علت درد دندان بعد از عصب کشی و درمان آن

علت درد دندان بعد از عصب کشی
درمان ریشه

اشتراک‌گذاری

عصب کشی دندان برای درمان دردهای شدید دندانی، التهابات دندان و درمان عفونت دندان استفاده می‌شود. با این حال، درد دندان بعد از عصب کشی نیز در برخی افراد دیده می‌شود. این ممکن است به دلیل چندین دلیل باشد، از جمله عدم از بین رفتن کامل عفونت، تحریک نقاط حساس درون دندان یا حتی استفاده نادرست از ابزارهای پزشکی.

برای درمان درد دندان بعد از عصب کشی، بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا علت درد دندان را تشخیص دهد. برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی لازم است اقداماتی انجام دهید که در ادامه به آنها می پردازیم.

اگر فرصت مطالعه کل مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله اطلاعات مفیدی کسب کنید.

چرا دندان عصب کشی شده درد میکند؟

طبیعی است که پس از عصب کشی دندان حداقل ۲۴ ساعت کمی احساس درد داشته باشید و برخی از افراد نیز کمی بیشتر از چند روز این درد را به همراه داشته‌اند که کاملا طبیعی است. اغلب تصور میکنند درد دندان بعد از عصب کشی از نقص فرآیند درمان پزشک بوده یا مهارت کافی برای انجام عصب کشی را نداشته‌اند.

این تصور متاسفانه به نقص فرد در تفکر بازمیگردد زیرا عصب کشی یا درمان ریشه دندان به دنبال خارج کردن عصب از ریشه دندان نیست و فقط در این روش به پاکسازی ریشه دندان میپردازند. اگر چند روز گذشت و این درد کاهش نیافت بهتر است به دندان پزشک مجددا مراجعه نمائید تا دلیل اصلی درد را بررسی کند.

علت اینکه عصب کشی دندان درد دارد این است که اطراف دندانی که مورد عصب کشی و درمان قرار میگیرد قطعا حساس‌تر میشود و به همین علت ممکن است احساس درد و ناراحتی پس از انجام آن به مدت ۳ تا ۵ روز را تجربه کنید.

قرص برای درد دندان بعد از عصب کشی

در صورت احساس درد میتوانید از مسکن و داروهایی که ضد التهاب هستند و باعث کاهش درد میشوند استفاده کنید. اما در صورتی که این درد شدیدتر و مدت‌دارتر شد بهتر است سریعا به دندانپزشک مراجعه کنید.

میزان درد پس از عصب کشی با دستگاه روتاری بسیار کمتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عصب کشی دندان با روتاری در کلینیک دکتر نصیری با ما تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

بعد از عصب کشی چند روز درد داریم؟

احساس کمی درد پس از انجام عصب کشی دندان کاملا طبیعی است زیرا با از دست دادن بی حسی موضعی کمی درد در ناحیه دندان خود حس خواهید کرد و میتوان آن را با استفاده از مسکن‌های معمولی آرام کرد. در واقع حتی اگر عصب کشی دندان با دستگاه روتاری نیز انجام شود کمی درد را بعد از عصب کشی باید تحمل کنید هر چند که میزان آن از عصب کشی سنتی کمتر است.  طبیعی است که این درد حداقل ۷۲ ساعت و حداکثر ۱۲۰ ساعت به طول انجامد. اما اگر احساس درد و ناراحتی روز به روز تشدید یافت و با مسکن نیز آرام نگشت بهتر است بلافاصله به متخصص دندانپزشک خود مراجعه کنید تا علت درد دندان عصب کشی شده بعد از یک هفته را بیابد.

درد دندان بعد از عصب کشی

علت درد دندان بعد از عصب کشی

اگر درد شما بعد از عصب کشی مدت طولانی ادامه دارد، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک شما با بررسی دقیق و شنیدن شرح حال شما، می‌تواند از علت درد شما بعد از عصب کشی مطلع شود و درمان مناسب را برای شما تجویز کند. دلیل درد دندان عصب کشی شده عبارتند از:

  • فشار هوا و یا سرما به نوک ریشه دندان

طبیعی است که گاهی کانال ریشه که با سمنت پزشکی پر میشود باعث رسوخ کمی مواد به نوک ریشه دندان شود. در این صورت قطعا فرد احساس درد غیر عادی را تجربه خواهد کرد که میزان این درد بستگی به مقدار دقیقی دارد که هنگام پر کردن استفاده شده است.

در صورتی که نوک ریشه پیش از روت کانال دچار عفونت شده باشد این امکان وجود دارد که فضای کوچکی برای سمنت اضافه باشد و هرگز متوجه بیش از حد پر شدن آن نشده باشید. البته دقت کنید گاهی یک حباب هوای کوچک میتواند باعث ایجاد فشار به ریشه دندان شود.

بر اساس اظهارات سایت healthline در صورتی که درد شما منشا سخت و پیچید‌ای داشته باشد بهتر است بعد از گذشت چند روز به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

  • عفونت در استخوان

ممکن است علت درد دندان بعد از عصب کشی به دلیل عفونتی باشد که در ناحیه عصب کشی شده پیش آمده است. در اینصورت ابتدا باید عفونت ایجاد شده به صورت کامل پاکسازی شود، سپس کاملا سیلانت شود و با مواد پر کردنی به صورت کامل ترمیم شود.

اگر همچنان باکتری درون استخوان و اطراف ریشه پابرجا مانده باشد باعث ایجاد درد و التهاب بیشتری خواهد شد. این در صورتی است ه با وجود پاکسازی کامل همچنان باکتری در آن بخش پنهان شده باشد. که این باکتری باقی مانده با استفاده از آنتی بیوتیک و سیستم ایمنی بدن از بین میرود.

علت درد دندان بعد از عصب کشی چیست
  • عفونت در کانال ریشه

اغلب این مشکل هنگامی رخ میدهد که بعد از درمان ریشه دندان، دندان دچار عفونت شده باشد. اگر بخشی که پر کردنی داشته است دچار نشتی بشود به باکتری‌ها این مجوز داده میشود که از طریق بزاق دهان به شیارهای پر کردگی وارد شوند.

زمانی که این باکتری‌ها به کانال ریشه وارد میشوند بعد از چند روز عفونت در کانال ریشه اتفاق می‌افتد. به همین علت است که اغلب پزشکان اصرار دارند پس از عصب کشی دندان روکش نیز انجام شود. زیرا بعد از عصب کشی دندان ضعیف میشود.

ریشه دندان در صورتی که عفونت کرده باشد درمان میشود مگر در صورتی که ریشه شکسته باشد یا زیر خط لثه دچار آسیب شده باشد که در این حال باید دندان را کشید.

  • پر کردن بیش از حد دندان یا استفاده از روکش خیلی بزرگ

یک دلیل درد دندان عصب کشی شده این است که اگر به اندازه بسیار کمی روکش دندان بزرگ باشد یا پر کردگی دندان کمی بیشتر انجام شده باشد به دیواره دندان فشار آورده میشود و باعث ایجاد درد در ناحیه ریشه دندان میشود. پر شدگی زیاد را میتوان برداشت و یا روکش را تنظیم نمود؛ اما در این صورت نیز بیش از ۵ روز احساس درد خواهید داشت.

زمانی که با روش های غیرتهاجمی نتوان عفونت پالپ دندان را درمان کرد جراحی اندودنتیک کاربرد دارد.

  • نشتی سدیم هیپوکلوزیت

همانطور که میدانید در زمان درمان ریشه اغلب متخصص اندو ریشه دندان فرد را با استفاده از سدیم هیپوکلرویت شست و شو میدهد. با استفاده از این شست و شو همه باکتری‌ها کشته میشوند و همه بافت‌های عصبی باقی مانده نیز شسته میشود. کاهی مقداری از این محلول به خارج از نک ریشه نشت کرده و در راستای آن احساس درد بیشتری برای بیمار پیش می‌‌آید. البته این مورد را میتوان با استفاده از آنتی بیوتیک‌ها و مسکن‌ها بر طرف نمود.

  • از دست دادن کانال

دندان‌ها دارای چندین کانال هستند که گاهی تشخیص آنها بسیار سخت میباشد. مخصوا در  مولرها تشخیص کانال بسیار سخت است. طبیعی است که گاهی دندانپزشک با استفاده از یک نگاه کلی به کانال عفونت کرده برخی از عصب‌های داخل دندان را با باکتری و عفونت رها کرده باشد و متوجه آن نشده باشد.

در صورتی که این اتفاق افتاده باشد و عصب به حال خود رها شود این امکان وجود دارد که دندان به سرما و گرمای حساس‌تر شود و این در حالی است که اگر عفونت هم کرده باشد به فشار نیز حساس میشود. در این صورت احساس درد بیش از ۵ روز ادامه دار خواهد بود و برای درمان باید به دندانپزشک خود در اسرع وقت مراجعه کند تا درمان ریشه و عصب کشی مجددا انجام شود.

ایمپلنت دندان چیست؟ و چه کسانی نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند را در این مقاله بخوانید.

چه زمانی برای دندان درد بعد از عصب کشی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که عصب کشی خود را نزد دندانپزشک مجرب انجام داده باشید اغلب منجر به موفقیت در درمان میشود اما در صورتی که درد شما بیش از ۵ روز ادامه دار بود نشان بر عدم موفقیت در درمان عصب کشی است. در صورتی باید به پزشک مراجعه کنید که:

  • ماندن آلودگی و باکتری در ریشه دندان
  • وجود برخی کانال‌های اضافی که دندان پزشک اقدام به پاکسازی آنها ننموده است
  • وجود ترک‌های دندانی
  • وجود عفونت‌های باقی مانده در ریشه دندان

البته بیماری که عصب کشی دندان انجام داده است نیاز به مراقبت ویژه دارد و باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کند زیرا دندانی که مورد عصب کشی قرار میگیرد بیشتر از بقیه دندان‌ها شکننده است. به همین علت توصیه میشود پس از انجام عصب کشی از روکش دندان نیز استفاده کنید. استفاده از انواع روکش دندان برای زیبایی باعث افزایش استحکام دندان پس از عصب کشی میشود.

