تفاوت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی

تفاوت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی  این است که ایمپلنت معمولی یا سنتی، یک پیچ فلزی است که به عنوان جایگزین ریشه دندان اصلی در استخوان فک قرار می‌گیرد. سپس بر روی پیچ، یک پروتز دندانی قرار می‌گیرد. ایمپلنت معمولی معمولاً از تیتانیوم ساخته می‌شود و به عنوان یک پایه محکم برای پروتز دندان عمل می‌کند.

اما در ایمپلنت دیجیتال، از فناوری‌های مختلفی برای عکس برداری، تعیین محل کاشت، پانچ لثه و ساخت قالب استفاده می‌شود تا کیفیت کار بالا باشد.

در این مقاله روش ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی را به صورت کامل شرح می‌دهیم تا از تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی بیشتر مطلع شوید.

فیلم ایمپلنت دیجیتال دندان

یکی از تفاوت های ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی تزریق بدون درد، کاشت دندان بدون جراحی، تحویل روکش موقت یا دائم در همان روز، استفاده از گاید جراحی و … می باشد که در این ویدئو می توانید نحوه جراحی ایمپلنت دیجیتال را مشاهده کنید:

 ایمپلنت دندان چیست؟

سال‌های بسیار زیادی افرادی از درد دندان رنج میبردند  که اغلب به دلیل پوسیدگی دندان بود و تنها راه برای درمان استفاده از بریج دندان یا دندان مصنوعی بود. ایمپلنت تیتانیومی دارای خاصیت زیست سازگاری بالایی است که اگر فاقد هرگونه بیماری مداخله‌ای باشید میتوانید به راحتی از آن استفاده کنید تا نقش دندان طبیعی شما را اجرا کند.

به همین علت است که روش ایمپلنت دندان یکی از بهترین جایگزین‌های دندان از دست رفته است. اگر پس از جایگذاری ایمپلنت دندان از آن به خوبی مراقبت‌های لازم را انجام دهید قطعا میتواند مدت زمان بسیار زیادی برای شما عملکرد صحیح داشته باشد.

مراقبت بعد از ایمپلنت در همه روش های کاشت ایمپلنت دندان تقریبا یکسان است. در ادامه دو نوع ایمپلنت دندان که در طول تاریخ وجود داشته را شرح میدهیم.

  •  ایمپلنت اندوستیال  :(endosteal) اندوستیال به نوعی از ایمپلنت میگویند که درون استخوان قرار میگیرد.
  • ایمپلنت  ساب‌ پریوستیال  :(subperiosteal) ساب پریوستیال نوعی ایمپلنت است که روی استخوان آرواره بیمار و در زیر بافت لثه قرار گرفته میشود. البته استفاده از این نوع ایمپلنت دیگر مرسوم نیست. زیرا دارای استحکام کمی است و نتایج بسیار ضعیفی داشته است.
تصاویر ایمپلنت معمولی و ایمپلنت دیجیتال در کنار هم

روش ایمپلنت سنتی دندان چگونه است؟

پیش از آنکه به شرح  تفاوت بین ایمپلنت به روش دیجیتال را با ایمپلنت معمولی بپردازیم بهتر است روش ایمپلنت معمولی را شرح دهیم. برای کشیدن دندان ابتدا به پزشک مراجعه میکنید.

دقت داشته باشید فقط نزدیک بودن کلینیک برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد بلکه مهارت و تبحر پزشک در کاشت ایمپلنت دندان باید حائز اهمیت باشد زیرا موقیت کاشت ایمپلنت درصد بسیار بالایی به مهارت پزشک بستگی دارد.

پس از ویزیت و معاینه لازم متخصص ایمپلنت برای شما یک عکس برای شما مینویسد که باید به رادیولوژی مراجعه کنید و یک عکس CBCT تهیه کنید که بتوان با استفاه از اطلاعاتی که در دسترس قرار میدهد کار را آغاز کرد.

اطلاعاتی که با استفاده از عکس بدست می‌آید عبارت است از: محل دقیق عصب فک، عرض و طول استخوان، فاصله با سینوس، وجود کیست در استخوان و در نهایت میزان تراکم استخوان.

