آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ (علت و درمان درد ایمپلنت)

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

آیا ایمپلنت درد دارد؟ امروزه ورود تکنولوژی به حوزه دندانپزشکی دیجیتال توانسته است تا حدود زیادی بر روی عمل ایمپلنت دندان نیز تاثیر گذارد و در نتیجه سبب شده است تا این عمل با سهولت بیشتری انجام گردد. در این گفتار در رابطه با شرایط عمل ایمپلنت دندان توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

تا چه مدت پس از جراحی، ایمپلنت دندان احساس درد دارید؟ در ادامه این مقاله به تمامی سوالات شما درباره درد ایمپلنت دندان پاسخ خواهیم داد. اگر باز هم سوال دارید، در قسمت نظرات کاربران درج کنید تا دکتر نوشین نصیری شما را راهنمایی کنند.

اگر فرصت مطالعه کل مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

شرایط انجام جراحی ایمپلنت

برای اینکه به موضوع چگونگی دردناکی کاشت دندان بپردازیم، بهتر است یک آگاهی کامل در رابطه با شرایط عمل داشته باشیم. در حقیقت یک دندانپزشک خود پیش از اینکه فرایند عمل جراحی را آغاز کند به شما کاملا توضیح خواهد داد که باید انتظار چه چیزی را داشته باشید.

حقیقت امر آن است که نمی توان یک نسخه مشابه را برای همه بیماران اجرا کرد و شرایط بیماران مختلف برای انجام ایمپلنت دندان کاملا متفاوت است. دندانپزشک متخصص ایمپلنت با بررسی شرایط بیمار تشخیص می دهد که آیا ایمپلنت برای بیمار مناسب است یا خیر

درد بعد از ایمپلنت چند روز طول میکشد

در صورتی که یکی از دندان های خود را به هر دلیل از دست داده اید، باید یک دندان جایگزین را برای خود فراهم کنید. در صورتی که چنین اقدامی نکنید، تحلیل استخوان فک یا از بین رفتن استخوان لثه و کوتاه شدن ارتفاع استخوان فک و همچنین ایجاد فاصله میان دندان های شما ساده ترین اتفاقی است که ممکن است برای شما رخ دهد.

یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما برای برطرف کردن این مشکل، انجام ایمپلنت یا کاشت دندان است. البته که تصمیم نهایی همواره به عهده شما خواهد بود اما ایمپلنت دندان مزایای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت که نسبت به بریج یا پل دندانی و حتی تاج های دندانی، گزینه بسیار مناسب تری به حساب می آید.

مقاله زیبا و خواندنی ایمپلنت یا بریج دندان کدام بهتر است را از دست ندهید

در پروسه ایمپلنت دندانی غیر دیجیتال یا روش ایمپلنت سنتی، دندانپزشک باید بررسی های لازم را بر روی لثه شما انجام دهد، سپس در صورتی که استخوان لثه شما کیفیت و تراکم کافی را نداشته باشد، دندانپزشک به تشخیص خود از پیوند استخوان استفاده می کند تا بتواند از این طریق کمبود ممکن را جبران کند.

پس از اینکه شرایط کافی برای کاشت دندان فراهم شد، دندانپزشک یک پایه که از جنس آلیاژ تیتانیوم تهیه شده است را در درون استخوان لثه جای می دهد و سپس برای مدتی صبوری می کند که آلیاژ با لثه همخوانی کامل پیدا کند یا به اصطلاح استخوان جوش بخورد و پیوند استخوان بگیرد. در همین رابطه توصیه می کنیم مقاله برای زود جوش خوردن ایمپلنت چه شرایطی لازم است؟ را مطالعه کنید.

ایمپلنت در حقیقت همان ریشه دندان شماست که این بار به صورت مصنوعی ساخته شده است. سپس از طریق یک تاج مناسب، یک دندان طبیعی و مناسب با سایر دندان ها را برای شما ایجاد می کند.

