درمان لبخند لثه ای با ۸ روش جراحی و غیرجراحی

لبخند لثه ای
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

اصلاح طرح لبخند لثه ای با یک معیار بسیار مهم که آن نسبت لثه به دندان است ارزیابی میشود که دارای اهمیت بسیار زیادی است.

در صورتی که بین این نسبت تناسب درستی ایجاد شود قطعا چهره شما جذاب تر شده و طرح لبخند شما بسیار کامل میشود.

شاید برای شما هم دانستن این تناسب مهم باشد، بهتر است بدانید در صورتی که نسبت لثه شما به دندان بیش از ۳ میلی متر باشد تناسب لثه به دندان از بین رفته و قطعا یک ظاهری ناخوشایند برای شما ایجاد میکند.

برای حل این مسئله روش های مختلفی وجود دارد مانند جراحی زیبایی لثه ها که میتوانید با استفاده از اصلاح طرح لبخند و کانتورینگ بافت لثه لبخند لثه ای خود را با یک لبخند زیبا و جذاب جایگزین کنید.

با ما همراه باشید تا در این مقاله هر چیزی که مربوط به لبخند لثه ای و درمان لبخند لثه ای میباشد را برای شما شرح دهیم.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

لبخند لثه ای چیست؟

تعریفی که میتوان به لبخند لثه ای یا لثه نما اطلاق کرد پیدا بودن بیش از حد لثه در حین لبخند است. خط لبخند هر شخص به عوامل متعددی وابسته است که در ذیل به چند عامل اشاره می کنیم:

  • شکل و ابعاد لب های بالا و پایین
  • ماهیچه های صورت شخص
  • شکل و ابعاد ردیف بالا و پایین دندان
  • ابعاد و بافت لثه شخص

بافت لثه کناره های دندان را احاطه میکند تا یک درزگیری فشرده به وجود بیاید. خط لبخند هر شخص به طور معمول باید کمترین حد ممکن از لثه را نمایان کند. بافت لثه باید با خط لبخند در تعادل و با لب بالا کاملا هماهنگ باشد. در واقع این پدیده زمانی اتفاق می افتد که هنگام لبخند لب بالا بیش از حد معمول نسبت به ردیف بالایی دندان ها صعود کند و باعث نمایان شدن لثه فرد و در بعضی موارد کوچک به نظر آمدن دندان های شخص شود که بعضا منجر به عدم رضایت فرد از لبخند و خنده خود می شود.

از علل اصلی به وجود آمدن لبخند لثه نما بیش فعال بودن ماهیچه ایست که مسئولیت بالا بردن لب بالا را بر عهده دارد. کوتاه بودن ردیف بالایی دندان ها نیز از عوامل دیگر این پدیده است. در مواردی رشد بیش از حد دندان های بزرگسالی سبب رشد بیش از اندازه لثه اطراف دندان به همان نسبت می شود.

حتی در شرایطی که دندان های فرد اندازه ای کاملا مناسب دارد، پوشش بیش از حد لثه اطراف دندان فرد میتواند باعث بروز لبخند لثه نما شود و هر چه لب بالای شخص نازک تر باشد به نمایان شدن لثه کمک بیشتری می کند. لب بالا به طور معمول در خنده کامل نسبت به موقعیت استراحت خود بین شش تا هشت میلی متر جا به جا میشود، در نتیجه جا به جایی بیشتر آن منجر به نمایان شدن لثه می شود.

با اینکه لبخند لثه ای در اصل مربوط به مسائل زیبایی است و تاثیر زیادی بر تصور افراد از خود و به همان نسبت بر اعتماد به نفس اشخاص تاثیر می گذارد میتوان گفت علل بروز این پدیده میتواند در بررسی آن بسیار تاثیر گذار باشد زیرا اگر بروز آن به طور مثال در نتیجه رشد ناهمگون دندان ها و یا مشکل رشد فک باشد، این پدیده نیازمند بررسی دقیق تر توسط متخصصان می باشد.

در بعضی موارد این پدیده منجر به ایجاد اشکال در نحوه گاز زدن شخص شده و سلامت دهان او را به خطر بیاندازد. در این موارد شخص باید هر چه سریع تر به متخصصین امر مراجعه کرده و نظرات آن ها را شنیده و مشورت لازم را نسبت به سلامت دهان و دندان خود کسب کند. نظرات بعضی از متخصصین حاکی از این است که اگر پوشش لثه اطراف دندان بیش از اندازه زیاد باشد می تواند مخل نظافت و تمیز کردن دندان شود که در طول مدت زمان زیاد شانس عفونت لثه و یا خرابی دندان را افزایش می دهد.