پس از آنکه اطلاعات لازم بدست آمد تعیین میشود از چه نوع ایمپلنتی با چه مقدار طول و قطر مناسب شما است. و در نهایت پس از تعیین وقت کار کاشت ایمپلنت دندان  شما آغاز خواهد شد. برای کسب اطلاع از بهترین نوع ایمپلنت دندان این مقاله را از سایت دکتر نصیری بخوانید.

کاشت ایمپلنت دیجیتال در نرم افزار برای انجام بررسی های لازم

ایمپلنت دیجیتال دندان یکی از خدمان دندانپزشکی دیجیتال است که بدون درد، خونریزی و طول درمان طولانی کاشت دندان انجام میشود.

همه جراحی‌های بزرگ در آغاز با بی حسی شروع میشود حال ممکن است با استفاده از هر نوع روشی بی حسی را انجام دهند. پس از آنکه فک شما کاملا بی حس شد لثه را در چند جهت مختلف برش میزنند تا بتوانند آن را از روی استخوان‌ فک کنار بزنند.

در مورد اینکه آیا ایمپلنت دندان درد دارد یا نه باید بدانید که طبیعی است پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندان کمی درد و تورم را در آن ناحیه حس کنید زیرا دو بافت زنده از یکیدیگر جدا شده‌اند و مجدد باید بخیه بخورند. پس از برش استخوان به صورت کامل نمایان میشود و حال باید محل دقیق کاشت ایمپلنت مشخص شود تا دریل شود و استخوان فک به اندازه و قطر ایمپلنت سوراخ شود.

مثلا اگر فاصله استخوان تا عصب فک ۱۲ میلی متر باشد باید تا عمق ۱۰ میلی متری استخوان را سوراخ کرد. زاویه سوراخ کردن استخوان فک و میزان سوراخ کردن دو مورد و فاکتور بسیار مهم هستند.

پس از آنکه ایمپلنت را درون استخوان فک شما کاشت باید یک عکس فوری تهیه کند تا از صحت قرار گیری صحیح ایمپلنت در استخوان فک مطمئن شد. حداقل سه تا شش ماه زمان نیاز است تا استخوان فک شما به ایمپلنتی که وارد آن شده است به خوبی جوش بخورد.

یکی از تفاوتهای بزرگ ایمپلنت دیجیتال و معمولی این است که در ایمپلنت دیجیتال بلافاصله بعد از کشیدن دندان، امکان کاشت دندان وجود دارد. در ویدئو زیر نمونه ای از کشیدن و کاشت ایمپلنت در یک روز در کلینیک دکتر نصیری را می‌بینید:

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

یکی از دلایل برتری دندانپزشکی دیجیتال نسبت به روش سنتی، ایمپلنت دیجیتال دندان است. در استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال نیز باید به متخصص ایمپلنت ماهر مراجعه کنید پس از بررسی به رادیولوژی بروید و عکس مورد نظر را تهیه کنید.

تا این مرحله از کار با ایمپلنت معمولی تفاوتی نداشته و هیچ کار دیگری انجام نمیشود. هنگامی که در رادیولوژی عکس را تحویل گرفتید علاوه بر روش ایمپلنت معمولی یک فایل دیگری  به شما میدهند و در آن فنی‌تر بررسی شده است و باید متخصص ایمپلنت شما از آن اطلاع داشته باشد. در واقع این فایلی که ارائه میدهند یک نمونه سه بعدی از همان عکسی است که تحویل داده‌اند.

پس از بررسی عکس سه بعدی دندان پزشک موظف است قالبی از دهان شما تهیه کرده و برای مرکز باز ارسال کند. پس از چند روز بررسی باید برای کاشت ایمپلنت به مرکز ایمپلنت مراجعه کنید.

عکس سه بعدی اطلاعات خیلی دقیق و جامع‌تری در اختیار تیم پزشکی قرار میگیرد. در نرم افزارهایی که برای ایمپلنت دیجیتال میسازند همه اطلاعات هم چون سینوس، عصب، ریشه، تراکم استخوانو  طول و عرض استخوان بسیار با دقت قابل اندازه گیری است.

نمونه کار ایمپلنت دیجیتال دکتر نوشین نصیری

مدت زمان بهبودی و جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک بین ۳ الی ۶ ماه به طول انجامد.

