اسنپ آن اسمایل (Snap-On Smile) چیست؟

استفاده از اسنپ آن اسمایل snap on smile
دندانپزشکی زیبایی

اشتراک‌گذاری

اسنپ آن اسمایل (Snap-On Smile) یا همان روکش فوری و یا لمینت متحرک، یک پلاک زیبایی دندان که با استفاده از رزین دندانپزشکی و تکنولوژی بالا به صورت سفارشی و سازگار با دندان‌های شما ساخته می‌شود. این پلاک بسیار نازک است و دندان‌های شما را زمخت نمی‌کند و شما می‌توانید عیوب دندانی خود را پنهان کرده و به یک لبخند زیبا دست یابید.

بسیاری از روش های ترمیمی در دندانپزشکی زیبایی نیازمند صرف هزینه های بالاست و زمان درمان آن ها نیز ممکن است طولانی بوده و همراه با درد باشد. از طرف دیگر بسیاری از افراد ترس مراجعه به دندان پزشک و انجام عمل های جراحی دندان را دارند. در این مقاله در رابطه با اسنپ آن اسمایل و نحوه استفاده از آن صحبت می کنیم.

اسنپ آن اسمایل چیست؟

اسنپ آن اسمایل (Snap-on Smile) یک وسیله راحت و همچنین متحرکِ دندان پزشکی است که به سوراخ کردن، پر کردن و چسباندن نیازی ندارد. طراحی انحصاری این وسیله بسیار انعطاف پذیر، به طور غیرقابل باوری قوی و کاربردی است. موادی که در ساخت اسنپ آن اسمایل مورد استفاده قرار می گیرند انعطاف پذیری کافی دارد و این مسئله باعث می شود تا سطح دندان ها را محکم پوشش دهند تا بیمار بتواند بدون نگرانی از شل شدن و جابجایی آن، غذا بخورد و همچنین صحبت کند. اسنپ آن اسمایل نه به بافت لثه برخورد می کند و نه کام را پوشش می دهند چرا که به طور کامل با دندان ارتباط دارند. اسنپ آن اسمایل یک روش درمانی غیر تهاجمی است و به راحتی قابل جدا شدن است و استفاده مجدد از آن امکان پذیر است.

اسنپ آن اسمایل از یک رزین استیل متبلور ساخته شده است که آن را بادوام تر می کند و سبب می شود تا این وسیله در مقابل اکرلیک ضد لک شود. این ماده همچنین به اسنپ آن اسمایل قابلیت ویژه ای می بخشد به طوری که اندازه آن ۵ میلی متر نازک تر می شود و این مسئله هیچ تاثیری در مقاومت آن ندارد.

این وسیله این قابلیت را دارد که می تواند در ضخامت های مختلف ساخته شود اما همچنان برجستگی ها و ظاهر آن طبیعی تر از سایر روش های درمانی باشد. ماده استفاده شده در اسنپ آن اسمایل غیر سمی است و در جایگزینی دریچه قلب و همچنین برخی از موارد دندان پزشکی دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سازمان ناسا نیز از این ماده به دلیل دوام و ماندگاری آن استفاده می کند. اسنپ آن اسمایل با دوام است و در برابر لکه هایی که ناشی از استفاده از سیگار یا قهوه هستند مقاومت می کند و به همین دلیل است که استفاده کنندگان از آن می توانند هنگام خوردن و آشامیدن نیز از آن استفاده کنند. اسنپ آن اسمایل بسیار قوی است و به خوبی پولیش شده است.

افراد دیابتی می توانند ایمپلنت انجام دهند؟ مقاله ایمپلنت برای افراد دیابتی را از دست ندهید.

