بلیچینگ دندان چیست (مزایا و معایب سفیدکردن دندان)

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

بلیچینگ دندان ( teeth whitening) روشی برای سفید کردن موقتی دندان‌هاست که افراد زیادی برای زیبایی و اصلاح طرح لبخند خود از آن استفاده میکنند. این روش به دلیل سرعت و کارایی بالا، جایگاه ویژه‌ای در عرصه زیبایی دندان‌ها پیدا کرده است. این فرآیند نه تنها در حذف لکه‌ها و تیرگی‌های سطح دندان‌ها بلکه در بهبود براقیت و رنگ طبیعی آنها نیز بسیار موثر می‌باشد.

دو روش برای انجام بلیچینگ دندان تحت عنوان آفیس بلیچینگ و بلیچینگ خانگی وجود دارد که تاثیر روش آفیس برای گرفتن نتیجه سریعتر بالاتر است و روش خانگی پس از گذشت چند هفته تاثیر خود در سفید شدن دندان را نشان خواهد داد. بلیچ دندان هنگامی نتیجه بسیار مطلوب دارد که از دو روش آفیس بلیچینگ و بلیچینگ خانگی به صورت همزمان استفاده شود. در ادامه به طور مفصل به اینکه سفیدکردن دندان به روش بلیچینگ دندان چگونه است می پردازیم.

بلیچینگ دندان چیست؟

برای پاسخ به این سوال که بلیچینگ دندان چیست باید بگوییم که بلیچینگ دندان یکی از خدمات دندانپزشکی زیبایی می باشد. در فرایند بلیچینگ دندان، از مواد شیمیایی خاصی مانند پراکسید هیدروژن یا کربامید پراکسید استفاده می‌شود که به طور فعال رنگدانه‌های بد رنگ کننده دندان را که سمج  و غیرقابل حذف با مسواک زدن هستند را اکسید می‌کنند.

اغلب موادی که در فرآیند بلیچینگ دندان استفاده میشود به نفوذ تحتانی مینا و عاج دندان نفوذ میکند و باعث میشود رنگدانه‌هایی که از قبل ایجاد شده است از بین رفته و دندان شما روشن‌تر میشود.

البته باید به این نکته دقت کنید که ترمیم‌های دندانی را نمیتوان با استفاده از روش بلیچینگ دندان سفید کرد. منظور از ترمیم دندانی پر شدن دندان، لمینت دندان و روکش دندان است.

اگرچه بلیچینگ دندان می‌تواند تغییر قابل توجهی در رنگ دندان‌ها ایجاد کند، اما باید توجه داشت که این فرایند ممکن است در برخی افراد عوارض جانبی مانند حساسیت دندانی یا تحریک لثه ایجاد کند. بنابراین، مهم است که قبل از شروع هر نوع بلیچینگ دندان، با دندانپزشک خود مشورت کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

روش انجام آفیس بلیچینگ

فیلم بلیچینگ دندان

برای اطلاع از اینکه بلیچینگ دندان چگونه است در ویدئو زیر از دکتر نوشین نصیری چگونگی انجام بلیچینگ دندان برای مراجعه کننده را می توانید ببینید:

انواع بلیچینگ دندان

روش‌های مختلفی برای بلیچینگ دندان وجود دارد، اما دو روش اصلی به عنوان بلیچینگ در دندان‌پزشکی (Office Bleaching) و بلیچینگ خانگی (Home Bleaching) شناخته می‌شوند. هر یک از این روش‌ها دارای ویژگی‌ها، مزایا و محدودیت‌های خود هستند.

بلیچینگ در دندان‌پزشکی (Office Bleaching)

در این روش، دندان‌پزشک از محصولات با غلظت بالای پراکسید هیدروژن یا کربامید پراکسید استفاده می‌کند. این محصولات قوی‌تر هستند و نتایج سریع‌تری ایجاد می‌کنند. علاوه براین تمام فرآیند از جمله ساخت سینی یا قالب دندان، اعمال مواد بلیچینگ و نظارت بر جلسات مختلف تحت نظارت یک دندان‌پزشک صورت می‌گیرد. همچنین برخی از جلسات این روش با استفاده از لیزر یا نور LED انجام می‌شوند تا فرآیند را تسریع کنند.