تیم مهندسی میتواند به متخصص ایمپلنت کمک کند بهترین طول و قطر ایمپلنت را در بهترین مکان از استخوان شبیه سازی کند. در شیوه دیجیتال سرعت انجام عملیات به حداقل می رسد و معمولا میگویند ایمپلنت یک روزه انجام می شود.

فکر کنید میخواهید ۴ تا از مکان‌های بی دندانی خود را با دندان جایگزین کنید پس باید همه در یک راستا و زاویه صحیح قرار بگیرند و مقاومت‌های یکسانی داشته باشند.

در روش ایمپلنت معمولی اگر بیمار دارای بهترین نوع و تراکم استخوان باشد ممکن است نتوان زاویه دست متخصص ایمپلنت را برای دریل کردن استخوان فک جهت جایگذاری ایمپلنت تضمین کرد که البته میزان همکاری بیمار بسیار تاثیر گذار است و نباید سر بیمار حتی برای ذره‌ای تکان بخورد و جا به جا شود.

در این صورت هنگامی که شما در حال کسب آمادگی برای کاشت ایمپلنت هستید تیم مهندسی گاید جراحی یا سرجیکال گاید جراحی که منحصر به فرد برای شما ساخته شده است را تهیه کرده و برای منخصص ایمپلنت شما ارسال میکند.

دقیق بودن جایگاه ایمپلنت

کد کم دندانپزشکی(CAD CAM) تکنولوژی است که با ورود به دندانپزشکی دیجیتال به خصوص در حوزه دندانسازی تحول بسیار بزرگی در این علم ایجاد کرده است.

مراحل ایمپلنت دیجیتال دندان

حال زمان آن رسیده است که جراحی کاشت ایمپلنت دندان آغاز شود. پیش از انجام جراحی شما تیم پزشکی همه شرایط را برای شما محیا کرده‌اند و همه اقدامات لازم انجام شده است و در حالی که شما شاید اطلاعی از این بحث نداشته باشید در نرم افزار یک بار جراحی برای شما انجام شده و بررسی‌های لازم انجام شده است.

پس قطعا میزان خطای انسانی در این روش بسیار اندک بوده یا اصلا وجود ندارد و قطعا متخصص ایمپلنت منتظر انجام یک جراحی موفقیت آمیز برای شماست. درصد موفقیت کاشت ایمپلنت‌ دندان به عوامل مختلفی مانند مهارت و تجربه جراح، تکنولوژی‌های پیشرفته و اجرای صحیح عمل جراحی، سلامت عمومی بیمار و وجود استخوان کافی بستگی دارد.

اگر استخوان فک شما و لثه کیفیت خوبی داشته باشد دیگر نیاز نیست از استخوان آن را جدا کرده و مجدد بخیه کنیم و این یکی از مزایای بزرگ روش ایمپلنت دیجیتال است.

پس از آنکه عملیات بی حسی روی شما انجام گرفت حال متخصص ایمپلنت گاید جراحی را در دهان شما قرار میدهد. همانطور که گفتیم همه چیز از قبل یکبار انجام شده است به همین دلیل نقطه‌ای باید دریل شود کاملا از قبل مشخص است و خطای انسانی رخ نخواهد داد. که اگر خود انسان هم بخواد گاید اجازه انجام زاویه خطا را نمیدهد علاوه بر این میزان عمقی که دریل باید سوراخ کند نیز کاملا مشخص شده است.

فرق ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی

برای زود جوش خوردن ایمپلنت با فک چه شرایطی لازم است را در این مقاله بخوانید.

هنگامی که استاپر دریل به سطح مشخصی برسد بدین معنی است که به عمقی که باید میرسید رسیده است. بدین معنی که بهترین سایز از ایمپلنت در بهترین مکان از استخوان فک قرار گرفته است که تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان دارد.

اگر نکاتی که گفتیم در کاشت ایمپلنت رعایت شود و مراقبت‌های لازم نیز انجام شود ایمپلنت شما عمر بسیار زیادی میکند اما اگر بخواهد به شما آسیبی برساند بسیار شید بوده و آن قسمت از استخوان دچار آسیب بسیار شدیدی خواهد شد.

