مراقبت های بعد از لمینت دندان

مراقبت های ضروری بعد از لمینت دندان ها
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

زمانی که دندان های شما دچار آسیب های سطحی، مانند شکستگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ یا امثال آن می شود، باید به دنبال چاره ای برای پوشاندن آن بود و لیمنت های دندانی یکی از راه های درمان این بیماری ها است. زمانی که از این شیوه درمانی استفاده می کنید، باید از مراقبت های ضروری بعد از لمینت دندان ها آگاه باشید تا بتوانید ریسک از دست رفتن آن ها را به حداقل برسانید و بتوانید آن ها را برای سالیان طولانی در بهترین وضعیت ممکن نگه دارید.

استفاده از لمینت دندان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید زیبایی لبخند خود را مجدد به دست آورید یا اینکه خنده ای زیبا برای خود طراحی کنید. همینطور با لمینیت دیجیتال دندان می توانید نتیجه ای دقیق تر و زیباتر به دست آورید که ما این امکان برای شما  در کلینیک دندان پزشکی دیجیتال فراهم آورده ایم.

لمینت های دندانی را می توانید برای یک دهه نگه دارید و در صورت مراقب مناسب از آن ها، لمینت های دندانی می توانند عمری بیشتر برای شما داشته باشند. در ادامه روش های ساده ای را توضیح خواهیم داد که به کمک آن می توانید عمر لمینت دندانی خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

لمینت دندان چیست و چه مزایایی را به همراه دارد؟

لمینت دندان ها یکی از اقدامات در جهت دندانپزشکی زیبایی است که به روکش های پرسلین نیز شناخته می شوند یک لایه بسیار نازک هستند که با توجه به رنگ دندان های بیمار طراحی می شود و متناسب با نیاز بیمار، شکل تازه ای پیدا می کنند. این روکش ها به قسمت جلویی دندان متصل می شوند و برای افرادی که دندان های آن ها در قسمت های پشتی یا سطح روی دندان دچار مشکل شده است کاربرد چندانی ندارند. هدف اصلی استفاده از لمینت های دندانی تغییر رنگ، شکل، اندازه و طول دندان ها است و به کمک همین موضوع می توانند ظاهری بهتر به دندان ها ببخشند.

انواع لمینت دندان از لایه های مختلف ساخته می شوند و مینای دندان بیمار نیز در آن جای دارد تا بتوان رنگ بسیار نزدیک به دندان های بیمار را از آن تولید کرد. این مجموعه لایه های باریک توسط یک ماده چسبنده توسط دندانپزشک به دندان ها متصل می شوند تا ظاهری بهتر را برای دندان های او ایجاد کنند.

بر خلاف باور های عمومی دندان هایی که قرار است با استفاده از لمینت پوشیده شوند، نیازی به اصلاح آنچنانی ندارد و همه چیز به توانایی دندانپزشک بستگی دارد که چگونه بتواند از آن ها استفاده کند. در حقیقت با استفاده از تکنینک های جدید تنها باید اصلاحاتی جزئی روی فرم دندان ها ایجاد شود و هرگز ساختار طبیعی آن ها تغییری پیدا نمی کند.

در کنار جنبه های زیبایی عملکرد درست لمینت ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است دندانپزشک شما باید با تخصص خود لمینت ها را به درستی و با قدرت به دندان های شما متصل کند و این مسئله مهم ترین نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. دندانپزشکان معمولا از یک نور ویژه برای خشک کردن ماده چسبنده استفاده می کنند تا بتوانند اطمینان کامل در خصوص اتصال لمینت به دندان ها را مورد بررسی قرار دهند. نوری که توسط آن ها مورد استفاده قرار می گیرد از حرارت بسیار مناسبی برخوردار است تا آسیبی به دندان های اصلی فرد ایجاد نشود چراکه ورود هرگونه آسیب به دندان ها منجر به آسیب دیدن لمینت ها می شود.

