طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال (DSD)

طراحی لبخند با استفاده از نرم افزار DSD
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

داشتن دندانهای زیبا از اصول داشتن چهره زیبا و جذاب است و  برای طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال نیاز است که در بعضی از اجزای دهان مثل کمک کردن و از بین بردن فاصله دندان‌ها، اصلاح فرم لثه، سفید کردن دندانها و طول و ارتفاع دندان و … تغییر کنند. البته برای طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال، بین تمامی اجزای صورت با لبخند، دهان و دندان شما ایجاد هماهنگی میشود.

بهترین دکتر اصلاح لبخند با تکیه بر علم زیبایی شناسی میتواند لبخندی زیبا را بر صورت بیماران بنشاند و به دلیل آنکه اجزای تشکیل دهنده صورت مثل رنگ پوست هر فرد و نوع دندان هر فرد با سایر بیماران متفاوت است برای هر فرد مختص خود اوست.

طراحی لبخند با نرم افزار DSD

طراحی لبخند دیجیتال DSD  که مخفف (DIGITAL SMILE DESIGN ) است در حقیقت این طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال با استفاده از کامپیوتر است که در آن از فناوری های دیجیتال استفاده میشود. اگر دندانهای زیبایی داشته باشید قطعا طرح لبخند زیبایی نیز خواهید داشت.

مجموعه‌ای از درمانهای زیبایی برای طرح لبخند وجود دارد که  میزان دقت و کیفیت لبخند و زیبایی صورت را با استفاده از فناوری دیجیتال میتوان بالا برد زیرا وجود تناسب بین اجزای صورت برای زیبایی و داشتن لبخندی زیبا بسیار اهمیت دارد که این هماهنگی بین اجزای صورت شامل : داشتن دندانهایی مرتب همراه دندانهای بلندتر، سفید بودن دندان طوریکه برق بزند و بدرخشد در کنار لثه‎‌های زیبا همراه با تناسب میان لب و دندان  همگی از اصول زیبایی لبخنده و دندان‌هایی ایده ال است. اگر برای طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال از فناوری و نرم افزارهای طراحی لبخند استفاده شود مطمئنن زیبایی بدست آمده بسیار دقیقتر و منظم طراحی شده است.

خدمات دندانپزشکی زیبایی عموماً جنبه درمانی ندارند و بیشتر برای افزایش زیبایی و مرتب نمودن شکل ظاهری دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدن نتیجه طرح لبخند قبل از اجرا

روشهای مختلف طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال

انواع تجهیزات دیجیتالی که در دندان پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد مانند لیزر دندان، کدکم و نرم افزارهای زمینه دندان پزشکی همگی  برای طراحی لبخند دیجیتال مورد استفاده قرار میگیرند که همین نرم افزار کدکم که برای شما گفتیم به این دلیل که ساخت ریستورشین‌های دندانی و تصاویر سه بعدی درون دهانی گرفته میشود گزینه بسیار مناسبی برای طراحی لبخند دیجیتالی است و همچنین برای اصلاح طرح لبخند با استفاده از لیزر که کمترین صدمه را برای دندانها و بافت لثه دارند انجام دهید و همچنین تصاویر دیجیتالی و رادیوگرافی در تشخیص برای درمان نقصهای مختلف دندانی بسیار مناسب واست ک از آنها نیز استفاده میشود. طرح لبخند میتواند با روشهای زیر اصلاح شود:

  • استفاده از ایمپلنت دندان برای پر کردن جای خالی دندانها موجود در دهان.
  • ارتودنسی برای کسانی که ناهماهنگی برای قرار گرفتن دندان‌ها در کنار هم دارد.
  • استفاده از روکشهای فول سرامیک.
  • استفاده از روکش‌های زیرکونیا.
  • به وسیله لمینت کردن دندان برای از بین بردن فاصله بین دندان، سفید، تمیز و مرتب نشان داده شدن دندان.
  • انجام هرگونه جراحی‌های زیبایی برای لثه.
  • استفاده از بلیجینگ دندان برای سفید کردن دندان.

