لیفت سینوس چه زمانی انجام میشود؟

لیفت سینوس یا بالا کشیدن سینوس یا سینوس لیفت
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

در میان پروتزهای دندانی که جایگزین دندانهای اصلی میشوند ایمپلنت دندان معروف ترین و محبوب ترین نوع پروتز دندان است. بسیاری از بیماران برای آن که جای خالی دندانهای خود را پر کنند از آن استفاده میکنند. ایمپلنت به صورت دائمی درون استخوان فک بیمار قرار میگیرد و سر جای خود ثابت باقی میماند که به همین دلیل دائمی بودن آن است که توجه تمام بیماران را به خود جلب کرده است.

کسانی که عمل ایمپلنت دندان را انجام میدهند باید از سلامت فیزیکی  برخوردار باشند تا بتوانند عمل با موفقیتی را پشت سر بگذارند اما بسیاری از بیماران به دلیل آنکه شرایط جسمانی مناسبی ندارند نمی توانند این عمل را انجام دهند و برخی دیگر  از این بیماران نیز به دلیل آن که فضای کافی در استخوان فکشان وجود ندارد تا بتواند پایه ایمپلنت را درون خود جای دهد نمیتوانند عمل ایمپلنت را انجام دهند.

در حدود ۱۵ سال است که مشکل این بیماران برای انجام عمل ایمپلنت بر طرف شده است و آنها با انجام یک عمل اضافی دیگر خود را برای انجام کاشت ایمپلنت آماده میکنند. عمل اضافی که بر روی بیماران انجام میشود لیفت سینوس نام دارد و توسط جراح فک و صورت انجام میشود.

لیفت سینوس چیست؟ این عمل چگونه و در چه زمانی انجام میشود؟ مراقبت های بعد از لیفت سینوس چیست؟ قیمت جراحی لیفت سینوس چقدر است؟ تفاوت سینوس لیفت باز و بسته در چیست؟ رابطه آن با ایمپلنت دندان چیست؟ تمام سوالاتی است که برای بیماران پیش می‌آید. هدف ما  از نوشتن این مطلب آشنایی کامل بیماران با لیفت سینوس است تا بتوانند در بهترین شرایط توسط بهترین پزشک بتوانند مشکل خود را برای انجام کاشت دندان برطرف کنند.

اگر فرصت مطالعه کل مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله، در سریعترین زمان اطلاعات مفیدی کسب کنید.

قبل و بعد از لیفت سینوس چه اتفاقی رخ می دهد به روایت تصویر

سینوس چیست؟

سینوس‌ها حفره‌های توخالی هستند که در قسمتهای مختلف فک و صورت بالای استخوان فک قرار دارند که این حفره‌های خالی از هوا پرشده‌اند. این حفره‌های تو خالی به حفره‌های تنفسی معروف هستند. یکی از حفره‌هایی که در فک بالایی انسان بالای دندانهای آسیای بزرگ و کوچک قرار دارد به سینوس ماگزیلری شناخته میشود و در بسیار از موارد ممکن است ریشه دندان درون سینوس قرار گرفته باشد.

سینوس لیفت یا جراحی بالا بردن سینوس

جراحی بالا بردن سینوس یا سینوس لیفت در حقیقت یک عمل جراحی برای بیمارانی است که با  تحلیل استخوان فک مواجه میشوند و این به معنای آن است که ارتفاع استخوان فک کم میشود. زمانی که بیمار دچار این مشکل میشود در طی یک عمل جراحی قطعه‌ای استخوان و یا پودر استخوان به استخوان فک پیوند زده میشود.

این عمل جراحی زمانی که صورت میگیرد حداقل به ۴ ماه برای بهبودی کامل زمان نیاز دارد و این زمان البته ممکن است تا ۹ ماه طول بکشد. این که در چه مدت زمانی بهبودی کامل و آمادگی لازم برای انجام ایمپلنت بدست آید به شرایط جسمانی بیمار و مراقبتهای طول دوران نقاهت و بعد از آن بستگی دارد.

