بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

ایمپلنت یا بریج دندان
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

پل دندان بهتر است یا ایمپلنت؟ از جهت طول عمر، ایمپلنت بهتر است یا بریج دندانی؟ در مقایسه مزایا و معایب، بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت؟ برای جایگزینی دندان از دست رفته از کدام روش استفاده کنیم؟ در این مقاله به پاسخ این سوالات خواهید رسید.

اگر سوالی دارید که به آن پاسخ داده نشده، در انتهای همین مقاله و قسمت نظرات کاربران درج کنید تا دکتر نوشین نصیری شما را راهنمایی کنند. همچنین برای درک بهتر چگونگی انجام بریج و ایمپلنت دندان ویدئوهای واقعی از نصب ایمپلنت و بریج دندان را در ادامه از دست ندهید.

هنگام از دست دادن دندان، باید بتوانید یک دندان جدید را جایگزین کنید تا تراز بودن سایر دندان های خود را حفظ کنید. دندان جایگزین شده می تواند در گفتار و خوردن نیز به شما کمک کند. دو گزینه ای که معمولا می تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشند، کاشت یا ایمپلنت دندان و بریج یا پل دندانی هستند.

اگر با بریج دندان آشنایی ندارید می توانید در ادامه ویدئویی از دکتر نوشین نصیری در حال بریج دندانی را مشاهده می کنید:

کاشت دندان به روش ایمپلنت یکی دیگر از روش های درمان دندان های از دست رفته است که در ادامه ویدئویی از ایمپلنت دیجیتال دکتر نوشین نصیری را مشاهده می کنید:

زمانی که یکی از دندان های خود را از دست می دهید، طرح لبخند شما به صورت چشمگیری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و در بلند مدت می تواند سلامت دندان های دیگر شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی از دست دادن دندان نیز یک امر بسیار رایج است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که بزرگسالان ۳۵ تا ۴۴ ساله در ۶۹% از مواقع حداقل یک دندان خود را از دست داده اند. همچنین بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تقریبا ۲۵% از آمریکایی ها تمام دندان های خود را از دست می دهند.

بریج یا پل دندانی دندانهای کاذب هستند

آنچه باید درباره بریج دندان بدانید

در گذشته، تنها گزینه درمانی برای از بین بردن فاصله میان دندان ها، بریج بود و امروزه نیز بسیاری از افراد بنا بر دلایل مختلف ترجیح می دهند از بریج استفاده کنند. همانطور که از نام این روش مشخص است، یک بریج دندانی به معنی واقع پلی است که به دلیل از دست رفتن دندان ها میان آن ها ایجاد شده است. برای اینکه بتوانید از این روش استفاده کنید، نیاز به دندان های کناری سالم خواهید داشت. دندانپزشک دندان های شما را اصلاح می کند و سطح آن ها را پایین تر قرار می دهد تا بتواند از این طریق یک پشتیبان برای آن ها ایجاد کند.

بریج یا پل دندانی(Dental Bridge)، دندان های کاذبی هستند که توسط دندان های کناری دندان از دست رفته در جای خود نگه داشته می شوند. این دندان ها معمولا از موادی مانند پرسلن یا مواد پلاستیکی خاص ساخته می شوند تا با رنگ طبیعی دندان همخوانی داشته باشد. بریج می تواند جای یک یا چند دندان از دست رفته را پر کند. ایمپلنت دندان در حقیقت قراردادن یک ریشه مصنوعی از جنس آلیاژ تیتانیوم است که با استخوان پیوند می خورد و پس از آن امکان اتصال یک تاج یا پل بر روی دندان ایجاد می شود.

تغذیه بعد از ایمپلنت دندان باید چگونه باشد؟

بریج ها مانند ایمپلنت دندان، جایگزین ریشه نمی شوند و در عوض دندان های اطراف دندان از دست رفته به عنوان یک تکیه گاه مورد استفاده قرار می گیرند. در این صورت فضای خالی ایجاد شده میان دندان ها از بین می رود. زمانی که شما برای اولین بار دندانپزشک خود را ملاقات می کنید، او دندان های کناری را آماده می کند. در این راه دندانپزشک بخشی از مینای دندان شما را بر می دارد یا در واقع دندانهای کناری را میتراشد تا فضای کافی برای انجام بریج ایجاد می شود.

