ماندگاری و طول عمر لمینت دندان چند سال است؟

ماندگاری لمینیت سرامیکی و کامپوزیتی
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان و کامپوزیت دندان در گرو رعایت اصولی و مراقبت از دندان هاست. عدم رعایت صحیح بهداشت دهان و دندان سبب بروز مشکلات فراوانی می گردد که برای درمان آن ها باید راه های مختلف درمان را انجام داد. از طرفی توجه به زیبایی دندان ها نیز سبب شده است تا برخی از عمل های زیبایی دهان و دندان رواج پیدا کند.

یکی از رایج ترین روش های درمانی برای شکستگی ها، فاصله میان دندان ها، تغییر رنگ دندان ها و مشکلاتی از این دست، استفاده از لمینت دندان سرامیکی و کامپوزیت ونیر است. طول عمر لمینت دندان می‌تواند طولانی باشد اما باید با مراقبت های ضروری بعد از لمینت دندان ها آشنایی داشته باشید تا ماندگاری لمینت دندان شما بیشتر شود.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان شامل یک سری روکش‌هایی است که در کنار زیبایی و ظرافت منحصر به فردی که دارند، از استحکام بسیار بالایی هم برخوردار هستند. امروزه می‌توان به کمک روکش‌های لمینتی بسیاری از مشکلات مربوط به دندان‌ها مثل ترمیم شکل و رنگ آن‌ها را درمان کرد.

موادی که در تهیه لمینت دندان به کار برده می‌شوند، کیفیت بسیار بالایی دارند و رنگ آن‌ها بسیار شبیه به رنگ دندان‌های طبیعی است. به این ترتیب می‌توان به کمک لمینت زیبایی منحصر به فردی به دندان‌ها بخشید. از لمینت دندان برای رفع مشکلات زیر استفاده می‌شود:

  • تغییر شکل دندان‌ها در اثر ساییدگی
  • ترک‌خوردگی و یا شکستگی دندان‌ها
  • ناهمواری و نامنظم بودن دندان‌ها
  • از بین بردن فاصله بین دندانی

لمینت دندان انواع مختلفی دارد و به دو نوع زیر تقسیم می‌شود:

لمینت سرامیکی

لمینت‌های سرامیکی در اصل یک سری روکش‌های سرامیکی نازک و از پیش ساخته هستند که روی دندان بیمار نصب می‌شوند. به طور کلی درمان مشکلات و نواقص دندانی با لمینت سرامیکی، بیش از یک جلسه طول می‌کشد، زیرا برای استفاده از لمینت سرامیکی ابتدا از دندان‌های بیمار قالب‌گیری شده و سپس روکش‌های متناسب با بیمار ساخته شده و نصب می‌شوند.

لمینت کامپوزیتی

منظور از لمینت کامپوزیتی، استفاده از مواد کامپوزیتی برای رفع مشکلات مربوط به دندان‌ها است. درمان به کمک لمینت کامپوزیتی معمولا در طی یک جلسه قابل انجام است. لمینت‌های کامپوزیتی در مقایسه با لمینت‌های سرامیکی، مقاومت کمتری در برابر تغییر رنگ و ایجاد لکه دارند. با این حال اما لمینت‌های کامپوزیتی در بین متقاضیان و بیماران، محبوبیت بیشتری نسبت به لمینت‌های سرامیکی دارند.

لمینت دندان خرگوشی نیز برای اصلاح و رفع مشکلات زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شود.

مقایسه لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی

در این جدول می‌توانید به طور خلاصه لمینت کامپوزیتی و لمینت سرامیکی را با هم مقایسه کنید:

  لمینت سرامیکی لمینت کامپوزیتی

قیمت

اجرای لمینت سرامیکی هزینه بسیار بالایی دارد. قیمت پایین‌تری دارد.

دوام

۱۰ تا ۱۵ سال عمر می‌کند. طول عمر آن بین ۵ تا ۷ سال است.