علت به وجود امدن لبخند لثه ای

طراحی لبخند با نرم افزار DSD در حقیقت این طراحی با استفاده از کامپیوتر است که در آن از فناوری های دیجیتال استفاده میشود.

چه عواملی موجب لبخند لثه ای میشود؟

قطعا برای بسیاری از افراد این سوال پیش می آید که لبخند لثه ای چگونه ایجاد میشود؟ و بهتر است بدانید افزایش بیش از حد بافت لثه شما باعث میشود که لثه چند میلی متر بالاتر از دندان و پایین تر از لب بالایی قرار گرفته و یکی از دلایل اصلی این لبخند لثه ای عوامل ژنتیکی است. دندانپزشکی زیبایی برای درمان این مشکل راهکارهایی دارد. البته عوامل دیگری وجود دارد که میتواند موجب افزایش ارتفاع لثه شود و لبخند لثه ای ایجاد شود که در ادامه آنها را نام میبریم:

  • داشتن دندان هایی که نا مرتب هستند
  • داشتن دندان هایی از نوع خیلی کوتاه
  • ابتلا به بیماری لثه یا پریودنتال
  • رشد بیش از اندازه استخوان بیرونی فک بالا
  • مصرف دارو هایی هم چون داروی جلوگیری از تشنج و یا داروی درمان فشار خون بالا که باعث رشد بیش از حد لثه می شود
  • ژنتیک
درمان لبخند لثه ای

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

روش های اصلاح لبخند لثه ای

برای درمان لبخند لثه ای روش های مختلفی وجود دارد که بنا به دلیل ایجاد لبخند لثه ای میتوان نوع درمان را به صورت دقیق مشخص نمود و انجام داد. با ماهمراه باشید تا چند نوع از روش های درمان لبخند لثه ای را برای شما نام ببریم:

۱.درمان لبخند لثه ای با ایمپلنت متحرک

در ابتدا می توانیم از روند درمانی موقت نام ببریم که در آن متخصص با جای گذاری یک ایمپلنت متحرک سعی در تنظیم مجدد و هر چه بهتر موقعیت دندان ها و لثه شما می کند. در طول روند درموقعیت ها مورد نظر از بی حسی استفاده شده تا فرد دردی حس نکند. میزان هزینه این نوع درمان موقت نسبت سایر درمان ها کمتر بوده که باعث رواج آن بین اشخاص شده است.

۲.درمان لبخند لثه ای با پایین اوردن لب

در مواردی که مشکل از لب فرد باشد، متخصصین با جا به جایی لب و تنظیم آن نسبت به دندان ها و پایین آوردن لب بالا سعی بر پنهان کردن لثه تا حد ممکن می کنند. در این روند ردیف کوچکی از لثه توسط پزشک برداشته شده که در نتیجه آن هنگام لبخند لب بالا کمتر صعود می کند. این نوع درمان اثری از زخم و جراحی به جا نگذاشته و تنها تغییر بیرونی آن در لبخند شما اتفاق می افتد.

در اینجا باید اشاره کنیم که این نوع درمان شاید برای همه موثر نباشد. به طور مثال اگر علت لبخند لثه نمای شما وجود بیش از اندازه لثه اطراف دندان شماست، این روند برای شما پیشنهاد نمی شود. برای جا به جایی لب متخصص از بی حس کننده استفاده کره تا شما دردی حس نکنید و پس از اتمام پروسه که تقریبا بین چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت به طول خواهد کشید برای شما مسکن تجویز شده تا در مدت  بازیابی سلامت در محدوده مورد نظر کمترین درد را حس کنید.

مدت زمان ریکاوری به طور میانگین یک هفته طول خواهد کشید و در اکثر موارد مراجعینی که این نوع درمان را استفاده کرده اند بین یک تا دو سال از نتایج آن راضی بوده و برای آن ها کاملا رضایت بخش واقع شده است.