سپس مینای دندان برداشته شده به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شود تا دندان هایی مشابه با دندان شما را در محیط آزمایشگاهی ایجاد کنند. دندان شما در همان جلسه اول تراشیده خواهد شد و از همین رو دندانپزشک برای اینکه بتوانید تا زمان آماده شدن بریج در آزمایشگاه دچار مشکل نشوید، یک بریج موقت را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برای دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

در جلسه دوم ملاقات دندانپزشک مجدد ممکن است یک قالب گیری دیگر از دندان های شما انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که بریج ایجاد شده در آزمایشگاه کاملا مناسب با دندان های شما طراحی شده است. به همین دلیل ممکن است شما برای دریافت بریج نهایی به چند جلسه مراجعه به دندانپزشک نیاز داشته باشید. پس از آن که اطمینان کافی حاصل شد، بریج موقت از دهان شما خارج می شود و بریج ساخته شده را به دندان های شما متصل می کنند. از آن جا که بریج حالتی طبیعی دارد، توجه کمتر کسی را به خود جلب می کند؛ در نتیجه افرادی که نمی خواهند دندان جدید آن ها به صورت کاملا واضح و جدا از سایر دندان ها دیده شود، می توانند از این روش استفاده کنند.

استفاده از مسواک و نخ دندان برای حفظ بریج دندانی الزامی است. همچنین بهتر است به جای استفاده از رژیم های گوشتی، از سبزیجات تازه استفاده کنید و به صورت مرتب و مطابق با دستور دندانپزشک به ملاقات او بروید تا بتوانید طول عمر بریج دندانی خود را افزایش دهید.

تراشیدن دندانهای کناری در بریج دندان دکتر نصیری

انواع روش های کاشت دندان را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

آنچه باید درباره ایمپلنت دندان بدانید

کاشت دندان به روش ایمپلنت یکی دیگر از روش های درمان دندان های از دست رفته است که به دو روش سنتی و دیجیتال انجام می شود. بسیاری از بیماران از این گزینه برای جایگزین کردن دندان های خود استفاده می کنند و توصیه اکثر دندانپزشکان نیز استفاده از این روش درمانی است. در صورتی که بیماری پریودنتال یا هر آسیب دیگری منجر به از دست دادن دندان شما شده است، ایمپلنت دندانی می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای شما باشد. ایمپلنت دندان دارای یک پایه تیتانیومی است که مانند ریشه دندان عمل می کند و توسط تاج پوشش داده می شود.

 یکی از مهم‌ترین مراحل ایمپلنت دندان، جایگذاری هیلینگ ایمپلنت است.

ایمپلنت‌ دندان جلو تنها گزینه جایگزین کردن دندان بدون نیاز به پشتیبان هستند. در ایمپلنت به روش سنتی که پروسه طولانی تری نیز دارد ایمپلنت با استفاده از یک عمل جراحی باز درون استخوان فک شما کاشته می شود و احتیاج به زمان بیشتری دارد تا پایه ایمپلنت جوش بخورد و بخیه ها و التهابشان برطرف شود تا اطمینان حاصل شود که پایه در استخوان فک مستحکم شده است. اما در روش ایمپلنت یک روزه یا فوری دندانپزشک تنها با ایجاد حفره کوچکی که احتیاج به بخیه و طی شدن دوره درمان ندارد، بلافاصله بعد از دراوردن ریشه، پایه تیتانیومی را در فک کار گذاشته و تاج دندان را روی آن قرار می دهد تا بهبودی کامل انجام شود.

