پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان

ضرورت پیوند استخوان در ایمپلنت
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

کسانی که دچار تحلیل لثه میشوند در حقیقت ارتفاع استخوان فک آنها کوتاه میشود و برای آن که بتوانند عمل ایمپلنت دندان را انجام دهند؛ باید از عمل پیوند استخوان برای ایمپلنت کمک بگیرند. عمل ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته یکی از بهترین انتخاب ها برای این دسته از بیماران است. برای انجام پیوند استخوان برای ایمپلنت، لثه را برش داده  و مواد پیوند را در فضای خالی جای می دهند که حدودا بعد از ۳ تا ۹ ماه می توان برای ایمپلنت دندان اقدام کرد.

پیوند استخوان فک موضوع بسیار مهمی است که عدم انجام آن میتواند موجب نگرانی بسیاری از بیماران شود. در ادامه همه چیز را در مورد ضرورت پیوند استخوان برای ایمپلنت شرح می دهیم.

پیوند استخوان برای تحلیل استخوان فک

پیوند استخوان چیست؟

پیوند استخوان فک عملی است که توسط جراح فک و دندان بر روی استخوان فک بیمار انجام میشود و هدف از انجام این عمل جراحی، ترمیم و بازسازی استخوان فک است. بیمارانی که نواقصی در استخوان فک آنها وجود دارد  و یا دچار تحلیل لثه میشوند تنها با انجام این جراحی است که میتوانند به ترمیم استخوان فک خود بپردازند و نواقص آن را برطرف کنند.

معمولا برای انجام این جراحی از استخوان طبیعی و یا مواد معدنی که در آزمایشگاه ها آماده شده است استفاده میکنند و اینگونه به ترمیم استخوان میپردازند. انجام عمل ایمپلنت به بعد از گذشت مدت زمان بهبودی این جراحی موکول میشود و تا زمانی که پیوند استخوان به طور کامل انجام نشود امکان کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد.

درجراحی ایمپلنت دیجیتال با کمک تجهیزات پیشرفته بیمار درد و خونریزی کمتری را تحمل کرده و فرآیند ایمپلنت با سرعت انجام می شود.

پیوند استخوان فک چگونه انجام می شود؟

ابتدا برای انجام این عمل جراحی لازم است که یک متخصص پریودنتال خوب را شناسایی کنید و برای حل مشکل خود به آن مراجعه کنید؛ برای آشنایی بیشتر با بیماریهای دهان و دندان مقاله درمان بیماری لثه پریودنتال را مطالعه نمایید. پزشک قبل از هرگونه اقدامی از استخوان فک با پرینتر سه بعدی دندانپزشکی دیجیتال یک اسکن داخل دهانی تهیه میکند تا بتواند به طور دقیق وضعیت استخوان فک و موقعیت دندانها و ریشه شما را بررسی کند.

پس از انجام بررسی های لازم و شرح مراحل درمانی برای بیمار، یک وقت برای انجام عمل جراحی تعیین می شود. زمانی که بیمار برای انجام جراحی مراجعه می کند، قبل از آنکه هرگونه عملی صورت بگیرد با استفاده از داروهای بیحسی موضعی ناحیه فک و صورت به طور کامل بی حس می شود تا بیمار چیزی از عمل جراحی متوجه نشود. برای دسترسی به ریشه دندان و استخوان فک نیاز است که بافت لثه شکاف داده شود و کنار کشیده شود که جراح این کار را با استفاده از ابزار مخصوص انجام می دهد.

زمانی که دسترسی به ریشه و استخوان امکان پذیر شد باید ریشه دندان کاملا تمیز شود تا بتوان با استفاده از موادی که برای پیوند استخوانی استفاده می شود نواقص و ضایعات ایجاد شده در استخوان فک را بازسازی کرد. اگر روی این مواد پیوندی بسته نشود ممکن است که استخوان فک رشد کند و به داخل آن ورود کند. به همین دلیل برای جلوگیری از رشد استخوان درون این مواد از غشای سلولی برای پوشاندن روی این مواد استفاده میشود. بافت شکاف داده شده لثه را باید سر جای خود بر گرداند و از بخیه برای بستن آن استفاده کرد. اگر در هنگام انجام این جراحی اتفاقات ناخواسته به وجود نیاید ۱ ساعت زمان برای انجام آن پیش بینی می شود.