فیلم ایمپلنت دندان

ایمپلنت دیجیتال این امکان را فراهم کرده است که کاشت دندان بدون درد را تجربه کنید. در ادامه ویدئویی از ایمپلنت دندان دیجیتال بدون درد از دکتر نوشین نصیری را مشاهده می کنید:

چه عواملی موجب می شود درد بیش‌تری پس از کاشت ایمپلنت تجربه کنید؟

به طور معمول، دردهای پس از جراحی ایمپلنت، تنها در روزهای اولیه پس از جراحی احساس می‌شوند و به تدریج برطرف می‌گردند. البته این امر در صورتی اتفاق می‌افتد که توصیه‌های بهداشتی پس از جراحی ایمپلنت به خوبی انجام شوند.

در صورتی که مراقبت‌های پس از جراحی ایمپلنت به خوبی انجام نشوند، ممکن است بیمار، به تدریج درد بیش‌تری را تجربه کند. در ادامه به عوامل مؤثر بر افزایش درد پس از جراحی ایمپلنت اشاره می‌شود:

عفونت

در صورت وجود بیماری‌های لثه کنترل نشده، استعمال دخانیات پس از عمل جراحی ایمپلنت و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، ممکن است بیمار، در روزهای پس از انجام عمل جراحی ایمپلنت به عفونت لثه دچار شود و همین مسئله موجب تشدید درد در محل عمل جراحی شود. لازم به ذکر است که استفاده از مواد کاشت با کیفیت پایین هنگام انجام عمل جراحی ایمپلنت نیز می‌تواند به عفونت لثه منجر شود.

حرکت ایمپلنت دندان

برای جوش خوردن ایمپلنت دندان به فک، لازم است که در چند هفته اول پس از جراحی، مراقبت‌های لازم صورت گیرد تا ایمپلنت در محل خود ثابت بماند و جا‌به‌جا نشود. در صورتی که به دلیل وارد شدن ضربه به دهان و فک، ایمپلنت دندان حرکت کند یا لق شود، درد پس از جراحی ایمپلنت را تشدید می‌کند.

فشار بر روی ایمپلنت دندان

پس از انجام عمل جراحی ایمپلنت، لازم است که تمهیدات لازم برای پیشگیری از وارد آمدن فشار بر روی ایمپلنت دندان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، بیمارانی که در خواب دندان قروچه می‌کنند، حتماً باید پس از عمل جراحی از محافظ دندان یا نایت گارد هنگام خواب استفاده کنند.

ضمناً بیماران در روزهای اولیه پس از عمل جراحی ایمپلنت باید حتماً از مواد غذایی نرم و آبکی استفاده کنند تا فشار بر روی ایمپلنت دندان کاهش یابد. برای اطلاعات بیشتر مقاله آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود را مطالعه کنید.

ایمپلنـت دنـدان بـدون درد در دندانپزشکـی دکتر نصیری

آیا در طول انجام جراحی ایمپلنت، بیمار احساس درد می کند؟

عمل های جراحی همگی ممکن است در هنگام اجرا همراه با درد باشند و از همین رو ممکن است که بیمار در طول عمل ایمپلنت دندان نیز احساس درد داشته باشد. اگر برای شما نیز این سوال پیش آید که این درد با چه درد دیگری قابل مقایسه است، متاسفانه نمی توانیم پاسخ دقیقی را ارائه کنیم چرا که شرایط هر بیمار با بیمار دیگر کاملا متفاوت است.

امروزه تکنیک های بسیار مدرن و پیشرفته ای برای کنترل درد به وجود آمده است که سبب می شود تا درد ناشی از جراحی های مختلف دندانپزشکی به حداقل برسد. در بسیاری از موارد دندانپزشک می تواند انواع مختلفی از آرام بخش ها را به بیمار تزریق کند تا سطح اضطراب و درد را در بدن او تعدیل کند.

