زود جوش خوردن ایمپلنت + علائم جوش نخوردن ایمپلنت

زود جوش خوردن ایمپلنت
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

ایمپلنت دندان در چند مرحله انجام می شود و چند قدم ابتدایی از مراحل ایمپلنت دندان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. جوش خوردن ایملپت دندان از زمان کاشت پایه‌ تیتانیومی آغاز می‌شود و حدود ۲ الی ۶ ماه طول می‌کشد تا پایه‌ ایمپلت کامل جوش بخورد. البته عوامل مختلفی می تواند بر شرایط بهبودی سریع تر بیماران دخیل باشد. از علائم جوش نخوردن ایمپلنت می‌توان به درد، تورم و خونریزی در اطراف ایمپلنت، بوی بد دهان، تحلیل رفتن استخوان اطراف ایمپلنت و لق شدن پایه ایمپلنت اشاره کرد.

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

زود جوش خوردن ایمپلنت با رعایت نکات بهداشتی

برای آگاهی از روش های افزایش طول عمر ایمپلنت دندان مطالعه مقاله مراقبت و نگهداری از ایمپلنت را توصیه می کنیم.

بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت را در این مقاله به طور مفصل بخوانید.

مراحل جوش خوردن استخوان فک با ایمپلنت

کشف رابطه میان پیوند استخوان با تیتانیوم در سال ۱۹۷۰ بود  که سبب به وجود آمدن ایده استفاده از ایمپلنت دندان شد. تیتانیوم و آلیاژ های آن مشهورترین و پرکاربرد ترین فلزاتی هستند که در انجام ایمپلنت دندان مورد استفاده قرار می گیرند.

در بسیاری از وسایل و تجهیزات پزشکی نیز از تیتانیوم استفاده می شود همچنین در مفاصل و استخوان ران نیز از همین فلز استفاده می شود.

شباهت های بسیار زیادی بین عملکرد دندان طبیعی فرد و ایمپلنت دندانی وجود دارد و تفاوت های آن بسیار اندک است. دندان های طبیعی و ایمپلنت هر دو به استخوان آلوئولار متصل می شوند که دقیقا زیر لثه و بالای استخوان فک قرار دارد.

دندان های طبیعی با استفاده از رباط های پریودنتال که از داخل ریشه دندان عبور می کنند و به برجستگی آلوئول می رسند و سپس به توده استخوانی متصل می شوند. این رباط ها که از الیاف کلاژن ساخته شده اند، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

ریشه ایمپلنت به هر ترتیب از نظر فیزیکی و شیمیایی با بافت استخوان پیوند برقرار می کند و به محکم ترین شکل ممکن با آن جوش می خورد و پس از این برقراری پیوند است که مانند یک ریشه دندان معمولی عمل می کند و سپس یک تاج مصنوعی با شباهت بسیار زیاد به دندان های واقعی روی آن قرار می گیرد.

وقتی لثه از بین برود و دندان لق شود امکان نگهداری دندان وجود ندارد. از این رو جای خالی دندان با ایمپلنت پر می شود. در این ویدئو نیز دکتر نوشین نصیری از پودر استخوان برای تقویت استخوان فک و استحکام بیشتر ایمپلنت استفاده کردند.

نکته ای که وجود دارد این است که پروسه ایمپلنت دندان قدری طولانی است که همین امر موجب شده است که افراد برای کاشت ایمپلنت دیرتر اقدام کنند که متاسفانه باعث تحلیل لثه شان خواهد شد.

از طرفی لثه سالم از شرایط ایمپلنت دندان می باشذ. خوشبختانه با کمک ابزارهای دیجیتال شرایط برای ایمپلنت یک روزه دندان فراهم است و در صورت  داشتن شرایط لازم می توانید در طی یک روز ایمپلنت دندان خود را انجام دهید.

البته روش های متفاوتی برای کاشت دندان ایمپلنت وجود دارد که در مقاله انواع ایمپلنت دندان به آن پرداختیم.

جوش خوردن استخوان فک

علت لق شدن ایمپلنت دندان چیست را در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

همجوشی استخوان با ایمپلنت دندان چیست؟

انسئواینتگریشن اصطلاحی است که در هنگام بحث در مورد درمان ایمپلنت دندان استفاده می شود اما این یک اصلاح کم تر شناخته شده برای بیماران است.

استخوان سازی یک اصلاح پزشکی است که برای توصیف فرآیند پیوند میان استخوان و ایمپلنت برای بیمارانی که در حال بهبودی هستند استفاده می شود.

زمانی که استخوان سازی اتفاق می افتد، ایمپلنت به بخشی از بدن تبدیل می شود و با استخوان فک و لثه یکی می شود. بافت های فک اطرف ایمپلنت رشد می کنند و ثبات بسیار بیش تری را ایجاد می کنند.

