لمینت دیجیتال دندان و مزایای آن

لمینت دیجیتال دندان

اشتراک‌گذاری

یکی از مواردی که میتواند تاثیر بالایی در زیبایی و جذابیت افراد داشته باشد لبخند زیبا است. زیرا یکی از مواردی که در تعامل افراد با دیگران تاثیر بالایی دارد گفت و گو است که در هنگام گفت و گو نیز دندان‌های فرد دیده میشود و امروزه همه به دنبال داشتن لبخندهای زیبایی هستند که به اعتماد به نفس آنها بیافزاید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش‌ روش‌های نوین در عرصه دندانپزشکی در جهان، روش‌هایی که جنبه زیبایی و درمانی دارند توانسته‌اند سرعت، دقت و سهولت بسیار زیادی را در فرآیند درمانی خود جای دهند. خدمات زیبایی دندانپزشکی که از این پیشرفت علمی میتوانند استفاده کننند و کمک شایانی به آنها کند عبارتند از ارتودنسی، ایمپلنت، لمینت دندان، کامپوزیت دندان ونیر و …

پیش از مطالعه مقاله و آشنایی با مزایای لمینت دندان ویدئویی از قبل و بعد لمینیت سرامیکی یکی از بیماران محترم خانم دکتر نصیری را مشاهده کنید:

از محبوب ترین روش‌های نوین در عرصه دندانپزشکی دیجیتال طراحی، تولید و اجرای لمینت دندان در زمان بسیار کوتاه همراه دقت بسیار بالا است.  همین موارد موجب ایجاد برتری دندانپزشکی دیجیتال نسبت به روش سنتی آن شده است. کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری با افتخار میزبان بیماران عزیزی است که میخواهند با استفاده از تکنولوژِ‌های به روز دنیا مراحل درمانی خود را به صورت دیجیتالی انجام دهند و زمان فرآیند درمان را کوتاه کنند.

لمینت سرامیکی دندان های جلویی نمونه کار دکتر نوشین نصیری

لمینت دندان چیست و انواع آن کدامند؟

لمینت دندانی یک لایه بسیار ظریف و نازک است یا بهتر است بگوئیم یک پوسته بسیار نازک است که با استفاده از مواد دندانپزشکی ساخته شده است و بر روی دندان فرد قرار میگیردتا بتواند دندان‌های طبیعی فرد را به دندان‌هایی با فرم و رنگ دلخواه بیمار تبدیل کند. استفاده از این روش جنبه زیبایی دارد اما میتواند به عنوان روند درمانی نیز استفاده شود. رنگی که برای لمینت دندانی استفاده میشود  رابطه بسیار زیادی با سلیقه فرد دارد به این صورت که اگر فرد رنگ سفید بخواد رنگ لمینت سفید برای او تهیه میشود اما اگر بخواد همرنگ با دندان باشد هم میتوان به رنگ دندان فرد لمینت را ساخت. در برای انتخاب رنگ لمینت دندان نظر پزشک و بیمار به یک نتیجه واحد می رسد.

اغلب افراد از لمینت دندانی که رویش زیبایی درمانی است جهت رفع مشکل ظاهری دندان فرد استفاده میشود. برخی از افراد که زمان و فرصت کافی برای انجام درمان های بلند مدت مانند ارتودنسی را ندارند ترجیح میدهند از لمینت دندانی که روشی درمانی زیبایی است برای حل مشکلات ظاهری دندان خود استفاده کنند.

نمونه کار لمینت سرامیکی و کامپوزیتی دکتر نوشین نصیری

ایمپلنت دیجیتال دندان با کمک اسکن های سه بعدی انجام می گردد و کمترین حجم خونریزی را به همراه خواهد داشت و در زمان کوتاه تری نیز انجام می شود.

هنگام نصب لمینت ها به صورت تکی تکی روی هر دندان نصب میشوند و طرح لبخندی زیبا برای شما ایجاد میکنند تا در نهایت پس از انجام پروسه درمان یک طرح لبخند جذاب داشته باشید. اغلب افراد برای دندان‌های جلویی خود از لمینت دندان استفاده میکنند این روکش‌ها بسیار ظریف بوده و ضخامت آنها حدود ۱ میلی متر و کمتر است. البته برخی برای حل کردن مشکلات دندان قدامی از این روش استفاده میکنند زیرامیتوان مشکلات خفیف و متوسط دندان قدامی را با آن حل نمود.