مزیت بلیچینگ در دندان‌پزشکی این است که به علت استفاده از محصولات با غلظت بالا و نظارت حرفه‌ای، نتایج به سرعت قابل مشاهده هستند. توصیه میکنیم برای انجام بلیچینگ به بهترین متخصص زیبایی که مهارت و تجربه بالایی در انجام این کار دارد مراجعه کنید.

بلیچینگ خانگی (Home Bleaching)

در این روش، دندان‌پزشک یک سینی یا قالب دندان سفارشی بر اساس دندان‌های شما تهیه می‌کند. شما این سینی را با ماده بلیچینگ پر کرده و روزانه به مدت معینی از آن استفاده می‌کنید. محصولات بلیچینگ خانگی معمولاً غلظت پایین‌تری از پراکسید هیدروژن یا کربامید پراکسید دارند تا از احتمال حساسیت دندانی کاسته شود. شما می‌توانید فرآیند بلیچینگ را در خانه خود انجام دهید، اما نسبت به بلیچینگ در دندان‌پزشکی حصول نتایج مدت زمان بیشتری خواهد طلبید.

در نهایت مزیت بلیچینگ خانگی این است که به شما امکان می‌دهد در خانه و در زمانی که مد نظر شماست، بلیچینگ دندان انجام دهید. در هر دو روش، مهم است که قبل از شروع به بلیچینگ، با دندان‌پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش برای شما تعیین شود و نتایج تحت نظر یک متخصص حرفه‌ای حاصل شوند. همچنین، توصیه می‌شود که تا جای ممکن از محصولات بلیچینگ بر پایه فلوراید استفاده شود تا سلامت دندان‌ها حفظ شود.

تماس با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری برای اطلاعات بیشتر:

۰۲۱۲۲۲۱۴۰۰۴ – ۰۲۱۲۲۲۱۵۰۰۵

به طور کلی، بلیچینگ دندان دردناک نیست. با این حال، برخی از افراد ممکن است پس از بلیچینگ دندان احساس حساسیت داشته باشند. این حساسیت معمولاً خفیف است و طی چند روز از بین می رود.

حساسیت دندان ناشی از نفوذ مواد سفید کننده به عاج دندان است. عاج دندان حساس تر از مینای دندان است، بنابراین ممکن است در معرض مواد سفید کننده احساس ناراحتی کنید.

اگر دندان های حساسی دارید، باید قبل از انجام بلیچینگ دندان با دندانپزشک خود صحبت کنید. دندانپزشک ممکن است محصولات یا روش های خاصی را برای کاهش حساسیت دندان های شما توصیه کند.

بلیچینگ دندان در خانه

بلیچ دندان چند جلسه طول ‌می‌کشد؟

عموماً، بلیچینگ در دندان‌پزشکی طی ۱ تا ۳ جلسه به اتمام می‌رسد. اما بلیچینگ خانگی ممکن است تا یک یا دو هفته به مدت چند ساعت در روز ادامه یابد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای سفید کردن دندان به عوامل مختلفی از جمله نوع روش، غلظت ماده و ویژگی‌های دندان‌ها وابسته است. افراد با شرایط دهانی مختلف و سفیدی دندان‌های متفاوت، نیاز به تعداد جلسات مختلفی دارند. عواملی که تعیین‌کننده تعداد جلسات می‌باشند عبارتنداز:

  • غلظت ماده بلیچینگ: استفاده از محصولات با غلظت بالاتر پراکسید هیدروژن یا کربامید پراکسید می‌تواند با سرعت‌ بیشتری شما را به نتایج مطلوب برساند و تعداد جلسات را کاهش دهد.
  • نوع بلیچینگ: بلیچینگ در دندان‌پزشکی با استفاده از مواد با غلظت بالا و تحت نظارت یک متخصص حرفه‌ای معمولاً به سرعت نتایج خوبی را ایجاد می‌کند، در حالی که روش خانگی سفید کردن دندان‌ها ممکن است به طور کلی نیازمند تعداد جلسات بیشتری باشد.
  • ساختار دندان‌ها: نحوه واکنش دندان‌ها به ماده بلیچینگ نیز در تعداد جسات مورد نیاز تاثیرگذار است. برخی افراد ممکن است به سرعت نتایج را مشاهده کنند، در حالی که در برخی افراد نیاز به جلسات بیشتر باشد.

