تعویض روکش دندان چگونه است؟ + فیلم برداشتن روکش دندان

تعویض یا برداشتن روکش دندان امکان پذیر است؟
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

تعویض یا برداشتن روکش دندان امکان پذیر است؟ روکش دندان یک پوسته است که از آن به عنوان تاج دندان یاد میشود این روکشها برای آنکه بتوانند بر روی دندان قرار بگیرند ابتدا باید دندان آماده شود سپس روکش را بر روی دندان بگذارند.

روکش دندان برای محافظت از دندانهایی که دچار شکستگی و یا دچار پوسیدگی میشوند مناسب است تا با  قرار گرفتن بر روی دندان آنها از آسیب بیش از حد که موجب از بین رفتن کامل دندان میشود محافظت کند.

امکان برداشتن روکش دندان وجود دارد و این کار باید توسط دندانپزشک انجام شود. در این ویدئو می توانید برداشتن روکش کامپوزیت و جایگزینی آن با روکش لمینت سرامیکی را از دکتر نوشین نصیری مشاهده کنید:

چنانچه فرصت مطالعه کل محتوای مقاله را ندارید، با کلیک روی خلاصه مقاله و مطالعه آن، به اطلاعات مختصر و مفیدی دست پیدا کنید.

با استفاده از روکش دندان میتوان ظاهر دندانهای آسیب دیده را همانند سایر دندانهای طبیعی ترمیم و قوی کرد. در طول زمانی که از روکش استفاده می‎‌‌‌کنید ممکن است که نیاز به تعویض روکش دندان پیدا کنید.

البته عمر روکشها بالا است و گاهی ممکن است  بر اثر عوامل مختلفی نیاز به تعویض داشته باشد. برای آن که متوجه شویم روکش نیاز به تعویض دارد یا نه حتما باید جهت معاینه  به دندانپزشک مراجعه کنیم.

دندانپزشکی زیبایی خدماتی را ارائه می دهدکه  عموماً جنبه درمانی ندارند و بیشتر برای زیبایی و مرتب نمودن شکل ظاهری دندان‌ها است.

تعویض یا برداشتن روکش دندان امکان پذیر است؟

به طور کلی امکان تعویض و برداشتن روکش دندان وجود دارد اما این کار باید تحت نظر و توسط دندانپزشک انجام شود. روکشهایی که برای ترمیم دندان مورد استفاده قرار میگیرند ممکن است  به دلایل مختلفی تعویض شوند که عمده‌ترین آنها عبارت است از :

  1.  به دلیل زیبایی تعویض میشوند
  2. ممکن است دچار آسیب شده باشند و برای حفظ سلامت دندان و جلوگیری از بروز مشکلات جدیدتر تعویض میشوند.

در صورتی نیاز به تعویض روکش میشود که دندانهای بالا و دندانهای  پایین به خوبی بر روی  همدیگر قرار نگیرند و یا در اصطلاح با هم مطابقت نداشته باشند. یکی دیگر از دلایلی که فرد نیاز به تعویض روکش دندان دارد مشکل مال اکلوژن و یا همان دندان قروچه است  زیرا زمانی که از روکش استفاده میشود و فرد دچار دندون قورچه شود  فشار بسیار زیادی را به روکش دندان وارد میکند که این فشار عامل اصلی از بین رفتن روکشها است.

از طرفی جویدن مواد غذایی هم مانند دندون قروچه باعث آسیب به روکش دندان میشود. تعویض روکش دندان هم به وسیله دندان پزشک و هم به تشخیص دندانپزشک امکان پذیر است پس در صورتی که به مشکلی برخوردید و یا احساس کردید روکش دندان شما به تعویض نیاز دارد باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل شما را بر طرف کند.

آیا میشود روکش دندان را برداشت

مجموعه‌ای از عوامل می‌تواند موجب تیر کشیدن دندان روکش شده شود.