استخوان سازی فرایندی است که برای موفقیت کاشت ایمپلنت دندان ضروری است. بدون پیوند استخوان، ایمپلنت دندان هرگز امنیت کافی را نخواهد داشت و با شکست روبرو می شود.

ایمپلنت یک روزه دندان

ایمپلنت برای سالمندان انتخاب مناسبی است؟

نکات مهم برای زود جوش خوردن ایمپلنت

زمانی که ایمپلنت دندان درون لثه فرد قرار می گیرد، به طور طبیعی به زمان نسبتا زیادی نیاز خواهد داشت تا به طور کامل با استخوان فک جوش بخورد. معمولا ۳ تا ۵ ماه زمان لازم خواهد بود تا ایمپلنت دندان به طور کامل به استخوان لثه پیوند برقرار کند.

جوش خوردن استخوان و ایمپلنت در یک روند طبیعی به خودی خود اتفاق می افتد و همه چیز به سلامت کلی دهان و دندان بیمار بستگی دارد. با همه این تفاسیر عادات و رفتارهایی وجود دارد که می تواند در مسیر استخوان سازی وقفه ایجاد کند.

بنابراین بیماری که از روش ایمپلنت دندان استفاده می کند، برای سلامت خود و سرمایه ای که پرداخت کرده است، باید همه دستورالعمل ها را به درستی اجرا کند.

برای زود جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک می توانید از ایمپلنت دیجیتال دندان نیز کمک بگیرید که از مهم ترین مزایای ایمپلنت دیجیتال می توان به   ظاهر طبیعی دندان، عملکرد مشابه با دندان، عدم نیاز به مراقبت های ویژه، تحریک استخوان فک، حفظ ساختار آن و دوام بالای آن اشاره کرد.

لازم به ذکر است که  دوره بهبودی در روش دیجیتال به ۵ تا ۷ روز می رسد که راحتی و آسایش را برای بیمار فراهم می آورد.

مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت دیجیتال

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

برخی از مهم ترین نکاتی که می تواند در روند استخوان سازی و زودتر جوش خوردن ایمپلنت موثر باشد را در ادامه معرفی کرده ایم. دقت داشته باشید که هر یک از آن ها در کنار دستوراتی که دندانپزشک به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می دهد می تواند ضامن موفقیت ایمپلنت دندانی شما باشد:

  • برای جلوگیری از عوارض مربوط به قرار دادن ایمپلنت دندان، حتما از یک دندانپزشک حرفه ای برای انجام پروسه خود استفاده کنید.
  • طبق دستورات پزشک حتما از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.
  • استفاده از دهان شویه های ضد باکتری را برای جلوگیری از رشد باکتری ها در دهان خود را در دستور کار قرار دهید.
  • حداقل از دو هفته قبل از انجام ایمپلنت دندان تا مدت مشخصی که پزشک به شما اعلام خواهد کرد پس از انجام عمل مانع رسیدن الکل به دهان خود شوید و از دخانیات استفاده نکنید.
  • برای جلوگیری از احتمال پوسیدگی و عفونت بعد از ایمپلنت دندان حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. البته در نظر داشته باشید در روزهای اولیه پس از انجام عمل نباید به صورت مستقیم محل جراحی را مسواک بزنید
  • برنامه ریزی دقیقی که توسط دندانپزشک در اختیار شما قرار گرفته است را به درستی اعمال کنید
  • هرگونه عوارض جانبی غیر معمول را فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
  • برای رعایت بهتر بهداشت دهان از آب نمک برای شستشوی دهان استفاده کنید
  • از انجام ورزش های حرفه ای و سخت برای مدتی بپرهیزید
مدت زمان جوش خوردن ایمپلنت به لثه

افراد دیابتی می توانند ایمپلنت انجام دهند؟ مقاله ایمپلنت برای افراد دیابتی را از دست ندهید.

افزایش مصرف کالری برای زودتر جوش خوردن ایمپلنت

پس از انجام عمل ایمپلنت دندان، برای ترمیم بافت های لثه در ناحیه ای که عمل جراحی بر روی آن انجام شده است، بدن به صرف انرژی بیشتری نیاز دارد.

در دوره بهبودی، درصد قابل توجهی از کالری که روزانه مصرف می کنید برای ترمیم بافت لثه مصرف می شود. از طرف دیگر بخشی از انرژی نیز صرف ترمیم استخوان های فک و البته سایر بافت های آسیب دیده خواهد شد.