نایت گارد دندان چه کاربردی دارد؟

عکس قبل و بعد بلیچینگ دندان

رنگ دندان‌ها در روش بلیچینگ ۱۲ تا ۱۴ درجه روشن‌تر خواهد شد. البته باید توجه داشت که اگر دندان‌ها دارای پر شدگی همرنگ با دندان باشند، بلیچینگ بر روی آن‌ها جواب نخواهد داد. روش بلیچینگ کاملاً بی ضرر بوده و آسیبی به بافت دندان وارد نمی‌کند.

قبل از بلیچینگ، دندان ها ممکن است دندان ها رنگ زرد یا خاکستری داشته باشند. اما پس از بلیچینگ، به صورت قابل توجهی روشن تر و سفیدتر خواهند شد. در زیر عکس قبل و بعد بلیچینگ دندان را مشاهده می کنید.

قبل و بعد بلیچینگ دندان

طریقه استفاده از اسنپ اسمایل را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

هزینه بلیچینگ دندان با روش آفیس بلیچینگ به ازای هر فک حدود ۱ الی ۳.۵ میلیون تومان و هزینه بلیچینگ دندان در خانه حدود ۱ میلیون تا ۳.۵ میلیون تومان است. البته این قیمت‌ها ممکن است بسته به مراکز مختلف و نحوه اجرای روش‌های بلیچینگ متفاوت باشد.

در کل، هزینه بلیچینگ دندان با توجه به نوع روش انتخابی، اعتبار و تجربه دندان‌پزشک، موقعیت جغرافیایی محل معالجه و تعداد جلسات مورد نیاز، تغییرپذیر است. بلیچینگ در دندان‌پزشکی که تحت نظر یک متخصص حرفه‌ای انجام می‌شود، معمولاً هزینه بیشتری نسبت به روش خانگی دارد.

همچنین، میزان تجربه و تخصص دندان‌پزشک نیز می‌تواند در هزینه نهایی تاثیر داشته باشد. برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و تعیین هزینه مختص به موقعیت خود، پیشنهاد می‌شود با یک دندان‌پزشک مشورت کنید تا اطلاعات کامل و دقیق‌ برای انتخاب بهترین روش سفید کردن دندان در اختیار شما قرار گیرد.

مزایای بلیچینگ دندان

مزایای بلیچینگ دندان 

برای افرادی که می خواهند بدانند مزایای بلیچینگ دندان چیست باید بگوییم که در استفاده از روش بلیچینگ برای سفید کردن دندان نیاز به تراشیدن دندان نیست اما برای استفاده از لمینت دندان سطح مشخصی از دندان برای پیوند مستحکم باید تراشیده شود. در صورتی که دندانی را مجبور به تراشیدن بودید باید بدانید به احتمال زیاد بخشی از مینای دندان خود را از دست داده‌اید.

روش بلیچینگ دندان روشی ساده، آسان و سریع است که در مدت زمان کمی میتوانید تغییرات لازم بر روی دندان خود را مشاهده کنید. البته در صورتی که دو روش آفیس و خانه را اگر با یکدیگر استفاده کنید نتیجه سریعتر و مطلوب تری دریافت میکنید.

بدلیل آنکه این روش نیازی به تراشیدن دندان ندارد از آن به عنوان یک روش کم تهاجمی یاد میشود. هیچ گونه دردی هنگام انجام بلیچینگ احساس نخواهید کرد و روشی کاملا بدون درد است.

استفاده از روش بلیچینگ نسبت به دیگر روش‌های مشابه برای سفید کردن دندان از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر است.در مدت زمان بسیار کوتاهی این پروسه برای شما انجام میشود مخصوصا اگر فقط نیاز به استفاده از آفیس بلیچینگ داشته باشید.

اغلب پزشکان از روش بلیچینگ هیچگونه معایبی دریافت نکرده‌اند و به همین علت برخی از موارد را به عنوان عارضه برای این روش زیباسازی یاد میکنند.