 

یکی از اصولهای درمانی برای زیبایی دندانها ایجاد نسبت طلایی بین دندان‎‌ها است که این تغییرات میتواند بسیار جزئی باشد تا این تناسب بر قرار شود. یکی دیگر از مواردی که در طراحی لبخند بسیار مطرح میشود موازی بودن لبه‌های دندانهای قدامی که در فک بالا قرار دارند با لبه لب پایین است. زمانی که فرد لبخند میزند نباید لثه‌های بالا  درست از لبه اتصال دندان به لثه خیلی در معرض دید باشد و همچنین دندان‌های بالا باید ازدندان‌های پایینی تا ۱.۵ میلیمتر پایین تر قرار بگیرند.

طراحی لبخند دیجیتال

لمینت دیجیتال دندان چیست و چه تفاوتی با لمینت به روش سنتی دارد؟ را در این مقاله بخوانید.

طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال چیست؟

جهت ساختن یک لبخند زیبا بر روی صورت میتواند با استفاده از روشهای نوین دیجیتالی باشد که این روشها با پیشرفت تکنولوژی کار را برای افراد آسان تر میکند. سیستم طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال میتواند نتیجه انجام اصلاحات طرح لب را قبل از آنکه اقدامی انجام شود به بیمار نشان دهد و بیمار میتواند بر اساس نتیجه کار تصمیمات خود را بگیرد  و اگر درخواستی از دندانپزشک دارد با او مطرح کند که این طراحی دیجیتالی دندان با استفاده از نرم‌افزارDSD امکان پذیر است.

دندانپزشک با استفاده از نرم‌افزارهای خاص مثل DSD، می تواند راهنمایی های لازم و همچنین طرح متناسب با چهره ی مراجعه کننده را در اختیار وی قرار دهد و پس از طراحی لبخند توسط نرم افزار، پروسه ی اصلاح ظاهر دندان ها را شروع کند.

طراحی لبخند دیجیتال یکی از خدمان دندانپزشکی دیجیتال است که با کمترین میزان خطا میتوانید لبخندهای زیبایی دداشته باشید.

مزایای طراحی لبخند با دندانپزشکی دیجیتال

برای آنکه سن فرد را جوانتر از سن واقعی نشان داد و یا با تغییر ظاهر دندان ها از بالاتر نشان دادن سن فرد جلوگیری کرد باید تیرگی رنگ دندان را برطرف کرد زیرا هرچه دندانها سفیدتر و درخشنده تر باشند از سن واقعی جوانتر به نظر خواهید رسید. بلیچینگ دندان یکی از روشهایی است که میتوان با به کار بردن آن دندان‌ها را سفید کرد و ساختار این ماده شیمیایی است.

جای خالی دندانها در کنار دندان‌های دیگر یکی از عوامل موثر منفی در زیبایی لبخند به شمار می‌آید که یکی از بهترین ‌راه‌ها برای برطرف کردن جای خالی دندان و بهره مندی از آن مانند دندانهای اصلی استفاده از ایمپلنت دندان است و ایمپلنت دیجیتال برای بیمارانی که در فک بالا و فک پایین کاملا دندانهای خود را از دست میدهند میتوان از پروتزهای متکی بر ایمپلنت و یا پروتزهای دندانی قالبی استفاده کرد. ناهماهنگی در دندان‌ها میتواند شامل کج بودن دندانها و فاصله بین دندانها و یا چسبیدگی دندانها به هم باشد که برای اصلاح شرح لبخند باید این مشکلات برطرف شود که ارتودنسی برای اینگونه اصلاحات طرح لبخند به کار می‌آید.‌

دندانهای شکسته و کج باید ترمیم شوند که برای این کار میتوان از مواد کمکی برای از بین بردن  نواقص دندان‌ها استفاده کرد. با استفاده از ارتودنسی و ترمیم نواقص دندانها و پرکردن جای خالی آنها میتوان زیبایی صورت را بیشتر و آن را جوان‌تر ساخت. هرچه دندانها در معرض دید بیشتری باشند در حقیقت چهره جذابتر و زیباتری خواهید داشت و به همین دلیل است که اندازه و طول دندان و نسبتهای طلایی بین دندانها  از اصول زیبایی شناسی محسوب میشود یعنی طول دندان‌های بالا باید از سایر دندانها بیشتر باشد و نسبتهای طلایی بین دندانها باید برقرار باشد.

