درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی

ایمپلنت روی لثه تحلیل رفته
ایمپلنت

اشتراک‌گذاری

تحلیل رفتن لثه یا پس روی لثه (Gum recession)، یک فرایند است که به مرور زمان حاشیه بافت لثه که دندان را احاطه می کند، به آرامی از بین می رود و به عقب کشیده می شود، که باعث نمایان شدن قسمت بیشتر دندان یا ریشه دندان می شود و بیمار نیاز به تقویت لثه تحلیل رفته خواهد داشت.
علائم اولیه عقب نشینی لثه شامل حساسیت دندان به مواد غذایی یا نوشیدنی‌های سرد یا گرم می‌شود. همچنین ممکن است دندان‌ها بلندتر از گذشته به نظر بیایند. به طور معمول، می‌توانید حول و حوش خط لثه که به دندان چسبیده است، شکاف یا فاصله را حس کنید. برای تقویت و درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی روش های متفاوتی وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

تاثیر لثه تحلیل رفته بر ایمپلنت دندان

تحلیل رفتن لثه معمولا به دلیل بیماری های طولانی مدت یا شدید لثه اتفاف می افتد. قبل از این که بخواهید کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهید، باید لثه تحلیل رفته شما درمان شود و تا زمانی که چنین اتفاقی رخ ندهد، یک دندانپزشک حرفه ای اقدامی برای ایمپلنت دندان نخواهد داشت.

اگر نشانه های تحلیل لثه در شما وجود دارد، حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید. در درصد بسیار زیادی از موارد، دندانپزشک شما باید در مرحله ابتدایی درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی را انجام  می دهند. برخی موارد درمانی وجود دارد که دندانپزشک شما باید حتما آن ها را پیش از عمل ایمپلنت، آن ها را فراهم کند:

  • قدرت کافی در استخوان فک
  • رفع بیماری های لثه
  • رفع محدودیت هایی که با استفاده از داروهای خاص ایجاد می شود.
درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی

در زمانی که فرد به بیماری های لثه دچار باشد، دندانپزشک در مرحله اول باید بیماری های لثه را برطرف سازد و تنها پس از گذر از این مرحله است که امکان کاشت ایمپلنت دندان افزایش پیدا می کند.

داشتن بافت سالم لثه برای حمایت از ایمپلنت دندان ضروری است و این دقیقا همان چیزی است که دندان های طبیعی نیز به آن نیاز دارد. بدون حمایت کافی از طرف لثه، ایمپلنت مانند دندان های شما سست می شوند و در نهایت از بین می روند.

ایمپلنت های دندانی به صورت مستقیم در استخوان فک و لثه لنگر می انداز و عملکردی کاملا مشابه با ریشه دندان های طبیعی دارد. اگر به اندازه کافی بافت لثه وجود نداشته باشد، این می تواند خطر عدم موفقیت ایمپلنت دندان را افزایش دهد.

به همین دلیل است که تحلیل رفتن لثه بنا بر دلایل مختلف سبب می شود تا فرد گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان نباشد. برای این جراحی می توان از ایمپلنت دیجیتال دندان نیز کمک گرفت که با استفاده از شبیه ساز سه بعدی کامپیوتری وضعیت دندان و عصب های آن بررسی می شود تا در طی جراحی برش کمتری در دندان ایجاد شود و بهبودی بیمار با سرعت بیشتری رقم بخورد.

برخی از مهم ترین نشانه های لثه تحلیل رفته عبارتند از:

  • لثه های قرمز و تحریک شده
  • خونریزی لثه در هنگام استفاده از مسواک و نخ دندان
  • لق شدن دندان ها
  • بوی بد دهان
  • احساس درد و ناراحتی در امتداد خط لثه
  • کاهش اندازه طبیعی لثه ها
  • پیدا شدن ریشه دندان ها
  • کج و نامرتب شدن دندان ها

همیشه باید تلاش کنید تا دندان های خود را حفظ کنید و از روش های ترمیمی برای آن ها استفاده کنید اما در برخی از مواقع به دلیل پوسیدگی بیش از اندازه دندان ها بهتر است با تشخیص دندانپزشک آن را بکشید.

در نظر داشته باشید که علت ۷۰% از دندان های از دست رفته در بزرگسالان همین تحلیل رفتن لثه است. زمانی که بافت کافی برای نگه داشتن ریشه دندان در لثه وجود نداشته باشد. ریشه دندان به راحتی از جای خود خارج شده و در نتیجه دندان از دست می رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره و همچنین دریافت نوبت، با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۲۲۲۱۵۰۰۵ – ۰۲۱-۲۲۲۱۴۰۰۴

فیلم تقویت لثه تحلیل رفته با ایمپلنت

آیا ایمپلنت برای تحلیل لثه انتخاب مناسبی است؟ و آیا لثه تحلیل رفته ترمیم میشود؟ در ویدئو زیر نمونه کار ایمپلنت دندان برای لثه تحلیل رفته در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری را مشاهده می‌کنید.