معایب بلیچینگ دندان

در جدول زیر برخی معایب بلیچینگ دندان را توضیح می‌دهیم:

حساسیت زا بودن ژل در صورتی که از محافظت کننده استفاده نشود ممکن است ژل بلیچینگ برای دهان و دندان شما ایجاد حساسیت کند.
ماندگاری کم طول عمر و دوام این روش خیلی بالا نبوده و درصورتی که میخواهید حداکثر ماندگاری را از آن دریافت کنید نیاز به مراقبت‌های خیلی ویژه است.
تاثیر مشکلات زمینه‌ای بر نتیجه برای استفاده از این روش عواملی همو چون ژنتیک و نوع مشکل شما میتواند تاثیر بالایی در نتیجه درمان بگذارد.
احتمال بروز حساسیت دندانی ممکن است به صورت کاملا موقتی دندان شما نسبت به مواد خیلی سرد و مواد خیلی داغ حساسیت نشان دهد که اصلا جای نگرانی نیست و بعد از مدتی به حالت اولیه بازمیگردد.

طول عمر بلیچینگ دندان چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال که بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد باید گفن که طول عمر بلیچینگ دندان بین ۶ ماه تا ۲ سال است. این مدت زمان بیشتر به خود فرد و عادت‌های غذایی او بستگی دارد. به عنوان مثال هرچه میزان مصرف چای، قهوه و یا سیگار کمتر باشد، ماندگاری بلیچینگ بیشتر خواهد بود. حتی در برخی از افراد درمان بلیچینگ تا ۵ سال نیز عمر می‌کند.

ولی در کل بهتر است بلیچینگ و سفید کردن دندان‌ها را سالی یکبار تمدید کرد. البته رعایت مسائل بهداشتی، دوبار مسواک زدن در طول روز و یکبار استفاده از نخ دندان، می‌تواند به طول عمر درمان بلیچینگ بی‌افزاید. همچنین استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده نیز در جهت از بین بردن زردی روی دندان‌ها موثر است.

طول عمر بلیچینگ دندان

برای مطالعه ویزگی های بهترین دندانپزشک زیبایی این مقاله را در سایت دکتر نوشین نصیری بخوانید.

مراقبت های پس از بلیچینگ دندان

مراقبت پس از بلیچینگ دندان یک قدم اساسی در حفظ سفیدی و روشنایی دندان‌ها می‌باشد. این مراقبت‌ها به تثبیت نتایج کمک کرده و از لکه گرفتن مجدد دندان جلوگیری می‌کنند. در زیر چند گزینه مراقبتی مهم آگاهی از اینکه شیوه نگهداری از بلیچینگ دندان چگونه است را می بینید:

  • اجتناب یا محدود کردن مصرف مواد لکه‌زایی مثل قهوه، چای، تنباکو و مواد غذایی رنگی
  • استفاده از خمیرهای دندان بی‌رنگ مخصوص دندان‌های حساس
  • استفاده از مسواک‌های برقی با توانایی پاکسازی بیشتر نسبت به مسواک‌های دستی
  • مراجعه منظم به دندان‌پزشک جهت پاکسازی حرفه‌ای و ارزیابی وضعیت دهانی
  • استفاده از برخی از محصولات مراقبتی خاص، مانند محلول‌های دهان‌شویه بی رنگ حاوی فلوراید

مراقبت‌های پس از سفید کردن دندان می‌توانند به شما کمک کنند تا نتایج ماندگارتری بدست آورید و از دندان‌های سفید و روشن خود حداکثر لذت را ببرید.

برای درمان لبخند لثه ای شدید روش های مختلفی وجود دارد که بنا به دلیل ایجاد لبخند لثه ای میتوان نوع درمان را به صورت دقیق مشخص نمود.

بهترین برند بلیچینگ دندان

معروف‌ترین برندهای تولیدکننده مواد بلیچینگ، برند وایت اسمایل و بوست بوده که مدل‌های مختلف بلیچینگ خانگی و بلیچینگ‌های مخصوص کیلینیک‌های دندان‌پزشکی را تولید می‌کنند. درصدهای مختلفی از این برندها در بازار موجود هستند.

