کاربرد لیزر در دندانپزشکی مدرن

کاربرد لیزر در دندانپزشکی مدرن
دندانپزشکی دیجیتال

اشتراک‌گذاری

در کشور آمریکا اولین بار در ابتدای دهه ۱۹۹۰ از لیزر برای ایجاد شکاف بر روی لثه استفاده شد و سپس به وسیله سازمان غذا و دارو تصویب شد. پس از آن در سال های ۱۹۹۶ ببعد از آن برای بافت های سخت نیز استفاده شد که منظور همان بافت استخوانی فک پایین است و این مورد هم به ثبت و تایید سازمان غذا و دارو رسید.

امروزه در ایران نیز بسیاری از روش‌های جراحی و درمانی دندانپزشکی از لیزر استفاده میکنند که با نام روش لنپ مورد استفاده قرار میگیرند.

دندانپزشکی با لیزر در ایران

کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های نوین درمان‌های خود را با استفاده از لیزر انجام داده و از مزایای آن میتوانید استفاده نمائید.

کاربرد لیزر در دندانپزشکی دیجیتال و مدرن

کاربرد لیزر در دندان پزشکی مدرن

چند مدل مختلف لیزر دندانی و دهانی وجود دارد که هر یک دارای طول موج متفاوتی هستند و در عرصه های مختلف دندانپزشکی از آن استفاده میشود. تفاوت طول موج در این عرصه و صنعت دندانپزشکی به طول موج های مختلفی بستگی دارد که هر یک برای کاربرد خاصی باید مورد استفاده قرار گیرد.

در دندانپزشکی مدرن و دیجیتالی از لیزر برای موارد مختلفی استفاده میشود  که از رایج ترین کاربردهای آن برای سفید کردن دندان است.

از لیزر در دندانپزشکی زیبایی بسیار استفاده میشود حتی برای برداشت پوسیدگی نیز از لیزر استفاده میشود زیرا با استفاده از آن میتوان به راحتی بافت پوسیده را برداشت و هرگونه حساسیت دندانی را درمان کرد به همین علت نتایج به دست امده با لیزر بسیار کاربردی است.

در واقع به کارگیری لیزر در دندان پزشکی موجب ایجاد تفاوت بین دندانپزشکی دیجیتال و سنتی شده است. با ما همراه باشید تا کاربردهای مختلف لیزر را در درمان‌های مختلفی که در عرصه دندانپزشکی دیجیتال است آشنا شوید.

کاربرد لیزر در درمان بیماری های مربوط به لثه
  • کاربرد لیزر در درمان بیماری های مربوط به لثه

در بیماری لثه اولین اقدامی که اتفاق میافتد این است که لثه از مکان یا پوزیشن نرمال خویش جدا میشود که در صورت ادامه دار بودن باعث از بین رفتن بافت لثه میشود و باعث میشود اوضاع بسیار وخیم شود.

با استفاده از لیزر درمانی میتوانید بافت لثه را درمان کرده و از آن به عنوان یک آنتی باکتریال بسیار قوی در درمان هرگونه بیماری لثه استفاده میشود. جالب است بدانید هنگامی که نور آبی تابیده میشود میکروب‌ها از بین میرود در راستای این امر کار چسبندگی لثه حالت کاملا ایده آل و طبیعی به خود میگیرد.

با استفاده از لیزر در این بخش دندانپزشکی دیگر نیازی به جراحی سنگین و دردناک کنار زدن لثه سپس بخیه نیست و میزان خون ریزی کاهش میابد. البته دقت کنید گاهی ممکن است به بی حسی موضعی نیازی نباشد.

در ایمپلنت دندانی امروزه از روش لیپ استفاده میکنند و هنگامی که لیزر تابیده میشود همه میکروب‌ها از بین رفته و در نهایت کاملا لثه به حالت ایده آل برگشته و جهت کاشت ایمپلنت آماده میشود.