از آنجایی که لمینت دندان با توجه به ساختار دندان های فرد ساخته می شوند، برای افراد عادی تشخیص این مسئله که آیا شما از لمینت استفاده کرده اید یا خیر بسیار دشوار خواهد بود. در صورتی که در ساختار لمینت های شما از تکنولوژی روز استفاده شده باشد، آن ها مقاومت بسیار مناسبی در برابر چای و قهوه از خود نشان می دهند.

در برخی از مواقع روش های مختلف سفید کردن دندان پاسخ دهی کافی را ندارد و در این حالت است که بسیاری از دندانپزشکان به بیماران خود توصیه می کنند تا برای سفید سازی دندان از لمینت های دندان استفاده کنند.

قبل و بعد لمینت دندان دکتر نوشین نصیری

 لمینت دندان  چه فوایدی دارد؟ لمینت دندان یک پوسته نازک سرامیکی است که دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی است.

معرفی مراقبت های ضروری بعد از روکش دندان ها

آیا تا کنون از ارتودنسی استفاده کرده اید یا کسی را می شناسید که چنین عملی را انجام داده باشد؟ طبیعتا در این صورت کاملا آگاه هستید که تلاش برای مراقبت از دندان ها، لثه و سیم هایی که به دندان های شما متصل است چقدر دشوار است و می تواند برای بسیاری به کابوس تبدیل شود. خوشبختانه  زمانی که از لمینت های دندانی استفاده می کنید شرایط تا حد زیادی کاملا متفاوت است.

روکش دندان‌ها کاملاً طبیعی به ‌نظر رسیده و احساس می‌شوند. به ‌همین دلیل همان‌طور که از بقیه دندان‌های طبیعی خود استفاده می‌کنید، باید از آن‌ها نیز محافظت کنید. استفاده از نخ دندان و مسواک به‌ طور مرتب برای تمیز نگه‌داشتن و حفظ سلامتی روکش دندان‌ها ضروری است.

گاهی بیماران تصور می‌کنند چون روکش دندان آن‌ها یک دندان واقعی نیست، پس نیازی به مراقبت ندارد اما به این نکته توجه کنید که دندان‌های روکش شده نیز توسط لثه‌های شما احاطه می‌شوند به‌همین دلیل می‌توانند تحت تاثیر بیماری‌های لثه قرار گرفته یا مراقبت نکردن از آن‌ها باعث به وجود آمدن بیماری در لثه‌ها شود.

توصیه می‌کنیم به‌صورت دوره‌ای به دندان‌پزشک مراجعه کرده و معاینه شوید تا کیفیت و سلامت دندان‌های شما مورد بررسی قرار گیرند.

اگر چه باید در رابطه با رعایت بهداشت و مراقبت از آن ها کوشا باشید اما باید در نظر داشت که مراقبت های لازم برای آن ها بسیار کم و البته ساده است. کافی است تا ۶ نکته ای که در ادامه در رابطه با آن ها صحبت کرده ایم را رعایت کنید تا بتوانید آن ها را برای بیش از یک دهه حفظ کنید.

مراقبت های لازم پس از لمینت دندان

انواع کامپوزیت دندان را  از نظر نوع استفاده و کاربرد آن می توان دسته بندی نمود.

شرایط بهداشت دهان و دندان به صورت روزانه با استفاده از لمینت های دندانی

در صورتی که در حال حاضر نیز به درستی بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می کنید، احتمالا نیازی به تغییر رفتار نخواهید داشت. کافی دندان های خود را مسواک بزنید، از نخ دندان استفاده کنید و آن ها را با مواد شوینده مناسب بشویید.

مسواک زدن: برای مسواک زدن کافی است از یک خمیر دندان که سایش ایجاد نمی کند استفاده کنید و این کار را حداقل دو بار در روز انجام دهید. محدودیتی در استفاده از مسواک های برقی یا دستی نخواهید داشت. در بهترین حالت پس از هر وعده غذایی از مسواک استفاده کنید.