در روش ایمپلنت دیجیتال پروتز متکی بر ایمپلنت به جای بارگذاری روی اباتمنت فلزی روی یک بیس تیتانیومی استفاده میشود و بقیه از جنس زیرکونیا هستند که با فرم ریشه دندان از لثه خارج میشوند.

با انجام این روش دیگر سیاهی فلز مشخص نمیشود و امکان گیر کردن مواد غذایی درصد بسیار بالایی کاهش میابد. در استفاده از ایمپلنت به روش دیجیتال بیشتر از ۹۰ درصد از انجام پیوند استخوان جلوگیری میشود و اباتمنت را در محلی قرار میدهند که از حداقل استخوان بتوانند حداکثر استفاده را داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دیجیتال، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی چیست؟

از جمله روش‌های مهمی که باعث می‌شود دندان از دست رفته خود را دوباره به دست آورید، ایمپلنت دندان است. ایمپلنت به روش دیجیتال و یا معمولی انجام می‌شود. بهترین راه برای آشنایی با این دو روش کاشت دندان، پی بردن به تفاوت‌هایی است که دارند. از جمله مهم‌ترین این تفاوت‌ها به شرح زیر هستند:

  • در ایمپلنت معمولی شما باید بارها به  کلینیک دندان‌پزشک بروید و ویزیت شوید. بعد از مراجعات متعدد که معمولا با وعده ایمپلنت یک روزه است، دندان‌پزشک از طریق ایجاد برش روی لثه به قرار دادن ایمپلنت در فک اقدام می‌کند. در این روش احتمال بروز خطا نیز وجود دارد.
  • در روش ایمپلنت دیجیتال تمامی مراحل از قبیل طراحی کردن، مدیریت محل قرارگیری ایمپلنت و قرار دادن آن، در یک نوبت مراجعه شما صورت می‌گیرد. احتمال خطا به دلیل دیجیتالی بودن هر مرحله نزدیک به صفر است.
  • در ایمپلنت معمولی مرحله اجرای برش می‌تواند برای بیمار ناراحت کننده باشد. بستن برش با بخیه همراه خواهد بود و چند ماه طول می‌کشد تا لثه بهبود یابد و ایمپلنت جوش بخورد. به دلیل آسیبی که در ایمپلنت معمولی به فک وارد می‌شود، دوره التیام طولانی‌تر خواهد بود.
  • در ایمپلنت دیجیتالی برش، بخیه و خونریزی وجود ندارد. بیمار بعد از قرار گرفتن ایمپلنت و از بین رفتن اثر بی‌حس کننده درد زیادی نخواهد کشید و دوره التیام او بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.
  • قیمت ایمپلنت به روش دیجیتال از ایمپلنت معمولی بیشتر است.
تفاوت جای بخیه در ایمپلنت دیجیتال و معمولی

در میان بهترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان روشی نوین است که عملکردی بسیار مشابه دندان طبیعی شما دارد.

قیمت ایمپلنت دیجیتال به چه عواملی بستگی دارد؟

اگر شما از متقاضیان کاشت دندان به روش دیجیتالی هستید حتما برایتان سؤال است که قیمت ایمپلنت دیجیتالی چگونه محاسبه می‌شود. مهم‌ترین عواملی که روی قیمت ایمپلنت دیجیتال تأثیر می‌گذارند به شرح زیر هستند:

  • هزینه جراح دندان‌پزشک: دستمزدی که هر جراح دندان‌پزشکی برای کاشت ایمپلنت دریافت می‌کند با دیگری متفاوت خواهد بود. این هزینه‌ها به توانایی‌های خاص دندان‌پزشک و ابزارهای پیشرفته‌ای که برای ایمپلنت انتخاب می‌کند بستگی دارد.
  • درمان‌های قبل از عمل ایمپلنت: اگر فردی به بیماری‌های لثه مبتلا باشد، یا به علت تحلیل استخوان نیاز به عمل لیفت سینوس و پیوند استخوان داشته باشد، این مهم هزینه‌های عمل ایمپلنت دیجیتال را برای فرد بیشتر می‌کند.
  • کلینیک انتخابی: کلینیک‌های دندان‌پزشکی با هم متفاوت هستند. برخی از این کلینیک‌ها تجهیزات بسیار به روزی دارند و برخی دیگر خیلی معمولی هستند. اینکه کلینیک انتخابی شما دستگاه‌های جدید داشته باشد و حتی بتواند عکس‌برداری را داخل خود کلینیک انجام دهد، روی افزایش یا کاهش هزینه‌های ایمپلنت دیجیتالی تأثیر می‌گذارد.
  • برند ایمپلنت دیجیتالی: برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. گران‌ترین برند برای ایمپلنت به صورت دیجیتالی سوئیسی است. اگر دندان‌پزشک شما از برندهای معروف و مطرحی استفاده کند، این مهم در افزایش قیمت نهایی تأثیر خواهد داشت.
تفاوت مدت زمان انجام ایمپلنت دیجیتال و معمولی