ضرورت پیوند استخوان در ایمپلنت دندان به علت نبود تراکم استخوانی

ایمپلنت یک روزه دندان یا ایمپلنت فوری امکان پذیر است؟

رابطه پیوند استخوان با ایمپلنت

ایمپلنت درون استخوان فک قرار میگیرد و برای آن که محکم و پایدار سر جای خود بماند لازم است که به میزان کافی استخوان فک مستحکم باشد و هنگامی که به کلینیک دندانپزشکی مراجعه میکنید؛ اگر تشخیص دندانپزشک بر این باشد که به میزان کافی استخوان مسحتکم و با کیفیت وجود ندارد، نیاز است که پیوند استخوان برای ایمپلنت انجام شود.

در صورتیکه دندان از دست رفته هنوز ریشه ای در فک داشته باشد لازم است که ابتدا درمان ریشه یا عصب کشی انجام شود. برای آن که عمل ایمپلنت با اطمینان بیشتری انجام شود تا شانس موفقیت بالاتری برای نگه داشتن ایمپلنت وجود داشته باشد و درصد موفقیت ایمپلنت دندان بالا رود. از عمل جانبی پیوند استخوان برای حجیم شدن و ضخیم تر شدن استخوان فک استفاده می شود؛ آنگاه نگرانی برای انجام ایمپلنت وجود نخواهد داشت.

ایمپلنت دندان چه زمانی انجام میشود؟

ایمپلنت دندان زمانی انجام میشود که پیوند استخوان برای ایمپلنت با موفقیت انجام شده باشد و معمولا باید بین ۶ الی ۹ ماه از انجام آن گذشته باشد. قبل از کاشت ایمپلنت حتما نتیجه پیوند استخوان مورد بررسی قرار میگیرد و در صورتی که پیوند استخوان بدون هیچ مشکلی صورت گرفته باشد میتوان برای کاشت ایمپلنت دندان اقدامات لازم را انجام دهد. اگر به فکر ایمپلنت دندان خود هستید، باید برای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دیجیتال قدری وسواس به خرج بدهید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت دندان، دریافت مشاوره و نوبت، با کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

مواد مورد استفاده در پیوند استخوان برای ایمپلنت

موادی که برای حفظ و باز سازی استخوان فک استفاده میشوند معمولا از منابع مختلفی تامین می شود که تمامی آنها  مورد بررسی دقیق علمی قرار گرفته‌اند. منابعی که پایین تر ذکر شده است همگی در این جراحی مورد استفاده قرار میگیرند و  معمولا بدن با آنها سازگاری بالایی دارد و ایجاد مشکل نمیشود.

  1. روش زنو گرافت

زنو گرافت یک روش بسیار مطمئن و مناسب برای پیوند استخوان است که در طی سالیان طولانی که مورد استفاده قرار میگیرد، هیچ گونه مشکلی خاصی برای بیماران به وجود نیاورده است و این به آن دلیل است که  زنو گرافت را  از منابع طبیعی استخوانی تامین می کنند. زنو گرافت مواد معدنی طبیعی هستند که در آزمایشگاه از استخوان گاو تهیه میشود و تا زمان استفاده به صورت فریز نگهداری میشود.

روش زنو گرافت مزیت‌ها و ضعف‌هایی برای درمان بیماران دارد. همانطور که گفته شد این مواد قبلا در آزمایشگاه‌‍ها به صورت استریل تهیه و نگهداری میشوند پس برای تامین مواد مورد استفاده در جراحی نیازی به عمل دیگری وجود ندارد. در این روش شانس انتقال بیماری بسیار پایین است و تنها ضعفی که در این روش وجود دارد آن است که برای ترمیم هایی با سطح وسیع غیر قابل استفاده هستند.

برای انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی به چه معیارهایی توجه کنیم؟

تمام مواد استخوانی یا معدنی که در پیوند استخوان برای ایمپلنت استفاده میشود از لحاظ علمی و فیزیولوژیکی کاملا مورد تایید پزشکی هستند و آزمایشهای بالینی برای آنها انجام شده است و بنا به وضعیت جسمانی بیمار، دندانپزشک تصمیم می گیرد که کدام شیوه مؤثرتر است.