استفاده از نخ دندان: یکی دیگر از مواردی که باید به شدت به آن توجه داشته باشید، استفاده از نخ دندان است. مسواک زدن به تنهایی نمی تواند بهداشت کامل دهان و دندان را تضمین کند. ذرات غذا ممکن است بین دندان های شما باقی بماند و موجب پوسیدگی دندان های شما و آسیب رسیدن به لمینت ها شود. روزانه حداقل یک بار از نخ دندان استفاده کنید اما در صورت امکان پس از صرف هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنید.

استفاده از دهان شویه: از یک دهان شویه بدون الکل خریداری و روزانه دو بار از آن استفاده کنید. استفاده از الکل می تواند به چسبندگی لمینت های دندانی شما آسیب وارد کند. در حقیقت ماده چسبنده جدا نخواهد شد بلکه نرم می شود و این مسئله می تواند بر لک شدن لمینت ها اثرگذار باشد و منجر به آسیب پذیر تر شدن لمینت ها شود.

لومینیرز دندان چیست و با دیگر روکش‌های دندانی چه تفاوتی دارد؟

پرهیز از دندان قروچه برای حفظ سلامت لمینت های دندانی

دندان قروچه تمایل به فشار دادن یا ساییدن دندان ها در خواب روی هم است و این یک رفتار بسیار بد برای افرادی است که از لمینت های دندانی استفاده می کنند. البته این رفتار صرفا بر لمینت ها تاثیر نمی گذارد بلکه منجر به آسیب رسیدن به استخوان فک نیز می شود. در صورتی که چنین رفتاری را در خواب دارید، حتما با دندانپزشک خود صحبت کنید.

در بسیاری از مواقع دندانپزشک شما از گاردهای محافظ شبانه یا نایت گارد دندان استفاده می کند تا سطح فشار به دندان ها را به حداقل برسانند. در برخی از موارد که شدت دندان قروچه بسیار زیاد باشد، بهتر است به روانشناس با تجربه مراجعه کنید تا در مسیر درمان کامل این مشکل گام بردارید.

رعایت شرایط جویدن در هنگام استفاده از لمینت دندان

لمینت های دندانی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند ولی ممکن است در اثر فشار ترک خورده یا شکسته شوند به همین دلیل باید در جویدن غذای خود دقت داشته باشید. محدودیت های شما در خوردن غذاهای مختلف بسیار کم است و دندانپزشک حتما در این رابطه با شما صحبت خواهد کرد. جویدن ناخن، یخ، قلم، استخوان یا هر ماده سفت دیگری خودداری کنید تا میزان آسیب به لمینت های دندان خود را کاهش دهید.

تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی چیست را در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

مراقبت از لبخند با استفاده از لمینت دندان

فعالیت های بدنی قسمت عمده ای از سلامت بدنی را تامین می کنند در صورتی که ورزش های سنگین تماسی مانند بسکتبال، ورزش های رزمی، کشتی و یا غیره را انجام می دهید ممکن است سلامت لمینت های شما به خطر بیوفتد. در این صورت نیز حتما با دندان پزشک خود صحبت کنید تا روکش مناسبی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید از این طریق سلامت دندان های خود را در برابر ضربات احتمالی تضمین کنید.

تغییر اندازه، رنگ و شکل دندان پس از لمینت

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

پرهیز از لکه ها برای مراقبت از لمینت دندان ها

درست مانند دندان های طبیعی، رنگ لمینت های دندانی نیز ممکن است تغییر کند و  لکه دار شوند. بنابراین بهتر است از خوردنی های رنگ دار مانند نوشابه های تیره، چای، سس سویا، انواع توت، قهوه و امثال آن را تا حد زیادی کاهش دهید. سیگار کشیدن نیز یکی دیگر از رفتارهایی است که می تواند منجر به لکه دار شدن لمینت های دندانی شما شود. ترک سیگار نه تنها به سلامت شما کمک خواهد کرد بلکه می تواند در سفید ماندن لمینت های دندانی شما نیز بسیار موثر باشد.

طول عمر لمینت دندان به چه عواملی بستگی دارد را در این مقاله بخوانید.