دلایل عمده تحلیل رفتن لثه

تحلیل لثه می تواند منجر به از دست رفتن بافت لثه در امتداد خط لثه شود. در صورتی که چنین مشکلی برای فرد به وجود آید، احتمال بروز مسائل بهداشت دهان و دندان برای شما افزایش پیدا می کند. دلایل بسیاری وجود دارد که سبب خواهند شد تا لثه یک فرد دچار تحلیل شود. در این بخش برخی از مهم ترین آن ها را تشریح خواهیم کرد:

    • بیماری های پریودنتال: این بیماری بیش تر به عفونت بافت لثه اشاره می کند. علت اصلی این بیماری باکتری هایی هستند که به صورت طبیعی در دهان به وجود می آیند. در صورتی که این بیماری پیشرفت کند، بیماری پریودنتال موجب خواهد شد تحلیل لثه ایجاد شود. البته امکان بروز بیماری های بیشتر در اثر این اتفاق نیز وجود دارد.
    • استفاده از دخانیات: استفاده از دخانیات و تنباکو به طور کلی می تواند مضرات بسیار زیادی داشته باشد که یکی از آن ها رشد بیماری پریودنتال است که در نتیجه منجر به تحلیل هرچه بیش تر لثه می شود. برای اینکه بتوانید لبخندی زیباتر داشته باشید و سلامتی دهان و دندان خود را در بالاترین سطح ممکن نگه دارید، بهتر است از استفاده از دخانیات بپرهیزید.
    • دندان قروچه: فشار دادن دندان ها بر روی هم یا ساییدن آن ها بر روی هم فشار بسیار زیادی را به لثه، فک و مفصل ها وارد می کند. در اثر گذر زمان دندان قروچه می تواند منجر به ایجاد مشکلات مختلفی در دندان ها بخصوص تحلیل لثه شود.

آیا می دانید ایمپلنت دندان چه مدت دوام خواهد داشت؟ مقاله آیا ایمپلنت دندان دائمی است؟ را بخوانید.

  • بهداشت ضعیف دهان و دندان: افرادی که با شدت زیادی مسواک می زنند یا شدت استفاده آن ها نخ دندان بسیار زیاد باشد، لثه آن ها دچار خونریزی می شود و به جای عملکرد مفید، می تواند عملکردی منفی داشته باشد. این آسیب وارد شده به بافت لثه با گذشت زمان منجر به تحلیل لثه می شود.
  • از دست دادن دندان: اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، همین دندان از دست رفته سبب می شود تا شما از دست رفتن استخوان و همچنین تحلیل لثه را تجربه کنید. دلیل اصلی این اتفاق آن است که ساختار مورد نیاز برای پشتیبانی از استخوان فک و لثه وجود ندارد.

علاوه بر عوامل ذکر شده، برخی دیگر از عوامل تاثیر گذار در تحلیل رفتن لثه عبارتند از:

    • ژنتیک
    • میزان هرمون های بدن
    • دندان های نامرتب و کج
    • ایدز
    • دیابت
علت تحلیل لثه و تقویت لثه تحلیل رفته

اگر نمیدانید ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد این مقاله راهنمای شماست.

چه افرادی بیشتر در معرض تحلیل لثه هستند؟

واقعیت این است که افراد در هر سنی، در معرض خطر تحلیل لثه هستند. با این حال بروز این بیماری در بزرگسالان شیوع بیشتری دارد. آمارها نشان داده که بیش از ۸۸ درصد افرادی که بالای ۶۵ سال سن دارند حداقل یک دندان خود را بر اثر تحلیل لثه از دست داده‌اند.

همچنین افرادی که شرایط زیر را دارند، بیشتر از دیگران در معرض تحلیل لثه هستند:

  • افرادی که از سیگار و دخانیات استفاده می‌کنند.
  • افرادی که محکم و سریع مسواک می‌زنند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌ پریودنتال
  • افرادی که از پیرسینگ لب و زبان استفاده می‌کنند.
  • افرادی که دارای ناهماهنگی فک و دندان هستند.
  • تغییر و نوسانات هورمونی در زنان به دلیل دوره‌های قاعدگی، بارداری و یائسگی
  • افرادی که در اعضای خانواده خود سابقه ابتلا به تحلیل لثه داشته‌اند
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی‌کنند.

اگر این شرایط را دارید، توصیه می‌کنیم مراقبت از دندان‌های خود و مراجعه منظم به دندانپزشک را جدی بگیرید.

تحلیل لثه ها با فشار زیاد مسواک

درمان لثه تحلیل رفته

در صورتی که بتوانید زود بیماری خود را تشخیص دهید یک متخصص دندانپزشکی می تواند با استفاده از دارو و درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی مانع پیشرفت تحلیل رفتن لثه شما شود و در صورتی که عفونتی در لثه شما دیده شود، بهترین گزینه می تواند استفاده از برخی از آنتی بیوتیک ها باشد. زمانی که پیشرفت تحلیل لثه بالا باشد، نیاز به در نظر گرفتن روش های مختلف جراحی برای درمان کامل است.

در صورتی که این روش ها با شکست روبرو شود می توان از روش فلپ استفاده کرد. در این روش دندانپزشک به حذف باکتری ها و پلاک های جمع شده در لثه می پردازد و با لیفت لثه تلاش می کند تا آن را به فرم اولیه خود بازگرداند.

این امکان همچنین وجود دارد که تحلیل لثه به دلیل از دست دادن بافت استخوانی انجام شده باشد. در این صورت جراح معمولا یک عمل پیوند استخوان برای ایمپلنت را انجام می دهد و توده ای از استخوان را در قسمت مورد نظر برای قرار دادن ایمپلنت دندان پیوند می دهد.

هر یک از این دو روش به صورت جداگانه می توانند احتمالاتی که منجر به شکست ایمپلنت شوند را کاهش دهد. در حقیقت این دور روش به این منظور انجام می شوند که دهان شما آماده پذیرایی از مهمان جدید خود باشد.

در صورتی که لثه شما تحلیل رفته است اما همچنان تمایل به استفاده از ایمپلنت دندان ندارید، می توانید از روش افزایش بافت نرم استفاده کنید. در این روش به لثه بافت نرم متصل می شود یا به زبان دیگر بافت نرم به لثه پیوند داده می شود.