نحوه برداشتن روکش دندان چگونه است؟

ابزارهای مخصوصی که برای خارج کردن روکش و پل از دندان در اختیار دندانپزشکان قرار گرفته است، که استفاده از آنها خارج کردن روکش دندان را بسیار آسانتر میکند. تعویض و برداشتن روکش دندان به طور کلی کار بسیار پیچیده‌ای نیست. دندان پزشک برای آنکه بتواند روکش دندان را جدا کند باید سیمان دندان تجزیه شود  و این کار با حرکت دادن روکش دندان به آرامی انجام میشود.

برای خارج کردن انواع روکشهای دندانی روشهای مختلفی وجود دارد که دندانپزشک هر یک از این روشها  را متناسب با روکش فعلی که وجود دارد به کار میگیرد. روش هایی که برای خارج کردن روکش به کار میروند شامل موارد زیر میباشند:

  1. یک روشی برای خارج کردن روکش دندان وجود دارد که دیگر از آن نمیتوان استفاده کرد زیرا برای خارج کردن آن در این روش از ابزار چرخشی با سرعت بسیار بالا استفاده میشود تا امکان شکستن روکش و تجزیه شدن آن را فراهم میکند.
  2. روش مراقبتی که برای خارج کردن روکش به کار گرفته میشود پس از خارج شدن امکان اصلاح روکش و استفاده مجدد از آن وجود دارد. در این روش تخریب سیمان دندان با استفاده از یک نیروی خاص امکان پذیر است.
  3. روش نیمه مراقبتی هم به صورتی انجام میشود که روکش در معرض کمترین آسیب قرار میگیرد تا با اصلاح و ترمیم آن امکان استفاده مجدد از آن فراهم شود. دندانپزشک برای جدا کردن روکش یک سوراخ در آن ایجاد میکند تا از آن سوراخ با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به جداسازی آن کند.
طول عمر روکش دندان

فرق لمینت و کامپوزیت چیست را در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

چه زمانی نیاز به تعویض روکش دندان است؟

در زمانهای مختلفی که یکی از علایم: احساس درد در اطراف روکش، تغییرات ایجاد شده در بایت، عقب رفتن خط لثه، بالا بودن عمر روکش و از بین رفتن زیبایی ظاهری وجود داشته باشد نیاز به تعویض روکش دندان پیدا خواهید کرد.

  • تغییرات ایجاد شده در بایت

دندانپزشک برای آنکه بتواند بایت دندان شما را در حالت طبیعی خود حفظ کند پس از آن که روکش بر روی دندان قرار گرفت شروع به شکل دهی روکش میکند تا با دندانهای مجاور مطابقت داشته باشد. در مواردی روکش نیاز به تعویض پیدا میکند که این اقدامات به خوبی پیش نروند و در دندان به خصوص در ناحیه روکش ایجاد درد کنند.

  • احساس درد در اطراف روکش

روکش دندان میتواند دچار مشکلات مختلفی مانند لق شدن، تکان خوردن، شکستگی و یا ترک شوند که اگر با هر یک از این عوامل رو به رو شوید امکان ایجاد درد در دندان و اطراف روکش وجود دارد. هر یک از این عوامل میتواند موجب پوسیدگی در فضای خالی بین روکش و دندان شود که ایجاد پوسیدگی از عوامل اصلی تخریب روکش دندان است.

  • عقب رفتن خط لثه

افرادی که از روکش دندان استفاده میکنند ممکن است روکش دندان آنها به طور صحیح نصب نشده و یا احساس بزرگی روکش دندان داشته باشند. همچنین شاید به طور صحیح از روکش خود نگهداری نکرده‌ باشند که در این صورت دچار عقب رفتن خط لثه می شوند که این موارد نیز منجر به تعویض روکش میشود.

  • از بین رفتن زیبایی ظاهری

ظاهر دندانهایی که در ردیف دندانهای جلویی قرار دارند اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا رنگ آنها باید با سایر دندانهای کناری خود مطابقت داشته باشند. روکشهای دندانی در اثر عوامل مختلفی ممکن است موجب تغییر رنگ، ساییدگی و ترک شوند که ظاهری نا مناسب ایجاد میکنند. معمولا بیماران زمانی که با این مشکل مواجه میشوند اقدام به تعویض روکش دندان میکنند.