هدف این عمل باز سازی استخوان فک بالا در قسمت دندانهای آسیاب بزرگ و کوچک است. زمان دیگری که از این جراحی استفاده میشود در مواقعی است که سینوس به استخوان فک بسیار نزدیک باشد که امکان کاشت ایمپلنت دندان وچود نداشته باشد. این سینوس ها در دو طرف بینی قرار دارند.

تحلیل استخوان فک بر اثر از دست دادن دندان

برای آگاهی از چگونگی کاشت ایمپلنت با پیوند استخوان مطالعه مقاله پیوند استخوان در ایمپلنت را توصیه می کنیم.

سینوس لیفت چگونه انجام می شود ؟

انجام این جراحی توسط متخصص پریودنتال انجام میشود که برای انجام آن قبل از هرچیز یک عکس ۳ بعدی از ناحیه فک و صورت تهیه میشود تا متخصص پریودنتال قبل از اقدام به هر عملی به طور دقیق روش انجام این جراحی را پیش بینی کند.

بیمار در طول انجام این جراحی متوجه درد نخواهد شد زیرا قبل از شروع جراحی با استفاده از داروی تزریقی بی حسی تمامی ناحیه استخوان فک و صورت بیمار  بی حس میشود. در طی این عمل جراحی قطعه استخوانی که برای پیشوند آماده شده است مورد استفاده قرار میگیرد و به استخوان فک پیوند زده میشود.

انواع روشهای جراحی سینوس لیفت

این عمل جراحی توسط متخصص به ۲ صورت کلی: ۱. سینوس لیفت باز ۲. سینوس لیفت بسته انجام میشود. این سینوس که مجرای تنفسی را تشکیل میدهند هر یک از روشهای جراحی آن دارای مراحل مختلفی است که مزیتهای خاص خود را دارند. اینکه کدام یک از این روشها برای پیوند استخوان مناسب است درصدی  به شرایط بیمار بستگی دارد و در نهایت  دندانپزشک است که تشخیص میدهد این جراحی به کدام یک از روشهای بالا انجام شود.

ممکن است برای بعضی از بیماران سینوس لیفت باز مناسب باشد و برای بعضی دیگر از بیماران سینوس لیفت بسته مناسب است.

سینوس لیفت باز

شرایط خاصی برای انجام جراحی  سینوس لیفت باز وجود دارد  که یکی از روشهای جراحی سینوس  و پبوند استخوان است.

برای انجام جراحی به این روش استخوان فک بیمار حداقل ۵ میلی متر باید باشد. در انجام این جراحی غشای سینوسی به بالا کشیده میشود و فضای خالی ایجاد شده را با استفاده از پودر استخوان پر میکنند و با اتمام کار با استفاده از غشای مصنوعی روی آن را میپوشاند و بافت لثه را بخیه میزنند.

چند روش پرطرفدار برای جایگزینی دندان طبیعی وجود دارد اما بهترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته کدامند؟

سینوس لیفت بسته

انجام جراحی سینوس به روش لیفت بسته زمانی انجام میشود که استخوان فک بیمار دچار تحلیل زیادی شده باشد و کمتر از ۲ سانتی متر از استخوان فک باقی مانده باشد. در این موقعیت است که جراح به روش لیفت بسته عمل میکند. جراح برای آنکه پیوند استخوان را انجام دهد با استفاده از ابزار مخصوص استخوان فک بیمار را تا زیر سینوس دریل میکند البته به میزان لازم پودر استخوانی که استفاده میکند، این سوراخ را ایجاد میکند.

با پر کردن سوراخ ایجاد شده از پودر استخوان روی آن را با استفاده از غشای مصنوعی میپوشاند و بافت لثه را بخیه میزند. در جراحی به روش لیفت بسته جراح توجه بسیار میکند تا سینوس دچار پارگی نشود زیرا اگر ابزار جراحی موجب پارگی سینوس شود ابتدا باید سینوس مورد جراحی قرار بگیرد و پس از بهبودی سینوس این عمل جراحی انجام شود.