حساس شدن دندان به سرما و گرما یکی از علت های درد بعد از عصب کشی

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

عصب کشی دندان به طور کلی با استفاده از بخیه و بدون درد انجام می‌شود، زیرا قبل از شروع عمل، منطقه اطراف دندان بی حس شده است. با این حال، بعضی از بیماران ممکن است پس از عصب کشی درد و تورم در ناحیه دندان تجربه کنند، که ممکن است به دلیل التهاب و تحریک نقاط حساس درون دندان باشد. در صورت تجربه درد شدید یا علائم غیرمعمول بعد از عصب کشی، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی چه کنیم؟

ممکن است این سوال برای هر کس پیش آید که درد بعد از عصب کشی دندان را چگونه کاهش و تسکین دهند؟ بر اساس اظهارات سایت healthline در صورتی که درد شما منشا سخت و پیچید‌ای داشته باشد بهتر است بعد از گذشت چند روز به دندانپزشک خود مراجعه کنید اما اگر درد شما در کوتاه مدت اتفاق افتاد برای درمان درد دندان بعد از عصب کشی میتوانید:

  • از کمپرس سرد بر روی دندان عصب کشی شده استفاده کنید.

طبیعی است که پس از عصب کشی دندان کمی التهاب به همراه درد را تجربه کنید در این صورت بهتر است روزی چند مرتبه از کمپرس یخ برای تسکین درد و التهاب استفاده نمائید.

  • استفاده از یک رژیم غذایی که باعث کاهش درد در ناحیه عصب کشی شده شود.

برخی از مواد غذایی باعث کاهش درد و التهاب ناحیه عصب کشی شده میشود و اثر ضد باکتریایی دارد. این مواد غذایی عبارت است از: آب نمک، مصرف سیر، روغن درخت چای، گل میخک، استفاده از زنجبیل، مصرف پیاز و …

زمان مناسب برای عصب کشی دندان

برای آنکه بدانید دقیقا چه زمانی درمان ریشه ضروری است یا نیاز به عصب کشی است، باید برخی علائم خاصی داشته باشید که دلیل انجام عصب کشی را برای شما روشن کند. ممکن است به اشتباه درمانی که شما برای خود تشخیص میدهید عصب کشی باشد اما هر دردی مبنی بر انجام عصب کشی نیست. علائمی که میتواند پیش زمینه انجام عصب کشی باشد عبارت است از:

  • احساس درد در دندان

یکی از مهم‌ترین علائمی که برای عصب کشی دیده میشود احساس درد بسیار شدید در دندان است. دردی که در دندان خود حس میکنید نشان میدهد درون ریشه دندان شما یک فرآیندی به غلط اتفاق افتاده است. حال ممکن است این درد را هنگام نوشیدن مایعات خیلی سرد یا مایعات خیلی داغ حس کنید که در اسرع وقت باید به دندانپزشک برای رفع آن مراجعه کنید. ممکن است احساس کنید پس از نوشیدن مایعات داغ یا سرد دچار تیر کشیدن دندان در آن ناحیه میشوید.

اغلب نوشیدنی‌هایی که بسیار سر هستند باعث ایجاد درد و ناراحتی در این ناحیه میشوند که در نهایت مجبور به درمان ریشه دندان میشوید. پس از احساس درد ابتدا متخصص دندانپزشکی بررسی میکند رگ‌های خونی یا عصب شما دچار عفونت و التهاب شده است یا خیر؟ و در نهایت پس از بررسی دندان و شرایط شما پیشنهاد میدهد کانال ریشه را برای تسکین درد ترمیم و درمان کنید. همینطور می‌توانید برای مطالعه روش‌های ترمیم دندان شکسته این مقاله را بخوانید.

با ما در کلینیک دکتر نوشین نصیری تماس بگیرید تا از خدمات بهترین دندانپزشک زیبایی برخوردار شده و اطلاعات موردنیاز درباره عصب کشی دندان را کسب کنید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

  • ترک خوردگی یا شکستگی دندان

ممکن است بنا به دلیلی‌های مختلفی دچار شکستگی یا ترک خوردگی در ناحیه دندان خود بشوید در این صورت شکستگی یا لب پریدگی ممکن است تا ریشه دندان شما پیشوری کند و به مرور باعث ایجاد عفونت شود. عفونتی که در این صورت انجام میشود میتواند به راحتی در جریان خون بیمار وارد شده و پخش شود. بهتر است برای پشروی از این مشکل کانال ریشه را درمان و عصب کشی کرد.

  • ایجاد ورم و التهاب اطراف لثه

در صورتی که لثه شما دچارتورم شد نشان میدهد مشکلات زیر سطحی وجود دارد. البته اگر این تورم لثه در ناحیه دندان اسیب دیده شما باشد میتواند از علائم نیاز به عصب کشی دندان باشد.

  • تغییر رنگ دندان‌ها

اگر دچار تغییر رنگ دندان شدید باید بدانید بهد اشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نکرده‌اید. البته نوشیدنی برخی مایعات نیز میتواند باعث ایجاد لکه برروی دندان شده و رنگ طبیعی دندان را دست خوش تغییرات بزرگی کند. اما همیشه تغییر رنگ دندان به دلیل نوشیدنی‌ها نیست و ممکن است ناشی از آسیب‌های سطح زیر دندانی یا عصب باشد. در صورتی که عصب یا رگ‌های خونی شما دچار آسیب شد بهتر است گزینه عصب کشی را انتخاب کنید.

  • ایجاد پوسیدگی عمیق دندانی

اگر میزان پوسیدگی دندان شما به سطح ریشه دندان برسد دیگر کاری از نخ دندان، دهانشویه و مسواک ساخته نیست و نمیتوان دندان را به حالت عادی بازگرداند. اغلب پوسیدگی دندانی با ایجاد حفره‌های کوچکی ایجاد میشود که اغلب توسط بیمار نا دیده گرفته میشود و به مرور توسعه میابد که در اینصورت تنها راه درمان عصب کشی است. برای مطالعه بییشتر این مقاله لاتین را پیشنهاد می‌دهیم.

علت درد دندان عصب کشی شده چیست

یکی از مزیت های استفاده از کامپوزیت ونیر این است که مینای دندان آسیب جدی نمی بیند و لایه نازکی از رزین به صورت مسقیم بر روی دندان قرار می گیرد تا مشکلات دندان را بر طرف سازد.

علت تیر کشیدن دندان بعد از عصب کشی چیست؟

در حین عصب‌کشی دندانپزشک ابتدا تمام بافت‌های دچار آسیب را حذف می‌کند و همین باعث حساس‌شدن اعصاب این بخش‌ها می‌شود. در نتیجه حساسیت اعصاب، بیماران پس از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی را تجربه می‌کنند.

درمان عصب‌کشی یک درمان تقریبا طولانی و بسیار حساس است. در طی این عمل دندانپزشک با کمک داروهای تزریقی و موضعی بی‌حسی، از احساس درد و ناراحتی در حین عمل جلوگیری می‌کند. اما پس از انجام عصب‌کشی و از بین‌رفتن تاثیر داروهای بی‌حسی، دندان شما به اصطلاح تیر می‌کشد و درد می‌کند.

در روند انجام عصب کشی دندان شیری ابتدا باید دقت کنید محیط دندانپزشکی کودکان باید امن و آرام باشد.

همان‌طور که گفتیم پس از درمان عصب‌کشی و دوران نقاهت مسلما شما در دندان خود درد را حس می‌کنید. اما اگر درمان به خوبی انجام نشده باشد، مثلا عفونت هنوز در بافت‌ها و کانال ریشه وجود داشته باشد، ماه‌ها پس از درمان درد را احساس خواهید کرد.

در صورتی که درد در دندان عصب‌کشی شده بیشتر از ۱۲۰ ساعت طول بکشد، باید علت آن را پیگیری کنید. در غیر این صورت ممکن است عفونت دندان به سایر بخش‌های بدن نفوذ کرده و منجر به عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیری در شما شود.

کاهش دندان درد بعد از عصب کشی با کمپرس سرد

عصب‌کشی مجدد چیست؟

برای پیشگیری از پوسیدگی دندان و آسیب عصب دندان در بزرگسالی بهتر است فیشور سیلانت در سنین پایین‌تر انجام شود. اما اگر این کار انجام نشود و دندان دچار خرابی و پوسیدگی شود، ترمیم و عصب‌کشی دندان انجام می‌شود. گاهی به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به ری اندو یا عصب‌کشی مجدد دندان‌ها باشد که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

اگر دندانپزشک موفق به پیدا کردن تمام کانال‌های ریشه دندان نشود و نتواند آن‌ها را پاک‌سازی یا عصب‌کشی کند، به عصب‌کشی مجدد نیاز است. ممکن است این کانال‌های اضافی در بررسی‌های پاراکلینیکی مشخص نبوده و زمانی ‌که پرکردگی دندان‌ها توسط دندانپزشک تخلیه شود، کانال‌های اضافی یا عصب‌کشی نشده پیدا شوند. دراین‌صورت به بیمار توصیه می‌شود که عصب‌کشی مجدد دندان انجام دهد.

همچنین در مواردی که عصب‌کشی دندان ناقص انجام شود یعنی تا انتهای کانال تمیز نشده و ریشه دندان باز نشده باشد می‌توان از مشاهدات پاراکلینیکی استفاده کرد.

طلایی ترین زمان کشیدن دندان عقل وقتی است که هنوز آسیبی از جانب دندان عقل شما به دندان‌های مجاور نرسیده باشد.

  • علت عصب‌کشی مجدد

    از علل عصب‌کشی مجدد دندان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • اگر روکش دندان یا پرکردگی دندان شما دچار اختلال شده باشد، برای مدت طولانی نشتی بدهد یا شکسته باشد.
    • اگر مراقبت از دندان‌ها به‌خوبی انجام‌ نشده باشد و دندان‌ها از محلی دیگر دچار پوسیدگی شوند.
    • اگر درمان قبلی دندان شما دارای مشکل باشد.
    • اگر دندان شما بیش ‌از یک ریشه داشته باشد و یکی از ریشه‌ها دارای عفونت بوده و دندانپزشک نتوانسته ریشه دیگر را تشخیص دهد.
    • اگر دندان به‌خوبی عصب‌کشی شده اما تاج دندان ترمیم نشده باشد.
    • اگر موادی که دندان با آن‌ها پر شده‌است ضعیف‌شده و باعث ورود باکتری به دندان شوند.
    • اگر دندان شما دچار آبسه شود؛ دراین‌صورت تورم روی لثه خود احساس می‌کنید و دندان شما علامت‌دار خواهد بود. همچنین ممکن است چرک از لثه شما ترشح شود. اگر در این صورت دندان شما قابل نگهداری باشد دندانپزشک با تجویز ری اندو عفونت انتهای ریشه دندان شما را پاک‌سازی می‌کند.

    توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از عوارض گفته شده و هزینه‌های بیشتر در دوران کودکی عیوب دندان‌ها به وسیله فیشور سیلانت برطرف شوند تا احتمال انجام عصب‌کشی، ترمیم دندان‌ها و مشکلات بعدی کاهش یابد.

عصب‌کشی مجدد چیست؟

نحوه انجام عصب‌کشی مجدد دندان

برای عصب‌کشی مجدد دندان دندان‌پزشک پس‌از بررسی ریشه دندان و استفاده از رادیوگرافی سعی می‌کند مواد پرکننده قبلی را به وسیله تجهیزات و مواد خاص از درون کانال دندان جدا و خالی کند.

سپس ریشه دندان را به‌طور کامل تا انتهای ریشه پاک‌سازی می‌کند. در این روش درد عصب‌کشی دندان وجود ندارد و معمولاً نیاز به بی‌حس کردن دندان نیست.

اگر دندان شما عفونت فعال داشته باشد بهتر است که در جلسه اول ریشه پر نشود. زیرا دندان‌پزشک پس‌از تخلیه چرک داخل کانال مواد ضدعفونی‌کننده در کانال دندان قرار می‌دهد و از بیمار می‌خواهد که چند روز بعد برای پر کردن ریشه به مطب مراجعه کند. بعد از پاکسازی کامل ریشه، کل فضای خالی ریشه با مواد پر کننده جدید پر می‌شود.

ترس از عصب کشی دندان را چگونه کاهش دهیم؟

درمان خانگی درد دندان پس از عصب کشی کدامند؟

وقتی ریشه دندان دچر عفونت می‌شود، بیمار درد بسیار زیاد و طاقت‌فرسایی را تجربه می‌کند. اگر این درد را تجربه کرده‌اید، حتما به دنبال راه‌ها و درمان‌های خانگی برای درمان درد دندان بعد از عصب کشی هستید.

اگر درد زیادی را پس از عصب‌کشی تجربه ‌کنید، قطعا دندانپزشک برای شما یک سری داروهای آنتی‌بیوتیک و مسکن تجویز می‌کند. در کنار مصرف این داروها نکات خانگی زیر می‌تواند به کاهش درد شما کمک کند:

  • محلول آب و نمک را دو بار یا بیشتر در روز قرقره کنید.
  • پس از گذشت یک ساعت از عمل عصب‌کشی دندانتان، از کمپرس و کیسه یخ برای کاهش التهاب دندان استفاده کنید.
  • می‌توانید مقدار کمی از روغن گل میخک را روی لثه دندان عصب‌کشی شده بمالید. همچنین می‌توانید با پودر میخک و مقداری آب، یک ماده خمیری مانند تهیه کرده و آن را بر روی دندان عصب‌کشی شده قرار دهید.
  • یک پیاز کوچک و یک حبه سیر را با هم رنده کنید و آن را بر روی دندان مورد نظر قرار دهید.
  • دو تا سه قطره از روغن درخت چای را با آب ولرم مخلوط کنید و روزی چند بار این محلول را قرقره کنید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید این محلول را قورت بدهید، زیرا برای معده مضر است.
  • مقدار کمی روغن پونه کوهی را بر روی لثه بمالید تا درد ناشی از عصب‌کشی شما را تسکین دهد.

کشتن عصب دندان در خانه یک راهکار موقتی است و نباید جایگزین عصب کشی توسط دندانپزشک شود.

علت درد دندان عصب کشی شده

همچنین می‌توانید از مواد زیر برای تسکین درد دندان پس از عصب‌کشی کمک بگیرید:

  • زنجبیل
  • استفاده از گیاه دندان درد
  • استفاده از سیب‌زمینی
  • گیاه بومادران
  • مصرف نعنا و آویشن سفید
  • زردچوبه

عصب کشی بهتر است یا کشیدن دندان را در این مقاله بخوانید.

چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟

اینکه چه زمانی پس از عصب‌کشی دندان آن را پر کنید، به نظر پزشک بستگی دارد. دندانپزشک با توجه به وسعت پوسیدگی و آسیب به دندان زمان مناسب برای پرکردن دندان را پس از عصب‌کشی تعیین می‌کند.

گاهی اوقات برخی بیماران نمی‌توانند بارها به دندانپزشکی مراجعه کنند و درخواست می‌کنند عصب‌کشی و پرکردگی به طور همزمان برای آن‌ها انجام شود. این کار در صورتی که آسیب به کانال ریشه نرسیده باشد، قابل انجام است. گاهی هم دندانپزشک به دلیل عوارض احتمالی بعدی، عصب‌کشی و پرکردگی را به صورت همزمان با هم انجام نمی‌دهد.

سوالات متداول درباره درد دندان بعد از عصب کشی

درد بعد از عصب‌کشی تا چه مدت طبیعی است؟

احساس درد کاملاً کیفی است و به افراد بستگی دارد. بنابراین برای این سوال، مدت زمان دقیقی وجود ندارد. اما بازه زمانی درد را می‌توان بین ۷۲ ساعت تا ۱۲۰ ساعت در نظر گرفت و برای تسکین درد نیز از مسکن‌های تجویزی پزشک استفاده نمود.

علت درد دندان بعد از چند ماه چیست؟

ممکن است چند ماه پس از عصب کشی دندان در ناحیه لثه و دندان خود احساس درد داشته باشید این درد ممکن است ناشی از وجود پوسیدگی عمقی و یا آسیب به کانال‌های درون دندان شما باشد.

آیا می‌شود عصب کشی و پر کردن را هم‌زمان انجام داد؟

به دلیل اینکه پس از عصب کشی کانال‌های داخل دندان به‌طور کامل خالی می‌شوند باید پس‌ازاینکه دندان عصب کشی شد بلافاصله با استفاده از مواد پرکننده دندان را پر کرد تا آسیب بیشتری به دندان نرسد و از ورود میکروب‌ها به دندان جلوگیری شود.

درد شدید بعد از عصب‌کشی نشانه چیست؟

اگر درد بعد از عصب‌کشی و درمان ریشه بسیار زیاد و شدید باشد، در اولین اقدام باید به دندانپزشک مراجعه نمود. گاهی این درد به علت عوارض ناشی از عدم زدودن باکتری‌ها و پاکسازی کامل کانال‌های ریشه بروز می‌کند. همچنین گاهی ممکن است دندان به طور کامل پرنشده و شکاف کوچکی باقی‌مانده باشد.

آیا عصب‌کشی دندان با درد همراه است؟

مسلماً عصب‌کشی نیز مانند هر عمل دیگری، با درد همراه است اما استفاده از بی‌حسی‌های موضعی مناسب این درد را به حداقل کاهش داده و یا از بین خواهد برد. اگرچه ممکن است بعد از پایان عمل عصب‌کشی، بیمار با نارحتی‌هایی همراه باشد و این ناراحتی‌ها کاملاً طبیعی بوده و از عوارض عصب‌کشی به حساب می‌آیند.

علت درد دندان عصب کشی شده هنگام غذا خوردن چیست؟

در طی عصب‌کشی بافت‌ها، اعصاب و عروق خونی خود دندان و اطراف آن، حساس‌تر می‌شوند و به همین دلیل بیمار ۳ تا ۵ روز بعد از عصب‌کشی احساس درد و ناراحتی دارد.

سوزاندن عصب دندان با سیخ داغ موثر است؟

سوزاندن عصب دندان با سیخ داغ، یک درمان خانگی عصب‌کشی است که تاثیر آن دائمی نیست و فقط برای مدتی درد دندان را تسکین می‌بخشد.

بعد از عصب کشی چی بخوریم؟

بعد از عصب‌کشی بیشتر غذاهای نرم و آبکی مثل تخم مرغ، ماست، موز، انبه، هلو، سوپ، پنکیک و پوره سبزیجات مصرف کنید.

آیا بعد از عصب کشی دندان درد دارد؟

حداقل ۷۲ ساعت و حداکثر ۱۲۰ ساعت درد را پس از عصب‌کشی‌ دندان تجربه خواهید کرد. اگر بیشتر از این زمان درد داشتید، فورا به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

عصب‌کشی مجدد چیست؟

اگر دندانپزشک موفق به پیدا کردن تمام کانال‌های ریشه دندان نشود و نتواند آن‌ها را پاک‌سازی یا عصب‌کشی کند، به عصب‌کشی مجدد نیاز است

۲۳۷ دیدگاه. ترک جدید

  • فاطمه مهرانفر
    ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ ۱۴:۰۶

    سلام من حدود ۳ماه دندانم عصب کشی کردم خیلی دردمیکنه بردم پیش دکتری ک برام پر کرده میگ مشکلی نداره پیش چندتا دکتر بردم اونهم میگن مشکلی نداره من نمیدونم پس این دردبراچیه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۴۱

      سلام خدمت شما . اگر عکس OPG دارید برای ما ارسال کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
    • سلام خانم دکتر من دندان آخر فک پائینم را ۸ سال پیش عصب کشی و پر کردم ولی الان درد بسیار شدیدی داره و دندانم سیاه شده

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۴۴

        درود بر شما . . ما با دیدن عکس OPG شما بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم . لطفا عکس OPG خودتون رو به شماره واتساپ ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵ ارسال کنید .

        پاسخ
  • سلام خانم دکتر وقتتون به خیر . من دندان ۷ پایین رو عصب کشی کردم . دندون ردیف بالا شروع کردن به درد شدید چه کنیم با تشکر.