بهترین کمکی که می توانید به بدن خود داشته باشید آن است که مصرف کالری روزانه خود را افزایش دهید تا بدن شما بتواند انرژی لازم برای ترمیم را داشته باشد.

تعیین اینکه چه مقدار کالری بیشتر باید مصرف کرد کار ساده نیست اما به طور میانگین می توان گفت که اضافه کردن ۴۰۰ تا ۵۰۰ کالری در روز نسبتا می تواند در تامین انرژی مورد نیاز کافی باشد.

در نظر داشته باشید که معمولا این افزایش میزان مصرف کالری به اضافه وزن منجر نخواهد شد چراکه بدن شما بدون نیاز به تحرک، فعالیت بیشتری برای ترمیم بافت آسیب دیده انجام می دهد و از همین رو متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند.

بهترین راه برای افزایش کالری آن است که اطمینان داشته باشید به طور نسبی کالری را در زمان های مختلف روز تقسیم کنید. بنابراین بهتر است که در هر وعده غذایی ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری اضافه به صبحانه، ناهار و شام خود اضافه کنید.

رعایت بهداشت دهان برای زود جوش خوردن ایمپلنت

آیا ایمپلنت درد دارد را در این مقاله بخوانید.

استفاده از برخی خوراکی هایی که انرژی مناسبی ایجاد می کنند نیز می تواند به شما در این مسیر کمک کند. گرانولا، آووکادو، آجیل، میوه خشک، کره بادام زمینی و پنیر از جمله این موارد هستند.

زمانی که از افزایش میزان کالری روزانه صحبت می کنیم، منظور آزادی کامل در مصرف نیست.

باید دقت داشته باشید که استفاده از مواد قندی زیاد می تواند منجر به افزایش شانس ابتلا به دیابت شود و این مسئله خود یکی از عواملی است که می تواند باعث کاهش قدرت بدن در ترمیم بافت ها و همچنین جوش خوردن ایمپلنت شود.

از طرفی فرد بیمار در طول مدت درمان باید چربی خون خود را نیز کنترل کند چراکه این افراد نیز با مشکل پیوند خوردن استخوان و ایمپلنت دندان روبرو خواهند شد.

نکته دیگر در رابطه با این موضوع آن است که باید ایمنی داخلی بدن خود را در بالاترین سطح ممکن نگه دارید و از خوراکی هایی که ایمنی بدن را به هر ترتیب به خطر می اندازند دوری کنید. ضعف سیستم ایمنی بدن یکی از مواردی است که به شدت جوش خوردن ایمپلنت را تحت تاثیر قرار می دهد.

تغذیه سالم بعد از ایمپلنت دندان

پیوند استخوان فک در ایمپلنت عملی است که توسط جراح فک و دندان بر روی استخوان فک بیمار انجام میشود و هدف از انجام این عمل جراحی، ترمیم و بازسازی استخوان فک است.

افزایش مصرف پروتئین برای زودتر جوش خوردن ایمپلنت

درحالی که بسیاری از مردم بر این باور هستند که افزایش مصرف کلسیم در استخوان سازی اهمیت بسیار زیادی دارد، باید به این نکته اشاره کرد که کلسیم تنها ماده مغذی برای استخوان سازی نخواهد بود.

استخوان برای رشد و تراکم بیشتر به ویتامین D، منیزیم و فسفر نیز نیاز خواهد داشت. پروتئین نیز به همین مقدار برای استخوان سازی لازم است. به طور خاص کلسیم با کمک پروتئین در بدن جذب می شود.

لیزین را می توان اسید آمینه ای دانست که در جذب کمک بسیار زیادی می کند بنابراین باید اطمینان داشته باشید که حداقل یک وعده غذایی شما حاوی اسید آمینه باشد. ماهی تن، پنیر سویا (توفو)، گوشت گاو، بوقلمون و پنیر پارمزان چند ماده غذایی سرشار از لیزین هستند.

پروتئین نه تنها به بدن در جذب کلسیم کمک می کند، بلکه به ساخت بافت های بدن نیز کمک می کند. این بدان معنی است که پروتئین به عنوان یک عنصر سازنده برای تشکیل لثه و سلول های جدید در ساختار استخوان فک مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت دندان با نرخ موفقیت ۹۵% یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته است. دوام ایمپلنت دندان، در صورتی که به خوبی از آن مراقبت شود تا ۲۰سال هم تخمین زده می شود.

افزایش پروتئین می تواند به انتشار مواد شیمیایی مورد نیاز برای رشد نیز کمک کند. در حالی که گوشت و پنیر منابع مناسبی برای دریافت پروتئین هستند، ماست، تخم مرغ، پنیر کوکتی و کینوا نیز همین خصوصیت را دارند. بهتر است یک وعده غذایی سرشار از پروتئین داشته باشید.