زمان بهبودی کامل به عوامل مختلفی بستگی دارد اما عموما چند ماه به طول می انجامد اما در صورتی که با موفقیت همراه شود، تاثیر بسیار زیادی در خط لثه خواهد داشت و می تواند بیمار را به یکی از گزینه های بسیار مناسب برای ایمپلنت دندان تبدیل کند.

شرایط لازم برای ایمپلنت دندان روی لثه

برای اینکه بتوانید از این روش درمانی استفاده کنید، بهتر است با یک جراح دهان، دندانپزشک باتجربه یا دندانپزشک متخصص ایمپلنت مشورت کنید تا آن ها بتوانند با بررسی دقیق وضعیت لثه شما تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. پیوند لثه شامل برداشتن بافت یک قسمت دیگر از بدن که معمولا از سقف دهان انتخاب می شود، به منظور اتصال و تقویت لثه تحلیل رفته است.

زمانی که یک یا چند دندان خود را به هر دلیل از دست می دهید، ایمپلنت دندان می تواند بهترین و موثرترین شیوه درمانی برای شما باشد. بسیاری از افرادی که رو به استفاده از ایمپلنت دندان می آورند، دندان خود را به دلیل تحلیل رفتگی لثه خود از دست داده اند.

زمانی که دندان تحلیل می رود، ریشه دندان رفته رفته پیدا می شود و به همین دلیل امکان از دست رفتن دندان نیز افزایش پیدا می کند. حال ممکن است این سوال پیش آید که آیا ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته انتخاب مناسبی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته نمی تواند گزینه مناسبی برای همه افراد باشد.

در برخی از مواقع آن ها باید مدت بیشتری را برای دریافت ایمپلنت دندان صبر داشته باشند و یکی از این دسته افراد، بیمارانی هستند که لثه آن ها تحلیل رفته است. در این مسیر می توان از ابزار‌های دندانپزشکی دیجیتال برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و  افزایش دقت، کاهش زمان، بهبود نتیجه و کیفیت در رویه‌ی درمان بیمار استفاده نمود.

این روش ها مانند تمامی روش های ایمپلنت دندان تنها زمانی می توانند موثر واقع شوند که فرد بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کرده باشد. در نظر داشته باشید که در صورت نیاز به عمل جراحی قبل از ایمپلنت دندان، طول زمان رسیدن شما به خواسته هایتان بیشتر خواهد شد اما به آن معنی نیست که شما نمی توانید از این روش درمانی استفاده کنید.

در صورتی که سلامت لثه های خود را مجددا به دست آورید، قادر خواهید بود تا از این روش درمانی نیز استفاده کنید و بهداشت دهان دندان خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

برای مطالعه بیشتر درباره دندان پزشکی دیجیتال، مقاله انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی چیست؟ را مطالعه نمایید.

درمان خانگی تحلیل لثه

بهبود مراقبت‌های دهانی و مسواک زدن آرام‌تر دندان‌ها می‌تواند در درمان تحلیل لثه‌ها تأثیر فراوانی داشته باشد. افزون بر آن می‌توانید درمان‌های خانگی برای تحلیل لثه را نیز انجام دهید.

این شیوه‌های طبیعی لثه‌ها را بازسازی می‌کند و از آن‌ها در مقابل آسیب‌های بعدی محافظت خواهد کرد. در ادامه به معرفی برخی از این روش‌های خانگی می‌پردازیم:

شست‌وشو با نمک دریا

شست‌وشوی دهان با آب گرم و ترکیب نمک یکی از راحت‌ترین شیوه‌ها برای بهبود تورم، درد و التهاب است.

شست‌وشو با روغن کنجد

شستشو دهان با روغن کنجد دارای مزیت‌های بسیاری است. این روغن خاصیت‌های ضدالتهابی و ضد باکتری دارد.

چای بابونه

۲ – ۳ قاشق از این چای را به یک فنجان آب داغ بی افزایید. بگذارید این ترکیب به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد؛ سپس آن را صاف کنید زمانی که خنک شد بنوشید. این کار را سه دفعه در روز تکرار نمایید.

روغن درخت چای

مثل بقیه مواد در این فهرست، روغن درخت چای دارای خواص ضدالتهابی بسیار مناسب و آنتی‌بیوتیکی است. ۱ – ۲ قطره از این روغن را روی مسواک ریخته و یا آن را با خمیردندان ترکیب کنید و سپس استفاده نمایید.

روغن نارگیل

دو قاشق سوپ‌خوری از این روغن و جوش شیرین را ترکیب کنید. این ترکیب را یک‌بار یا دو بار در هفته به‌عنوان یک جایگزین برای خمیردندان استفاده کنید تا وقتی‌که بیماری درمان شود.

صمغ

۱۰ تا ۱۲ قطره از صمغ را داخل یک فنجان آب گرم ریخته و سپس این ترکیب را برای شستشوی عادی دهان به کار ببرید.

ایمپلنت فوری دندان در واقع شیوه‌ای است که در آن تمام مراحل ایمپلنت دندان در یک جلسه صورت می‌گیرد.

تقویت لثه تحلیل رفته با ایمپلنت

به طور کلی تحلیل رفتن لثه یک مشکل بزرگ است که می تواند بیماری های زیادی را برای فرد ایجاد کند در نتیجه جلوگیری از آن می تواند یک کار مثبت باشد. اگرچه با تحلیل رفتن لثه انجام ایمپلنت دندان غیر ممکن می شود اما ایمپلنت دندان خود یکی از راه های مناسب برای جلوگیری از تحلیل رفتن و تقویت لثه تحلیل رفته است. زمانی که از ایمپلنت استفاده می کنید، ساختاری مشابه با ریشه دندان در فک و لثه شما قرار دارد و در نتیجه احتمال تحلیل لثه در شما کاهش پیدا می کند.