افراد دیابتی می توانند ایمپلنت انجام دهند؟ مقاله ایمپلنت برای افراد دیابتی را از دست ندهید.

آیا بعد از جراحی ایمپلنت دندان درد وجود دارد؟

عوامل زیادی بر درد پس از انجام ایمپلنت دندان تاثیر گذار خواهند بود. برای مثال اگر عمل شما پیچیدگی خاصی نداشته باشد، انتظار می رود که درد ناشی از عمل ایمپلنت بسیار کمتر باشد.

در برخی از بیماران عواملی مانند کبودی، تورم و خونریزی پس از انجام عمل دیده می شود. همه این نشانه ها اما موقت خواهد بود و انتظار بر آن است که پس از گذشته ۷ تا ۱۰ روز از روز جراحی تورم به طور کامل از بین برود.

تا چه مدت پس از جراحی، ایمپلنت دندان احساس درد دارید؟

در اغلب موارد، درد و ناراحتی پس از عمل جراحی ایمپلنت در طول ۳ تا ۵ روز پس از درمان به اوج خود می‌رسد و سپس شروع به کاهش می‌کند. به طوری که، بیمار در پایان هفته اول پس از جراحی ایمپلنت، درد خفیفی را تجربه می‌کند و احساس بهتری دارد. علائم دیگر نظیر تورم، کبودی و التهاب نیز در طول هفته اول برطرف می‌شوند.

با توجه به شرایط فیزیکی بیماران، در طول ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی ایمپلنت، دهان و فک بیمار به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد، احساس درد کاملاً برطرف می‌شود و افراد می‌توانند رژیم غذایی معمول خود را شروع کنند و حتی فعالیت‌های سنگین ورزشی خود را از سر بگیرند.

احتمال درد و تورم و کبودی بعد از ایمپلنت

ایمپلنت‌ دندان‌های جلو و هرآنچه لازم است بدانید

آیا با بی حسی موضعی ایمپلنت دندان درد دارد؟

در جواب به اینکه آیا ایمپلنت دندان درد دارد باید گفت با استفاده از بی حسی موضعی، اعصاب اطراف ناحیه ایمپلنت دندان بی حس می‌شود. این روش در انجام عمل‌های جراحی دندانپزشکی بسیار پرکاربرد است.

با استفاده از بی حسی موضعی، بیمار کاملاً هوشیار است اما حین انجام عمل جراحی، هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نمی‌کند. بی حسی موضعی با تزریق در لثه انجام می‌شود و بیمار تنها درد خفیف ناشی از فرو رفتن سوزن در لثه خود را احساس می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

احساس درد یک سال پس از جراحی ایمپلنت طبیعی است؟

در پاسخ به این سوال که آیا یک سال پس از جراحی، ایمپلنت دندان درد دارد یا خیر؟ باید گفت که این امر عمومیت ندارد و تنها برای برخی از بیماران اتفاق می‌افتد.

بررسی‌ها نشان می دهد که برخی از بیمارانی که با مشکلاتی نظیر عفونت، کمبود تراکم استخوان در فک و کمبود بافت لثه در محل جراحی مواجه بوده‌اند؛ یک سال پس از انجام عمل جراحی ایمپلنت نیز همچنان احساس درد در ناحیه جراحی داشته‌اند.

همچنین افرادی که پس از انجام عمل جراحی، به طور مداوم سیگار مصرف کرده‌اند یا دندان قروچه داشته‌اند و به آن رسیدگی نکرده‌اند، درد مستمر پس از عمل جراحی را تجربه کرده‌اند.