البته برندهای دیگری نیز در داروخانه‌ها موجود هستند که اغلب موجب آسیب به مینای دندان شده و یا تاثیرگذاری کوتاه مدتی خواهند داشت و رنگ دندان در زمان کمی به رنگ اولیه خود باز می‌گردد. در نتیجه بهتر است برای انجام این درمان با یک دندان‌پزشک متخصص و معتبر مشورت نمود.

عکس قبل و بعد کامپوزیت دندان

بروساژ دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان با بلیچینگ دندان چیست؟

امروزه اهمیت زیبایی دندان‌ها روزبه‌روز درحال افزایش است و افراد زیادی به‌دنبال تغییر فرم و رنگ دندان‌هایشان هستند.

برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها در دوران کودکی می‌توانید از فیشور سیلانت استفاده کنید اما در صورت پوسیدگی دندان و تغییر رنگ آن‌ها در بزرگسالی می‌توانید روش‌های درمانی دیگری را امتحان کنید. ازجمله روش‌هایی که برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارند می‌توان به بلیچینگ دندان و کامپوزیت اشاره کرد.

سفیدی دندان‌ها در هر دو روش وجود دارد، اما تغییر فرم دندان‌ها تنها در روش کامپوزیت دندان وجود داشته و در روش بلیچینگ فرم دندان‌ها تغییر نمی‌کند. بنابراین افرادی که فقط می‌خواهند رنگ دندان‌های خود را تغییر دهند و نیازی به تغییر در شکل، اندازه و فرم دندان‌های خود ندارند از بلیچینگ استفاده می‌کنند.

استفاده از بلیچینگ در افرادی که دندان‌هایی با سایز مناسب و مرتب ندارند به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. این افراد بهتر است از روش کامپوزیت یا دیگر روش‌های اصلاح فرم و اندازه دندان‌ها مانند لمینت سرامیکی دندان استفاده کنند.

بلیچنگ دندان‌ها به دو روش بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در خانه انجام می‌شود. اما کامپوزیت دندان‌ها در تنها در مطب و توسط دندان‌پزشک و طی یک تا دو جلسه انجام می‌شود.

کامپوزیت بهتره یا بلیچینگ دندان؟

به‌طورکلی می‌توان گفت که بلیچینگ دندان‌ها امری ایمن، معمول و مؤثر است که دارای حداقل خطرات بوده و هزینه آن نیز معقول‌تر از کامپوزیت ونیر  است. بلیچینگ دندان بسته به نوع تغییر رنگ آن ممکن است مؤثر باشد یا نباشد.

در روش بلیچینگ عیوبی مانند فاصله بین دندان‌ها یا کجی دندان‌ها برطرف نمی‌شود و تنها سفید کردن دندان‌ها به همان شکلی که هستند اتفاق می‌افتد. برای بلیچینگ دندان‌ها ممکن است مجبور باشید که هر سال این فرایند را تکرار کنید.

اما سفید بودن دندان‌ها در روش کامپوزیت دوام بیشتری داشته و علاوه برتغییر رنگ دندان‌ها می‌توانید از فرم واندازه دلخواه برای دندان‌های خود برخوردار باشید.

برای تصمیم‌گیری این‌که بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت، باید با در نظر گرفتن عواملی که برای شما مهم‌تر است یک گزینه مناسب انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید با دندان‌پزشک خود گفت‌وگو کرده و از او مشورت بگیرید. یک متخصص دندان‌پزشکی زیبایی می‌تواند با توجه به وضعیت دندان‌های شما یکی از این دو روش را به شما پیشنهاد داده و در تصمیم‌گیری به شما کمک کند.

روش‌های سنتی برای جرم‌ گیری دندان خانگی وجود دارند که جرم و پلاک دندان‌ها را به‌طور کامل از بین نمی‌برند اما در کوتاه‌ مدت می‌توان از آن‌ها بهره گرفت.