میزان برگشت‌پذیری

لمینت سرامیکی قابل برگشت نیست. لمینت کامپوزیتی برگشت‌پذیر است.
میزان لکه‌پذیری در برابر ایجاد لکه بسیار مقاوم است مقاومت پایینی در برابر ایجاد لکه دارد
نیاز به ساخت در لابراتوار دندانپزشکی دارد ندارد
موارد استفاده برای رفع طیف گسترده‌ای از نواقص دندانی کاربرد دارد برای رفع نواقص جزئی مناسب است
طول دوره درمانی معمولا در دو جلسه با فاصله دو هفته‌ای انجام می‌شود در یک جلسه قابل انجام است

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

یکی از مسائل مهمی که ذهن متقاضیان استفاده از لمینت دندان را درگیر می‌کند، طول عمر و میزان ماندگاری لمینت دندان است. درباره اینکه لمینت دندان چند سال دوام دارد باید بگوییم که به طور کلی، لمینت دندان دوام بسیار بالایی دارد و می‌تواند بیش از ۱۰ الی ۱۵ سال ماندگاری داشته باشد. با این حال طول عمر لمینت دندان تا حدود زیادی رعایت نکات مراقبتی توسط بیمار بستگی دارد.

همچنین عوامل زیر در میزان طول عمر لمینت دندان موثر هستند:

  • جنس مواد تشکیل‌دهنده لمینت
  • کیفیت لمینت مورد استفاده
  • تغذیه مناسب و رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای پس از اجرای لمینت دندان
  • ویژگی‌های فردی بیماران، برای مثال بهداشت ضعیف دهان و دندان منجر به کاهش طول عمر لمینت دندان‌ها می‌شود.
  • رعایت مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان
  • معاینه منظم دندان‌ها
  • مهارت و تجربه دندانپزشک برای اجرای لمینت دندان
کاربرد لمینت دندان

طبق مقاله معتبر وبسایت mytotaldentistry.com :

Protecting the underlying tooth and the supporting structures of teeth (periodontal health) are also important. To do so, patients should limit their consumption of carbohydrates and brush and floss several times each day.

برای افزایش طول عمر لمینت دندان، محافظت از لثه و ساختار زیرین دندان ها (سلامت پریودنتال) نیز مهم است. برای انجام این کار، بیماران باید مصرف کربوهیدرات را محدود کنند و چندین بار در روز مسواک بزنند و نخ دندان بکشند.

راهکارهای افزایش طول عمر لمینت دندان

لمینت می تواند دوام بسیار بالایی داشته باشد. بدون تردید اگر می خواهید لبخند زیبایی داشته باشید و شرایط ظاهری دندان های شما به حالت قبل باز نگردد، باید از لمینت های خود به خوبی مراقبت کنید.

در ادامه برخی از مهم ترین نکاتی که طول عمر لمینت دندان را افزایش می دهند ذکر خواهیم کرد.

ویژگی های بهترین دندانپزشک زیبایی چیست؟ در این مقاله به آن پرداختیم.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن

بعد از این که دندان پزشک لایه نازکی از مینای دندان را برداشت، می تواند لمینت را به دندان ها متصل کند. اگر دندان های زیرین و لثه شما سالم و قوی نباشد، نمی تواند از لمینت به خوبی پشتیبانی کند.

به منظور حفظ سلامت دندان ها و لثه خود به منظور این که بتواند از لمینت شما حفاظت کنند، به توصیه متخصصان باید هر روز دو بار و به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. مسواک خود را با زاویه ۴۵ درجه نسبت به دندان و لثه نگه دارید و مسواک خود را با حرکات دایره ای و ملایم روی دندان ها حرکت دهید و تا حد امکان از حرکات مستقیم مسواک (از یک سمت به سمت دیگر) پرهیز کنید.

استفاده از نخ دندان حداقل یک بار در روز توصیه می شود. نخ دندان کشیدن به صورت منظم می تواند بقایای مواد خوراکی و باکتری های بین دندان و روکش دندان را از بین ببرد و ریسک بیماری های لثه را نیز به حداقل برساند.

دندانپزشک شما بهترین راهنما در انتخاب خمیر دندان و مسواک لمینت سرامیکی خواهد بود، پس قبل از استفاده از هر محصولی، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

استفاده از مسواک و نخ دندان مناسب برای حفاظت از کامپوریت ونیر و لمینیت سرامیکی

فواید لمینت دندان را در این مقاله مطالعه کنید.

استفاده از محافظ های دندانی

اگر ورزشکار هستید و در زمینه ورزش های تماسی فعالیت می کنید، بهتر است همیشه از محافظ های دهان و دندان استفاده کنید.

نایت گارد یا محافظ دهان یک ماده ترموپلاستیک است که برای سازگاری با دندان ها و لثه ساخته شده است. یک نمونه از محافظ های دندان را باید ابتدا بجوشانید و پس از خنک شدن در دهان بگذارید تا شکل بگیرد.

