته با مقاومت کمتر نسبت به روکش‌های سنتی است. این روکش‌ها برای کوتاه مدت کارایی بسیار مناسبی دارند اما حقیقت امر آن است که به نسبت بسیاری از روکش‌های سنتی، کمتر طبیعی به نظر می‌رسند و در طول زمان امکان آسیب دیدن آنها بیشتر است.

۳-آیا روکش‌های کامپوزیتی دندانها را از بین می‌برد؟

روکش‌های کامپوزیت، دندانهای شما را از بین نخواهد برد و بر سلامت دهان و دندان شما تاثیر منفی نمی‌گذارد. با این وجود برای این که بتوان از روکش‌های کامپوزیت استفاده کرد باید قسمتی از دندان را تراشید. کامپوزیت دندان قابل برداشتن نیست چرا که ساختار طبیعی دندان شما دوباره رشد نمی‌کند.

۴-آیا میتوان پس از مدتی روکش‌های دندان را حذف کرد؟

روکش‌های پرسلن و کامپوزیت غیر قابل حذف هستند. لومینیرز و روکش‌های اسنپ آن ونیرز را اما میتوان از دندان خارج کرد اما این روکش‌ها مقاومت کمتری نسبت به روکش‌های سنتی دارند.

۵-روکش‌های پرسلن بهتر هستند یا روکش‌های کامپوزیت؟

روکش‌های پرسلن در برابر لکه بسیار مقاوم هستند، ظاهر طبیعی‌تری دارند و ماندگاری بیشتری نیز دارند. روکش‌های کامپوزیت نیز نسبت به روکش‌های پرسلن ضعیف‌تر هستند و امکان لکه‌پذیری آنها نیز بیشتر است. آنها همچنین دوام کمتری دارند اما هزینه استفاده از آنها کمتر است.

مهم لبخند شماست شعار کلینیک دکتر نوشین نصیری

فواید لمینت دندان را در این مقاله مطالعه کنید.

سخن آخر

بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف ممکن است نخواهند که از روکش‌های دندانی استفاده کنند. جایگزین‌هایی نیز برای این افراد وجود دارد تا بتوانند لبخند خود را زیباتر از آن چیزی که هست نشان دهند. استفاده از تاجهای دندانی یا باندینگ‌ دندان میتواند راه حلی برای این افراد باشد. با این وجود، روکش‌های دندانی گزینه‌های جذاب‌تری برای استفاده در میان گزینه‌های در دسترس هستند. روکش‌های دندانی برای افرادی که قصد دارند شکل دندانهای خود را بیشتر تغییر دهند، بهترین گزینه به حساب می‌آیند.

فرق لیمنت سرامیکی دندان و روکش را در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

روکش‌های دندانی می‌توانند به طور کامل شکستگی‌ها، لب‌پر شدن دندان، تغییر رنگ، ظاهر نامناسب و همچنین عدم توازن دندانها را پوشش دهند و ظاهری زیبا به لبخند فرد ببخشند. البته باید در نظر داشت که روکش‌های دندانی جایگزین مناسبی برای دندانهای از دست رفته نیستند. انواع روکش‌های موجود و در دسترس با برندها و جنسهای مختلف می‌توانند توسط دندانپزشکان در موارد مختلف مورد استفاده قرار گیرند. با این حال بهتر است پیش از تصمیم‌گیری در رابطه با استفاده از هر یک از این روکش‌ها با دندانپزشک خود مشورت کنید.

برای مطالعه بیشتر در این حوزه می‌توانید به سایت دندانپزشکی وب مدیکال مراجعه کنید

سوالات متداول درباره روکش دندان

مزیت‌های روکش فلزی-سرامیکی به روکش تمام فلزی کدامند؟

یکی از وجوه تمایز روکش فلزی-سرامیکی نسبت به روکش تمام فلزی، شفافیت، زیبایی ظاهری و رنگ آن است. همچنین استفاده از روکش دندان فلزی-سرامیکی از نظر هزینه، بسیار مقرون به‌صرفه است و سازگاری و تطابق‌پذیری خوبی با دندان‌های طبیعی دارد. با وجود این، روکش دندان تمام فلزی استحکام بالاتری دارد و احتمال شکستن آن بسیار ضعیف است.

مزیت‌های روکش تمام سرامیکی به روکش فلزی-سرامیکی کدامند؟

روکش دندان تمام سرامیکی سازگاری زیستی بالایی دارد و موجب ایجاد واکنش‌های آلرژیک در بدن نمی‌شود. میزان ساییدگی این روکش در دندان‌های مقابل نیز، به اندازه سایش مینای دندان است؛ اما روکش فلزی-سرامیکی ممکن است در برخی موارد واکنش آلرژیک نسبت به فلز نیکل ایجاد کند. همچنین پرسلن موجود در روکش فلزی-سرامیکی، در طول زمان، ساییدگی بیشتری در دندان‌های مقابل ایجاد می‌کند.

بهترین روکش برای دندان‌های جلو چیست؟

بهترین روکش برای دندان‌های جلو از نوع فلزی-سرامیکی است که استحکام مناسبی دارد و از نظر ظاهری نیز از زیبایی مناسبی برخوردار است. اما درصورتی که تنها زیبایی ظاهری دندان‌های جلو برای شما اهمیت دارد؛ می‌توانید از سایر روش‌ها نظیر لمینت دندان و کامپوزیت ونیر استفاده کنید.