ایمپلنت دیجیتال دندان یکی از خدمان دندانپزشکی دیجیتال است که بدون درد، خونریزی و طول درمان طولانی کاشت دندان انجام میشود.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان:

  1. در آوردن ریشه دندان
  2. ایجاد حفره کوچک برای قرار دادن ایمپلنت
  3. جایگذاری ایمپلنت دندان
  4. ریختن پودر استخوان در صورت لزوم برای محکم کردن پایه
  5. قرار دادن پایه یا اباتمنت روی ریشه ایمپلنت
  6. قرار دادن تاج یا کامپوزیت روی پایه

مراحل کاشت ایمپلنت دندانها به صورت مفصل در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

زمانی که بهبودی کامل انجام شد، یک جراحی دیگر انجام می شود و دندانپزشک به کمک یک پیچ دیگر یک تاج را بر روی محل دندان از دست رفته قرار می دهد. یکی از مزایای استفاده از این روش آن است که حتی در صورتی که پیش تر عمل بریج را انجام داده باشید، باز هم امکان استفاده از ایمپلنت را به تشخیص دندانپزشک خود خواهید داشت. این مسئله می تواند به زیبایی دندان های شما کمک کند.

ایمپلنت دندانی معمولا عملکرد بسیار مناسبی را به همراه دارند و نتیجه نهایی نیز مطابق میل بیمار است چرا که دندانپزشک آن ها را مانند مینای دندان بیمار طراحی می کند. البته در روش ایمپلنت یک روزه و فوری این امکان وجود دارد که دندانپزشک بلافاصله پس از کشیدن دندان، پایه ایمپلنت را در استخوان قرار دهد. در این صورت استخوان در سطح طبیعی خود باقی می ماند و تحلیل نمی رود و باعث زیباتر شدن حالت دندان ها می شود.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

افراد دیابتی می توانند ایمپلنت انجام دهند؟ برای رسیدن به جواب این سوال مطالعه مقاله ایمپلنت برای افراد دیابتی را مطالعه کنید.

بررسی مزایا و معایب استفاده از ایمپلنت و بریج دندان

هر پدیده ای با مزایا و معایبی همراه است و بررسی هر یک به صورت جداگانه به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید آگاهی بیش تری در رابطه با آن پدیده بدست آورید. ایمپلنت و بریج دندانی به صورت بالقوه می توانند ظاهری بسیار طبیعی را به شما ببخشند و هر یک به صورت جداگانه مزایا و معایبی را نیز به همراه خواهند داشت. در ادامه به صورت جداگانه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب استفاده از بریج دندان

استفاده از بریج دندان پروسه ساده تری را به همراه دارد و از همین رو بسیاری از افرادی که استرس مراجعه به دندانپزشکی را دارند ممکن است این روش را به سایر روش های درمانی از جمله ایمپلنت ترجیح دهند. برخی از مهم ترین مزایای استفاده از این روش در ادامه آورده شده است.

مزایای استفاده از بریج یا پل دندانی

  1. عدم نیاز به پیوند استخوان قبل از جراحی
  2. عدم نیاز به جراحی تهاجمی
  3. مدت زمان کوتاه برای انجام عمل و پروسه کامل شدن درمان
  4. هزینه های قبل از عمل کمتر
  5. امکان انجام عمل با تنها دو مراجعه به پزشک در طول چند هفته

برای زود جوش خوردن ایمپلنت دندان چه شرایطی لازم است؟ در این مقاله بخوانید.

با وجود مزایای استفاده از روش پل دندانی، معایبی نیز وجود دارد که در ادامه آورده شده است:

معایب استفاده از بریج یا پل دندانی

  1. بریج دندانی عمر کوتاهی دارد و باید هر ۵ تا ۷ سال یک بار به طور کامل عوض شود. البته در صورتی که مراقبت های بهداشتی به خوبی صورت بپذیرد عمر آن ها به ۱۰ سال نیز خواهد رسید
  2. هرچه عمر بریج بیش تر شود، ظاهر طبیعی آن نیز از بین می رود
  3. ممکن است به دندان های اطراف دندان از دست رفته آسیب وارد کند.
  4. نیاز به ایجاد فضای بیشتر در محل جای خالی دندان و تراشیدن بیشتر دندانهای کناری نسبت به روش ایمپلنت

مزایا و معایب استفاده از ایمپلنت دندان

عمل ایمپلنت دندان اگرچه به زمان بیش تری برای درمان کامل نیاز دارد اما به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد به شدت مورد توجه قرار می گیرد. درصد قابل توجهی از افرادی که دندان خود را از دست می دهند با استفاده از ایمپلنت دندانی جای خالی دندان از دست رفته را پر می کنند. برخی از مهم ترین مزایای استفاده از ایمپلنت دندانی در ادامه آورده شده است.