این محافظ ها از دهان، گونه، دندان و لثه در برابر آسیب های احتمالی ناشی از ورزش به دهان محافظت می کنند. توجه داشته باشید که ضربه های وارده می تواند باعث ترک خوردن یا شکستن لمینت شما شود پس همواره در این مواقع از محافظ دندان استفاده کنید.

ورزش هایی مانند فوتبال، هاکی، بیس بال، کیک بوکسینگ، ورزش های رزمی یا حتی رقص می تواند به دندان های شما آسیب وارد کند.

از طرف دیگر، برخی از افراد در هنگام خواب دندان قروچه می کنند و این می تواند بسیار خطرناک باشد. در بسیاری از مواقع افراد حتی از این که چنین رفتاری از آن ها رخ می دهد نیز بی خبرند.

هدف دندانپزشکی زیبایی اصلاح طرح لبخند، زیباسازی و افزایش استحکام دندان‌ها است.

درد فک هنگام صبح و یا سفت شدن فک می تواند یک نشانه اولیه برای آگاهی از این مورد باشد. زمانی که شما عمل گاز گرفتن را انجام می دهید، ۲۰۰ پوند فشار در هر اینچ مربع اعمال می شود.

با کشیدن دندان ها به هم این فشار ها افزایش پیدا می کند و این می تواند به دندان های شما آسیب های جدی وارد کند. دندان پزشک ها با معاینه دندان ها می توانند متوجه شوند که آیا شما چنین عادتی را دارید یا خیر.

همچنین آن ها این توانایی را دارند که یک محافظ دندان مخصوص برای شما طراحی کرده و بسازند تا در هنگام خواب از دندان های شما محافظت کند.

گاهی این امکان وجود دارد که دندان قروچه های شما ناشی از استرس و بیماری های عصبی باشد.

در این مواقع بهتر است علاوه بر استفاده موقت از محافظ های شبانه، به دنبال مقابله های جدی تر درمانی مانند مشاوره، ورزش و حتی دارو درمانی باشید. در نهایت بر اساس منابع معتبر خارجی، رعایت نکات مذکور و بهره گیری از متخصص خبره در این حوزه می تواند عمر لمینیت های شما را افزایش دهد.

داشتن روتین منظم برای ملاقات با دندان پزشک

زمانی که از لمینت استفاده می کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که آن ها دائمی نیستند و ممکن است از بین بروند. بنابراین برای اینکه عوارض لمینت دندان و خطر از دست رفتن آن ها را به صورت چشمگیری کاهش دهید و بتوانید برای مدتی طولانی از آن ها استفاده کنید، حتما دندان پزشک خود را به صورت مرتب ملاقات کنید.

پزشک شما پس از قرار دادن لمینت از شما خواهد خواست تا یک هفته بعد، مجدد با او دیدار کنید. او نحوه قرار گیری لمینت ها و همچنین پاسخ بافت های لثه شما را بررسی می کند.

پس از این مراجعه، شما همچنان باید به دندان پزشک مراجعه داشته باشید تا بتوانید از سلامت دندان های خود با خبر باشید. اکثر متخصصان توصیه می کنند که هر ۶ ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنید.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از چه جهاتی قابل بررسی است؟

ماندگاری لمینت دندان چقدر است؟

به طور کلی می‌توان گفت که لمینت دندان، یک روش بسیار عالی و با دوام برای رفع طولانی مدت نواقص دندانی است، اما باید بدانید که لمینت دندان یک روش دائمی نیست و پس از گذشت مدتی به تعویض نیاز دارد. همان‌طور که می‌دانید برای نصب روکش‌های لمینتی، میزان زیادی از مینای دندان بیمار تراشیده می‌شود پس به هیچ وجه امکان حذف لمینت و برهنه‌شدن دندان وجود ندارد.

هر کدام از انواع لمینت دندان، طول عمر متفاوتی دارند. برای مثال لمینت‌های سرامیکی در مقایسه با لمینت‌های کامپوزیتی دوام بیشتری دارند و بین ۱۰ تا ۲۰ سال ممکن است عمر کنند.

البته یک سری راهکارهایی وجود دارد که رعایت آن‌ها به افزایش دوام لمینت دندان کمک می‌کند. برای مثال حداقل دو بار مراجعه به دندانپزشک در سال برای حفظ دوام و ماندگاری لمینت دندان ضروری و واجب است. همچنین رعایت برخی نکات تغذیه‌ای هم می‌تواند به افزایش ماندگاری لمینت دندان‌ها کمک کند.

