بهترین متخصص لمینت دندان

متخصص لمینت دندان
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

تخصص و ویژگی های متخصص لمینت دندان چیست؟ لمینت دندان مثل پوشش روی دندان قرار می‌گیرد و سطحی با ظاهر طبیعی و نچرال برای دندان‌ها فراهم می‌آورد  و از دوام خوبی برخوردار است و بین ده تا پانزده سال ماندگاری دارد.

متخصص لمینت دندان کاری می‌کند تا شما طرح لبخند خود را بدون نیاز به عمل جراحی اصلاح کنید و لبخندی رضایت‌ بخش بر لب داشته باشید. لمینت‌ها به راحتی لکه نمی‌گیرند و نسبت به گذاشتن کلاهک و تاج نیز مینای کم‌تری برداشته می‌شود. در ادامه این مقاله ابتدا توضیحات مفیدی در مورد لمینت دندان سرامیکی می‌دهیم و سپس درباره متخصص لمینت صحبت می‌کنیم.

اهمیت مراجعه به متخصص لمینت دندان

در بعضی از مواقع شما به این احتیاج خواهید داشت که برای از بین بردن مشکلات دندانی خود به یک متخصص لمینت دندان و دندان‌پزشک زیبایی مراجعه کنید. مهم‌ترین دلایلی که امکان دارد یک بیمار به دندان‌پزشک زیبایی لمینت مراجعه نماید عبارت‌اند از:

  • پوسیدگی‌های موجود در دندان
  • آسیب‌های دندانی مثل ترک، لب پر شدن دندان و غیره
  • کج بودن دندان‌ها
  • دندان‌هایی با شکل و ظاهر غیرطبیعی
  • تغییر در رنگ دندان یا لثه

اشخاصی که دارای دندانه‌ای آسیب‌دیده، پوسیده، کج و یا تغییر رنگ پیدا کرده، هستند امکان دارد برای جویدن غذا و یا در زمان صحبت کردن دچار مشکل شوند. تعداد زیادی از اشخاص هم بر این باور هستند که بیماری و مسائل دندانی می‌تواند اعتمادبه‌نفس اشخاص را نیز تحت تأثیر قرار داده و مسائلی ازاین‌دست را برای آن‌ها به وجود آورد.

یک نظرسنجی جامع در سال ۲۰۱۵ در کشور آمریکا انجام گرفت که نشانگر آن است تقریباً ۳۳% از جوانان به‌این‌علت که ظاهر و شکل دندانه‌ای آن‌ها جذاب نیست از لبخند زدن اجتناب می‌نمایند.

۲۳% از بزرگ‌سالان هم به علت این‌که از شکل لبخند خود راضی نیستند، تعداد زیادی از فعالیت‌های اجتماعی خود را محدود نموده‌اند. اگر لبخند شما زیبا نیست، می‌توانید با رفتن به کلینیک یک دندان‌پزشک زیبایی این مشکل را از بین ببرید.

کاربرد لمینت دندان

دلایل مراجعه به متخصص لمینت دندان

حالا که به طور کلی با لمینت دندان آشنا شدیم، بررسی می‌کنیم که چه کسانی از لمینت استفاده می‌کنند؟ بیشتر افرادی که دندان مناسب و لثه‌های سالم دارند، می‌توانند از لمینت استفاده کنند. هر چند افرادی که دارای دندان‌های شکسته یا ترک‌ خورده هستند و کسانی که از رنگ دندان‌هایشان راضی نیستند و دوست دارند تا دندان‌های سفیدتری داشته باشند، بهتر است از روکش‌های پرسلین یا همان لمینت دندان استفاده کنند.

در مورد کسانی که قبلا از ونیرهای ضخیم‌تر استفاده کرده‌اند و قصد دارند تا آن را ترمیم کنند نیز، همین طور است. یعنی به این افراد  توصیه می‌شود تا از لمینت دندان استفاده کنند. متخصص لمینت دندان در موارد زیر نیز می‌تواند به شما کمک کند.