زمانی که ایمپلنت دندانی خود را دریافت کردید، حتما به صورت پیوسته مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید و به طور مداوم و طبق دستور دندانپزشک به کلینیک او مراجعه کنید.

جراحی ایمپلنت روی لثه تحلیل رفته

رعایت دستورالعمل های دندانپزشک و همچنین مراقبت درست از ایمپلنت دندان به شما کمک خواهد کرد تا برای سال های طولانی از ایمپلنت خود لذت ببرید. در نظر داشته باشید که ایمپلنت دندانی ظاهری کاملا مشابه با دندان های شما دارد و به همین دلیل است که جذابیت بسیار زیادی در میان افرادی که یک دندان خود را از دست داده اند پیدا کرده است.

کشیدن سیگار به شدت سلامت ایمپلنت دندانی را به خطر می اندازد. تا حد امکان از استفاده از دخانیات دوری کنید چرا که می تواند علاوه بر ایمپلنت دندان، سلامت لثه و همچنین دندان های طبیعی شما را نیز به خطر بیاندازد. در صورتی که احساس می کنید مشکلی برای ایمپلنت شما پیش آمده است فورا آن را به اطلاع دندانپزشک خود برسانید چراکه با گذر زمان هیچ مشکلی برطرف نخواهد شد بلکه ممکن است مشکلات جدیدی به آن افزوده شود.

درباره بهترین جنس ایمپلنت دندان در این مقاله از سایت دکتر نصیری مطالعه کنید.

روش های کاشت ایمپلنت روی لثه تحلیل رفته

یکی از روش‌هایی که برای درمان تحلیل لثه استفاده می‌شود، کاشت ایمپلنت است. دندانپزشک ممکن است برای کل دندان‌های بیمار از ایمپلنت استفاده کند و یا از تکنیک ایمپلنت All on 4 استفاده کند. انتخاب روش درمان تحلیل لثه به صلاح دید دندانپزشک و همچنین شرایط جسمی بیماران بستگی دارد.

علاوه بر این گاهی ممکن است در کنار تحلیل لثه، فک بیمار تحلیل رفته و به درمان نیاز داشته باشد. در چنین مواقعی دندانپزشک ممکن است از روش‌های زیر برای درمان بیماران استفاده کند:

  • پیوند استخوان و لثه در بیمار قبل از کاشت ایمپلنت دندان
  • انجام پیوند استخوان و کاشت ایمپلنت به صورت همزمان با هم

به کمک پیوند استخوان می‌توان تراکم استخوان فک را در بیماران مبتلا به تحلیل لثه به سطح نرمال رساند و سپس کاشت ایمپلنت را انجام داد. متخصصان ابتدا لثه بیمار را به طور کامل باز کرده و با استفاده از پودر استخوان و مش تیتانیومی داربست استخوانی اولیه را می‌سازند. سپس لثه‌ها را بخیه می‌زنند و نتیجه پیوند استخوان را پس از گذشت ۶ ماه مجددا ارزیابی می‌کنند.

آیا ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته دردناک است؟

سوال دیگری که همواره از سوی افرادی که کاندید انجام ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته هستند، پرسیده می‌شود مربوط به دردناک بودن انجام ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته است.

در پاسخ به این نگرانی، باید گفت که جراحی ایمپلنت دندان، به طور معمول با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بیمار در حین عمل، هیچ گونه دردی را احساس نمی‌کند. پس از جراحی نیز، قرار دادن کیسه یخ بر روی پوست قسمت جراحی شده، به کاهش درد و تورم آن کمک می‌کند. همچنین استفاده از مسکن‌هایی نظیر ایبوپروفن و استامینوفن، درد را قابل کنترل می‌کند. البته در صورتی که عمل جراحی تهاجمی‌تر باشد؛ داروهای ضد درد قوی‌تری نیز تجویز می‌گردد.

به طور کلی، درد پس از جراحی کاشت ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته، برای اغلب افراد شدید نیست و طی چند روز پس از عمل جراحی برطرف می‌شود. بنابراین به بیماران اکیداً توصیه می‌شود که به دلیل ترس از دردناک بودن جراحی ایمپلنت دندان، از انجام آن خودداری نکنند؛ چرا که با گذشت زمان و تحلیل رفتن بیش‌تر لثه و فک، انجام عمل جراحی مشکل‌تر می‌شود. در ادامه به اقداماتی که به کاهش درد بعد از جراحی ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته منجر می‌شود، اشاره می‌گردد:

  • در طول ۴۸ ساعت اول پس از عمل جراحی، در فواصل ۱۵ دقیقه‌ای از کمپرس سرد بر روی پوست قسمت جراحی شده استفاده کنید.
  • روزهای اولیه پس از عمل جراحی، فقط غذاهای نرم مصرف کنید تا میزان فشار بر روی لثه و فک شما کاهش یابد. مصرف مواد غذایی مانند پوره سیب زمینی، سوپ، تخم مرغ پخته و میوه‌های نرم گزینه‌های مناسبی هستند.
  • سه روز اول پس از انجام عمل جراحی، فعالیت‌های بدنی خود را محدود کنید و فقط استراحت کنید. همچنین در طول این مدت، از حرکت دادن فک خود اجتناب کنید.

ایمپلنت دندان درد دارد؟ را در این مقاله بخوانید.