کشیدن دندان با استفاده از لیزر

ایرفلو یک روش برای برطرف کردن لکه های دندان است که به کمک فشار هوا، می توان ظاهر سفید دندان ها را بدست آورد.

  • کاربرد لیزر در کشیدن دندان‌ها

کشیدن دندان  با استفاده از لیزر باعث میشود بیمار و پزشک مزایای بسیار زیادی را تجربه کنند و بسیار کاربردی باشد. میزان درد و خونریزی که بیشترین نگرانی افراد در کشیدن دندان است در این روش بسیار کاهش میابد. در ادامه مزایای کشیدن دندان با استفاده از لیزر را شرح میدهیم:

  1. کاهش مدت زمان طول درمان و سرعت بخشیدن به دوره بهبودی پس از انجام درمان
  2. کاهش میزان ابتلا به عفونت های باکتریایی برای بیمار
  3. کمک کردن به رشد و افزایش بافت سالم دهان و دندان
  4. کم کردن میزان درد و خونریزی که پس از درمان شاهد آن بودید
  5. سرعت بخشیدن به التیام ناحیه درمان
  6. افزایش ایمنی بدن افرادی که دارای بیماری های خاصی هستند
جراحی لثه با لیزر

جراحی لثه با لیزر یکی از خدمات دندانپزشکی مدرن است.

  • کاربرد لیزر در درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی

با استفاده از لیزر میتوان لایه هایی که بر اثر ساییده شدن کانال ریشه دندان که دچار عفونت بسیار زیادی شده بود زا از بین برده و ریشه دندان را به خوبی تمیز و استریل کنید.

لیزر خاصیت ضد التهابی بسیار قوی دارد و به همین علت است که اغلب پس از درمان با استفاده از لیزر بیمار درد خاصی را تحمل و حس نخواهد کرد.

درمان لبخند لثه ای با لیزر
  • کاربرد لیزر در درمان لبخند لثه‌ای

بسیاری از مردم دچار لبخند لثه ای هستند و این عارضه بسیار بین مردم رایج است. اما امروزه دیگر کسی نگران این عارضه نیست زیرا میتوان با استفاده از لیزر یک درمان کاملا راحت و بدون تراشیدن و خونریزی را تجربه کرد.

درمان لبخند لثه ای در دسته دندانپزشکی زیبایی قرار میگیرد. بهتر است در صورت داشتن این عارضه برای درمان به کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری مراجعه کنید. درمان این روش به این گونه است که طول لثه بسیار بلند با استفاده از لیزر درمانی کوتاه میشود. میزان کوتاهی آن تاثیر زیادی بر روند ایده آل درمانی دارد.

  • کاربرد لیزر در درمان لثه های دچار تغییر رنگ داده شده

پزشک متخصص دندانپزشکی زیبایی میتواند با استفاده از لیزر هرگونه ملانین و رنگدانه لثه را بردارد. برخی از لثه ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار تغییر رنگ شده باشد که با استفاده از درمان لیزر میتوانند به حالت رنگ طبیعی خود بازگردند  و رنگ زیبای صورتی خود را بدست آورند تا طرح لبخند جذاب و زیبایی داشته باشد.

دندان و دهان جزو اولین فاکتورهایی هست که هنگام صحبت با دیگران با آن مواجه خواهیم شد به همین علت باید به سلامت و زیبایی آن رسیدگی شود.

  • کاربرد لیزر در افزایش طول تاج دندان‌ها

طبیعی است که بر اثر بروز شکستگی یا ساییده شدن دندان ها طول تاج دندان کاهش پیدا کند  و همین باعث میشود میزان زیبایی و جذابیت ظاهری شما کاهش یابد.