آیا می دانید پیوند لثه چیست  و روش انجام آن چگونه است؟

۳.بوتاکس برای بهبود لبخند لثه ای

از دیگر درمان های رایج می توانیم به اصلاح لبخند لثه ای با بوتاکس اشاره کنیم. در این نوع از درمان متتخصصین با تزریق بوتاکس فعالیت ماهیچه هایی که مسئولیت جا به جایی لب بالا را هنگام خنده بر عهده دارند را به حداقل ممکن می رسانند. در این روند بین یک واحد تا دو واحد بوتاکس به محدوده لب بالا و بینی تزریق شده تا از فعالیت بیش از اندازه ماهیچه های این محدوده جلوگیری شود.

از مزایای بوتاکس می توان به سریع بودن روند درمان، حداقل خطر در طول روند درمان، ریکاوری در کوتاه ترین زمان ممکن و هزینه پایین آن اشاره کرد. لازم به ذکر است که مدت اثر این نوع درمان بین اشخاص مختلف، متفاوت بوده ولی به طور میانگین بین سه تا چهار ماه تخمین زده می شود.

۴.اصلاح لبخند لثه ای با افزایش طول تاج دندان

یکی از رایج ترین روش هایی که برای اصلاح طرح لبخند لثه ای استفاده میشود  افزایش طول تاج دندان است. در این روش ابتدا کمی از بافت لثه را برداشته و استخوان هم به مراتب اصلاح میشود. پس از آن خط ثه مجدد کانتور شده و ظاهر تاج دندان کمی بلند تر به نظر میرسد.

افزایش طول تاج دندان برای اصلاح لبخند لثه ای

درمان خونریزی لثه چیست؟ را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

۵.درمان لبخند لثه ای با لیزر

یکی از کاربردهای لیزر در دندانپزشکی مدرن درمان لبخند لثه ای با لیزر است. زمانی که مشکل به بافت لثه برگردد میتوان از درمان با لیزر برای بر طرف کردن آن استفاده کرد. با اینکه این نوع از درمان هنوز مورد تایید تمامی سازمان ها نیست ولی شواهد تا به امروز نشان دهنده این بوده که این نوع درمان می تواند موثر و مفید واقع شود. متخصصین در طول این روند با استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به شکل دادن مجدد لثه و یا حتی دندان های شما می کنند.

درمان با لیزر بیشتر به اشخاصی که لبخند لثه ای متوسط و یا شدید دارند پیشنهاد شده و برای به انجام رسیدن آن شخص مورد نظر باید اطمینان حاصل کند که به این نوع از درمان حساسیت نداشته باشد زیرا به طو مثال  در بعضی از موارد نادر حساسیت، این درمان می تواند باعث خونریزی شدید لثه فرد شود. در طول روند درمان با لیزر لثه شخص بسته به میزان مورد نیاز برداشته شده که منجر به کمتر نمایان شدن لثه هنگام لبخند شود.

مراقبت های پس از انجام لیزر مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید و میتوان گفت که بسته به نوع و میزان لثه هر شخص طول درمان و هزینه آن متغیر است. مطلع باشید که در روند ریکاوری، لثه و دندان شما می تواند تا چند روز خون ریزی کند.

۶.ارتودنسی برای اصلاح لبخند لثه ای

تنظیم مجدد دندان ها هم از دیگر موارد است که در آن با روندی شبیه به ارتودنسی اقدام به تنظیم هر چه بهتر دندان ها و در نهایت خط لبخند او می شود.این نوع از درمان نسبت به سایر روند های درمانی مدت زمانی بیشتری برای اثر کردن نیاز دارد. زیرا که در آن سعی بر اصلاح موقعیت دندان ها و لثه با جا به جایی به مرور زمان می شود. با اینکه نسبت به سایر درمان ها مدت زمان بیشتری نیاز دارد ولی می توان گفت این نوع از درمان رایج ترین بین آن هاست. در نتیجه می توان گفت که اگر برای اصلاح لبخند لثه نمای خود عجله دارید این نوع درمان برای شما مناسب نیست.

۷.کانتورینگ لثه

همانطور که میدانید کانتورینگ یک نوع عمل جراحی است در این عمل جراحی باید کمی از بافت لثه در اطراف دندان ها برداشته شود و دندان ها بیشتر نمایان شوند و لبخند لثه ای از بین برود. با استفاده از این روش درمانی میتوانید نسبت ب به لثه را به طور قابل توجهی کاهش دهید و جذابیت لبخند خود را افزایش دهید. یکی دیگر از رایج ترین روش هایی که برای درمان لبخند لثه ای استفاده میشود کانتورینگ لثه است که به آن لیفت لثه نیز میگویند. روند درمانی کانتورینگ بسیار سایده است اما تاثیر بسیار زیادی بر جذابیت لبخند و اعتماد به نفس فرد متقاضی دارد.