هرچه طول دندانها بیشتر باشد چهره جوانتر و زیباتر به نظر می‌آید و هرچه طول دندان کمتر باشد روند منفی در زیبایی دارد و برای درمان این مشکلات میتوان از روکش دندانی استفاده کرد که هم رنگ، هم اندازه و هم فواصل بین دندانها را اصلاح میکند. خط لبخند باید متوازن باشد یعنی  باید به گونه‌ای باشد که خط لبه دندانهای بالایی شما را از یک طرف به طرف دیگر دنبال کند. اصول ابتدایی که برای طراحی لبخند محسوب میشود  منظم بودن دندانها است.

مراقبتهای لازم برای نگهداری دندانهای زیبا شده

برای ماندگاری بهتر و دوام بالاتر دندانهای زیبا شده نیاز به رعایت کردن یک سری از مراقبتها و یا نکات لارم است اولین موردی که به نظر میرسد مصرف دخانیات برای دندانها به دلیل تغییر رنگ در آنها و ایجاد پوسیدگی کنار گذاشته شود و رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار ضروری است و در تحقیق انجام شده مشخص شده  برای معاینه دندانهای خود به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندانهای شما زیبا باقی بماند.

طرز استفاده از snap on smile را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

انواع روکشها جهت طراحی لبخند

اگر قصد زیباتر کردن لبخندتان را دارید میتوانید به بهترین دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید تا دندانپزشک برای انجام آن با استفاده ازمدرن‌ترین تکنولوژی‌ها که در سریعترین زمان ممکن میتواند با کیفیت‌ترین کار را در اختیار شما قرار بدهد. روکش دندان زمانی نیاز میشود که تاج دندان دچار شکست میشود و نیاز به ترمیم دارد انواع این روکشها شامل موارد زیر میشود:

 

  • روکش های سرامیکی

روکشهای سرامیکی برای دندانهایی که دچار تغییر رنگ میشوند و باید آنها را ترمیم کرد بسیار مناسب است که معمولا برای آنکه با سرعت و دقت بیشتری در دست بیمار برای استفاده از آن قرار بگیرد از نرم افزار کد کم cad cam در دندانسازی استفاده میشود. روکشهای سرامیکی استحکام کمتری نسبت به سایر روکشهای دیگر دارد و لی در زیبایی ظاهری بسیار مناسب هستند.

 

  • روکش های کریستالی

روکشهای کریستالی برای نامرتبی‌های زیاد دندان و تغییر رنگهای بسیار زیاد مور استفاده قرار میگیرد که خود نوعی از روکشهای کریستالی است  با این تفاوت که از استحکام بالایی نیز برخوردار است.

 

  • روکش های زیرکونیا

این نوع روکشهای زیرکونیا برای بیمارانی که به فلزات حساسیت دارند بهترین نوع روکش است  زیرا از سازگاری بالایی با بدن انسان برخوردار است شفافیت بالای آن علاوه بر زیبایی بالا از لحاظ استحکام نیز بهترین روکش موجود است که در طراحی لبخند استفاده میشوند. روکش زیرکونیا جایگزینی برای روکش‌های pfm هستند.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت ونیر یکی از محبوب‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید که طرفداران مخصوص به خود را دارد.

زیبایی لثه‌ها

طراحی لبخند اصول بسیار زیادی دارد که برای داشتن یک لبخند زیبا تمامی آنها تاثیر گذار هستند یکی دیگر از این مهمترین اصول نسبت لثه ها است که هنگام لبخند زدن حداکثر ۲ میلیمتر از لثه ها نمایان شود و اگر این میزان بیشتر باشد عدم تقارن لثه به وجود می آید که برای درمان آن تکنولوژی های مدرنی استفاده میشود که دقت بسیار بالایی نیز دارند.

در کل برای درمان لبخند لثه ای شدید روش های مختلفی وجود دارد که بنا به دلیل ایجاد لبخند لثه ای میتوان نوع درمان را به صورت دقیق مشخص نمود و انجام داد

توجه داشته باشید یکی از شاخصه‌های لثه سالم صورتی رنگ باید باشد و دیگری عدم ناهماهنگی و تورم در لثه نیز یکی دیگر از شاخصه‌های لثه سالم است.