مراجعه منظم به دندانپزشک برای محافظت از لمینت دندان ها

معاینات پیوسته دندانپزشکی برای افرادی که می خواهند دندان های سالمی داشته باشند ضروری است. اینکه هر ۶ ماه یک بار به دندانپزشک خود مراجعه کنید به شما این اطمینان را خواهد داد که در کوتاه ترین زمان ممکن مانع بروز مشکلات جدی برای دندان های خود شوید. دندانپزشک می تواند به شما کمک کند تا که دندان های صیقلی و درخشان خود را حفظ کنید و در صورت بروز مشکل آن را بدون نیاز به صرف هزینه بالا و همچنین نیاز به ترمیم شدید برطرف سازد.

به طور کلی زمانی که به از لمینت های دندانی استفاده می کنید، رعایت چند نکته ساده می تواند به شما کمک کند تا سلامت آن ها را حفظ کنید. بسیاری از روش های ترمیمی و درمانی برای بیماران تا مدت ها ایجاد مشکل می کند چراکه آن ها نمی توانند به سادگی از آن ها مراقبت کنند اما لمینت های دندانی کمترین محدودیت را برای استفاده کنندگان ایجاد می کند و می تواند مشکلات ظاهری دندان ها را به طور کامل برطرف سازد.

لمینت دندان منجر به آسیب رسیدن به دندان های اصلی می شود یا خیر

لمینت دیجیتال دندان چیست و چه تفاوتی با لمینت به روش سنتی دارد؟ را در این مقاله بخوانید.

پروسه استفاده از لمینت های دندانی

زمانی که لمینت های دندانی را به دست می آورید، باید مراقبت های بهداشتی بسیار مناسبی را برای حفظ سلامتی لمینت خود استفاده کنید. در مرحله اول دندانپزشک شما باید مرحله آماده سازی را انجام دهد و با دقت میلی متر دندان ها را اندازه گیری کند. مرحله دوم مربوط به ایجاد یک مدل کامل از دندان های شماست سایر مراحل ممکن است پس از چند مدت انجام شوند.

دندانپزشک الگوی دندان ها را به آزمایشگاه ارسال می کند تا آن ها بتوانند لمینت هایی مناسب با دندان های فرد را ایجاد کنند. زمانی که دندانپزشک لمینت ها را دریافت کرد، از شما خواهد خواست تا به کلینیک مراجعه کنید تا وی بتواند شرایط اتصال لمینت ها به دندان های شما را فراهم کند. یک ماده چسبنده بسیار قوی روی دندان ها قرار می گیرد تا اطمینان خاطر ایجاد شود که لمینت ها از دندان جدا نمی شوند.

این ماده چسبنده توسط پرتوهای نوری خشک خواهد شد و دوام بسیار بالایی خواهد داشت. زمانی که لمینت های دندانی خود را دریافت کردید باید آماده باشید تا بهداشت آن ها را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید تا دچار آسیب نشوند.

سن مناسب لمینت دندان

آیا لمینت دندان منجر به آسیب رسیدن به دندان های اصلی می شود؟

یکی از نگرانی های همیشگی در رابطه با لمینت های دندانی آن است که زمانی که دندانپزشک فعالیت خود را آغاز می کند، باید به ناچار ظاهر و ساختار دندان ها را به طور کامل تغییر دهد اما این یک تفکر اشتباه است و به دندان های طبیعی شما آسیبی وارد نخواهد شد. البته این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که مستقیما یا به متخصص زیبایی مراجعه کنید یا از مهارت یک دندانپزشک حرفه ای و با تجربه استفاده کنید.

یک دندانپزشک با تجربه از شما خواهد خواست تا یک عکس X-Ray از دندان های خود تهیه کنید تا بتواند شرایط دندان ها و همچون فک و دهان شما را مورد آزمایش قرار دهد تا اطمینان حاصل کند که استفاده از لمینت دندانی می تواند برای شما گزینه ای مناسب باشد. در صورتی که دندانپزشک شما تشخیص دهد که لمینت دندان برای شما گزینه مناسبی نیست احتمالا بتواند از کامپوزیت دندان، اورتودنسی یا سایر موارد درمانی استفاده کند.