مراحل پیوند استخوان دکتر نصیری
  1. روش آلوگرافت

آلو گرافت یک روش بسیار موفقیت آمیزی است که برای انجام جراحی پیوند استخوان مورد استفاده قرار می گیرد. آلو گرافت روشی است که در آن از استخوان طبیعی استفاده میشود اما این استخوان از بدن یک فرد فوت شده تهیه میشود. قبل از انجام پیوند استخوان به این روش، استخوانها را در یک آزمایشگاه مورد بررسی قرار میدهند و در صورت امکان برای استفاده، آنها را استریل و تا زمان استفاده آنها را فریز میکنند.

روش آلوگراف هم مانند روش زنو گرافت دارای مزیت آماده بودن مواد استخوانی مورد استفاده است و نیازی به عمل جراحی دیگر برای تامین استخوان و مواد مورد استفاده ندارد. با اینکه این استخوانها مورد بررسی و آزمایش قرار میگیرند اما باز هم امکان انتقال بیماری وجود دارد.

روش های مختلفی برای درمان بیماری های لثه وجود دارد که تنها یکی از آن ها جراحی است. برای اطلاعات بیشتر مقاله جراحی لثه را بخوانید.

  1. روش اتو گرافت

اتو گرافت یک روش بسیار خاص برای انجام جراحی پیوند استخوان است زیرا در این روش بر خلاف روش آلو گرافت استخوانی را که برای پیوند مورد استفاده قرار میدهند با انجام یک عمل جراحی دیگر از بدن خود فرد بیمار آن را تهیه میکنند.

استخوانی که در این روش مورد استفاده قرار میگیرد میتواند از ران، ساعد، ساق پا ، زانو و … تهیه شود. اتو گرافت یک روش تضمینی و بسیار مطمئن است پس ضعفی در آن وجود ندارد اما انجام ۲ عمل جراحی است که میتواند نظر بیماران را تغییر دهد. شانس موفقیت در این روش بسیار بالا است زیرا امکان انتقال بیماری در این روش وجود ندارد.

  1. روش آلو پلاست

آلوپلاست یک روش متفاوت با سایر روشهای پیوند استخوان است زیرا در این روش مواد مورد استفاده برای پیوند استخوان به طور طبیعی و از استخوان تهیه نمیشود. در روش آلو پلاست هیچ استخوانی برای پیوند وجود ندارد و مواد سنتزی استفاده میشود. سلولهای بدن زمانی که در مجاورت مواد سنتزی قرار میگیرند شروع به تشکیل دوباره استخوان میکند.

در میان تمام روشهای پیوند استخوان آلوپلاست کم تهاجمی ترین عمل جراحی است. آلوپلاست به گونه‌ای تهیه و انجام میشود که امکان انتقال بیماری در آن بسیار پایین است.

مراحل پیوند استخوان و کاشت ایمپلنت به صورت تصویری

کامپوزیت ونیر یکی از انواع روکش های دندانی است که به دلیل رنگ مناسب و ظاهر طبیعی در دندانپزشکی زیبایی نیز استفاده می شود.

عوارض احتمالی پیوند استخوان

بعد از انجام پیوند استخوان فک، احتمال بروز عوارضی وجود دارد که بسیاری از آنها با انجام مراقبتهای خاصی که پزشک به شما آموزش میدهد قابل کنترل است. برای مطالعه بیتشتر درباره عوارض پیوند استخوان به همراه کاشت ایمپلنت دندان این مقاله را از دست ندهید.

  1. ناحیه‌ای که جراحی صورت گرفته است کبود و متورم میشود همچنین ممکن است تا کمی پس از عمل جراحی شاهد خونریزی و درد باشید.
  2. با اینکه شانس موفقیت در انجام این جراحی بسیار بالا میباشد اما در مواردی هم عدم موفقیت و پس زدن بدن مشاهده شده است.
  3. حساسیت دندانها به گرما و سرما یکی از عوارضی است که میتواند بروز کند و تا مدتها بعد از بهبودی ادامه داشته باشد.
  4. ریشه دندانها بسیار حساس هستند و ممکن است که دچار پوسیدگی دندانی شوند.