براکتهای دندانی

درمان طراحی لبخند همیشه سریع امکان پذیر نیست و گاهی نیاز به وقت زیادی دارد مثلا برای طراحی لبخند یک سری از افراد انجام ارتودنسی نیاز است تا دندانهای آنها ردیف و منظم شود. براکتهای دندانی یک راه برای آن است که کسانی که دوست ندارند بقیه متوجه تحت درمان بودنشان شوند را حل میکند این براکتهای دندانی قالبهای شفافی هستند که با استفاده از تکنولوژی مدرن در صنعت دندانپزشکی ساخته میشوند. این براکتها برای آنکه مشکل بیماران را حل کند به وجود آمده‌اند و برای بیمارانی که از آنها استفاده میکنند هیچ گونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد و همچنین با استفاده از این براکتهای دندانی طرح لبخند زیبا و را به خودتان هدیه میدهید. این براکتها هم برای دوره زمانی مشخصی استفاده میشوند و بعد از درمان دیگر از آنها استفاده نمیکنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

جمع بندی

آنچه باید در مورد نرم افزار طراحی لبخند دیجیتال DSD) DIGITAL SMILE DESIN) بدانید این است که یک سیستم نرم ا‌فزاری برای طراحی لبخند دیجیتال است که با استفاده از تکنولوژی مدرن در دندان پزشکی بسیاری از مشکلات بیماران را سریعتر و راحت‌‌تر حل میکند و باید بدانید دلیل توسعه این تکنولوژی در صنعت دندانپزشکی اهمیت زیادی است که به زیبایی و جذابی صورت داده میشود و داشتن یک لبخند زیبا از اصول برتر زیبایی شناسی است. اگر دندانهای خراب و افتاده و یا کج و نا هماهنگ دارید میتوانید با مراجعه به دندان‌پزشک زیبایی مشکل طرح لبخند خود را برطرف کنید و تاثیر آن را در تمامی روابط خود با دیگران احساس کنید. توجه داشته باشید قبل از طراحی لبخند هرگونه مشکلی که دهان، دندان و لثه داری باید بر طرف شود سپس طراحی لبخند امکان پذیر است زیرا وجود هر گونه مشکلی در دهان باعث میشود که نتیجه طراحی لبخند موفقیت آمیز نباشد. دندان با معایه شما میتواند به بررسی وضعیت لبخند شما بپردازد و تمامی راه برای درمان طرح لبخند را برای شما شرح دهد و حتی قبل از انجام طرح لبخند با استفاده از نرم افزار DSD میتواند نتیجه انجام کار را برای شما نمایش دهد و در این درمان فواصل طلایی بین دندان، رنگ دندانها، عرض دندانها، بافت لثه، نمای دندان و… را درمان میکنند.

درد طراحی لبخند تا چه اندازه است؟

با پیشرفت تکنولوژی در علم دندانپزشکی، شاید بتوان گفت اکثر روش‌های طراحی لبخند، هیچ‌گونه دردی را به همراه ندارند. روش‌های که نیازمند بی‌حسی باشند، توسط دندانپزشک، بی‌حسی تزریق شده تا در حین درمان به بیمار دردی وارد نشود. همچنین حساسیت دندان‌ها بعد از درمان نیز با استفاده چند روزه از مسکن رفع می‌شود.

زمان اصلاح طرح لبخند چه مدت است؟

مدت زمان طراحی لبخند به نوع روش درمانی بستگی دارد. همچنین شرایط بیمار نیز در این مورد تأثیر زیادی دارد. برای دانستن زمان تقریبی درمان باید با دندانپزشک مشورت کرده و او با معاینه دندان‌ها، روش‌های درمانی را بررسی نموده و مدت زمان طراحی لبخند را اعلام می‌کند.

عوامل موثر در انتخاب طرح لبخند کدام است؟

چهار عامل اصلی در انتخاب و اصلاح طرح لبخند تأثیر دارد، سن بیمار، جنس او، انتظارات شخصی و شکل صورت بیمار. طراحی لبخند عاقلانه برای افراد با سن بیشتر و آقایان مناسب است. لبخند جوانی، چهره را شاداب‌تر و صمیمی‌تر نشان می‌دهد و طرح اسپرت در واقع چهره را غیر جدی و غیر رسمی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button