عکس لمینت دندان

مراقبت برای افزایش طول عمر لمینت دندان 

مسواک زدن و استفاده صحیح از نخ دندان می تواند نقش بسیار ویژه ای در حفاظت از لمینت سرامیکی و کامپوزیتی داشته باشد اما باید توجه داشته باشید که در برخی از مواقع برای داشتن لبخندی بهتر و دوام بیش تر لمینت نیاز به مراقبت های بیش تری است. برای مثال هرگز نباید از دندان های خود به عنوان ابزاری برای باز کردن بسته ها و بطری استفاده کنید. ضمنا از جویدن ناخن های خود جدا خودداری کنید. باز یا شل کردن گره با دندان و یا استفاده از دندان برای پاره کردن اشیا می تواند آسیب جدی به لمینت دندان های شما وارد کند.

لمینت کردن دندان دارای یک پروسه است به این معنی که در چند مرحله انجام می شود. هنگامی که دندان پزشک در حال ساخت لمینت های اصلی شماست، برای شما از روکش های موقتی استفاده می کنند. در این هنگام باید به شدت از دندان های خود مراقبت کنید و از خوردن برخی از خوراکی ها خودداری کنید. از خوردن غذاهای چسبناک مانند تافی ها و آبنبات باید جدا خودداری کنید.

همچنین باید از خوردن خوراکی های سفت مانند سیب یا گلابی نیز پرهیز کنید. از خوردن بعضی غذاهای ترد مانند پاپ کورن، آجیل، چیپس سیب زمینی نیز بپرهیزید یا مصرف آن ها را به حداقل برسانید. همچنین باید غذای خود را به قطعات کوچک تر تقسیم کنید تا آسیب های اولیه را به حداقل برسانید.

افزایش طول عمر لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر با مسواک زدن و نخ دندان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لمینت دندان و دریافت مشاوره و نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

برخی از غذا ها و نوشیدنی ها می توانند باعث لکه دار شدن دندان های شما شود به همین دلیل شما باید این نوع مواد غذایی را بشناسید و به منظور جلوگیری از لک شدن لمینت دندان های خود از خوردن و نوشیدن آن ها بپرهیزید. نوشیدن انواع نوشابه ها، آب میوه های غیر طبیعی، چای و قهوه می تواند به سفیدی دندان های شما آسیب برساند و باید نوشیدن آن ها را به حداقل برسانید.

برای احتیاط بیش تر بهتر است پس از خوردن غذا مسواک بزنید تا مانع نفوذ لکه به دندان های خود شوید. همچنین بهتر است در صورت مصرف این مواد غذایی از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید تا لمینت های شما رنگی مشابه با دندان هایتان داشته باشد.

خوراکی های حاوی شکر فراوان یا اسیدی نیز می تواند به دندان شما آسیب وارد کنند پس بنابر این باید از مصرف آن ها نیز جدا خودداری کنید. این نوع خوراکی ها نه تنها برای دندان ها مضر هستند بلکه می توانند به لمینت نیز آسیب وارد کنند. یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث تغییر رنگ لمینت های شما شود، استفاده از سیگار است. بسیاری از دندان پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که مصرف تنباکو را به طور کلی ترک کنند تا بتوان از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری کرد.

در ادامه ویدئویی از قبل و بعد از لمینت سرامیکی دکتر نوشین نصیری  مشاهده می کنید.

آیا لمینت دندان در صورت آسیب دیدگی و یا افتادن، قابل تعویض است؟

واقعیت این است که اگر فردی نکات مراقبتی و توصیه‌ای لمینت دندان را سفت و سخت جدی بگیرد، باز هم این روکش‌ها عمر مشخصی دارند و پس از اتمام عمر خود باید تعویض شوند. البته گاهی اوقات تعویض و برداشتن لمینت دندان به دلیل اتمام عمر آن نیست، بلکه به خاطر عدم رعایت نکات مراقبتی دچار آسیب شده و باید آن‌ها را تعویض کرد.

زمانی که احساس کردید روکش لمینتی دندان‌هایتان شل و به عبارتی لق شده است، باید در اسرع وقت به کلینیک دندانپزشکی خود مراجعه کنید.

