ایرفلو دندانپزشکی( جرم گیری دندان با فشار آب + هزینه)

روش نوین ایرفلو برای جرم گیری دندان ها و برداشتن استین چیست
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

دندان های سفید نقش بسیار ویژه ای در زیبایی ظاهری لبخند دارند. برای برخی، یک جلسه ساده از سفید کنندگی می تواند ظاهر مورد نظر آن ها را ایجاد کند و به آن ها اعتماد به نفس کافی ببخشد. با این حال افرادی که دندان های آن ها لک زیادی دارد، به این اندازه خوش شانس نخواهند بود و بعید به نظر می رسد لکه هایی که به مینای دندان نفوذ کرده اند، به سفید کننده ها پاسخ دهند. در این مرحله به شیوه های درمانی دیگری نیاز خواهد بود.

افرادی که چای و قهوه می نوشند، تاثیرات انتخاب خود بر لبخند خود را خواهند دید. دندان ها رفته رفته قهوه ای خواهند شد و این تجربه ای مشابه برای افرادی است که سیگار می کشند. ایرفلو یک روش برای برطرف کردن لکه های دندان است که به کمک فشار هوا، می توان ظاهر سفید دندان ها را بدست آورد. این روش نوین، از خدمات دندانپزشکی زیبایی است و بدون ارتباط مسقیم، فشار، گرما یا صدا درمان انجام می شود. در این مقاله در رابطه با روش ایرفلو که مناسب جرم گیری دندان و برداشتن استین است توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

در ویدئو زیر نحوه جرم گیری دندان با ایرفلو در کلینیک دکتر نوشین نصیری را مشاهده کنید:

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

استین دندان چیست و چگونه تشکیل می‌شود؟

باقی‌ماندن مواد غذایی میان دندان‌ها و پاک نکردن آن‌ها به‌وسیله مسواک و نخ دندان باعث سخت شدن مواد غذایی و تولید شدن استین دندان خواهد شد.

جرم‌های شکل گرفته پر از میکروب‌های متنوع است و با مسواک زدن هم پاک نمی‌شود و این باکتری و میکروب‌ها بین ۲۰ تا ۴۰ درصد جرم شکل گرفته را تشکیل می‌دهد و بافت چسبنده لثه را که به‌صورت محکم چسبیده به دندان است را در طولانی‌مدت تخریب می‌کنند و به بافت نگهدارنده ضروری لثه آسیب می‌رسانند و موجب ضعیف شدن پایه‌های دندان خواهند شد.

جرم دندان باعث التهاب و خونریزی در لثه‌ها، بوی بد دهان ، تحلیل رفتن استخوان اطراف دندان و پسروی لثه از اطراف دندان و لقی و آسیب دیدن دندان‌ها می‌شود.

از دلایل تشکیل استین دندان حذف شدن جرم‌ها و پلاک‌های دور دندان است و بعدازآن آموزش مسواک زدن درست طبق وضعیت و شرایط دندانی هر فرد به او داده خواهد شد.

قصد اصلی از مسواک زدن برداشتن پلاک میکروبی است که در قسمت گردن دندان‌ها شکل خواهد گرفت و به‌همین‌خاطر در مسواک زدن درست روی دندان‌ها را پاک می‌کنیم و برای تمیز کردن فاصله‌های میان دندان‌ها هم به کار بردن نخ دندان بسیار مهم و ضروری است.

به این شکل که در ابتدا تقریباً ۳۰ سانتی‌متر آن را جدا نموده و گره می‌زنیم و فضای میان دندان‌ها را درحالی‌که نخ را به‌صورت کامل کشیده گرفته‌ایم و تنها در اندازه پهنای یک انگشت آن‌ها آزاد گذاشته‌ایم تا قسمت زیر لثه با نخ کشیدن پاک می‌کنیم. همین‌طور به کار بردن دستگاه‌های تمیزکننده گردن دندان به‌وسیله فشار آب (واتر پیک water pick) هم جایگزینی بسیار خوب برای نخ دندان است.