برای تشخیص علت لق شدن ایمپلنت باید عکسبرداری یا اسکن داخل دهانی با استفاده از پرینترهای سه بعدی در دندانپزشکی دیجیتال، انجام شود.

ایمپلنت دیجیتال بهتره یا معمولی؟

  • ایمپلنت دیجیتال دارای فرآیند کوتاه‌تری برای انجام است.
  • مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه‌تر از روش مشابه خود است.
  • میزان دقت و پایداری بسیار بالاتر است.
  • میزان خطای انسانی در آن به حداقل رسیده است.
  • میزان عوارض جراحی در آن بسیار اندک است.
  • میزان کیفیت و زیبایی پروتز در آن بسیار بیشتر و حساب شده است.
  • در روش ایملنت دیجیتالی میتوانید بهترین موقعیت برای ریشه و بهترین شکل برای تاج، پل و دندان مصنوعی را در یک زمان بهینه سازی کرد به صورتی که هرگز به تاج دندان فشاری وارد نشود و یا تاج دندان کوتاه نشود.
  • در روش ایمپلنت دیجیتال نیاز به جراحی شکاف لثه و فلپ نیست و میتوان جراحی را با استفاده از راهنمای جراحی به کمک نرم افزار انجام داد.

معایب ایمپلنت دندان به روش سنتی

ایمپلنت به روش سنتی معایبی دارد که باعث شده بیشتر افراد و دندان‌پزشکان، ایمپلنت به روش دیجیتال را اولویت خود قرار دهند. بررسی معایب ایمپلنت معمولی می‌تواند باعث شود که با علم بر هزینه بالاتری که ایمپلنت دیجیتالی دارد، این عمل را برای کاشت دندان انتخاب کنید. مهم‌ترین معایب ایمپلنت سنتی را با هم بررسی می‌کنیم.

عدم دقیق بودن جایگاه ایمپلنت

جایگاه انتخابی برای قرار دادن ایمپلنت دقیق نیست. در بیشتر موارد این جایگاه درست تشخیص داده می‌شود اما اگر اشتباهی صورت بگیرد دردسرهای خاص خود را دارد. از عوارض ایمپلنت دیجیتال این است که اگر نصب ایمپلنت به درستی انجام نشود، احتمال بروز عفونت وجود دارد.

عدم عکس‌برداری مدرن و دقیق

در ایمپلنت سنتی چون فقط به عکس رادیوگرافی توجه می‌شود امکان آسیب دیدن قسمت‌های بسیار حساس مانند عصب‌ها، سینوس‌ها و حتی عروق خونی وجود دارد. امکان آسیب در ایمپلنت به روش دیجیتال نزدیک به صفر است. با این روش عکس‌برداری، دقت کافی برای کنترل کردن زاویه مناسب بین ایمپلنت و ریشه‌ها بیشتر فرضی خواهد بود و این مهم احتمال خطا را بالا می‌برد.

خطرات ایمپلنت چیست را در این مقاله از سایت دکتر نصیری بخوانید.

انجام جراحی‌های متعدد

در ایمپلنت معمولی در اغلب موارد نیاز است که بیمار جراحی‌های مختلف مانند پیوند استخوان را انجام دهد. این عمل به استخوان فک و دهان آسیب‌هایی را وارد می‌کند. حتی ممکن است که اصلا بدن این پیوند را پس بزند. این مهم باعث ناراحتی، درد و هدر رفت هزینه نیز می‌شود.