    پاسخ
  • من دو هفته پیش دندون ۵ بالا مو عصب کشی کردم، یک هفته بعدش هم دندون مو پر کردم. حالا بعد پر کردن دندونم درد میکنه( الان ۳ روز از پر کردنش میگذره). میخواستم ببینم علتش چیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۳۱

      سلام خدمت شما . معمولا درد درمان ریشه تا یک هفته طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد . اگر بعد از یک هفته بازهم درد داشتید به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

      پاسخ
  • درود برشما خانم دکتر نصیری از محضر تون سوال داشتم در صورت امکان بنده رو راهنمایی بفرمایید باتشکر
    حدود ۶ ماهه عصب کشی دندون انجام دادم چند وقته گاها درد نبض دار میگیره با انشگت هم رو دندان ضربه میزنم احساس درد میکنم لطف کنید علتشو بفرمایید ممنون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۳۲

      سلام خدمت شما . اگ برای ما عکس OPG ارسال کنید ما خیلی بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام من یک هفتست دندونمو عصب کشی کردم اما شب ک میخوام بخوابم سمت اون طرفی ک عصب کشی کردم درد میگیره صورتم دلیلش چیه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۵۲

      سلام خدمت شما . درد درمان ریشه تا یک هفته طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد . اگر بعد از یک هفته درد احساس کردید به پزشک معالجتون مراجعه کنید . و به طرف دندانی که درمان ریشه کردید نخوابید .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من دندان ۵پایین رو عصب کشی کردم وپانسمانش کردم هرروز هم آموکسی‌سیلین و مترونیتازول میخورم ولی هنوز درد می‌کنه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۳۱

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
      • دندون شماره هفت فک پایین رو عصب کشی کردم، الان سه روزه درد بسیار شدید داره، هر چهار ساعت مسکن مصرف میکنم، همچنین اموکسی سیلین ، الان درد به لوزه و گوش هم کشیده شده، لوزه متورم هست. این شرایط طبیعی هست؟( درد نسبت به روز اول و قبل عصب کشی تغییری نکرده) برای کاهش درد چه کنم؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۳۷

          سلام وقت بخیر . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید به این دلیل که ما از درمانی که برای شما انجام شده اطلاعی نداریم .

          پاسخ
  • سلام خانم دکتر من دندان ۶ بالا رو دو سال پیش عصب کشی و ترمیم کردم ولی الان موقع جویدن یا فشار خیلی درد می‌کنه ممنون میشم راهنمایی کنین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۲

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر من باردارم هفته ۳۱ دندون ۷ سمت راست بالارو ۲ روزه عصب کشی کردم خیلی درد دارم مسکنم نمیتونم بخورم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۰

          سلام وقت بخیر . درد درمان ریشه تا یک هفته طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد .

          پاسخ
        • سلام روز بخیر
          من دندونم رو عصب کشی کردم و هیچ دردی نداشتم یک سال بعدش یه پزشک دیگری به بهانه پوسیدگی به همان دندان دست زدندو دوباره پر کردند و الان اون دندان در برخورد با گرما درد می‌گیرد الان من نمی‌دونم چیکار کنم ؟

          پاسخ
          • دکتر نوشین نصیری
            ۵ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۱۹

            سلام وقت بخیر . اگر برای ما عکس OPG ارسال کنید ما خیلی بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم .
            شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

  • سلام خانم دکتر دندونم رو سه روزه پر کردم و عصب کشى کردم الان هنوز درد داره ممنونم راهنماییم کنین چه کنم با این درد

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۷

      سلام وقت بخیر . داشتن درد تا یک هفته طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد . با مصرف مسکن هم میتوانید دردتان را کنترل کنید .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر منم دندان ۸ سمت چپ پایینمو عصب کشی کردم دیروز الانم درد دارم طبیعیه ؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۱۶

      سلام خدمت شما . تا یک هفته داشتن درد طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من دندون شماره پنجمو قبلا عصب کشی کردم بد دو روز کلا ریخت ب مرور پودر شد دندونم فقط ی تیکه از دندونم مونده پیش دکتر دیگ رفتم دکتر میگ باید ایمپلنت بکنید در صورتی ک همسرم عین من بود دندونش روکش کرد دندونشو بنظرتون چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰۶:۴۶

      سلام خدمت شما . برای اینکه بتوانیم بهتر راهنماییتون کنیم هم میتوانید عکس OPG برای ما ارسال کنید هم میتوانید حضوری ویزیت شوید .

      پاسخ
  • سلام خانوم دکتر دوروزه دندون ۷ پایین سمت راست عصب کشی کردم خیلی درد دارخ هم اینک صورتم سمت راست تا گونه بیحسه هنوز ودردش تا گوشم میکشه طبیعیه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۵

      سلام خدمت شما . تا یک هفته داشتن درد طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد .

      پاسخ
    • جعفر علی آبادی
      ۱ شهریور ۱۴۰۲ ۰۰:۳۶

      سلام من عصب کشی کردم، ۴ روز پیش ولی دزد شدیدی دیشب داشتم، با مسکن هم بر طرف نشد، شب رو تا صبح نخوابیدم

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۴ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۴۰

        سلام وقت بخیر . تا یک هفته داشتن درد طبیعی است ولی اگر درد زیادی دارید لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

        پاسخ
  • سلام خانوم دکتر من امروز دندونام رو ترمیم کردم ولی خیلی درد دارم
    حتی ی چیز ک میخورم درد شدید دارم و احساس میکنم الان رسیده به عصبم
    درصورتی که من هیچوقت همچین دردی رو تجربه نکرده بودم 😭

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۸ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۳۶

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما یک عکس OPG ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من الان ۳ روزه دندونمه ریشه درمانی کردم ولی الان ۳ روزه دردششش واقعا امانمه بریده ،مسکن جواب نمیده،ولی دکتر بهم گفت تا ۱ هفته دردش طبییعه ولی دردش قابل تحمل کردن نیست راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۴۰

      سلام خدمت شما . بله درد درمان ریشه تا یک هفته طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد . برای تسکین درد لطفا به پزشک معالجتون مراجه کنید تا طبق درمانی که برای شما انجام دادند مسکن تجویز کنند .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من بیشتر دندونامو روکش کردم الان با یه سری چیزا که حتی تو ذهنم میگذره دندونام یه جوری میشن باور کنید از دندون درد بدتره برام .اگه میشه یه راهنمایی کنید ممنون میشم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۱:۳۱

      سلام وقت بخیر . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا علت درد را بررسی کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام من دیروز دندان ۷ پایینم رو عصب کشی کردم اول پانسمان کردم ولی دردی نداشت بعد ۴ روز پرش کردم الان به شدت درد میکنه مخصوصا وقتی لمس میشه اصن نمیتونم دندان هامو روی هم بزار فشار بهش میاد اذیت میکنه خیلی همینجوری هم یه حالت سنگینی داره و دردناکه میخاستم ببینم طبیعیه این درد یا به دکترم مراجعه کنم؟!

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۰۹:۵۴

      سلام خدمت شما . لطفا برای بررسی دندانتان به دکتر معالجتون مراجعه کنید.

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر دخترم حدود شش روزهست که دندونش روعصب کشی کرده ولی هنوزدردداره ومدام بهش مسکن وآنتی بیوتیک میدم دردش آرام نمیشه لطف میکنید راهنمایی کنیدممنون میشم

        پاسخ
  • سلام من دوروزه دوتادندونم که شکستگی داشت رو عصب کشی کردم اما دردش امانم رابریده وبه جز اون خیلی شدید ورم کرده آیا طبیعیه

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر عکس opg میخوام بفرستم خدمت شما کجا بفرستم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۱۷

      سلام خدمت شما . شما میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام برای ما عکس هایتان را ارسال کنید.
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر روبیکا دارین عکسopg خدمت بفرستم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۱۳

      سلام خدمت شما . شما میتوانید از طریق واتساپ و تلگرام برای ما عکس هایتان را ارسال کنید.
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام و روز بخیر
    دو ماه پیش روی دندون ۶ عصب کشی و ترمیم انجام دادم.الان موقعی که نخ دندان استفاده می کنم، درد می گیرد،و همینطور به فشار هم حساس هست. ولی به گرما و سرما حساس نیست.
    علت این مسأله چه چیزی هست؟

    پاسخ
  • سلام.وقت بخیر
    خانم دکتر ۶ ماه قبل دندانم رو عصب کشی کردم و بعد روکش. ولی الان درد گرفته. به نظر شما عفونت کرده. اگر عفونت کرده چیکار کنم. ممنون از پاسخ گویی شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۵:۲۰

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس opg ارسال کنید تا وضعیت دندان ها را بررسی کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر من دندون ۶ بالا رو پر کردم با امالگام قبلش هیچگونه درد و حساسیتی نداشت انا الان سه روزه که پر کردم و عین این سه روز در عذابم از حساس شدن دندونم کارم به گریه کشیده تورخدا بگید من چیکار کنم.. کارمو هم پیش متخصص ترمیمی انجام دادم مثلا .. ممکنه دکتر در استفاده از دریل زیادی پیشروی کرده و به عصب رسیده باشه؟ خواهش میکنم راهنمایی کنید

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ۰۵:۵۲

          سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا وضعیت دندانتان را بررسی کنیم .

          پاسخ
    • سلام خانم دکتر
      من یک روزه دندان ۶ بالای فک رو عصب کشی کردم.
      علاوه بر درد شدیدی که دارد هر ۴ ساعت یا ۶ ساعتی یه مایع آبخون مانندی از بینی ام خارج می شود علت چیست؟

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۸ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۳۸

        سلام خدمت شما . لطفا سریع تر به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

        پاسخ
        • سلام وقت بخیر
          ممنون از مطلب خوبتون
          من قبل از عید عصب کشی کردم طی دوجلسه و بعدش به فاصله یک ماه رفتم ارتودنسی کردم ، الان همچنان دندونم حساسه و طی جلسات ارتودنسی که میرم خیلی اذیت میشم وقتی رو اون دندون سیم میکشن, این درد بخاطر حساسیت دندون پس از عصب کشیه یا ممکنه دندون های کناری مشکل داشته باشه؟

          پاسخ
          • دکتر نوشین نصیری
            ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۰

            سلام وقت بخیر . اگر برای ما عکس opg ارسال کنید ما خیلی بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم .

  • سلام من چند روز پیش دندون جلوم دندون ۳ رو بخاطر اینکه سیاه شدع بود عصب کشی کردم با کامپوزیت بدش یه هفته بد دندون ۲ درد گرفت با اینکه قبلی که دندون ۳ درست نکردم بودم خوب بودحالا دندون ۲ رو امروز درست کردم حالا دندون ۱ هم درد میکنه دلیلیش چیه ؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۵:۴۴

      سلام خدمت شما . باید از شما یک عکس opg ببینیم تا بهر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من دوتا از دندونام نیاز ب عصب کشی داشت و امروز یدونه رو انجام دادم استانه تحمل دردمم خیلی بالاست منتها این دردش خیلی شدید بود و من تماما حس میکردم خیلی شدید بود دردش ک من دستموزخم کردم انقدر فشار دادم دردش طبیعی بوده؟ من خوندم درد نداره نباید داشته باشه الان میترسم برای دومی برم لطفا جواب بدین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۴۸

      سلام خدمت شما . تا دو هفته وجود درد طبیعی است ولی برای چکاپ لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

      پاسخ
      • نه منظور من حین انجام عصب کشی بوده یعنی در همون لحظه که انجام میداد بسیاررررر درد داشت و من هر چیزی ک فرو میشد تو دندونم رو حس میکردم ظبیعیه ؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۰۶:۲۸

          سلام خدمت شما . بله امکان دارد دندان به طور کامل بی حس نشده باشد یا دندان شما دارای عفونت بوده است .

          پاسخ
          • سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
            میشه عکس otg براتون ارسال کنم و لطفا بگید کدوم دندونام نیاز به عصب کشی دارن؟؟

          • دکتر نوشین نصیری
            ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۰۸:۴۶

            سلام خدمت شما . بله حتما . لطفا عکس OPG را به شماره واتساپ کلینیک ارسال کنید .
            شماره واتساپ کلینیک : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

    • عقیل سعید نژاد اهواز
      ۱ فروردین ۱۴۰۲ ۰۹:۳۴

      سلام خانم دکتر ۲۵ سال پیش عصب کشی کردم وحالا چندروزه درد شدید دارم تیر مکشه

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۲۰

        سلام وقت بخیر . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
        شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

        پاسخ
  • سلام من دندون ٧ پایین را عصب کشی کردم و در روز بعد شروع به درد بسیار شدیدی کرد که دکتر مجدد شستشو و مختصر فایل زِد و مجددا پانسمان کرد و حالا که روز ۶ است درد بسیار شدیدی در صورت عدم استفاده از مسکن دارم و قرار است ٢ روز بعد پر شود لطفا نظر و دستور پزشکی شما چیه.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۰۶:۵۸

      سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید به این دلیل که ما از طرحی درمانی که برای شما انجام شده است اطلاعی نداریم .

      پاسخ
  • سلام من دندون هفتم رو عصب کشی و پر کردم امروز الان بعد بی حسی درد داره مسکنم خوردم دردش کم نشد طبیعی است

    پاسخ
  • سلام.من یکی از دندون هام شکسته و اطرافیان میگن باید عصب کشی بشه به اعصب میرسه و یا باید بکشی من واقعا از عصب کشی ترس دارم و دوست ندارم دندونم رو بکشم و بی دندون شم.راه دیگه ای هم هست؟!!

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۵:۴۹

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا وضعیت دندان را بهتر بررسی کنیم .

      پاسخ
    • سلام الان دوروزه دندان ۶و۷عصب کشی کردم الان پانسمان داره دکترم گفت ۵روز دیگه بیا پرکزدم دندانم حالت عادی دردنداره ولی موقع خوردن یافشار دادن خوراکی ها درد داره چه بابد بکتم میشه راهنمایی کنین

      پاسخ
  • سلام من نه ماه پیش دندونم اعصاب کشی و پر کردم الان از دیروز درد میکنه و نبض میزنه چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام لطفا بگین آقا دکتر پرکردن دندان عفونت شده درد هم دارد و از فبل سوراخ شده و الان یه گوشتی توشه هست نه شب میخوام نه روز از درد کمکم کنید

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر وقت بخیر
    من پنج روز پیش دندونم رو عصب کشی و بعد پانسمان کردم یکم ملتهب شده و هنوز درد داره خواستم بدونم علت چیه و این درد تا کی ادامه داره؟؟

    ممنونم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۶:۱۹

      سلام خدمت شما . تا دو هفته وجود درد طبیعی است . و بعد از دو هفته درد کاهش میابد .

      پاسخ
    • سلام خانم دکتر من یکماهه دندون شش وهفت فک بالا سمت راست رو عصب کشی وپر کردم وحالا بعد یکماه دندون شش وقتی غذا میخورم خیلی درد میگیره گفتن بلند پرشده وپیش دندانپزشک رفتم وکوتاه هم کرد ولی دردش کم نشد

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۵

        سلام خدمت شما . باید عکس OPG یا عکس pa( تک دندان ) گرفته شود تا منشاء درد را بررسی کنیم .

        پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر. من یکی اط دندونای فک بالامو عصب کشی کردم حدود یه هفته ای میشه. تا دیروز اصلا درد نداشت ولی از دیشب تاحالا هی تیر میکشه و اصلا قابل تحمل نیست. طبیعیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۶:۲۳

      سلام خدمت شما . لطفا برای چکاپ به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

      پاسخ
      • سلام من ۳ روز پیش دندون عصب کشی کردم ،البتع دکتر گفت ۵ حفره دارع ،تو ۲ جلسه عصب کشی کردم ولی درد دارم ۳ روز درد همراهمه مسکنم میخورم جواب نمیده

        پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    دندون ۷ پایین رو دیروز عصب کشی وپر کردم
    سرد و گرم میشه درد میگیره طبیعیه

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید من دو روز هست که دندون شماره ی شش بالا چپ رو ری اندو کردم ولی الان دردی داره که نمیتونم تحمل کنم طبیعییه؟ و تا کی ادامه خواهد داشت؟ دردشم رفته رفته میره بالا

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۵:۲۷

      سلام خدمت شما . برای چکاپ لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

      پاسخ
      • سلام من یک هفته هست دندان ۵پایبن سمت چپ را عصب کشی و پر کردم وقتی غذا میخورم یا فشار میاورم درد کمی احساس میکنم طبیعیه ؟

        پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    من ۶روزه که دندان شماره ۴ فک بالا را عصب کشی کردم
    الان بعد شش روز وقتی که باهاش غذا میخورم درد شدیدی میگیره که حدود یک ساعت ادامه پیدا می کنه
    ایا طبیعیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۱۵

      سلام خدمت شما . تا یک هفته درد دندان طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد .

      پاسخ
      • سلام من دیروز۱۴ اسفند دندون ۶پایین سمت راستمو عصب کشی وپر کردم ولی ۲شبه که درددارم ونبض میزنه یکروز بعد به دندانپزشکم مراجعه کردم گفت بلندی داره وکوتاش کرد ولی هنوزم دردفشاری داره نمی تونم بخوابم مسکنم بعدازظهر ناپروکسن خوردم قبلا هم قرینه همین دندونم همین بااروسرم آورد که بعد دوباره خالیش کردن وگفتن ترک خورده وباجراحی کشید نش چکار کنم میترسم این یکی هم مثل اون شده باشه ممنون میشم جوابمو بدین متشکرم

        پاسخ
      • سلام. من دندون۲-۳و۵سمت چپ بالا را عصب کشی کردم. الان پانسمانه. اصلا نمیتونم غذای سفت بخورم. خیلی دندون شماره ۵ به فشار حساس شده و تیر میکشه. چکار کنم؟؟ دردش طبیعیه

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۵:۳۶

          سلام خدمت شما . تا وقتی دندان شما پانسمان است از خوردن مواد غذایی سفت اجتناب کنید . و وجود درد تا دو هفته طبیعی است و بعد از دو هفته کاهش میابد .

          پاسخ
  • با سلام و احترام
    حدودا یک ماه هست که ابتدا دندانها یم را عصب کشی و بعد از درمان کافی تحت نظر پزشک وگذشت دوره لازم جهت رفع عفونت واستفاده از دارو ، برای روکش گذاشتن دو دندان دکتر اقدام به تراشیدن جهت کاشت کرد
    الان حدود یک ماه است که درد شدید در ناحیه فک که گاهی همراه سردرد ایت دارم
    ناگفته نماند که در فک پایین در طرف دیگر یک دندان خراب دارم آیا این درد فک و صورت میتواند ناشی از این دندان خراب باشد
    این در حالی است که دندانهای که تراش دادم از هم فاصله دارند وبرای پایه وبست بین دو دندان کاشت قرار دارند وتوسط پزشک متخصص کاملا ترمیم وعصب کشی وپر شده است

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۶:۱۷

      سلام خدمت شما . برای ارایه طرح درمان ما نیازمند عکس opg از شما هستیم . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر می خواستم بگم که من ۳روز میشه دندانم را عصب کشی کردم خیلی درد شدید دارد اصلان خوب نشده شبا هم نمیزاره بخوابم هر چی قرص خوردم خوب نشده می خواستم بگم علتش چی است ؟ممنون میشم بگید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۵:۲۲

      سلام خدمت شما . تا دو هفته درد طبیعی است و بعد از دو هفته درد کاهش پیدا میکند . ولی برای ارزیابی منشاء درد لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام، دوسال پیش دندانم‌رو‌عصب کشس کردم؟ همون موقع بعد از چندماه درد داشتن پیگیری مجدد کردم در عکس های بعدی تعدادی دکتر نظر کارشناسی دادن که هیچ عصبی باقی نمونده، و ممکنه ترکی در سطح دندان باشه، بمن گفتن یک مدت صبر کن، صبر کردم اما گاعی بد از خوردن غذای سفت تخمه، این دندون شرو به درد شدید میکنه، ممنون میشم‌راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۵:۲۴

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا از روی عکس بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من سه ساله دندون عصب کشی کردم چند وقت دوباره درد گرفته عکسگرفتمدوباره پیشچندتا دکتر بردم ولی هر کدوشون یچیز میگن ..عفونتم کرده بود صورتم ورم کرد با درد خیلی زیاد.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۵:۲۶

      سلام خدمت شما . لطفا عکس opg برای ما ارسال کنید .