  • بر طرف کردن تغییر رنگ ناشی از عصب‌کشی و فلوراید اضافی
  • پر کردن عمیق دندان
  • ترمیم دندان‌های فرسوده، شکسته یا ترک ‌خورده
  • اصلاح فاصله بین دندان‌ها
  • مرتب کردن دندان‌های بد فرم یا نا منظم و دندان‌های کج
  • بر طرف کردن لکه‌های ناشی از مصرف تتراسایکلین و دیگر داروها

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

ویژگی‌های بهترین متخصص لمینت دندان در تهران

لمینت دندان می‌تواند برای بیماران به‌شدت پرهزینه و حساس باشد؛ زیرا شیوه‌ای تازه و پیشرفته برای بالا بردن زیبایی دندان‌ها و لبخند برای اشخاص است و درعین‌حال در صورت ارتکاب ‌اشتباه، می‌تواند به‌شدت خطرناک واقع شود.

به همین دلیل، متخصص لمینت دندان باید خصوصیاتی داشته باشند که خبر از بااعتبار بودن و حرفه‌ای بودن او می‌دهد. بهتر است بیماران پیش از عمل، متخصص لمینتی با این خصوصیات را پیدا نمایند:

·         به درخواست‌ها و وضعیت بیمار اهمیت دهد.

مطمئناً تمام پزشکان باید به وضعیت و سؤالات بیماران خود اهمیت دهند؛ زیرا لمینت به‌صورت کلی عملی برای ایجاد دندان‌ها بر اساس خواسته بیمار است. ممکن است در مواقعی، بیمار درخواستی داشته باشد که می‌تواند برای او بد و خطرناک واقع شود یا انجام آن کار غیرممکن باشد. در این صورت، در بین گذاشتن مسئله اصلی به شکل رک، بسیار مهم است.

·         تجربه و سابقه کاری زیادی داشته باشد.

شخصی که عمل لمینت را انجام می‌دهد باید تجربه زیادی در این کار داشته باشد؛ زیرا دندانه‌ای همه اشخاص شبیه به هم نیست و اشکال متنوعی دارند. متخصصان لمینت باید تقریباً ۵ الی ۱۰ سال تجربه در این بخش داشته باشند تا بتوانند در موارد متنوع از بروز مشکل پیشگیری کنند.

·         دوره‌های لمینت دندان را به شکل تخصصی گذرانده باشد.

دندان‌پزشکان معمولی نمی‌توانند به‌راحتی کارهایی مثل لمینت را انجام دهند؛ زیرا لمینت و سایر عمل‌های زیبایی احتیاج به گذراندن دوره‌های مخصوص به خود دارد. در این دوره‌های به شکل تخصصی لمینت دندان و مسائل علمی آن را آموزش می‌دهند. به همین خاطر، هر دندانپزشکی متخصص لمینت دندان محسوب نمی‌شود.

·         از اطلاعات و شیوه‌های نوین و به‌روز برخوردار باشد.

سالانه پیشرفت‌های فراوانی در دانش دندانپزشکی جهان انجام می‌شود. درحالی‌که چند وقتی است که لمینت دندان به‌عنوان یک جراحی و عمل زیبایی معرفی‌شده، سالانه شیوه‌های جدید و بهتری برای لمینت دندان اختراع می‌شود. به همین خاطر است که می‌توان گفت از اساسی‌ترین خصوصیات یک متخصص لمینت، اطلاعات به‌روز او است. در غیر این صورت تنها می‌توان در روش‌های قدیمی لمینت دندان به او اطمینان داشت.

بلیچینگ دندان چیست و برای چه کسانی توصیه می شود؟

تخصص‌های موردنیاز یک متخصص لمینت دندان

پیش از انجام لمینت دندان باید در مورد دندان‌پزشک موردنظرتان تحقیق کنید و پس‌ازآنکه نسبت به مهارت‌ها و تخصص او اطمینان حاصل کردید، برای اجرای کار نزد او مراجعه کنید.

اکثر دندان‌پزشکان می‌توانند پس از گذراندن دوره عمومی خود با گذراندن دوره‌های مخصوص لمینت دندان این کار را انجام دهند ولی علاوه بر دوره باید مهارت موردنیاز در زمینه لمینت ونیر را هم به دست آورند تا اطلاعاتشان کامل و حرفه‌ای باشد و بتوانند به بهترین شیوه ممکن روی دندان‌های شما کار کنند هر چه که تجربه دندان‌پزشک بیشتر باشد از عهده انجام این کار بهتر برمی‌آید.