تحلیل رفتن لثه پس از جراحی ایمپلنت

اگر در هنگام عمل ایمپلنت لثه شما کاملا سالم است، همچنان خطر تحلیل لثه شما را تهدید خواهد کرد. در صورتی که ایمپلنت به درستی در استخوان قرار نگیرد، احتمال وقوع چنین اتفاقی بیشتر خواهد شد. اگر ایمپلنت در قسمت های جلویی لثه قرار گیرد، بافت زیادی بین ایمپلنت و قسمت بیرونی لثه وجود نخواهد داشت.

در بسیاری از مواقع حتی ممکن است بافت ایمپلنت درون لثه دیده شود. اگر ایمپلنت دندان کج شود نیز امکان وقوع چنین اتفاقی افزایش پیدا می کند و در نتیجه آن لثه تحلیل خواهد رفت.

نبود استخوان کافی در فک نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر تحلیل رفتن لثه است. توصیه می شود در دو سال اول بعد از ایمپلنت با پزشک خود در ارتباط باشید تا از سالم بودن لثه و ایمپلنت ها اطمینان حاصل شود. در صورت بروز علائم بیماری لثه دندانپزشک می تواند بلافاصله آنها را درمان کند.

در صورتی که چنین مشکلی برای شما رخ دهد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که ایمپلنت دندانی خود را نیز در اثر این بیماری از دست بدهید. زمانی که لثه بیمار تحلیل می رود، دندانپزشک نباید از روش ایمپلنت دندان برای او استفاده کند.

راه های بسیار متنوعی وجود دارد که به کمک آن ها می توان از تحلیل بیشتر لثه جلوگیری کرد و شرایط مناسبی را برای درمان آن یافت. زمانی که شرایط لثه به حالت عادی بازگردد، دندانپزشک می تواند با بررسی مجدد شرایط لثه، اجازه انجام ایمپلنت دندان را برای بیمار صادر کند.

ترمیم لثه تحلیل رفته بعد از ایمپلنت

روش های پیشگیری از تحلیل لثه و فک

یکی از سوالات پرتکرار در زمینه تحلیل لثه و فک این است که چطور می‌توان از تحلیل لثه و فک پیشگیری کرد؟ در پاسخ به این سوال، رعایت موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

  • برای پیشگیری از تحلیل لثه، باید معاینه‌های دوره‌ای و مداوم دندانپزشکی انجام شود. تحلیل لثه به یکباره صورت نمی‌گیرد، بلکه در طول زمان و به آرامی اتفاق می‌افتد. بنابراین دندانپزشک شما با معاینات مستمر و دوره‌ای می‌تواند علائم و نشانه‌های شروع فرآیند تحلیل فک و لثه‌تان را شناسایی کند، راه‌های درمان را به شما گوشزد کند و از پیشرفت آن جلوگیری نماید. در این مرحله، یکی از شیوه‌های درمان، می‌تواند کاربرد ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته باشد.
  • حداقل دو بار مسواک زدن دندان‌ها در طول شبانه روز و استفاده مرتب از نخ دندان، از تجمع جرم و باکتری در دندان‌ها جلوگیری می‌کند و احتمال بروز بیماری‌های فک و لثه و تحلیل آن‌ها را به حداقل می‌رساند.
  • در صورتی که دندان‌هایی نامنظم دارید، بهتر است پیش از شروع فرآیند تحلیل لثه‌ها، درمان ارتودنسی را انجام دهید. این اقدام پیشگیرانه می‌تواند احتمال ابتلای شما به بیماری تحلیل لثه و فک را بسیار کاهش دهد.
  • در صورتی که هنگام خواب، دندان‌هایتان را بی اختیار، روی هم فشار می‌دهید یا در اصطلاح دندان قروچه می‌کنید، برای پیشگیری از سایش دندان‌ها و تحلیل لثه و فک، به دندانپزشک خود مراجعه کنید و نایت گارد مخصوص دندان‌های خود را سفارش دهید. استفاده از نایت گارد هنگام خواب، فشار حاصل از دندان قروچه بر روی دندان‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.
  • در صورتی که یک یا چند دندان خود را از دست داده‌اید، بدون اتلاف وقت با دندانپزشک خود برای انجام ایمپلنت مشورت کنید. با توجه به اینکه ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته در همه موارد امکان پذیر نیست؛ توصیه می‌شود که پیش از شروع فرآیند تحلیل لثه و فک، برای انجام ایمپلنت دندان‌های خود اقدام نمایید.
درمان لثه تحلیل رفته پیش از از دست دادن دندان

در سالیان گذشته جراحی زیبایی لثه و تاثیر آن بر زیبایی لبخند بسیار چشمگیر بوده است و با استفاده از تجهیزات و ابزارهای خاص میتوان جراحی را بسیار کم تهاجمی و با کیفیت نتیجه بسیار عالی انجام داد.

هزینه ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته

سوال دیگری که از سوی بسیاری از افرادی که به انجام ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته یا برای پیشگیری از شروع فرآیند آن روی می‌آورند، مطرح می‌گردد؛ آن است که هزینه ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته چقدر است؟ در پاسخ باید گفت که هزینه ایمپلنت دندان به شرایط لثه و دندان‌های شما بستگی دارد و قیمت واحدی نمی‌توان برای آن ارائه داد. در ادامه به عوامل مؤثر بر هزینه ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته یا پیشگیری از وقوع آن اشاره می‌گردد:

  • کیفیت و میزان استخوان موجود در فک شما
  • تعداد ایمپلنت‌هایی که برای حفظ دندان‌های خود نیاز دارید
  • تعداد دندان‌هایی که نیاز به تعویض دارند
  • نوع دندان مصنوعی مورد استفاده (پروتز کامل، پروتز جزئی، پروتز تک تاج و …)
  • هزینه ساخت تاج دندان و لنگر یا تکیه‌گاه
  • هزینه لابراتوار پروتز

با توجه به موارد یاد شده، برای آگاهی از هزینه ایمپلنت دندان‌های خود، توصیه می‌شود که حتماً به دندانپزشک خود مراجعه نمایید تا با معاینه و بررسی وضعیت لثه، استخوان‌های فک و دندان‌های شما، هزینه دقیق ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته شما یا پیشگیری از وقوع آن اعلام گردد.