سخن نهایی

بلیچینگ دندان یک راه موثر و سریع برای بهبود ظاهر دندان‌ها و ایجاد یک لبخند جذاب و درخشان است. این فرآیند نه تنها به حذف لکه‌ها و تیرگی‌های سطح دندان‌ها کمک می‌کند بلکه رنگ و درخشانی آنها را بهبود می‌بخشد. یکی از مزایای اصلی بلیچینگ، افزایش اعتماد به نفس است. داشتن دندان‌های سفید و زیبا می‌تواند تأثیر چشم‌گیری در ارتقاء اعتماد به نفس افراد داشته باشد و آن‌ها را به لبخند زدن در محیط‌های اجتماعی ترغیب کند.

بهتر است پس از تصمیم گیری برای انجام این روش به مرکز کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری جهت مشاوره و اقدام برای انجام بلیچینگ مراجعه کنید زیرا میزان مهارت و تبحر پزشک متخصص زیبایی در انجام اینکار و جلوگیری از هرگونه عارضه احتمالی بسیار حائز اهمیت است. البته که  این روش روشی غیر تهاجمی است زیرا اصلا برای انجام آن نیاز به تراشیدن دندان نیست.

سوالات متداول درباره بلیچینگ یا سفید کردن دندان

مهم‌ترین دلایل تغییر رنگ دندان‌ها چیست؟

سیگار کشیدن، استفاده از نوشیدنی‌های رنگی مانند چای، قهوه و غیره، افزایش سن و عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان از اصلی‌ترین دلایل تغییر رنگ دندان‌ها خواهد بود. البته بروز کیست و آبسه و همچنین مصرف برخی داروها نیز در تغییر رنگ موثر هستند. پرهیز از انجام هر یک از موارد گفته شده می‌تواند از تغییر رنگ زیاد دندان‌ها جلوگیری کند.

آیا بلیچینگ دندان عوارض دارد؟

بلیچینگ دندان اگر تحت نظر دندانپزشک متخصص انجام شود عوارض خاصی را به دنبال نخواهد داشت و تنها تا مدت زمان محدودی دندان‌ها به میزان کمی حساس می‌شوند. این حساس شدن نیز با استفاده از خمیردندان‌های ضدحساسیت رفع خواهد شد.

آیا خانم‌های باردار امکان استفاده از بلیچینگ را دارند؟

به علت استفاده از مواد شیمیایی و احتمال آسیب رسیدن به شیر مادر، بلیچینگ دندان در دوران بارداری ممنوع است. البته تحقیقات کمی وجود دارد که نشان می‌دهد سفید کردن دندان عارضه‌ای برای مادر باردار و جنین ندارد، اما بهتر است تا به دنیا آمدن نوزاد و گرفته شدن او از شیر صبر کرد.

۳۴ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام
    دندونای من زرد رنگه و گفتن که مینا نداره یعنی همون نقص مینای دندان از بچگی تا حالا که ۴۲ سالمه توی اجتماع رنج کشیدم که دندونام زرد بوده
    دندونام مرتبه ولی زرد رنگه و زود جرم می گیره می‌خوام کامپوزیت کنم که ظاهرشون سفید بشه و نیاز به تراشیدن دندون نباشه چقدر هزینه داره و توی یک جلسه انجام میشه ؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ ۱۲:۴۷

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما از ظاهر دندانتان عکس ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام روزتون بخیر
    ایا بلچینگ مثل جرم گیری به مینای دندان اسیب میزنه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۰ تیر ۱۴۰۲ ۰۷:۲۹

      سلام خدمت شما . خیر نه بلیچینگ نه جرم گیری به مینای دندان شما آسیبی نمیزند .

      پاسخ
  • مطالب مناسب و آموزنده بوده .. تشکر

    پاسخ
  • خانم کیارش
    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷

    سلام خانم دکتر نصیری
    ممکنه بعد چند سال که بلیچینگ کردیم بازم دندونامون زرد بشه و نیاز باشه دوباره سفیدشون کنیم؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر من ۴۸سالمه و دندون مصنوعی قابت دارم میتونم بلیچینگ کنم؟

    پاسخ
  • سلام دندونای کامپوزیت که ۵سال ازش میگذره رو میشه با بلیچینگ سفید کرد؟ البته فقط یه کم زرد شده و رنگش تغییری نکرده. ولی کلا میشه کامپوزیت رو با مواد بلیچینگ سفید کرد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۹

      سلام خدمت شما . خیر . برای سفید کردن کامپوزیت ها باید پالیش انجام دهید یا کامپوزیت ها را تعویض کنید .