با استفاده از این روش قطعا ارتفاع دندان  های شما افزایش یافته و هنگامی که لبخند میزنید دیگر لثه شما به مقدار زیادی دیده نمیشود و لبخند شما جذاب تر میشود. به همین علت تناسب لب به لثه و تقان بیشتری ایجاد میشود تا یک لبخند کاملا زیبا و جذاب را تجربه کنید.

استفاده از این روش داری عوارض بسیار کمی است که در طول زمان از بین خواهد رفت و اصلا جای نگرانی نیست. ممکن است کمی لثه شما حساس شود که طی حداکثر ۱۰  روز از بیت رفته و لبخند شما زیباتر میشود. اما دارای مزایای بسیار زیادی است که اصلا عوارض را به دید شما نمی آورد.

از عواملی که میتواند لبخند اصلاح شده شما را تثبیت کند رعایت کردن بهداشت دهان و دندان است که اگر بیمار بهداشت و سلامت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کند قطعا لثه های بیمار از سلامت بیشتری برخوردار است و استفاده از رو کانتورینگ را میتواند تا آخر عمر زندگی خود تثبیت کند. با استفاده از روش کانتورینگ بافت لثه میتواند سالم مانده و نسبت طلایی لثه به لب رعایت شود.

کانتورینگ لثه برای درمان لبخند لثه ای

۸.عمل جراحی لبخند لثه ای

یکی از آخرین راه حل هایی که برای درمان لبخند لثه ای استفاده میشود  عمل جراحی است. در صورتی که روش های دیگر تاثیری بر لبخند لثه ای نداشته باشد به ناچار پزشک اقدام به عمل جراحی میکند. اما این روش درمانی آخرین روشی است که میتوان به آن رجوع کرد. در جراحی پزشک با جا به جایی لثه و استخوان های فک، نحوه اتصال آن ها را تا حدی که دیگر هنگام لبخند لثه نمایان نشود تغییر می دهد.

این نوع درمان به افرادی پیشنهاد می شود که فک بالا و پایین آن با یکدیگر در توازن نباشد. اشخاص قبل از جراحی باید یک و یا دو اسکن از ناحیه مورد نظر خود تهیه کرده تا پزشک به طور دقیق متوجه شود که در کدام قسمت از فک و لثه رشد بیش از حد وجود داشته. شما در حین جراحی کاملا بیهوش شده و هیچ دردی را حس نمیکنید. در همین حین پزشک اقدام به حذف کردن استخوان های فک بالا کرده تا کاملا با فک پایین به توازن در بیاید.

پس از انجام جراحی به طور معمول فرد بین دو تا چهار روز باید در بیمارستان بستری بوده تا پزشک به طور دقیق و از نزدیک روند درمانی او را زیر نظر داشته باشد. طول درمان این نوع از درمان تقریبا بین شش تا دوازده هفته تخمین زده می شود و بین درمان ها نیازمند هزینه بیشتری بوده که در صورت داشتن بیمه کمک شایانی به شما در باز پرداخت هزینه ها خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

میزان سالم بودن بافت لثه چه تاثیری بر اصلاح لبخند لثه ای دارد؟

ممکن است برای شما هم سوال باشد که میزان سلامت بافت لثه را چگونه تخمین میزنند؟ سلامت بافت لثه را با فاکتورهای مختلفی میتوان ارزیابی کرد بدین صورت که باید عواملی چون فاکتورهای بیولوژیکی، فاکتورهای رعایت بهداشت دهان و دندان، نحوه قرار گیری لثه و یکپارچه بودن آن، رنگ لثه، پهنای بیولوژیکی و کنتورهای اصلاح را بررسی نموده تا میزان سلامتی لثه را مشخص کرد.

منظور از پهنای بیولوژیکی در واقع فاصله مناسب خط لثه ترمیم شده و استخوان کرست است. در صورتی که فاصله ذکر شده به درستی تنظیم نشده باشد ممکن است واکنس های مزمن پریودنتا، قرمز شدن ناحیه، خونریزی و کمی تورم را پس از اصلاح طرح لبخند لثه ای شاهد باشید.