ایرفلو دندان

روش نوین ایرفلو برای جرم گیری دندان ها و برداشتن استین چیست؟

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و همچنین استفاده از سیگار و نوشیدن مداوم قهوه و چای موجب زرد یا قهوه ای شدن دندان ها می شود به طوری که در هنگام صحبت کرد و لبخند زدن نیز به وضوح قابل مشاهده هستند. برداشتن این لکه ها که به مرور زمان ایجاد شده اند، با کمک گرفتن از  روش های سنتی چندان ساده نیست.

درمیان روش های جرم گیری دندان، ایرفلو یکی از روش های نوین جرم گیری دندان برای برداشتن استین و لک هاست. در این روش از پودر، هوا و آب فشرده شده برای برداشتن لکه ها استفاده می شود. در این روش لکه های سطحی به راحتی از بین می روند و لکه های عمیق تری که به سادگی قابل حذف نیستند نیز برطرف می شوند. علاوه بر لکه ها، پلاک های سنگین نیز پس از ۳۰ دقیقه استفاده از ایرفلو از بین خواهند رفت.

نحوه کار ایرفلو

همه چیز درباره بلیچینگ دندان در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

بر اساس منبع معتبری در حوزه دندانپزشکی درمان ایرفلو برای جرم گیری برای بیمار دشواری ایجاد نمی کند چرا که همراه با درد نیست. در هنگام استفاده از ایرفلو، ممکن است از پودر های طعم دار نیز استفاده شود. پودر ها ممکن است عصاره نعنا یا گیلاس داشته باشند و همین مسئله می تواند انجام عمل ایرفلو را برای بیمار جذاب تر کند. ایرفلو اثربخشی بسیار سریع تری دارد و پس از پایان درمان، به خوبی می توان تاثیر استفاده از آن را مشاهده کرد.

با از بین بردن باکتری های موجود روی دندان که علت اصلی بروز پوسیدگی های دندان، التهاب لثه و پریودنتیت است، سلامتی دهان و دندان تقویت می شود. عمده ترین علت های استفاده از ایرفلو مواردی است که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • برداشتن پلاک از روی دندان ها و زیر لثه به منظور افزایش سلامت لثه
  • این بین بردن لکه های روی دندان به منظور افزایش زیبایی ظاهری
  • برداشتن انباشت ها از روی لثه به منظور تقویت سلامت دندان و آسوده ساختن نظافت بیشتر دندان ها در خانه
نحوه جرم گیری دندان با ابزار ایرفلو

روش های نگهداری از ایمپلنت دندان را در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

نحوه جرم گیری دندان با ایرفلو

برای این که بتوانید به کمک ایرفلو به خواسته خود در رابطه داشتن دندان های سفید و تمیز برسید، باید پروسه درمان را به یک دندان پزشک حرفه ای بسپارید. بدون تردید یک دندانپزشک حرفه ای در ابتدای امر به بررسی دندان های بیمار می پردازد تا اطمینان حاصل کند که آیا دندان های شما برای انجام عمل ایرفلو مناسب است یا خیر.

پس از این که دندان پزشک امکان پذیری درمان را تایید کرد، به کمک یک جت، هوا و آب فشرده و ذرات ریز سدیم کربنات را به سطح دندان ها می دَمَد که به کمک آن هرگونه آلودگی را از روی سطح دندان ها پاک می کند. در طول درمان، دندان های شما همچنین از هرگونه لکه عمیق و سطحی نیز پاک خواهد شد و به شما کمک خواهد کرد تا لبخندی زیباتر و دندان های درخشانی داشته باشید.

ماندگاری جرم گیری دندان با ایرفلو

چه لکه هایی به کمک ایرفلو از روی دندان ها برداشته می شود؟

تقریبا هر نوع لکه ای را می توان با استفاده از ایرفلو از بین برد. متداول ترین لکه هایی که به کمک این روش نوین از بین می رود، لکه هایی هستند که برای از بین رفتن به پاک سازی حرفه ای نیاز دارند و این لکه ها شامل لکه چای، قهوه یا سیگار هستند. این لکه ها معمولا به راحتی به کمک این روش از بین می روند. برخی از لکه ها که به دلیل استفاده از داروهای خاص ایجاد شده است نیز به کمک ایرفلو برطرف می شوند.