با استفاده از افزایش طول تاج دندان میتوانید لبخندی هالیوودی برای خود به ارمغان آورید و زیبایی را به لبخند خود بازگردانید. در حال حاضر دندانپزشکی های دیجیتال همچون کلینیک دیجیتال دکتر نوشین نصیری با استفاده از لیزر میتوانند در کمترین زمان ممکن میزان طول تاج دندان را افزایش دهند که اغلب بدون انجام جراحی انجام خواهد شد و روشی بسیار مفید و کاربردی است.

افزایش طول تاج دندان با لیزر در کمترین زمان در کلینیک دکتر نوشین نصیری

علت ترس کودکان از دندانپزشکی چیست را در این مقاله مطالعه کنید.

  • لیزردرمانی و بر طرف کردن شکستگی

یکی از کاربرد های لیزر در دندانپزشکی مدرن ترمیم دندان شکسته است. در صورتی که دندان شما دچار شکستگی شود میتوان با استفاده از لیزر بخشی از دندان که شکسته شده است را از زیر لثه خارج کنید.

در صورتی که دچار شکستگی در کنار استخوان نیز شده باشید میتوان با استفاده از لیزر در اغلب مواقع مقدار از استخوان را با لیزر برداشت. پس از آن لثه بیمار میتواند پایین تر از قطعه شکسته شده رفته و ترمیم با استفاده از لیزر و این روش بسیار محبوبیت دارد.

  • کاشت ایمپلنت با لیزردرمانی

کاشت ایمپلنت دندانی یکی از اقدامات بسیار کاربردی دندانپزشکی است که در جایگزینی دندان از دست رفته استفاده میشود. بنابر تحقیقات صورت گرفته این روش درمانی دارای ظرافت و حساسیت ببسیار بالایی در انجام درمان است.

هزینه ایمپلنت ممکن است نسبت به روش های مشابه خود تفاوت فاحشی دااشته باشد اما مزایای بسیار زیادی دارد که نمیتوان آنها را نادیده گرفت. در جراحی ایمپلنت نیز امروزه از لیزر استفاده میشود و دیگر بیمار نیاز نیست درد و رنج بسیار زیاد را تحمل کند. کاشت ایمپلنت دندان با استفاده از لیزر شامل مزایایی چون:

  1. انجام روند جراحی بدون درد و آسیب رساندن
  2. رسیدن کمترین آسیب به بافت نرم و سخت دهان و دندان بیمار
  3. تطابق پذیری بسیار بالاتر سطوح ایمپلنت دندانی با استخوان فک بیمار
  4. سرعت بخشیدن به روند درمانی ایمپلنت
  5. افزایش میزان دقت رزوه های ایمپلنت لیزری
  6. جوش خوردن و پیوند بسیار با سرعت محل درمان و افزایش سرعت روند بهبودی بیمار
بلیچینگ یا سفید کردن دندانها با لیزر

جرم گیری دندان چیست و چگونه انجام می شود؟

  • بلیچینگ دندانی با استفاده از لیزر

همانطور که میدانید بلیچینگ دندان یک روش سفید کردن دندان است که به دو صورت آفیس و خانه انجام میشود. درست است که انجام بلیچینگ دندانی اصلا دارای درد نیست اما اگر بلیچینگ را با استفاده از لیزر انجام دهید جواب بهتری از آن دریافت خواهید کرد.

در استفاده از لیزر برای این درمان در ابتدا عامل بلیچ یا ماده بلیچینگ باید به تمامی دندان ها مالیده شود سپس با استفاده از تابیدن نور آبی و پرتو کارای و میزان سرعت تاثیر گذاری را افزایش دهید. مزایایی که انجام بلیچینگ با استفاده از لیزر دارد عبارت است از:

  1. روشی بی خطر و با امنیت بسیار بالایی است.
  2. بسیار سریع نتیجه را دریافت کرده و کیفیت کار بسیار بهتر است.
  3. نتایج بلیچینگ با استفاده از لیزر بسیار طولانی مدت است و میزان ماندگاری آن در صورتی که حساسیت دندانی مشاهده نشود افزایش میابد.
  4. با استفاده از این روش میتوان به حد بسیار بالایی از روشنی دندانی دست یافت و در کمترین دوره درمانی به سفیدی دندان رسید.
دندانپزشکی با لیزر کم تهاجم تر است

آیا دندانپزشکی با لیزر امن است؟

همانطور که بسیاری از شما می دانید، لیزر پرتوهای نازک و شدید نور را تولید می کند. لیزرگزینه ای آسان برای درمان است و می تواند در مدت زمان قابل توجهی کمتر از روش های درمان سنتی، درمان کامل را به بیمار هدیه دهد.