همچنین داشتن مهارت‌های ارتباطی خوب برای دندان‌پزشک یک تخصص حیاتی است زیرا باید بتواند به شکل مؤثر با بیماران سخن بگوید و با آنان تعامل برقرار نماید. مهارت‌های ارتباطی عبارت‌اند از مهارت‌های کلامی و غیرکلامی. دندان‌پزشک باید بتواند عبارات غیرکلامی بیمار خود را نیز  ارزیابی کند.

از مهارت‌های خوبی که یک متخصص لمینت دندان را نسبت به سایر همکارانش متمایز خواهد کرد به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

  • داشتن مهارت تعامل با بیمار خود برای انجام دادن عمل لمینت دندان
  • رفتار حرفه‌ای و تخصصی و انجام کار به شکل درست و منظم برای کاشت لمینت
  • آشنایی کامل با فرآیند و عمل انجام لمینت دندان
  • مواد استفاده‌شده از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد موجود در بازار باشد
  • انتخاب یک کلینیک تخصصی برای اجرای طراحی و ساخت و تولید ونیر لمینت
  • انجام معاینات دقیق دهان و دندان پیش از کاشت لمینت
  • دقت برای انتخاب رنگ لمینت ونیر و نزدیک بودن آن به دندان‌های طبیعی بیمار
تراش دندان برای لمینت

کامپوزیت ونیر یکی از انواع روکش های دندانی است که رنگ بسیار مناسبی داشته و ظاهری مناسبی به دندان ها می‌دهد و در دندانپزشکی زیبایی نیز استفاده می شود.

کاری که متخصص لمینت دندان انجام می‌دهد.

در کل دو نوع روکش زیبایی دندان داریم که به آن‌ها لمینت و کامپوزیت دندان گفته می‌شود و در نوع ساخت با هم متفاوت هستند. به این معنا که روکش‌های کامپوزیت به صورت آماده و از قبل ساخته شده هستند ولی روکش‌های لمینت به صورت سفارشی و منحصر به فرد ساخته می‌شوند.

متخصص لمینت دندان با کمک مواد بهداشتی سعی دارد تا بدون آسیب زدن به دندان‌ها به شما کمک کند تا به زیبایی لبخند بزنید. برای این کار با مراجعه به متخصص و انجام چند مرحله لمینت دندان شما انجام می‌شود. در ادامه مراحل لمینت دندان را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم.

آیا متخصص لمینت دندان، دندان را می‌ تراشد؟

روکش‌های لمینت در مقابل ضخامت‌ دندان‌ها بسیار نازک هستند و به همین دلیل نیاز است تا برای نصب لمینت، مقداری جزئی از دندان تراشیده شده و روکش بتواند بر روی دندان‌ها ثابت شود. در بیشتر مواقع، میزان تراش کم‌تر از نیم میلیمتر است.

اگر لمینت تراش داده نشود، سطح دندانی که لمینت دارد از بقیه دندان‌ها جلوتر می‌آید و ظاهر نا مناسبی به دهان می‌دهد. به علاوه، مشکلات دیگری را نیز برای بیمار پیش می‌آورد.

مراحل لمینت دندان ها

بیشتر اوقات متخصص لمینت دندان برای شما یک یا دو جلسه اختصاص می‌دهد. اگر روکش شما ساخته شده باشد، با یک جلسه کار انجام می‌شود ولی اگر نیاز است تا یک روکش برایتان ساخته شود، به دو جلسه نیاز دارید تا کار لمینت دندان شما تکمیل شود. برای این کار بی‌حسی تزریق نمی‌شود.

دندانپزشک متخصص ابتدا دندان شما را تمیز می‌کند تا قالب روکش را مشخص کند. در این مرحله نیاز است تا کمی از مینای دندان تراشیده شود تا فضای جایگذاری روکش ایجاد شود. پیش از این که قالب منحصر به فرد دندان شما ساخته شود، یک روکش موقت در وسط دندان قرار می‌گیرد.