اجزای ایمپلنت دندان دکتر نصیری

برای جایگزینی دندان از دست رفته پروتز دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

مراحل کاشت ایمپلنت دندان به اختصار

  1. تصویربرداری و اسکن داخل دهانی با استفاده از پرینتر سه بعدی و بررسی وضعیت ریشه و لثه
  2. جراحی و درمان ریشه و خالی کردن ریشه و عصب کشی و پاکسازی لثه
  3. در صورت نیاز و تحلیل استخوان لثه استفاده از پیوند استخوان یا عمل پیوند لثه
  4. در صورت انتخاب شیوه ایمپلنت دیجیتال و انجام ایمپلنت فوری یک روزه دندان، حفره کوچکی ایجاد میشود و پیچ ایمپلنت کار گذاشته میشود
  5. در صورت نیاز به محکم کردن پیچ ایمپلنت از پودر استخوان طبیعی یا سنتزی بر اثر تشخیص پزشک استفاده میشود
  6. پایه اباتمنت ایمپلنت روی پیچ کار گذاشته میشود
  7. تاج دندانی سرامیکی پرسلن یا کامپوزیتی روی پایه ایمپلنت تحویل داده میشود

مراحل کاشت ایمپلنت دندان را به صورت مفصل در اینجا بخوانید.

دندانپزشک شما حتما قبل از انجام ایمپلنت دندانی از بی حسی موضعی استفاده می کند. با توجه به این موضوع عصب های اطراف محل عمل به طور کامل بی حس می شوند و در نتیجه انتظار بر آن است که شما دردی احساس نکنید.

در برخی از مواقع ممکن است احساس کنید که به لثه شما فشار وارد می شود و در این حالت نباید نگران باشید چرا که یک اتفاق کاملا طبیعی است. در صورتی که اضطراب بسیار بالایی دارید، حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید شاید دریافت اطلاعات یا هم صحبتی با پزشک بتواند از استرس شما بکاهد.

یک متخصص ایمپلنت دیجیتال باید بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن موضع بیماری را شناسایی کند و پس از عکس‌برداری اقدام به درمان کند.

سطح درد هرچه بیش تر باشد، باز هم روش هایی برای تسکین آن وجود دارد. استفاده از یک کیسه یخ همیشه ساده ترین و در دسترس ترین روش برای کنترل درد است.

بیماران همچنین حتما از مسکن های دارویی نیز استفاده خواهند که که دندانپزشک پس از انجام عمل بسته به تشخیص خود در اختیار بیمار قرار می دهد. با همه این تفاسیر این ناراحتی ناشی از عمل ایمپلنت دندان موقتی است و در عوض شما سلامت طولانی مدت دندان های خود را بدست خواهید آورد.

کاهش درد ایمپلنت دندان

راهنمای کوتاه برای کاهش درد ایمپلنت دندان

وجود تورم و درد در روزهای اولیه پس از جراحی کاملا طبیعی است اما در افراد مختلف کاملا متفاوت است. با این وجود راه های بسیار زیادی وجود دارد که در ۷ تا ۱۰ روز نخست درمان می توانید با استفاده از آن ها، درد ناشی از جراحی خود را کاهش داده و به حداقل برسانید.

نخستین نکته ای که باید به دقت به آن توجه داشته باشید، مجموعه دستورالعمل هایی است که دندانپزشک شما در اختیار شما قرار می دهد. بدون تردید او با توجه به این که شرایط عمل را به خوبی می داند، بهترین راهکارها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

تزریق بدون درد ایمپلنت دندان

شما همچنین باید در استفاده از مسکن های دارویی نیز دقت داشته باشید. استفاده از یک زمان بندی مناسب و استفاده از دوز کافی مطابق با دستور پزشک می تواند به شما کمک کند تا درد کمتری را تحمل کنید. شما همچنین می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا شدت درد شما کاهش پیدا کند. برخی دیگر از مواردی که می تواند در کنترل درد شما را یاری کند عبارتند از:

  1. شسشوی مداوم لثه با آب نمک
  2. استفاده از غذاهای خنک شده و نرم و پرهیز از استفاده از نوشیدنی ها و خوراکی های داغ
  3. استفاده مداوم و صحیح از مسواک و خمیر دندان