مزایای پیوند استخوان دندان

افرادی که می‌خواهند عمل پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهند این سؤال را می‌پرسند که آیا عمل پیوند استخوان مزایایی به همراه دارد؟ از جمله مهم‌ترین مزایایی که این عمل با خود به همراه دارد محکم و پایدار کردن استخوان‌های فک است. وقتی عمل با موفقیت انجام شود، ایمپلنت دندان نیز بدون مشکلی در استخوان قرار خواهد گرفت.

وقتی استخوان فک شما قوی باشد و این عمل از طریق پیوند استخوان انجام شود، به این ترتیب مراحل ایمپلنت دندان و بهبودی بعد از آن با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. فرد با پیوند استخوان و بعد از آن با کمک کاشت دندان می‌تواند به صورت مادام‌العمر از دندانی دائمی برخوردار شود و مثل سایرین از خوردن غذا بدون نگرانی لذت ببرد.

بهبودی پیوند استخوان

بهبودی پیوند استخوان به دو قسمت تقسیم میشود که قسمت اول همان دوران نقاهت عمل جراحی است که فقط بعد از گذشت چند روز به اتمام میرسد. ۴۸ ساعت اولی جراحی ممکن است با درد زیادی همراه باشد اما بعد از آن به مرور درد کمتری احساس می شود. معمولا از بخیه ‌های جذبی برای جمع کردن بافت لثه انجام می شود اما اگر بخیه ها جذبی نباشد تا ۱۰ روز بعد باید آن را بکشید.

قسمت دوم بهبودی منتظر ماندن برای جوش خوردن استخوان پیوند خورده است و ممکن است تا ۹ ماه زمان برای بهبودی کامل نیاز باشد. مدت زمانی که برای جوش خوردن نیاز است به بنیه و سیستم فیزیکی فرد بستگی دارد. در طول دوران نقاهت برای بررسی نتیجه جراحی ممکن است تا چند بار به مراجعه به پزشک نیاز باشد.

دندانپزشک متخصص ایمپلنت با استفاده تکنولوژی دندانپزشکی دیجیتال و تهیه اسکن داخل دهانی با پرینتر سه بعدی دندانپزشکی دیجیتال، از وضعیت ریشه و پیوند استخوانی تصویری دیجیتالی تهیه می کند و اقدامات مورد نظر را انجام می دهد.

زمان ایمپلنت بعد از پیوند استخوان

برای زود جوش خوردن ایمپلنت دندان چه شرایطی لازم است؟ در این مقاله بخوانید.

مراقبتهای پس از پیوند استخوان

این عمل جراحی به مراقبتهای خاصی نیاز دارد و سعی کنید به همگی آنها عمل کنید تا نتیجه مطلوب از انجام آن کسب شود. هر گونه نوشیدنی داغ و غذای سفت مخصوصا در ۲۴ ساعت اول عمل ممنوع میباشد پس سعی کنید از نوشیدنیهای سرد، طبیعی، بدون افزودنی و غذاهای لطیف و سرد استفاده کنید.

عامل اصلی اجتماع باکتری در محل جراحی استفاده از هر گونه دخانیات به خصوص سیگار است. از اجتماع باکتری و ایجاد عفونت و حفظ سلامت جراحی انجام شده حداقل به مدت ۲ هفته از سیگار و دخانیات استفاده نکنید.

اگر بر روی قسمت جراحی شده فشاری وارد شود ممکن است موجب جا به جایی استخوان و موادی پیوندی شود برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید از سرفه کردن شدید، عطسه شدید، وارد کردن فشار بر محل جراحی بپرهیزید.

مراقبت های بعد از پیوند و کاشت دندان

آنچه باید در مورد پیوند استخوان بدانید این است که این عمل جراحی برای افزایش حجم و ارتفاع استخوان فک بیمارانی است که در اثر عوامل مختلف دچار تحلیل لثه شده‌اند و قصد استفاده از ایمپلنت دندان را دارند اما توجه کنید که تمام کسانی که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند نیازی به این عمل ندارند.