با استفاده از لیزر می توان بافت را تغییر داده یا حتی از بین برد. دندانپزشکی با لیزر گزینه ای است که در چندین روش مورد استفاده قرار می گیرد و حداقل تهاجم در آن به کار می رود و درد آن بسیار کمتر است و به همین دلیل است که می توان از آن برای درمان افرادی که از انجام عمل های دندانپزشکی ترس دارند استفاده کرد.

یکی از نگرانی های اصلی در مورد دندانپزشکی با لیزر ایمنی این گزینه درمانی است. بسیاری از مردم نیز زمانی که از این موضوع باخبر می شوند، نگران این هستند که آیا این روش می تواند مخاطرات زیادی را به همراه داشته باشد یا آنکه روشی بی خطر است.

شاید بتوان گفت که این روش درمانی تا حدودی امن تر از روش درمان سنتی است. گاهی لرزش دست دندانپزشک می تواند قسمت های دیگر دندان و بافت های لثه را تحریک کند و این اتفاق در دندانپزشکی با لیزر بسیار نادر است.

دندانپزشک در این روش درمانی از چشم بیمار محافظت می کند و این می تواند باعث افزایش ایمنی در روند درمان شود.

احتمال عفونت در این روش به شدت کاهش پیدا می کند و احتمال آسیب رسیدن به دندان نیز در این روش به حداقل می رسد و اما یکی از مزیت های آن این است که زمان بهبودی در استفاده از این روش درمانی نیز کمتر است.

علاوه بر این سازمان غذا و داروی آمریکا نیز لیزر ها را تایید کرده است و این مسئله باعث افزایش سطح ایمنی این روش درمانی شده است.

عفونت کمتر با استفاده از لیزر در دندانپزشکی مدرن

مزایای استفاده از لیزر در دندانپزشکی مدرن چیست؟

استفاده از لیزر در هر بخش از دندانپزشکی دارای مزایای خاص مخصوص به آن بخش است اما در ادامه مزایای کلی استفاده از لیزر در درمان‌های دندان پزشکی  را شرح میدهیم:

  1. در صورتی که برای انجام درمان از لیزر استفاده شود نیاز به انجام بخیه بر روی بافت نرم کمتر نیاز است.
  2. در صورتی که بخواهید بافت نرم را لیزر کنید خیالتان راحت باشد که خونریزی کمتری را تجربه خواهید کرد زیرا با استفاده از لیزر میتوان به لخته شدن سریع خون کمک شایانی کرد و جلوی خونریزی را به خوبی گرفت.
  3. در انجام برخی از درمان های دندانپزشکی در صورت استفاده از لیزر نیازی به بی حسی و سر کننده نیست.
  4. ایجاد عفونت در روش هایی که از لیزر استفاده میکنند بسیار کمتر است زیرا لیزر میتواند با تابیدن نور ناحیه ای که درمان میکند را ضدعفونی کند.
  5. زخم هایی که در روش استفاده از لیزر ایجاد شده است در کمترین زمان ممکن ترمیم یافته و بافت زودتر از بقیه روش ها بازسازی میشود.
  6. در انجام فرآیند درمانی کمترین آسیب به بافت اطراف محل انجام درمان خواهد رسید.