زمانی که عمل ایمپلنت دندان را انجام دادید، زمان آن خواهد رسید که به بدن خود کمک کنید تا هرچه سریع تر بهبودی شما حاصل شود.

یک دندانپزشک حرفه ای و مطمئن می تواند به شما این اطمینان را بدهد که پروسه عمل به خوبی انجام شده است و عمل جوش خوردن ایمپلنت و استخوان فک به خوبی انجام خواهد شد.

از طرف دیگر شما نیز موظف هستید تمامی نکاتی که پس از عمل جراحی به شما توصیه می شود را به دقت انجام دهید.

استفاده از کالری بیش تر در زمان بهبودی و همچنین افزایش مصرف پروتئین روزانه سبب خواهد شد تا پروسه جوش خوردن ایمپلنت با سرعت بیش تری انجام شود.

به طور متوسط شما به ۳ تا ۵ ماه زمان نیاز خواهید داشت تا ایمپلنت به طور کامل در لثه شما جوش بخورد و آماده پذیرش دندان تازه شما باشد.

ایمپلنت دندان برای جای دندان های خالی

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی چیست؟ را در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

چطور بفهمیم ایمپلنت دندان جوش خورده است؟

استئواینتگریشن یا فرایند جوش خوردن ایمپلنت دندان؛ یکی از کندترین فرایند‌ها در دندان پزشکی به شمار می‌رود و نیاز به گذر زمان دارد. اما سوال اینجاست که چطور بفهمیم ایمپلنت دندان جوش خورده است؟

فرایند جوش خوردن ایملپت دندان از لحظه‌ی کاشت پایه‌ی تیتانیومی شروع می‌شود و حدود دو الی شش ماه طول می‌کشد تا پایه‌ی ایمپلت جوش بخورد.

زود جوش خوردن ایمپلنت به عوامل گوناگونی بستگی دارد که از جمله آن‌ها جنس آن است. همان طور که می‌دانید ایمپلنت از فلز تیتانیوم ساخته شده است؛ این فلز سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان دارد و در عین سبک بودن، بسیار مقاوم است. به همین علت به راحتی می‌تواند با استخوان فک جوش بخورد.

هنگامی که پایه ایمپلنت در فک قرار داده می‌شود؛ به علت شکافت جزئی لثه، احتمال خونریزی وجود دارد. در این لحظه، پیوند تیتانیوم با یون‌های آزاد شده از خون جریان یافته در رگ ایجاد و عمل جوش خوردن آغاز می‌شود. در نهایت پایه ایمپلنت جزیی از استخوان فک خواهد شد.

شل شدن ایمپلنت دندان

برای مطالعه بیشتر در حوزه ایمپلنت دندان و خطرات بعد از ان مقاله مهم ترین ریسک های کاشت ایمپلنت را مطالعه نمایید.

علائم جوش نخوردن ایمپلنت دندان

همان طور که در بند‌های بالا اشاره شد، هرچند ممکن است با رعایت نکات گفته شده، شاهد زود جوش خوردن ایمپلنت دندان باشیم اما به طور کلی حدود دو الی شش ماه زمان لازم است که ایمپلنت دندان جوش بخورد.

ممکن است یک سری از علائم جوش خوردن ایمپلنت را متوجه نشوید اما با مراجعه به دکتر و معاینه، دندان پزشکتان روند بهبودی را به شما گزارش دهد.

اگر پایه ایمپلنت به طور دقیق کاشته نشده باشد و یا پیج ایمپلنت ارتفاع مورد نظر برای ثابت و بی‌حرکت ماندن را نداشته باشد، احتمال شل شدن ایمپلنت وجود دارد.

به همین علت لازم است تا جراح مربوطه نکات مهمی از قبیل انتخاب قطر مناسب با پیچ ایمپلنت، عدم فشار به پایه ایمپلنت به منظور قرار گیری در محل و همچنین عدم عفونی بودن محل مورد نظر را رعایت کند تا ایمپلنت شل نشود و از طرفی زود جوش بخورد.

بیمار نیز موظف است تمام مراقبت‌های لازم و همچنین توصیه‌های پزشک مربوطه را رعایت کند و هر گونه علائم جوش نخوردن ایمپلنت را با پزشک مربوطه در میان بگذارد. این‌گونه از جوش خوردن ایمپلنت دندان و سلامت آن اطمینان حاصل خواهید کرد.

نحوه نصب ایمپلنت دندان

ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول میکشد را در این مقاله بخوانید.