دندانپزشک پس از معاینه دندان‌های شما، اقدامات لازم برای تعویض لمینت دندان را انجام می‌دهد. فرآیند تعویض لمینت دندان مشابه با فرآیند نصب اولیه آن است، البته با این تفاوت که دیگر نیازی به آماده‌سازی دوباره دندان‌ها و تراشیدن مینای آن‌ها نیست.

لیفت لثه چیست را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

معمولا به دلایل زیر لمینت دندان نیاز به تعویض دارد:

آسیب دیدن لمینت دندان‌ها

ممکن است لمینت در اثر ضربه دچار شکستگی و لب‌پر شدگی شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

پوسیدن دندان‌ها

در صورتی که دندان‌های زیر لمینت دچار پوسیدگی شوند، باید برای تعویض لمینت دندان‌ها اقدام کرد. در این مواقع باید لمینت برداشته شده، مشکل پوسیدگی دندان رفع گردد و سپس مجددا لمینت جدید نصب شود.

ابتلا به بیماری‌های لثه‌ای

وقتی که فردی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکند یا در اثر ابتلا به برخی بیماری‌ها دچار بیماری‌های لثه‌ای شود، باید برای تعویض لمینت دندان اقدام کرد. بیماری‌های لثه‌ای منجر به تحلیل و عقب‌نشینی لثه می‌شوند که باعث ایجاد ظاهری نامطلوب برای لمینت دندان‌ها می‌شود.

نارضایتی بیمار از اجرای لمینت دندان

گاهی اوقات بیمار پس از اجرای لمینت، از آن رضایت ندارد. در این مواقع هم بیمار می‌تواند از دندانپزشک بخواهد که لمینت دندان‌های او را تعویض کند.

نصب نادرست لمینت دندان

گاهی اوقات ممکن است که لمینت دندان به درستی نصب نشده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

مراجعه به دندانپزشک برای اطمینان از سلامت و ماندگاری کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی

برای یافتن بهترین دکتر کامپوزیت دندان سوابق دندانپزشک منتخب خود را بررسی و مدارک علمی او را جستجو کنید. همچنین از تجربه بیماران قبلی غافل نشوید.

راه های سفید کردن لمینت های کامپوزیتی و سرامیکی

برای بسیاری این سوال پیش می آید که چگونه می توانند مجدد لمینت های خود را سفید کنند و ممکن است وسوسه شوند که از سفید کننده های عادی برای تغییر رنگ دندان های خود استفاده کنند.

اما باید گفت که متاسفانه لمینت کامپوزیتی به خوبی در برابر سفید کننده ها پاسخ نمی دهد. انجمن دندان پزشکی آمریکا در یک بیانیه توضیح داده است که این مسئله تنها یکی از دلایلی است که شما پیش از استفاده از محلول های سفید کننده باید با دندان پزشک خود مشورت کنید.

البته این بدان معنا نیست که شما دیگر قادر به سفید کردن دندان های خود نیستید. بلکه می توانید با استفاده روش های حرفه ای از بین بردن لکه های دندان و تمیز کردن دقیق و اصولی دندان به صورت مرتب در منزل لکه های ایجاد شده را به صورت چشمگیری کاهش دهید.

برای اینکه بتوانید از ایجاد لکه های مختلف بر روی لمینت سرامیکی و کامپوزیتی خود جلوگیری کنید حتما با دندان پزشک خود مشورت کنید و برنامه مشخصی برای پاکیزگی دندان های خود داشته باشید. در برخی از مواقع در صورتی که رنگ دندان های شما به صورت واضح تغییر کرده باشد، ممکن است دندان پزشک جایگزینی آن ها را در دستور کار قرار دهد.

جایگزینی لمینت شکسته و بد رنگ

نحوه برداشتن روکش دندان چگونه است را در این مقاله بخوانید.

کلام پایانی 

لمینت ها در برابر پلاک یا پوسیدگی مقاومت بالایی دارند اما موارد زیادی وجود دارد که می تواند سلامت دندان های زیرین را به خطر بیاندازد. بهداشت نامناسب دهان و دندان می تواند باعث پوسیدگی و همچنین تغییر رنگ دندان ها شود و این می تواند شکل ظاهری روکش های دندان شما را نیز به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

همچنین مراقبت های ضعیف از دهان و دندان می تواند خطر ابتلا به بیماری های لثه را افزایش دهد به همین دلیل است که تمیز کردن دندان ها پس از صرف غذا یک الزام است. استفاده از نخ دندان و دهان شویه نیز می تواند در این موارد توصیه شود.