معایب استفاده از لیزر در دندانپزشکی

علاوه بر مزایایی که از آن یاد شد، مانند هر پدیده دیگری، استفاده از لیزر در دندانپزشکی معایبی را نیز به همراه خواهد داشت که باید به آن ها اشاره کنیم. برخی از مهم ترین معایب استفاده از لیزر در دندانپزشکی به نسبت روش های سنتی دندانپزشکی عبارتند از:

  • لیزر را نمی توان بر روی دندان هایی که با جنس نقره پر شده اند استفاده کرد.
  • لیزر را نمی توان در تمامی روش های سنتی استفاده کرد برای مثال انجام حفره های بین دندان، کار کردن در اطراف پرشدگی های قدمی، آماده سازی دندان برای استفاده از تاج های دندانی و استفاده از لیزر برای آماده کردن دندان ها به منظور استفاده از بریج
  • در برخی از درمان ها که با لیزر شروع شده اند ممکن است دندانپزشک ناچار شود برای پایان دادن به آن از روش های سنتی استفاده کند.
  • در مواردی که دندانپزشک مجبور به شکل دادن به فیلر دندان است، استفاده از لیزر نمی تواند مفید باشد.
  • لیزر نیاز به بی حسی دندان را از بین نمی برد
  • درمان با لیزر به نسبت استفاده از روش های سنتی هزینه بیشتری را به همراه دارد.

شرایط و عملکرد لیزر در دندانپزشکی

یک طول موج مقدار مشخصی از خروجی گرمایی را ایجاد می کند. با توجه به بافت خاصی که قرار است پرتو بر روی آن استفاده شود، میزان شدت لیزر توسط دندانپزشک تعیین می شود.

لیزرها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها می توانند در زمینه های مختلف درمانی کاربرد داشته باشند. برخی از لیزرها برای درمان بافت نرم استفاده می شوند و برخی دیگر در درمان بافت سخت مانند استخوان فک یا مینای دندان موثر هستند.

تحقیقات بسیار زیادی در زمینه علوم دندانپزشکی انجام شده است تا شرایط استفاده از لیزر را برای دندانپزشکان آسان سازد. لیزرها را می توان بر اساس نوع استفاده به لیزرهای گازی و لیزرهای جامد تقسیم کرد و از نظر قابلیت استفاده می توان به استفاده از بافت سخت و بافت نرم تقسیم بندی کرد. در ادامه به بررسی برخی از انواع لیزرها خواهیم پرداخت.

لیزر کربن دی اکسید

از آنجا که میل لیزر CO2 به آب بسیار زیاد است، باعث از بین رفتن سریع بافت نرم و هموستاز می شود. عمق نفوذ این لیزر نیز بسیار کم است. از معایب لیزر CO2 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اندازه بزرگ لیزر
  • هزینه نسبتا بالا
  • امکان تخریب بافت سخت دندان ها

لیزرهای گارنت آلومینیوم نئودیمیوم ایتریوم

این لیزر به بافت های رنگی حساسیت نشان می دهد و واضح است که برای درمان بافت های نرم از آن استفاده می شود و می تواند در این رابطه بسیار موثر باشد. علاوه بر کاربردهای جراحی، تحقیقات جدید نشان می دهد که این لیزر می تواند در درمان بیماری های پریودنتال نیز بسیار موثر واقع شود.

لیزر اربیوم

این لیزرها طول موج های اربیوم میل زیادی به هیدروکسی آپاتیت دارند و همچنین بیشترین جذب آب را نسبت به سایر طول موج های لیزر دندانپزشکی دارا هستند. این امر باعث می شود که بهترین انتخاب لیزر برای درمان بافت های سخت دندان باشند. از آنجا که بافت های نرم دندان دارای درصد بالایی آب هستند، می توان از لیزرهای اربیوم برای جدا کردن و درمان بافت نرم نیز استفاده کرد.