      پاسخ
      • سلام
        دندون من سمت چپی ۳ومی رو امروز عصب کشی کردم دوندونم درد نمیکنه ولی فکم خیلی میسوزه و درد داره یک
        راه حل به من بگین بی زحمت…….. مرسی

        پاسخ
  • سلام خانوم دکتر من یکسال پیش دندونم عصب کشی و پر کردم و چند ماه بعد رفتم روکش گذاشتم اما همیشه کمی درد حس میکردم و حتی مواقع روکش گذاشتن ک دکتر عکس نگاه کرد و گفتن ب ظاهر دندونت عصب کشی شده و الان باز شش ماه میگذره ک دو سه روزه درد میکنه و الان شدت داره
    بنظرتون مشکل از کجاست

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۵:۲۹

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا منشاء درد را ارزیابی کنیم .

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید.
    خانم دکتر من دندونم رو عصب کشی کردن ۳روزه ولی وقتی دندون پایین بهش میخوره درد بصورت آنی وعین تیر کشیدن میشه ؟علت چی می‌تونه باشه؟؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۴۲

      سلام خدمت شما . تا دو هفته وجود درد طبیعی است و بعد از دو هفته درد کاهش پیدا میکند .

      پاسخ
  • ناصر مولایی
    ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۴۴

    با عرض سلام وخسته نباشید من حدود یک هفته پیش دندان نیش و دو دندانهای کناری دندان نیش را عصب کشی کردم ولی متاسفانه درد امانم را بریده هر چقدر هم که مسکن میخورم فایده ایی نداره خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید.ممنونم.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۴۳

      سلام خدمت شما . تا دو هفته وجود درد طبیعی است ولی برای چکاپ و ارزیابی بیشتر لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام من عصب کشی دندان انجام دادم دو کاناله بود بعد چه هنگام عصب کشی چه بعدش اصلا دردی حس نکردم این طبیعیه شک کردم اصلا عصبش کشته نشده باشه دکتر بعدشم عکس گرفت گفت عصب قطع کرده (بعد قرص آموکسی سیلین ۵۰۰و سیتروزل ۲۵۰و نوافن برام نوشته الان که درد ندارم این قرص ها رو بخورم) با تشکر

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر برداشتن پانسمان بعدازعصب کشی مشکلی ندارع؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۳

      سلام خدمت شما . پانسمان نباید برداشته شود مگر با صلاح دید دکتر معالجتون لطفا برای ارزیابی دندانتان به پزشک خود مراجعه کنید .

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر، من حدود چهار هفته پیش عصب کشی کردم بعد دندونم کوچک کردن برای قالب گیری وحالا کامپوزیت گذاشتن و در طول این سه چهار هفته دندونم با سرما وگرما درد میگیره والان که کامپوزیت گذاشتن هم فرقی نکرده، ممنون میشم علت راتوضیح بدین

    پاسخ
  • سلام من دو سه روز پیش عصب کشی کردم دندون ۵پایین رو و پانسمان کردم تا قالب گیری پست انجام بدم خیلی درد دارم اصن نمیتونم دندونامو روی هم بذارم برای ارام شدن درد دندان بعد از عصب کشی چیکار کنم؟ بعد تازه دهنمم بوی بد میده و انگار عفونت داره از کلینیک پرسیدم میگن عادیه ولی من قبلا عصب کشی کردم اصلا اینطوری نبود ینی امکانش هست آبسه کرده باشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۱۵

      سلام خدمت شما . درد بعد از درمان عصب کشی تا دو هفته طبیعی است و بعد از دو هفته درد کاهش پیدا میکند .

      پاسخ
  • سلام و عرض ادب
    خانوم دکتر ببخشید بعد از عصب کشی دندان بهترین دارو دائمی برای کاهش درد دندان چیه ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۵:۱۷

      سلام خدمت شما . اگر بیماریه زمینه ایی ندارید استفاده هر نوعی از مسکن برای کاهش درد بلامانع است و بعد دو هفته بعد از عصب کشی درد کاهش میابد .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر نصیری من دندانم را پرکردم اما بعداز دوسه هفته درد کرد ومن به پزشک مراجعه کردم دکتر عصب کشی کرد الان صورتم ورم کرده و دندانم ودندانهای دیگرم به شدت درد میکنه از آنتی بیوتیک استفاده کردم ولی دردش کاهش نیافته الان باید چکار کنم ؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۵:۱۸

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من ۲ روز دندونم رو عصب کشی کردم ولی متاسفانه نمی تونم چیزی بخورم وقتی می‌خوام با دندونم فشار بدم درد می‌کنه اصلا وقتی طرف سالمم غذا میخورم بازم دندونی که عصب کشی کردم میخوره به دندون پایین باز درد میگیره

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶

      سلام خدمت شما . تا دو هفته درد طبیعی است . و بعد از دوهفته درد کاهش میابد .

      پاسخ
  • سعید اکرمی
    ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ۰۴:۱۸

    خانم دکتر من دندان ۶ ک پایینم درد میکرد موقع غذا خوردن رفتم پیش دکتر وعکس هم گرفتم دکتر گفت دندان ۶ فک پایین داعمی است وهردوطرف به عصب رسیده الان پیش دکتر متخصص رفتم عصب کشی پدر هم کردم ولی فک بلا و پایین را که روی هم میذارم انگار یک میخ تو دندان عصب کشی پدر شده فرو میکنند وفشار میداد علت این چیست باتشکر

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۱۸

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس opg برای ما ارسال کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر من پایه هفتم ۱۳ ساله هستم دندان ۶ فک پایین درد میکرد رفتم پیش دکتر دکتر گفت داعمی است فکر پایین و به عصب رسیده دندان ۶ هردوطرف فک پایین دندان ۶ به عصب رسیده الان پیش متخصص رفتم دو روز است که عصب کشی و پر هم کردم ولی فک پایین و بالا را که روی هم میذارم انگار اون دندان مثل یک میخ که فشار
    میدی درد میگیره لطفاً جواب بدید منو از شک وتردبد بیرون بیارین ممنون و سپاس گذارم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۴۲

      سلام خدمت شما . درد بعد از عصب کشی طبیعی است و بعد از دو هفته درد کاهش پیدا میکند .

      پاسخ
  • آفتاب محمودیان
    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۱۶

    سلام من چند روز دندان هایم را عصب کشی وپر کردم چند روز نوک دندان ها وگوشت دندان هایم می خواهند مرا بکشن چون چیزی می خواهم بخورم یا حتی برای صحبت کردن درد شدیدی دارم چند تا قرص و آمپول هایم را زدم دردم شدید شد

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۵۸

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس opg ارسال کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .

      پاسخ
    • سلام خسته نباشید ببخشید من ۴روزه که دندانم را عصاب کشی وپر کردم موقعه غذا خوردن درد دارم ایا این طبیعی

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۳۶

        سلام خدمت شما . با دندانی که عصبی کشی شده است به هیچ عنوان غذا نخورید و تا یک هفته داشتن درد طبیعی است .

        پاسخ
        • سلام خانوم دکتر من پنجمین دندونم (سمت چپ بالا) با خوردن آب سرد و گرم تیر میکشه. در حالت عادی درد ندارم .ممکنه ماهی یا دو ماهی یکی دو روز درد خفیف غیر طبیعی داشته باشم. بعضی وقت ها هم که غذا رو از سمت چپ دهنم میخورم (به دندون فشار میاد) درد بدی میگیره. فقط هم یک دندونم اینجوری شده. تغییر رنگ هم نداره به ظاهر هم هیچ پوسیدگی نمیبینم حداقل ظاهر دندون سالمه. بنظر شما عصب کشی درمان قطعی این مورد هست؟بعد از عصب کشی (فرض بر عصب کشی موفق) باز هم احتمال درد از همین دندون وجود داره؟ دنبال ی راه میگردم که مثل کشیدن دندون درد رو کلا ازبین ببره. عملا با یک طرف دهانم غذا رو میجوم!

          پاسخ
          • دکتر نوشین نصیری
            ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۸

            سلام خدمت شما . اگر برای ما عکس OPG ارسال کنید ما خیلی بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم .
            شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

  • خانم دکتر عزیز من هفته پیش پنجشنبه عصب کشی کردم و فقط تا دیشب ژلوفن مصرف کردم امروز صبح دردم به حدی بود که با مطب دکتر تماس گرفتم و گفتن چون دندونم عقونتی بوده باید میترونتازول و اموکسی کلاو مصرف میکردم اما من مشکل کلیه دارم نمیتونم اینارو بخورم باید چیکار کنم؟ یکم گرمش میکنم ساکت میشه اما غذا میخورم یا اب میخوره بهش دردم شروع میشه توروخدا بگین چیکار کنم یا اصن مشکلش چیه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۱۲

      سلام خدمت شما . درد بعد از عصب کشی طبیعی است و بعد از دو هفته درد کاهش پیدا میکند . و برای استفاده از دارو لطفا با دندانپزشک معالجتون مشورت کنید .

      پاسخ
  • سلام و احترام
    من چند روزه دندون ۵ پایین رو عصب کشی کردم اول دردی نداشتم اما الان که روز سومه هم دندونم نبض میزنه از درد و هم گردنم درد میکنه برای اروم شدن این درد باید چیکار کنم خانم دکتر

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۱۶

      سلام خدمت شما . درد بعد از عصب کشی طبیعی است و بعد از دو هفته درد کاهش پیدا میکند .

      پاسخ
    • سلام من هم دقیقا همین طور شدم. شما چه کردید؟ آیا طبیعیه؟
      دکتر بعد از عصب کشی عکس هم نگرفت، این البته منو نگران میکنه!

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۰۴

        سلام وقت بخیر . بعد از عصب کشی داشتن درد تا یک هفته طبیعی است و بعد از یک هفته درد کاهش میابد .