مدت زمان معمول برای جوش خوردن ایمپلنت دندان

خوب است دقت کنید که نباید توقع زود جوش خوردن ایمپلنت را داشته باشید؛ چرا که کاشت یک ایمپلنت  موفق نیاز به صرف زمان دارد تا به خوبی با استخوان فک جوش بخورد.

پس مهم‌ترین نکته این است که با صبر پیشه کردن اجازه دهید تا ایمپلنت مراحل جوش خوردنش را سپری کند.

با این حال عوامل متعدد بسیاری وجود دارند که باعث تغییر زمان جوش خوردن ایمپلنت دندان می‌شوند که در ادامه‌ی این بند به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • مهارت جراح ایمپلنت دندان

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر زود جوش خوردن ایمپلنت دندان تاثیر می‌گذارد؛ جراح ایمپلنت دندان است. هر چه کاشت ایمپلنت دندان اصولی‌تر و با دقت بیشتری انجام شود، احتمال زود جوش خوردن آن نیز افزایش می‌یابد.

توجه داشته باشید که هرچه این کار اصولی‌تر انجام شود شکافی که در دندان ایجاد می‌شود نیز کمتر خواهد بود، در نتیجه احتمال خونریزی شدید و عفونت لثه ناشی از زخم بسیار پایین می‌آید.

  • انتخاب درست اجزای ایمپلنت

از آن‌جا که ایمپلنت دندان یک شی خارجی به شمار می‌رود که در فک انسان کاشته می‌شود؛ باید با شرایط دهان، دندان، میزان بافت استخوانی و… همخوانی و تناسب داشته باشد.

به همین علت باید در انتخاب اندازه، جنس و نوع ایمپلنت مصرفی برای دندان، نهایت دقت به عمل آید. این موضوع نیز به مهارت دندان پزشکی که به شما مشاوره می‌دهد برمی‌گردد، پس فراموش نکنید که انتخاب یک دندان پزشک با تجربه و متخصص می‌تواند سلامت و کارایی ایمپلنت شما را تضمین کند.

مراقبت و نگهداری از ایمپلنت دندان

اگر از بهترین پزشک و متریال برخوردار باشید اما از ایمپلنت دندان خود مراقبت نکنید؛ تمام تلاش‌ها بی‌فایده است. به همین علت نیاز است تا هنگام طول درمان و حتی پس از آن یک سری نکاتی که در ادامه‌ی بند ذکر شده است را در نظر داشته باشید.

رعایت بهداشت دهان به خصوص دندان‌ها امری بسیار مهم است. به این منظور استفاده منظم از مسواک، نخ دندان و دهان شویه توصیه می‌شود. همچنین در صورتی که دندان پزشک شما جهت جلوگیری از عفونت برایتان آنتی بیوتیک تجویز کرد؛ باید در مصرف به موقع آن نهایت تلاش خود را بکنید.

توجه داشته باشید که مصرف سیگار برای ایمپلنت دندان شما سم است و در صورت امکان باید از مصرف آن پرهیز کنید. از آن گذشته باید به رژیم غذایی که پزشکتان در اختیار شما قرار داده است وفادار باشید.

برای مطالعه بیشتر درباره راهکارهای زودجوش خوردن ایمپلنت این مقاله لاتین پیشنهاد ماست.

چطور بفهمیم ایمپلنت جوش خورده است؟

به‌طور معمول، برای جوش‌ خوردن ایمپلنت دندان به ۲ تا ۶ ماه زمان نیاز است. از جمله نشانه‌های جوش خوردن ایمپلنت می‌توان به سفت و محکم شدن پایه ایمپلنت دندان اشاره نمود؛ به‌طوری که لثه و استخوان، فضای اطراف پایه ایمپلنت را احاطه کند. همچنین عدم وجود عفونت و آبسه در لثه، نشان دهنده جوش ‌خوردن ایمپلنت است.

برای زود جوش‌ خوردن ایمپلنت چه کار کنیم؟

مهم‌ترین عاملی که بر موفقیت جراحی کاشت ایمپلنت و زمان جوش خوردن آن مؤثر است، تبحر و مهارت جراج دندان‌پزشک است. علاوه‌بر آن، لازم است که جنس، کیفیت، نوع و اندازه ایمپلنت دندان با دقت و به‌درستی انتخاب شوند. همچنین پس از کاشت ایمپلنت، انجام مراقبت‌های بهداشتی لازم و عمل به توصیه‌های دندان‌پزشکتان ضروری است.