ایمپلنت فوری یا یک روزه

مزایای استفاده از روش ایمپلنت یا کاشت دندان

  1. ایمپلنت دندانی عمری بسیار طولانی دارد و می تواند تا سال های سال کاربرد خود را حفظ کند
  2. به دندان های سالم اطراف ایمپلنت آسیبی وارد نمی کند
  3. میزان موفقیت انجام ایمپلنت دندانی توسط یک دندانپزشک حرفه ای بیش از ۹۷% است
  4. ظاهر بسیار طبیعی تری نسبت به بریج دندانی دارد

در کنار این مزایا استفاده از این روش درمانی معایبی را نیز به همراه خواهد داشت که در ادامه به برخی از مهم ترین آن ها اشاره میکنیم.

معایب استفاده از روش ایمپلنت یا کاشت دندان

  1. فرآیند بهبودی کامل می تواند بیش از ۶ ماه به طول بیانجامد
  2. هزینه استفاده از ایمپلنت دندانی معمولا بیش تر از بریج است
  3. ممکن است فرد دچار عوارض جراحی شود
  4. ممکن است فرد به پیوند استخوان لثه نیاز داشته باشد.

هزینه استفاده از بریج یا پل دندانی از کاشت یا ایمپلنت دندانی کمتر است اما دوام ایمپلنت از بریج بیشتر است

طول عمر بریج دندان بیشتر است یا ایمپلنت؟

ایمپلنت دندان دوام بسیار بیشتری نسبت به بریج دارد و در صورت مراقبت کامل از آن می تواند برای یک عمر در کنار شما باشد. فلز تیتانیوم در برابر پوسیدگی از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است و به همین دلیل عمر استفاده از ایمپلنت نیز بسیار بالا خواهد بود. برای این که بتوانید یک ایمپلنت دندانی بسیار خوب داشته باشید، باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کنید. دوبار مسواک زدن در روز و استفاده از نخ دندان می تواند به شما در این مسیر کمک بسیار زیادی کند. در صورتی که بهداشت را رعایت نکنید، شانس نگهداری از ایمپلنت دندانی شما به شدت کاهش پیدا می کند.

پرینتر سه بعدی دندانپرشکی دیجیتال

معایب و فواید کشیدن دندان عقل را در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

مقایسه هزینه بریج و ایمپلنت

در رابطه با قیمت بریج و ایمپلنت باید بگوییم که هزینه بریج نسبت به سایر روش‌های کاشت دندان بسیار مناسب است. قیمت بریج دندان به عوامل مختلفی از جمله نوع بریج، جنس آن و برند سازنده آن بستگی دارد.

در مقابل روش کاشت دندان با ایمپلنت هزینه بسیار بالایی داشته و یک پروسه تقریبا طولانی است. البته در روش‌های جدیدتر ایمپلنت مانند کاشت ایمپلنت دیجیتال، پروسه کاشت دندان بسیار کاهش یافته و در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. اما به هر حال ایمپلنت چه به روش سنتی انجام شود چه به صورت دیجیتال در کلینیک دکتر نصیری، قیمت بسیار بالاتری نسبت به بریج دارد. در روش ایمپلنت دیجیتال اگر چه که هزینه بالایی باید بپردازید، ولی کاشت دندان شما با کمترین میزان درد و خونریزی انجام می‌شود.

درباره لیفت سینوس و نکات مهم دوران نقاهت سینوس لیفت در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

مقایسه ایمپلنت و بریج  از نظر راحتی

هم بریج و هم ایمپلنت راحتی مطلوب و مناسبی دارند و می‌توانند به خوبی جای خالی دندان‌ها را پر کنند. اما ایمپلنت از نظر راحتی بیشتر شبیه دندان طبیعی است و قدرت تکلم و جویدن با آن نسبت به بریج بهتر است.