در هر صورت از دندانپزشک خود بخواهید تا برای شما توضیح دهد که کدام درمان برای شما موثرتر خواهد بود و مزایا و معایب هرکدام چگونه است. از طرفی با مراجعه به داندانپزشکی های دیجیتال می توانید لمینیت دیجیتال دندان را با درد کمتر و دقت بالاتر تجربه کنید.

اگرچه ممکن است استفاده از لمینت های دندانی معایب دیگری را نیز به همراه داشته باشد و آن محدودیت هایی است که در رفتار روزانه شما به وجود خواهد آمد. برای مثال جویدن ناخن، یخ و خوراکی های سفت همگی می تواند باعث آسیب رسیدن به لمینت های دندان شما شود. در ادامه برای مطالعه عوارض لمینت دندان این مقاله را مطالعه کنید.

کامپوزیت ونیر یکی از انواع روکش های دندانی است که به دلیل رنگ مناسب و ظاهر طبیعی در دندانپزشکی زیبایی نیز استفاده می شود.

علت درد دندان روکش شده

از علت‌های درد دندان روکش شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر حالت جویدن

یکی از علل درد دندان روکش شده تغییر حالت جویدن است که بلافاصله بعد از قرار دادن روکش شروع می‌شود. این درد ممکن است به دلیل تغییر حالت جویدن یا روند چسباندن روکش ایجاد شود.

ماده‌ای که برای چسباندن روکش مورد استفاده قرار می‌گیرد، اسیدی بوده و می‌تواند باعث تحریک عصب دندان و حساسیت دندان‌ها شود. همچنین بلند بودن روکش دندان می‌تواند باعث تحریک اعصاب و ایجاد درد شود.

  • پوسیدگی زیر روکش

دندان‌های روکش شده نیز می‌توانند دچار پوسیدگی شوند این پوسیدگی در لبه اتصال روکش با دندان اتفاق می‌افتد و اگر منتشر شده باشد و به عمق دندان نفوذ کند می‌تواند باعث دردناک شدن و التهاب اعصاب شود.

  • مرگ ریشه یا شکستن ریشه

دندان‌هایی که نیاز به روکش دارند معمولاً به ‌ندرت سالم  و عدم انجام فیشور سیلانت دندان‌ها در دوران کودکی می‌تواند باعث افزایش احتمال پوسیدگی و آسیب ریشه شود. به‌ همین دلیل در دندان‌های روکش شده ممکن است اعصاب دندان از قبل آسیب دیده باشند.

  • بیماری‌های لثه

گاهی لثه دور روکش تحلیل رفته و باعث بیرون زدن ریشه دندان می‌شود. در این حالت دندان نسبت ‌به سرما و گرما بسیار حساس می‌شود.

آیا برای لمینت سرامیکی می توان بلیچینگ انجام داد؟

درمان درد دندان روکش شده

  • سعی کنید با استفاده از نایت گارد و داروهای رفع استرس از دندان قروچه جلوگیری کنید. از استفاده از وسایل نوک‌تیز در اطراف روکش دندان خودداری کرده و همچنین از ایجاد فشار روی آن‌ها جداً پرهیز کنید.
  • می‌توانید برای کاهش درد از حوله گرم روی فک خود استفاده کنید.
  • می‌توانید برای کاهش درد از مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌های مرسوم استفاده کنید.

اگر با استفاده از موارد فوق درد شما کاهش پیدا نکرد، باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید تا دندان‌پزشک وجود عصب و ارتفاع دندان‌ها را بررسی و در صورت وجود مشکل اقدام به درمان نماید.

عفونت دندان روکش شده

عفونت دندان روکش شده کمتر اتفاق می‌افتد اما بیمار و پزشک باید اقداماتی برای به حداقل رساندن امکان عفونت دندان و لثه انجام دهند.