        پاسخ
  • آرزو پارسا
    ۷ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۴۱

    سلام.
    من ۲روز هست دندون شما هم فک پایین رو عصب کشی کردم از همون روز دندون درد شدید دارم. آیا طبیعی هست؟

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید ببخشید من یک ماه پیش دندون شماره ۷ عصب کشی کردم هنگام مسواک زدن یا اینکه انگشت روش میزارم درد میگیره یعنی با فشار آوردن درد داره طبیعی هست یا نه
    ممنونم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۳۵

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس opg جدید تهیه کنید و برای ما ارسال کنید تا ما منشاء درد را بررسی کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خسته نباشین خاتم دکترمن ۲روزه دندونم روعصب کشی کردم آبسه شده بود ولی هرچی مسکن و چرک خشک کن میخورم فایده نداره همش دردمیکنه و دل میزنه اخه برای چیه؟باید چکارکنم ازخردوخوراک افتادم دندونهام روی هم میزارم آتیش میگیرم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۰۴

      سلام خدمت شما . اگر عکس opg جدید دارید لطفا برای ما ارسال کنید و هرچه سریعتر به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

      پاسخ
      • سلام من سه روز هست عصب کشی کردم، غذا که میخورم یا حرف میزنم میخورن به هم درد میگیرن،،، ایا پانسمان باید خارج بشه؟؟ یا مواد رو میزنن روی پانسمان

        پاسخ
  • Thanks fⲟr finalⅼy writing aboսt > علت درد دندان
    عصب کشی شده چیست و این درد تا چه مدت طبیعی است؟ | دکتر نوشین نصیری< Liked it!

    Here is my web site … спаси ме

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۱۱

      سلام خدمت شما . اگر عصب کشی برای شما اصولی انجام شود تا سه روز درد سیر صعودی دارد و بعد از دوهفته سیر نزولی پیدا میکند .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر
    من الان ۴۶روزه دندون شماره ۴از فک بالا سمت چپ عصب کشی کردم ولی درد میکنه مشکل چیه؟
    باید حتما برم پیش دندونپزشک؟؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۰۳

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس opg تهیه کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .

      پاسخ
  • محمدهادی
    ۳۰ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۱۷

    سلام من الان یک دندون آسیابمو ۱۱روزه که عصب کشی وبلافاصله پرکردم وهنوزموقع چیزی خوردن خیلی دردمی گیره تاچندروزدردش طبیعیه

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر یک ماه پیش دندون چهارم از پایینمو دوطرف عصب کشی کردم سمت چپی یه هفته پیش درد میکرد ولی بازیکن آروم شد،سمت چپی اینقدر درد میکنه که با هیچ مسکنی آروم نمیشه و نمیتونم حرف بزنم و دندونم لق شده
    بنظرتون باید بکشمش؟؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ دی ۱۴۰۰ ۰۷:۴۱

      سلام خدمت شما . حتما یک عکس opg جدید تهیه کنید و برای ویزیت حضوری لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • قاضیانی درکه
    ۲۱ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۵۵

    خانم دکتر من دندونمو حدود یه سال پیش عصب کشی کردم همه چی اکی بود الان همون دندون درد میکنه ولی حس میکنم شاید از دندون کناریش باشه یه دکتری رفتم گفته دندونپزشک قبلی خوب ریشه های فرعی رو از بین نبرده پیش دکتر خودم رفتم میگه نه دندون کناریشه واقعا موندم چیکار کنم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ دی ۱۴۰۰ ۰۷:۴۱

      سلام خدمت شما . لطفا عکس opg ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • معصومه خاتمی
    ۲۱ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲

    سلام خانم دکتر من یه هفته ای هست عصب کشی کردم منشی دکتر گفتن برای درد دندان بعد از عصب کشی مسکن بخورم اما من سنگ کلیه دارم میترسم قرص مسکن بخورم الان باید چیکار کنم برای ارام شدن درد دندان

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید دندانم و یه هفته است عصب کشی کردم و در طول روز درد ندارم اما هر روز صبح از درد این دندان بیدار میشم علت چیست؟؟؟ دندان ۶ پایین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱

      سلام خدمت شما . اگر عکس OPG دارید لطفا برای ما ارسال کنید که ما منشاء درد را بررسی کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام من دندونم رو عصب کشی کردم دکتر پانسمان کرد و گفت یک ماه دیگه برای ترمیم بیا یک ماه تمام دندون من درد کرد وبعد از یک ماه دکتر گفت این درد طبیعی و پر کردن رو یک ماه دیگه عقب انداخت ولی هنوز درد میکنه به حدی که شب ها از درد خوابم نمیبره

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۹ دی ۱۴۰۰ ۰۷:۰۵

      سلام خدمت شما . لطفا عکس opg برای ما ارسال کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
      • سلام.عصب کشی دندون ۶فک پایینم هفته پیش تموم شد.درد وحشتناکی داشت بطوری ک چند روز اول با مسکن و آمپول کترولاک هم ساکت نمیشد.از امپول دگزا هم استفاده کردم.بعد از یک هفته مجدد ب دکتر مراجعه کردم.عکس گرفت و گفت عصب کشی بدون مشکل انجام شده.دندون عفونت نداره.و یه دگزا دوباره زد تو لثه م .گفت درد بخاطر استخون سازی اطراف عصب هست.
        اما دندونم همچنان درد داره و با قرص هم آروم نمیشه فقط با آمپول. لطفا راهنماییم کنید.عکس opgدر دسترسم نیست ک بفرستم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۳ دی ۱۴۰۰ ۰۶:۴۱

          سلام خدمت شما . تا دوهفته بعد از انجام درمان ریشه درد طبیعی است و برای کاهش درد باید دگزا و یا کترولاک استفاده کنید .

          پاسخ
        • سلام خسته نباشید من دندان شماره۴ بالامو عصب کشی کردم و فقط ی روز درد داشتم و بعد فقط دندونام ب هم فشار میدادن ی حس درد تو عمق دندونم حس میکردم چون دندونم حالت عادی کوتاهه و با دندون پایینیم برخوردی نداره الان بعد ۱ ماه دست میزنم ب دندونم درد حس میکنم فشارش میدم ی درد ریز تو عمق دندون حس میکنم

          پاسخ
          • دکتر نوشین نصیری
            ۱۸ دی ۱۴۰۰ ۰۵:۵۰

            سلام خدمت شما . اگر عکس opg دارید لطفا برای ما ارسال کنید تا ما منشاء درد را بررسی کنیم .
            شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          • سلام .من ۴ روز عصبی کشی کردم موقع غذا خوردن درد میگیره علت چیست۸

          • دکتر نوشین نصیری
            ۲ بهمن ۱۴۰۰ ۰۶:۰۷

            سلام خدمت شما . بعد از انجام عصب کشی درد تا چند روز طبیعی است .

  • سلام خدمت شما دندانم دیشب پر کردم و در اخرین عکسش که دکتر مشاهده کرده یکی از ریشه ها را کامل سوراخ کرده بود و از حد طبیعی گذشته و الان درد دارد ایا دوباره نیاز به ترمیم داره یا بعد از چند روز دردش تمام میشه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ دی ۱۴۰۰ ۰۸:۱۹

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا ما بهتر توانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • آزاده رضایی
    ۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۹:۰۱

    سلام خانم دکتر من سه روز پیش دندون ۶ فک پایینم رو عصب کشی کردم الان دندون کناریش دردداره وقتی به دندون کناری با دست کوچیک ضربه وارد کنم درد داره ؟ یعنی چی شده ؟ لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۲

      سلام خدمت شما . برای اینکه بهتر بتونیم راهنماییتون کنیم لطفا یک عکس opg برای ما ارسال کنید .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • ایرانی از کرج
    ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ۱۷:۰۳

    خانم دکتر من قبل عید دندون در دداشتم رفتم دکتر چون سرش شلوغ بود برای پانسمان کرد بعهد عید هم منو خانوادم کرونا گرفتیم ینی حدود سه ماه بعد که وقتم شد برم دندونم عفونت کرده بود و دکتر گفتن عصب کشی میکنن الان که سه ماه میگذره من هر روز باید مسکن بخورم من قبلن هم عصب کشی کردم اصن درد نداشتم بعدش الان نمیدونم چرا اینطوری شده

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵

      سلام خدمت شما . لطفا عکس قبل از درمان ریشه و عکس بعد از درمان ریشه (OPG) را برای ما ارسال کنید و برای ویزیت حضوری با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر من دندونمو یک سال پیش عصب کشی کردم و تا یک ماه درد داشتم میگفتن طبیعیه اما الان چند روزه همون دندون به قدری درد میکنه که انگار نه انگار درستش کردم علتش چیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید و برای ویزیت حضوری با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • سلام ببخشید من دندونمو قبلا عصب کشی و پر کردم ولی روکش نداشت الان احساس میکنم درد میکنه و دندون کناریش به غذای سرد و گرم حساس شده ینی دندونی که ترمیم کردم دندون کناریش رو خراب کرده ؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵

      سلام خدمت شما . خیر ارتباطی به دندان کناری ندارد و دندانی که عصب کشی شده است باید روکش شود و برای راهنمایی بهتر لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر عزیز من دو ماه پیش دندونمو عصب کشی و پانسمان کردم اما بخاطر کرونا نرفتم برای ادامه کار اون اوایل که پاسنمان کردن هیچ دردی نداشت ولی الان که پانسمانش ریخته درد دارم علتش چی میتونه باشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۰۳

      سلام خدمت شما . باید به دندانپزشک معالجتون مراجعه کنید ایشون با گرفتن عکس P.A و ویزیت حضوریتون نظر تخصصی بدهند .

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر من ی هفته دندونم عصب کشی کردم همون موقع پرش کرد الان خیلی درد شدید دارم که بامسکن اروم نمیشم مراجعه کردم عکسم گرفتن اما میگه مشگلی نداره پس دلیل این همه درد چیه خیلی شدید درد دارم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۴۶

          سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا ما بهتر بتونیم راهنماییتان کنیم .
          شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
  • سلام روز تون بخیر من دوتا دندونم نیاز به عصب کشی داشت دکتر هر دو رو عصب کشی و پانسمان کردن که چند روز دیگه پر کنن اینکار مشکلی نداره؟ البته الانم کمی دندون درد دارم

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر من دندون آسیاب سمت راست رو دو هفته پیش عصب کشی کردم هنوز درد دارم و کمتر نشده این ینی ریشه های دندون از بین نرفتن؟ به سرما و گرما ی غذا هم حساسه هنوز

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۰۷

      سلام خدمت شما . درد بعد از درمان ریشه طبیعی است اما با این حال به دندانپزشک معالج خود مراجعه کنید که با ویزیت حضوری و با گرفتن عکس P.A نظر تخصصی بدهند .