اورکنتور یا به اصطلاح کنتور اگر بیش از حد انجام شود باعث میشود بافت کافی برای لثه کاهش یافته نتواند دندان ها را نگهدارد و ضمنا موجب تحریک لثه بیمار نیز میشود که در پی اسن مشکلات زیادی در بر خواهد داشت.

رنگ طبیعی لثه انسان تقریبا صورتی روشن تا صورتی تیره میباشد که برای هر کس با توجه به شرایط فک و دهان ممکن است کاملا متفاوت باشد. اگر فرد دارای دندان های تیره باشد بافت لثه نیز دچار تغییر رنگ میشود. ابتدا پزشک متخصص قبل از اصلاح طرح لبخند لثه ای رنگ ژنژیوال را بررسی کرده تا از سلامت لثه اطمینان کافی پیدا کند.

برخی درمان ها وجود دارد که میتوان برای این روند درمانی استفاده نمود مانند استفاده کردن از ژل های سفید کنند یا بلیچینگ دندان که برای روشن تر کردن لثه و دندان میتوان از آن استفاده نمود. ژل سفید کننده اغلب باید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه برا روی دندان قرار داده شود تا کمی موجب تغییر رنگ ناحیه شود. گاهی دلیلی تغییر رنگ لثه بیمار منشا بیماری پریود نتال دارد که این مشکل باید قبل از اصلاح طرح لبخند لثه ای بیمار درمان شود و بافت لثه بهبود یابد.

ممکن است برخی از افراد پیش از درمان لبخند لثه ای نیاز داشته باشد فرآیند درمانی را اغاز کند برای مثال ممکن است به دلیل از دست دادن دندان نیاز داشته باشد کاشت دندان، پیوند استخوان فک یا ارتودنسی برای او انجام شود که باید پیش از انجام درمان اصلی این موارد انجام شود تاپس از انجام درمان نیازی به ایجاد تغییری در حالت و فرم دندان ها پیدا نکنیم.

آنچه باید در رابطه با لبخند لثه ای و درمان آن بدانید:

قطعا برای همه ما پیش آمده است با افرادی روبرو شدیم که دچار لبخند لثه ای بودند و هنگامی که لبخند میزدند بخش بیشتری از لثه آن ها نمایان میشد و از خندیدن های از ته دل اجتناب میکنند. بهتر است بدانید در حالت کاملا عادی و استاندارد باید حدود ۱ الی ۲ میلی متر از لثه شما هنگام لبخند زدن دیده شود اما افرادی که دچار عارضه لبخند لثه ای میشوند تقریبا حدود ۷ میلی متر از لثه آنها دیده میشود که آنگاه نیاز به درمان این مشکل و عارضه دارند.

البته این مشکل بیش از آنکه برای جسم فرد مشکلی ایجاد کند برای روحیه و روان بیمار مناسب نیست و ممکن است اعتماد به نفس او را کاهش دهد. افرادی که دچار این عارضه هستند احساس میکنند در هنگام لبخند زدن، خندیدن و صحبت کردن ظاهر آنها زشت شده و خجالت میکشند. متاسفانه اغلب افرادی که دچار لبخند لثه ای هستند به دلیل مکان و سایز لثه هایشان زمانی که غذا میخورند، زمانی که مسواک میزنند تمیز کردن دندان برایشان سخت بوده و ممکن است بخشی که انهای لثه است و به دندان رسیده احساس درد و خونریزی داشته باشند.

اما برای حل این مشکل راه حل های زیادی ارائه شده است که میتوان انجام داد. روش هایی چون بوتاکس که میتواند با دوز مناسبی به بالای لب تزریق شود تا لب به اندازه کافی پایین بیاید و روی لثه را بپوشاند البته باید به دوز مصرفی دقت بسیار زیادی شود تا کمتر یا بیشتر از اندازه نباشد و نتایج عکس بدهد.

استفاده از روش ارتودنستی برای افراد زیر ۱۵ سال توصیه میشود که روشی کم دردسر تر است، روش دیگری که استفاده میشود جراحی است که البته در صورت بررسی و نا امید شدن در رابطه با دیگر روش های درمانی اجبارا به این درمان باید رو آورد در غیر این صورت روش های دیگر در درمان نتیجه بهتری خواهند داد،

افزایش دادن طول تاج دندان به این صورت که لثه بیمار را لیفت کنند و به بالا هدایت کنند تا بخش بیشتری از دندان هنگام خندیدن مشخص شود، کانتورینگ لثه نیز بسیار برای درمان لبخند لثه ای رایج است.  همه مواردی که نام بردیم نیاز به مراقبت دارند تا نتایج خود را ماندگار تر کنند پس هنگامی که درمان کردید مراقبت های لازم را فراموش نکنید تا از نتایج برای مدت زمان های بیشتری استفاده نمائید.