البته پس از ساخته‌شدن و ارسال لمینت، روکش موقت برداشته می‌شود و متخصص، دندان شما را مجدد تمیز می‌کند تا خشک شود و پس از آن روکش در جای مناسب خود چسبانده می‌شود. این کار تنها در عرض یک دقیقه به طول می‌انجامد.

در مرحله بعد، متخصص دندانپزشک، قسمت‌های اضافی را پرداخت می‌کند و لبه‌های زوکش را صیقل می‌دهد. ممکن است یک تاریخ ویزیت برای بررسی میزان رضایت و راحتی روکش به شما نیز بدهند.

فواید لمینت دندان

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، لمنیت دندان مزایای زیادی دارد. بهتر است در رابطه با این مزایا و کاری که متخصص لمینت دندان برای ما انجام می‌دهد، بیشتر صحبت کنیم.

اصلاح شکستگی یا ترک

پس از ویزیت اولیه، وضعیت دندان‌هایتان بررسی می‌شود تا مشخص شود آیا شما نیاز به نصب ونیر دارید یا خیر، ونیر بیشتر برای افرادی که فاصله زیادی بین دندان‌هایشان وجود دارد، توصیه می‌شود. اگر شخصی دندان‌هایی با جنس آسیب‌پذیر و شکننده داشته باشد، به او توصیه می‌کنند تا از تاج دندان استفاده کند.

 پیشگیری از تغییر رنگ دندان

با رعایت نکات بهداشت دهان و دندان، پرهیز از خوردن غذاهای سفت، می‌توانید لمینت‌های سالم و سفید داشته باشید و اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید، طول عمر لمینت دندان به بیش از ده سال نیز می رسد و به مراقبت‌های خاصی نیاز نیست، لمینت‌ها ضدلک هستند و برای نگهداری از آن‌ها کافی است روزی دو بار آن‌ها را مسواک بزنید و یک بار نخ دندان بکشید.

البته، توصیه می‌شود تا هر شش ماه یک بار برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید و مطمئن شوید که لمینت‌ها در شرایط خوبی قرار دارند این کار کمک می‌کند تا آ‌ن‌ها مانند مروارید سفید و زیبا بمانند.

مراقبت های پس از لمینت دندان

مراقبت های پس از لمینت دندان

ونیرهای سرامیکی نسبت به ونیرهای کامپوزیت تا سه برابر دوام بیشتری دارند و با رعایت مراقبت‌های ویژه از دندان‌های لمینت شده از آسیب دیدن آن‌ها جلوگیری می‌توان جلوگیری کرد. برای این کار باید از روش‌های کاربردی و موثر زیر استفاده کنید تا نیاز نباشد که به متخصص لیمنت دندان مراجعه کنید.

  • اجتناب از خوردن مواد غذایی محکم و سفت: فشار در یک نقطه برای دفعات مختلف می‌تواند منجر به ترک خوردن روکش شود.
  • پرهیز از جویدن آدامس و یا غذاهای چسبناک: جویدن غذاهای چسبناک مثل آدامس و یا مواد شیرین می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان‌های طبیعی شود و به روکش‌ نیز فشار وارد کند.
  • مراقبت روزانه و رعایت بهداشت دهان و دندان: روکش می‌تواند رسوب باکتری‌ها، تارتار و پلاک را بر روی خود انباشته کند پس فراموش نکنید باید به صورت روزانه مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و دهان خود را بشویید تا عاری از باکتری‌های مخرب شود و مشکلاتی نظیر عفونت به وجود نیاید.
  • ویزیت مرتب: هر شش ماه یک بار جلسات ملاقات با دندانپزشک داشته باشید. رفتن به تمامی جلسات معاینه و بررسی توسط متخصص لمینت، که دو بار در سال پیشنهاد می‌شود به پزشکتان کمک می‌کند تا نشانه‌های مربوط به خرابی روکش‌های ونیر پورسلین را بررسی کند و گاهی نیاز است لمینت خود را تعویض کنید.