  • بالا بودن عمر روکش

زمانی که از  روکش دندان به خوبی مراقبت شود و نکات نگهداری از آن به دقت رعایت شود طول عمر بسیار بالایی دارد و اگر این روکشها با گذشت چند سال ایجاد درد و ناراحتی نداشته باشند یعنی روکش به خوبی سر جای خود قرار گرفته و به خوبی از آن نگهداری شده است در این صورت نیازی به تعویض ندارد اما در مواردی با گذشت چند سال به دلیل  رعایت نکردن و حفظ بد  بهداشت دهان و دندان تعویض روکش صورت میگیرد.

تعویض روکش دندان به دلیل لق شدن و شکستگی

روش استفاده از اسنپ آن اسمایل را در این مقاله از سایت دکتر نوشین نصیری بخوانید.

چگونه از ترمیم روکش پیشگیری کنیم؟

روکش دندان نقش بسیار مهمی برای حفظ و جلوگیری از آسیب رسیدن به دندانها را دارد و به دلیل ساختار بسیار پیچیده دهان و دندان برای حفظ آن و جلوگیری از تعویض  نیاز به رعایت یکسری نکات بسیار مهم و کاربردی دارد. با رعایت نکاتی که در زیر گفته میشود احتمال ترمیم روکش را به حداقل برسانید:

  1. حفظ بهداشت دهان و دندان مهمترین اصلی است که برای حفظ روکش دندان ضروری است.
  2. عادات غذایی بر نگهداری روکش دندان بسیار تاثیر گذار است.
  3. دندان قروچه از عوامل اصلی از بین رفتن و نیاز به تعویض روکش است که برای درمان آن باید به پزشک مراجعه و از نایت گارد استفاده کنید.
  4. جویدن غذا و اجسام سفت و سخت موجب شکستگی و ترک خوردن روکش میشود.
  5. کیفیت موادی که در ساخت روکش به کار میرود.
برداشتن روکش دندان در اثر شکستگی

لومینیرز دندان چیست و با لمینیت سرامیکی و کامپوزیت ونیر دندان چه تفاوتی دارد؟

انواع روکش دندانی

  1. روکش سرامیک

روکش سرامیکی تقریبا تمامی مشخصه‌ها و ویژگی‌های یک دندان طبیعی را دارد به همین دلیل یک جایگزین بسیار مناسب برای دندانهای طبیعی است. روکش سرامیکی تمام زیبایی که یک دندان طبیعی میتواند داشته باشد را دارد و از این نظر برای بیمارانی که بر ظاهر آن حساس هستند بسیار مناسب است.

در ساخت روکشهای سرامیکی از هیچ گونه آلیاژ فلزی استفاده نمیشود و به همین دلیل است که موجب تغییر رنگ در لثه نمیشود و به دلیل زیبایی ظاهری بسیار بالایی که در این نوع روکش وجود دارد از آن برای ترمیم دندانهایی که در ردیف جلویی فک قرار دارند استفاده میشود. از این روکشها نمیتوان برای تمامی افراد استفاده کرد زیرا استفاده از آن به ویژگیهای آناتومی فرد بسیار وابسته است. روکشهای سرامیکی  را با نام روکشهای پرسلینی نیز میشناسند.

  1. روکش‌های زیرکونیا

برای ساخت روکش و پل دندان جدیدترین ماده‌ای که مورد استفاده قرار میگیرد همین زیرکونیا است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. روکش زیرکونیا برای حفظ زیبایی دندان بسیار مناسب است و از طرفی قابلیت زیست پذیری بالایی دارد و در مقایسه با روکش و یا پلهای سرامیکی استحکام بسیار بالاتری حدود ۵ برابر بیشتر دارد. این روکشها به گونه‌ای ساخته میشوند که دندان برای دریافت آن به میزان کمتری تراشیده میشود.