لمینت دندانی شامل دو نوع اصلی است که یکی لمینت از جنس سرامیک است و دیگری کامپوزیت است. با هر دوی این دو نوع میتوان لب پریدگی، شکستگی، فرم نا مناسب دندان، رنگ نامناسب دندان و ترک خوردگی دندان‌های طبیعی را رفع نمود. اما باید دقت کنید مراقبت های مورد نیاز بعد از لمینت همانند دندان طبیعی بسیار مهم است.

نمونه کار لمینت دکتر نوشین نصیری

لمینت سرامیکی دارای انواع مختلفی است و به دلیلی مواد مختلفی که در ساخت آن استفاده میشود به مدل‌های مختلفی تقسیم میشود.:

لمینت‌هایی که از جنس زیرکونیا ساخته میشوند دارای استحکام بسیار بالایی هستند اما اگر از نظر زیبایی بخواهید آنها را با موارد مشابه مقایسه کنید باید بدانید از نظر زیبایی کمی از جنس‌های مشابه خود پایین تر هستند. اغلب از این نوع لمینت برای دندان هایی استفاده میشود که تحت فشار بسیار زیادی در دهان قرار دارند.

  • لمینت سرامیکی EMAX

لمینیت سرامیکی دارای مقاومت و استحکامی قابل قبول بوده و از نظر زیبایی هم قابل قبول است و ظاهری طبیعی و زیبا دارد.

تصاویر قبل و بعد لمینت دیجیتال دندان دکتر نوشین نصیری

تفاوت کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی چیست را در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

  • لمینت فلدسپاتیک یا کریستالی

دندان‌هایی که دارای بافت نسبتا کاملی هستند و نیاز دارند یک تغییر کاملا جزئی و کوچک در ظاهر و شکل آنها به وجود آید میتوانند از این روش استفاده کنند. البته این نوع لمینت دارای درخشندگی بسیار بالا و ظاهری کاملا طبیعی دارد.

حال میتوانید مزیت لمینت دیجیتال را دریابید زیرا ممکن است  شما بین انتخاب یکی از سه مورد بالا مردد باشید و میتوانید به راحتی با طراحی دیجیتال و ارائه پیش نمایش توسط پزشک یکی از مواردی که به دندان شما زیبایی بیبشتری میبخشد را انتخاب کنید.

طبیعی است که اغلب افراد علاقه دارند لمینت دندان آنها بدون هیچگونه تراشی انجام شود و مینای دندان خود را از دست ندهند. لمینت‌هایی که نیاز به تراشیدن ندارند دارای ضخامت بسیار کم بوده و به اندازه لنز چشمی ضخامت دارند.

اصطلاحا به این لمینت‌ها non- prep یا لومینیرز میگویند که در صورت تاییدیه از سوی پزشک میتوانید از آن استفاده کنید زیرا درخشندگی و زیبایی بسیار بالایی دارد. البته با استفاده از روش لمینت دیجیتالی نیز میتوانید بدون تراش مینای دندان یک لمینت ظریف، درخشان و طبیعی داشته باشید.

افزایش طول تاج دندان با لیزر، افزایش طول تاج دندان با جراحی، افزایش طول تاج دندان با کامپوزیت از روش های رایج هستند.

روند انجام لمینت دیجیتال دندان چگونه است؟

در استفاده از روش‌های دیجیتالی برای لمینت دندان برخلاف روش لمینت دندان به صورت سنتی که دارای دقت پایینی بود، دارای دقت بسیار بالایی جهت انجام محاسبات از دهان و دندان‌های بیمار است به صورتی که با دقت میکرون اندازه گیری میشود. در دندانپزشکی‌های دیجیتالی حتما از اسکن سه بعدی برای طراحی و ساخت لمینت دندان سرامیکی استفاده میشود.

برای انجام این روش باید یک برنامه ریزی دیجیتال طراحی لبخند انجام شود که این فرآیند شامل تحلیل کردن و جمع آوری اطلاعات به وسیله عکس‌های رادیوگرافی  است که از چهره و داخل دهان به دست می‌آید  و اطلاعات بدست آمده را به نرم افزار میفرستد سپس نرم افزار اندازه، موقعیت، میزان سازگار بودن لمینت سرامیکی با دندان بیمار و شکل آن را طراحی میکند.

پس از آن بیمار کاملا میتواند نتیجه نصب لمینت دندان را پیش از انجام آن مشاهده کرده و در صورتی که باب میل او بود اقدام به انجام آن نماید یا در صورت نیاز به اصلاح آن را ویرایش کنید.