عمر روکش دندان چقدر است؟

روکش‌های دندانی بین ۱۰ تا ۱۵ سال دوام و ماندگاری دارند. با مراقبت درست از روکش‌ها می‌توانید عمر آن‌ها را افزایش دهید.

مزایای روکش پرسلن نسبت به روکش کامپوزیتی چیست؟

روکش پرسلن مقاوم در برابر لکه، ظاهر طبیعی و ماندگاری بیشتری در مقایسه با روکش‌های کامپوزیتی دارد.

روکش موقت دندان چه کاربردهایی دارد؟

روکش موقت دندان برای پوشش تیرگی دندان‌ها، پوشش موقتی پوسیدگی‌ها، کم کردن فاصله بین دندان‌ها، اصلاح طرح لبخند و پوشش رنگ دندان کاربرد دارد.

آیا روکش‌های کامپوزیتی و پرسلن قابل حذف هستند؟

خیر، این روکش‌ها قابل حذف شدن نیستند زیرا برای اجرای آن‌ها کمی از مینای دندان تراشیده می‌شود.

روکش‌های فلزی – سرامیکی چه معایبی دارند؟

احتمال شکستن پرسلن و جدا شدن آن وجود دارد. برای نصب این روکش‌ها باید مینای دندان به مقدار بیشتری تراش داده شود. با از بین رفتن پولیش این روکش‌ها، احتمال ساییدگی دندان‌ها در فک مقابل افزایش می‌یابد.

آیا روکش تمام سرامیکی را می‌توان تعمیر و ترمیم کرد؟

روکش‌های سرامیکی در صورت شکستگی، قابل ترمیم نیستند و باید آن‌ها را تعویض کرد.

انواع روکش‌های دندانی کدام اند؟

روکش‌های تمام فلزی، روکش تمام سرامیکی و روکش‌های سرامیکی فلزی انواع مختلف روکش‌های دندانی هستند.

۲۰ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام خانم دکتر ببخشید من میخوام همه دندون هامو درست کنم همه میگن زود خراب میشه به نظر شما من باید چی کار کنم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۸ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۵۸

      سلام وقت بخیر . لطفا برای ما عکس از ظاهر دندانتان ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • با سلام خسته نباشید من چهار تا دندانهام را از بالا کشیدم بقیش هم عصب کشی کردم وپر کردم میگن باید ۱۱تا از دندانهای بالا را روکش کنیم
    به دندانساز مراجعه کردم گفتن به جای ان کار بهتره صبر کنی ایمپلنت کنی چون جنس دندانت خوب نیست شاید موقع تراش بشکنه یا بعداز روکش گذاشتن فشار بیاد زیز روکش دندونها بشکنه گفتن میتونی دندان مصنوی به جای روکش بگذاری الان موندم چه کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۳۰

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر من دندونامو روکس سرامیکی فلزی کردم سرتاسری امکانش هست مثلا یسال دیگه بخام بالمینت یا کامپوزیت جایگوزینش کنم؟؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۸ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۴۵

          سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG و یک عکس از ظاهر دندانتان ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
  • ببخشید دختر من ۱۹سالشه و توی تصادف دندون جلویی اش ترک خورده میترسم بیافته ایا با روکش کردن میشه جلوی افتادنشو گرفت؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۴۴

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
    • سلام دوتا از دندونای فک بالا ( دوتا بعد از دندونه نیش بسمت عقب) که پرشده بودن الان کامل افتادن و فقط ریشه ها مونده.. بهترین راه براش چیه؟
      تشکر..

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ۰۷:۲۹

        سلام خدمت شما . اگر برای ما عکس OPG ارسال کنید ما خیلی بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم .
        شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

        پاسخ
  • سلام خانم دکتر عزیز روکش لومینیرز دندون نازک ترین روکش دندونه؟ ایا میشه بعدها این روکش رو برداشت یا تعویض کرد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۴۵

      سلام خدمت شما . لومینیرز لامینیت هست و شما که قبلا دندانتان رو روکش کردید برای انجام کار زیبایی به شما روکش های زیبایی توصیه میشود .

      پاسخ
  • درود بر شما من دندانهای سالم و مرتبی دارم ولی برای قشنگی بیشتر میخام روکش کنم بین انواع روکش های دندان کدومشون ظاهر جذابتر و زیباتری دارن؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۴۸

      سلام خدمت شما . برای کار زیبایی به شما لامینیت پیشنهاد میشود ولی برای اطلاعات بیشتر لطفا عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام ببخشید من ۲۴سالمه و دو تا دندون خرگوشی جلوی دهنم کمی با هم زاویه دارن ایا میشه با روکش کردن این مشکل برطرف کرد؟

    پاسخ
  • عرض سلام و احترام
    برای دندان زرد که کمی گوشه اش شکسته شده میشه کامپوزیت رو انتخاب کرد؟هزینه هر واحد کامپوزیت دندون چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۵۱

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید و برای اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس بگیرید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر برای دندونای جلویی از بین انواع روکش های دندانی کدومشون بهتره؟ که زیبایی بیشتری داشته باشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button