در ساخت این نوع روکش هم هیچگونه آلیاژ و ماده فلزی استفاده نمیشود و لثه به همین دلیل تغییر رنگ نخواهد داشت و برای قرار گرفتن روکش، لثه به عقب میرود درنتیجه هیچ گونه خط سیاهی بر روی لثه ایجاد نمیکند. با به کارگرفتن فناوری پیشرفته‌ای که برای قرار دادن روکش به کار میرود دیگر التهاب لثه بسیار کمتر شده  و همچنین دقت بالا در ساخت این روکشها،  حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار آسانتر کرده است. این نوع روکشها بسیار سفید و از نظر ظاهر مشابه دندانهای طبیعی هستند.

  1. روکش پرسلنی متصل به فلز

برای ساختن و آماده کردن این روکش ها از فلز استفاده میکنند که این فلزها میتوانند آلیاژهای مختلفی مانند طلا، تیتاتنیوم، پالادیوم  و سایر آلیاژهایی که شامل استیل هستند باشند. فلزی را که در ساخت این روکشها به کار میبرند برای آن که بخش فلزی روکش کاملا  پوشیده شود و قابل مشاهده نباشد با استفاده از پرسلن کاملا میپوشانند.

معمولا روکشهایی که در ساخت آنها فلز به کار میرود به دلیل استحکام قدرت بالایی که نسبت به شکستگی و ترک دارد برای ترمیم دندانهای آسیاب استفاده میشود. برای برخی از افراد که به فلز و آلیاژهای مختلف حساسیت دارند باید از طلای سفید به عنوان فلز و آلیاژی که برای ساخت این روکش به کار میرود استفاده شود.

تشخیص پوسیدگی زیر روکش دندان

اگر احساس تکان خوردن، لق شدن روکش و  احساس درد دندان را داشتید احتمالا دچار پوسیدگی زیر روکش دندان شدید. پوسیدگی که زیر روکش دندان ایجاد میشود تنها در عکس رادیولوژی قابل مشاهده و تشخیص است. ممکن است بر اثر  عوامل مختلف دیگری در ناحیه روکش دندان  احساس درد داشته باشید که با درد ناشی از پوسیدگی بسیار شباهت داشته باشد و به همین دلیل است که دندانپزشک قبل از هر اقدامی یک عکس از دندان شما تهیه میکند و سپس نظر خود و مراحل درمان را به شما شرح میدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

بوی بد دهان پس از استفاده از روکش دندان

قبل از هرچیزی باید بدانید که استفاده از روکش به هیچ عنوان موجب ایجاد بوی بد در دهان نمیشود و بوی بد دهان تنها علتی که میتواند داشته باشد وجود عفونت در دندان و دهان است که عامل اصلی ایجاد عفونت جمع شدن و فعالیت باکتریها است.

بعد از نصب روکش اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید موجب جمع شدن باکتریها و ایجاد پوسیدگی و عفونت روکش دندان میشوید و اگر مدتی بگذرد و  اقدام به درمان آن نکنید در نهایت عفونت موجود در دهان و دندان موجب ایجاد بوی بد میشود.

آنچه باید در مورد امکان تعویض روکش دندان بدانید آن است که: اگر بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکنید دچار ایجاد پوسیدگی مجدد در فضای خالی بین دندان و روکش شوید که ممکن است موجب بد بویی دهان شما شود و بادرد همراه باشد که برای حل این مشکل باید به دنداپزشک مراجعه کنید و یک عکس ۳ بعدی رادیولوژی تهیه کنید تا دندان پزشک بتواند نظر خود را برای تعویض روکش بدهد.

برای رعایت بهداشت دهان مرتبا از نخ دندان و مسواک استفاده کنید و سعی کنید هنگام مسواک زدن ناحیه اتصال روکش دندان با لثه را بخوبی مشواک کنید زیرا خطی که بین روکش و لثه وجود دارد به سختی تمیز میشود و محل مناسبی برای جمع شدن باکتری و ایجاد پوسیدگی وجود دارد. از رعایت نکردن بهداشت دهان از عوامل عمده و اصلی نیاز به تعویض روکش است.  مشکلات مختلف دیگیری  مانند لق شدن روکش و تکان خوردن آن، ترک خوردن و شکستن نیز از مشکلات دیگیر روکش برای تعویض است.