مزایای لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان

طراحی لبخند دیجیتال DSD، طراحی با استفاده از کامپیوتر است که در آن از فناوری های دیجیتال استفاده میشود.

روند انجام لمینت دیجیتالی طی سه مرحله انجام خواهد شد که در ادامه قصد داریم سه مرحله را به صورت کاملا واضح توضیح داده تا با این روند آشنایی کامل پیدا کنید:

  • مرحله اول: تهیه اسکن دیجیتالی و تهیه قالب

در وهله اول بیمار به کلینیک دندانپزشکی دیجیتال مراجعه میکند و با استفاده از یک اسکنر سه بعدی دندان و دهان او به صورت کامل اسکن و بررسی میشود. سپس عکس‌های اسکن به صورت کاملا مجازی به سیستم کامپیوتری انتقال داده میشود تا آغاز مراحل طراحی اولیه ونیر لمینت به وسیله نرم افزار انجام شود.

مراحل اسکن دیجیتال دندان در لمینیت دیجیتال

ایمپلنت یک روزه دندان یا ایمپلنت فوری امکان پذیر است؟

  • مرحله دوم: طراحی دیجیتالی لمینت سرامیکی

پس از آنکه عکس‎های سه بعدی بدست آمد، همه تصاویر به صورت کاملا مجازی به لابراتورار دندانپزشکی دیجیتال ارسال خواهد شد. سپس طراحی ونیر لمینت را به صورت کاملا دیجیتالی انجام میدهند. همه فرآیندهای لمینت دندان از تعیین شکل دندان، کانتورها، هماهنگ کردن لمینت سرامیکی با خط لثه و رنگ آن در محیط رایانه‌ای انجام خواهد شد.

  • مرحله سوم: ساختن لمینت پرسلن دیجیتالی

پس از انکه طراحی دیجیتالی انجام شد و بیمار آن را مشاهده کرد نوبت به ساخت لمینت‌ها میرسد. با استفاده از پرینترهای سه بعدی که در واقع دستگاه میلینگ با حمایت از سیستم کد کم هستند با دقتی بسیار بالا و در زمانی بسیار کوتاه لمینت ساخته میشود.

در لمینت دیجیتال نیاز به تراشیدن مینای دندان نیست

آشنایی با مزایای لمینیت دیجیتال

همانطور که ارائه شده طراحی دیجیتالی لمینت دندان یک روش کاملا نوین و مبتکرانه است که به پزشک و بیمار این امکان را میدهد تا روند درمانی خود و نتیجه کار را به صورت کاملا طبیعی مشاهده کنند و در صورت نیاز به اصلاح پیش از انجام کار آن را اصلاح کنند.

البته علاوه بر اینکه از این روش برای سیستم طراحی دیجیتالی لمینت سرامیکی استفاده میشود، جهت برنامه ریزی کردن و شخصی سازی هر چه بهتر ونیر دندانی مانند ونیر لمینت نیز استفاده میشود. لمینت پرسلن کاملا دارای عمر و ماندگاری بسیار بالا است و شباهت بسیار بالایی به دندان طبیعی دارد. به همین علت بهتر است هیچگونه تفاوتی بین شکل، موقعیت و رنگ لمینت دندان با دندان طبیعی شما نباشد.

عوارض لمینت دندان را در این مقاله مطالعه کنید.

اصلاح طرح لبخند با لمینت دیجیتال دندان

حال میخواهیم به بررسی مزایایی لمینت دیجیتال دندان بپردازیم:

  • نیاز به تراشیدن مینای دندان ندارد: در استفاده از این روش میتوانید اطمینان خاطر داشته باشید که به دندان طبیعی شما هیچگونه آسیبی نخواهد رسید و بدون اینکه مینای دندان را تراش دهند لمینت را بر روی دندان طبیعی شما نصب میکنند.
  • استحکام و دوام دندان طبیعی بیمار را افزایش میدهد: لمینت پرسلن دارای طول عمر و دوام بسیار بالایی دارد و همچنین از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. به همین علت دیگر نگران جویدن و خوردن مواد غذایی مختلف نباشید زیرا امکان افتادن لمینت دندان در این روش بسیار کاهش یافته است. برای مطالعه بیشتر درباره طول عمر لمینت دندان این مقاله را از دست ندهید.
  • دندان‌های شکسته را میتوان به راحتی ترمیم کرد: لمینت دیجیتال دندان میتواند با درصد موفقیت بسیار زیادی دندان‌های شکسته را پوشش داده و ظاهر آنها را به خوبی ترمیم کند به صورتی که متوجه فرقی در آن نشوید.
  • با استفاده از این روش محاسبات به صورت دقیق و با دقتی بالا انجام میشود: در روش سنتی که برای لمینت دندان استفاده میشد امکان خطا در اندازه گیری، خطاهای محاسباتی و ریفلکس گیج زیاد بود و باعث میشد گاهی قالبی که گرفته میشود تناسب و تطابق کافی با دندان‌ بیمار نداشته باشد. اما در مقابل در روش دندانپزشکی دیجیتال درصد انجام این گونه خطاها کاملا کاهش یافته و به صفر میرسد. لمینت دیجیتالی سرامیک از نظر رنگ، اندازه و شکل با دندان طبیعی شما تفاوت آنچنانی نداشته و تطابق بسیار بالایی دارد.
استحکام دندان طبیعی با لمینت دندان

کامپوزیت دندان، یکی از متداول‌ترین روش‌های ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی است و طرفداران زیادی هم دارد.

  • میزان خطا در ساخت آن به کمترین میزان ممکن میرسد: همانطور که میدانید ساخت ونیرهای پرسلن به واسطه ابزارهای تمام دیجیتالی انجام میشود و احتمال بروز خطا از سمت دندان پزشک در هنگام قالب گیری و تکنسین در هنگام ساخت لمینت بسیار کاهش یافته و به صفر نزدیک میشود.
  • قابلیت تطابق زیستی و زیبایی مواد در این روش افزایش پیدا میکند: وقتی در لمینت دیجیتال از سرامیک، شیشه و زیر کونیا استفاده میشود باعث ایجاد تطابق زیستی یا زیست سازگاری بالای این مواد با دندان بیمار میشود و از نظر زیبایی و کاربرد بسیار با دندان بیمار تطابق خواهد داشت.
  • لبخندی منحصر به فرد با استفاده از دندانپزشکی دیجیتال طراحی میشود: مهم ترین مزیتی که در این روش وجود دارد طرح لبخند بسیار زیبایی است که با آن تجربه خواهید کرد. علت طرح لبخند زیبا هم به دلیل مشاهده پیش از انجام کار است زیرا میتوان اصلاحیه‌های مختلفی برای آن انجام داد. با استفاده از سیستم کد کم میتوانید به پزشک این اجازه را داد که طراحی بسیار مطلوبی که دارای تناسب کافی با شکل ظاهری فرد، ساختار دندان‌هایش و رنگ دندان بیمار دارد انجام دهد و با استفاده از دوربین اپتیکال از درون دهان و دندان ها عکس سه بعدی تهیه کند تا طراحی و ساخت لمینت ها بسیار بی عیب و نقص شود و در سرعت کمتری اماده تحویل باشد.

 

تماس با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری:

۰۲۱۲۲۲۱۴۰۰۴۰۲۱۲۲۲۱۵۰۰۵

نگهداری از لمینت دیجیتال

روکش های لمینت دیجیتال روشی اثبات شده برای رسیدن به یک لبخند زیبا و جدید است. این روکش ها به دندان خواهند چسبید و ظاهری طبیعی به دندان می بخشند و روشی بسیار مناسب برای درمان برخی از مشکلات دندانی است. روکش های دندانی بسیار قوی هستند و می توانند در برابر بسیاری از نیروهایی که بر اثر جویدن به آن وارد می شود مقاومت نشان دهد. رعایت بسیاری از نکات نشان می دهد که مقاومت این روکش های دندانی به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند.

نکته اول در این رابطه آن است که فرد باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کند. اگرچه روکش های دندانی در برابر بیماری یا پوسیدگی مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می دهند اما ساختار دندان و بافت لثه همچنان به رعایت بهداشت دهان و دندان نیاز دارند.

استفاده از مسواک و همچنین نخ دندان به صورت روزانه می تواند به شما کمک کند تا بالاترین سطح بهداشت را برای لمینت های دیجیتالی خود فراهم آورید. شما باید لمینت های دندانی خود را نیز مسواک بزنید و مانند سایر دندان های خود از نخ دندان برای پاک کردن آن ها استفاده کنید.

نیازی به استفاده از یک نوع خاص از خمیر دندان نخواهید داشت و می توانید از یک نمونه خمیرداندن غیر سابنده استفاده کنید و برای این کار بهتر است از دندانپزشک خود بخواهید که به شما در این رابطه کمک کند.