اینفوگرافی برای اسنپ آن اسمایل چیست

موارد استفاده از اسنپ آن اسمایل

همه افرادی که به دنبال یک عمل غیر تهاجمی هستند که قابلیت برگشت پذیری داشته و همچنین از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد، می توانند از این روش درمانی که موجب ترمیم و زیباسازی دندان ها می شود استفاده کنند. اسنپ آن اسمایل یک راه حل ساده، سریع و اقتصادی برای بیمارانی است که قصد دارند به سرعت به خواسته خود در رابطه با شرایط دندان های خود برسند. اسنپ آن اسمایل می تواند به افراد احساس بهتری ببخشد چرا که به کمک این وسیله فرد ظاهر بهتری خواهد داشت و همچنین دندان های او نیز عملکرد بهتری خواهند داشت.

برای درصد قابل توجهی از بیماران، اسنپ آن اسمایل قدرتی را به آن ها می بخشد که تا پیش از استفاده از آن هرگز امکان بهرمندی از آن را نداشته اند. اسنپ آن اسمایل می تواند به راحتی جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که قادر به استفاده از روکش یا ایمپلنت دندان نیستند. دلایل عدم توانایی آن ها در انجام این دسته از درمان ها می تواند شرایط سنی باشد یا اینکه پزشک معالج تشخیص دهد که فرد قادر به تحمل آن روش های درمانی نیست. افرادی که ترس از انجام عمل های تهاجمی دندان پزشکی دارند نیز می توانند با استفاده از اسنپ آن اسمایل مسیر هموار تری را برای رسیدن به دندان هایی زیباتر طی کنند.

بیمارانی که شرایط سنی آن ها زیاد مناسب نیست یا از بیماری های قلبی، دیابت یا همچنین سرطان رنج می برند، گزینه های مناسبی برای ایمپلنت یا استفاده از پل نیستند. با این حال اسنپ آن اسمایل می تواند به آن ها نیز کمک کند تا مشکلات دندانی خود را کاهش دهند تا بتوانند لبخندی دل چسب را برای یک بازه زمانی میان مدت یا بلند مدت در اختیار داشته باشند.

طراحی لبخند دیجیتال دی اس دی با استفاده از کامپیوتر است که در آن از فناوری های دیجیتال استفاده می شود.

در برخی از بیماران پریودنتال این روش می تواند به عنوان یک پوشش موقت استفاده شود تا بیمارِ تحت درمان، در طول این دوره نیز دچار مشکل نشود و بتواند به راحتی از آن به عنوان دندان متحرک استفاده کند. بیمارانی که از ایمپلنت دندانی استفاده کرده اند نیز می توانند با تشخیص دندان پزشک خود، از اسنپ آن اسمایل به عنوان یک محافظ و نگهدارنده موقت استفاده کنند.

اسنپ آن اسمایل به همه استفاده کنندگان از آن کمک می کنند تا بتوانند بهداشت دهان و دندان خود را در بالاترین سطح ممکن حفظ کنند. اسنپ آن اسمایل همچنین برای آن دسته از بیمارانی که به دنبال یک درمان بلند مدت تر مانند روکش هستند نیز می تواند یک گزینه ایده آل باشد چرا که این وسیله به آن ها کمک می کند تا لبخند خود را همواره در بهترین و زیباترین شرایط تماشا کنند.

بیمار یا دندان پزشک می توانند از میان گزینه های مختلف، شکل دندان های خود را انتخاب کند. خود بیمار می تواند مشخص کند که می خواهد از اسنپ آن اسمایل برای دندان های بالا استفاده کند یا دندان های پایین. البته امکان استفاده همزمان از این وسیله برای دندان های بالا و پایین نیز وجود دارد.

یکی از جذابیت های اسنپ آن اسمایل آن است که برای استفاده کننده از آن محدودیتی ایجاد نمی کند و بیمار می تواند همه خوراکی ها را مصرف کند اما معمولا توصیه می شود که در ابتدای امر از خوراکی های نرم تر استفاده شود و رفته رفته خوراکی های سخت تر مورد استفاده قرار گیرند.

از دیگر مزایای استفاده از اسنپ آن اسمایل آن است که با توجه به ساختارش قابلیت تحمل ۲۰۰ درجه سانتی گراد را نیز دارد. بنابراین بر خلاف برخی دیگر از روش های درمانی، ممانعتی برای مصرف نوشیدنی و خوراکی های داغ برای بیمار با استفاده از اسنپ آن اسمایل ایجاد نمی شود.