استخوانی که برای پیوند مورد استفاده قرار میگیرد از منابع مختلف که میتواند منابع حیوانی، انسانی و مواد سنتزی ساخته شده باشد. بهبودی و پیوند استخوان به عوامل مختلفی مثل محل ترمیم، میزان و سطحی که ترمیم میشود، میزان و نوع استخوانی که مورد استفاده قرار میگیرد و رعایت توصیه‌های پزشک برای بهبودی بسیار تاثیر گذار خواهند بود. اگر به پیوند استخوان برای ایمپلنت نیاز دارید بهتر است به پزشک متخصصی مراجعه کنید که هم تخصص در عمل پیوند استخوان برای ایمپلنت و هم تخصص در عمل ایمپلنت داشته باشد تا زیر نظر یک پزشک مراحل درمانی شما انجام شود.

توصیه ما برای کسانی که دندانهای خود را از دست میدهند جایگزین کردن هرچه سریعتر آنها است زیرا با گذشت زمان احتمال از بین رفتن استخوان فک و انجام هزینه بیشر برای کاشت دندان وجود دارد.

کامپوزیت دندان پوششی برای بهبود ظاهر دندان و اصلاح طرح لبخند می باشد.

روش‌های انجام پیوند استخوان

دو روش برای پیوند استخوان در ایمپلنت وجود دارد. یکی از آن‌ها با عنوان لیفت سینوس شناخته می‌شود و دیگری نیز افزایش ریج نام دارد. باید بدانید که ایمپلنت در استخوان فک قرار می‌گیرد.

برای اینکه این عمل با موفقیت انجام شود باید استخوان کافی در فک بیمار وجود داشته باشد. اگر جراح متوجه عدم کافی بودن استخوان در فک شود از عمل لیفت سینوس استفاده می‌کند.

لیفت سینوس برای فک بالا و به صورت داخل دهانی انجام می‌شود. جراح با بی‌حسی و بدون درد، غشای سینوس را کنار می‌زند و پودر استخوان را در داخل آن قرار می‌دهد و بعد محل برش خورده را بخیه می‌زند.

اگر شرایط فرد مناسب باشد در همان روزی که این عمل انجام می‌شود می‌توان ایمپلنت را در فک بیمار قرار داد. البته دندان‌پزشک بعد از بررسی تحلیل استخوان این تصمیم را می‌گیرد. اگر شرایط مساعد نبود بیمار باید شش ماه بعد نسبت به کاشت ایمپلنت دندان اقدام کند.

عمل دیگری که برای پیوند استخوان صورت می‌گیرد افزایش ریج است. وقتی که برجستگی‌های فک بیمار نازک می‌شوند و نمی‌توان ایمپلنت را در آن قرار داد از این روش استفاده می‌شود. در جراحی ریج برجستگی استخوان فک با استفاده از یک روش مکانیکی بیشتر می‌شود. این عمل باید چند ماه قبل از ایمپلنت انجام شود.

درمان خونریزی لثه چیست؟ را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

عوامل موثر بر هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت

پیوند استخوان یک عمل جراحی مهم محسوب می‌شود که عوامل مهمی در قیمت این عمل تأثیر می‌گذارند. مهم‌ترین این عوامل به شرح زیر هستند:

  • بیماری‌های دهان و دندان: اگر فردی با داشتن بیماری‌های دهان و دندان بخواهد که پیوند استخوان انجام دهد، ضمن پیوند باید درمان‌ها و داروهایی که پزشک تجویز می‌کند را مصرف کند. این مهم هزینه‌های پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد.
  • عکس‌برداری: قبل و بعد از عمل جراحی بیمار باید چند بار عکس‌های مختلفی از دهانش و ناحیه جراحی شده را تهیه کند. اگر پزشک عکس‌های بسیار تخصصی را بخواهد این موضوع باعث افزایش قیمت پیوند استخوان برای ایمپلنت می‌شود.
  • دستمزد جراح دندان‌پزشک: برخی از دندان‌پزشکان با توجه به مهارت‌های بالا و ابزارهای بسیار به روزی که دارند دستمزد بیشتری را از بیمار می‌گیرند. هزینه جراحی‌هایی که این متخصصان انجام می‌دهند نیز بیشتر خواهد بود.
  • مواد مورد استفاده: یکی از فاکتورهای مهمی که روی افزایش قیمت عمل پیوند استخوان تأثیر می‌گذارد، استفاده از مواد مناسب است. برندهای مختلفی توسط دندان‌پزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید استفاده از برندهای ارزان‌تر به صرفه‌تر به نظر برسد، اما باید بدانید که بهترین متخصصان همواره بهترین مواد را از بهترین برندها برای پیوند استخوان در نظر می‌گیرند.
  • پس زدن پیوند استخوان: گاهی اوقات ضمن موفقیت‌آمیز بودن عمل جراحی، بعد از مدتی بدن بیمار، پیوند را پس می‌زند. در این شرایط باید از استخوان فرد دیگری برای پیوند استفاده کرد. این مهم هزینه‌های پیوند را به دلیل انجام آزمایش‌های مختلف، افزایش می‌دهد.
  • داشتن بیماری‌های خاص: افرادی که بیماری‌های خاصی دارند و دارو مصرف می‌کنند، باید آزمایش‌های بیشتری را قبل از عمل‌های پیوند استخوان انجام دهند. آزمایش‌های مختلف، گرفتن عکس‌های گوناگون و مصرف داروهایی که جراح دندان‌پزشک تجویز می‌کند روی قیمت تمام شده پیوند استخوان تأثیر می‌گذارد. برای اطلاعات بیشتر مقاله ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟ را بخوانید.

پیوند استخوان برای ایمپلنت درد دارد؟

افراد بسیاری هستند که در مورد درد پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت دندان نگرانی‌های زیادی دارند و فکر می‌کنند که این عمل از درد وحشتناکی برخوردار است. همین تصور آن‌ها را مردد می‌کند که آیا پیوند استخوان را انجام دهند یا بهتر است که از انجام این عمل خودداری کنند.

باید بدانید که در مرحله انجام عمل، دردی را حس نخواهید کرد چون دندان‌پزشک از بی‌حسی استفاده می‌کند. درد بعد از آن نیز با مصرف مسکن‌هایی که جراح تجویز می‌کند کاملا کنترل خواهد شد. توجه کنید افرادی که تجربه دندان کشیدن و پیوند استخوان را داشتند بیان کرده‌اند که درد ناشی از دندان کشیدن از پیوند استخوان بیشتر است. پس نیازی نیست که در مورد این موضوع این‌قدر نگرانی داشته باشید، با انتخاب یک دندان‌پزشک حرفه‌ای با آرامش خاطر این عمل را انجام دهید.

جمع بندی

هر انسانی در طول زندگی خود دچار پوسیدگی دندان میشود و تعدادی  از دندان‌های خود را از دست میدهد اما زمانی که دندان یا دندانها از بین میروند بر عوامل مختلف دیگری بسیار تاثیر گذار هستند و تنها ازبین رفتن دندان آخر ماجرا نیست. زمانی که دندان از بین میرود نه تنها بر شکل ظاهری و لبخند فرد تاثیر گذار است بلکه بر روابط اجتماعی و سلامت جسمی هم تاثیر گذار خواهد بود.

یکی از مهمترین مشکلاتی که میتواند بر سلامت جسمی انسان وارد کند از بین رفتن استخوان فک است یعنی تا زمانی که دندان در استخوان فک قرار دارد مشکلی برای آن پیش نمی آید اما با از بین رفتن دندان و خالی ماندن جای آن در لثه شاهد کوتاه شدن و از بین رفتن استخوان فک در آن ناحیه میشویم که در اصطلاح به این عمل تحلیل لثه گفته میشود و دلیل عمده آن هم خالی ماندن جای دندان است. بهترین کار این است که با خالی شدن جای دندان سریعا به فکر جایگزین کردن آن بود.