در روش بریج احتیاج به جراحی یا سوراخ شدن لثه نیست

مقایسه مراقبت‌های ایمپلنت و بریج دندان

ایمپلنت درست مانند یک دندان طبیعی بوده و به مراقبت‌های کمتری در مقایسه با بریج نیاز دارد. افرادی که دارای بریج هستند باید زیر بریج را به کمک نخ دندان به خوبی تمیز کنند. در کل بریج به یک سری امور اضافه‌تر از مسواک و نخ دندان نیاز دارد که ممکن است برای فرد مشکل‌ساز شوند. رعایت بهداشت بریج دندانی بسیار اهمیت دارد، زیرا روی دندان‌ها قرار گرفته و احتمال تجمع میکروب‌ها و ایجاد پلاک در اطراف آن بسیار بالا است.

در مقابل ایمپلنت مانند یک دندان طبیعی بوده و مسواک و نخ دندان کشیدن آن به آسانی قابل انجام است. همچنین طول عمر بریج دندانی اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، بین ۱۰ تا ۱۵ سال متغیر است. در حالی که ایمپلنت یک روش مادام‌العمر بوده و تا آخر عمرتان نیازی نیست آن را ترمیم یا تعویض کنید.

در ایمپلنت دندان دندانها تراشیده نمیشوند

در چه حالتی استفاده از بریج توصیه می‌شود؟

به طور کلی وقتی فردی از نظر بهداشت دهان و دندان وضعیت مناسبی نداشته باشد، دندانپزشک بریج را برای کاشت دندان توصیه می‌کند. وضعیت نامناسب دهان و دندان باعث تضعیف سیستم ایمنی در این افراد شده و از آمیختن پروتز فلزی ایمپلنت با استخوان فک جلوگیری می‌کند. همچنین افراد سیگاری، دیابتی، افرادی که در معرض شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی هستند و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، بهتر است به جای ایمپلنت از بریج استفاده کنند. البته این به معنی عدم نیاز بریج به بهداشت نیست، برای بریج هم رعایت بهداشت بسیار ضروری است اما در این افراد روش بریج بهتر عمل می‌کند.

خلاصه مقایسه روش ایمپلنت با بریج دندان

بریج ایمپلنت
هزینه ارزان‌تر از سایر روش‌ها است.

هزینه آن بسیار بالا است.

طول عمر

بین ۱۰ تا ۱۵ سال

بیشتر از ۲۰ سال و تقریبا مادام‌العمر

مراقبت‌های مورد نیاز

مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد

مراقبت‌های ایمپلنت مانند دندان طبیعی است

تعداد جلسات درمانی

نیاز به ۲ جلسه درمانی

حداقل ۴ جلسه درمانی و ۳ تا ۶ ماه زمان برای تکمیل پروسه درمان

ظاهر

ظاهر آن کمی مصنوعی است

ظاهر طبیعی‌تری دارد

طریقه جاگذاری

تراشیدن دو دندان مجاور و جاگذاری بریج

ایمپلنت تنها در جای خالی دندان افتاده قرار می‌گیرد و به دندان‌های اطراف کاری ندارد

نیاز به ترمیم و تعویض

حتی با رعایت دقیق بهداشت باز هم به ترمیم و تعویض نیاز دارد

به تعمیر و تعویض نیاز ندارد

انتخاب کدام یک بهتر است؟ ایمپلنت یا بریج دندان

اگر قصد دارید از روش های درمانی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود استفاده کنید، هرگز در رابطه با انتخاب یک روش شخصا تصمیم گیری نکنید. حتما با یک دندانپزشک متخصص که توانایی ارائه هر دو خدمت را دارد مشورت کنید. بهترین جراح ایمپلنت با استفاده از اسکن داخل دهان یا پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال ابتدا تصویری سه بعدی دیجیتالی از موقعیت دندان و استخوان و ریشه ها تهیه میکند و سپس بهترین گزینه را که می تواند مناسب با بودجه شما باشد را انتخاب کنید. انتخاب روش درمان می تواند به تعداد دندان های از دست رفته شما نیز بستگی داشته باشد.

برای مثال در صورتی که یک ردیف پیوسته از دندان ها را از دست داده اید، می توانید از بریج دندانی استفاده کنید تا هزینه های شما به صورت چشم گیری کاهش پیدا کند چرا که در بسیاری از موارد برای کاشت هر دندان باید یک ایمپلنت در فک شما کاشته شود که می تواند هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

انواع روش جایگزین دندان های از دست رفته را در اینجا مطالعه کنید.