در مرحله دوم بهتر است از گاز گرفتن خوراکی های سفت و همچنین جویدن زیاد خودداری کنید. برای دندان های شما نیز بسیار حائز اهمیت است که از جویدن و گاز گرفتن اشیا سخت خودداری کنید و این مسئله برای افرادی که از لمینت های دیجیتالی نیز استفاده می کنند، از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است. تلاش برای باز کردن آجیل با دندان یا جویدن استخوان، مداد یا هر جسم سخت دیگری می تواند منجر به خرد شدن روکش های دندانی شود.

نگهداری از لمینت دندان با نایت گارد

در صورت پوسیدگی دندان، تصادف و ضرب‌دیدگی، شکستن و آسیب دیدن روکش، نیاز به برداشتن و تعویض روکش لمینتی دندان خواهید داشت.

برای عادت های بدی که دارید می توانید از محافظ های دندان استفاده کنید. افرادی که دندان های خود را دائما به هم فشار می دهند یا در طول خواب دندان قروچه می کنند، فشار بسیار زیادی به لمینت های دندانی خود وارد می کنند و در نتیجه باید از محافظ های دندانی یا نایت گارد استفاده کنند تا بتوانند از این طریق فشار وارد بر دندان های خود را کاهش دهند.

در صورتی که از روکش های محافظ استفاده کنید، شما می توانید فشار را بر روی روکش های دندانی خود به صورت چشمگیری کاهش دهید. در صورتی که شما نیز به این مشکلات مبتلا هستید، حتما با دندانپزشک خود این موضوع را مطرح کنید و از وی بخواهید تا در این رابطه شما را یاری کند. در برخی از موارد ممکن است دندانپزشک شما را به یک پزشک روانشناس معرفی کند تا بتوانید این مشکل را به صورت ریشه ای برطرف سازید اما استفاده از روکش های محافظ دندانی می تواند یک شیوه درمانی موقت و البته موثر باشد.

نکته دیگر کنترل رژیم غذایی و دوری کردن از خوردن و نوشیدن خوراکی هایی است که ممکن است باعث لک دار شدن لمینت ها شود. مصرف بیش از اندازه چای، قهوه و موادی مشابه با آن می تواند چنین خسارتی را به دندان های شما وارد آورد. لمنیت های دندانی شما در حالت معمول تغییر رنگ نمی دهند اما ممکن است استفاده از این مواد غذایی دندان های اطراف لمینت های شما را لکه دار کند و یک تضاد شدید رنگی میان دندان های شما ایجاد شود.

لمینت دندان به آن دلیل مورد استفاده قرار می گیرد که بتواند لبخندی جدید به شما هدیه دهند و به همین دلیل عاقلانه تر آن است که از چند روش ساده استفاده کنید تا سلامت آن ها را حفظ کنید و به خود کمک کنید تا لبخندی جذاب و ماندگار داشته باشید.

جمع بندی

درمان‌هایی که ترمیمی هستند و اغلب برای زیبایی استفاده میشوند امروزه در دندانپزشکی دیجیتالی با استفاده از طراحی کامپیوتری و سیستم‌های ساخت کامپیوتری یا کد کم که در ابتدای سال ۱۹۸۰ ابداع شد انجام میشوند که زمان کمتر و دقت بیشتری فراهم میکند. اما در گذشته که از روش‌های سنتی و قدیمی استفاده میشد ممکن بود ماه ها و هفته ها افراد در انتظار تکمیل فرآیند درمانی خود بودند. در حال حاضر محبوب ترین روشی که در زیباسازی طرح لبخند افراد تاثیر گذار است و محبوبیت خاصی پیدا کرده است لمینت سرامیکی است.

لمینت سرامیکی به دو صورت دیجیتالی و سنتی انجام میشود. با استفاده از لمینت سرامیکی دیجیتال میتواند روند درمان را بسیار کوتاه ولی با دقتی بسیار بالا انجام داده و به سرعت به پایان رساند. این کاهش زمان قطعا برای بیمار و پزشک سودمند بوده و علاقه افراد را در انجام این روش آسان  افزایش میدهد.