پیوند استخوان برای ایمپلنت ضروری است؟

درصورتی که ارتفاع استخوان فک بیمار در اثر تحلیل لثه کوتاه شده باشد؛ برای انجام جراحی کاشت ایمپلنت نیاز به پیوند استخوان خواهد داشت. این موضوع هنگامی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که زمان زیادی میان از دست‌رفتن دندان و انجام عمل کاشت ایمپلنت فاصله افتاده باشد. عمل پیوند استخوان موجب می‌شود که فضای کافی جهت نصب پایه ایمپلنت فراهم شود و احتمال موفقیت جراحی ایمپلنت دندان را افزایش می‌دهد.

هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت چقدر است؟

هزینه انجام عمل پیوند استخوان علاوه‌بر دستمزد جراح دندان‌پزشک به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. به‌عنوان مثال، استفاده از مواد اولیه باکیفیت برای پیوند استخوان، هزینه عمل را تا حدودی افزایش می‌دهد. همچنین داشتن بیماری‌های دهان و دندان یا بیماری‌های خاص موجب می شود که بیمار پیش از انجام پیوند استخوان، هزینه‌های مازادی برای آزمایش‌های بیشتر و درمان آن‌ها متحمل شود. پس زدن پیوند استخوان نیز یکی از عواملی است که موجب افزایش هزینه‌های این عمل می‌شود.

آیا عمل پیوند استخوان عوارض دارد؟

انجام پیوند استخوان فک ممکن است عوارضی داشته باشد که با عمل به توصیه‌های داندان‌پزشکتان قابل کنترل است. کبودی و تورم پس از عمل تا حدودی شایع است؛ همچنین درد و خونریزی در محل جراحی تا چند روز پس از عمل ممکن است ادامه پیدا کند. حساس‌شدن دندان‌ها به سرما و گرما نیز از جمله عوارض عمل پیوند استخوان است که برخی بیماران آن را تجربه می‌کنند و مدتی طول می‌کشد تا بهبود یابد.

۴۴ دیدگاه. ترک جدید

  • با سلام،
    آیا خود استخوان جدید که پیوند داده شده است تحلیل نمیرود؟ یعنی امکان دارد که ایمپلنت را بعد از یک یا دو سال از پیوند استخوان انجام داد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۶

      سلام خدمت شما . اگر در بازه زمانی سریعتری ایمپلنت انجام بدید بهتر است زیرا احتمال تحلیل مجدد وجود دارد .

      پاسخ
  • پروانه نجاتی
    ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۰۱

    سلام خانم دکتر من نمیدونم که کدوم دکتر کارش بهتره ودراین مورد موندم عکس گرفتم به چند دکتر مراجعه کردم لثه تحلیل رفته وپودر میخواد موندم چیکارکنم لطفا راهنماییم کنید تانتیجه بهتر بگیرم من اهل ارومیه هستم ا

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ۰۷:۳۰

      سلام وقت بخیر . لطفا عکس OPG خودتون رو برای ما ارسال کنید تا بررسی کنیم و بهترین راه درمانی رو خدمتتون بگیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • ممنون از خانم دکتر نصیری که خیلی خوب راهنمایی می کنه واطلاعات عالی به بیماران می دهد

    پاسخ
  • سلام وقت بخیر حدودا هشت روز هست که ۶تا دندون جلوی فک پایین رو کشیدم و همون لحظه ۴تا ایمپلنت گذاشتم و پودر استخوان .لب پایین وچونه بی حسه تقریبا سمته چپش ی کم بهتر اما سمت راست چونه هم بیحسه و هم ورم داره.بنظره شما طبیعیه؟

    پاسخ
  • خانم دکترباسلام واحترام
    من دوسال پیش یک دندان راایمپلنت کرددم
    وازهمان زمان گوشه دولب کم کم تیره شد ودوردهان وتازیرچانه ملتهب وتیره شده ولک به روی بینی وگونه ها هم رسیده دوسال است دکتر پوست میرم داروی ضد قارچ استفاده کردم وداروی ضدالتهاب هم همچنین ولی هرروز بیشترمیشود لطفا راهنمایی فرمایید باتشکر

    پاسخ
  • عطاالله عطایی
    ۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۳۵

    آیا همزمان بدلیل تحلیل کل لثه بالا و پایین پودر استخوان و پایه ایمپلنت را انجام داد که ۶ ماه منتظر جوش خوردن استخوان نشیم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • عطالله عطایی
    ۶ آبان ۱۴۰۰ ۱۷:۳۲

    سلام با توجه به تحلیل شدید لثه ها ایا جهت اوردنچر میتوان همزمان پودر استخوان را با دانتل انجام داد که یکبار انجام شود ۶ ماه منتظر ترمیم استخوان نشیم بعد پایه ایمپلنت بکاریم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۴۱

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا وضعیت و تراکم استخوانتان را بسنجیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • من از خانم دکتر نصیری سوال داشتم که اگر نیازی به پیوند استخوان باشه باید چند وقت بعدش ایمپلنت کنیم؟ لطفا راهنمایی کنید.