لیزر دیود

لیزر دیود در اصل یک محیط نیمه رسانا است که از آلومینیوم، گالیوم، آرسنید و بعضا ایندیوم ساخته شده است .آن ها قادر به تولید طول موج هایی از حدود ۸۱۰ نانومتر تا ۹۸۰ نانومتر هستند. این طول موج های دیود توسط رنگدانه های بافت (ملانین) و هموگلوبین جذب می شوند.

برعکس، آنها توسط هیدروکسی آپاتیت و آب موجود در مینای دندان جذب می شوند. به همین دلیل می توان آن ها را در دندانپزشکی زیبایی نیز مورد استفاده قرار داد.

تماس با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری:

۰۲۱۲۲۲۱۴۰۰۴۰۲۱۲۲۲۱۵۰۰۵

در آخر

اغلب از لیزر دندان به طور خاص استفاده میشود و آن هم در بخش‌های جراحی دهان و صنعت دندانپزشکی است.کمی قبل تر از لیزر در عرصه دندانپزشکی به عنوان تیغ جراحی استفاده میشد بدین معنی که با استفاده از نور لیزر موجب ایجاد شکاف در بافت‌ها میشدند.

از این تکنولوژی زیاد استفاده نمیشد و در واقع هیچ روش درمانی مشخصی برای آن وجود نداشت به این صورت که با آوردن نام آن به ذهن پزشکاان و مردم ایجاد شکافی بود که با استفاد از تیغ جراحی نیز ممکن بود و پس از آن به ادامه جراحی میپرداختند. البته در کشورهای غربی و آمریکایی بیش از ۲۰ سال است که این تکنولوژی استفاده میشود.

در روش بلیچینگ برای سفید کردن دندان از لیزر استفاده نمیشد اما اثر بخشی و دقت انجام کار هنگامی افزوده میشود که از لیزر برای آن استفاده شود. با استفاده از لیزر ماده ای که برای بلیچینگ استفاده میگردد فعال شده و بازدهی بالاتری میتواند از خود نشان دهد.

از لیزر نیز برای افزایش دادن دمای بلیچینگ استفاده میشود و باید ماده بلیچینگ هنگامی که از لیزر استفاده میشود حاوی پیگمان باشد.

البته از لیزر در جراحی لثه نیز استفاده زیادی میشود که آن هم باز در عرصه دندانپزشکی زیبایی است که به جهت از بین بردن لثه اضافه استفاده میشود و با استفاده از لیزر میتوان میزان دقت را بسیار بالا برده و مدت زمان درمان و بهبودی را کاهش دهید.

البته کاربرد دیگر لیزر نیز برای از بین بردن بوی بد دهان است شاید برای شما سوال باشد چگونه این عملیات انجام خواهد شد اما باید بدانید گاهی عامل بد بوی دهان به دلیل وجود حفره‌های دهانی است که جراحی لیزری این مشکل را برطرف میکند.

همانطور که دریافتیم از لیزر در دندانپزشکی زیبایی بسیار استفاده میشود حتی برای برداشت پوسیدگی نیز از لیزر استفاده میشود زیرا با استفاده از آن میتوان به راحتی بافت پوسیده را برداشت و هرگونه حساسیت دندانی را درمان کرد به همین علت نتایج به دست امده با لیزر بسیار کاربردی است.

البته دقت کنید که هنوز بسیاری از مراکز دندانپزشکی مجهز به تکنولوژی های دیجیتالی نیستند و از تجهیزانی همچون لیزر، کد کم و … استفاده نمیکنند. اما استفاده از تجهیزیات دیجیتالی کمک بسیار شایانی به بیمار و دندانپزشک خواهد کرد و درمان را سرعت و سهولت میبخشد.

افرادی که پا به سن گذاشته اند یا دارای بیماری های دردناک هستند به دلیل مراعات حال آنها و کمتر درد کشیدنشان بهتر است از درمان هایی که با استفاده از لیزر انجام میشود استفاده کنند تا میزان درد، خونریزی و تخریب سایر  بافت‌ها کاهش یابد.