عدم قرارگیری پروتز در جای دقیق

در آخرین مرحله که قرار گذاشتن پروتز است، این احتمال وجود دارد که پروتز به درستی در مرکز خود قرار نگیرد. این موضوع زمینه‌های باز شدن روکش را فراهم می‌کند و احتمال آسیب دیدن نیز وجود دارد.

در این شرایط بیمار احساس بدی خواهد داشت و فکر می‌کند که چیزی در دهانش اضافی است. این موضوع همچنین باعث می‌شود که مواد غذایی به انتهای فلز بچسبند. اگر این مشکل برطرف نشود برای دندان‌های کناری نیز احتمال پوسیدگی و آسیب فراهم خواهد شد.

شکست ایمپلنت سنتی برای افراد مسن

برخلاف ایمپلنت دیجیتال برای سالمندان، عمل ایمپلنت سنتی برای افرادی که سن بالایی دارند و استخوان فک آن‌ها نرم شده و تحلیل رفته ناراحت کننده خواهد بود. بهبود زخم در این افراد زمان بیشتری می‌برد به همین دلیل این پروسه بسیار خسته‌کننده خواهد بود.

در این روش دندان‌پزشک مجبور است که از ایمپلنت‌هایی با طول کوتاه استفاده کند. با توجه به اینکه استخوان تحلیل رفته، احتمال شکست پروسه کاشت دندان افزایش می‌یابد.

در یکی از مراحل اسکن دیجیتال دندان برای بررسی دقیق داخل دهان اسکنر‌هایی مخصوصی استفاده می‌شود  که به این عمل اسکن داخل دهانی گفته می‌شود.

هر آنچه در مورد روش‌های مختلف کاشت ایمپلنت باید بدانید:

  • اغلب ایمپلنت دندان را جنس تیتانیوم خالص میسازند زیرا خاصیت زیست سازگاری با بدن انسان دارد و به آسانی میتواند با استخوان فک جوش بخورد. ممکن است مدت زمان بهبودی و جوش خوردن ایمپلنت دندان با استخوان فک بین ۳ الی ۶ ماه به طول انجامد.
  • ایمپلنت در طول تاریخ خود به دو مدل تقسیم شده است. ایمپلنت اندوستیال  :(endosteal) اندوستیال به نوعی از ایمپلنت میگویند که درون استخوان قرار میگیرد. ایمپلنت ساب‌ پریوستیال  :(subperiosteal) ساب پریوستیال نوعی ایمپلنت است که روی استخوان آرواره بیمار و در زیر بافت لثه قرار گرفته میشود. البته استفاده از این نوع ایمپلنت دیگر مرسوم نیست. زیرا دارای استحکام کمی است و نتایج بسیار ضعیفی داشته است.
  • در استفاده از ایمپلنت به روش دیجیتال بیشتر از ۹۰ درصد از انجام پیوند استخوان جلوگیری میشود و اباتمنت را در محلی قرار میدهند که از حداقل استخوان بتوانند حداکثر استفاده را داشته باشند.
  • در روش ایمپلنت دیجیتالی میتوانید بهترین موقعیت برای ریشه و بهترین شکل برای تاج، پل و دندان مصنوعی را در یک زمان بهینه سازی کرد به صورتی که هرگز به تاج دندان فشاری وارد نشود و یا تاج دندان کوتاه نشود.
  • در روش ایمپلنت معمولی اگر بیمار دارای بهترین نوع و تراکم استخوان باشد ممکن است نتوئان زاویه دست متخصص ایمپلنت را برای دریل کردن استخوان فک جهت جایگذاری ایمپلنت تضمین کرد که البته میزان همکاری بیمار بسیار تاثیر گذار است و نباید سر بیمار حتی برای ذره‌ای تکان بخورد.
  • در روش ایمپلنت دیجیتال ابتدا یکبار جراحی پیش از ورود بیمار به اتاق درمان انجام شده است و میزان خطای انسانی در هنگام کاشت به صفر میرسد.

برای مطالعه و بررسی های بیشتر این مقاله از پابمد را توصیه می کنیم.