در صورتی که به برخی از بیماری ها مبتلا هتسید، ممکن است ایمپلنت دندانی گزینه مناسبی برای شما نباشد. بیماران مبتلا به فشار خون بالا، سرطان خون یا دیابت ممکن است نتوانند ایمپلنت دندانی موفقی را تجربه کنند. به همین منظور در هنگام صحبت با دندانپزشک خود، حتما بیماری های زمینه ای خود را با او در میان بگذارید. بهترین افراد برای انجام ایمپلنت دندان افرادی هستند که استخوان فک آن ها فاقد پوکی یا پوسیدگی بوده و آمادگی کافی برای پذیرش ایمپلنت دندان را داشته باشد. در این مفاله نیز می توانید مهمترین ریسک های کاشت ایمپلنت را بخوانید.

بهتر است برای انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال در تهران قبل از اقدام برای ایمپلنت، برای معاینه به کلینیک دندانپزشکی مورد نظر خود بروید.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید زمان است. کل مراحل درمان به منظور انجام ایمپلنت دندان به روش سنتی می تواند ماه ها به طول بیانجامد؛ در حالی که انجام بریج می تواند در دو مراجعه به دندانپزشک در طول چند هفته به طور کامل انجام شود. در روش ایمپلنت دندان، یک جراح دندانپزشک در استخوان فک شما یک سوراخ ایجاد می کند و ایمپلنت را که یک ریشه مصنوعی به حساب می آید در آن جای می دهد. در این صورت باید صبوری کرد تا دندان و ریشه ایمپلنت به خوبی به یکدیگر جوش بخورد. به طور متوسط این کار ۲ تا ۶ ماه زمان لازم خواهد داشت.

ایمپلنت دیجیتال دندان ها

البته لازم به ذکر است که به لطف پیشرفت علم و استفاده از تکنولوژی دندانپزشکی دیجیتال، کاشت ایمپلنت دندان به روش سنتی جای خود را به روش ایمپلنت دیجیتال داده است و تمام پروسه ایمپلنت می تواند تنها در یک جلسه و به روش فوری انجام شود.

در نظر داشته باشید که به صورت قطع نمی توان گفت که ایمپلنت یا بریج کدامیک برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته بهتر هستند. برای اینکه بتوانید به یک جواب قاطع در این رابطه برسید، حتما باید با دندانپزشک خود مشورت کنید ضمن آن که اطلاعات ارائه شده در این گفتار می تواند راهنمایی برای کسب اطلاعات اولیه در این رابطه باشد.

برای دریافت مطالب بیشتر در حوزه انتخاب روش ایمپلنت دندان یا بریج پل دندانی، این مقاله لاتین را مطالعه نمایید

سوالات متداول درباره مقایسه بریج دندان و ایمپلنت

ایمپلنت دندان بهتر است یا بریج دندان؟

اگر قصد دارید از روش های درمانی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود استفاده کنید، هرگز در رابطه با انتخاب یک روش شخصا تصمیم گیری نکنید. حتما با یک دندانپزشک متخصص که توانایی ارائه هر دو خدمت را دارد مشورت کنید. دندانپزشک متخصص ایمپلنت با استفاده از اسکن داخل دهان یا پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال ابتدا تصویری سه بعدی دیجیتالی از موقعیت دندان و استخوان و ریشه ها تهیه میکند و سپس بهترین گزینه را که می تواند مناسب با بودجه شما باشد را انتخاب کنید. انتخاب روش درمان می تواند به تعداد دندان های از دست رفته شما نیز بستگی داشته باشد.

طول عمر بریج دندان بیشتر است یا ایمپلنت؟

ایمپلنت دندان دوام بسیار بیشتری نسبت به بریج دارد و در صورت مراقبت کامل از آن می تواند برای یک عمر در کنار شما باشدک متخصص ایمپلنت با استفاده از اسکن داخل دهان یا پرینتر سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال ابتدا تصویری سه بعدی دیجیتالی از موقعیت دندان و استخوان و ریشه ها تهیه میکند و سپس بهترین گزینه را که می تواند مناسب با بودجه شما باشد را انتخاب کنید. انتخاب روش درمان می تواند به تعداد دندان های از دست رفته شما نیز بستگی داشته باشد.