      پاسخ
  • سلام روزتون بخیر
    من چند روز پیش عصبی کشی کردم دوباره برای هفته بد وقت دارم اما دندونم شدیدا درد میکنه و یکمی از پانسمان ریخته ایا قبل از هفته بعد دوباره مراجعه کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۱۰

      سلام خدمت شما . بله به دندانپزشک معالج خود جهت پیگیری درد و پانسمان مجدد مراجعه کنید .

      پاسخ
      • سلام وقت بخیر من حدود یه سال پیش دندونم رو عصب کشی و پر کردم بعد مدتی درد شدید گرفت رفتم پیش دکتر انتی بیوتیک نوشت خوب میشه بعد دو سه ماه بازم درد گرفته الان از بغلش که دندون عقل بوده کشیدم عفونت زده بیرو ن اون موقع دردش کمتر میشه من نمیدونم علتش چی هست راهنماییم کنید ممنون میشم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۲۲

          سلام خدمت شما . لطفا عکس opg برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .

          پاسخ
          • سلام خانم دکتر من عصب کشی کردم دکترگفت اگه درد داشتی پانسمانشو بردار مشکلی ندارد برشدغرم؟

          • دکتر نوشین نصیری
            ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۷

            سلام خدمت شما . لطفا با پزشک معالجتون مشورت کنید زیرا ما از وضعیت دندانتان اطلاعی نداریم .

  • سلام وقت بخیر دوروزه عصب کشی کردم با خوردن مسکن و تزریق،آمپو درد زیاد دارم گلو درد و سردرد شدید هم دارم خانم دکتر عزیز راهنماییم می کنید باید چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام من یک هفتس که از مرحله اول عصب کشی دندونم میگذره . ۵ روز اول درد خاصی نداشتم اما بعدش یهو شروع به درد گرفتن کرد و مقدار جزیی هم سردرد و تب داشتم . فعلا از دارو های تجویزی دکترم استفاده میکنم تا هفته بعد که مرحله دوم کار هست برم و ادامه درمان . ممنون میشم راهنمایی کنید با توجه به این اتفاقات بگید آیا باید زودتر برم پیش دکتر یا تا همون هفته بعدی صبر کنم و مشکل خاصی نیست .
    عکس opg دندونم هم فعلا در دسترسم نیست .

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۴ مرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۰۲

      درود بر شما
      تا چند روز درد طبیعی هست ولی اگه بعد از پنج روز درد داشتین احتمالا یا عفونت کرده دندونتون یا عصب کشی کامل انجام نشده
      به دندانپزشکتون مراجعه کنید تا مشکل برطرف بشه

      پاسخ
  • خانم دکتر من شهرستانم و مطب یه دکتری عصب کشی کردم بهم گفت تا یک ماه دندون درد داری بعدش خوب میشه من درست یکماه نتونستم غذامو بخورم و الان بعد گذشت ۴۰روز فقط با مسکن میتونم اروم باشم. اگه شما بتونین کمکم کنین من میام تهران تاا از این درد خلاص شم. ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۸

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید
      در بعضی موارد ممکنه دندان مجاور پوسیدگی داشته باشه و شما فکر کنید همون دندان هست و یا احتمال داره که عصب کشی بدرستی انجام نشده

      پاسخ
  • سلام من پارسال دندونمو عصب کشی کردم ولی روکش نذاشتم تا بعدا لمینت کنم الان چند وقته که درد دارم و دندونپزشک گفته شاید ریشه های فرعی شو عصب کشی نکرده و نیازه دوباره ریشه رو درمان کنن. من دیگه بهشون ااعتماد ندارم شما میشه بگین باید چیکار کنم؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید
      اصولا وقتی عصب کشی میشه همه ریشه های آن دندان باید عصب کشی بشه

      پاسخ
  • سلام من یک هفته اس عصبی کشی کردم و اوایل دندون درد نداشتم الان دو سه روزه خیلی درد میکنه و با مسکن و ژلوفن هم اروم نمیشه ینی ممکنه دندونم عفونت کرده باشه؟ اخه روکش هم نکشیدم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید
      در حالت معمول ممکنه تا یک ماه گاهی درد ملایمی داشته باشید

      پاسخ
  • ببخشید من دو هفته اس دندونم درد میکنه اما چون دو تا بچه کوچیک دارم نمی تونم چند جلسه بیام مطب بنظرتون دندونمو بکشم بهتره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۲

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید

      پاسخ
    • سلام خانم دکتر وقت به خیر من دو ماه پیش دندان شماره هفت از فک بالا را عصب کشی کردم تا روکش دندانم آماده شود دندان درد داشتم که پزشکم گفت بین دندان شماره هفت وهشت کمی لثه رشد کرده وعلت درد همینه لته آرا برش داد وسوزاند بعد روکش دندان راگذاشت اما بعد از دوماه گاه گاهی به مدت دو تا سه روز درد شدیدی در دندانم احساس میکنم و الآن هم دو روز است به علاوه درد لثه کنار دندان هم متورم شده لطفاً من را راهنمایی کنید

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۱ دی ۱۴۰۰ ۰۷:۴۰

        سلام خدمت شما .حتما باید ویزیت حضوری بشید تا وضعیت لثه و روکش چک شود .

        پاسخ
      • سلام و خسته نباشید خانم دکتر.من ۴روزپیش عصب کشی کردم دندان شماره ۸رو.نزدیک دو روز درد خفیف داشتم ولی درروزسوم درددندانم خیلی شدید شد به حدی که گوشهایم هم در میکرد وبامسکن درد کاهش نمیافت.علت چیست.ممنون میشم راهنماییم کنین

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۹ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۵۳

          سلام خدمت شما . درد شما طبیعی است و احتمال اینکه بیشتر هم بشود وجود دارد .

          پاسخ
  • طاها یزدانی
    ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۳۷

    سلام خانم دکتر
    من سه روز عصب کشی انجام دادم اصلا نمی تونم دهنمو کامل ببندم حس میکنم عفونت کرده بنظر شما علت درد دندونم چیه؟ اخه من قبلا عصب کشی انجام دادم اصلا درد نداشتم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۷

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید

      پاسخ
  • سلام و عرض ادب
    ممنون از مطالی مفیدتون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۰۶:۲۴

      سلام خدمت شما. ممنون از لطف شما بزرگوار .

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر خوب هستید من عصب کشی کردم دندون کرسی فک پایین سمت راست یکی به اخر . الان ۲۰ روز میگذره خود دندون درد نداره ولی موقع جویدن چیزای سفت درد میگیره طبیعیه؟چون من شنیدم تا یکماه ممکنه دندون درد کنه موقع جویدن غذا

        پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      سپاس از شما

      پاسخ
      • باسلام من یه ماه دندون نیش مو عصب کشی کردم وپر کردم الانم دست میزنم بهش درد می‌کنه نمیدونم چیکار کنم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۰۱

          سلام خدمت شما . لطفا یک عکس opg ارسال کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .

          پاسخ
        • سلام من امروز دندان۲بالا راعصب کشی کردم ولی دندان کناریش وقتی ضربه میخوره درد میگیره ایادندان کناری هم خرابه

          پاسخ
          • دکتر نوشین نصیری
            ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۰۷:۱۲

            سلام خدمت شما . لطفا برای ما یک عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .

        • سلام لطفا بگین آقا دکتر پرکردن دندان عفونت شده درد هم دارد و از فبل سوراخ شده و الان یه گوشتی توشه هست نه شب میخوام نه روز از درد کمکم کنید

          پاسخ
          • دکتر نوشین نصیری
            ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۵:۵۵

            سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا وضعیت دندان هارا بررسی کنیم .

      • سلام وقت بخیر من ماه پیش بعد از اینکه ۴بار مدام برای عصب کشی مراجعه می کردم به دکتر ،دکتر وقت میذاشت و میگفت کانالای دندونت مشکل داره بلاخره عصب کشی انجام شد ولی الان بعد از گذشت یک ماه هنگام فشار دندونم کمی درد میگیره هرچند کانالا رو نتونستن کامل باز کنن وگفتن مشکلی پیش نمیاد .الان به نظرتون مشکل از همون کانالایی هست که کامل باز نشدن

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۵:۱۱

          سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنمایتون کنیم .

          پاسخ
          • سلام.من دندان شماره ۱و۲ بالا سمت راست رو عصب کشی کردم.
            (در بچگی دندان یک سمت راست بالا و یک سمت چپ بالام از وسط شکسته شده که توسط دکتر ترمیم شده)بعد گفتن پشت دندان ۱ راست بالا ترک داره.
            عصب کشی کردم
            بعد االان بعد از گذشت
            ۵ روز دندان شماره دو سمت راست بالام تیره شده
            لق شده و به شدت درد میکنه .حساس به گرما و اللخصوص به سرما .
            قرص تاوانکس و ایبوپروفن هم مقداری که تجویز کرده بودند تمام شده.
            من الان با این دردم چی کار کنم؟

          • دکتر نوشین نصیری
            ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۶:۱۵

            سلام خدمت شما . لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید . زیرا ما از طرح درمانی که برای شما انجام شده است اطلاعی نداریم .

        • سلام خانم دکتر فک پایینم دندون پرمولر ۱ سمت راستمو چند سال پیش عصب کشی و پر کرده بودم الان همون دندونم درد میکنه رفتم دکتر گفتن زائده داره دندونت دوباره درمان کردم و الان سومین روزه دندونم درد میکنه آیا این طبیعیه ؟

          پاسخ
          • دکتر نوشین نصیری
            ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۰۲

            سلام خدمت شما . اگر برای بار دوم برای شما درمان ریشه انجام شده تا یک هفته داشتن درد طبیعی است ولی اگر درمان دیگری برایتان انجام شده لطفا به پزشک معالجتون مراجعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button