تغذیه مناسب برای جوش خوردن ایمپلنت چیست؟

برای بهبودی بافت لثه در محل جراحی، پس از انجام کاشت ایمپلنت بهتر است کالری بیشتری مصرف شود، چون بدن در این شرایط به انرژی بیشتری نیاز دارد. همچنین برای رشد استخوان به مصرف منیزیم، فسفر و ویتامین دی نیاز خواهید داشت. پروتئین نیز به ترمیم بافت‌های بدن کمک می‌کند؛ در عین‌حال، جذب کلسیم را در بدن بهبود می‌بخشد. بنابراین مصرف انواع سوپ‌ها، میوه‌ها، سبزیجات و لبنیات برای زودتر جوش ‌خوردن ایمپلنت دندان توصیه می‌شود.

۶۰ دیدگاه. ترک جدید

  • فرشته عزیزی
    ۵ مهر ۱۴۰۲ ۲۳:۴۳

    سلام و درود من می‌خوام دندان جلوم را که شکسته ایمپلنت کنم سوالم اینست که چون در بکنم پوکی استخوان دارم قبل از ایمپلنت تزریق کلسیم انجام دهم از چه مدت قبل از ایمپلنت نباید از تزریق کلسیم انجام داد
    ممنونم از شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۵۲

      سلام خدمت شما . اگر آزمایش پوکی استخوان دادید لطفا برای ما ارسال کنید .
      شماره : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر دیروز بعدازظهر پیچ ایمپلنت روی لثه برام کارگذاشتن دهان شویه رو ازکی باید شروع کنم ممنون میشم پاسخ بدین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۴۳

      سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید زیرا ما از درمانی که برای شما انجام شده است اطلاعی نداریم .

      پاسخ
  • سلام چرا دوره نقاهت ایمپلنت دیجیتال ۱.۵ ماهه و و ایمپلنت مهمولی ۴ ماه؟مگر عمقی که برای کاشت استفاده میشه متفاوته؟
    و اینکه بعداز اتمام دوره کاشت ایمپلنت تا پایان عمر نمیتونیم آجیل یا نان و..بجویم و باید غذای آبکی بخوریم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۷

      سلام خدمت شما . در ایمپلنت دیجیتال به این دلیل که دور فیکسچر آغشته به کلسیم هست روند استخوان سازی رو سریعتر انجام میده و باعث میشه زودتر بتوانید روکش دائم رو بزارید . و بعد از اینکه روکش دائم رو گذاشتید میتوانید هر نوع مواد غذایی رو مصرف کنید .
      برای اطلاعات بیشتر با شماره های کلینیک در ارتباط باشید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴-۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • زهره سلطانی
    ۸ اسفند ۱۴۰۱ ۲۰:۳۴

    باسلام سپاس مطالب مفید وارزشمند بودند
    سپاسگزارم

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر. من حدود چهار سال پیش چهار دندون انتهایی فک پایین رو کشیدم ولی چهار ماه پیش ایمپلنت کردم و برای یکی از دندون ها پیوند استخوان انجام دادم. چند روز پیش که برای قالبگیری مراجعه کردم دکتر گفتن پیوند استخوان مجددا باید انجام بشه چون لثه تراکم استخوان کافی نداره. آیا احتمال شکست مجدد پیوند استخوان وجود داره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۵:۳۹

      سلام خدمت شما . اگر مراقبت و نگهداری شما خوب باشد احتمال مجدد پیوند استخوان وجود ندارد .

      پاسخ
      • سلام از کجا بفهمیم ایمپلنت و که خودمون انتخاب کردیم دکتر همون برامون کار کرده اصل و غیر اصل رو چطور میشه تشخیص داد ممنون میشم راهنمایی کنید

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۳۴

          سلام خدمت شما . شما میتوانید شناسنامه ی ایمپلنتی که برای شما انجام شده است رو از دکتر معالجتون دریافت کنید .

          پاسخ
  • سلام دکتر من ۴۵ روزه ایمپلنت‌ دو طرفه فک پایین هر طرف ۳ واحد کردم سمت راست فکم تقریبا ۳۸ سال دندان نداشت عکس سی بی سی تی و او پی جی هم برای دکترم بردم با این حال دکترم گفت احتیاج به پیوند استخوان نیست چون دو طرف ایمپلنت شده غذا خوردن برام سخته و وقتی نان یا غذایی که یه کم سفته حس میکنم ایمپلنت‌های سمت راست تکان میخوره این ماله این نیست که دکترم پیوند استخوان انحام نداده ممنون میشم پاسخگو بدید

    پاسخ
  • سلام خانم من یه هفته هی چهار دندونم ایمپلند کردم وتاح هاش مونده ها پشیمون شدم میتونم بردارم پیوند استخوان هم زدن

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹

      سلام خدمت شما . اگر نیاز به تزریق پودر استخوان باشد باید به پزشک معالجتون مراجعه کنید و با مشورت و ارزیابی وضعیت دندانتان درمان را ادامه بدید .