هزینه ایمپلنت بیشتر است یا بریج دندان؟

هزینه استفاده از بریج یا پل دندانی از کاشت یا ایمپلنت دندانی کمتر است اما دوام ایمپلنت از بریج بیشتر است

۲۰ دیدگاه. ترک جدید

  • خانم دکتر من ۵۴ساله هسستم و ردیف پپایین فک را دندان مصنوعی دارم خوب است اما یک دندان در ردیف بالا افتاد با توجه به اینکه بریج دندان ارزان تر است میتونام بریج را انتخاب کنم؟ لطفا توضیح دهید ممنون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۶:۳۱

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • عاطفه رحمتی
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۱۷

    سلام وقت بخیر من دو ساله دندون مصنوعی دارم و خیلی به ندرت استفاده میکنم ازش اما لثه ام یکم سابیده شده اگه نیازی به پیوند استخوانی باشه میتونم ایمپلنت بهتره یا بریج دندان؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۶:۳۱

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • تهمینه عطوفتی
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۱۶

    خانم دکتر عزیز خسته نباشین من به فلزات حساسیت دارم ایا برای ایمپلنت دندان که پیچ داره مانعی هست بنظرتون؟ لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۶:۳۴

      سلام خدمت شما . ایمپلنت ساختاری دارد که سازگار با بدن است و مشکلی ایجاد نمیشود .

      پاسخ
  • خانم دکتر من یدونه دندونم افتاده از فک جلو بالا. میتونم پل دندانی بذارم؟ هزینه اش چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۶:۳۵

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خدمت شما اگه سه تا دندون توی یه ردیف افتاده باشن میشه از بریج دندانی استفاده کرد جای ایمپلنت؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۶:۳۵

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام روز بخیر بریج دندون اگه تیره یا کدر بشه کاری نمیشه کرد و حتما باید عوض بشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۸

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      در بعضی موارد نیاز به تعویض داره ولی اکثرا با پالیش و جرمگیری رنگش برمیگرده

      پاسخ
  • ببخشید این پل دندان رو هر شب باید از دندونمون در بیاریم بخابیم؟ ینی مثل دندون مصنوعیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      اگه پرتز شما متحرک باشه میتونید گاها جهت نظافت دربیارین ولی اگه ثابت باشه خیر

      پاسخ
  • حسنا عباسی
    ۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۱

    سلام ببخشید سن پدر من زیاده و حدود ۷یا۸ تا از دندونای جلوی فکش ریخته بنظرتون ایمپلنت بهتره براش یا بریج دندون؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بستگی به کیفیت و ضخامت استخوان ایشون داره
      اگه مناسب باشه که امکانش هست در غیر این صورت از دنچر میتونن استفاده کنن

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر بعد از بریج دندون هم مثل ایمپلنت تا یه مدت نباید چای یا قهوه خورد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۵

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      ما اکثرا برای بیمارانی که کار زیبایی مثل کامپوزیت یا لامینیت انجام میدم توصیه میکنیم که ازچای یا قهوه کمتری استفاده کنن که دندونهاشون رنگ پذیری کمتری داشته باشن
      برای ایمپلنت همچین توصیه ای نداریم

      پاسخ
  • نفیسه سادات یزدی
    ۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۳۹

    سلام خسته نباشید
    برای دندون های آسیاب هم میشه بریج دندون انجام داد؟ من سه تا از دندون های اسیاب سمت چپم رو کشیدم هم تحمل درد و مواظبت از ایمپلنت رو ندارم همینکه هزینه اش بالاست. بنظرتون بریج بهتره برام؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بهترین درمان برای بی دندانی دندانهای خلفی در صورت داشتن کیفیت و ضخامت استخوان مناسب کاشت ایمپلنت هست
      و اگر شرایط استخوان مناسب باشد بهترین گزینه ایمپلنت دیجیتال هست که نه درد داره و نه بخیه و برش لثه
      دنچر آخرین و ارزانترین گزینه هستش

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button