به طور کلی استفاده از ایرفلو نه تنها در از بین بردن لکه ها موثر است بلکه می تواند پلاک های دندان را نیز از بین ببرد و به دلیل آن که هیچ گونه برخوردی در این عمل وجود ندارد می تواند بهداشتی تر باشد ضمن آن که تاثیر گذاری آن به نسبت بسیاری از روش های درمانی سنتی غیر قابل انکار است.

پاک کردن جرم دندان با ایرفلو

اگر از ظاهر دندان های خود راضی نیستید و به دنبال دندان هایی زیبا و لبخندی دلنشین هستید، لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر می توانند انتخاب های خوبی باشند.

مزایای استفاده از ایرفلو برای جرم گیری دندان ها

بر خلاف روش های سنتی که منجر به سفید شدن دندان ها می شود، ایرفلو می تواند با قدرت بیش تری به لکه های قدیمی باقی مانده بر روی دندان ها حمله کند و این لکه های جلو و پشت دندان را از بین ببرد. به کمک یک جت فشرده، دندان پزشک می تواند یک لبخند زیبا با دندان های سفید را در همان لحظه به بیمار ببخشد. بنابر این با توجه به نداشتن عوارض جانبی قبل از یک جلسه مهم کاری یا یک دیدار می توانید با انجام جرم گیری دندان به کمک ایرفلو اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

ایرفلو یک روش کاملا سریع برای از بین بردن لکه ها است و بلافاصله پس از درمان، لکه ها و پلاک ها را از روی دندان پاک می کند و به شما لبخندی را می بخشد که ستارگان هالیوود با داشتن آن به خود می بالند. یکی دیگر از مزیت های استفاده از ایرفلو برای جرم گیری دندان ها و برداشتن استین، هزینه های مقرون به صرفه این پروسه است.

یکی دیگر از مزیت های استفاده از ایرفلو آن است که این روش درمانی برای افرادی که جراحی کاشت ایمپلنت دندان انجام داده اند نیز بسیار کاربردی است و بر خلاف روش هایی که از خراش استفاده می کنند خطر چندانی برای بیمار ایجاد نخواهد کرد. این روش هیچ آسیبی به دندان کاشته شده و همچنین لثه پشتیبان آن وارد نخواهد کرد. سایر مزایای ایرفلو که می تواند این روش را جذاب تر کند به شرح زیر هستند.

مزایای استفاده از روش ایرفلو برای برداشتن استین

طریقه استفاده از اسنپ اسمایل را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

اثر ایرفلو بر جلوگیری از بیماری های لثه

یکی از مهم ترین مزایای ایرفلو برای جرم گیری دندان، جلو گیری از بیماری های لثه است. عمل پاک سازی، باکتری های پیوسته به هم روی لثه و اطراف دندان را نیز از بین می برد. به این صفحه چسبنده باکتری “بیوفیلم” گفته می شود. بیوفیلم توده های باکتری است و می توانند عامل اصلی بیماری های لثه باشند. تحقیقات نشان می دهد که از بین بردن بیوفیلم ها می تواند نقش بسیار مهمی در درمان بیماری های لثه و همچنین بیماری های دهان و دندان داشته باشد.

زمانی که حفره های اطراف دندان بیمار عمیق تر می شود، پروسه درمان ممکن است به روش های سنتی دچار اختلال شود اما نازل منعطف ایرفلو و انطباق پذیری بالای آن، برای پاک سازی فضاهای نامناسب زیر خط لثه نیز بسیار مناسب است.

جرم گیری دندان با ایرفلو برای دندان های لمینت و کامپوزیت شده

درمان بدون درد لکه های دندان با ایرفلو

یکی دیگر از مزایای درمان لکه های دندان به کمک ایرفلو، بدون درد بودن پروسه این درمان است. ایرفلو یک روش درمانی بدون درد است که می تواند بسته به سطح لکه های روی دندان، حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد. درست مثل سایر روش های سفید کننده دندان، ایرفلو نیاز به بی حس کردن ندارد و بعد از درمان نیز، نیازی به مدیریت کردن درد بیمار نخواهد بود. ایرفلو یک روش کاملا بهداشتی است که به طور موثر می تواند لکه های جلو و پشت دندان را از بین ببرد.