اگر تمایل دارید بدانید که آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟ یا خیر این مقاله را بخوانید

جراحی درمان تحلیل لثه به چه صورت انجام می‌پذیرد؟

درمان جراحی لثه، آخرین خط درمانی برای مشکل تحلیل لثه است که مهم‌ترین انواع آن به شرح زیر هستند:

جراحی فلپ یا  Flap Surgery

جراحی فلپ جراحی فلپ لثه و اسکیلینگ یکی از شایع‌ترین روش‌های جراحی برای درمان تحلیل لثه است. در این روش جراحی، بافت لثه برش میخورد و بالا زده می‌شود. سپس تمامی باکتری‌ها و بافت‌های آلوده موجود در زیر لثه پاکسازی شده و در نهایت لثه بخیه بسته می‌شود.

جراحی بازسازی بافت یا Tissue Regeneration

روش جراحی بازسازی بافت با جراحی فلپ مشابه است و فقط یک مرحله اضافه دارد. در این روش جراحی، قبل از بخیه زدن لثه یک ماده احیاکننده به موضع جراحی افزوده می‌شود که به بازسازی هر چه بهتر بافت لثه و استخوان کمک می‌کند.

جراحی پیوند بافت نرم یا Soft Tissue Graft

در جراحی پیوند بافت نرم از ناحیه مجاور دندانی که دچار تحلیل لثه شده یا از سقف دهان مقداری بافت نرم برداشته شده و به دندان‌هایی که دچار تحلیل شده‌اند پیوند می‌خورد.

جراحی لثه قبل از ایمپلنت دندان

تحلیل رفتن لثه در افراد مسن امکان استفاده از دندان مصنوعی را از بین می برد. در این مواقع ایمپلنت دندان سالمندان بهترین گزینه است.

آیا درمان لثه تحلیل رفته بدون جراحی ممکن است؟

برای درمان لثه تحلیل رفته حتما از جراحی استفاده نمی‌شود. بسته به شدت و میزان تحلیل لثه، دندانپزشکان از ۳ سطح درمانی مختلف برای درمان این بیماران استفاده می‌کنند. این سطوح عبارتند از:

  • سطح اول درمان تحلیل لثه در واقع شامل یک سری اقدامات پیشگیرانه است.
  • سطح دوم درمان تحلیل لثه نسبتا تهاجمی بوده و بسته به دلیل تحلیل لثه از درمان‌های مختلفی برای رفع آن استفاده می‌شود. برای مثال اگر دلیل تحلیل لثه، تجمع جرم و پلاک‌های دندانی باشد دندانپزشک به کمک جرم‌ گیری دندان درمان را شروع می‌کند.
  • سطح سوم درمان تحلیل لثه کاملا تهاجمی بوده و شامل جراحی‌ لثه است.

 برای انتخاب بهترین دکتر ایمپلنت دیجیتال در تهران بهتر است قبل از اقدام برای ایمپلنت، برای معاینه به کلینیک دندانپزشکی مورد نظر خود بروید یا از آشنایان خود کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره درمان لثه تحلیل رفته

هزینه ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دندان به شرایط لثه و دندان‌های شما بستگی دارد و قیمت واحدی نمی‌توان برای آن ارائه داد.

آیا ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته دردناک است؟

جراحی ایمپلنت دندان، به طور معمول با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و بیمار در حین عمل، هیچ گونه دردی را احساس نمی‌کند. پس از جراحی نیز، قرار دادن کیسه یخ بر روی پوست قسمت جراحی شده، به کاهش درد و تورم آن کمک می‌کند.

چطور می‌توان از تحلیل لثه و فک پیشگیری کرد؟

برای پیشگیری از تحلیل لثه، باید معاینه‌های دوره‌ای و مداوم دندانپزشکی انجام شود. حداقل دو بار مسواک زدن دندان‌ها در طول شبانه روز و استفاده مرتب از نخ دندان، از تجمع جرم و باکتری در دندان‌ها جلوگیری می‌کند و احتمال بروز بیماری‌های فک و لثه و تحلیل آن‌ها را به حداقل می‌رساند

۴۴ دیدگاه. ترک جدید

  • سلام. من مادرم ۶۸ ساش هست و تقریبا ۱۶ ساله کل دندون هاش رو کشیده و بدلیل اینکه حالت تهوع می گرفت نتونسته دندون مصنوعی بزاره. خیلی ناراحتشم و می خوام براش کاری کنم. آیا می شه برای مادر دندون ایمپلنت گرد،؟هزینه اش تقریبا چقدر می شه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۵۸

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • ابوالقاسم عبداللهی
    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۰۲

    خانم دکتر سلام اولین بار است که با دکتر در مورد لثه مکاتبه میکنم چون فکر میکنم دکتر ها فقط به فکر جیب خودشان هستند واگر مشکلی هم نباشد مشکل می تراشند .
    وقتی دیدم شما بخوبی پاسخ سوالات را میدهید ترغیب شدم تا در باره مصیبت بی دندانی در فک پائین که حدود ۲۰ سال با لثه هاب پایین ودتدان مصنوعی بااا غذا میخورم اکنون احساس میکنم ساییدگی لثه به حدی است که از استخوان های فک پایین استفاده میکنم انهم بتازگی جواب نمیدهد بنظر شما راهی برای گذاشتن دندان مضنوعی در فک پایین وجود دارد یانه لطفا بی مقدمه چینی وپوست کنده راهنمایی کنید باسپاس وتشکر پیشا پیش