ایمپلنت درد دارد یا عصب کشی؟

از جمله سوالاتی که ذهن بسیاری از افرادی که کاندید انجام جراحی ایمپلنت هستند را مشغول کرده‌ است؛ این است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ درد ایمپلنت دندان بیش‌تر است یا عصب کشی؟

در پاسخ به این سوال‌ها باید گفت که همان‌طور که هنگام عصب کشی دندان، دردی را احساس نمی‌کنید؛ حین عمل جراحی ایمپلنت دندان نیز احساس درد نخواهید داشت. به دلیل آنکه، پیش از انجام جراحی ایمپلنت، در محل جراحی از بی حسی موضعی استفاده می‌شود.

درد پس از جراحی ایمپلنت دندان نیز در کوتاه مدت تجربه می‌شود و به تدریج برطرف می‌شود. ممکن است شنیده باشید که حتی پس از چند ماه یا یک سال از انجام عمل جراحی، ایمپلنت دندان درد دارد؛ خوب است بدانید که درد مستمر و ادامه‌دار پس از جراحی ایمپلنت طبیعی نیست و به عوامل دیگری بستگی دارد.

در صورتی که بیمار، به مراقبت‌های بهداشتی پس از عمل جراحی و توصیه‌های دندانپزشک معالج به خوبی عمل کند؛ درد بیمار، در پایان هفته اول پس از عمل جراحی ایمپلنت برطرف می‌شود.

پروتز دندان مصنوعی عامل تحلیل استخوان فک

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

بسیاری از افراد با این تصور که سن آن ها کم یا زیاد است و نمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند، از انجام ایمپلنت صرف نظر می کنند و هرگز به منظور رسیدن به آن با دندانپزشکی مشورت نمی کنند.

پیشرفت تکنولوژی به افراد با سن بالا نیز کمک می کند تا بتوانند به راحتی از ایمپلنت دندان استفاده کنند و هرگز به سراغ استفاده از دندان های مصنوعی که ممکن است استخوان لثه را از بین ببرد، نروند. به طور کلی در صورتی که شما یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، قادر خواهید بود تا از ایمپلنت دندان استفاده کنید.

با این حال در برخی از مواقع ممکن است پیش از انجام ایمپلنت دندانی به چند جلسه درمانی برای آماده سازی از جمله پیوند استخوان یا پیوند لثه نیاز داشته باشید.

یکی از عمده ترین دلایل این است که پس از از دست دادن یک دندان، استخوان اطراف آن در لثه شما رفته رفته از بین می رود. برای این که بتوانید یک ایمپلنت دندانی موفق را تجربه کنید، باید استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت را داشته باشید.

از همین رو با توجه به مدت زمانی که شما دندان خود را از دست داده اید، ممکن است حجم بیش تری از استخوان لثه شما از بین رفته باشد.

در چنین مواقعی دندانپزشک از پیوند های استخوانی استفاده می کند تا بتواند استخوان کافی برای انجام ایمپلنت را در اختیار داشته باشد. در صورتی که دندان شما دارای اشکال باشد و بخواهید قبل از انجام ایمپلنت آن را بکشید، این شانس را خواهید داشت که بدون پیون استخوان با درمان ریشه بتوانید به این خواسته خود برسید.

برای آگاهی کامل در رابطه با روش های مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت و افزایش طول عمر ایمپلنت این مقاله را از دست ندهید.

دوره مورد نیاز برای ریکاوری انجام ایمپلنت دندان چه مدت است؟

یکی از نگرانی های مهم افرادی که ایمپلنت دندان انجام می دهند آن است که چه مدت باید صبر کنند تا شرایط عادی را مجدد بدست آورند.