مراحل جراحی لیفت سینوس باز

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

تفاوت سینوس لیفت باز و سینوس لیفت بسته

تفاوتهایی بین این روشهای جراحی وجود دارد که این تفاوتها میتوانند مزایای یک روش و یا معایب یک روش نیز محسوب شوند. تفاوتهایی که وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • با انجام سینوس لیفت بسته فقط میتوان از پیشروی تحلیل استخوان فک جلوگیری کرد و این در حالی است که سینوس لیفت باز برای آنکه ارتفاع استخوان فک را افزایش داد استفاده میشود.
  • برای انجام جراحی لیفت باز حداقل ارتفاع استخوان ۳ میلی متر است و برای انجام جراحی لیفت بسته ارتفاع استخوان کمتر از ۲ میلی متر است.
  • افزایش ارتفاع استخوان در لیفت باز محدودیتی ندارد و معمولا بسته به نظر پزشک انجام میشود.
  • مراقبتهای ویژه تری برای جراحی لیفت باز نیاز است اما در جراحی لیفت بسته مراقبتهای خاصی نیاز نیست.
  • جراحی لیفت بسته هزینه کمتری تا جراحی لیفت باز دارد.

در  دندانپزشکی دیجیتال از تجهیزات و فناوری‌های مختلفی استفاده می‌شود که در نهایت منجر به افزایش دقت، کاهش زمان، بهبود نتیجه و کیفیت در رویه‌ی درمان بیمار می‌شود.

همزمانی لیفلت سینوس و ایمپلنت دندان

امکان انجام  سینوس لیفت و ایمپلنت همزمان

سینوس لیفت  و عمل ایمپلنت جراحی‌هایی هستند که معمولا توسط متخصصین خود این رشته انجام میشود. ایمپلنت به رشته تخصصی ایمپلنتولوژی مربوط میشود که انجام آن هم به توسط  ایمپلنتولوژویست انجام میشود و پریودنتیست که همان متخصص فک و دهان میشود سینوس لیفت را انجام میدهد.

انجام جراحی سینوس لیفت هم به مدت زمان زیادی در حدود ۴ الی ۹ ماه زمان برای بهبودی کامل زمان نیاز دارد  پس در این صورت کاشت ایمپلت به زمان بهبودی بعد از انجام این جراحی موکول میشود البته ممکن است که بعضی از متخصصین در جراحی لیفت باز، ایمپلنت را به طور هم زمان در استخوان فک قرار دهند.

این عمل جراحی زمانی صورت میگیرد که استخوان فک حداقل ۵ میلیمتر ارتفاع داشته باشد. برای کاشت ایمپلنت به صورت همزمان سینوس بالای استخوان را به سمت بالاتر کشیده میشود و سپس آن را با پودر استخوان پر میکنند و با قرار دادن غشای سلولی روی آن را میپوشانند تا بتوان بلافاصله ایمپلنت را سر جای خود در این ناحیه قرار داد.

درد سینوس لیفت

هر عمل جراحی که بر روی بدن صورت میگیرد با درد و دوران نقاهت تا بهبودی همراه است اما برای انجام این عمل با تزریق داروی بیحسی در اطراف ناحیه جراحی فک و صورت شما را بی حس میکنند و در هنگام عمل جراحی متوجه درد نمیشوید. با اتمام عمل جراحی و از بین رفتن تاثیر داروی بی حسی درد ناشی از جراحی را احساس خواهید کرد. پزشک متخصص برای کم کردن درد ناشی از جراحی مسکن های خوراکی تجویز میکند که با ایتفاده از آن درد میتوانید درد را کنترل کنید.

هزینه  سینوس لیفت 

هزینه ای که این عمل جراحی در بر میگیرد به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین این عوامل آن است که به چه روشی انجام شود. هزینه جراحی که پزشک تعیین میکند به مدت زمانی که برای انجام عمل جراحی وقت میگذارد بستگی دارد اما به طور کلی هزینه لیفت باز بیشتر از لیفت بسته میباشد.