برای درمان لبخند لثه ای شدید روش های مختلفی وجود دارد که بنا به دلیل ایجاد لبخند لثه ای میتوان نوع درمان را به صورت دقیق مشخص نمود.

ماندگاری اثر ایرفلو بر دندان ها

ماندگاری اثر ایرفلو بر روی دندان ها به سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر دندان های خود را به خوبی تمیز می کنید (استفاده از مسواک های برقی برای دو دقیقه و دو بار در روز و همچنین استفاده از نخ دندان برای تمیز کردن لا به لای دندان ها به صورت روزانه)، دوام اثر استفاده از ایرفلو بسیار بیش تر خواهد بود.

سیگار کشیدن، نوشیدن چای یا قهوه، استفاده از زرد چوبه و کلرهگزیدین موجود در دهان شویه ها، می تواند مجدد به لک شدن دندان ها منجر شود. در صورتی که در زندگی روزانه شما استفاده از این موارد رایج است، بنابراین می توان گفت که ایرفلو نمی تواند برای مدت طولانی دوام داشته باشد.

به طور کلی افرادی که دندان های خود را به خوبی تمیز می کنند و در استفاده از موارد ذکر شده دقیق هستند، ممکن است سالیانه یک بار استفاده از ایرفلو برای آن ها کافی باشد اما هرچه عواملی که ریسک ایجاد لکه را افزایش می دهند، بیش تر مورد استفاده قرار گیرند،  احتمال بازگشت لکه ها به سطح دندان نیز افزایش پیدا می کند و در این صورت ممکن است برای داشتن دندان های سفید دائمی، فرد به مراجعه ۳ ماهه به دندانپزشک نیاز داشته باشد.

محدودیت های استفاده از ایرفلو برای جرم گیری دندان ها

همه چیز درباره زمان رویش دندان های دائمی را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

محدودیت های استفاده از ایرفلو برای جرم گیری دندان ها

تعداد اندکی از شرایط پزشکی وجود دارد که استفاده از ایرفلو را محدود می کند. برای مثال استفاده از برخی پودر ها که حاوی بی کربنات سدیم هستند، برای افرادی که محدودیت استفاده از سدیم را دارند توصیه نمی شود. بنابر این بیماران کلیوی و همچنین افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند باید در استفاده از این این پودر ها دقت داشته باشند. البته پودر های جدید بدون سدیم برای این افراد بدون خطر است.

افرادی که از بیماری های شدید تنفسی مانند آسم و هچنین بیماری های عفونی رنج می برند نیز نباید از این روش استفاده کنند. بیماران عفونی در طول این درمان ممکن است دچار خون ریزی های شدید شوند. در رابطه با استفاده از این روش برای بیماران آدیسون، کوشینگ و آلکالوز متابولک نیز ابهاماتی وجود دارد.

اثرات جانبی استفاده از ایرفلو

مانند هر عمل دندانپزشکی دیگر، استفاده از ایرفلو نیز می تواند اثرات جانبی را به همراه داشته باشد که معمولا به ندرت رخ می دهند. یکی از اثرات جانبی استفاده از ایرفلو، وارد شدن آسیب به لثه است. لثه فرد بیمار ممکن است دچار زخم ها سطحی شود که البته این زخم ها بسیار ساده تر از زخم هایی است که در پاک سازی های سنتی رخ می دهد. مطالعات نشان می دهد که این زخم ها حداکثر تا ۲ هفته پس از درمان بهبود پیدا می کند.

پیش از استفاده از این روش، حتما باید با دندانپزشک خود صحبت کنید و در صورت استفاده از روکش ها و یا تاج های مصنوعی به او توضیح دهید. در صورتی که دندانپزشک از پودرهای با سایندگی بالا استفاده کند، ممکن است تاج یا قسمت پر شده دندان شما آسیب دیده یا لکه دار شود.