زمانی که عمل ایمپلنت انجام می شود، بسیاری از بیماران ادعا می کنند که عمل آن ها ساده تر از کشیدن دندان بوده است. شما احتمالا یک روز پس از انجام عمل قادر خواهید بود تا به شرایط عادی زندگی بازگردید و فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

با این وجود ممکن است همچنان احساس درد را داشته باشید در این صورت بهتر است از قرص های مسکن یا کلیه روش هایی که پیش تر به آن ها اشاره کردیم استفاده کنید تا بتوانید درد خود را کنترل کنید. دوره اولیه درمان شما ممکن است ۴ ماه طول بکشد و پس از آن شما آماده خواهید شد تا مرحله پایانی درمان را انجام دهید.

در این زمان شما می توانید تاج دندان خود را نیز در اختیار بگیرید. این تاج کاملا مشابه با سایر دندان های شما از جنس لمینت سرامیکی ساخته می شود و می توانید از ظاهر طبیعی دندان خود اطمینان داشته باشید.

درصد موفقیت ایمپلنت دندان

آیا امکان تحلیل لثه بعد از ایمپلنت وجود دارد؟

مزایای ایمپلنت دندان

اگر هنوز در رابطه با انجام ایمپلنت دندان قانع نشده اید، بهتر است کمی با مزایای استفاده از این روش درمانی با خبر شوید تا بدون تردید آن را برای درمان خود انتخاب کنید.

دائمی بودن ایمپلنت دندان مهم ترین ویژگی است که این نوع از عمل جراحی به همراه خواهد داشت. برخی از عواملی که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، مهم ترین مزایای استفاده از ایمپلنت دندان هستند:

  1. کاشت ایمپلنت دندان باعث حفظ استخوان لثه می شود و از تخریب و تحلیل رفتن هرچه بیش تر آن جلو گیری می کند.
  2. ایمپلنت بسیار طبیعی تر از دندان های مصنوعی به نظر می رسند و با توجه به شرایطی که دارند در اثر اتفاق لق نخواهند شد که از لثه شما جدا شوند.
  3. دندان های کاشته شده ظاهری زیبا و طبیعی دارند و استحکام بسیار زیادی دارند. به همین دلیل است که بیماران پس از تثبیت ایمپلنت دندانی خود می توانند بدون هیچ گونه مزاحمتی از غذاهای مورد علاقه خود استفاده کنند.
  4. استفاده از مسواک و نخ دندان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید برای سال های طولانی از آن ها بهره ببرید.
  5. درصد موفقیت عمل ایمپلنت دندانی بالاست و به ندرت شکست می خورد، دندانپزشکان معمولا پیش از انجام عمل عواملی مانند فشار خون بالا و همچنین دیابت را مورد بررسی قرار می دهند تا احتمال شکست را به حداقل برسانند. احتمال موفقیت ایمپلنت دندان ۹۵ تا ۹۸% گزارش شده است.

برای مطالعه بیشتر درباره اینکه آیا ایمپلنت دندان درد دارد یا خیر این مقاله لاتین ژورنال مدیسن نت را مطالعه فرمایید.

سخن نهایی

در کنار مزایای فوق ایمپلنت دندان می تواند در بهبود لبخند و سلامت دندان های شما نیز نقش بسیار مهمی را بازی کند. در اختیار داشتن یک اصلاح طرح لبخند هالیوودی زیبا می تواند بر اعتماد به نفس شما نیز کمک کند و شما می توانید بدون آنکه نیازی به پنهان کردن جای دندان از دست رفته خود داشته باشید، در یک جمع شروع به صحبت کنید.

در پایان نیز در نظر داشته باشید که هر عمل جراحی ممکن است با درد همراه باشد اما این درد موقتی خواهد بود و پس از مدتی کوتاه به طور کامل از بین خواهد رفت.

سوالات متداول درباره درد ایمپلنت دندان

آیا در طول انجام جراحی ایمپلنت، بیمار احساس درد می کند؟

عمل های جراحی همگی ممکن است در هنگام اجرا همراه با درد باشند و از همین رو ممکن است که بیمار در طول عمل ایمپلنت دندان نیز احساس درد داشته باشد. اگر برای شما نیز این سوال پیش آید که این درد با چه درد دیگری قابل مقایسه است، متاسفانه نمی توانیم پاسخ دقیقی را ارائه کنیم چرا که شرایط هر بیمار با بیمار دیگر کاملا متفاوت است.