دندان پزشک پزشک برای آن که روکش دندان را تجزیه کند با توجه به جنس روکش استفاده شده میتواند از روشهای مختلفی استفاده کند و در صورت امکان از روش مراقبتی و نیمه مراقبتی استفاده میکند و به کارگیری این روش بعد از جداسازی امکان ترمیم و استفاده مجدد از روکش وجود دارد اما روش دیگری وجود دارد که به طور کلی روکش دندان را از بی میبرد. برای مطالعه بیشتر درباره روکش های دندانی این مقاله لاتین را بخوانید.

آیا روکش دندان را می‌توان برداشت؟

برداشتن روکش دندان، امری طبیعی است و بنا به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به جایگزینی آن باشد. به‌عنوان مثال، درصورتی که روکش دندان آسیب دیده باشد یا برای زیبایی بیشتر می‌توان آن را تعویض نمود. این کار به آسانی و بدون آسیب‌رسیدن به دندان اصلی، توسط دندان‌پزشک شما انجام می‌شود و می‌توانید روکش جدیدی برای آن انتخاب کنید.

ایا برداشتن روکش دندان درد دارد؟

درصورتی که روکش دندان به هردلیلی آسیب دیده باشد و دچار لق‌شدگی، شکستگی یا ترک‌خوردگی شده باشد ممکن است موجب پوسیدگی در فضای بین روکش و دندان شود و در اطراف دندان و روکش درد ایجاد کند. اما برداشتن روکش دندان درد ندارد و تعویض آن نیز همراه با بی‌حسی صورت می‌گیرد.

برداشتن روکش دندان در خانه ممکن است؟

اگر روکش دندان لق شده باشد می‌توان در خانه نیز آن را برداشت اما حتماً باید از ابزارهای استریل‌شده استفاده نمود تا باعث بروز عفونت نشود. اما به‌طور کلی برداشتن روکش دندان در خانه توصیه نمی‌شود و بهتر است این کار توسط دندان‌پزشک باتجربه صورت بگیرد؛ چراکه احتمال ایجاد زخم و عفونت یا آسیب وارد شدن به دندان اصلی شما در خانه وجود دارد و هزینه ترمیم آن بسیار زیاد خواهد بود.

۳۲ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام خسته نباشید. ببخشید بنده دندان شماره ۱ بالا رو که پوسیده بود، بدون عصب کشی ترمیم کردم. با توجه به اینکه عصب کشی نکردم آیا لازمه که روکش کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۴۴

      سلام خدمت شما . اگر امکانش هست لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام دکتر من ۳تا دندون ناهمسانی و یک دندون ندارم هزینش چقد میشه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ ۰۸:۰۳

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا ما بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • زینب چگینی
    ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ۲۰:۳۱

    سلام وقت بخیر خانم دکترمن۳۷سالمه بخاطر مشکلات مالی نتونستم دندونام رودست کنم حدود ۱۵ساله که هرکدوم خراب شد موند تا پوسیده ریخت امسال با هزاربذبختی وقرض فک بالا وپایین رو روکش کردم ولی باگذشت نه ماه من درد دارم و خودم متوجه شدم که عفونت شدید دارم ولی بخاطر مشکلات مالی نمیتونم برم دندان پزشکی خانم دکتر تورو به تمام مقدصات قسم بهم کمک کنید واقعا درد میکشم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۱۳

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • من دندان های بالای هم سمت چپ وهم سمت راستم رو به دلیل عصب کشی روکش کردم از دندان نیش تا آخرین دندان اما بعد از اومدن به منزل مشاهده کردم که سمت چپ با راست قرینه نیست یه طرف بزرگ تر است این یه مشکله میشه رفع کرد دکتر چسب زد وکار و تحویل داده مثلا یک روز هم است روکش کردم ،به نظر شما چه کنم

    پاسخ
  • پرستو قربانی
    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۸:۴۹