    پاسخ
  • سلام اگر نیاز باشد قبل ایمپلنت پیوند استخوان کنیم هزینه اش چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۰۴

      سلام خدمت شما . بستگی به چند واحد بودن پودر استخوان دارد که با گرفتن عکس opg مشخص میشود .

      پاسخ
  • ببخشین من یه دندون ایمپلنت شده توی دهنم دارم الان میخام لمینت کنم اما نه رنگ دندونم باشه نه رنگ ایمپلنت ایا امکانش هست روی دندون ایمپلنت شده روکش کشید؟

    پاسخ
  • سلام خانم نصیری من میخام دندونامو کامپوزیت کنم اما یه جای خالی دندون دارم اول ایمپلنت کنم بعد کامپوزیت درسته؟ بعد چند وقت از ایمپلنت میتونم کامپوزیت انجام بدم؟ مرسی از شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۰۷

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg و برای انجام کار زیبایی لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید خانم دکتر من ۶سال دندون مصنوعی داشتم اما زیاد استفاده نمی کردم اگه بخام ایمپلنت کنم نیازی به پیوند استخوان هست؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۰۷

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خدمت شما دو دندان جلو من نباز به کشیدن داره و دکتر به من گفته بابد پیوند استخوان بشه حتما
    همکارتون به من گفت هم از طریق مصنوعی میشه هم طبیعی و فرقی نداره
    میخواستم بدونم به نظر شما پیوند استخوان طبیعی خوبه یا مصنوعی
    و با توجه به اینکه من کم خونی و کمبود کلسیم و کمبود ویتامین دی دارم کدوم مورد جواب قطعی تری میگیرم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      حتما باید از نزدیک ویزیت بشین و آزمایشهایی رو انجام بدین و عکسهای رادیولوژی CBCT از دندوناتون بگیرین تا بتونیم بهتر نظر بدیم خدمتتون

      پاسخ
  • خانم دکتر عوارض پیوند استخوان چیه ممکنه ایدز بگیریم؟

    پاسخ
  • در ایمپلنت فوری هم از پودر استخوان استفاده میشه یا حتما باید دوره نقاهت طی بشه تا پیچ ایمپلنت جوش بخوره؟

    پاسخ
  • سلام ببخشید میشه بگید شما از چه پودر استخوانی استفاده می کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      از برندهای معروف اروپایی

      پاسخ
  • سلام خانم دکتر ببخشید سوالم اینه که عوارض تزریق پودر استخوان چی هست

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۵۷

      سلام خدمت شما . پودر استخوان عوارضی ندارد .

      پاسخ
      • سلام وقت بخیر خدمت خوانم دکتر من دو هفته پیش ایمپلنت همراه با پیوند استخوان دندان کردم اما درد دارن هنوز لطفا بگین چقدر طول میکشه دردش بخوابه

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۲:۲۲

          سلام خدمت شما .لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا منشاء درد را بررسی کنیم .
          شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
  • سلام هزینه پیوند استخوان فک چقدر میشه

    پاسخ
  • با سلام از کجا بفمیم ایمپلنت برای ما جواب میده یا نه و استخوان انرا پس نمیزنه

    پاسخ
  • سلام سال نو مبارک خانم دکتر نصیری عزیز من کامپوزیت برای دندان جلوم دارم میتونم رنگش رو عوض کنم چون شنیدم دیگه قابل برداشتن نیست

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۶:۲۸

      سلام خدمت شما. بعد از ریمو کامپوزیت های قدیمی میتوانید کامپوزیت جدید با رنگ دلخواه بگذارید .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button