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ۰۹:۱۴

      سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا ما با بررسی بیشتر بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • اسماعیل کشاورز
    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲ ۱۷:۳۳

    سلام
    من در فک بالا چهارتا دندون دارم فقط جلو ایا چندتا ایپلمنت نیاز هست و هزینه مورد احتیاج هست

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ۱۲:۱۵

      سلام وقت بخیر . لطفا برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • عالیه کردی
    ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ۱۸:۳۸

    سلام ببخشید من از مسواک برقی استفاده می کنم همیشه و گاهی روی لثه ام رو هم مسواکم میکشیدم الان حس میکنم لثه ام داره میره عقب میتونه علتش این باشه؟ چون من مسواک و نخ دندون و دهان شویه میزنم همیشه و هر هفته هم اب نمک قرقره میکنم

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۱۶ تیر ۱۴۰۱ ۰۸:۱۸

      سلام خدمت شما . برای تمیزی لثه از مسواک معمولی استفاده کنید و به ارامی مسواک را روی لثه بکشید . برای تمیزی لثه از مسواک برقی استفاده نکنید .

      پاسخ
  • درود و شب خوش
    من اطراف لثه ام داره میره پایین و سفید شده و بوی بدی میده و وقتی نمک میزنم چند روزی خوبه و بو نمیده. ممکنه عفونت مرده باشه؟ البته من اصلا دردی حس نمیکنم

    پاسخ
  • سلام ببخشید من دختر ۱۸ساله دارم که دو تا دندوناش رو کشیده الان از پس هزینه ایمپلنت برنمیام بهتره دندون مصنوعی بذاره یا از این بریج هایی که میگن دندون تراش میخوره؟ چون نمیخام دائمی باشه و ایمپلنت کنه بعدتر

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ ۰۶:۲۵

      سلام خدمت شما . شما باید ویزیت حضوری شید و برای تعیین وقتتون لطفا با کلینیک تماس بگیرید .

      پاسخ
  • سلام خدمت شما ایا هزینه ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته بیشتره از حالت عادی؟ و اینکه من دهنم خیلی افت میزنه برای ایمپلنت کردن مشکلی پیش نمییاد؟ ممنون

    پاسخ
  • سلام خانوم دکتر
    من ۳۲ سالمه و چندتا از دندان همو قبلا کشیدم و تاثیر زیادی تو زیبایی داشته و الان تمام فکر و ذهنم رو درگیر کرده آیا میتونم ایمپلنت کنم رفتم پیش دکتر گفت باید بری پیش متخصص پروتز

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ دی ۱۴۰۰ ۰۷:۴۸

      سلام خدمت شما . لطفا یک عکس از ظاهر دندانتان برای ما ارسال کنید همراه با عکس opg تا ما دقیق تر راهنماییتون کنیم .

      پاسخ
  • خانم یزدانی
    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۳

    سلام خانم دکتر نصیری من یه دختر ۱۷ساله دارم که همیشه مشکل دندون داره الان مدتیه متوجه شدم ریشه دندونای فک پایینش مشخصه اوایل بی اهمیت بود برام اما الان لبخند میزنه خیلی معلومه و این بچه به شدت از دندونپزشکی میترسه برای درمان تحلیل لثه اش بهترین راه چیه؟ لطفا راهنماییم کنید.

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۰۷:۵۳

      سلام خدمت شما . برای بررسی بیشتر باید حضوری ویزیت شوند . برای تعیین وقتتون لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
    • سلام خوبی من سه سال یه ایمپلنت گذاشتنم والات لثه ام تحلیل شده. چکار کنم ایمپلنت هنوز توی دهنم

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۰۶:۲۳

        سلام خدمت شما . لطفا برای ما یک عکس opg ارسال کنید تا وضعیت دندان ها را بررسی کنیم .
        شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

        پاسخ
  • درود بر شما
    من چند ساله دندون آسیابم رو کشیدم و نسبت به جای خالیش بی خیال بودم الان دیدم جاش تحلیل رفته و حفره شده ایا میتونم تو این جای خالی دندون بکارم؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۰۷:۵۵

      سلام خدمت شما . اولین قدم برای ارزیابی بیشتر دندان هایتان برای ما عکس opg ارسال کنید تا بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • معصومه آبادی
    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۷:۲۰

    سلام خانم دکتر من الان این متنو خوندم فهمیدم چرا لثه انتهای دندونام نرم شده و بعضیهاش داره از بین میره جالبه من هم مرتب مسوالک میزنم و هم نخ دندون الان باید چیکار کنم برای تقویت لثه تحلیل رفته؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۰۰

      سلام خدمت شما . اولین قدم برای بررسی بیشتر این هست که شما برای ما عکس opg ارسال کنید .
      شماره واتساپ کلینیک جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

      پاسخ
  • سلام خدمت شما و ممنون از سایت خوبتون
    بنده حدود ۳ ساله که سه تا از دندون های کرسی بالا رو ایمپلنت کردم(دو پایه برای سه دندان) قبل از ایمپلنت هم حجم لثه ها به نظرم خوب بود الان احساس میکنم حجم لثه های اطراف ایمپلنتهام کم شده چون همیشه بعد از غذا خوردن ،غدا در بین لثه و گونه هام گیر میکنه به نظرتون این علامت، نگران کننده است و احتیاج به پیگیری هست؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۰۶:۰۰