مراقبت های بعد از سینوس لیفت 

  • چند ساعت بعد از انجام عمل جراحی تاثیر داروی بی حسی که برای شما استفاده شده است از بین میرود و ممکن است با درد زیادی مواجه شود به همین دلیل بهتر است که قبل از آنکه احساس درد شدید کنید از مسکنهای خوراکی تجویز شده استفاده کنید. تورم، قرمزی یا کبودی اطراف صورت و فک بسیار طبیعی است و حتی ممکن است این کبودی تا زیر چشم بیمار رفته باشد پس جای نگرانی وجود ندارد و برای کنترل این تورم و کبودی در ۴۸ ساعت اول بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • بعضی از عوامل ممکن است موجب وارد شدن فشار به سینوس و ایجاد تاثیر منفی بر روند بهبودی باشد به همین دلیل به طور جدی از فین کردن، عطسه شدید و سرفه کردن خودداری کنید.
  • داروها و آنتی بیوتیک هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را سر وقت استفاده کنید تا ناحیه جراحی شده دچار عفونت نشود.
  • از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات حداقل به مدت ۲ هفته خودداری کنید. برای مطالعه بیشتر درباره مراقبت های بعد از ایمپلنت و سینوس لیفت این مقاله را از دست ندهید.

مشکلاتی که باید پزشک را مطلع کرد

  1. معمولا درد، تورم و خونریزی بعد از ۴۸ ساعت شروع به کم شدن میکند اگر مدت زمان  آنها ادامه دار شد حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.
  2. رنگ خون ناشی از جراحی با گذشت زمان اگر قرمز و شفاف بود نشان آن است که خونریزی قطع نشده است و باید پزشک را مطلع کنید.
  3. اگر احساس جا به جایی استخوان پیوندی را داشتید حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

طلایی ترین موقع کشیدن دندان عقل زمانی است که هنوز آسیبی از جانب دندان عقل به دندان‌های کناری نرسیده باشد.

آنچه باید در مورد سینوس لیفت بدانید آن است که زمانی که یک یا چند دندان خود را از دست میدهید برای آن که جای خالی آن را پر کنید هر چه زودتر اقدام کنید زیرا زمانی که جای دندان شما خالی میماند ممکن است دچار تحلیل لثه شوید.

تا زمانی که دندان شما درون استخوان  قرار دارد درحقیقت مانع از تحلیل استخوان فک میشود و از آن محافظت میکند به همین دلیل است که بعد از از بین رفتن و افتادن دندان باید هرجه زودتر آن را جایگزین کرد اما اگر دچار تحلیل لثه شدید و قصد کاشت ایمپلنت داشتید حتما به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا بتواند مراحل انجام کار را به طور کامل برای شما شرح دهد و به بهترین روش جراحی شما را انجام دهد. برای مطالعه مقاله روش های تقویت لثه تحلیل رفته این مقاله از سایت دکتر نصیری را از دست ندهید.

در مواردی که از خود استخوان برای پیوند استخوان استفاده میکنند ممکن است استخوان مورد نیاز را از بدن خود فرد، فردی که قبل تر فوت شده است و استخوان گاو تامین کنند. استخوانی که از بدن خود فرد میگیرند ممکن است از ساق پا، آرن، زانو و… تهیه شود.

رعایت بهداشت دهان و همچنین مراقبت هایی که برای دوران نقاهت پس از لیفت سینوس ذکر شده بسیار ضروری است و هریک از آنها میتواند در نتیجه و روند عمل تاثیر گذار باشد.

معمولا خیلی کم پیش می آید انجام این عمل با عدم موفقیت رو به رو شود اما باید توجه کنید مواردی هستند که دچار عفونت در محل جراحی شده اند با عدم موفقیت در نتیجه عمل مواجه شدند. عدم مصرف دخانیات، رعایت بهداشت دهان و مصرف آنتی بیوتیکهای تجویز شده از ایجاد عفونت جلوگیری میکنند. یک پزشک متخصص و با تجربه با بررسی شرایط شما میتواند نظر خود را برای همزمان بودن عمل ایمپلنت دندان و سینوس لیفت ارائه دهد.