      پاسخ
  • سلام خدمت خانم دکتر من تقریبا نزدیک به دو ماه پیش جراحی سینوس لیفت باز همراه با ایمپلنت انجام دادم ولی نمیدونم چرا سفتی گونه ام برطرف نمیشه البته یه مقدار خیلی کمی هم ورم داره

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر من ایمپلنت کردم حدود ۷ روز ه قرص کلسیم هم مصرف میکنم ولی پوکی استخوان ندارم قرص کلسیم ضرری بر ایمپانت نداره با تشکر

    پاسخ
  • عباس محضر
    ۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱

    سلام خانم دکتر فک پایینم ایمپلنت کامل بوده و بعد از ده سال فقط دو پایه آن سالم هست بقیه باید برداشته بشه آیا امکان جایگزینی وجود داره یاخیر . ممنون .

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۱۹

      سلام خدمت شما . لطفا عکس opg برای ما ارسال کنید تا ضخامت استخوانتون رو بسنجیم و بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من یکی از دندونای جلوم کیست داشت و مجبورم شدم بکشم و ایمپلنت و پیوند لثه و پودر استخوان انجام دادم
    برای بعد از جراحی دوتا پنیسیلین ۶۳۳ لازمه یا همون اموکسی و مترونیدازول کافیه؟
    و اینکه به من گفتن تا ۱۰ روز دهنم رو نشورم برای بخیه ها
    توی این ۱۰ روز برای بهداشت دهانم چیکار کنم؟؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۰۸

      سلام خدمت شما . دهانشویه بعد از ایمپلنت الزامی هست ولی طبق دستور دکتر معالجتون دارو ها مصرف شود .

      پاسخ
  • سلام ببخشید اگه ایمپلنت جوش نخوره باید دوباره عمل انجام بشه؟ هزینه ایمپلنت دندون چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۶:۴۹

      سلام خدمت شما . شرایط افراد متفاوت است و بستگی به علت جوش نخوردن ایمپلنت دارد .

      پاسخ
      • سلام من یک هفته از حراجی پیوند استخوان میگذره آیا مشرب ضرر داره

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۰۶

          سلام خدمت شما . لطفا با پزشک معالج خود مشورت کنید .

          پاسخ
          • سلام دکتر ببخشید من تازه نصف فک پایین وتصف بالا را ایمپلنت کردم و میخام کامل انجام بدم جراحی بعدی را کیی میتونم انحام بدم البته الان ۶روزه پایه گذاری کردم و ضمنا من تریاک مصرف میکنم سیگار هم مدتیه مصرف نمیکنم پزشکم نمیدونه من تریاک مصرف میکنم چیزی نپرسید منم نگفتم اگ ممکته منو راهنمایی کتید

          • دکتر نوشین نصیری
            ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۳

            سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون اطلاع بدید زیرا امکان دارد ایمپلنت شما Fail شود .

      • باسلام سال۹۹ ایمپلنت گذاشتن که فعل شد وشکست خورد بعد سال۱۴۰۰دوباره فک پایین ایمپلنت گذاشت دکتر وهنوز هم که هست که دو سال از ابعادمنت گذاشتنش میگذر ه وهنوز پروتزشو نذاشته آیا احتمال به تاخیر انداختن دکتر میتونه شکست دوباره در ایمپلنت باشه؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰

          سلام خدمت شما . لطفا برای ما یک عکس CBCT ارسال کنید تا ما بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم.
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
    • سلام وقت لخبر،من حدودایک هفته ست که جراحیکردم و پایه ایمپلن ت گذاشتم،پایین همون لثه یه چیزی شبیه آفت یارخم سفیدایجادشده،بعددوسه روز ،من ازکجابدونم عفونت داره یانه؟بخاطرچیه

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ۰۷:۰۲

        سلام خدمت شما . لطفا از دهان شویه استفاده کنید اگر باز هم ادامه داشت لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

        پاسخ
  • سلام خانم دکتر من یه دندونمو ایمپلنت معمولی انجام دادم جونم دراومد توی ایمپلنت دیجیتال نیازی به بخیه زدنم هست؟ بعد اینکه با این روش امکان پس زدن ایمپلنت هست؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر عزیز من یه مدته ایمپلنت کردم و درد کمی دارم میخاستم بدونم تا کی این درد ادامه داره و اگه ایمپلنت خوب جوش نخوره علائمش چه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۶:۵۰

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم اگه قبل از ایمپلنت کردن نیاز باشه پیوند استخوان انجام بدیم این کار باعث اختلال توی سرعت جوش خوردن ایمپلنت به فک نمیشه؟