    سلام وقت بخیر خانم دکتر من۳۸سال سن دارم ولی به دلیل مشکلات مالی نتونستم دندونم رودست کنم ۷درصد ازدندونام روازدست دادم و مجبورشدم باهزاربدبختی فک بالا وپایین روروکش کنم الان که ۸ماهه میگذره ولی دندون درد دارم و دهنم بوی بدمیده توروقران بهم کمک کنید جوری شده که همسرم از نزدیک شدن به من دوری میکنه

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵

      سلام خدمت شما . شما باید برای ویزیت حضوری تشریف بیارید تا دقیقتر ببینیم منشاء درد کجا هست . لطفا برای رزرو وقتتون با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
    • سلام دکتر من مشکلی ندارم و میخواهم روکش کنم به خاطر این که دندان هام تمیز بماند میخواهم روکش کنم آیا امکانش هست؟
      میشود؟

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۰۷:۴۳

        سلام خدمت شما . لطفا یه عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتون کنیم .
        شماره واتساپ جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

        پاسخ
  • سلام دکتر خسته نباشید من یک واحد بریج دندان۴ بالا سمت راست دارم که فرورفته توی لثه متاسفانه به کروناهم مبتلاهستم میشه بفرمایید چطور میتونم خودم خارجش کنم چون خیلی اذیتم ودندانپزشک هم انجام نمیده برام

    پاسخ
  • سلام ببخشید برداشتن روکش دندان درد داره؟ ایا با بی حسی انجام میشه؟

    پاسخ
  • سلام خدمت خانم دکتر عزیز دندونای من کامپوزیت شده و الان رنگشون خیلی تغییر کرده ایا میشه با سفید کردن درستش کرد یا باید عوضشون کنم؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید تا ما بهتر راهنماییتون کنیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من عادت دارم ناخونامو میجوم میدونستم بعد از روکش کردن دندونام نباید اینکارو بکنم اما الان دو سه تا دندون جلوییم درد میکنن ولی هیچ ردی از ترک یا شکستگی ندارن چطور بفهمم لازمه که عوضشون کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۶:۲۷

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس opg تهیه کنید و برای ما ارسال کنید تا منشا درد را ببینیم .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام روز بخیر من دندونامو روکش کردم الان یه مدته یه ترک ریز روش افتاده خیلی مراقبش بودم و اصلا درد و ناراحتی ندارم ایا باید روکشو بردارم؟ لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۴۷

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید .
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
    • سلام دکتر جان ببخشید من دندان هایم مشکلی ندارند به خاطر تمیز ماندن دندان هایم میخواهم رو کش کنم آیا این کار درستی است؟ زحمت اضافی نیست؟ به درد میخورد؟ لطفا هر چه سریع تر پاسخ گو باشید ممنونم

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۰۷:۴۴

        سلام خدمت شما . لطفا یه عکس از ظاهر دندان هایتان برای ما ارسال کنید تا بهتر راهنماییتان کنیم .
        شماره واتساپ جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

        پاسخ
  • سلام خدمت شما ایا روکش دندون رو توی خونه میشه عوض کرد؟ اگر اینکارو بکنم به روکش اسیب میره؟

    پاسخ
  • سلام من دندون قروچه دارم شبا ولی خیلی مراقب دندونام هستم چه زمانی بهتره روکش دندون رو عوض کنم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۵۲

      سلام خدمت شما . با گذاشتن نایت گارد (محافظی است که از دندان قروچه جلوگیری میکند ) میتوان از اسیب به روکش ها و دندان هایتان جلوگیری کرد .

      پاسخ
  • واقعا مفید بود ممنونم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      سپاس از شما

      پاسخ
      • سلام دکتر من دندونام مشکلی نداره فقط دو سه تا پرکرده دارم با یدونه عصب کشی شده ک میخوام روکش بگیرم بعد ارتودنسی کنم امکانش هس؟

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۵:۳۸

          سلام خدمت شما . برای انجام درمان ارتودنسی اولین قدم این است که پوسیدگی ها را ترمیم کنید .

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button