در انجام فرآیند لمینت دیجیتالی با استفاده از سیستم های دیجیتال کد کم CAD/CAM در دندانپزشکی، قالب ونیرهای دندانی را همانند پرسلن، زیرکونیوم، تاج دندانی و لمینت با استفاده از یک اسکنر که آن را داخل دهان میفرستند اسکن سه بعدی میکنند و فایل گزارش آن را به یک رایانه جهت آماده کردن و ساخت به وسیله دستگاه میلینگ ارسال خواهد شد.

برای مطالعه بیشتر درباره لمینت های سرامیکی و مزایای آن این مقاله معتبر لاتین را بخوانید.

هزینه لمینت دیجیتال چقدر است؟

هزینه لمینت از جمله لمینت دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل مواردی از جمله تعداد دندان‌های تحت درمان، مواد مورد استفاده در ساخت لمینت دیجیتال، لابراتور دندانپزشکی و غیره می‌شود. مهم‌ترین عامل در این بخش کیفیت است که با توجه به موارد گفته شده، کیفیت لمینت دیجیتال نیز تغییر می‌کند و با افزایش کیفیت، اغلب هزینه نیز افزایش می‌یابد.

جلسات درمان برای لمینت دیجیتال چه تعداد است؟

زمان درمان لمینت دیجیتال بسیار کوتاه است. در جلسه اول حضور بیمار در دندانپزشکی، اسکن دندان‌ها انجام شده و به سیستم کامپیوتری منتقل می‌شود. بعد از انتقال طرح به پرینتر سه بعدی، شروع ساخت لمینت دیجتال خواهد کرد. و در همان جلسه اول، لمینت بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد. اما درصورت نیاز به اصلاح فرم لیمنت که به ندرت نیز اتفاق خواهد افتاد، نیاز به جلسه دوم درمان نیز است.

لمینت‌ها چه مشکلات دندانی را برطرف می‌کنند؟

افرادی که تمایل به بهبود طرح لبخند خود دارند، می‌توانند از انواع لمینت از جمله لمینت دیجیتال استفاده کنند. در کل لمینت‌ها برای مشکلاتی نظیر لکه‌های دندانی، دندان‌های کوتاه یا لبخند لثه‌ای، دندان‌های آسیب دیده در قسمت مینای دندان، دندان‌های کج و فاصله بین دندان‌ها می‌شود. همچنین با استفاده از لمنیت دیجیتال به جای روش سنتی، دقت بیشتری در ساخت لمینت وجود دارد و طرح نهایی زیباتر و طبیعی‌تر خواهد بود.

۱۰ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام خانم دکتر نصیری
    دندونای من رنگ زرد غیرطبیعی دارن با وجودیکه خیلی مراقبم و لثه های حساسی دارم که گاهش دچار عفونت میشن. سوالم اینه با این شرایط کامپوزیت رو پیشنهاد میدین یا لمینت سرامیکی؟ با لمینیت دیجیتال هزینه اش چقدر میشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      یک اصل کلی هست و اونم اینه افرادی که بیماری لثه داشته باشن نباید از کامپوزیت استفاده کنن و بهترین گزینه جهت انجام زیبایی لامینیت هستش

      پاسخ
  • وقت بخیر
    من چند سال پیش دندونامو کامپوزیت کردم و الان رنگشون تغییر کرده و حتی گوشهاشون لبپرشده الان اگه بخام برای ترمیم خدمت برسم میتونم از لمینت سرامیکی کمک بگیرم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      جهت انجام لامینیت باید کامپوزیتهاتون ریموو بشن بعد برای شما طراحی لبخند با لامینیت صورت بگیره

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر
    من سه تا دندون بد فرم توی قسمت فک بالایی دارم و خیلی مشتناقم که دندونامو لمینت کنم اما یه مسئله ای که میخام بدونم اینه که اگه یکی از روکش های لمینت بشکنه میتونم دوباره لمینت کنه یا اینکه به دندونای دیگم اسیب میزنه؟ مرسی ازتون

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله میتونید همونو ترمیم کنید و اون دندون به بقیه دندوناتون آسیب نمیزنه

      پاسخ
  • یلدا شاهرخی
    ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۱۴

    ببخشید بعد اینکه یه نمونه اولیه تهیه شد امکان تغییرش هست؟ جسارتا هزینه لمینت دیجیتال دندون چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله امکانش هست
      لطفا هزینه هارو از پذیرش کلینیک سوال بفرمایید

      پاسخ
  • سلام روزتون بخیر
    مطلب مفیدی بود من میخاستم بدونم لمینت دندونا با لمینت دیجیتال چند روز طول میکشه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      حدود ۱۰ روز زمان میبره

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button