چنانچه مشاهده کردید، در استفاده از ایرفلو برای جرم گیری دندان ها و برداشتن استین، مزایای بسیار زیادی وجود دارد و اثرات جانبی حاصل از این عمل بسیار محدود است. استفاده از آب و هوای فشرده شده احتمال آسیب های روش های سنتی پاک سازی را نیز به حداقل می رساند.

قبل و بعد از جرم گیری دندان با ایرفلو

 آیا می دانید بروساژ دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع روش‌های جرمگیری دندان‌ها

دندان‌پزشکان از روش‌های متفاوت و ابزارهای خاصی برای جرمگیری دندان‌ها استفاده می‌کنند. به‌طور کلی روش‌های جرمگیری دندان تا چند سال گذشته شامل جرمگیری دستی و اولتراسوند بوده است ولی با پیشرفت تکنولوژی در عرصه دندانپزشکی، روش نوین دیگری نیز به این دسته‌بندی اضافه شده است. جرمگیری با لیزر روش جدید اضافه شده است که در ادامه توضیحات کافی درمورد این روش بیان خواهد شد.

جرمگیری دندان با ابزارهای دستی

در روش دستی یا به اصطلاح روش سنتی جرمگیری دندان، دندانپزشک با استفاده از ابزارهای دستی اقدام به جرمگیری دندان‌ها می‌کند. در گذشته استفاده از ابزارهای دستی برای از بردن جرم دندان‌ها رواج داشته است. این ابزارها دارای سه قسمت نوک، تنه و دسته هستند و به کارگیری آن‌ها نیاز به مهارت و دقت بسیار بالایی دارد.

نوک ابزار دستی جرمگیری به صورت تیز و صیقلی طراحی شده تا کارایی لازم را داشته باشند بدین صورت که اگر نوک این ابزار کند شود باید اقدام به تیز‌کردن آن کرد. متریال به‌کار رفته برای ساخت نوک ابزارهای دستی متفاوت بوده و اغلب از جنس استیل و کاربید ساخته می‌شوند. بهتر است نوک به صورت مدور طراحی شود تا از آسیب به دندان جلوگیری شده و به بافت‌های لثه آسیب جدی وارد نمی‌شود.

دستگاه‌های جرمگیری دستی اغلب دارای سه قلم متفاوت هستند. این سه قلم شامل کج بیل، کورت و فورسپس می‌شوند که با استفاده ترکیبی از آن‌ها دندان‌ها توسط دندانپزشک، جرمگیری می‌شود. از دیگر نکاتی که در هنگام استفاده از ابزار بهتر است رعایت شود، ملایمت در استفاده بوده و باید از لبه لثه جرمگیری شروع و تا تاج دندان ادامه پیدا کند. قلم کورت برای از بین بردن جرم‌های کوچک کاربرد دارد و رسوبات ریز با استفاده از این قلم از بین خواهد رفت. نوک این قلم انحنای خاصی داشته و این انحنا با انحنای دندان مطابقت دارد. از این طریق می‌توان به راحتی اطراف دندان‌ها را نیز تمیز کرد و روی دندان را صیقل داد.

برای مشاوره  و اطلاع از هزینه های این روش با ما در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس بگیرید:

۰۲۱۲۲۲۱۴۰۰۴ – ۰۲۱۲۲۲۱۵۰۰۵

جرمگیری دندان با ابزارهای اولتراسوند

اولین ابزارهایی که برای جرمگیری دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، ابزار و دستگاه‌های اولتراسوند یا اولتراسونیک است. همانطور که از نام این دستگاه نیز مشخص است، کارکرد دستگاه با استفاده از ارتعاشات صوتی بوده و از این طریق اقدام به جرمگیری می‌کند. ارتعاشات صوتی به‌وسیله این دستگاه‌ها بر روی دندان تابانده می‌شوند و در اثر لرزش‌ها مداوم، جرم دندان‌ها از بین می‌رود.

البته علاوه بر ارتعاشات، مقداری آب نیز بر روی دندان‌ها به صورت همزمان پاشیده خواهد شد تا جرمگیری به بهترین حالت ممکن انجام شود و تمامی رسوبات از بین بروند. این بخار آب سرد پاشیده شده بر روی دندان علاوه بر شستشوی رسوبات و سطح دندان، موجب کاهش دمای دندان نیز می‌شود تا در حین استفاده از دستگاه، گرمای بیش از حد تولید نشود.