سوالات متداول درباره تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی

آیا در ایمپلنت دیجیتال هم لثه شکافته می شود؟

در روش ایمپلنت دیجیتال نیاز به جراحی شکاف لثه و فلپ نیست و میتوان جراحی را با استفاده از راهنمای جراحی به کمک نرم افزار انجام داد.

ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت معمولی؟ کدام بهتر است؟

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و معمولی در این است که میزان خطا در روش دیجیتال به صفر رسیده است و زمان کمتری برای انجام دارد. اما در مقابل، شما برای روش دیجیتال هزینه ی بیشتری میپردازید. نمی توان به طور قطعی گفت کدام روش بهتر است. هر کدام مزایای خودشان را دارند که شما بر اساس اولویت هایتان، روش مورد نظرتان را برمیگزینید.

آیا ایمپلنت دیجیتال درد کمتری دارد؟

بله. در روش دیجیتال سوراخی که برای قرار دادن در کاشت دندان شما ایجاد می شود به اندازه کافی کوچک است که نیازی به بخیه نیست. این نه تنها دوره بهبودی شما را کاهش می دهد بلکه خطر تورم، خونریزی و عفونت را نیز کاهش می دهد. و به این وسیله شما درد کمتری را تجربه خواهید کرد.

۳۲ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام خانوم دکتر ،فرق ایمپلنت سوئیسی اشترومن iti با بقیه ی ایمپلنت ها چیه ؟و اینکه یک نفر در سن ۳۰ سالگی ایمپلنت گذاشته مثلا در سن ۸۰ سالگی آیا لق میشن یا برای همیشه کار میکنن

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۴۱

      سلام خدمت شما . ایمپلنت مادام العمر است . ولی اگر شما به بهداشت دهان رسیدگی داشته باشید ایمپلنت ها آسیبی نمیبنند و لق نمیشوند . برای اطلاعات بیشتر لطفا با شماره های کلینیک در تماس باشید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴_۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • هادی بزرگی ترک
    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ۰۷:۲۴

    سلام خدمت شما من بازنشسته هستم و خدمات دندانپزشکی مثل کشیدن و پر کردن با بیمه میشه ایا برای ایمپلنت دیجیتال هم بیمه قبول می کنید؟

    پاسخ
  • سلام میشه از خانم دکتر بپرسید کسی که قند داره اما ثابته چه ازمایشاتی رو اول باید انجام بده تا با خیال راحت ایمپلنت کنه؟

    پاسخ
  • درود بر شما بنده راننده ماشین سنگین هستم چند سال پیش دو تا دندون ایمپلنت کاشتم اما بعدش تصادف کرد و الان مدتی هست که لق شدن و درد دارم باید چیکار کنم؟ لطف راهنمایی کنید متشکرم

    پاسخ
  • سلام روز خوش سرکار خانم بنده ۵۳سالمه و سه تا از دندونهای جلویی فک بالا را از دست دادم ایا می شود با ایمپلنت دیجیتال هر سه رو کاشت؟ ممنون از شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۷:۵۵

      سلام خدمت شما.بله میتوانید در یک روز هر سه را ایمپلنت کنید قبلش حتما باید از شما عکس OPG ببینیم.

      پاسخ
  • سلام وقتتون بخیر خانم دکتر عزیز مسر من چند ساله دو سه تا دندون اسیابشون افتاده و اصلا پیگیر نبودن اما الان ثه اشون تحلیل رفته و ایمپلنتی که با روش معمولی انجام میشه خیلی شکننده اس سوالم اینه با ایمپلنت دیجیتال میشه تضمین کرد عمر ایمپلنتش بیشتر بشه؟ مرسی از شما

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲

      سلام خدمت شما . قبل از هر چیز خدمتتون عارضم که همه چی بستگی به میزان و کیفیت استخوان فک شما داره و عمر ایمپلنت معمولی و دیجتال یکیست فقط در ایمپلنت دیجیتال جراحی و بخیه وجود نداره و چون جانمایی ایمپلنت توسط نرم افزار صورت میگیره دقت قرارگیری ایمپلنت دیجیتال چندین برابر حالت معمولیست

      پاسخ
  • سلام من از همکارم شنیدم که ایمپلنت دیجیتال در مقابل ایمپلنت معمولی عالیه اما هزینه اشو میگین چقدره؟ شما قسطی انجام نمیدین؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۰۴