آیا بعد از جراحی ایمپلنت دندان درد وجود دارد؟

عوامل زیادی بر درد پس از انجام ایمپلنت دندان تاثیر گذار خواهند بود. برای مثال اگر عمل شما پیچیدگی خاصی نداشته باشد، انتظار می رود که درد ناشی از عمل ایمپلنت بسیار کمتر باشد. در برخی از بیماران عواملی مانند کبودی، تورم و خونریزی پس از انجام عمل دیده می شود. همه این نشانه ها اما موقت خواهد بود و انتظار بر آن است که پس از گذشته ۷ تا ۱۰ روز از روز جراحی تورم به طور کامل از بین برود.

تا چه مدت پس از جراحی، ایمپلنت دندان احساس درد دارید؟

در اغلب موارد، درد و ناراحتی پس از عمل جراحی ایمپلنت در طول ۳ تا ۵ روز پس از درمان به اوج خود می‌رسد و سپس شروع به کاهش می‌کند. به طوری که، بیمار در پایان هفته اول پس از جراحی ایمپلنت، درد خفیفی را تجربه می‌کند و احساس بهتری دارد. علائم دیگر نظیر تورم، کبودی و التهاب نیز در طول هفته اول برطرف می‌شوند.

آیا با بی حسی موضعی ایمپلنت دندان درد دارد؟

در جواب به اینکه آیا ایمپلنت دندان درد دارد باید گفت با استفاده از بی حسی موضعی، اعصاب اطراف ناحیه ایمپلنت دندان بی حس می‌شود. این روش در انجام عمل‌های جراحی دندانپزشکی بسیار پرکاربرد است. با استفاده از بی حسی موضعی، بیمار کاملاً هوشیار است اما حین انجام عمل جراحی، هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نمی‌کند.

۲۴ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام بر شما خانم دکتر عزیز
    من چند ماه کوتاهیه ایمپلنت کردم دو تا دندونمو الان بستنی یا یه چیز گرم میخورم خیلی درد میگیره من قبلا عصب کشی کردم تا چند ماه اینطوری بود بعد خوب شد الان این طبیعیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۱۵

      سلام خدمت شما . لطفا عکس opg برای ما ارسال کنید تا ما منشا درد را ببینیم و راهنمایی کنیم .

      پاسخ
  • سلام خانم خسته نباشید برای کسی که قبلا سیگاری بوده و الان دو سه ماهه ترک کرده ایمپلنت انجام میشه؟ اتمال داره بعد ایمپلنت عفونت کنه؟ مرسی از شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۲۱

      سلام خدمت شما . بله ایمپلنت برای شما انجام میشود ولی اول باید از شما عکس opg داشته باشیم تا بهتر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • گلاره عبدولی
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۰

    ببخشید من یه سوالی دارم من دو سه ماه پیش ایمپلنت کردم فک بالامو و قبلش لیفت سینوس هم داشتم و یکمی درد داشتم الان شک کردم نکنه عفونتی چیزی باشه؟!چیکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • رحمان حقدوست
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۱۵

    سلام روش خوش پدر من ۶۵سالشه و ردیف پاایین دندوناش یکی در میون افتاده و خیلی خرابه سابقه بیماری هم ندارند میتونن ایمپلنت کنن؟ ایمپلنت فوری براشون ممکنه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۲۴

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • رقیه شفیع پور
    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۱۳

    سلام خانم دکتر من یه سال پیش حدودا ایمپلنت کردم ولی چون استخوان فک تحلیل رفته بود پیوند استخوان هم داشتن الان بعد یه سال و خورده ای دوباره دندون درد دارم علتش میتونه همون پیوند استخوان باشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۲۹