از عللی که منجر به عفونت دندان روکش شده می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوسیدگی دندان زیر روکش
  • شکستگی دندان یا روکش
  • تحلیل لثه
  • دندان‌قروچه
  • عدم قرارگیری درست روکش روی دندان

درمان عفونت دندان روکش شده باید حتما زیر نظر متخصص دندانپزشکی انجام شود. برای این کار اقداماتی مانند کشیدن دندان، برداشتن روکش و رفع عفونت آن و حتی گاهی عصب‌کشی مجدد دندان نیز توصیه می‌شود.

جراحی افزایش طول تاج دندان با لیزر، افزایش طول تاج دندان با جراحی، افزایش طول تاج دندان با کامپوزیت از روش های رایج هستند.

مراقبت‌های بعد از لمینت دندان

برای اینکه مدت زمان بیشتری بتوانید از لمینت دندان‌های خود لذت ببرید، لازم است تا نکات و مراقبت‌‌های لازم بعد از لمینت دندان را کاملا رعایت کنید. در اینجا به مهم‌ترین مراقبت‌های بعد از لمینت دندان که رعایت آن‌ها ضروری است، می‌پردازیم:

عادات و رفتارهای نامناسب خود را کنار بگذارید!

منظور از عادات و رفتارهای نامناسب، رفتارهایی است که سلامت دندان‌ها را تهدید می‌کنند. برای مثال جویدن اجسام سخت، جویدن ناخن‌ها، بازکردن درب بطری با دندان، جویدن مداد و شکستن آجیل‌هایی چون پسته و بادام با دندان مهم‌ترین عادات نامناسبی هستند که ترک آن‌ها باعث افزایش عمر لمینت دندان می‌شود.

نحوه مراقبت از لمینت دندان ها

در مراحل لمینت دندان، هیچ دردی حس نمی کنید و تنها کمی مینای دندان شما تراشیده می‌شود که درد ندارد.

اول درمان دندان قروچه، بعد لمینت دندان!

دندان قروچه یک خطر بزرگ برای لمینت دندان محسوب می‌شود. اگر کسی دندان قروچه داشته باشد، لمینت دندان در اثر برخورد زیاد با دندان مقابل ساییده شده و از بین می‌رود. پس اگر از مشکل دندان قروچه رنج می‌برید، ابتدا برای برطرف کردن آن اقدام کنید و سپس لمینت انجام دهید. یک راه مناسب و و تاثیرگذار برای مقابله با دندان قروچه، استفاده از نایت گارد (محافظ شبانه) است.

مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های رنگزا را به حداقل برسانید

یکی دیگر از مراقبت‌های مهمی که باید پس از لمینت دندان آن را جدی بگیرید، کاهش مصرف خوراکی‌های رنگزا مثل قهوه، زردچوبه، شکلات، و زعفران است. همچنین اگر کاهش و حذف این مواد از رژیم غذایی برای شما میسر نیست، می‌توانید پس از مصرف این خوراکی‌ها بلافاصله دندان‌های خود را مسواک بزنید تا منجر به تغییر رنگ دندان‌ها نشوند.

بهترین دکتر لمینت در تهران کاری می‌کند تا شما طرح لبخند خود را بدون نیاز به عمل جراحی اصلاح کنید و لبخندی رضایت‌ بخش بر لب داشته باشید.

سیگار، قلیان و دیگر دخانیات را کنار بگذارید!

مصرف سیگار، قلیان و کلا دخانیات تاثیر بسیار بدی بر سلامت کل بدن از جمله دندان‌های طبیعی می‌گذارد. همچنین مصرف این مواد می‌تواند منجر به پوسیده شدن دندان‌ها و کاهش طول عمر لمینت دندان‌ها شود. بنابراین اگر عادت به مصرف این مواد دارید، قبل از اقدام برای لمینت حتما این عادت را ترک کنید.

مراقبت در حین انجام ورزش‌های سنگین را فراموش نکنید!