راهکارهایی برای اصلاح طرح لبخند در کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری

چگونگی تمیز کردن اسنپ آن اسمایل

یکی از مواردی که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، شرایط تمیز کردن اسنپ آن اسمایل است. توجه داشته باشید که این وسیله را همیشه باید با استفاده از هر دو دست بگیرید و آن را به آرامی به لرزه در بیاورید و هرگز آن را فشار ندهید و آن را خم نکنید. بعد از هر وعده غذایی اسنپ آن اسمایل را از دهان خود خارج کرده و آبکشی کنید. پس از آن، از ژل ضد باکتری مخصوص اسنپ آن اسمایل استفاده کنید تا از پوسیدگی دندان جدا خودداری کنید. قبل از این که اسنپ آن اسمایل را در درون دهان خود قرار دهید به قسمت های جداگانه دستگاه از ژل مخصوص بمالید.

قسمت های داخلی این وسیله را به آرامی و با استفاده از مسواک نرم و روزانه دو بار مسواک بزنید. از خمیر دندان های عادی برای این کار استفاده نکنید چرا که منجر به کند شدن سطح آن می شود و به جای استفاده از خمیر دندان از آب استفاده کنید. برای از بین بردن لکه های سطحی مانند لکه های قهوه، چای، پلاک دندان از پودر مخصوص تمیز کردن اسنپ آن اسمایل استفاده کنید.

برای استفاده از این پودر، نصف فنجان پودر را در نصف فنجان آب خنک برزید و اسنپ آن اسمایل را در آن قرار دهید تا کاملا در آب پوشانده شود. اسنپ آن اسمایل را برای ۱۵ دقیقه در مخلوط آب و پودر نگه دارید و سپس آن را به وسیله آب روان کاملا بشویید. اگر همچنان جسم خارجی در درون آن وجود داشت، چنانچه گفته شد، تنها با مسواک نرم و آب به آرامی آن را مسواک بزنید. همچنین همواره هنگام خارج کردن آن از دهان، اسنپ آن اسمایل را در کیف مخصوص خود نگهداری کنید تا به خوبی از آن محافظت شود.

همه چیز درباره کامپوزیت دندان و مراقبت های پس از آن را را در این مقاله مطالعه کنید.

مدت زمان استفاده از اسنپ آن اسمایل

اسنپ آن اسمایل یک وسیله برای استفاده دائمی نیست و عمر محدودی دارد اما به راحتی می توان برای ۳ تا ۵ سال از آن استفاده کرد. در صورتی که فرد بیمار به درستی از آن مراقبت کند، این امکان را خواهد داشت که برای مدت طولانی تری آن را مورد استفاده قرار دهد. عمر این وسیله به کمک مراقبت های ویژه می تواند به اندازه سایر وسایل قابل جابجایی مانند پروتزهای جزئی، محافظ های لثه یا محافظ های شبانه و بعضا بیش تر از آن ها باشد.

اگر به دنبال یک روش مقرون به صرفه برای زیباترکردن لبخند خود هستید،  به طور قطع کامپوزیت ونیر بهترین انتخاب است.

امکان پذیری استفاده از اسنپ آن اسمایل در خواب

در رابطه با این موضوع باید حتما با دندان پزشک خود مشورت کنید تا او در این رابطه تصمیم بگیرد اما به طور کلی امکان استفاده از اسنپ آن اسمایل در خواب نیز وجود دارد. به طور کلی توصیه می شود که فرد پیش از خواب، اسنپ آن اسمایل را از دهان خود خارج کند اما در برخی از مواقع که بیمار دندان قروچه دارد و قصد حفاظت از روکش دندان های خود را دارد، ممکن است دندان پزشک به فرد توصیه کند که حتما در هنگام خواب نیز از این وسیله استفاده کند. با همه این تفاسیر، استفاده از اسنپ آن اسمایل در خواب نیز مشکلی را برای فرد استفاده کننده از آن ایجاد نمی کند.