      سلام خدمت شما . بله حتما نیاز به چکاپ دارید و برای ویزیت حضوری لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
      ۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
  • سلام هزینه ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته چقده؟ اگه پیوند استخوان هم بخاد چطور؟ مرسی

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۰

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم باید ببینیم تحلیل استخوانتون چقدر و به چه میزانیه
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید

      پاسخ
    • سلام. ممنون از توضیحات کامل تون در مورد تحلیل لثه و بیماری‌ها لثه.
      من دندان‌های ضعیفی داشتم و نمی تونستم غذا بخورم. ۳۵ سال پیش پیش یک دندانپزشک رفتم، ایشان ۶ تا دندان های جلو ی بالا و پایین من را روکش گذاشتم. بعد از حدودا ۱۵ سال پیش یک دندانپزشک دیگر رفتم که دندان‌های جلو ی بالا را رو عوض کرد و یه کم بیشتر دندان‌های اصلی منو تراش داد. ولی به دلیل هزینه زیاد اون دندان‌های جلوی پایین رو دست نزدم. دو تا دندان هم در سمت چپ فک ، بالا و پایین روکش دارم. مدنی است که لثه هام درد شدید دارن. و مقداری هم تحلیل رفته. موقع مسواک زدن به شدت مراقبم که خونریزی نکنه. از بوی بد دهان به دلیل خونریزی که قبلا داشتم، و شاید دلایل دیگر، رنج میبرم. ویتامین ث روزی یک عدد مصرف می کنم. خواستم ببینم توصیه دارید که من جراحی انجام ندهم و پیشگیری کنم. عکس هم فرستادم.

      پاسخ
      • دکتر نوشین نصیری
        ۴ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۳۵

        سلام خدمت شما . شما عکستون رو کی و به کدام برنامه ارسال کردید ؟ که ما پیگیری های لازم را انجام بدیم و عکستون رو بررسی کنیم .

        پاسخ
  • سلام من ۵۶سالمه و حدود ۱۰سالی هست که همه دندونامو کشیدم و دندون مصنوعی گذاشتم ولی متاسفانه لثه هام اسیب دیده و یه روز خوش ندارم. اشتباه کردم همون موقع دندون نکاشتم.الان با این شرایط امکان کاشت دندون هست؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۱

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید

      پاسخ
  • ببخشید من دو تا از دندون های کرسی ام چندین ساله افتاده و به روز غذا رو میجوم میخاستم بدونم از کجا بفهمیم لثه تحلیل رفته؟ به جز ایمپلنت لثه راه دیگه ای ن داریم برای لثه تحلیل رفنه؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم باید ببینیم میزان تحلیل استخوان و لثه شما به چه میزان هست
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید

      پاسخ
  • سلام ببخشید امکان تحلیل لثه بعد از ایمپلنت هست؟ باید چیککار کرد؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      بله در صورت عدم نظافت دندان و بهداشت دهان احتمال تحلیل استخوان در طول زمان امکان داره

      پاسخ
  • مصطفی شبتری
    ۴ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۳۳

    سلام لثه های من از فشار دندون های بالایی متورم و قرمز هستن میخام دندون بکارم بنظرتون امکانش هست؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید

      پاسخ
  • معصومه بای
    ۴ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۳۱

    سلام خانم دکتر روز خوش
    برای لثه های تحلیل رفته میشه دندون مصنوعی گذاشت؟ من دندوهای فک پایین سمت چپ سه تاش افتاده تقریبا ۷ساله و لثه ام اسیب دیده میشه دندون مصنوعی متحرک بذارم یا باید ایمپلنت کنم؟ ببخشید هزینه ایمپلنت یک دندون چقدره؟

    پاسخ
    • دکتر نوشین نصیری
      ۲۲ تیر ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶

      درود برشما و ممنون از توجهتون امیدوارم مطالب سایت ما براتون مفید بوده باشن
      لطفا عکس opg به شماره واتس آپ کلینیک ارسال بفرمایید تا بهتر راهنمایی کنیم
      ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵
      لطفا توضیحات کامل رو توی واتس آپ بفرمایید
      از طریق واتس آپ میتونید هزینه هارو بپرسید یا اینکه با پذیرش کلینیک تماس بگیرید
      ۰۲۱۲۲۲۱۴۰۰۴
      ۰۲۱۲۲۲۱۵۰۰۵

      پاسخ
      • سلام خانوم دکترخسته نباشین من لثه هام عقب رفتن ودندون ندارم میتونم بجای ایمپیلنت دندان مصنوعی متحرک بزارم

        پاسخ
        • دکتر نوشین نصیری
          ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۵:۵۷

          سلام خدمت شما . برای راهنمایی بیشتر باید ویزیت حضوری شوید . و برای تعیین وقتتون لطفا با کلینیک تماس بگیرید .
          ۲۲۲۱۴۰۰۴
          ۲۲۲۱۵۰۰۵

          پاسخ
          • میترا مهرپور
            ۲۴ دی ۱۴۰۲ ۲۳:۵۰

            درود برشما خانوم دکتر
            بنده ۵۴ سالمه وچند سال پیش دندونای جلومو کشیدم چند روز پیش رفتم برای کاشت ایمپلنت دکترم گفتن که فک جلوتون مقاومت ایمپلنت رو نداره باید اوردنچر انجام بدم من دندون مصنوعی بزارم حالت تهوع میگیرم بی زحمت بفرمایید چکار کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید

          • دکتر نوشین نصیری
            ۳۰ دی ۱۴۰۲ ۱۱:۴۷

            سلام خدمت شما . لطفا برای ما عکس OPG ارسال کنید تا خیلی بهتر بتوانیم راهنماییتون کنیم .
            شماره جهت ارسال عکس : ۰۹۹۳۰۰۵۱۸۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button