اگر در رشته‌های ورزشی سنگینی مثل تکواندو، کاراته، بوکس، فوتبال و کشتی فعالیت می‌کنید و می‌خواهید برای لمینت دندان اقدام کنید، باید خیلی مراقب باشید. توصیه می‌شود هنگام انجام این ورزش‌ها از محافظ دندان استفاده کنید تا هم دندان‌ها و لمینت آن‌ها از آسیب جدی مصون بمانند.

لمینت دندان ها در دندان پزشکی زیبایی

مراجعه منظم به دندانپزشک را جدی بگیرید!

چه لمینت کرده باشید و چه نکرده باشید، باید چند بار در سال برای چکاپ به دندانپزشک خود مراجعه کنید. پس از انجام لمینت دندان، هر ۶ ماه یک بار مراجعه به دندانپزشک ضروری است. در این مراجعات دندانپزشک لمینت و سلامت دندان‌های شما را بررسی می‌کند و در صورت نیاز، اقدامات درمانی نظیر ترمیم و یا تعویض لمینت‌ها را انجام می‌دهد.

از خمیردندان فاقد مواد ساینده استفاده کنید!

خمیردندان‌هایی که خاصیت سفیدکنندگی دارند عمدتا شامل مواد ساینده‌ای هستند که می‌توانند به لمینت دندان آسیب برسانند. بنابراین برای خرید خمیردندان مناسب بعد از لمینت دندان بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید.

دندانپزشک شما بهترین راهنما در انتخاب خمیردندان و مسواک مناسب لمینت سرامیکی خواهد بود، قبل از استفاده از هر محصولی، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

از مسواک نرم استفاده کنید!

مسواک‌هایی که پرزهایی زبر و سخت دارند می‌توانند به لمینت دندان شما آسیب برسانند. بهتر است پس از لمینت دندان از مسواک‌های نرم استفاده کنید تا لمینت‌ دندان‌هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشد.

مراقبت از لثه را جدی بگیرید!

سلامت لثه‌ها نقش بسیار مهمی در افزایش ماندگاری لمینت دندان دارد. بنابراین باید پس از انجام لمینت دندان، با جدیت بیشتری مراقب لثه‌های خود و حفظ آن‌ها از بیماری‌های پریودنتال باشید.

برای مطالعه بیشتر این مقاله لاتین را پیشنهاد می دهیم.

سوالات متداول درباره مراقبت های بعد از لمینت دندان

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یک روکش نازک است که به منظور بهبود زیبایی دندان‌ها و ظاهر افراد طراحی شده است. این روکش دندان هم‌رنگ دندان است و وقتی روی آن قرار بگیرد، باعث بهبود رنگ، اندازه، شکل و حتی طول دندان‌ها می‌شود. لمینت مزایای دیگری به جز زیبایی نیز دارد؛ مقاومت دندان‌ها را افزایش می‌دهد و دندان‌ها را مرتب و یکنواخت نشان می‌دهد.

مراقبت‌های اولیه بهداشتی پس از لمینت چیست؟

مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و دهان شویه، برای مسواک زدن بهتر است از خمیردندانی استفاده کنید که فرسایش ایجاد نمی‌کند. پس از مسواک زدن نیز ممکن است تکه‌های غذا در بین دندان‌ها گیر کرده باشند، با استفاده از نخ دندان می‌توانید بین دندان‌ها را تمیز کنید. دهان‌شویه‌ها به بهداشت کلی فضای دهان کمک می‌کنند، دقت کنید که دهان‌شویه شما حتما بدون الکل باشد تا به لمینت‌ها آسیبی نرسد.

آیا لمینت دندان گزینه مناسبی برای همه است؟

خیر، باید شرایط دندان‌، فک و دهان افراد با عکس‌های X-Ray مورد بررسی قرار بگیرد. یک دندان‌پزشک باتجربه باید تشخیص دهد آیا لمینت برای شما مناسب است یا خیر. اگر مناسب نباشد احتمالا کامپوزیت، اورتودنسی و یا روش‌های دیگر گزینه خوبی برای درمان شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button