تماس با کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری:

۰۲۱۲۲۲۱۴۰۰۴۰۲۱۲۲۲۱۵۰۰۵

موارد استفاده روزانه از اسنپ آن اسمایل

یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از اسنپ آن اسمایل آن است که می توان آن را هر روز و بدون محدودیت مورد استفاده قرار داد. تنها توصیه آن است که قبل از خواب دستگاه را به خوبی تمیز کنید و در کیف مخصوص آن قرار دهید مگر آن که پزشک متخصص شما توصیه کند که از آن به عنوان یک محافظ دندان استفاده کنید.

به مانند هر وسیله مرتبط با دندان پزشکی اما، اسنپ آن اسمایل نیز به مراقبت های مناسب نیاز دارد. وجود رزین با فرمول خاص، ماندگاری اسنپ آن اسمایل را افزایش می دهد اما در صورتی که فشار بیش از اندازه به آن وارد شود، امکان شکستن آن وجود درد. توصیه اکید دندان پزشکان به بیماران آن است که همواره اسنپ آن اسمایل را با هر دو دست از دهان خارج کرده و با هر دو دست آن را درون دهان جای گذاری کنند تا از هرگونه پیچ خوردگی و یا خم شدن آن جلوگیری کنند.

لبخند لثه ای چیست را در این مقاله مطالعه کنید.

شرایط تغییر رنگ اسنپ آن اسمایل

یکی از دلایلی که به بیماران توصیه می شود تا از اسنپ آن اسمایل استفاده کنند آن است که این وسیله رنگ خود را از دست نمی دهد. اسنپ آن اسمایل غیر سمی و ضد حساسیت است و از ماده ای غیر متخلخل تشکیل شده که از چسبیدن لکه ها به خود جلوگیری می کند. رزین متبلور که در ساخت این وسیله مورد استفاده قرار می گیرد، از چسبیدن بقایای مواد غذایی به شدت جلوگیری می کند و همچنین عاملی برای جذب یا تولید باکتری در دهان نیز نیست. از همین روست که تغییر رنگ نیز در آن ایجاد نمی شود. اسنپ آن اسمایل در برابر لکه هایی که سیگار، برخی نوشیدنی ها و قهوه بر روی دندان ها ایجاد می کنند نیز مقاوم است و همین مسئله است که سبب می شود استفاده از آن در هنگام نوشیدن یا خوردن غذا امکان پذیر باشد.

سوالات متداول درباره اسنپ آن اسمایل

استفاده از اسنپ آن اسمایل چه کاربردهایی دارد؟

اسنپ آن اسمایل را می‌توان به‌طور موقتی برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار داد. همچنین می‌توان از آن برای پوشاندن جای خالی برخی دندان‌ها، پوشاندن فاصله بین دندان‌ها و پوشاندن دندان‌های شکسته یا تیره و کدر شده مورد استفاده قرار داد.

اسنپ آن اسمایل با لمینت چه تفاوتی دارد؟

لمینت‌های سرامیکی گزینه‌های بلندمدت برای پوشاندن نقص‌های ظاهری دندان‌ها هستند؛ به‌طوریکه بیشتر از ۱۰ سال نیز ماندگاری دارند. همچنین، لمینت‌ها به‌صورت سفارشی و با استفاده از قالب‌گیری از دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند. این در حالی است که اسنپ آن اسمایل در کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرد، در اندازه‌های مشخصی تولید می‌شود و استحکام لمینت‌ها را ندارد.

ماندگاری اسنپ آن اسمایل چقدر است؟

اسنپ آن اسمایل برای استفاده دائمی طراحی نشده است و طول عمر محدودی دارد؛ به‌طور متوسط ماندگاری اسنپ آن اسمایل ۳ تا ۵ سال برآورد می‌شود. البته در صورتیکه به خوبی از آن مراقبت شود امکان نگهداری آن برای مدت طولانی‌تری نیز وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

مقالات مرتبط

فهرست
Call Now Button