همزمان بودن ایمپلنت و لیفت سینوس

درباره بهترین جنس ایمپلنت دندان در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

تفاوت بین سینوس لیفت و پیوند استخوان چیست؟

یکی از سؤالات مهمی که همواره افراد از دندان‌پزشک خود می‌پرسند این است که بین عمل لیفت سینوس و عمل پیوند استخوان چه تفاوت‌هایی وجود دارد؟ هر دو این عمل‌ها قبل از عمل ایمپلنت و به دلیل تحلیل فک صورت می‌گیرند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوتی که بین این دو وجود دارد مربوط به محل انجام آن و نحوه عمل است. تفاوت بین این دو عمل به شرح زیر هستند:

  • عمل سینوس لیفت برای فک بالا انجام می‌شود و همان‌طور که از نامش مشخص است این عمل مربوط به حفره‌های سینوسی است که به فک بالا نزدیک هستند. همچنین این عمل برای زمانی است که فک بالا به دلیل کشیدن دندان به سمت بالا و سینوس‌ها تحلیل می‌رود.
  • عمل پیوند استخوان برای فک پایین صورت می‌گیرد و این عمل نیز مربوط به زمانی است که فک پایین در اثر کشیدن دندان یا بیماری‌های لثه تحلیل رفته است.
  • در عمل لیفت سینوس، جراح به صورت باز یا بسته این عمل را انجام می‌دهد. جراح می‌خواهد با بالا راندن غشای کف سینوس‌ها با پودر استخوان حفره را پُر کند. این عمل برای این است که فک بالا بتواند استحکام و ابعاد لازم برای قرار دادن ایمپلنت را داشته باشد. پودر استخوان می‌تواند از بدن خود بیمار یا استخوان حیواناتی مانند گاو به دست آید.
  • در عمل پیوند استخوان نیز از استخوان‌های خود فرد، استخوان‌های فرد دیگر، استخوان حیوانات یا استخوانی که در شرایط آزمایشگاهی ساخته شده استفاده می‌شود. تهیه استخوان در این عمل مانند عمل سینوس لیفت است.
  • در عمل سینوس لیفت بیمار باید قبل از آغاز آلرژی‌های فصلی خود این عمل را انجام دهد.
  • در عمل پیوند استخوان فک پایین این موضوع از اهمیت کمتری برخوردار است. اما برای راحتی کار عمل و عدم مزاحمت پی‌در‌پی آلرژی، بیمار باید در این عمل نیز آلرژی نداشته باشد.
تفاوت لیفت سینوس و پیوند استخوان

درباره لق شدن فیکسچر ایمپلنت و دلایل آن این مقاله را مطالعه کنید.

عوارض احتمالی لیفت سینوس چیست؟

هر عمل جراحی به دنبال خود عوارضی به همراه دارد. عمل سینوس لیفت نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته نباید به خاطر عوارضی که این عمل به همراه دارد از انجام آن خودداری کنید و بگذارید که تحلیل لثه‌هایتان بیشتر شود. باید بدانید که عوارض جدی عمل سینوس لیفت نادر هستند و نباید زیاد نگران آن باشید. در ادامه مهم‌ترین عوارض سینوس لیفت را با هم بررسی می‌کنیم.

ایجاد سوراخ در غشاء سینوس

این مشکل یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در طول عمل رخ می‌دهد. جراح بعد از اینکه سینوس را باز کرد باید بتواند آن را ببندد. این عمل به صورت بخیه یا ترمیم محل مورد نظر صورت می‌گیرد. اگر به هر دلیلی امکان انجام این عملیات وجود نداشته باشد، جراح از ادامه جراحی خودداری کرده و عمل را به بعد موکول می‌کند. زمانی عمل مجدد انجام می‌شود که سینوس‌ها کاملا بهبود پیدا کرده باشند.

عفونی شدن سینوس‌ها

امکان بروز عفونت در هر نوع از جراحی وجود دارد. البته عفونی شدن سینوس‌ها بعد از این عمل پدیده نادری است. معمولا وقتی سینوس‌ها بعد از عمل جراحی عفونت می‌کنند که جراح از مواد خاصی استفاده کرده باشد یا آن‌طور که باید در طول عمل بهداشت رعایت نشده است. توصیه می‌کنیم از حرفه‌ای بودن جراح اطمینان کسب کنید.