زیبایی در نگاه شماست!

لبخند لثه ای چیست: امروزه با افزایش روابط و تعامل اجتماعی بین مردم جامعه قطعا توجه بیشتری جهت زیبایی افراد صورت میگیرد و ارتباطات غیر کلامی مانند حرکات چشم، ابرو، لب و دهان بیشتر دیده میشود. به همین علت افراد بیشتر به لبخند، دهان و دندان اهمیت میدهند. قطعا شما هم با افرادی برخورد کرده اید که هنگام لبخند زدن لثه هایشان دیده میشود و از این بابت ناراحت هستند یا هنگامی که لبخند میزنند لب هایشان را بهم میفشارند تا لثه هایشان دیده نشود یا اصلا برای گرفتن عکس لبخند نمیزنند.

عوامل متعددی می تواند منجر به عدم رضایت فرد از لبخند خود شود. که می توان از لبخند لثه ای به عنوان یکی از این عوامل نام برد. با این که این میزان رضایت کاملا وابسته به خصوصیات فردی هر شخص و منحصر به خود اوست، طبق تحقیقات بین ده تا پانزده درصد از افراد بالغ بین بیست تا سی سال، لبخند خود را لثه نما می دانند و در این بین تعداد خانم ها نسبت به آقایان به طور قابل توجهی بیشتر است.

در پایان باید اشاره کنیم که زیبایی هیچ شاخصه ای نداشته و هر فرد زیبایی منحصر به فرد خود را داراست ولی اگر شما از لبخند خود رضایت ندارید، علم نوین راهکار های بسیاری در اختیار شما گذاشته تا بتوانید از زیبایی خود نهایت لذت را برده و اعتماد به نفس خود را بازیابی کنید. این درمان ها میزان خطر و هزینه هایی مختلفی دارند که شما می توانید با مشورت با پزشک خود و متخصصین بهترین آن را بسته به شرایط خود انتخاب کنید.

چه تصمیم شما به اصلاح کردن لبخند لثه ای خود و چه بنا به باقی ماندن آن باشد، بدانید که دنیا با لبخند شما مطمئنا به مکان زیبا تر و روشن تری تبدیل خواهد شد.

علل به وجود آمدن لبخند لثه ای چیست؟

عوامل متعددی می‌توانند در بوجود آمدن لبخند لثه ای نقش داشته باشند. از جمله این عوامل می‌توان به عوامل ژنتیکی، نامنظم بودن دندان‌ها، رشد غیرطبیعی بافت لثه بر اثر مصرف داروهای خاص، التهاب لثه به دلیل عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان و رشد بیش از حد استخوان بیرونی فک بالا اشاره نمود.

درمان لبخند لثه ای با لیزر امکان‌پذیر است؟

استفاده از لیزر، یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای درمان لبخند لثه ای است که در آن، نیازی به اصلاح استخوان وجود ندارد، بدون درد، خونریزی و تورم انجام می‌شود و به بخیه کردن هم نیازی ندارد. در این روش، با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، فرم‌دهی مجدد به لثه‌ها و دندان‌ها صورت می‌گیرد.

چگونه با ارتودنسی لبخند لثه ای درمان می‌شود؟

استفاده از ارتودنسی نیز روش غیرتهاجمی دیگری برای درمان لبخند لثه ای به شمار می‌رود. در این روش، با اصلاح موقعیت قرارگیری دندان‌ها، مشکل لبخند لثه ای برطرف می‌گردد؛ اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین استفاده از این روش برای افرادی که به دنبال درمان سریع لبخند لثه ای هستند پیشنهاد نمی‌شود.