مانند ابزارهای دستی، نوک دستگاه اولتراسوند نیز به صورت گرد و مدور و همچنین به نسبت تیز طراحی شده تا راحت‌تر جرم‌ها و پلاک‌های روی دندان را از بین ببرد. دندانپزشکان می‌توانند با توجه به وضعیت دندان‌های بیمار، قدرت و شدت عملکرد دستگاه را تنظیم کرده تا به دندان بیمار آسیب وارد نشود. البته باید توجه داشت که در ابتدای امر، دندانپزشکان از ابزار اولتراسونیک برای جرمگیری استفاده کرده و در صورتی که در انتهای کار، جرم و رسوبات ریزی روی دندان‌ها باقی ماند، با استفاده از ابزارهای دستی آن‌ها را از بین خواهند برد. به نوعی ابزارهای دستی مکمل کار دستگاه اولتراسونیک هستند.

برای جرمگیری کنارهای دندان و جلوگیری از آسیب به لثه بهتر است از ابزارهای اولتراسوند استفاده شود و به راحتی دندان شستشو داده می‌شود. همچنین این دستگاه برای جرمگیری دندان‌های کامپوزیت شده، جرمگیری دندان لمینت، جرمگیری ایمپلنت دندان و جرمگیری ارتودنسی دندان‌ها کاربرد خواهد داشت. در موارد گفته شده استفاده از دستگاه اولتراسوند به نسبت ابزارهای دستی موجب آسیب کمتری به دندان خواهند شد و درجه اطمینان به آن‌ها بالاتر است. باید توجه داشت که روش اولتراسوند فاقد درد است و نیاز به زدن بی‌حسی برای انجام آن وجود ندارد.

برای مطالعه بیشتر درباره نحوه جرم گیری دندان با ایرفلو و مزیت های آن این مقاله لاتین را بخوانید.

جرمگیری دندان با لیزر

یکی از کاربرد های لیزر در دندانپزشکی مدرن برای جرمگیری دندان است. از لیزر برای جرمگیری عمقی و سطحی دندان استفاده می‌شود. در جرمگیری عمقی، تمامی رسوبات و پلاک‌ها در رو و زیر دندان‌ها از بین رفته و قسمت زیر لثه نیز حتی پاکسازی می‌شود. اما در نوع معمولی جرمگیری دندان‌ها با لیزر، تنها سطح دندان‌ها جرمگیری شده و رسوبات آن پاکسازی می‌شوند. علاوه بر آن از لیزر می‌توان به عنوان ابزاری برای جلوگیری از ایجاد رسوب بر روی دندان نیز استفاده کرد.

لیزر هم مانند دو روش قبلی نیاز به بیهوشی نداشته و در برخی موقع تنها از یک بیحسی موضعی برای انجام خدمات با لیزر استفاده می‌شود. در روش لیزر، دندان‌ها هشت تا ده درجه روشن‌تر و سفیدتر خواهد شد. وجود رسوبات در زیر لثه و افزایش آن در مرور زمان موجب خونریزی و عفونت لثه می‌شود. بعد از جرمگیری دندان‌ها با لیزر، بافت لثه با استفاده از یک لیزر آبی، مستحکم شده و موجب پیوند دوباره ریشه به لثه می‌شود.

همچنین از بروز عفونت و خونریزی جلوگیری خواهد شد. پرتوی آبی که در روش لیزر برای پاکسازی دندان کاربرد دارد، درد لثه و دندان را نیز بهبود خواهد بخشید. در هنگام استفاده از پرتوی آبی، ژل بچلینگ نیز برای سفیدتر شدن دندان نیز کاربرد دارد. پاکت‌های روی دندان در پاکسازی با لیزر کاملاً شسته شده و بعد از آن با پوشاندن مواد خاصی بر روی دندان و با گذشت زمان کمی، پاکت‌های سالم ایجاد می‌شوند.