در صورتی که ورزش های مداوم انجام می دهید و یا در خواب دندان قروچه دارید، حتما از محافظ های دندان استفاده کنید و توجه داشته باشید که از دندان های خود صرفا برای خوردن مواد خوراکی استفاده کنید.

از باز کردن درب بطری یا هر وسیله دیگر جدا خودداری کنید تا بتوانید لمینت سرامیکی و کامپوزیتی ماندگار و عالی داشته باشید و با مراجعه مداوم به دکتر سلامت آن ها را برای خود تضمین کنید. سیگار کشیدن و مصرف رنگ های خوراکی و همچنین نوشیدن قهوه و چای نیز می تواند نقش موثری در تغییر ظاهر لمینت ها داشته باشد و از همین رو توصیه می شود تا مصرف این دست مواد به حداقل رسیده یا کلا کنار گذاشته شوند.

در نهایت می توان گفت مراجعه به کلینیک های تخصصی دندانپزشکی زیبایی و انجام لمینیت نزد متخصص لمینت می تواند عمر لمینت های سرامیکی و کامپوزیتی شما را با بالاترین کیفیت ممکن تضمین کند.

سوالات متداول درباره طول عمر و ماندگاری لمینت دندان

مراقبت‌های اولیه از لمینت چیست؟

از مهم‌ترین نکات حفاظتی مسواک زدن واستفاده از نخ دندان به طور مرتب است. همچنین ضروری است از جویدن ناخن‌ها خودداری کنید، با دندان گره‌ها را باز و اشیا را پاره نکنید. در مرحله ساخت لمینت‌های اصلی، دندان‌پزشک از لمینت‌های موقت برای شما استفاده می‌کند، در این زمان باید دقت کافی داشته باشید که از خوردن خوراکی‌های چسبناک، سفت و ترد دوری کنید.

پس از لمینت مراجعه به دندان‌پزشک ضروری است؟

باید توجه داشته باشید که لمینت‌ها دائمی نیستند و امکان از بین رفتن آنان وجود دارد. در نتیجه برای اینکه خطر از بین رفتن آن‌ها را کاهش داده و مدت زمان استفاده از آن را بیشتر کنید، ضروری است به صورت مرتب به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید. اولین مراجعه باید یک هفته پس از لمینت کردن دندان‌ها باشد تا پزشک بافت‌های لثه و نجوه قرارگیری لمینت‌ها را بررسی کند. پس از آن نیز ملاقات در بازه‌های ۶ ماهه توصیه می‌شود.

آیا سفید کردن لمینت‌ها ممکن است؟

لمینت‌های کامپوزیتی در برابر سفیدکننده‌ها به‌خوبی پاسخ نمی‌دهند. اما شما در صورت نیاز می‌توانید از روش‌های حرفه‌ای برای تمیز کردن اصولی و از بین بردن لکه‌ها در منزل استفاده کنید. به منظور جلوگیری از ایجاد لکه روی لمینت‌های سرامیکی و کامپوزیتی با دندان‌پزشک خود مشورت و یک برنامه پاک‌سازی مشخص کنید.

۱۴ دیدگاه. ترک جدید

  • مهسا خراسانی
    ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ ۲۰:۱۱

    سلام و درود بر شما خانم دکتر عزیز بعد از کامپوزیت میتونیم با بلیچینگ هر چند وقت یکبار دندونامونو سفید کنیم؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید من سابقه عفونت لثه دارم ایا بعد از کامپوزیت ممکنه لثه ام بازم عفونت کنه؟ چیکار کنم بهتره؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر من بعد از کامپوزیت بی توجهی کردم و یه مدتی سیگار کشیدم الان که کلا سیگارو ترک کردم چیکار کنم دندونام تمیز بشه؟ لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر من دندونهای ردیف و مرتبی دارم اما بین دندونام زرد شده میتونم جرمگیری کنم بعد کامپوزیت کنم؟ بعد کامپوزیت چیکار کنم بین دندونام جرم نگیره؟

    پاسخ
  • سلام خانم دکتر بعد از کامپوزیت من یه مدت اول مسواک میزدم بعد نخ دندون میکشیدم که خون کمی که از لثه ام میومد روی دندونم موند و الان رنگش کمی کدر شده ایا راهی هست مثل اولش روشن بشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵

      سلام خدمت شما .لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button