۲۲ دیدگاه. ترک جدید

  • آدرس مطب شما خانم دکتر نوشین نصیری دقیقا کجاست

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ ۰۸:۳۳

      سلام
      تهران، خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، نبش خیابان استانبول، پلاک ۳۷، طبقه ۲، واحد ۲۰۱

      پاسخ
      • سلام خسته نباشید منم این مشکلو دارم از نظز خودم زشت نیست ولی از نظر بقیه زشته هست راه درمانی

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۵۴

          سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
      • سلامم خسته نباشید خانم دکتر من اورتودنسی انجام دادم خاستم ببینم تغییر توی لبخند لثه‌ای من ایجاد میشه چون لبخند لثه ای من از نوع شدیده ولی بعد گذشت دو سال از ارتودنسی احساس میکنم تغییر توی لبخند لثه ایم نداشته. ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر ❤️😍

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۴۶

          سلام خدمت شما . لطفا از لبخندتون برای ما عکس ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
      • سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من هم مشکل لبخند لثه ای دارم ، بهم توصیه شده بوتاکس تزریق کنم و جراحی کنم، عکس لبخند رو از چه طریق براتون ارسال کنم؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۰۲

          سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر لبخندتان برای ما ارسال کنید .
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
        • سلام من ۲۳ سالمه لبخند لثه ای دارم اعتماد بنفس ندارم اصلا افسرده شدم دوس ندارم بخندم وقتی میخندم لب بالایی خیلی میره بالا نمیدونم چیکار کنم کمکم میکنین

          پاسخ
          • دکتر نوشین نصیری
            ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۰۹

            سلام وقت بخیر . اگر شما برای ما عکس از ظاهر لبخندتان ارسال کنید ما خیلی بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم .
            شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

  • سلام‌خسته نباشید.خانم دکتر ۳۰ سال سن دارم‌ من مشکل لبخند لثه دارم.به دکتر ارتودنسی مراجعه کردم.گفتن از نیم رخ یا روبه رو مشکل نداری.باید به متخصص لثه مراجعه کنم.موقع خندیدن لثه بالای مشخص. میشه راهنمایی کنید کدوم از راه ها برای درمان لازم.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۲۷

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما یک عکس از لبخندتان ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ جهت ارسال عکس :۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید هزینه جراحی لبخند لثه ای چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۴

      درود بر شما
      ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت برای شما مفید بوده باشه
      بعد از ویزیت و رویت شرایط لثه شما میتونیم مشاوره بدبم و تعیین هزینه کنیم

      پاسخ
  • سوگل ذبیحی نیا
    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۳۵

    سلام من لبخند لثه ای شدید دارم و تا الان همش میگفتم مشکلی نیست ولی دیگه دارم اعتماد بنفسمو از دست میدم ۲۵سالمه و فک بالام یکم جلوتر از فک پایینه بنظرتون کدوم روش برای اصلاحش بهتره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۷

      درود بر شما
      ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت برای شما مفید بوده باشه
      لطفا عکس واضح از لبخند و دندوناتون برای ما توی واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بتونیم بهتر راهنمایی بکنیم

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر دختر من ۱۸سالشه و سه سال پیش ارتودنسی کرده و هنوز پیچ های ارتودنسی توی دهننش هست من اونموقع متوجه نشدم و دکترش هم چیزی نمگفت ولی در حد چهار پنج میلیمتر وقتی لبخند میزنه لثه اش معلومه بنظرتون بهترین رووش براش کدومه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۸

      درود بر شما
      ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت برای شما مفید بوده باشه
      لطفا عکس واضح از لبخند و دندوناتون برای ما توی واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بتونیم بهتر راهنمایی بکنیم

      پاسخ
  • ماندانا شکری
    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۳۰

    سلام پسرم ۱۳سالشه وقتی که لبخند میزنه لثه اش مشخصه و قد دندوناشم بلنده کدوم روش برای اصلاح لبخند لثه ای بهتره براش؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۹

      درود بر شما
      ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت برای شما مفید بوده باشه
      لطفا عکس واضح از لبخند و دندوناتون برای ما توی واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بتونیم بهتر راهنمایی بکنیم

      پاسخ
  • حسین صادقی
    ۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۲۸

    سلام من ۳۲ سالمه هم لبخند لثه ای دارم و هم دندونام نیاز به ارتودنسی داره میتونم با روش ایمپلنت برای درمانش لبخند لثه ای هم اقدام کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۱۹

      درود بر شما
      ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت برای شما مفید بوده باشه
      لطفا عکس واضح از لبخند و دندوناتون برای ما توی واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بتونیم بهتر راهنمایی بکنیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button