جرم‌گیری دندان با ایرفلو چقدر طول می‌کشد؟

جرم‌گیری دندان با استفاده از ایرفلو، بدون درد و در زمان کوتاهی انجام می‌شود. این روش درمانی نیازی به بیهوشی یا بی‌حسی ندارد، ضمن آنکه پس از جرم‌گیری نیز بیمار دردی احساس نخواهد کرد. مدت زمان جرم‌گیری با ایرفلو، باتوجه به میزان لکه‌های موجود روی دندان‌ها، از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه متغیر خواهد بود.

مزایای جرم‌گیری با ایرفلو چیست؟

از جمله مزایای جرم‌گیری با ایرفلو می‌توان به تسریع در انجام جرم‌گیری، پاکسازی عمیق‌تر دندان‌ها و حذف پلاک‌های سنگین، کاهش حساسیت دندان‌ها، راحتی بیمار در طول انجام جرم‌گیری و عدم احساس فشار، صدا یا گرما و مناسب بودن برای انجام ارتودنسی اشاره نمود.

جرم‌گیری با لیزر با جرم‌گیری معمولی چه تفاوتی دارد؟

استفاده از لیزر برای جرم‌گیری دندان‌ها، موجب پاکسازی سطحی و عمقی دندان‌ها می‌شود؛ به‌طوریکه تمامی پلاک‌ها و رسوبات بخش‌های مختلف دندان و زیر لثه‌ها برطرف می‌شوند؛ این درحالی است که در جرم‌گیری معمولی، تنها سطح دندان‌ها پاکسازی می‌شوند. علاوه‌برآن، جرم‌گیری با لیزر از ابتلا به عفونت و خونریزی پیشگیری می‌کند و درد لثه و دندان‌ها را نیز برطرف می‌کند.

۱۶ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام وقت بخیر
    ایا ایر فلو برای دنداهای لمینت و ایمپلنت ضرر تدارد و قابل اجراست ؟؟؟ یا روش دیگری را پیشنهاد میدهید ممنون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۹

      سلام خدمت شما . جرم گیری به روش ایرفلو به این صورت هست که قلمی روی دندان های شما نمیخورد و جرم ها با فشار آب و کلسیم برداشته میشود . و برای لامینیت و ایمپلنت مانعی ندارد .

      پاسخ
  • خانم مساوات
    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۴:۲۳

    سلام اون پودری که استفاده میشه برای دندون ضرری نداره؟ منم ۴۸سالمه ولی بیماری ندارم و دو تا ایمپلنت دارم میتونم با ایرفلو دندونامو سفید کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۰۹

      سلام خدمت شما . پودری که برای جرم گیری با دستگاه ایرفلو انجام میشه دارای پودر ساینده و کلسیم هست. نه تنها اسیبی به دندان هایتان وارد نمیشود بلکه حضور کلسیم در پودر ایرفلو جلوگیری از پوسیدگی های بعدی میکند .

      پاسخ
    • سلام جرم گیری با لیزر بهتره یا ایرفلو

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۳ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۴۵

        سلام خدمت شما . جرم گیری با روش ایرفلو بدون اینکه روی دندان های شما قلمی بخورد با فشار آب و کلسیم جرم هارا از بین میبرد .

        پاسخ
  • سلام خدمت شما من دندونام کامپوزیته و یکمی جرم گرفته قسمت داخلی دندونام و روی تاج دندونای آسیابم میتونم با ایرفلو جرم گیری کنم؟ مشکلی نداره؟

    پاسخ
  • نازنین طبیب
    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۴:۲۱

    سلام روز خوش من قبلا با روش های سنتی دندونمو جرم گیری کردم اما الان بدتر شده و کاملا زرد شده ایا با این روش بازم دندونا زرد میشه؟

    پاسخ
  • سلام عزیز دندونای دختر ۱۵ساله ام ارتودنسی هست ایا میتونم با این روش دندوناشو سفید کنه؟ مرسی

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر جرم گیری با ایرفلو مثل روش های سنتی آسیبی به دندون یا مینای دندون وارد نمیکنه؟ بعد هزینه ایرفلو چقدره؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button