تعویض لمینت دندان

در نهایت روکش‌ها باید توسط متخصص لمینت دندان جایگزین و تعویض شوند. تعویض لمینت خیلی شبیه به قرار دادن روکش‌های جدید است. در صورتی که آسیب دیدگی شدیدی برای دندان‌ها اتفاق نیفتاده باشد، تعویض یا قرار دادن روکش‌های جدید تنها به دو جلسه ویزیت و معاینه دندانپزشک در مطب نیاز دارند.

مراحل تعویض توسط متخصص لمینت دندان

در ادامه با توجه به شرایط دندان و نوع روکش توضیح مختصری راجع به مراحل تعویض توسط متخصص ارائه می‌دهیم.

برداشتن کامپوزیت مربوط به دندان‌های جلو

پیش از هر چیز، دندانپزشک یا متخصص زیبایی شما باید روکش‌های قدیمی را خارج کند برای این کار بایدبه دقت پورسلین قدیمی را از زیر جدا کنند تا دندان طبیعی زیری آسیبی نبیند.

آماده سازی دندان

در این مرحله منخصص لمینت دندان باید سطح دندان را صاف و تمیز کند تا دندان را برای اتصال به ونیرهای جدید توسط چسب مخصوص آماده‌سازی کند.

قالب برداری

در این مرحله نمونه قالب از دندان‌های طبیعی شما تهیه می‌شود. این نمونه‌ها برای طراحی روکش‌های ونیر موقت و دائمی ساخته می‌شود تا این اطمینان حاصل شود که روکش به خوبی بر روی دندان‌ها سوار خواهند شد.

گاز زدن و جویدن نمونه

از شما خواسته می‌شود تا قالب را بجوید و گاز بگیرید. این موضوع کمک می‌کند این اطمینان به وجود آید که روکش‌های ونیر در اثر عادات روزمره مثل گاز زدن و جویدن ساییده نمی‌شوند و کارکردی مانند دندان‌های طبیعی دارند.

روکش‌های ونیر موقت

روکش‌های موقتی ونیر با استفاده از قالب‌های وکس تهیه می‌شوند و تا زمانی که روکش‌های دائمی پورسلین آماده شوند در دهان بیمار قرار می‌گیرند.

باندینگ

پس از این که لمینیت دندان شما آماده شد، متخصص لمینیت دندان، آن‌ها را به صورت تک بر روی دندان‌ها باندینگ می‌کند تا مجددا لبخندی زیبا بر چهره‌تان نقش ببندد.

جمع بندی

در این مقاله پیرامون لمینت دندان و متخصص لمینت صحبت کردیم. لمینت نوعی روکش است که برای اصلاح لبخند، مشکلات مربوط به بلع غذا و مشکلات دندانی مثل اصلاح سطح شکستگی دندان به کار می‌رود.

متخصص لمینت دندان می‌تواند با دقت و ظرافت تمام این عمل زیبایی را انجام دهد. در ادامه مقاله دلایل مراجعه به متخصص لمینت دندان را بیان کردیم، در رابطه با کاری که متخصص لمینت دندان انجام می‌دهد نیز صحبت کردیم و در انتها به اهمیت مراقبت‌های پس از لمینت پرداختیم.

منبع مقاله

متخصص لمینت دندان چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک متخصص لمینت باید دارای تجربه و مهارت کافی باشد. همچنین باید از تکنولوژی‌های به‌روز استفاده کرده و شرایط بیمار را درک کند.

متخصص لمینت چگونه از مواد بی‌حسی استفاده می‌کند؟

هنگامی‌که دندان‌پزشک احساس کند کار درمانی او با درد همراه است باید از مواد بی‌حسی استفاده کند تا بیمار متحمل درد فراوانی نشود.

آیا بعد از لمینت باز باید به دندان‌پزشک مراجعه کنیم؟

بله. به این خاطر که لمینت شما بیشتر عمر کند و سریع خراب نشود. برای مدتی باید به شکل مرتب به پزشک مراجعه کنید.

چگونه یک پزشک متخصص لمینت را پیدا کنیم؟

مسائل متعددی هستند که در پیدا کردن بهترین دندان‌پزشک لمینت دخالت دارند مانند تخصص دندانپزشکی زیبایی، مهارت او، اینکه چه موادی را برای لمینت مورداستفاده قرار می‌دهد یا معاینه پیش از درمان چقدر مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button