      سلام خدمت شما . بله کیفیت و دقتش فوق العاده هست لطفا هزینه هارو از پذیرش کلینیک سوال بفرمایید

      پاسخ
  • سمانه کاشف
    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴

    سلام مادرم ایمپلنت معمولی انجام دادن اینقد تجربه بدی بود براشون که میخاستم جای دندونای خالیم دندون مصنوعی بذارم اما با این روشی که اینجا گفتین خیلی خوبه فقط اینکه عمر دندونی که با ایمپلنت دیجیتال کاشته بشه چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۰۹

      سلام خدمت شما . ایمپلنت دیجیتال نه درد داره و نه جراحی و بخیه
      و بسیار دقیق هست
      هر واحد در حال حاضر ظرف ۵ دقیقه انجام میشه و کیفیتش از بقیه ایمپلنها بهتره
      درکل عمر همه ایمپلنتها یکیست

      پاسخ
  • سوگل ذبیحی
    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۱

    سلا م من متوجه نشدم اینو که توی ایمپلنت دیجیتال دیگه لثه برش نمیخوره یا سوراخ میشه فقط؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۱

      سلام خدمت شما . بله در ایمپلنت دیجیتال لثه برش نمیخوره و فقط یک نقطه از لثه به اندازه قطر ایمپلنت پانچ میشه

      پاسخ
  • الیاس ربانی
    ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۰

    سلام خانم دکتر من ورزشکارم یکی از دندونامو ایمپلنت معمولی کردم تا چند ماه نه میتونستم درست غذا بخورم نه ورزش کنم. با روش ایمپلنت دیجیتال تا چند وقت نمیشه ورزش کرد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳

      سلام خدمت شما . بستگی به میزان و کیفیت استخوان شما داره ولی در کل بعد از ایمپلنت دیجیتال شما میتونید از فرداش فعالیتهای ورزشیتونو داشته باشید

      پاسخ
  • سلا با ایمپلنت فوری دیجیتال میشه چند تا دندون رو توی یک روز کشید و جاش ایمپلنت کرد؟ نیازی نیست جای دندون قبلی جوش بخوره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰

      سلام خدمت شما . در بعضی موارد امکانش هست ولی گاها نیاز هست که اول دندانها کشیده بشه و بعد از استخوان سازی ایمپلنت دیجیتال انجام بشه درکل بهتره برای جواب قطعی عکس OPG از بیمار ارسال و ویزیت بالینی صورت بگیره

      پاسخ
      • سلام خانم دکتر وقت بخیر، من تمام دندونام رو کشیدم غیر ازچنددندان جلویی فک پائین ک اونم خراب شده، ،حالا میشه بفرمائید چقدر هزینه میبره ک ایمپلنت دیجیتال انجام بدم با تشکر

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۰۱

          سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .
          ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

          پاسخ
          • سلام حتما باید آزمایش خون داد وهزینه کامل فک بالا وفک پایین ایمپلنت دیجیتال رو تقریبی لطف کنید در سال ۱۴۰۱

          • دکتر نوشین نصیری
            ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۵:۵۰

            سلام خدمت شما . لطفا برای اطلاع از هزینه ها با کلینیک تماس بگیرید .
            ۲۲۲۱۴۰۰۴
            ۲۲۲۱۵۰۰۵

  • سلام برای ایمپلنت دیجیتال نیازی به عکسبرداری سنتی نیست؟ و اینکه قیمت ایمپلنت دیجیتال یک دندون چقدره؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳

      سلام خدمت شما . در ابتدا عکس OPG و در صورت تایید عکس CBCT نیاز هست و اسکن سه بعدی رنگی داخل دهانی نیاز هست که این مورد در مجموعه کلینک ما انجام میشه

      پاسخ
  • سلام هزینه ایمپلنت معمولی رو میفرمایید؟

    پاسخ
  • خانم دکتر سلام و خسته نباشید ببخشید برای دندانهای اسیابم که باهاش خیلی کارهای سنگین میکنم میتونم ایمپلنت بذارم؟ اخه شنیدم ممکنه بشکنه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله میتونید و مشکلی نیست

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button