ترشح چرک از رخم

نباید این مشکل را تهدید بزرگی برای خود بدانید. یادتان باشد که این مشکل بعد از عمل سینوس طبیعی است. دندان‌پزشک به شما می‌گوید که چطور در این شرایط بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید تا این مشکل کاهش یابد. همچنین حتما برای شما آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد.

کبودی زیر چشم

از جمله مشکلات شایعی که بیشتر افراد بعد از عمل لیفت سینوس آن را تجربه می‌کنند تغییر رنگ پوست زیر چشم است. در طول عمل جراحی، عروق خونی دچار آسیب می‌شوند. همچنین ممکن است بیمار مراقبت‌های بعد از عمل جراحی را به درستی انجام نداده باشد. این علائم کبودی بعد از دو هفته برطرف می‌گردد و جای نگرانی ندارد.

تب و درد بعد از عمل

تب و درد بعد از عمل سینوس لیفت معمولا رایج است. اما بعد از گذشت تقریبا دو تا سه روز باید از شدت علائم کاسته شود، در غیر این صورت ممکن است مشکلی در فک رخ داده باشد که باید سریعا به جراح خود مراجعه کنید.

عدم پیوند ایمپلنت به استخوان پیوند خورده

یکی از موارد بسیار نادری که می‌تواند جزء عوارض عمل سینوس لیفت باشد شکست ایمپلنت است. یعنی ایمپلنت نمی‌تواند به مواد استخوانی پیوند خورده متصل شود. البته نباید زیاد خودتان را نگران کنید. باید بدانید که این عارضه حتی در زمانی که ایمپلنت به استخوان طبیعی پیوند می‌خورد نیز ممکن است رخ دهد. وقتی این مشکل پیش آید و شما نتوانید عمل ایمپلنت را دوباره تکرار کنید، دندان‌پزشک راه جایگزین دیگری که برای سلامتی دهان و دندانتان مفید باشد را پیشنهاد می‌دهد. در این مورد نیز نباید نگران باشید چون همیشه دندان‌پزشک راه مناسب را پیدا خواهد کرد.

برای مطالعه بیشتر مقاله لاتین هلث لاین را بخوانید.

دوران نقاهت سینوس لیفت چند روز است؟

به‌طور معمول، شدت درد، تب و ناراحتی‌های پس از عمل سینوس پس از ۲ تا ۳ روز کاهش می‌یابند و فروکش می‌کنند و ریکاوری اولیه پس از عمل، یک هفته به‌طول می‌انجامد. با وجود این، دوره نقاهت آن با توجه‌به اینکه مستلزم گرفت استخوانی و جوش‌خوردن با استخوان فک است؛ بین ۴ تا ۹ ماه طول می‌کشد.

تفاوت سینوس لیفت باز و بسته چیست؟

جراحی سینوس لیفت باز، قدیمی‌ترین روش پیوند استخوان به حساب می‌آید و با استفاده از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی انجام می‌شود. انجام این جراحی، مستلزم آن است ‌که حجم اولیه استخوان فک بیمار حداقل ۵ میلی‌متر باشد؛ این درحالی است که لیفت سینوس بسته در شرایطی انجام می شود که استخوان فک بیمار بسیار تحلیل رفته باشد و امکان نگهداری ایمپلنت را نداشته باشد. پس از جراحی لیفت سینوس بسته، مراقبت‌های بیشتری باید انجام شود و هزینه کم‌تری دارد.

جراحی لیفت سینوس چه عوارضی دارد؟

عموماً عمل جراحی لیفت سینوس بسیار کم‌خطر است و با انتخاب دندان‌پزشک باتجربه نباید نگران چیزی باشید. با وجود این، بروز درد و تب پس از جراحی، ایجاد عفونت در سینوس‌ها، ایجاد شکاف در غشاء سینوس، کبودی زیرچشم، چرکی‌شدن زخم و جوش‌نخوردن ایمپلنت به استخوان پیوند‌زده شده از جمله مهم‌ترین عوارض عمل جراحی لیفت سینوس به‌شمار می‌روند که بسیاری از آن‌ها به ندرت اتفاق می‌افتند.