کاربردهای لیزر در دندانپزشکی چیست؟

در سال‌های اخیر، استفاده از لیزر در دندانپزشکی کاربردهای متعددی پیدا کرده است و شکاف و تحول عظیمی میان دندانپزشکی دیجیتال و سنتی ایجاد کرده است. از جمله کاربردهای لیزر در دندانپزشکی نوین، می‌توان به درمان بیماری‌های لثه، کشیدن دندان‌ها، درمان عفونت ریشه دندان، افزایش طول تاج دندان‌ها، درمان طرح لبخند، کاشت ایمپلنت و رفع شکستگی دندان‌ها اشاره نمود.

استفاده از لیزر در دندانپزشکی چه مزایایی دارد؟

عدم استفاده از دریل دندانپزشکی و کاهش اضطراب و نگرانی بیماران، کاهش احتمال نیاز به بخیه لثه پس از جراحی، کاهش احتمال خونریزی لثه‌ها، غیرتهاجمی بودن جراحی‌ها، بهبود سریع‌تر زخم و کاهش احتمال ابتلا به عفونت‌ها از جمله مزایای کاربرد لیزر در دندانپزشکی نوین نسبت به دندانپزشکی سنتی هستند.

آیا سفید کردن دندان با لیزر امکان‌پذیر است؟

بلیچینگ دندان با استفاده از لیزر، یکی از روش‌های سفید کردن دندان‌ها است که چندین درجه رنگ دندان‌ها را روشن‌تر می‌کند و در صورتی‌که روش‌های مراقبتی ارائه شده از سوی دندانپزشک به خوبی رعایت شوند؛ رنگ دندان‌ها دیگر به تیرگی قبلی خود بازنمی‌گردد. در این روش، ابتدا دندان‌ها به ماده بلیچینگ آغشته می‌گردند سپس با تاباندن نور آبی به دندان‌ها، تیرگی آن‌ها برطرف می‌شود.

۱۰ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام لثه های مادرم همیشه التهاب داره و بیشتر زمان ها آفت میزنه سنشون بالاست و تحمل درد رو ندارن ایا میشه با لیزر برای درمان بیماری های لثه اش اقدام کنیم. ممنون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا از پذیرش کلینیک یه وقت ویزیت بگیرین تا بهتر راهنمایی بشین

      پاسخ
  • عاطفه خواجه
    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳

    میشه از لیزر برای جرم گیری دندونای زرد استفاده کرد؟ من دندونام مادرزادی زرد و کدر هستن. با این روش تا چه مدت دوام داره و هزینه سفید کردن دندون با لیزر چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۹

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      دندونهارو به دو روش جرم گیری با قلم آلتراسونیک و یا دستگاه پروفی میشه انجام داد و بعد بصورت بلیچینگ چند درجه دندونهارو روشن کرد

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید بعد از سفید کردن دندون با لیزر هم تا مدتی باید غذا خوردنمون رو کنترل کنیم و مواظب باشیم تیره نشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۵۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      تا چند روز بهتره از خوردن و نوشیدن غذاهای رنگی مثل زعفران و قهوه خوداری کنید

      پاسخ
  • یسنا جعفری رود
    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۰

    سلام خانم دکتر من نمیدونستم با لیرز میشه برای کاشت ایمپلنت استفاده کرد. هزینه کاشت ایمپلنت با لیزر چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۰۷

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      فکر کنم منظورتون ایمپلنت دیجیتال باشه
      هزینه هارو لطفا از پذیرش کلینیک سوال بفرمایید

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر
    دو تا از دندونای جلوی فکم لپپر شدن و ظاهر زشتی دارن واقعا.ترمیم دندان با لیزر امکان داره؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      ترمیم پوسیدگی هارو بیشتر با لیزر میشه انجام داد ولی لبپر شدن دندان رو با روشهای مختلف زیبایی براتون انجام میدیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button