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا منشا درد را ببینیم و راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • مرصاد علو
    ۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۷

    سلام
    من از همه پرسیدم ایمپلنت درد داره یا نه همه گفتن نه . دکترش که با اطمینان گفت نه منم سه تا دندونمو ایمپلنت کردم هفته اول قرص خوردم ولی الان که چند ماه میگذره یکم درد میکنه گاهی میترسم عفونت کرده باشه باید چیکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۱۰

      درود برشما جهت اطمینان عکس رادیولوژی از دندونتون بگیرید و توسط دندونپزشک ویزیت بشین

      پاسخ
  • خانم دکتر یکی از دندونای من عصب کشی بود ولی درد میکرد دکتر گفت باید روکش رو برداریم عفونت رو درمان کنیم بعدش ایمپلنت کردم الان سه ماهه میگذره اما این درد دندون هنوز هست. چیکار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۲۴

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      اکثرا دندونهای عصب کشی شده اگه مجدد درد بگیره یا عصب کشی کامل صورت نگرفته و یا اینگه دندونتون ممکنه عفونت کرده باشه
      اما اگر بعد از یکهفته ایمپلنت هنوز درد وجود داشته باشد دلایل مختلفی وجود دارد که یکی از آنها احتمال عفونت میباشد
      برای دریافت پاسخ مناسب بهتر است به کلینیک مراجعه کرده و عکس pa گرفته شود و دندانپزشک از نزدیک ویزیت کنه دندونتونو

      پاسخ
      • سلام خانم دکترمن همه دندانام کشیدم الان متحرک دارم یک سال ونیمه ایا میشه ایمپلنت کنم واراون دندونها استفاده کنم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۰۲

          سلام وقت بخیر. لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا ما بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .

          پاسخ
  • شیما فخرایی
    ۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۲

    مرسی مطلب خوبی بود
    ببخشید من دندونم رو ۶ماه پیش ایمپلنت کردم هنوز درد دارم این میتونه نشونه این باشه که دندونهای کناری عفونت کردن؟
    لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۸

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله هر احتمالی ممکنه هست برای دریافت پاسخ مناسب به کلینک مراجعه کرده و عکس pa گرفته و توسط دندانپزشک معاینه شوید

      پاسخ
  • سلام روزتون خوش
    دخترم دندوناشو ایمپلنت کرده هنوز بعد سه ماه یه استکان چایی نمیتونه بخوره ایا این درد عجیب نیست؟ میتونه بیاد معاینه کنید دندونشو؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۹

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله عجیبه و نباید درد داشته باشه
      میتونید از پذیرش وقت ویزیت بگیرین
      امیدوارم بتونیم کمکتون کنیم
      سپاس

      پاسخ
  • مهرنوش حاجیان
    ۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۶

    خانم دکتر من یکسال پیش ایمپلنت کردم سه تا از دندونامو هیچ مشکلی نبود ولی الان بعد یکسال شروع کردن به اذیت کردن.علت درد ایمپلنت بعد یکسال چیه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۳

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      دلایل مختلفی میتونه داشته باشه از جمله عفونت یا برخورد با ریشه دندان مجاور و یا روی کانال عصب بودن و….
      برای نتیجه بهتر میتونید عکس opg از دندوناتون بگیرین و به کلینیک مراجعه کرده و از نزدیک ویزیت بشین

      پاسخ
  • معصومه کردی
    ۹ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵

    سلام من شنیده بودم ایمپلنت درد زیادی نداره مثل عصب کشی ولی الان یک ماه گذشته ایمپلنت کردم و هنوز نمیتونم چیزی بخورم اصن شب و روز ندارم. من میخام از شهرستان بیام مطیب شما باید چطوری نوبت بگیرم دندونم رو معاینه کنید؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      میتونید با پذیرش تماس بگیرین تابهتون وقت ویزیت بزارن

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button