۲۲ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام من سه هفته اس جراحی سینوس لیفت انجام دادم درطی روزحدودسه تاچهارباربوی بدتوی دماغم میپیچه بایدچی کارکنم؟؟؟

    پاسخ
  • سلام خدمت شما عصر بخیر من بیش از ۵ساله یک دندون در پایین فک و یکی در جهت مخالف و فک بالا رو از دست دادم الان بخام ایمپلنت کنم هم سینوس لیفت و هم پیوند استخوان لازممه؟ میتونم با هم انجام بدم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۰۷

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خانوم ببخشن برای ایمپلنتهایی که روی فک بالا باشه حتما باید لیفت سینوس انجام بدیم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹

      سلام خدمت شما . همه ایمپلنت های فک بالا نیاز به جراحی سینوس ندارند و با گرفتن عکس opg مشخص میشود .

      پاسخ
  • سلام من دهنم همش اقت میزنه دهانشویه رو هر هفته یکی دوبار استفاده می کنم برای مراقبت های بعد از سینوس لیفت میتونیم از دهانشویه استفاده کنیم؟

    پاسخ
  • هادی ذوالنون
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۴۰

    خانم دکتر همسر من سینوس لیفت انجام داده بود از دماغش خون میومدما فکر میکردیم خون دماغ شده الان دکترم گفته منم باید انجام بدم ایا این خونریزی از عوارض همین عمله؟ مرسی

    پاسخ
  • سلام بعد سینوس لیفت بخایم ایمپلنت امکانش هست ایمپلنت شل بشه؟

    پاسخ
  • سلام اگه بعد لیفت سینوس سریعا ایمپلنت انجام بدیم مشکلی پیش میاد؟ من از شهرستان میخام بیام امکانش هست این دو با هنم انجام بشن؟ ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶

      سلام خدمت شما . لطفا قبلش عکس OPG برامون ارسال کنید تا طرح درمان برای شما توضیح داده بشه

      پاسخ
  • طاهری کلا
    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۳۳

    سلام میشه بگین نشونه های عفونت بعد از سینوس لیفت چیه؟ ینی چطور بفهمم جای جراحی عفونت کرده؟ بعد در صورتی که عفونت کمنه باید دوباره جراحی بشه؟ لطفا هزینه اشم بگین

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵

      سلام خدمت شما .
      اکثرا بعد از سینوس لیفت تا یک هفته باید آنتی بیوتیک مصرف بشه که این امر باعث احتمال عفونت رو تا حد زیادی کاهش میده ولی چنانچه بعد از یک هفته عفونت ادامه داشت به کلینیک مراجعه کنید .

      پاسخ
  • ببخشید اگه مراقبت های بعد از سینوس لیفت رو درست انجام بدیم اما لبعدش جای عمل عفونت کرد چیکار باید بکنیم؟ لطفا راهنمایی کنید
    لطف

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۷

      سلام خدمت شما. باید حتما به جراحتون مراجعه کنید تا از وجود عفونت اطمینان پیدا کنید و تحت نظر جراحتون باشید .

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر قیمت جراحی سینوس لیفت چقدره؟ بعد هر جراحی برای یه دندون چقدر زمان میبره؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۸

      سلام خدمت شما. برای اطلاع از هزینه ها لطفا با پذیرش کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • حسام اسدی
    ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ۱۵:۲۹

    سلام خسته نباشید
    من دندون آسیاب سمت چپ فکم دو سالی میشه که کشیدم نمیدونم استخوان فک تحلیل رفته یا نه. میخام بدونم تا چند وقت بعد لیفت سینوس نباید ورزش کرد؟ توی ۴ماهی که باید منظر بمونیم تا ایمپلنت کنیم چه غذاهایی بهتره بخوریم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۵۰

      سلام خدمت شما . یک ماه بعد از سینوس لیفت حرکات سنگین نباید انجام داد و از غذا های نرم تر استفاده کنید .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button