    پاسخ
  • سلام خانم نصیری بعد ایمپلنت از کجا بفهمیم ایمپلنت دندونمون جوش نخورده؟

    پاسخ
  • سمانه شاکری
    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲

    سلام خانم دکتر من تمام دندونام از بهمن ۹۹ کشید هم بالا هم پایین الان نزدیک شش ماه هنوز جوش نخورده بلز هفته پیش ایمپلنت‌های پایین کشید جدید برام گذاشت چیکارکنم جوش بخوره خسته شدم همش دهنم جراحی بخیه میزنه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۴۹

      سلام خدمت شما.باید عکس OPG از شما ببینیم و همینطور اگر سابقه بیماری دارید بفرمایید تا دقیق راهنماییتون کنیم.

      پاسخ
  • سلام بعد کشیدن بخیه ایمپلنت دندون کاملا جوش خورده؟ بعد اینکه من ۸ماهه ایمپلنت کردم تا کی باید از دهانشویه استفاده کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۶:۴۹

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بعد از ایمپلنت تا یک هفته دهانشویه کنید کافیه

      پاسخ
  • زهرا امانی
    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۹:۴۳

    سلام اگه دندون به فک جوش نخوره ینی ممکنه لق بشه؟ اگه لق شد باید چیکار کنیم؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۷:۱۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      اگر همه موارد بهداشت دهان خوب رعایت بشه و انتی بیوتیک بعد از ایمپلنت مصرف بشه دلیلی برای لق شدن وجود نداره در بعضی موارد بخاطر شرایط استخوانی بیمار باید فرصت بیشتری داده بشه تا ایمپلنت جوش بخوره در غیر این صورت حتما باید به کلینیک مراجعه کنید تا علت برسی و درصورت لزوم ایمپلنت خارج بشه و بعد از برطرف شدن مشکل دوباره ایمپلنت جدید جایگزین بشه

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر از علائم جوش نخوردن ایمپلنت هم میشه بگین لطفا

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۷:۱۳

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      دلایل مختلفی داره از جمله رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ، مصرف سیگار ، داروهای پوکی استخوان …

      پاسخ
  • صاعمه کردجزی
    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۹:۴۲

    سلام من نزذیک یک ساله ایمپلنت کردم و مشکلی نداشتم به راحتی غذا میخورم البته رعایت هم می کنم ینی همه دندونام جوش خورده درسته؟ از کجا بفهمم ایمپلنتم جوش خورده؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۷:۴۳

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      در کلینیک ما دستگاهی داریم بنام پریوتست که میتونیم میزان جوش خوردن ایمپلنت به فک استخوان رو بسنجیم
      و ساده ترین راه تشخیص اینه که اگه ایمپلنتون محکم هست و لثه شما آبسه نکرده یعنی جوش خورده

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر مدت زمان جوش خوردن استخوان فک با ایمپلنت چقدره؟ بعد توی این مدت چه غذاهایی بخوریم بهتره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۰۷:۴۷

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بستگی به نوع ایمپلنت داره ایمپلنهای معمولی در فک پایین بین ۳-۴ ماه و در فک بالا بین ۵-۷ ماه و در ایمپلنتهای دیجیتال فک پایین بین ۱-۱.۵ ماه و در فک بالا بین ۲-۳ ماه
      و در این مدت باید از سمت دیگر فک غذا خورده بشه که به ایمپلنت شوک وارد نشه

      پاسخ
      • سلام و احترام
        مطالب مقاله کامل و جامع بود ، سوال من در خصوص مکمل ها بصورت شربت و یا قرص است
        کدوم مکمل های دارویی رو میشه بعد ایمپلنت استفاده کرد تا تسریع و دوام جراحی رو تضمین تر کنه؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۱۵

          سلام خدمت شما . مصرف کلسیم بعد از جراحی ایمپلنت کمک میکند استخوان سازی فک شما سریعتر انجام شود .

          پاسخ
          • سلام خانم دکتر ، با تشکر از شما ، وقتی ایمپلنت بار اول جوش نمیخوره ، چند ماه باید بگذره تا بتونیم دوباره ایمپلنت انجام بدیم ، ممنون

          • دکتر نوشین نصیری
            ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۵۰

            سلام خدمت شما . بستگی به تراکم استخوان فک شما دارد ولی با تهیه عکس OPG ما بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم .
            شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      • سلام خانم دکتر ، با تشکر از شما ، در صورتی که ایمپلنت جوش نخوره چه مدت باید صبر کرد و دوباره برای انجام ایمپلنت اقدام کنیم ، ممنون .

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶

          سلام خدمت شما . بستگی به تراکم استخوان فک شما دارد ولی با گرفتن عکس OPG ما بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم .
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button