      پاسخ
  • مطهره هادی
    ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ۰۶:۰۱

    سلام خانم دکتر کسی که بلیچینگ میکنه نباید تا یه مدت قهوه مصرف کنه؟ اگه با نی بخوره چی؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۵ تیر ۱۴۰۱ ۰۷:۵۷

      سلام خدمت شما . تا زمانی که هوم بلیچ را انجام میدهید از خوردن مواد غذایی رنگی پرهیز کنید .

      پاسخ
  • سلام ببخشید امکان بلیچینگ کردن دندونایی که بر اثر قطره آهن سیاه شده هست؟ برای بچهای کوچیک میپرسم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۲۰

      سلام خدمت شما . بلیچینگ برای افراد بالای ۱۸ سال است .

      پاسخ
      • سلام.خداقوت.اگه دندانها نیاز به جرم گیری داشته باشند،بلچینگ انجام میشه؟یا اینکه اول باید جرم گیری کنیم و بعد بلچینگ؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۴۰

          سلام خدمت شما . اگر برای ما عکس از ظاهر دندانتان ارسال کنید ما خیلی بهتر میتوانیم راهنماییتون کنیم . ولی معمولا اول جرم گیری انجام میشود بعد بلیچینگ البته بستگی به دندان های فرد هم دارد .

          پاسخ
  • معصومه کبیری
    ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۸:۱۹

    سلام وقت بخیر
    دندون بچهای زیر۲۰سال هم میشه بلچینیگ کرد تا سفید بشه؟ ضرری نداره براشون؟؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید من دندونام فقط زرد شدن و وقتی مسواک میزنم این رنگ زرد نمیره اما جرمی روش ننشسته بنظرتون بلیچینگ بهتره برام یا جرم گیری؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۴۴

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام دکتر نصیری روزتون بخیر
    برای دندونایی که ۵ساله کامپوزیت شده و الان رنگشون تغییر کرده ایا بلیچینگ جوابه؟ یا باید روکش هارو عوض کنم؟ لطفا راهنمایی کنید. ممنون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۰۷:۴۶

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام ببخشید دختر کوچیک من که۸سالشه مریض بود یه قطره ای مصرف میکرد که الان رنگ دندوناش یکمی خاکستری شده ایا میتونه بلیچینگ انجام بده؟ اگه قصد ارتودنسی داشته باشیم بهتره اول سفید کنه دندوناشو؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر من یبار از همین ژل های دندان که تبلیغات میکنن خریدم و استفاده کردم و حدود یک هفته دوبار استفاده کردم تاثیر داد نمیدونم چطور اینقد خوب بود اما الان که ۶ماه گذشته دندونام بدتر زرد شده خیلی ناراحتم چیکار کنم؟ ینی به دندونام اسیب زده؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۱۵

      سلام خدمت شما . برای سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ دو مرحله office و home bleach که در کلینیک انجام میشود را توصیه میکنیم .

      پاسخ
  • سلام خداقوت من بین دندونای جلوییم یکم پوسیدگی داره ایا بعد از رفع پوسیدگی بهتره روکش کنم یا بلیچینگ؟ من قصدم سفید بودن دندونامه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۱۳

      سلام خدمت شما . سفید کردن دندان به روش بلیچینگ حدودا دو تا سه درجه رنگ دندان هایتان روشن میشود . اگر دندان شما درمان ریشه نشده باشد روکش را توصیه نمیکنیم.

      پاسخ
  • سلام خدمت شما برای بلیچینگ دندان یک جلسه حضوری بیایم کافیه؟ و هزینه بلیچینگ چه قدره؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۵۲

      سلام خدمت شما . بله در یک جلسه انجام میشه و برای اطلاع از هزینه ها لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • سلام روزتون بخیر
    بلیچینگ دندان خیلی روش خوبیه و برای کسانی مثل من که دندونای ردیف و مرتبی دارن و نمیخان روکش کنن خوبه و براحتی دندون سفید میشه مرسی از مطلب خوبتون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button